Kamera USB ---> powietrze ---> PC

Data: 2013-11-17 01:47:27
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
Jest sposób podł±czenia kamery USB do PC pomijaj±c kabel?
Od strony kamery mogę mieć dowolne zasilanie, ale prowadzenie kabla USB jest w moim przypadku kłopotliwe. 10-15 mb przedłużaczem aktywnym.
Odległo¶ć kamera - PC to 3 m.
Kamera musi być USB (przerobiona Microsoft LifeCam VX-6000 na rodzaj mikroskopu/lupy/celownika)

Raczej nierealna taka możliwo¶ć? W cenie dwóch przedłużaczy.
Prędko¶ć, jeżeli ma znaczenie to mała, wystarcz± 2 fps.

Kamery z Bluetooth nie znalazłem, aby miała w pionie 1000 pix (min 800)
Wi-Fi (nie szukałem) ale może być problem z wielko¶ci±. Płytka kamery musi się zmie¶cić w rurze o fi max ~50.

No i na koniec program do kamery.
Te co daj± do USB idealnie mi pasuje. Można nakładać obraz na widok z kamery. A to jest niezbędne.

Robert

Data: 2013-11-17 01:51:51
Autor: BQB
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-17 01:47, Robert Wańkowski pisze:
[...]

Drugi komp i pulpit zdalny? A poł±czenie między nimi przez wifi. Widziałem kiedy¶ takie bezprzewodowe USB, ale kosztowało co¶ koło 600$.

Data: 2013-11-17 02:00:45
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BQB"
Drugi komp i pulpit zdalny? A poł±czenie między nimi przez wifi.

Teoretycznie możliwe (nie pomy¶lałem o tym) ale to przerost formy nad tre¶ci± :-)
No i koszt.

Widziałem kiedy¶ takie bezprzewodowe USB, ale kosztowało co¶ koło 600$.

O! Tylko cena :-(

Robert

Data: 2013-11-17 11:11:20
Autor: p0li
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
T->Dnia 2013-11-17 02:00:45 niejaki Robert Wańkowski napisał:
Drugi komp i pulpit zdalny? A poł±czenie między nimi przez wifi.

Teoretycznie możliwe (nie pomy¶lałem o tym) ale to przerost formy nad tre¶ci± :-)
No i koszt.

chcesz taniej to kup raspberry pi - jest małe, zasilać możesz z baterii i
spokojnie poci±gnie ci t± kamerę lub dedykowan± hd
na rpi odpalasz linuxa z programem do monitoringu - tam ustawiasz ilo¶ć
klatek/s i wysyłasz to po wifi jako stronę www

--
P0zdrawiam p0li     p0li(at)poczta.onet.pl
gg # 175936; icq# 16655815 skype: p0li_ten_jedyny

Data: 2013-11-17 11:46:33
Autor: Wojciech Waga
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
Hej,

jak wpiszesz do google USB over IP lub ethernet to dostaniesz kilka
propozycji, bedziesz musiał dołożyć router do tego. Rozwi±zanie low-cost
to w miarę rze¶ki router z USB (może 1043nd wystarczy) + openwrt. S± tam
paczki

usbip - 1.1.1-2 - USB-over-IP (common)
usbip-client - 1.1.1-2 - USB-over-IP (client)
usbip-server - 1.1.1-2 - USB-over-IP (server)

które pozwol± Ci tę kamerkę wystawić do PC, nie wiem czy na PC nie
będziesz musiał mieć Linuxa, żeb to zadziałało. Ale jedyny koszt to
routerek za 100-150zł.

pozdr.
w.

Data: 2013-11-17 13:17:10
Autor: Mr. Misio
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
Użytkownik Wojciech Waga napisał:
[...]

Moze TP-link MR3020?
Nie testowalem jeszcze, lezy na polce :)
Ale wlasnie kupilem, zeby poeksperymentowac - any usb device + ruterek -> dostepne w sieci (czy to kamerka, czy to dysk jako nas)

Data: 2013-11-17 20:11:50
Autor: Wojciech Waga
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
On 17/11/13 13:17, Mr. Misio wrote:> Użytkownik Wojciech Waga napisał:
[...]

