Kamera cofania

Data: 2011-07-17 09:56:44
Autor: ToMasz
Kamera cofania
witam

Coraz gę¶ciej na parkingu, a będzie gorzej. Pomy¶lałem o czujnikach
parkowania. Wła¶ciwie opinie s± pozytywne, z uwag± ze w deszczu nie
teges, i słupka nie widzi....
Tak wiec sprawdziłem czy nie lepiej kamera+monitor. Lepiej! znaczy tak z
4.3 cala w 130zł chyba sie zmieszczę. Tak wiec pytanie. Ma kto¶ co¶
takiego? jakie wrażenia? diody IR obowiazkowe czy nie? Gdzie wepchn±ć
monitor zeby go nie wyrwali złodzieje? My¶lałem o zasłonce
przeciwsłonecznej, ale musiała by mieć jeszcze jakie¶ dodatkowe
mocowanie, zeby pod ciężarem monitora nie opadała....
Ogólnie proszę o opinie w tym temacie. Monitoring sam założyłem, lutuje
całkiem dobrze, wiec jakie¶ tam minimalne pojęcie mam.

ToMasz

Data: 2011-07-17 10:12:37
Autor: Przemysław Czaja
Kamera cofania

Użytkownik "ToMasz"

[...]

Może co¶ takiego? http://www.telix.pl/artykul/nawigacja-blow-gps50ybt-gps-z-kamera-cofania-- 3,33481.html

Nie mam niestety do¶wiadczeń z użytkowania

Data: 2011-07-17 10:37:29
Autor: ToMasz
Kamera cofania
Przemysław Czaja pisze:

Użytkownik "ToMasz"

[...]

5stówek za hardware? troche dużo! Pozatym mnie bardziej interesuje gdzie
 wepchn±ć monitor... kamere.. a nie gdzie kupić.
ToMasz

Data: 2011-07-17 10:55:45
Autor: MZ
Kamera cofania
W dniu 2011-07-17 10:37, ToMasz pisze:

Nie mam niestety do¶wiadczeń z użytkowania
5stówek za hardware? troche dużo! Pozatym mnie bardziej interesuje gdzie
 wepchn±ć monitor... kamere.. a nie gdzie kupić.

Można mieć tanio albo dobrze. Tak i tak na raz rzadko się udaje. Podaj
model auta, rodzaj budy w którym chcesz to zamontować, to może kto¶
podpowie gdzie w danej konsoli można to upchn±ć. Pomysł ze słonecznikiem
nie jest zły, zastanów się może np. nad składanym rozwi±zaniem mocowanym
do podsufitki przed lusterkiem wstecznym, o ile masz tam miejsce.
Łatwiej to okablować, niż do słonecznika. Np. u mnie w Focusie
teoretycznie dałoby się taki składany wy¶wietlacz upchn±ć w schowku na
desce nad zegarami (po prawej stronie od zegarów, płaska przestrzeń z
wgłębieniem na 1 cm) , ale tam jest mega gor±co jak stoi w słońcu więc
pewnie ekran wyleje. Takie rzeczy też musisz wzi±ć pod uwagę.
Co do kamery, to jakby nie patrzeć d.. z tyłu, bo musisz j± tak umocować
żeby widziała cały tył, więc nie schowasz. Optymalnie chyba będzie pod 3
stopem (w ¶rodkowej czę¶ci górnej ramki tylnej szyby). Oczywi¶cie o ile
masz kombi albo HB, w sedanie to się nie uda.

--
MZ

Data: 2011-07-17 19:37:46
Autor: ToMasz
Kamera cofania
MZ pisze:
[...]

xsara 1 2000r kombi. Kamera narazie wewn±trz w górnej częsci tylnej szyby

Data: 2011-07-17 19:53:25
Autor: MZ
Kamera cofania
W dniu 2011-07-17 19:37, ToMasz pisze:

xsara 1 2000r kombi. Kamera narazie wewn±trz w górnej częsci tylnej szyby

Zerknij na to albo co¶ podobnego, chinszczyzna, ale idea słuszna

http://allegro.pl/monitor-do-kamery-cofania-w-lusterku-wstecznym-i1715396362.html

Do tego zasilanie podpinasz przez przeł±cznik biegu wstecznego (ten
który wł±cza lampę cofania) i teoretycznie! masz fajny zestaw. Pod
warunkiem że toto zapamiętuje ostatnie Ľródło sygnału i zawsze będzie
brał sygnał z kamery.

