Kafle na balkonie

Data: 2010-06-25 04:46:52
Autor: ab
Kafle na balkonie
W życiu nie kładłem sam kafli, a mam okazję i ochotę pobawić się tym. W związku z tym proszę o parę informacji, aby zupełnie nie sknocić roboty.

Jest mały balkon (1x2m), niereprezentacyjny, używany tylko po to by wyjść i wywiesić pranie. Chcę dać kafle na "podłodze" i małe cokoliki wokół na ścianie.

1.Czy używać kafli podłogowych, czy wystarczy ścienne. W łazience mam na podłodze ścienne, ale czy na balkon nie są za słabe?

2.Jeśli na podłodze podłogowe to czy ścienne mogą być na ścianę - chodzi mi o sprawę wytrzymałości na mróz itd.

3.Czy na balkon, aby było to trwałe, muszą koniecznie być produkty mrozoodporne: kafle, klej, fugi?

4.Czy jest różnica między kładzeniem kafli podłogowych i ściennych, np. inna grubość kleju czy inne coś?

5.Jaką kupić packę do kleju (tę zębatą), czy jak to się tam nazywa? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

6.Jaką kupić łamarkę do kafli, niedrogą, bo być może tylko na tę jedną pracę, ale też by wytrzymała łamanie kafli podłogowych? Na co zwracać uwagę przy zakupie?

Data: 2010-06-25 07:08:36
Autor: Jackare
Kafle na balkonie
Użytkownik "ab" <abed58@igo1.wroc.pl> napisał w wiadomości news:Xns9DA24503DA76abed58igo1wrocpl127.0.0.1...

1.Czy używać kafli podłogowych, czy wystarczy ścienne. W
łazience mam na podłodze ścienne, ale czy na balkon nie są za
słabe?

Nie wystarczą ścienne, chyba że to twardy gres wtedy mogą wystarczyć. Powinny być jednak podłogowe. Ponadto powinieneś je położyć ze spadkiem do odpływu, aby na balkonie nie stała i nie zamarzała woda oraz uważać by na podłodze nie było niecek w których będzie stała woda.

2.Jeśli na podłodze podłogowe to czy ścienne mogą być na ścianę
- chodzi mi o sprawę wytrzymałości na mróz itd.

3.Czy na balkon, aby było to trwałe, muszą koniecznie być
produkty mrozoodporne: kafle, klej, fugi?
Tak. Jeżeli kafelki nie będą mrozoodporne, to po mrozach zejdzie z nich glazura lub jeśli nie są glazurowane - zniszczy się warstwa wierzchnia. Po jej zniszczeniu kafelki szybko trafi szlag. Cokolik mozna zrobić z tych samych kafli co podłogę ale to już kwestia m.in gustu.
Klej najlepiej kupić dobry - do trudnych podłoży, np Atlas Plus.
Te produkty o podwyższonych parametrach nie są wymyślone tylko po to by zedrzeć większe pieniądze z inwestora.

4.Czy jest różnica między kładzeniem kafli podłogowych i
ściennych, np. inna grubość kleju czy inne coś?
Wszystko zależy od kafelek i od podłoża. Jeżeli kafelki lub podłoże nie są idealnie proste to w dużej ilości przypadków możesz zapomnieć o prostym położeniu kafelek na grzebień.
Kafelki podłogowe zazwyczaj kładzie się na nieco grubszej wartwie kleju

6.Jaką kupić łamarkę do kafli, niedrogą, bo być może tylko na tę
jedną pracę, ale też by wytrzymała łamanie kafli podłogowych? Na
co zwracać uwagę przy zakupie?

Taką do której dokupisz nóż (noże w tych najtańszych tępia się od razu zwłaszcza na twardych płytkach podłogowych) i której prowadnice nie wyginają się od podmuchu wiatru. Jeżeli prowadnice będą miękkie nie zrobisz prostych cięć w twardych kafelkach. Do obróbki szczegółów warto mieć szlifierkę kątową z tarcza typu "turbo". Najtańsze szlifierki kosztują 30-35 zł i w zupełności wystarczą. Tania tarcza turbo to wydatek ok 12 - 15 zł. Okulary ochronne to też ok 7 zł za najtańsze i to akurat powinieneś kupic przy pracy szlifierką.
--
Jackare

Data: 2010-06-25 07:47:59
Autor: Pietrek
Kafle na balkonie
Zawsze wydawało mi sie, że kafli to moja babka w piec miała ;)

P.

Data: 2010-06-25 11:47:12
Autor: Jackare
Kafle na balkonie
Użytkownik "Pietrek" <pietrek34(at)wp.pl> napisał w wiadomości news:4c24430f$0$19160$65785112news.neostrada.pl...
Zawsze wydawało mi sie, że kafli to moja babka w piec miała ;)

a okazało się że co miała ?

Data: 2010-06-25 17:58:55
Autor: Pietrek
Kafle na balkonie

Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomości
> Zawsze wydawało mi sie, że kafli to moja babka w piec miała ;)

a okazało się że co miała ?

Pozjadało mi literki.
No piec kaflowy miała z kafli, normalny kaflowy taki ;)

P.

