'Kalkulator' mocy zasilacza ?

Data: 2009-10-27 09:55:10
Autor: ±ćęłń󶼿
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Czy s± dostępne (on-line, linki?) kalkulatorów niezbędnej mocy zasilacza komputerowego?
Teoretycznie prosta sprawa, w praktyce jak widac po pytaniach chocby na tej liscie duzo wahań.
THX

Data: 2009-10-27 10:49:48
Autor: Eryk
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Użytkownik "±ćęłń󶼿" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci news:hc6cgj$chi$1news.wp.pl...
[...]

Już było kilka razy tutaj. Zobacz np.

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Pzdr

Data: 2009-10-27 11:47:05
Autor: ±ćęłń󶼿
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Dzieki, o to mi chodziło, z kalkulatora wychodzi 255-305 watów (ta wyższa moc przy 2xHD, ale dwa HD będ± tylko przy instalacji do
przeniesienia systemu/plików).
Peryferia nie będa uzywane jednocze¶nie, więc wolałbym "markowy" zasilacz 250 W (z oszczędno¶ci energii) niż byle co 350 W - dobrze
my¶le, czy przy "tylko" 250 watach będzie się jednak sypało?
THX

-- -- -

http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp

Data: 2009-10-27 12:13:22
Autor: Eryk
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Użytkownik "±ćęłń󶼿" <usun_to@wp.eu> napisał w wiadomo¶ci news:hc6j2a$fj9$1news.wp.pl...
[...]

U mnie wyliczyło 348 watów a po zmierzeniu miernikiem mam 175 w spoczynku i 240 w czasie grania (sama buda bez monitora).

Nie jestem ekspertem, ale pewnie lepiej jednak mieć trochę większy zapas.
250 watów wydaje się mał± wielko¶ci± na obecne czasy ja bym wybrał 300 watów "markowych". :)

Pzdr

Data: 2009-10-27 12:21:04
Autor: ±ćęłń󶼿
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
I na co to idzie, toż to 2 1/2 żarówek 100 wat zamknietych w pudle...
JaC

-- -- -

miernikiem mam 240 watów w czasie grania (sama buda bez monitora).

Data: 2009-10-27 12:26:38
Autor: Rafał
'Kalkulator' mocy zasilacza ?

±ćęłń󶼿 wrote:

I na co to idzie, toż to 2 1/2 żarówek 100 wat zamknietych w pudle...
JaC

Zmierz faktyczn± moc poboru komputera, a wyjdzie ci co¶ ok. 100 W.
Za¶ moc zasilacza to jest suma mocy w poszczególnych sekcjach i może tak
być, że nowy zasilacz 500W nie da rady w starym systemie, bo główne
zapotrzebowanie mocy jest napięciu 5V, a nowsze systemy główn± moc ci±gn±
z 12V. Chyba.

> miernikiem mam 240 watów w czasie grania (sama buda bez monitora).

A watomierzem mierzysz t± moc?

Data: 2009-10-27 12:38:12
Autor: Eryk
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
> miernikiem mam 240 watów w czasie grania (sama buda bez monitora).

A watomierzem mierzysz t± moc?

Miałem taki miernik przej¶ciówkę jak sprawdzałem żarówki to pokazywał mniej więcej dobrze, więc chyba to co pokazał było zbliżone do rzeczywisto¶ci (to był podkręcony E8400 [do 3600], 6 dysków twardych [w tym dwa Raptory], Ati 4770 i GT7300 i 4 GB ramu) i mierzyłem w czasie grania. Zasilacz mam 430 watowy Tagan.

Pzdr

Data: 2009-10-27 12:42:45
Autor: qwerty
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Użytkownik "Eryk" <toniejestprawdziwy@mail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ae6dba7$1@news.home.net.pl...
[...]

Akurat takie mierniki zazwyczaj źle pokazują pobór energii. Zasilacze komputerowe pobierają impulsowo energię.

Data: 2009-10-27 12:47:51
Autor: Eryk
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Akurat takie mierniki zazwyczaj źle pokazują pobór energii. Zasilacze komputerowe pobierają impulsowo energię.

A idzie to w stronę więcej czy mniej? Tzn ile ciągnie komputer naprawdę bo jeśli mniej to dobrze, jeśli więcej to niedobrze :)

Pzdr
Eryk

Data: 2009-10-27 16:42:13
Autor: qwerty
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Użytkownik "Eryk" <toniejestprawdziwy@mail.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4ae6ddea$1@news.home.net.pl...
A idzie to w stronę więcej czy mniej? Tzn ile ciągnie komputer naprawdę bo jeśli mniej to dobrze, jeśli więcej to niedobrze :)

Miernik wskazuje więcej, niż faktycznie za co płacisz. Na żarówce dobrze wskazuje, bo moc pobierana ciągle i nie pobierana jest moc bierna.