Kiedy¶ zrobiłem z takiego kamerkę IP. Ale nie działało to najlepiej,
provek nie ma FPU i JPEGi składa bardzo powoli. Nie pamieta, ale miałem
co¶ około 0.5FPS dla 960x720.

Dużo lepiej działa jako radio internetowe. Nowy MPD gra prawie wszystkie
stacje.

pozdr.
w.

Data: 2013-11-18 00:15:07
Autor: Mr. Misio
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
Użytkownik Wojciech Waga napisał:

Dużo lepiej działa jako radio internetowe. Nowy MPD gra prawie wszystkie
stacje.

how-to? :)

Data: 2013-11-20 20:53:00
Autor: Wojciech Waga
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
On 18/11/13 00:15, Mr. Misio wrote:> Użytkownik Wojciech Waga napisał:

Dużo lepiej działa jako radio internetowe. Nowy MPD gra prawie wszystkie
stacje.

how-to? :)

Openwrt + MPD + ALSA + Gło¶niczki z kart± dĽwiękow± np. Logitech Z10,
ew. pendrive z muzyk±.

S± oczywi¶cie pewnie problemy np. ARM na pokładzie nie ma FPU, a
niektóre biblioteki licz± na float i dobrze chodz± tylko radia mp3 i
ogg, jakie¶ inne np. BBC przycina. Nie udało mi się, też zrobić obsługi
wy¶wietlacza w gło¶niczkach, ale za to przyciskami można zmieniać stacje.

pozdr.
w.

Data: 2013-11-17 13:19:34
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-17 01:47, Robert Wańkowski pisze:
Od strony kamery mogę mieć dowolne zasilanie, ale prowadzenie kabla USB
jest w moim przypadku kłopotliwe. 10-15 mb przedłużaczem aktywnym.
Odległość kamera - PC to 3 m.
Kamera musi być USB (przerobiona Microsoft LifeCam VX-6000 na rodzaj
mikroskopu/lupy/celownika)
Raczej nierealna taka możliwość? W cenie dwóch przedłużaczy.
Nie wiem po ile masz przedłużacze, ale sensowny kabel usb, który działa bez problemu przy długości 3-5m to koszt ~10-20zł. Przedłużacze aktywne są relatywnie drogie, przeważnie dużo taniej (i lepiej, bo wybór większy) wychodzi dać hub usb co 5m, w dodatku aktywny musi być tylko ten ostatni przed kamerką (aktywny, znaczy z zewnętrznym dodatkowym zasilaniem), wszystkie po drodze mogą być pasywne - zwykłe usb da wystarczająco prądu na zasilanie samego huba przekazującego dalej sygnał i zasilającego kolejne huby.
Nie ma najmniejszych szans by się zmieścić w tej cenie w usb bez drutu.

Data: 2013-11-17 14:34:54
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BartekK"
Nie wiem po ile masz przedłużacze,
Na Allegro są w okolicach 150 zł, 15 mb.
Ale mam duży problem z dołożeniem koilejnego kabla w prowadniku przewodów (te plastikowe łańcuchy przy osiach CNC)

Robert

Data: 2013-11-17 15:28:14
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-17 14:34, Robert Wańkowski pisze:

"BartekK"
Nie wiem po ile masz przedłużacze,
Na Allegro są w okolicach 150 zł, 15 mb.
Ale mam duży problem z dołożeniem koilejnego kabla w prowadniku
przewodów (te plastikowe łańcuchy przy osiach CNC)
Bez przesady - przecież kabelek usb gruby nie jest. Jak nie masz otwieranych kręgosłupów kablowych - to możesz użyć przewodu z wtyczką mini/mikroUSB - będzie łatwiej przewlec - a na końcu dać przejściówkę (są takie) - koszt też śmieszny.
A nawet jakby  tam nie byĹ‚o miejsca na sznurĂłwkÄ™ - to wymiana tych prowadnikĂłw przewodĂłw na szersze/grubsze, otwierane - i tak wyjdzie ci taniej (zwĹ‚aszcza jak spieniężysz obecne), niĹĽ kombinacje aplejskie z usb przez niewiadomoco. Ja wiem, ĹĽe do  tego siÄ™ zabrać ciężko ;) ale najprostsze rozwiÄ…zania sÄ… najlepsze - pomyĹ›l o serwisowaniu: Ĺ‚atwiej wymienić przewĂłd usb dostÄ™pny w kaĹĽdym kiosku.

