Kamera do samochodu

Data: 2011-08-02 10:33:47
Autor: Norbert
Kamera do samochodu
Z pewnych przyczyn chciałbym by cała jazda moim autem była filmowana.
Interesuje mnie dobra jakośc nagrania , brak klatkowania i fakt by przynajmniej kilka godzin sie nagrywało. Miło by było gdyby dodatkowo system aktywował sie po uruchomieniu silnika i nagrywał w petli ale to nie jest wymog konieczny.
Zastanawiałem sie nad uzywaniem do tego celu telefonu samsung galaxy S lub S2. Czy to zdałoby egzamin? Może ktoś posiada owe aparaty i moglby sie podzielic informacja na jak dlugo nagrania starczylaby powiedzmy karta 16GB w trybie HD lub FullHD? A moze jakas inna alternatywa dedykowana do takich celow?
Telefon wpadl mi do glowy bo ktorys z nich planuje zakupic ale moze to nie jest roziwazanie do tego celu idealne?
Pozdrawiam.

Data: 2011-08-02 11:27:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kamera do samochodu
On 2011-08-02, Norbert <norkomp@MALPAgmail.com> wrote:

Zastanawiaem sie nad uzywaniem do tego celu telefonu samsung galaxy S lub S2. Czy to zdaoby egzamin? Moe kto posiada owe aparaty i moglby sie podzielic informacja na jak dlugo nagrania starczylaby powiedzmy karta 16GB w trybie HD lub FullHD? A moze jakas inna alternatywa dedykowana do takich celow?

Napisz jeszcze do czego bdziesz uywa tych nagra i jakiej jakoci
potrzebujesz. (tylko nie myl rozdzielczoci z jakoci!)

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-08-02 13:04:01
Autor: Norbert
Kamera do samochodu

Napisz jeszcze do czego bdziesz uywa tych nagra i jakiej jakoci
potrzebujesz. (tylko nie myl rozdzielczoci z jakoci!)

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

O jakoci napisaem.
Uzywane glownie do rejestracji trasy i powiedzmy e chce co co nagra mi przynajmniej kilka godzin.

Data: 2011-08-02 15:42:36
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kamera do samochodu
On 2011-08-02, Norbert <norkomp@MALPAgmail.com> wrote:

[...]

Jeli podobnie interpretujesz rozmyte okrelenie "dobra jako" to
zapomnij o czymkolwiek bez obiektywu - midzy innymi o dowolnym
telefonie.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-08-02 11:33:22
Autor: Robert Rędziak
Kamera do samochodu
On Tue, 02 Aug 2011 10:33:47 +0200, Norbert
<norkomp@MALPAgmail.com> wrote:

Zastanawiaem sie nad uzywaniem do tego celu telefonu samsung galaxy S lub S2.

 Samsungowy uchwyt do S-ki zasania obiektyw. Nie wiem jak 3rd
 party.

 r.
robert rdziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2011-08-02 15:44:01
Autor: Krzysiek Kielczewski
Kamera do samochodu
On 2011-08-02, Robert Rdziak <rekin@gm.wkurw.org> wrote:

Zastanawiaem sie nad uzywaniem do tego celu telefonu samsung galaxy S lub S2.

 Samsungowy uchwyt do S-ki zasania obiektyw. Nie wiem jak 3rd
 party.

Uchwyt takiej jednej popularnej firmy na "H" (hama?) nie zasania. Do
nabycia we wszelkich sklepach gsm/marketach.

Pzdr,
Krzysiek Kieczewski

Data: 2011-08-02 12:07:08
Autor: kamil
Kamera do samochodu
On 02/08/2011 09:33, Norbert wrote:
[...]

Na android market jest kilka rzeczy pod hasłem car recorder, poczytaj może recenzje.

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-02 12:07:13
Autor: Myjk
Kamera do samochodu

http://youtu.be/OnJUYkVrpg0?hd=1 -- taka jakość styknie? :P
5 Mpix 1920x1080p @ 30 kl/s kompresja w ha.dwa-sześć-cztery. ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 13:03:16
Autor: Norbert
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 12:07, Myjk pisze:
[...]

Starczyłaby, jaki koszt tego? Bo nie chce wywalic tez zbyt duzo kasy.

Data: 2011-08-02 13:18:29
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 02 Aug 2011 13:03:16 +0200, Norbert
http://youtu.be/OnJUYkVrpg0?hd=1 -- taka jakość styknie? :P
5 Mpix 1920x1080p @ 30 kl/s kompresja w ha.dwa-sześć-cztery. ;)
Starczyłaby,

To obecnie najlepszy (jeden z dwóch modeli) rejestrator samochodowy na rynku. ;P

jaki koszt tego? Bo nie chce wywalic tez zbyt duzo kasy.

W takim razie to nie jest dla Ciebie. :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 14:27:52
Autor: Seba
Kamera do samochodu
Dnia Tue, 2 Aug 2011 13:18:29 +0200, Myjk napisa(a):

To obecnie najlepszy (jeden z dwch modeli) rejestrator samochodowy na rynku. ;P

A z nagrywaniem w sabych warunkach owietleniowych ju sobie
poradzie, czy nadal jest rednio?

--
Pozdrawiam,
Sebastian S.

Data: 2011-08-02 15:46:20
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 2 Aug 2011 14:27:52 +0200, Seba
A z nagrywaniem w słabych warunkach oświetleniowych już sobie
poradziłeś, czy nadal jest średnio?

