Kamera USB ---> powietrze ---> PC

Data: 2013-11-19 15:08:23
Autor: Chris
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
Robert Wañkowski nabazgra³(a):

Kamery z Bluetooth nie znalaz³em, aby mia³a w pionie 1000 pix (min 800)
Wi-Fi (nie szuka³em) ale mo¿e byæ problem z wielko¶ci±. P³ytka kamery
musi  siê zmie¶ciæ w rurze o fi max ~50.

A mo¿e co¶ w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

Cena do 200 z³

--
www.bezwypadkowy.net - Sprawd¼ historiê auta i zobacz czy nie by³o wrakiem.
www.automo.pl - Sprawd¼ VIN, wyposa¿enie, przebieg, historiê wypadkow±.

Data: 2013-11-19 21:29:50
Autor: Robert Wañkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"Chris"
A mo¿e co¶ w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

Wygl±da interesuj±co.
Jedynie nie win (jeszcze) czy jest mo¿liwo¶æ na³o¿enia obrazu na widok z kamery.

Robert

Data: 2013-11-19 21:32:05
Autor: Robert Wañkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"Chris"
A mo¿e co¶ w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

Wygl±da interesuj±co.
Jedynie nie wiem (jeszcze) czy jest mo¿liwo¶æ na³o¿enia obrazu na widok z
kamery.

Robert

Data: 2013-11-19 21:58:34
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-19 21:32, Robert Wańkowski pisze:

"Chris"
A może coś w tym stylu ?
http://www.edimax.pl/pl/produce_detail.php?pl1_id=8&pl2_id=87&pl3_id=243&pd_id=430

WyglÄ…da interesujÄ…co.
Jedynie nie wiem (jeszcze) czy jest możliwość nałożenia obrazu na widok z
kamery.
Wszystko zależy od softu, w najgorszym przypadku z kamerki dostajesz jpg (pobierany przez http:// ), a co i czym zrobisz z niego - to juz twojego softu  problem. W lepszym przypadku - dostajesz stream jakiÅ› bardziej standardowy, typu RTSP - do tego też soft istnieje, ale czy akurat do twoich celów siÄ™ nada i przypasuje?

Zasadniczo bym ci radził najpierw obejrzeć co takie kamerki generują za obraz, a potem dopiero się napalać - w stosunku do twojego microsoftowego webkama hd z fokusem itd- to może być żenujące...

Data: 2013-11-19 22:23:09
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BartekK" <sibi@drut.org>
[...]

No tu jest problem. Za dużo niewiadomych. Na filmie widać, że na obraz z kamery są nałożone jakieś znaczniki (wykrywanie ruchu). Można by je wykorzystać. Ale to trochę kaszaniarstwo.

1:25 http://www.youtube.com/watch?v=s23xmJc48rk

Zasadniczo bym ci radził najpierw obejrzeć co takie kamerki generują za obraz, a potem dopiero się napalać - w stosunku do twojego microsoftowego webkama hd z fokusem itd- to może być żenujące...

Niby sensor ma 1.3 megapix.
Obejrzeć to będzie trudno jak to działa. Na Allegro ktoś sprzedaje uszkodzoną (źle wgrał firmware) może podzieli się wrażeniami.
No i wielkość płytki. Patrząc na obudowę i gniazda to może mieć ponad 50 mm.

Robert

Data: 2013-11-20 17:23:05
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-19 22:23, Robert Wańkowski pisze:

"BartekK" <sibi@drut.org>
[...]
akurat do twoich celów się nada i przypasuje?

No tu jest problem. Za dużo niewiadomych.
A powiedz szczerze - czy nie sądzisz, że już więcej czasu zużyłeś na poszukiwania nie wiadomo jakiego rozwiązania, niż by ci zajęło rozpięcie tych prowadników kablowych i zrobienie "po ludzku" znaczy puszczenie kabla USB?
Weź poprawkę, że za chwilę zachce ci się tam wstawić głowicę skanującą 3D, albo inne cudo...

Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem, tzn oprócz standardu do napędów, wrzeciona itp - jakąś wiązkę 16x - część poszła na krańcówki, część poszła na bazowanie, część pewnie użyje do głowicy skanującej, oprócz tego lecą dwa przewody (przedłużacze) USB, dwa przewody koncentryczne np. do video), i coś zasilającego na zapas. Oraz węże - dwa silikony do chłodzenia wrzeciona, i dwa na zapas (np. chłodziwo oraz przedmuchiwanie). Osobno mam jeszcze rurę "odkurzaczową" ale to nie idzie już po kręgosłupach (tak wielkich to chyba nie ma, a i ciąg byłby bardzo marny przy takim zakręceniu rury odkurzacza), tylko zwisa luźno...

Data: 2013-11-20 22:16:21
Autor: Robert Wańkowski
Kamera USB ---> powietrze ---> PC

"BartekK"
A powiedz szczerze - czy nie sądzisz, że już więcej czasu zużyłeś na poszukiwania nie wiadomo jakiego rozwiązania

To tak przy okazji szukam alternatywy. Kamera/celownik jest w fazie protypu.
To i mam czas szukać.

Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem

Mam doprowadzone sprężone powietrz, próżnię, siłę :-) itp, ale o USB nie pomyślałem.
Zaglądałem dziś w te kręgosłupy i USB jeszcze upchnę. Może nawet dwa. Albo jeden USB i skrętkę (może się do czegoś przydać?)
Sygnałowych kilkanaście mam.

Robert

Data: 2013-11-24 16:41:01
Autor: BartekK
Kamera USB ---> powietrze ---> PC
W dniu 2013-11-20 22:16, Robert Wańkowski pisze:
Ja do swojej maszynki cnc wstawiłem od razu okablowanie z zapasem
Mam doprowadzone sprężone powietrz, próżnię, siłę :-) itp, ale o USB nie
pomyślałem.
No ja starałem się pomyśleć o wszystkim, a i tak o czymś zapewne nie pomyślałem. Np dzisiaj wyszło - o takiej pierdole jak stałe zasilanie np 12/24v. Wymyśliłem fajne oświetlenie przy wrzecionie na powerledach (10x 1W, światło stałe bezcieniowe lub stroboskop synchroniczny z obrotami, by widać jak obrabia), tak by miejsce pracy było jasne... i zonk, przecież z USB nie zasilę, a wszystkie sygnałowe za cienkie na >1A, i będę musiał albo użyć kilka równolegle (szkoda), albo dodać przewód, albo dodać jeszcze jedną przetworniczkę i puścić np 48V zamiast 12v.

Zaglądałem dziś w te kręgosłupy i USB jeszcze upchnę. Może nawet dwa.
Albo jeden USB i skrętkę (może się do czegoś przydać?)
Nie wiem, ja na zapas wsadziłem jakiegoś patchcorda (ważne - linka, a nie drut, bo się połamie z czasem od zginania) na zapas. Są różne przystawki typ "głowica skanująca" po ethernecie zapinane, czasem wygodniej jest całość zakładać w miejsce wrzeciona, a nie ciągnąć od sensora do elektroniki długi przewód.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Kamera USB ---> powietrze ---> PC