Data: 2013-11-17 18:50:20
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BartekK"
Ja wiem, ĹĽe do  tego siÄ™ zabrać ciężko ;) ale najprostsze rozwiÄ…zania sÄ… najlepsze - pomyĹ›l o serwisowaniu: Ĺ‚atwiej wymienić przewĂłd usb dostÄ™pny w kaĹĽdym kiosku.

Znowu masz rację, jak z ta kamerą. Złożyłem na próbę obiektyw 12 stopni z kamerą USB i próby są zachęcające.

Zapytałem bo miałem nadzieję, że jest coś prosteg i taniego do podłaczenia tej kamery na odległość.

Mam otwierane te "kręgosłupy". Ostatnio wymieniałem wężyki do chłodzenia wrzeciona i miałem nadzieję, że robię to ostatni raz.

Robert

Data: 2013-11-17 23:28:47
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-17 18:50, Robert Wańkowski pisze:
Mam otwierane te "kręgosłupy". Ostatnio wymieniałem wężyki do chłodzenia
wrzeciona i miałem nadzieję, że robię to ostatni raz.
Dlatego ja swoich kręgosłupów nie zamykam, póki nie mam wszystkiego skończonego i 10x sprawdzonego, choć niby na płaski śrubokręt otwierają się bardzo ładnie, to i tak wiem jaka to upierdliwa czynność...

Data: 2013-11-19 15:08:23
Autor: Chris
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
Robert Wańkowski nabazgrał(a):

Kamery z Bluetooth nie znalazłem, aby miała w pionie 1000 pix (min 800)
Wi-Fi (nie szukałem) ale może być problem z wielko¶ci±. Płytka kamery
musi  się zmie¶cić w rurze o fi max ~50.

A może co¶ w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

Cena do 200 zł

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2013-11-19 21:29:50
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"Chris"
A może co¶ w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

Wygl±da interesuj±co.
Jedynie nie win (jeszcze) czy jest możliwo¶ć nałożenia obrazu na widok z kamery.

Robert

Data: 2013-11-19 21:32:05
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"Chris"
A może co¶ w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

Wygl±da interesuj±co.
Jedynie nie wiem (jeszcze) czy jest możliwo¶ć nałożenia obrazu na widok z
kamery.

Robert

Data: 2013-11-19 21:58:34
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-19 21:32, Robert Wańkowski pisze:

"Chris"
A moĹĽe coĹ› w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

WyglÄ…da interesujÄ…co.
Jedynie nie wiem (jeszcze) czy jest możliwość nałożenia obrazu na widok z
kamery.
Wszystko zaleĹĽy od softu, w najgorszym przypadku z kamerki dostajesz jpg (pobierany przez http:// ), a co i czym zrobisz z niego - to juz twojego softu  problem. W lepszym przypadku - dostajesz stream jakiĹ› bardziej standardowy, typu RTSP - do tego teĹĽ soft istnieje, ale czy akurat do twoich celĂłw siÄ™ nada i przypasuje?

Zasadniczo bym ci radził najpierw obejrzeć co takie kamerki generują za obraz, a potem dopiero się napalać - w stosunku do twojego microsoftowego webkama hd z fokusem itd- to może być żenujące...

Data: 2013-11-19 22:23:09
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BartekK" <sibi@drut.org>
[...]

No tu jest problem. Za dużo niewiadomych. Na filmie widać, że na obraz z kamery są nałożone jakieś znaczniki (wykrywanie ruchu). Można by je wykorzystać. Ale to trochę kaszaniarstwo.

