Kaganiec

Data: 2020-10-01 12:28:46
Autor: J.F.
Kaganiec
https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/elektroniczny-policjant-w-aucie-obowiazkowo-juz-od-2022-roku/m30e2ff

Inteligentny Asystent Prędkości to funkcjonalność już dziś obecna jako wyposażenie seryjne bądź opcjonalne w wielu modelach aut. Od 2022 roku ma to być wyposażenie obowiązkowe w nowych samochodach sprzedawanych na terytorium UE. Teoretycznie otwarta jest kwestia, czy będziemy mieli do czynienia z ,,asystentem" czy ,,ogranicznikiem" - Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.

J.

Data: 2020-10-01 03:40:27
Autor: Przemek Jedrzejczak
Kaganiec
-- Zresztą coraz więcej samochodów ma prędkość maksymalną ograniczoną ze względów technicznych - to głównie samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym..

to juz wiemy czego nie kupowac :-)

-- Jednak ,,inteligentne" i ,,wymuszające" ograniczniki prędkości działające także na obszarze zabudowanym - to coś nowego.

dla kogo ? w zabudowanym nie moga ciagle ginac ludzie wiec trzeba napierdalac suwerena az to zrozumie :-)

Data: 2020-10-01 11:49:49
Autor: K
Kaganiec
On 01/10/2020 11:40, Przemek Jedrzejczak wrote:
-- Zresztą coraz więcej samochodów ma prędkość maksymalną ograniczoną ze względów technicznych - to głównie samochody z napędem hybrydowym i elektrycznym.

to juz wiemy czego nie kupowac :-)

Przeciez to wiadomo od poczatku. Takie Zoe moze pojechac max 130kmh. Zreszta jazda tym ze stala predkoscia powyzej 80kmh skutkuje sporym spadkiem zasiegu. W wiekszych meleksach problem jest ten sam. Z tad Tesle wyprzedzajace zestawy jakby same byly zestawami.

[...]

Zawsze znajdzie sie debil ktory pojedzie w zabudowanym 120kmh albo najebany. Pamietajmy, ze srednia wieku aut jest taka, a nie inna i zanim debil dostanie we wladanie auto z takim ogranicznikiem moze minac ze 30 lat. Wczeszniej Vateusz zbuduje siec drog ekspresowych i tam sie przeniesie duza czesc ruchu, wliczajac rajdowcow.

Data: 2020-10-01 17:23:05
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 01.10.2020 o 12:49, K pisze:

[...]

No i co z tego? Na drogach zawsze giną ludzie, co nie znaczy ze można zapiedalać. Zresztą w miastach ograniczenia są też z powodu hałasu, przepusowości (tak zapierdalactwo nie sprzyja przepustowości) czy w końcu wygody mieszkańców (tak żeby dało sie z przejścia skorzystać). W końcu należy pamiętać, że ograniczenie niekoniecznie musi wynika z maksymalnej prędkości z jaką się z zakrętu nie wylatuje, a na przykład z braku widoczności co za zakrętem. Ogólnie mówiąc wiele ograniczyń ma sens, gdzieś 1/3 nie - częściowo dla tego, że są zbyt niskie, częściowo dla tego, że moim zdaniem jak kierownik widzi jaki zakręt to niech jedzie jak umie - bez sensu stawianie 30 na ślimaku jak go całego widać - najwyżej jak ktoś uważa że znak to minimalna to barierkę pocałuje.

[...]

Zeby zapierdalać, to trzeba nie mieć przed sobą takich co jadą zgodnie z ograniczeniem. Już 20% takich z kagancem skutecznie utemperuje zapierdalanie po zabudowanym na krajówkach i w miastach przez sporą część doby.

--
Shrek

Data: 2020-10-01 17:12:07
Autor: K
Kaganiec
On 01/10/2020 16:23, Shrek wrote:
[...]

Generalnie dla swietego spokoju mozna przez ta wies te 60kmh sie przetoczyc.

[...]

Znajac nasza obleczona w dres wchodnia mentalnosc bedzie wiecej filmikow z testowania hamulcow i bijatyk rodem z ruskiego YT.

Data: 2020-10-01 18:38:51
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 01.10.2020 o 18:12, K pisze:
[...]

Tak też robię i żyję. Paradoksalnie szybciej jeżdzę po dc niż po wioskach;)

[...]

No ale co - z kagańcem pod maską chcesz się bić?

