Kamera HD

Data: 2009-06-21 14:22:07
Autor: CeSaR
Kamera HD
Witam,
nie wiem czy to odpowiednie forum ale po przeczytaniu kilkudziesięciu postów wiem, że są tu fachowcy więc pozwolę sobie zadać pytanie: czy kamery video, nagrywające obraz HD nagrywają w jakims uniwersalnym formacie czy każdy producent wymyśla swoje cuda techniki? Czy do kamer jest soft, umożliwiający później przeróbkę nagrania na np. dvd dające się oglądać w dowolnym odtwarzaczu dvd? Sorry za lamerskie może pytania ale w temecie jestem zielony jak szczypiorek na wiosnę.
Mam zamiar zakupić swoją pierwszą w życiu kamerę i nie chcę polegać tylko na opiniach sprzedawców,którzy bedą chwalić to, na czym mają największą marżę.

pzdr

Data: 2009-06-21 16:36:59
Autor: Mirek Ptak
Kamera HD
*CeSaR* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
[...]

Znakomita większość nagrywa w AVCHD - kodek to h264. Do obróbki możesz użyć czegokolwiek co czyta ten format ;) - szczerze powiem, że nie wnikałem w szczegóły - w każdym razie coś prostego dostaniesz z kamerą.

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-06-21 22:32:18
Autor: CeSaR
Kamera HD
Znakomita większość nagrywa w AVCHD - kodek to h264. Do obróbki możesz użyć czegokolwiek co czyta ten format ;) - szczerze powiem, że nie wnikałem w szczegóły - w każdym razie coś prostego dostaniesz z kamerą.

OK, dzięki. Czyli formatem nie ma się co przejmować.
Dalej słyszałem, że powinienem zwrócić uwagę przede wszystkim na zoom optyczny i na stabilizator obrazu. No i oczywiście na baterię. Sugestie co do producenta - jakoś najczęściej sugerowany jest Panasonic. Czy to sugestia słuszna i czy na coś inne powinienem jeszcze zwrócić szczególną uwagę.
Zakładam budzet na poziomie do 2,5kpln

pzdr

Data: 2009-06-22 10:18:27
Autor: Mirek Ptak
Kamera HD
Dnia 2009-06-21 22:32,  *CeSaR* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Dalej słyszałem, że powinienem zwrócić uwagę przede wszystkim na zoom optyczny i na stabilizator obrazu. No i oczywiście na baterię. Sugestie

Wszystko prawda :)

co do producenta - jakoś najczęściej sugerowany jest Panasonic. Czy to sugestia słuszna i czy na coś inne powinienem jeszcze zwrócić szczególną uwagę.

Jeśli kamera to Sony - takie jest moje zdanie :)
Miałem kiedyś Video8 Sony, potem zmieniłem (a właściwie byłem zmuszony, bo głowicę zajechałem :) ) na Hi8 Samsunga - straszna porażka - nawet nie chodzi o jakość obrazu, tylko o ostrość bardzo kiepsko ostrzyła.
Teraz mam znowu Sony miniDV i jestem zadowolony - pewnie niedługo kupię jakąś HD - myślę, że będzie to znowu Sony :)

Zakładam budzet na poziomie do 2,5kpln

Da się :), ale z zapisem na karty flash - warto dołożyć np do takiej:
http://www.agito.pl/kamery-z-dyskiem-twardym/sony-handycam-hdr-xr105e.807.344664.html?external=ceneo

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-06-22 15:51:07
Autor: CeSaR
Kamera HD
Da się :), ale z zapisem na karty flash - warto dołożyć np do takiej:
http://www.agito.pl/kamery-z-dyskiem-twardym/sony-handycam-hdr-xr105e.807.344664.html?external=ceneo

Z twardym dyskiem? Jak to wytrzymuje wstrząsy? Mówiąc szczerze bardziej byłem za czymś na karty.

PJ

Data: 2009-06-22 21:25:50
Autor: Adam Dybkowski
Kamera HD
CeSaR pisze:

[...]

To kup Toshibę Camileo H20 (AVCHD, wyjście HDMI, na karty SDHC):

http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,93475,6428993,Toshiba_Camileo_H20___tania_kamera_HD.html

Zostanie Ci kasy na dodatkowy akumulator i duużą kartę. Albo
(bezpieczniej) kilka mniejszych.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-23 09:12:26
Autor: Mirek Ptak
Kamera HD
Dnia 2009-06-22 21:25,  *Adam Dybkowski* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:

[...]