1:25 http://www.youtube.com/watch?v=s23xmJc48rk

Zasadniczo bym ci radził najpierw obejrzeć co takie kamerki generują za obraz, a potem dopiero się napalać - w stosunku do twojego microsoftowego webkama hd z fokusem itd- to może być żenujące...

Niby sensor ma 1.3 megapix.
Obejrzeć to będzie trudno jak to działa. Na Allegro ktoś sprzedaje uszkodzoną (źle wgrał firmware) może podzieli się wrażeniami.
No i wielkość płytki. Patrząc na obudowę i gniazda to może mieć ponad 50 mm.

Robert

Data: 2013-11-20 17:23:05
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-19 22:23, Robert Wańkowski pisze:

"BartekK" <sibi@drut.org>
[...]

No tu jest problem. Za duĹĽo niewiadomych.
A powiedz szczerze - czy nie sądzisz, że już więcej czasu zużyłeś na poszukiwania nie wiadomo jakiego rozwiązania, niż by ci zajęło rozpięcie tych prowadników kablowych i zrobienie "po ludzku" znaczy puszczenie kabla USB?
Weź poprawkę, że za chwilę zachce ci się tam wstawić głowicę skanującą 3D, albo inne cudo...

Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem, tzn oprócz standardu do napędów, wrzeciona itp - jakąś wiązkę 16x - część poszła na krańcówki, część poszła na bazowanie, część pewnie użyje do głowicy skanującej, oprócz tego lecą dwa przewody (przedłużacze) USB, dwa przewody koncentryczne np. do video), i coś zasilającego na zapas. Oraz węże - dwa silikony do chłodzenia wrzeciona, i dwa na zapas (np. chłodziwo oraz przedmuchiwanie). Osobno mam jeszcze rurę "odkurzaczową" ale to nie idzie już po kręgosłupach (tak wielkich to chyba nie ma, a i ciąg byłby bardzo marny przy takim zakręceniu rury odkurzacza), tylko zwisa luźno...

Data: 2013-11-20 22:16:21
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BartekK"
A powiedz szczerze - czy nie sądzisz, że już więcej czasu zużyłeś na poszukiwania nie wiadomo jakiego rozwiązania

To tak przy okazji szukam alternatywy. Kamera/celownik jest w fazie protypu.
To i mam czas szukać.

Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem

Mam doprowadzone sprężone powietrz, próżnię, siłę :-) itp, ale o USB nie pomyślałem.
Zaglądałem dziś w te kręgosłupy i USB jeszcze upchnę. Może nawet dwa. Albo jeden USB i skrętkę (może się do czegoś przydać?)
Sygnałowych kilkanaście mam.

Robert

Data: 2013-11-24 16:41:01
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-20 22:16, Robert Wańkowski pisze:
Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem
Mam doprowadzone sprężone powietrz, próżnię, siłę :-) itp, ale o USB nie
pomyślałem.
No ja starałem się pomyśleć o wszystkim, a i tak o czymś zapewne nie pomyślałem. Np dzisiaj wyszło - o takiej pierdole jak stałe zasilanie np 12/24v. Wymyśliłem fajne oświetlenie przy wrzecionie na powerledach (10x 1W, światło stałe bezcieniowe lub stroboskop synchroniczny z obrotami, by widać jak obrabia), tak by miejsce pracy było jasne... i zonk, przecież z USB nie zasilę, a wszystkie sygnałowe za cienkie na >1A, i będę musiał albo użyć kilka równolegle (szkoda), albo dodać przewód, albo dodać jeszcze jedną przetworniczkę i puścić np 48V zamiast 12v.

Zaglądałem dziś w te kręgosłupy i USB jeszcze upchnę. Może nawet dwa.
Albo jeden USB i skrętkę (może się do czegoś przydać?)
Nie wiem, ja na zapas wsadziłem jakiegoś patchcorda (ważne - linka, a nie drut, bo się połamie z czasem od zginania) na zapas. Są różne przystawki typ "głowica skanująca" po ethernecie zapinane, czasem wygodniej jest całość zakładać w miejsce wrzeciona, a nie ciągnąć od sensora do elektroniki długi przewód.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Kamera USB ---> powietrze ---> PC