--
Shrek

Data: 2020-10-02 08:33:49
Autor: K
Kaganiec
On 01/10/2020 17:38, Shrek wrote:
[...]

Gdyby wszystko bylo takie oczywiste to bysmy nie ogladali takich akcji co kilka dni w necie.

Data: 2020-10-02 19:00:23
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 02.10.2020 o 09:33, K pisze:

[...]

No dobra - to wyłuszcz mi jeszcze raz - nie ma sensu kombinować, żeby mniej luda na drogach ginęlo, bo i tak ktoś 120 poleci a jakiś tępy dres i tak komuś mordę obije. Dlatego nalezy tolerować zapierdalactwo? Gdzieś się pogubiłem;)

--
Shrek

Data: 2020-10-05 08:17:42
Autor: K
Kaganiec
On 02/10/2020 18:00, Shrek wrote:
[...]

Nie, nie nalezy tolerowac. Ale przez brak tolerancji uwazam dzialajace prawo. Nawet nie trzeba zbytnio myslec, wystarczy skopiowac rozwiazania dzialajace w innych krajach.

Data: 2020-10-06 06:24:52
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 05.10.2020 o 09:17, K pisze:

Nie, nie nalezy tolerowac. Ale przez brak tolerancji uwazam dzialajace prawo. Nawet nie trzeba zbytnio myslec, wystarczy skopiowac rozwiazania dzialajace w innych krajach.

Ale co konkretnie masz na myśli - zamordyzm i wysokie kary?

--
Shrek

Data: 2020-10-06 10:18:04
Autor: K
Kaganiec
On 06/10/2020 05:24, Shrek wrote:
[...]

Dokladnie to. Nic tak nieodstrasza jak kara bezwzglednego wiezienia za zabicie kogos poprzez zapierdalanie z gazem w podlodze czy to po pijaku czy na trzezwo. Dla gwiazd YT testujacych innym hamulce obserwacja w psychiatryku na dwa tygodnie. Sam naleze do tych ktorzy raczej jezdza szybko tam gdzie warunki na to pozwalaja ale nie wpadlbym na pomysl aby komus zlosliwie zahamowac albo zajechac droge "bo mi wyjechal" albo "wyprzedzal przez 5km"

Data: 2020-10-06 16:30:09
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 06.10.2020 o 11:18, K pisze:

[...]

To akurat słabo - większość myśli, że to spotka innych. Co innego 2k za przekroczenie o 30... gdyby było ścigane. U nas mandat to po prostu pech, nie kara.

--
Shrek

Data: 2020-10-06 15:39:07
Autor: K
Kaganiec
On 06/10/2020 15:30, Shrek wrote:
[...]

Dlatego trzeba pojsc dalej tak jak poszli w innych krajach i maja wzgledny spokoj w tym temacie. Do tego info o wykroczeniach do ubezpieczalni, laweta za brak OC itp.

Data: 2020-10-06 16:54:32
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 06.10.2020 o 16:39, K pisze:

Dlatego trzeba pojsc dalej tak jak poszli w innych krajach i maja wzgledny spokoj w tym temacie. Do tego info o wykroczeniach do ubezpieczalni, laweta za brak OC itp.

Parę lat temu twierdziłem, że to kwestia czasu, bo unia nie będzie przecież tolerować, że w jednej prowincji się ludzi na drogach morduje. Teraz już taki pewny nie jestem co unia toleruje a co nie i czy my to do europy aspirujemy czy do azji...

--
Shrek

Data: 2020-10-06 16:00:11
Autor: K
Kaganiec
On 06/10/2020 15:54, Shrek wrote:
[...]

Moze UE ma jeszcze nadzieje, ze jak zbudujemy siec ekspresowek i dokonczymy autostrady to sie poprawi. Nie maja pojecia, ze mentalnie jednak blizej nam do Rosji czy Ukrainy.

Data: 2020-11-14 17:49:18
Autor: kk
Kaganiec
On 2020-10-06 11:18, K wrote:
[...]

A z jakie powodu byś zajeżdżał czy może komu byś zlecił zajeżdżanie?

Data: 2020-11-14 17:47:15
Autor: kk
Kaganiec
On 2020-10-01 12:49, K wrote:
[...]

Tak jest ze wszystkimi samochodami, nie tylko elektrykami.

[...]

Różne zabudowane są.

albo najebany.

No właśnie a ciągle jest domniemanie niewinności.

[...]