Data: 2009-10-27 16:54:25
Autor: Eryk
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Miernik wskazuje więcej, niż faktycznie za co płacisz. Na żarówce dobrze wskazuje, bo moc pobierana ciągle i nie pobierana jest moc bierna.

O to fajnie, czyli ta lepsza możliwość :))

Pzdr
Eryk

Data: 2009-10-29 20:48:30
Autor: Piotr Gogolewski
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Wskutek reakcji <hc74ck$l8n$1@achot.icm.edu.pl>
z molekuł± qwerty powstało:
[...]
Miernik wskazuje więcej, niż faktycznie za co płacisz. Na żarówce dobrze wskazuje, bo moc pobierana ciągle i nie pobierana jest moc bierna.

Tutaj dodajmy: zależy, jakiego licznika użyjemy. Stare, analogowe pokaż±
co innego, a nowsze elektroniczne (które prawdopodobnie większo¶ć rozumie
przez pojęcie licznik) - co innego.

--
Piotr Gogolewski -{ Serwis "Docent OnLine" http://www.chemia.px.pl }-
-{ klucz PGP & Geek Code: mail docent@panoramix.net,pl -s"get pgp" }-

Data: 2009-10-27 13:15:34
Autor: Rafał
'Kalkulator' mocy zasilacza ?

Eryk wrote:

> A watomierzem mierzysz t± moc?

Miałem taki miernik przej¶ciówkę jak sprawdzałem żarówki to pokazywał mniej
więcej dobrze, więc chyba to co pokazał było zbliżone do rzeczywisto¶ci

Akurat żarówka to typowo  rezystancyjny odbiornik, a komputer takim nie jest i
zmierzona moc nie będzie moc± czynn±. Może się okazać większ±.
W sumie najlepszym domowym sposobem pomiaru mocy jest licznik energii ;)
Najpierw trzeba wszystko powył±czać. Sprawdzić, czy nic się nie kręci, a potem
zał±czyć komputer.
Po ilo¶ci obrotów można zmierzyć pobran± energię. Maj±c czas przeliczyć moc
czynn±.
Tylko niech nikt nie piszę, że to kiepski pomiar, bo liczniki energii to bardzo
dokładne urz±dzenia.

Data: 2009-10-27 20:19:04
Autor: Leszek K.
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Dnia Tue, 27 Oct 2009 13:15:34 +0100, Rafał napisał(a):

...Tylko niech nikt nie piszę, że to kiepski pomiar, bo liczniki energii to bardzo
dokładne urz±dzenia.

Mog± być nawet niedokładne ale to za ich wskazania płacisz więc s±
najważniejsze.

Data: 2009-10-27 16:31:10
Autor: Mariusz
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
On 2009.10.27 12:13, Eryk wrote:

U mnie wyliczyło 348 watów a po zmierzeniu miernikiem mam 175 w spoczynku i
240 w czasie grania (sama buda bez monitora).

To dobrze Ci wyliczyło. Przy 350W i sprawno¶ci zasilacza na poziomie 75% wychodzi 260W mocy dostępnej.

--
Mar

Data: 2009-10-28 06:59:49
Autor: KILu
'Kalkulator' mocy zasilacza ?
Mariusz wrote:
To dobrze Ci wyliczyło. Przy 350W i sprawno¶ci zasilacza na poziomie 75%
wychodzi 260W mocy dostępnej.

A czasem nie jest tak, ze zasilacz 350W powinien te 350W oddac w formie
pradu (a pobiera - co logiczne z uwagi na ograniczona sprawnosc - wiecej)?

k,

Data: 2009-10-28 18:58:20
Autor: tg
'Kalkulator' mocy zasilacza ?

"KILu" <byter@wp.pl> wrote in message news:hc8mkk$bcv$1inews.gazeta.pl...
Mariusz wrote:
[...]

zgadza sie, przy czym 350W na zasilaczu moze oznaczac moc maksymalna
ciagla (lepsi producenci) lub moc maksymalna chwilowa (chinczycy zeby
zaimponowac cyferkami) lub maksymalna teoretyczna moc na wszystkich
liniach (przy czym faktycznie mozliwa do uzyskania jest znacznie
mniejsza - ale to juz raczej tylko firmy krzaki)

'Kalkulator' mocy zasilacza ?