Kali ukraść!? DOBRZE!

Data: 2018-08-26 14:36:10
Autor: Silvio Balconetti
Kali ukraść!? DOBRZE!

"Kaczyński doktorat napisał o kolektywnym zarz±dzaniu wyższ± uczelni± u towarzysza Wiesława Skrzydły - ówczesnego rektora UMCS w Lublinie. Pytanie jest, jak on w ogóle znalazł się w tym Lublinie? Przecież całe życie mieszkał w Warszawie. Kunusowat± rodzin± kapusiów (ojcie w PZPR, matka TW Kalina) opiekował się tow. Mieczyslaw Moczar. Ciekawe, że po przepchnieciu przez podstawówke i ¶redniaka, bliĽniacy zastali naukowcami z nomenklatury PZPR. Nadanie tytułu "doktora" obowi±zkowo było poprzedzane egzaminem z obcego języka. Jaki język obcy opanował "doktor" Jarosław Kaczyński? W latach 60-tych na UW I sekretarzem POP PZPR był Rajmund. Tatu¶ Rajmund mógł załatwić wszystko, matura to małe piwo, przecież był wybitnym komunist±. "

Nie wiem jak bylo z rodzina. O doktoracie np. pisala "Polityka". Recenzenci swoich pism nie znalezli, prace znaleziono gdzies na strychu budynku UW, ale to nic dziwnego, bo w tamtych czasach nie uzywano komputerow do archiwowania dokumentow, w setkach tysiecy zakurzonych papierow z calej historii uniwersytetu cos odszukac graniczy chyba z cudem. Choc prezes JK nie jest moim idolem, to podam cos z wlasnych doswiadczen. Obowiazkowy egzamin z jezyka dotyczyl nauczycieli akademickich i z reguly byl prosta formalnoscia. Nie trzeba bylo wykazac sie wielkimi umiejetnosciami. A co do promotorow, to rowniez nie byly potrzebne kontakty z nimi. Mozna bylo prace przeslac poczta, choc lepiej bylo osobiscie spotkac sie, przedstawic i przekazac dysertacje. Recenzent z reguly przyjezdzal tez na obrone i przyjecie po niej. A profesor Wieslaw Skrzydlo, ktory wowczas byl rektorem UMCS, pozniej zostal I sekretarzem KW PZPR w Lublinie.

https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/kraj/222398,1,doktorat-prezesa-jaroslawa-kaczynskiego.read?print=true

--
saluto
Silvio Balconetti