Jest gorzej niż się spodziewałem, że będzie. Tzn. jeśli ustawię ISO na 100
to nie ma takiego siana strasznego, ale za to jest stosunkowo ciemno w
koło. Mimo wszystko dzięki lepszej kompresji, jakość jest lepsza niż z
poprzedniej mojej kamery płytkowej Sony 1/3" TVL600, za którą zresztą
zapłaciłem jakieś chore pieniądze. :|

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 14:50:06
Autor: a...mx
Kamera do samochodu
Myjk wrote:

Tue, 02 Aug 2011 13:03:16 +0200, Norbert

http://youtu.be/OnJUYkVrpg0?hd=1 -- taka jako styknie? :P
5 Mpix 1920x1080p @ 30 kl/s kompresja w ha.dwa-sze-cztery. ;)
Starczyaby,

To obecnie najlepszy (jeden z dwch modeli)
rejestrator samochodowy na rynku. ;P

DOD GS-600 (w ogle sprzedaje to kto w pl?), a drugi model to jaki?

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2011-08-02 15:45:46
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 02 Aug 2011 14:50:06 +0200, a...mx@gazeta.pl
DOD GS-600 (w ogóle sprzedaje to ktoś w pl?), a drugi model to jaki?

Po prostu GS600, tylko nie promowany przez DOD.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 17:56:43
Autor: a...mx
Kamera do samochodu
Myjk wrote:

Tue, 02 Aug 2011 14:50:06 +0200, a...mx@gazeta.pl

DOD GS-600 (w ogle sprzedaje to kto w pl?),
a drugi model to jaki?

Po prostu GS600, tylko nie promowany przez DOD.

Zaaraz - to jest ten wynalazek co gubi ok minut nagrania pomidzy jednym, a drugim plikiem w przypadku gdy ustawisz by nagrywao 45 minutowe filmiki?
 Jeli to ten to psioczyli nieco na to na amazonie.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2011-08-02 19:36:30
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 02 Aug 2011 17:56:43 +0200, a...mx@gazeta.pl
Zaaraz - to jest ten wynalazek co gubi ok minutę nagrania pomiędzy jednym, a drugim plikiem w przypadku gdy ustawisz by nagrywało 45 minutowe filmiki?

DOD gubi i to na niego psioczyli, także na tej grupie -- jak prawie nie
nagrał kolizji z lądowaniem w rowie i dachowaniem drugiego uczestnika przez
12 sek. przerwę :P Inna sprawa, że wszystko jest prawdopodobnie kwestią
użytej karty pamięci, także w DOD. U mnie, na karcie A-Data Class 10, przy
15 minutach nagrania jest niecała sekunda przerwy. Na codzień mam ustawione
5 minutowe interwały.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 20:15:55
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 14:50, a...mx@gazeta.pl pisze:
Myjk wrote:

[...]

Tak, jak chcesz konkrety to pisz na priv, na fakture vat w PL bez problemu.
Oryginalny DOD wiele różni się w użytkowaniu od "chińskiego", niby takie same a jakoś działają inaczej. Podejrzewam że pozostałe to "klony" z niewiadomo jaką wersją firmware itp

Data: 2011-08-02 21:36:57
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 02 Aug 2011 20:15:55 +0200, BartekK
Oryginalny DOD wiele różni się w użytkowaniu od "chińskiego", niby takie same a jakoś działają inaczej. Podejrzewam że pozostałe to "klony" z niewiadomo jaką wersją firmware itp

Rozumiem, że testujesz na własnej skórze? Jeśli możesz, to sprawdź czy przy
rejestracji powyżej 5 minut nagrania i późniejszym odtwarzaniu PO czasie 5
minut działa śledzenie trasy i wykresy G-sensora? Zarówno u mnie jak i
kolegi, który ma właśnie oryginalnego DODa, program (w sensie oryginalny
DOD Player -- który notabene działa również u mnie) ;) przestaje wyświetlać
te parametry (pomimo, że są zapisane w pliku z tego co widzę). Wszystko
działa OK jeśli nagrywanie ustawi się do 5 min.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-03 01:00:29
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 21:36, Myjk pisze:
[...]

Ok, mam kamerę w aucie bez monitorka, więc ciężko to w DOD przestawić 'po omacku' ale lada chwila przetestuje. Przy ustawieniu nagrywania na 30minut bez problemu parametry (gps/g-sensor) w całym nagraniu działają

Data: 2011-08-03 08:04:26
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 03 Aug 2011 01:00:29 +0200, BartekK
Przy ustawieniu nagrywania na 30minut bez problemu parametry (gps/g-sensor) w całym nagraniu działają

Nam też się tak zdawało, dopóki się nie przyjrzałem. ;)

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 12:53:01
Autor: Zmotoryzowany
Kamera do samochodu
Zobacz to u mnie spisuje się dość dobrze http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-real-foto-i1741137474.html tylko problem długi czas oczekiwania na przesyłkę do 20 dni
Pozdrawiam
Staszek L.

Data: 2011-08-02 13:05:41
Autor: Norbert
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 12:53, Zmotoryzowany pisze:
Zobacz to u mnie spisuje się dość dobrze
http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-real-foto-i1741137474.html
tylko problem długi czas oczekiwania na przesyłkę do 20 dni

masz jakieś przykłady jakości?
czy to ma zasilanie z zapalniczki?

Data: 2011-08-08 22:25:57
Autor: R2r
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 13:05, Norbert pisze:
W dniu 2011-08-02 12:53, Zmotoryzowany pisze:
[...]

tylko problem długi czas oczekiwania na przesyłkę do 20 dni

"ekspresowa wysyłka" napisali na stronie. :-D

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2011-08-02 13:06:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Kamera do samochodu

Użytkownik "Zmotoryzowany" <zmotoryzowany@@@poczta.fm> napisał w wiadomości news:j18kui$k9v$1news.dialog.net.pl...
[...]