Mam w mieście ulicę Obwodową. Stały tam regularnie chujki. Ostatnio podwyższyli do 70, ale ... zaraz potem ścieżki rowerowe porobili więc prędzej czy później wróci 50. Do emerytury można pracować wszędzie.

Data: 2020-10-01 13:02:53
Autor: Mateusz Viste
Kaganiec
2020-10-01 o 03:40 -0700, Przemek Jedrzejczak napisał:
[...]

Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.

Mateusz

Data: 2020-10-01 13:48:21
Autor: TomN
Kaganiec
Mateusz Viste w <news:20201001130253.76f37159mateusz>:

[...]

Czyli czekasz, żeby na autostradach w PL wszyscy jeździli 89 km/h?

--
'Tom N'

Data: 2020-10-01 14:00:20
Autor: Mateusz Viste
Kaganiec
2020-10-01 o 13:48 +0200, TomN napisał:
> Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
> legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.  Czyli czekasz, żeby na autostradach w PL wszyscy jeździli 89 km/h?

O ile wiem, to autostrady w PL dopuszczają nieco więcej. Wbudowany
ogranicznik ma sens tylko, jeśli ogranicza w zależności od faktycznych
limitów drogowych - poprzez aktualizowaną bazę ograniczeń zespoloną z
GPS, nadajniki w znakach drogowych, rozpoznawanie przydrożnych znaków
jakąś AI lub kombinacja powyższych, albo inne rozwiązanie o którym nie
pomyślałem.

Alternatywa: umożliwić kierowcy przyspieszenie ponad ogranicznik
(podobnie jak to się robi przy tempomacie), ale wysyłając jednocześnie
wiadomość do centrali z współrzędnymi GPS, prędkością i ew. zdjęciem
drogi coby wybryki mogły być łatwo wychwycone.

Mateusz

Data: 2020-10-05 16:20:19
Autor: sczygiel
Kaganiec
W dniu czwartek, 1 października 2020 07:00:23 UTC-5 użytkownik Mateusz Viste napisał:

> [...]

wiadomość do centrali z współrzędnymi GPS, prędkością i ew. zdjęciem
drogi coby wybryki mogły być łatwo wychwycone.

Zamontuj se w lodowce kamere, niech wysyla zdjecia jak wyciagasz zarcie, jak sie zestarzejesz to oni ci to wyciagna jakbys tak przypadkiem cukrzycy albo miażdzycy dostal.

No i nikt ci zusu (czy co tam placicie w tym dobrobycie) nie obnizy, tak jak obnizki za onstar-a i podobne systemy sa symboliczne.

Ech...

Data: 2020-10-06 09:47:09
Autor: Mateusz Viste
Kaganiec
2020-10-05 o 16:20 -0700, sczygiel@gmail.com napisał:
Zamontuj se w lodowce kamere, niech wysyla zdjecia jak wyciagasz
zarcie, jak sie zestarzejesz to oni ci to wyciagna jakbys tak
przypadkiem cukrzycy albo miażdzycy dostal.

Słowo klucz: *ja* się zestarzeję i *ja* dostanę cukrzycy. Nikogo przy
tym nie zabiję.

Mateusz

Data: 2020-11-14 17:52:21
Autor: kk
Kaganiec
On 2020-10-01 14:00, Mateusz Viste wrote:
[...]

Nonsens. Musiałby ograniczać zgodnie z aktualnymi warunkami drogowymi.

Na koń! ...

Data: 2020-10-01 14:59:33
Autor: J.F.
Kaganiec
Użytkownik "Mateusz Viste"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:20201001130253.76f37159@mateusz...
[...]

A my nie czekamy :-P

J.

Data: 2020-10-01 17:24:17
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 01.10.2020 o 14:59, J.F. pisze:

Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.

A my nie czekamy :-P

W sumie może być - i tam moto nie ma, a się przecisnę;)

--
Shrek

Data: 2020-10-06 00:59:05
Autor: ii
Kaganiec
[...]

Nie lepiej koleją jeździć?

Data: 2020-10-06 08:02:26
Autor: Cavallino
Kaganiec
W dniu 06-10-2020 o 00:59, ii pisze:

Ale w sensie, że ograniczenie prędkości pojazdów na drogach do
legalnych limitów to coś złego? Ja od bardzo dawna na to czekam.

Nie lepiej koleją jeździć?

No co Ty, dla kapelusznika robienie innym na złość jest zdecydowanie przyjemniejsze.
Taki sobie cel w życiu niektórzy obierają.

