Kafle na balkonie

Data: 2010-06-25 10:11:12
Autor: Druid29
Kafle na balkonie

Użytkownik "ab" <abed58@igo1.wroc.pl> napisał w wiadomości news:Xns9DA24503DA76abed58igo1wrocpl127.0.0.1...
W życiu nie kładłem sam kafli, a mam okazję i ochotę pobawić się
tym. W związku z tym proszę o parę informacji, aby zupełnie nie
sknocić roboty.

Jest mały balkon (1x2m), niereprezentacyjny, używany tylko po to
by wyjść i wywiesić pranie. Chcę dać kafle na "podłodze" i małe
cokoliki wokół na ścianie.

Na balkon kładź gres (zwykły lub szkliwiony) o niezbyt śliskiej powierzchni i nie kombinuj z płytkami ceramicznymi, tym bardziej płytkami ściennymi. Płytki ścienne są śliskie, kruche i zwykle nie są mrozoodporne.
3.Czy na balkon, aby było to trwałe, muszą koniecznie być
produkty mrozoodporne: kafle, klej, fugi?
Koniecznie! Klej i fugi elastyczne, mrozoodporne.
Masz zrobioną hydroizolację?

4.Czy jest różnica między kładzeniem kafli podłogowych i
ściennych, np. inna grubość kleju czy inne coś?
Płytki podłogowe na balkonie kładziemy tak, aby pod płytkami nie było powietrza. Klej nakładamy zarówno na podłoze jak i na płytkę.

5.Jaką kupić packę do kleju (tę zębatą), czy jak to się tam
nazywa? Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Wysokość zębów powinna być odpowiednia do przewidywanej grubości kleju. Zęby 10 mm - warstwa kleju będzie miała ok. 5 mm, zęby 6 mm - warstwa kleju 3 mm.

6.Jaką kupić łamarkę do kafli, niedrogą, bo być może tylko na tę
jedną pracę, ale też by wytrzymała łamanie kafli podłogowych? Na
co zwracać uwagę przy zakupie?

Jeśli będziesz ciął gres o grubości 7 mm - to na jedną robotę wystarczy tania maszynka za 40 zł.

Pozdrowienia,
Druid29

Data: 2010-06-25 11:38:45
Autor: sendilkelm
Kafle na balkonie
Podłączę się z pytaniem:
Czy na papę tylko beton i dopiero płytki, czy da się "lżej"?

--
sendilkelm

Data: 2010-06-25 18:32:05
Autor: Druid29
Kafle na balkonie

Użytkownik "sendilkelm" <sendilkelm@op.pl> napisał w wiadomości news:i01trc$r8t$1news.onet.pl...
Podłączę się z pytaniem:
Czy na papę tylko beton i dopiero płytki, czy da się "lżej"?

Jeśli masz papę, to bez wylewki betonowej nie uzyskasz stabilnego podkładu pod płytki. Jeśli masz równe podłoże z odpowiednim spadkiem, to zamiast papy możesz zastosować hydroizolację w postaci folii w płynie, a na to już tylko płytki.
Produktów jest sporo, ja wybrałem jedeń z tańszych - zestaw IZOHAN dwusładnikowy.
Dwa moje balkony bez problemu przezimowały, bez najdrobniejszego uszkodzenia.

Pozdrawiam,
Druid29

Kafle na balkonie