15 minutowa pętla to nie za mało?

kml

Data: 2011-08-02 13:18:42
Autor: komar
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 13:06, kamil/Endurorider.pl pisze:

[...]

Mam to u siebie. Z rozdzielczością VGA, 20fps, nagrywaneim w pętli, kartą 4GB, pamieta niecałe ostatnie 2h.

Data: 2011-08-02 21:35:19
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 2 Aug 2011 13:06:41 +0200, kamil/Endurorider.pl
15 minutowa pętla to nie za mało?

Zapewne chodziło o podział zapisu na 15 minut. Pętla się robi z najstarszymi plikami po zapełnieniu nośnika.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 21:55:02
Autor: kamil/Endurorider.pl
Kamera do samochodu

Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:k27x9p984hj4.dlgmyjk.org...
Tue, 2 Aug 2011 13:06:41 +0200, kamil/Endurorider.pl

15 minutowa pętla to nie za mało?

Zapewne chodziło o podział zapisu na 15 minut.
Pętla się robi z najstarszymi plikami po zapełnieniu nośnika.

Dzięki za info :)

kml

Data: 2011-08-02 13:20:42
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 2 Aug 2011 12:53:01 +0200, Zmotoryzowany
tylko problem długi czas oczekiwania na przesyłkę do 20 dni

Oraz drugi "problem" o którym sprzedawca nie wspomina -- wyższe
rozdzielczości są "załatwiane" programowo -- ta kamera ma fizycznie tylko
640x480p. Z kolei kompresja idzie do mjpeg, nagranie = pasztet. Oczywiście,
jest wyższy model tej kamery który nie interpoluje, ale kosztuje 4x więcej
na starcie.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 12:37:46
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Tue, 2 Aug 2011 13:20:42 +0200, Myjk napisa(a):

Oraz drugi "problem" o ktrym sprzedawca nie wspomina -- wysze
rozdzielczoci s "zaatwiane" programowo -- ta kamera ma fizycznie tylko
640x480p. Z kolei kompresja idzie do mjpeg, nagranie = pasztet. Oczywicie,
jest wyszy model tej kamery ktry nie interpoluje, ale kosztuje 4x wicej
na starcie.

To najwidoczniej jaki oglny problem sprzedawcw, sam te nie wspominasz,
e nie sprzedajesz GS600, tylko jego klona, w dodatku o jakie 150 z
droej ni cena oryginau.
O takich drobiazgach jak notoryczne robienie sobie z grupy supa
ogoszeniowego ju nawet nie wspominam.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rzd moe zrobi dla ciebie.

Data: 2011-08-02 13:20:56
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Tue, 2 Aug 2011 12:37:46 +0100, Waldek Godel napisa(a):

Oraz drugi "problem" o ktrym sprzedawca nie wspomina -- wysze
rozdzielczoci s "zaatwiane" programowo -- ta kamera ma fizycznie tylko
640x480p.

aa.. bybym zapomnia na mier - wyjanij w takim razie zmian kta
widzenia wraz ze zmian rozdzielczoci.
Czekam niecierpliwie.

Data: 2011-08-02 15:45:29
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 2 Aug 2011 13:20:56 +0100, Waldek Godel
aa.. byłbym zapomniał na śmierć - wyjaśnij w takim razie zmianę kąta widzenia wraz ze zmianą rozdzielczości.
Czekam niecierpliwie.

Zapodaj te dwa nagrania w różnych rozdzielczościach, bo chcę uwierzyć że
śnię... :P W między czasie zastanów się, jak z matrycy 4:3 uzyskać obraz
16:9. Czekam (nie)cierpliwie.

PS a jak chcesz, to mogę ci nawet podać parametry producenta tego
konkretnego rejestratora, bo tak się składa, że je mam. Gdyby mi się
przeleww nie zaplątał, to pewnie już miałbym też ten jak i "wyższy" model
do testów. Tak, pewnie byłaby droższa o około 100-150 zł niż na Allegro, bo
ja PŁACĘ CŁO i PODATKI oraz O ILE JUŻ coś sprzedaję, to daję SWOJĄ
GWARANCJĘ i wystawiam FVAT.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 13:53:14
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 2 Aug 2011 12:37:46 +0100, Waldek Godel
To najwidoczniej jakiś ogólny problem sprzedawców, sam też nie wspominasz, że nie sprzedajesz GS600, tylko jego klona
w dodatku o jakieś 150 zł drożej niż cena oryginału.

Gdzie sprzedaję?

O takich drobiazgach jak notoryczne robienie sobie z grupy słupa ogłoszeniowego już nawet nie wspominam.

Wskaż choć jeden przykład.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 13:16:55
Autor: kamil
Kamera do samochodu
On 02/08/2011 12:53, Myjk wrote:
[...]

Twója sygnaturka?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-02 14:25:20
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 02 Aug 2011 13:16:55 +0100, kamil
Twója sygnaturka?

Co z nią? Ma 3 linie z maksymalnych 4. :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 14:52:03
Autor: kamil
Kamera do samochodu
On 02/08/2011 13:25, Myjk wrote:
Tue, 02 Aug 2011 13:16:55 +0100, kamil

Twója sygnaturka?

Co z nią? Ma 3 linie z maksymalnych 4. :P

To nie reklama?