--
MZ

Data: 2011-07-17 21:55:04
Autor: Olo
Kamera cofania
W dniu 2011-07-17 19:53, MZ pisze:
[...]

moim zdaniem to dobre dla kogo¶, kto używa zwykłego lusterka, ja mam panoramiczne i nie wyobrażam sobie bez niego jeĽdzić kombiakiem.

Data: 2011-07-17 23:15:46
Autor: to
Kamera cofania
begin Olo
moim zdaniem to dobre dla kogoś, kto używa zwykłego lusterka, ja mam
panoramiczne i nie wyobrażam sobie bez niego jeździć kombiakiem.

Ciekawe, co byś sobie zamontował w tirze -- łazienkowe?

Data: 2011-07-18 09:18:21
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kamera cofania
W dniu 2011-07-18 01:15, to pisze:
[...]

Wpędzasz sporą część grupy w alkoholizm. Wiesz o tym?

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-07-18 12:33:33
Autor: to
Kamera cofania
begin Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Wpędzasz sporą część grupy w alkoholizm. Wiesz o tym?

I tak nigdy nie dało się czytać jej na trzeźwo. ;-)

Data: 2011-07-18 11:40:28
Autor: Olo
Kamera cofania
W dniu 2011-07-18 01:15, to pisze:
begin Olo

moim zdaniem to dobre dla kogo¶, kto używa zwykłego lusterka, ja mam
panoramiczne i nie wyobrażam sobie bez niego jeĽdzić kombiakiem.

Ciekawe, co by¶ sobie zamontował w tirze -- łazienkowe?

Kup sobie takie lusterko a gwarantuję, że nie założysz już nic innego.
A co do twojego pytania - smutne.

Data: 2011-07-18 22:48:49
Autor: to
Kamera cofania
begin Olo
Kup sobie takie lusterko a gwarantuję, że nie założysz już nic innego.

Wątpię. :> Poza tym wstydziłbym się z czymś takim jeździć. ;)

co do twojego pytania - smutne.

Wydawało mi się raczej wesołe. Żarty Cię smucą?

Data: 2011-07-18 19:10:33
Autor: jerzu
Kamera cofania
On 17 Jul 2011 23:15:46 GMT, to <to@xyz.abc> wrote:

Ciekawe, co by¶ sobie zamontował w tirze -- łazienkowe?

Ba, u mnie wcale nie ma wewnętrznego wstecznego lusterka. I muszę z
tym żyć :)

http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-07-17 11:03:49
Autor: p0li
Kamera cofania
O->Dnia 2011-07-17 09:56:44 niejaki ToMasz napisał:
Ogólnie proszę o opinie w tym temacie. Monitoring sam założyłem, lutuje
całkiem dobrze, wiec jakie¶ tam minimalne pojęcie mam.

też się do tego przymierzałem i kupiłem za 130E u s±siadów za odra
komplecik:
-kamera w ramce tablicy (kolorowa)
-ekran w lusterku wewnętrznym(widoczny tylko jak jest zasilanie)
połaczenie bezprzewodowe (nie trzeba ci±gn±ć kabli)

my¶lę że dla ciebie będzie to doskonałe rozwi±zanie - rozejrzyj się na
all.o - u mnie leży nowe na półce bo zanim zamontowałem to zmieniłem
samochód

ps - w 150zł się nie zmie¶cisz - chyba że my¶lisz o samej kamerze - jak±¶
kiepskiej jako¶ci możesz za to kupić - ekranik 3,5" drugie tyle lub więcej
większy ekran - odpowiednio więcej

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-07-17 11:22:43
Autor: MZ
Kamera cofania
W dniu 2011-07-17 11:03, p0li pisze:

my¶lę że dla ciebie będzie to doskonałe rozwi±zanie - rozejrzyj się na
all.o - u mnie leży nowe na półce bo zanim zamontowałem to zmieniłem
samochód

Podrzuć może nazwę producenta, bo na Aledrogo pełno chinszczyzny, jest
parę rozwi±zań z lusterkiem i tablic± ale wszystko przewodowe, a BT
faktycznie fajnie rozwi±zuje problem kablowania auta.