Data: 2020-10-06 09:32:20
Autor: collie
Kaganiec
W wtorek, 6.10.2020 o 00:59, ii napisał:

Nie lepiej koleją jeździć?

Najlepiej CK Koleją Warszawsko-Wiedeńską. Po 1989 roku zlikwidowano w Polsce 1723 km linii kolejowych, kilkaset miejscowości utraciło
połączenia kolejowe, w tym 42 miasta powyżej 15.000 mieszkańców. --
Ucz, ucz się polskiego, na łatwe i na trudne dni.

Data: 2020-11-17 01:37:13
Autor: Poldek
Kaganiec
W dniu 2020-10-06 o 00:59, ii pisze:
[...]

Nie lepiej chodzić, mieszkać, uczyć się w szkole, przedszkolu, żłobku, przebywać w szpitalu itd. obok drogi, po której tępe zapierdalactwo z wybebeszonymi tłumikami nie mając lepszego pomysłu na to co zrobić ze swoim życiem urządza sobie pałowanie w tę i na zad.

Data: 2020-11-14 17:51:11
Autor: kk
Kaganiec
On 2020-10-01 13:02, Mateusz Viste wrote:
[...]

Żeby zaprzeczyć sensowi motoryzacji?

Data: 2020-11-17 01:39:59
Autor: Poldek
Kaganiec
W dniu 2020-11-14 o 17:51, kk pisze:
On 2020-10-01 13:02, Mateusz Viste wrote:
[...]

Intensywność młotoryzacji, zagęszczenie dróg, hałas, smród i zagarnięcie przestrzeni już dawno przekroczyło punkt, za którym dalsza młotoryzacja pogarsza jakość życia, a nie polepsza.

Data: 2020-10-01 11:36:37
Autor: K
Kaganiec
On 01/10/2020 11:28, J.F. wrote:
[...]

Na moje za malo czasu na przetestowanie tego, wiec pewnie skonczy sie jako ogranicznik jak w Volvo do np. 180km/h. Innymi slowy jak zmusic ludzi do kupowania meleksow.

Data: 2020-10-04 02:51:01
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Kaganiec
W dniu 2020-10-01 o 12:28, J.F. pisze:
Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.

Oby szef tej Rady przyjechał kiedyś do Polski i spróbował coś wyprzedzić.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2020-10-05 17:41:55
Autor: J.F.
Kaganiec
Użytkownik "Pawel "O'Pajak""  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rlb69v$spp$1$opajak@news.chmurka.net...
W dniu 2020-10-01 o 12:28, J.F. pisze:
Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.
Oby szef tej Rady przyjechał kiedyś do Polski i spróbował coś wyprzedzić.

Moze pochodzic z praworzadnego kraju i skoro obowiazuje 90 czy 50 - to nie wyprzedza, tylko sie dziwi, ze go wyprzedzaja :-)

Albo pochodzi z Niemiec i nie umie wyprzedzac bez autostrady :)

J.

Data: 2020-10-07 09:05:41
Autor: SW3
Kaganiec
On 05.10.2020 17:41, J.F. wrote:
Moze pochodzic z praworzadnego kraju i skoro obowiazuje 90 czy 50 - to nie wyprzedza

Nawet jeśli trafi na jadącego 80 czy 40?

--
SW3

Data: 2020-10-07 01:36:33
Autor: WS
Kaganiec
On Wednesday, October 7, 2020 at 9:05:48 AM UTC+2, SW3 wrote:
On 05.10.2020 17:41, J.F. wrote:
> Moze pochodzic z praworzadnego kraju i skoro obowiazuje 90 czy 50 - to > nie wyprzedza

Nawet jeśli trafi na jadącego 80 czy 40?

Do tego zmierzamy :(
Znajoma kilka lat temu mieszkala w Irlandii, dojezdzala motocyklem i ze 2x a zatrzymali za wyprzedzanie sznurka samochodow z przepisowa predkoscia i zostala pouczona, ze to jest "niebezpieczna jazda" i powinna jechac w tym ciurze...
Nie dyskutowala, bo by jeszcze zauwazyli, ze powinna moto przerejestrowac, a OC u nich kilkadziesiat razy drozsze bylo ;)

Data: 2020-11-17 01:41:51
Autor: Poldek
Kaganiec
W dniu 2020-10-04 o 02:51, Pawel "O'Pajak" pisze:
W dniu 2020-10-01 o 12:28, J.F. pisze:
Europejska Rada Bezpieczeństwa Transportu (ETSC) wolałaby tę drugą opcję.