--
Pozdrawiam,
Kamil

Data: 2011-08-02 13:21:39
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Tue, 2 Aug 2011 13:53:14 +0200, Myjk napisa(a):

Gdzie sprzedaj?

Wska cho jeden przykad.

Serio uwaasz grupowiczw za a takich idiotw? adn sobie reklam robisz,
nie ma co..

Data: 2011-08-02 15:48:25
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Tue, 2 Aug 2011 13:21:39 +0100, Waldek Godel
Serio uważasz grupowiczów za aż takich idiotów? Ładną sobie reklamę robisz, nie ma co..

Chyba Ty uważasz grupowiczów za idiotów, sugerując, że każdy, za każdym
razem czytając mój post ciągle i ciągle klika w ten sam link w mojej stopce
jakbym normalnie za każdym razem ukrywał tam coś innego.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-02 16:12:59
Autor: m4rkiz
Kamera do samochodu
Myjk wrote:
Z kolei kompresja idzie do mjpeg, nagranie = pasztet.

to juz tylko kwestia bitate, mjpg moze byc znacznie ladniejszy
niz dowolna inna kompresja, ale nie w chinszczyznie za pare dolcow

Data: 2011-08-02 17:06:26
Autor: Gabriel'wilk'
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 10:33, Norbert pisze:
[...]

Tu masz kilka filmików z mojej kamerki http://www.youtube.com/user/Gabrielwilk - rzeczywista jakość jest wiele lepsza, niestety przy konwersji na YT lub wrzute itp. jakość diametralnie się pogarsza :-(
Na jednej karcie SD zmieściła mi się trasa Jaworzno-Karwia około 8,5h nagrania w najlepszej rozdzielczości. Kamera sama się włącza i wyłącza, ma możliwość pracy na akumulatorze oprócz zasilania z gniazda zapalniczki, wiele ustawień, wył/wł głos, jakość nagrywanych filmów, bezpośredni podgląd nagrywanego materiału, przeglądanie już nagranego, posiada czujnik oświetlenie więć jadąc pod słońce czy w tunelu sama się przestawi, posiada funkcję zatrzymania nagrywania gdy nie ma ruchu w polu kamery, można ustawić 2, 5 i 15 minutowe fragmenty nagrywania. Minusem jest to że przy zapisywaniu odcinka nie jest nagrywany około 1s fragment filmu. Mowa o 720p HD Mini DVR- kamera w rozsądnej cenie i jakości.

   Oskar Wilde

Data: 2011-08-02 22:52:15
Autor: marcin
Kamera do samochodu

fragment filmu. Mowa o 720p HD Mini DVR- kamera w rozsądnej cenie i jakości.
pozdrawiam

Czy mógłbym prosić o link do tego modelu ? Bo nazwa powyżej to raczej typ a nie nazwa własna modelu... google niewiele pokazuje na ten temat. Z góry dzięki, filmiki wcale nienajgorsze :))

pozdr

Data: 2011-08-03 18:39:31
Autor: Gabriel'wilk'
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 22:52, marcin pisze:
720p HD Mini DVR
np. tutaj: http://www.krakowskisklep.pl/pl/p/Samochodowy-rejestrator-obrazu-i-dzwieku-OMEGA-CAR-DVR-HD-720P-BLACK-BOX-25-TFT/3146
  gdyby się link połamał to: http://tiny.pl/h59nd

   Oskar Wilde

Data: 2011-08-03 17:42:04
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 18:39:31 +0200, Gabriel'wilk' napisa(a):

W dniu 2011-08-02 22:52, marcin pisze:
720p HD Mini DVR
np. tutaj: http://www.krakowskisklep.pl/pl/p/Samochodowy-rejestrator-obrazu-i-dzwieku-OMEGA-CAR-DVR-HD-720P-BLACK-BOX-25-TFT/3146
  gdyby si link poama to: http://tiny.pl/h59nd
pozdrawiam

Tyle, e to jest warte maksymalnie 100 z

Data: 2011-08-03 18:45:36
Autor: Gabriel'wilk'
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 18:42, Waldek Godel pisze:
[...]

http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-2-5-hd720p-i1722558855.html

Mwi prawd i umie prawd y - oto rzecz wielkiej wagi.
   Oskar Wilde

Data: 2011-08-03 20:00:46
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 18:45, Gabriel'wilk' pisze:
[...]

ale jako jest daremna. tak jak z kamerki keychain! za 20z!

ToMasz

Data: 2011-08-03 19:14:39
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 20:00:46 +0200, ToMasz napisa(a):

zieeeeew.
http://applefobia.blox.pl/2011/08/Cud-przemiany.html
mniej wicej w ten sam dese.

Data: 2011-08-03 20:14:04
Autor: neoniusz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:00, ToMasz pisze:
ale jako jest daremna. tak jak z kamerki keychain! za 20z!

Sam jestes "daremny".

Data: 2011-08-03 20:32:57
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:14, neoniusz pisze:
W dniu 03.08.2011 20:00, ToMasz pisze:
ale jako jest daremna. tak jak z kamerki keychain! za 20z!

Sam jestes "daremny".

Czy moja niska ocena materiau filmowego dotkna Ci bolenie ze mnie tak z buta traktujesz? Bo chyba czego nie rozumiem?

zobacz:
http://youtu.be/9jL5a5QveYQ
i:
http://www.youtube.com/watch?v=_hrHw79ZbyQ

ktry lepszy ten z kamerki za 20z czy za 180? YT tak samo skompersowao materia

ToMasz

Data: 2011-08-03 20:57:31
Autor: neoniusz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:32, ToMasz pisze:
ale jako jest daremna. tak jak z kamerki keychain! za 20z!