--
MZ

Data: 2011-07-17 13:57:43
Autor: p0li
Kamera cofania
O->Dnia 2011-07-17 11:22:43 niejaki MZ napisał:
[...]

holenderska firma "trebs"

ztcw na ich stronie to robia jszcze zestawy połaczone z czujnikami
parkowania albo zestawem bt do telefonu

a to moja
http://www.trebs.nl/producten/security/achteruitrijdcamera/22104_comfortcam_cc_104

--
P0zdrawiam p0li hydro rulez ;)

Data: 2011-07-17 11:05:01
Autor: BartekK
Kamera cofania
W dniu 2011-07-17 09:56, ToMasz pisze:
Tak wiec sprawdziłem czy nie lepiej kamera+monitor. Lepiej! znaczy tak z
4.3 cala w 130zł chyba sie zmieszczę. Tak wiec pytanie. Ma ktoś coś
takiego? jakie wrażenia? diody IR obowiazkowe czy nie? Gdzie wepchnąć
monitor zeby go nie wyrwali złodzieje? Myślałem o zasłonce
przeciwsłonecznej, ale musiała by mieć jeszcze jakieś dodatkowe
mocowanie, zeby pod ciężarem monitora nie opadała....
Ogólnie proszę o opinie w tym temacie. Monitoring sam założyłem, lutuje
całkiem dobrze, wiec jakieś tam minimalne pojęcie mam.
A może podasz jakie auto? to będzie łatwiej coś wymyślić.
4.3" to mało.. Zwłaszcza że większość takich wyświetlaczy to marne ciemne lcd 320x240pix, z bardzo marnym obrazem i słupek czy coś możesz przegapić równie malowniczo jak na czujnikach cofania. Jeśli będziesz to miał tuż-przed-nosem to może jeszcze, ale jak daleko na szybie - to bez sensu.
Jeśli nie masz jeszcze, a planujesz - to może 2in1 = nawigacja, która ma wejście na kamerę cofania, zamontowana właśnie na osłonie słonecznej (są raczej lekkie, nie powinny opadać, przynajmniej w większości aut), zwłaszcza że i do navi, i do cofania - ekran 5-6" (albo i więcej) jest dużo użyteczniejszy. Miejsce montowania = osłona na górze - jest bardzo dobra, bo nie ma tam ostrego światła, więc nawet tańszy lcd (z mniejszą jasnością) da lepszy obraz.

Co do diod IR do doświetlania - ja sądzę że jeśli masz jakąkolwiek żarówkę w światłach cofania, to ona da więcej niż te kilka diodek w kamerce, a niestety kamerki tanie są w większości bez sensu zbudowane - kamera i diody są za wspólną szybką, jak ona się zabrudzi/zakurzy/zaparuje - to światło z diod IR odbija się od brudu i oślepia kamerę, a nie oświetla.

Data: 2011-07-17 21:20:25
Autor: ToMasz
Kamera cofania
BartekK pisze:
A może podasz jakie auto? to będzie łatwiej coś wymyślić.
sory. Xsara 1 kombi

4.3" to mało.. Zwłaszcza że większość takich wyświetlaczy to marne
ciemne lcd 320x240pix, z bardzo marnym obrazem i słupek czy coś możesz
przegapić równie malowniczo jak na czujnikach cofania.
kamera PAL, wiec ona jest wąskim gardłem. Choć wspomniane 320p to
jeszczemniej niĹĽ pal. Tak czyinaczej w ruchu zauwaĹĽe coĹ› grubszego niĹĽ 1
piksel :)

ToMasz

Kamera cofania