Kalkulator jazdy i utrzymania samochodu

Data: 2009-07-31 10:55:34
Autor: Hants
Kalkulator jazdy i utrzymania samochodu
"Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> wrote in message news:1rvse9eo8c864.1ibxk9uouojgb.dlg40tude.net...

Prosze jeszcze o dodanie LPG, albo połączenie z baza spritmonitor.
Inne waluty i przelicznik mpg

Fajny pomysł, ogólnie rzecz biorąc.

Data: 2009-07-31 12:31:16
Autor: Technolog
Dnia Fri, 31 Jul 2009 10:55:34 +0100, Hants napisał(a):

"Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> wrote in message news:1rvse9eo8c864.1ibxk9uouojgb.dlg40tude.net...

Prosze jeszcze o dodanie LPG,

Można wpisać dowolne paliwo, o ile rozliczane jest właśnie w litrach.

albo połączenie z baza spritmonitor.

Ciekawe, nie znałem tej bazy. W sumie skoro tankowanie zabiera te 5-10
minut, to stojąc w kolejce do dystrybutora lub do kasy można wpisać wynik
na stronę w komórce i tak prowadzić sobie dziennik spalania. A skoro paliwo
takie drogie, to tym bardziej się opłaca.

Inne waluty i przelicznik mpg

Przelicznik MPG oczywiście będzie dodany, dzięki za pomysł. Natomiast
waluty oczywiście też dodam, tylko w zasadzie waluta nie ma znaczenia,
można pisać kwoty w innej walucie i ignorować "zł" w wynikach. Ale to
formalność, zmienię to chętnie.

Przy okazji walut chyba dobrze by było dodać inne języki ;>

Fajny pomysł, ogólnie rzecz biorąc.

Dzięki.

Pozdrawiam
Technolog

Data: 2009-07-31 14:32:42
Autor: Hants
"Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> wrote in message news:1txnypr1vrl89.h9ggfjezfce9$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 31 Jul 2009 10:55:34 +0100, Hants napisał(a):

Prosze jeszcze o dodanie LPG,
Można wpisać dowolne paliwo, o ile rozliczane jest właśnie w litrach.

Ale jest albo-albo. Ja miesiecznie zuzywam dodatkowo jakies 10 litrow benzyny

Przelicznik MPG oczywiście będzie dodany, dzięki za pomysł.

Tylko pamietaj, ze o imperial mi chodzi :-)

Data: 2009-07-31 06:46:42
Autor: Tomek Glowka
On 31 Lip, 15:32, "Hants" <hants@CUT_ITvp.pl> wrote:
"Technolog" <technokra...@gmail.kropka.com> wrote in message
> Można wpisać dowolne paliwo, o ile rozliczane jest właśnie w litrach.
Ale jest albo-albo. Ja miesiecznie zuzywam dodatkowo jakies 10 litrow
benzyny
Wlasnie ... _miesiecznie_ - pewne rzeczy przelicza sie na dystans,
inne na czas. W dodatku niektorzy licza tak, a inni na odwrot.
Przydalaby siec opcja wyboru: np. koszty "eksploatacji" podaje sie na
jeden rok albo na okreslona liczbe kilometrow. U mnie serwis co 10kkm
wypada zwykle co pol roku, ale zdarzalo sie tez zarowno raz do roku
jak i co 3 miesiace.
pozdrawiam, tomek

PS. Mazda 323F 1.6 A/T, 2002r, 23gr na LPG + 23gr na reszte;
utraty wartosci nie licze, bo auto bez A/C kupione za dowolna kwote
jest zawsze warte ZERO (-;

Data: 2009-07-31 21:24:24
Autor: Technolog
Dnia Fri, 31 Jul 2009 06:46:42 -0700 (PDT), Tomek Glowka napisał(a):

[...]

Ideą kalkulatora, której nie chciałbym zmieniać, jest liczenie kosztów
równego roku od dziś wstecz. Więc co powiesz na zwyczajne zsumowanie tych
kosztów z zeszłego roku i wpisanie ich w serwis? Wtedy dostaniesz swój
wynik.

Chyba, że chodzi Ci o czas przeszły, czyli przejechałeś 45 kkm i jest
rubryka co XX kkm był koszt taki i kalkulator go zsumuje. To możliwe, tylko
bardzo starałem się unikać zbyt wielu pól, aby kalkulator nie odstraszał.
Chyba przygotuję wersję dla zaawansowanych.

PS. Mazda 323F 1.6 A/T, 2002r, 23gr na LPG + 23gr na reszte;
utraty wartosci nie licze, bo auto bez A/C kupione za dowolna kwote
jest zawsze warte ZERO (-;

Może być tak, że auto jest warte zero, do momentu jego sprzedaży czy też
wyceny. W momencie używania kalkulatora ma miejsce wycena zaprakowanego
auta (mam nadzieję, że nikt nie używał kalkulatora w czasie jazdy), które
jednak przedstawia sobą wartość.

Więc artość ZERO auta bez AC uzyskuje się w momencie, gdy zajęte staje się
w aucie miejsce kierowcy ;)

Pozdrawiam
Technolog

Data: 2009-08-01 09:02:25
Autor: Hants
Kalkulator jazdy i utrzymania samochodu [OT]
"Technolog" <technokraton@gmail.kropka.com> wrote in message news:cce929z5fg1w$.14f930y0js6yg.dlg40tude.net...

Chyba przygotuję wersję dla zaawansowanych.

Pomysl jeszcze o .. zegarku/budziku pod Vistę i jakims ladnym, funkcjonalnym kalendarzu, ktory bedzie bral dane z ałtluka i wyswietlal sie na tym pasku po prawej i jeszcze.. hehe - to juz moze pojdzie na priv ;-)

Gratuluje umiejetnosci.

Kalkulator jazdy i utrzymania samochodu