Sam jestes "daremny".

Czy moja niska ocena materiau filmowego dotkna Ci bolenie ze mnie
tak z buta traktujesz? Bo chyba czego nie rozumiem?

Dotknelo mnie uzywanie przez Ciebie slow, ktorych znaczenia nie znasz. Cos jak ludzie, ktorzy uzywaja "bynajmniej", kiedy chca powiedziec "przynajmniej" tylko mysla, ze to pierwsze to po prostu madrzejsza wersja drugiego.

Data: 2011-08-03 20:41:07
Autor: Gabriel'wilk'
Kamera do samochodu

Jeli masz wolne 1200pln to kup sobie taka ( http://www.kamerywyczynowe.pl/product/kamera-contourhd-1080p/34/?gclid=CLnQobqmsaoCFRYf3wodHGT19A ) wyczynowa i bdziesz mia banana od uch do ucha :-)

Data: 2011-08-03 21:04:02
Autor: neoniusz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:41, Gabriel'wilk' pisze:
[...]

Kolega testowal podobna HD Hero GoPRO i nie powiem, zeby bylo jakos rewelacyjnie:

http://www.youtube.com/watch?v=VJjAAMZv04c

Data: 2011-08-06 12:53:20
Autor: Adam 'Adak' Kpiski
Kamera do samochodu
Kolega testowal podobna HD Hero GoPRO i nie powiem, zeby bylo jakos
rewelacyjnie:

http://www.youtube.com/watch?v=VJjAAMZv04c

Niby nie najgorzej, ale obawiam si e nie za t cen.
Poza tym w nocy to sabizna niestety :-/

--
Adam 'Adak' Kpiski    adak61@tlen.pl    GG: 1004327
"Nie ma dobrych wyborw, moe by tylko mniejsze zo"

Data: 2011-08-06 12:56:18
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 21:04, neoniusz pisze:
W dniu 03.08.2011 20:41, Gabriel'wilk' pisze:
ale jakość jest daremna. tak jak z kamerki keychain! za 20zł!
Jeśli masz wolne 1200pln to kup sobie taka (
http://www.kamerywyczynowe.pl/product/kamera-contourhd-1080p/34/?gclid=CLnQobqmsaoCFRYf3wodHGT19A

) wyczynowa i będziesz miał banana od uch do ucha :-)

Kolega testowal podobna HD Hero GoPRO i nie powiem, zeby bylo jakos
rewelacyjnie:

http://www.youtube.com/watch?v=VJjAAMZv04c
Marnie trochę, przynajmniej do 'naszych' zastosowań. Ładna ostrość na kroplach wody na aucie, a tablic rejestracyjnych innych aut się przeczytać (na stopklatce) nie da.

Data: 2011-08-03 20:46:28
Autor: MZ
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 18:45, Gabriel'wilk' pisze:
Tyle, e to jest warte maksymalnie 100 z

http://allegro.pl/kamera-samochodowa-rejestrator-trasy-2-5-hd720p-i1722558855.html

Zwr uwag na koszty dostawy (60 z) oraz e towar przyjedzie (albo i
nie) z Chin. Czyli 3 tygodnie czekania, moooe go nikt po drodze nie
ukradnie, moooooe go celnicy nie zatrzymaj, mooooe nie ka dopaci
ca, mooooe...itd.

--
MZ

Data: 2011-08-03 19:58:31
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 20:46:28 +0200, MZ napisa(a):

[...]

zieeeew...
dostawa jest w cenie, jak zaginie, to paypal zwraca pienidze.
Ale owszem, zawsze mona by niepimiennym idiot ktrego kady moe dyma
co krok.

Data: 2011-08-03 21:26:29
Autor: MZ
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 20:58, Waldek Godel pisze:
[...]

Co do bycia "niepimiennym idiot" to najwyraniej sam nim jeste,
piszc np. o dostawie w cenie. Jak byk stoi e ta chinszczyzna kosztuje
69 z + 60 z za list polecony z Chin. Reszty nie skomentuj, bo do
pewnego poziomu nie warto si znia. Naganiaj dalej naiwnych, ale nie
myl e nikt tego nie zauway.

--
MZ

Data: 2011-08-03 21:28:55
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:58, Waldek Godel pisze:
[...]

jak ziewasz to zaso usta. Wklej link, bo nie wszyscy skumali ze z przesyka "hk kgu" jest tasza ni z Czstochowy

http://infobot.pl/r/20hY

okoo 93.66z z przesyk. z dopiskiem: gift, value 5$.  Na 99% przejdzie bez ca i podatku.

dostawa jest w cenie, jak zaginie, to paypal zwraca pienidze.
Ale owszem, zawsze mona by niepimiennym idiot ktrego kady moe dyma
co krok.

Wczeniej chiczyk przeprosi Ciebie, Twoj rodzin i odda kas.

ToMasz

Data: 2011-08-03 20:38:53
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 21:28:55 +0200, ToMasz napisa(a):

http://infobot.pl/r/20hY

okoo 93.66z z przesyk. z dopiskiem: gift, value 5$.  Na 99% przejdzie bez ca i podatku.

Mniej wicej tyle samo jest na dealextreme
Wersj z diodami IR mona sobie darowa, s rwnie uyteczne jak produkty
TV Mango, lepiej si upewni, e zamawia si model z obiektywem o kcie
widzenia 120 stopni - prawdziwe, a nie w folderze.
Bardzo wtpi, eby akurat ten mia taki kt widzenia.