Fajna - gdzieś czytałem jej test i wyszedł nie najgorzej - ja obawiał bym się tylko, czy 5 krotny zoom optyczny to nie za mało jak na kamerę?

pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2009-06-23 10:42:25
Autor: CeSaR
Kamera HD
Zostanie Ci kasy na dodatkowy akumulator i duużą kartę. Albo
(bezpieczniej) kilka mniejszych.

Przy takiej cenie nawet jak będzie kaszan to nie szkoda dać dziecku do zabawy i kupić inną.
Poszukam jej żeby organoleptycznie sobie ocenić.
A tak swoją drogą to te kamery są tak małe że aż strach :-)

Data: 2009-06-23 13:01:51
Autor: CeSaR
Kamera HD
http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,93475,6428993,Toshiba_Camileo_H20___tania_kamera_HD.html

Szukam opinii i niezły bajzel jest.
Raz że mono raz że stereo :-)
Raz że AVCHD raz że avi
Raz że stabilizator jest a raz że nie ma... Dla lajkonika jak ja te opinie są pomocne jak cholera :-) Jak pójde do sklepu to pewnie też trafię na "wyspecjalizowanego" sprzedawcę.

pzdr

Data: 2009-06-23 22:11:37
Autor: Adam Dybkowski
Kamera HD
CeSaR pisze:

[...]

Wiele z potrzebnych informacji można wyczytać z instrukcji użytkownika.
Toshiba pisze jasno, że jest stabilizator, ale "Funkcja stabilizacji
obrazu nie obsługuje formatu HD(1080p) i WVGA/60 klatek/sek". Filmy
można kręcić w rozdzielczościach: 1440x1080/30fps, 1280x720/30fps,
848x480/60fps, 640x480/30fps, 320x240/30fps, natomiast zdjęcia robić
8Mpix/5Mpix/3Mpix. Filmy są zapisywane w formacie MOV (nie podano jaki
kompresor; MOV to tylko kontener). Wg mnie za tą cenę świetna.

Tu wrzuciłem Podręcznik Użytkownika gdyby ktoś nie mógł go normalnie
wyguglać na stronie Toshiby:
http://dybkowski.net/download/Toshiba_Camileo_H20.pdf

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-24 10:08:46
Autor: CeSaR
Kamera HD
Tu wrzuciłem Podręcznik Użytkownika gdyby ktoś nie mógł go normalnie
wyguglać na stronie Toshiby:
http://dybkowski.net/download/Toshiba_Camileo_H20.pdf

Dzięki bardzo. Wczoraj szukałem trochę aczkolwiek przyznam,że jakoś strasznie się nie przykładałem.
Szukałem opinii użytkowników, ale tych jest jak na lekarstwo. Szukałem też na stronie toshiby (w domenie .pl i .com) ale tu jest chyba jeszcze gorzej. O TV Toshiba rozpisuje się tonami, o DVD trochę a o kamerach - normalnie nic. Z ich strony wynika, jakby tylko TV i DVD robili.
Wyszukiwarka na stronie też nic nie wie o czymkolwiek z Camileo w nazwie....

Data: 2009-06-24 19:43:26
Autor: Adam Dybkowski
Kamera HD
CeSaR pisze:

[...]

Też mnie to zdziwiło na początku. Ale google daje radę. :)
Główne wady tej kamerki to brak stabilizacji przy najwyższej
rozdzielczości filmu oraz bardzo słaba czułość w słabszym oświetleniu.
Na youtube jest właśnie taki filmik: baardzo drgający przy dużym zoomie
przy filmowaniu na zewnątrz (a to tylko optyczny 5x) i do tego mocno
zaszumiony przy kręceniu we wnętrzach.

--
Adam Dybkowski
http://dybkowski.net/

Data: 2009-06-23 20:11:42
Autor: KILu
Kamera HD
CeSaR wrote:
[...]

Z nagraniem nie bedzie problemu, ale oczywiscie na DVD (w formacie DVD
video) film bedzie miec rozdzielczosc PAL (720x576), a nie HD.

k,

Data: 2009-06-24 10:23:01
Autor: CeSaR
Kamera HD
Z nagraniem nie bedzie problemu, ale oczywiscie na DVD (w formacie DVD
video) film bedzie miec rozdzielczosc PAL (720x576), a nie HD.

Będę męczył i może przy okazji się poduczę: z karty można zrobić normalny zrzut bez jakiejkolwiek konwersji, zrobić backup np na DVD i później kiedyś w przypływie gotówki kupić sobie nagrywarkę BR plus płytki BR i na nich zrobic juz zapis materiału w formacie HD?
Albo inne pytanie - czy można wrzucić nagrany materiał na PS3 i z konsoli odtwarzać HD?

Kamera HD