Data: 2010-06-25 09:15:25
Autor: mireka
Kafle na balkonie
5.Jaką kupić packę do kleju (tę zębatą), czy jak to się tam
nazywa? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Zależy od podłoża i wielkości kafli. Mniejsze kafle + równe podłoże = drobne zęby w pacce.
I na odwrót. Chodzi o to by paca nałożyła tyle kleju, żeby wypełnić nierówności podłoża na całej powierzchni pod płytką.

6.Jaką kupić łamarkę do kafli, niedrogą, bo być może tylko na tę
jedną pracę, ale też by wytrzymała łamanie kafli podłogowych? Na
co zwracać uwagę przy zakupie?

W marketach dostępne są sprzęty polskiego producenta, nie pamiętam nazwy, symbole MGŁ -xx - mają naklejki "Narzędzie łożyskowane".
Kosztują coś w granicach 130 PLN za maszynkę do kafli max 50 cm i imho są warte tej ceny.
Nie kupuj badziewia typu Toya, nawet do "jednorazowej" roboty, bo za chwilę i tak pobiegniesz do sklepu po coś lepszego bo Cię szlag trafi. A jeśli masz zamiar łamać gres to już na pewno odpuść chińszczyznę, która pod naciskiem wygina się na wszystkie strony.

Data: 2010-06-25 10:11:12
Autor: Druid29
Kafle na balkonie

[...]

Na balkon kładź gres (zwykły lub szkliwiony) o niezbyt śliskiej powierzchni i nie kombinuj z płytkami ceramicznymi, tym bardziej płytkami ściennymi. Płytki ścienne są śliskie, kruche i zwykle nie są mrozoodporne.
3.Czy na balkon, aby było to trwałe, muszą koniecznie być
produkty mrozoodporne: kafle, klej, fugi?
Koniecznie! Klej i fugi elastyczne, mrozoodporne.
Masz zrobioną hydroizolację?

4.Czy jest różnica między kładzeniem kafli podłogowych i
ściennych, np. inna grubość kleju czy inne coś?
Płytki podłogowe na balkonie kładziemy tak, aby pod płytkami nie było powietrza. Klej nakładamy zarówno na podłoze jak i na płytkę.

5.Jaką kupić packę do kleju (tę zębatą), czy jak to się tam
nazywa? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Wysokość zębów powinna być odpowiednia do przewidywanej grubości kleju. Zęby 10 mm - warstwa kleju będzie miała ok. 5 mm, zęby 6 mm - warstwa kleju 3 mm.

6.Jaką kupić łamarkę do kafli, niedrogą, bo być może tylko na tę
jedną pracę, ale też by wytrzymała łamanie kafli podłogowych? Na
co zwracać uwagę przy zakupie?

Jeśli będziesz ciął gres o grubości 7 mm - to na jedną robotę wystarczy tania maszynka za 40 zł.

Pozdrowienia,
Druid29

Data: 2010-06-25 11:38:45
Autor: sendilkelm
Kafle na balkonie
Podłączę się z pytaniem:
Czy na papę tylko beton i dopiero płytki, czy da się "lżej"?

--
sendilkelm

Data: 2010-06-25 18:32:05
Autor: Druid29
Kafle na balkonie

Użytkownik "sendilkelm" <sendilkelm@op.pl> napisał w wiadomości news:i01trc$r8t$1news.onet.pl...
Podłączę się z pytaniem:
Czy na papę tylko beton i dopiero płytki, czy da się "lżej"?

Jeśli masz papę, to bez wylewki betonowej nie uzyskasz stabilnego podkładu pod płytki. Jeśli masz równe podłoże z odpowiednim spadkiem, to zamiast papy możesz zastosować hydroizolację w postaci folii w płynie, a na to już tylko płytki.
Produktów jest sporo, ja wybrałem jedeń z tańszych - zestaw IZOHAN dwusładnikowy.
Dwa moje balkony bez problemu przezimowały, bez najdrobniejszego uszkodzenia.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2010-07-05 04:40:11
Autor: ab
Kafle na balkonie
Napisane przez "ab", dnia 25 cze 2010:

W życiu nie kładłem sam kafli, a mam okazję i ochotę
pobawić się tym. W związku z tym proszę o parę informacji,
aby zupełnie nie sknocić roboty.

I jeszcze jedno pytanie. Przy wejściu na balkon mam po stronie balkonu szeroki próg pokryty blachą. Tak jak wykańcza się różne elementy muru, aby nie wsiąkała woda. Czy mogę na tę blachę położyć płytki czy lepiej to zerwać i dopiero wtedy kafle? A jeśli na blachę to mogę do tego wykorzystać te same składniki do klejenia (jak na reszcie balkonu), tzn. klej i hydroizolacja, czy może lepiej jakąś inną formę klejenia i izolowania?

Data: 2010-07-05 21:59:04
Autor: Jackare
Kafle na balkonie
Użytkownik "ab" <abed58@igo1.wroc.pl> napisał w wiadomości news:Xns9DAC43E3F3609abed58igo1wrocpl127.0.0.1...

[...]

Na blachę nie przykleisz, ale po usunięciu sprawdź dokładnie co i w jaki sposób ta blacha uszczelnia lub izoluje i spróbój to zrobic materiałami na które potem przykleisz płytki

Kafle na balkonie