Wczeniej chiczyk przeprosi Ciebie, Twoj rodzin i odda kas.

to rnie bywa, dlatego w wol mie kilka instancji odwoawczych po drodze.
Dealextreme, poza dugim czasem dostawy jest OK, oczywicie pod warunkiem,
e si zna angielski. Miaem kiedy jak tani kamerk, ktra generalnie
dziaaa, ale nie miaa autoignition, a wedug opisu powinna mie.
Wymienili bez problemu na inny model, zwrcili nawet kas za przesyk
zwrotn i rozliczyli z niej rnic cen modeli.

Data: 2011-08-03 23:08:41
Autor: MZ
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 21:28, ToMasz pisze:

Wczeniej chiczyk przeprosi Ciebie, Twoj rodzin i odda kas.

Obejrzaem to co na ebayu i na przywoanym tu dealextreme i nawet
patrzc po cenach wychodzi e mimo niemal identycznego wygldu bardzo
atwo si naci. Szczegy mona poczyta tutaj:

http://club.dealextreme.com/forums/Forums.dx/threadid.879450

W skrcie - taka sama obudowa, taki sam opis, nawet taki sam karton a
jedna kamerka ktra daje prawdziwe 720p a druga ma matryc 300kpx. W tej
drugiej nawet jeli zcze HDMI w obudowie jest, to nie dziaa. I bd
tu mdry, co jest "dobr" a co dobr cen.
--
MZ

Data: 2011-08-03 19:15:32
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 17:06, Gabriel'wilk' pisze:
[...]

A czy mógłbyś zamieścić filmiki za dnia i w nocy na vimeo.com albo jakimś rapidzie jako archiwum? Wtedy można by sobie to ściągnąć "w oryginale" i ocenić.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

Data: 2011-08-04 00:14:14
Autor: Norbert
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 17:06, Gabriel'wilk' pisze:
720p HD Mini DVR
To nazwa kamery?

Data: 2011-08-03 02:53:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Kamera do samochodu
On Tue, 2 Aug 2011, Norbert wrote:

Interesuje mnie dobra jakoc nagrania , brak klatkowania
[...]
podzielic informacja na jak dlugo nagrania starczylaby powiedzmy karta 16GB
w trybie HD lub FullHD?

  Dla porzdku: Twoje pytanie jest z kategorii zakupw "dobre i tanie",
z odpowiedzi e poszukiwane s dwa ;)
  Odpowied na Twoje pytanie jednoczenie jest *bardzo* zbliona do
wymagania na pocztku: wszelki sprzt ktry mocno kompresuje, *nie*
robi tego dobrze.
  Wyznacznikiem jakoci "dobry film" moe by seria fotoaparatw (kompaktw!)
serii S Canona, 640x480x30fps potrzebowao toto ok 1GB na 7 minut
nagrania. Uprzedzam: rzadko, znaczna cz sprztu kompresuje
mocniej i nie umiem wskaza sprztu "HD" o podobnych osigach
(cho z drugiej strony byoby dziwne jakby nie istnia).
  Niemniej przyjmijmy to za p. odniesienia.
  Przeliczajc na "FullHD" czyli 1920x1080 mamy ~6,5 raza wiksze
zapotrzebowanie. Lekko spuszczajc z tonu (lepsze procesory, lepsze
algorytmy, lepsza "kompresowalno" - bo statystycznie wicej
powierzchni uchodzcych za jednolite) - 2 minuty na GB.
  16MB/s jak kto woli, ale 20 moe nie zawadzi ;)
  Bez spierania si o kilka czy kilkanacie procent.
  16GB dla 16MB/s to ~18 minut. Moe by?
  I tak, sprzt z > 10x wiksz kompresj wystpuje wcale nierzadko.
  Ale to bdzie wersja z "tani pamici masow", ta (wersja) leca
*obok* "dobry" :D
  Owszem, dwa razy wiksz kompresj zaczyna by wida, cztery razy
wiksz wida wyranie, dziesi razy wiksz...
  Z drugiej strony, przy dobrym obrazie (maej kompresji) "720"
(a nie 1080) moe wcale niele wyglda. Plus drobne zejcie
z wymaganiem co do jakoci i ju jest godzina nagrania :)
  BTW: tak, rozpdziem si, widz e napisae "dobra jako"
a nie "bardzo dobra jako".
  To niech bdzie gdzie 5 do 8 MB/s w roli jednostki miary :D
(i te godzina na karcie)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-03 10:34:07
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
Przeliczając na "FullHD" czyli 1920x1080 mamy ~6,5 raza większe
zapotrzebowanie. Lekko spuszczając z tonu (lepsze procesory, lepsze
algorytmy, lepsza "kompresowalność" - bo statystycznie więcej
powierzchni uchodzących za jednolite) - 2 minuty na GB.
16MB/s jak kto woli, ale 20 może nie zawadzić ;)
I tu się rozbijamy o nośnik. Popularna karta SDhc nawet z najlepszych dostępnych w sensownych cenach czyli class10 ma gwarantowany niby zapis 10MB/s ale różnie z tym bywa. Typowo stosowana class6 - zdecydowanie się nie nadaje, o gorszych nie mówiąc.
Więc tanio i dobrze na raz - nie da się. Trzeba kompromisu

To niech będzie gdzieś 5 do 8 MB/s w roli jednostki miary :D
(i też godzina na karcie)
Pytanie - gdzie jest granica "dobrości" i akceptowalności poziomu kompresji.