Oby szef tej Rady przyjechał kiedyś do Polski i spróbował coś wyprzedzić.

Tylko po co miałby wyprzedzać - żeby ostrzej zdzierać hamulce przed kolejnymi światłami?

Data: 2020-10-05 16:34:46
Autor: Maciek
Kaganiec
Dnia Thu, 1 Oct 2020 12:28:46 +0200, J.F. napisał(a):

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/elektroniczny-policjant-w-aucie-obowiazkowo-juz-od-2022-roku/m30e2ff

Czekam na komentarz Cavallino. Pewnie już apopleksji dostał ;)

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2020-10-05 17:07:03
Autor: J.F.
Kaganiec
Użytkownik "Maciek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5z22y4e0spnf.3jpdprm2d1nn.dlg@40tude.net...
[...]

Przeciez ma elektryka i mu przepisowa jazda nie przeszkadza :-)

W sumie ... jakis magnes z przodu, przymocowac sie do tira i niech sobie jedzie chocby te 85 :-)

J.

Data: 2020-10-06 06:26:31
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 05.10.2020 o 17:07, J.F. pisze:

Czekam na komentarz Cavallino. Pewnie już apopleksji dostał ;)

Przeciez ma elektryka i mu przepisowa jazda nie przeszkadza :-)

On serio ma tego elektryka czy troluje? Bo mam gościa w kaefie...

--
Shrek

Data: 2020-10-06 13:35:52
Autor: K
Kaganiec
On 06/10/2020 05:26, Shrek wrote:
[...]

Ja odnioslem wrazenie z "dyskusji" z nim, ze nie ma. Jest co najwyzej naganiaczem w salonie sprzedazy.

Data: 2020-10-06 16:31:50
Autor: Shrek
Kaganiec
W dniu 06.10.2020 o 14:35, K pisze:

Ja odnioslem wrazenie z "dyskusji" z nim, ze nie ma. Jest co najwyzej naganiaczem w salonie sprzedazy.

Ja uważam, ze ogólnie jest trolem i 90% tego co pisze, to zmyśla żeby trigerować innych. Dlatego był pierwszym co wylądował w kaefie. Niezły rezultat, biorąc pod uwagę, że ponad 10 lat obywałem się bez pląkownicy a i trole były kiedyś bardziej... epickie;)

--
Shrek

Data: 2020-10-06 08:01:12
Autor: Cavallino
Kaganiec
[...]

Tylko na drogach szybkiego ruchu.

W sumie ... jakis magnes z przodu, przymocowac sie do tira i niech sobie jedzie chocby te 85 :-)

Żebyś wiedział ilu tak jeździ elektrykami - jeden się nawet tym chwali na youtube.
Ale to nie dla mnie.

Data: 2020-10-06 13:53:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kaganiec
Hello J.F.,

[...]

Sławek trzyma się tak blisko zadka poprzednika, że bez magnesu sama
aerodynamika go za TIRem utrzyma. Nawet zawartość pół zbiornika płynu
do spryskiwaczy nie jest w stanie go odgonić ;)

(Sławek, nie odpisuj - jesteś w koszu)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2020-10-06 08:01:48
Autor: Zenek Kapelinder
Kaganiec
wtorek, 6 października 2020 o 13:53:15 UTC+2 RoMan Mandziejewicz napisał(a):
Hello J.F.,
Monday, October 5, 2020, 5:07:03 PM, you wrote: >>> https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/elektroniczny-policjant-w-aucie-obowiazkowo-juz-od-2022-roku/m30e2ff >>Czekam na komentarz Cavallino. Pewnie już apopleksji dostał ;) > Przeciez ma elektryka i mu przepisowa jazda nie przeszkadza :-) > W sumie ... jakis magnes z przodu, przymocowac sie do tira i niech > sobie jedzie chocby te 85 :-)
Sławek trzyma się tak blisko zadka poprzednika, że bez magnesu sama aerodynamika go za TIRem utrzyma. Nawet zawartość pół zbiornika płynu do spryskiwaczy nie jest w stanie go odgonić ;) (Sławek, nie odpisuj - jesteś w koszu) -- Best regards, RoMan PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
Odpisz Sławek temu baranowi. Zjeb go na funty, wymieszaj z gównem.. Nie odpisze bo jesteś w koszu.

Kaganiec