Kamery firmy DOD (a przynajmniej "oryginały" a nie klony) mają takie możliwości kompresyjno-nagraniowe:
1080p z kompresją h.264 = karta 1GB = 10minut nagrania
848x480 (wVGA) = karta 1GB = 25min nagrania

I dla tak niskiej kompresji jakość obrazu na prawdę jest przyzwoita i nie ma kwadratowego efektu "przekompresowanego jpg" (proszę nie oceniać po filmach na youtube, bo samo youtube kompresuje dość znacznie i zmienia film).
Realnie do celów "dowodowych" nie potrzebujemy chyba nagrania 8h podróży na jednej karcie - interesują nas tylko ważne konkretne momenty (które można zasejwować, by nie zostały skasowane w pętli), a reszta to nudy, nudy, nudy... ;)

Data: 2011-08-03 10:06:09
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 10:34:07 +0200, BartekK napisa(a):

I tu si rozbijamy o nonik. Popularna karta SDhc nawet z najlepszych dostpnych w sensownych cenach czyli class10 ma gwarantowany niby zapis 10MB/s ale rnie z tym bywa. Typowo stosowana class6 - zdecydowanie si nie nadaje, o gorszych nie mwic.
Wic tanio i dobrze na raz - nie da si. Trzeba kompromisu

Nie, trzeba dobrego obiektywu i dobrego algorytmu a nie zastpowania tego
niepotrzebnymi pikselami,
Kamerki 808#11 kosztuj 1/5 tego co ten rejestrator a nagrywaj o niebo
lepszy obraz w 720p na zwykej karcie microSD
Niestety nie maj autostartu i nagrywania w ptli. Jak kto kiedy
zmajstruje im zmodyfikowany firmware, to bdzie dokadnie to.

Data: 2011-08-03 18:01:35
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 11:06, Waldek Godel pisze:
Nie, trzeba dobrego obiektywu i dobrego algorytmu a nie zastępowania tego
niepotrzebnymi pikselami,
Kamerki 808#11 kosztują 1/5 tego co ten rejestrator a nagrywają o niebo
lepszy obraz w 720p na zwykłej karcie microSD
Piszesz o tym: http://hdtv3d.eu/img/808_11_camera.jpg ? Toż przecież tam obiektywu praktycznie nie ma wcale - soczewka jedna, plastikowa, wprost na(d) czipem, wszystko rozmiarów milimetrowych.

Data: 2011-08-03 17:09:04
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 18:01:35 +0200, BartekK napisa(a):

Piszesz o tym: http://hdtv3d.eu/img/808_11_camera.jpg ? To przecie tam obiektywu praktycznie nie ma wcale - soczewka jedna, plastikowa, wprost na(d) czipem, wszystko rozmiarw milimetrowych.

aha..
ale jako obrazu dorwnuje 1080p w tych za 180 baksw albo nawet
przewysza:
http://www.youtube.com/watch?v=yRSCaArMaQU
http://www.youtube.com/watch?v=3O6m7BxU_Fc
http://www.youtube.com/watch?v=reXdsR-egZc
itp itd
oryginalny plik ma jeszcze wysz jako, konwersja do jutuba troch psuje.

Data: 2011-08-03 18:35:51
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 18:09, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 03 Aug 2011 18:01:35 +0200, BartekK napisał(a):

[...]

ale jakość obrazu dorównuje 1080p w tych za 180 baksów albo nawet
przewyższa:
http://www.youtube.com/watch?v=yRSCaArMaQU
http://www.youtube.com/watch?v=3O6m7BxU_Fc
http://www.youtube.com/watch?v=reXdsR-egZc
itp itd
oryginalny plik ma jeszcze wyższą jakość, konwersja do jutuba trochę psuje.
No nie powiedziałbym... Prosty test - zrób sobie stopklatkę i zobacz jak to wygląda.

Z racji tutejszych dyskusji mam plan, lada dzień załaduje wszystkie kamery do jednego auta, by nagrały w tych samych warunkach te same sceny. Będzie porównanie :)

Data: 2011-08-03 17:40:53
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 18:35:51 +0200, BartekK napisa(a):

No nie powiedziabym... Prosty test - zrb sobie stopklatk i zobacz jak to wyglda.

Z oryginalnego pliku MOV jako stopklatki jest idealna, jak zdjcia.

Data: 2011-08-03 19:13:54
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 18:40, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 03 Aug 2011 18:35:51 +0200, BartekK napisał(a):

No nie powiedziałbym... Prosty test - zrób sobie stopklatkę i zobacz jak
to wygląda.

Z oryginalnego pliku MOV jakoś stopklatki jest idealna, jak zdjęcia.

Ta sama prośba, którą skierowałem do Gabriela: mógłbyś zamieścić na vimeo.com jakieś nagrania za dnia i w nocy? Ew. wystaw na rapidshare lub czymś podobnym jako archiwum, coby można było ściągnąć w oryginalnym formacie.

Data: 2011-08-03 19:16:33
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 19:13:54 +0200, Marcin "Kenickie" Mydlak napisa(a):

Ta sama proba, ktr skierowaem do Gabriela: mgby zamieci na vimeo.com jakie nagrania za dnia i w nocy? Ew. wystaw na rapidshare lub czym podobnym jako archiwum, coby mona byo cign w oryginalnym formacie.

jak zrobi, bo akurat z t ma nie jed, cige wciskanie guzikw jest
frustrujce. A trzeba wcisn dwa przy kadym ruszeniu i dwa po zatrzymaniu

Data: 2011-08-03 22:22:55
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 3 Aug 2011 17:40:53 +0100, Waldek Godel
Z oryginalnego pliku MOV jakoś stopklatki jest idealna, jak zdjęcia.

Pierdu, pierdu. To dlaczego jakimś cudem na moim nagraniu stop klatki YT
nie psuje? http://youtu.be/OnJUYkVrpg0?hd=1 zatrzymaj sobie z łaski swojej
na 3 sek. jak wymija (!) mnie Micra a obok stoi wszystkocienki. Nawet nie
trzeba w 1080p żeby było czytelnie, a i od bidy da się w 480p odczytać.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-03 21:48:20
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 3 Aug 2011 22:22:55 +0200, Myjk napisa(a):

Pierdu, pierdu. To dlaczego jakim cudem na moim nagraniu stop klatki YT
nie psuje? http://youtu.be/OnJUYkVrpg0?hd=1 zatrzymaj sobie z aski swojej
na 3 sek. jak wymija (!) mnie Micra a obok stoi wszystkocienki. Nawet nie
trzeba w 1080p eby byo czytelnie, a i od bidy da si w 480p odczyta.

to jest dobre pytanie, dowiedz si jak ci to interesuje.

S filmy na jutubie, gdzie wszystko jest ostre, cznie z stopklatk:
http://www.youtube.com/watch?v=Tx9EuS-fg4Y&feature=player_embedded
(wida nawet dba trawy)
tak samo tutaj:
http://www.youtube.com/watch?v=xqfPm5aLYxk&feature=player_embedded
tu bez problemu wida numery rejestracyjne, stopklatki jak yletka:
http://www.youtube.com/watch?v=3O6m7BxU_Fc

tu jest filmik nocny, tyle e z du trzsawk, bo kamera na kasku
motocyklisty:
http://www.youtube.com/watch?v=kB6h9UtWLas&feature=related

poza tym po raz kolejny przypominam, e porwnujemy urzdzenie kosztujce
1/5 ceny

Data: 2011-08-03 19:59:55
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 18:35, BartekK pisze:
W dniu 2011-08-03 18:09, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 03 Aug 2011 18:01:35 +0200, BartekK napisał(a):

Piszesz o tym: http://hdtv3d.eu/img/808_11_camera.jpg ? Toż przecież tam
(...)

Z racji tutejszych dyskusji mam plan, lada dzień załaduje wszystkie
kamery do jednego auta, by nagrały w tych samych warunkach te same
sceny. Będzie porównanie :)

Proszę bardzo

keychain camera za 20zł
http://www.youtube.com/watch?v=_hrHw79ZbyQ

Prawdziwa kamerka za prawie 300zł
http://www.youtube.com/watch?v=dMm38OzRgkM
niestety kręcone z ręki, nie z kokpitu.

reasumując: wygoda czyli autostart, zapętlanie kosztuje masę kasy.
1. za 20zł można mieć jako taką rejestracje trasy, ale numerów z tablic sie nie odczyta
2. za 300zł można kupić kamerę ( w poziomie ma ponad 1000 punktów) - a wtedy widać rejestracje aut nadjeżdżających z przeciwka, i 2 przed sobą. ( w dobrych warunkach). w nocy - kiszka.
3. jak zakupy to na ebayu nie allegro.

ToMasz

Data: 2011-08-03 19:20:34
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 19:59:55 +0200, ToMasz napisa(a):

keychain camera za 20z

A kto pisa o keychain camera?
Ja pisaem o konkretnej kamerze, typ 808 model #11, dosy znana wrd
modelarzy, bo jest na tyle lekka, e daje si to zamontowa nawet do bardzo
lekkich zabawek.

tu jest opis rnic midzy poszczeglnymi generacjami kamerki 808:
http://www.chucklohr.com/808/C11/index.html

tu jest gigantyczny wtek o tych kamerkach, z setkami sampli w rnych
warunkach:
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1362692&pp=100#post16951767

Data: 2011-08-03 20:49:41
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:20, Waldek Godel pisze:
Dnia Wed, 03 Aug 2011 19:59:55 +0200, ToMasz napisa(a):

keychain camera za 20z

A kto pisa o keychain camera?
ja pisaem! Dlaczego Pytasz?
Ja pisaem o konkretnej kamerze, typ 808 model #11, dosy znana wrd
modelarzy, bo jest na tyle lekka, e daje si to zamontowa nawet do bardzo
lekkich zabawek.
tak.  W obudowie breloczka, paczki gum do ucia, wbudowana w okulary. PRoblem jest taki ze nie zawsze wiadomo ktr wersj sie kupuje. najpopularniejsza jest ta ktra ma 640x480 punktw cho jej materia jest interpolowany do wyszych rozdzielczoci. to co tutaj prezentowali koledzy, (poza jednym na pocztku) jest podobnej jakoci, wiec rnica jest jedynie w "automatyce" i wygodzie uytkowania. Twrca wtku musi zdecydowa czy chce wyda 20z, czy 200 za to samo za automatem czy 500 za co przyzwoitego.

tu jest opis rnic midzy poszczeglnymi generacjami kamerki 808:
http://www.chucklohr.com/808/C11/index.html
tutaj jest lepsze:

http://www.chucklohr.com/808/#ComparisonOfVersions

ja mam wersje 8, niby ze 720p. Jako tego nie wida

ToMasz

Data: 2011-08-03 19:59:26
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 20:49:41 +0200, ToMasz napisa(a):

http://www.chucklohr.com/808/#ComparisonOfVersions

ja mam wersje 8, niby ze 720p. Jako tego nie wida

wersja 11 nagrywa adne 720p
Zreszt std jej popularno

Data: 2011-08-03 21:14:07
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 03.08.2011 20:59, Waldek Godel pisze:
[...]

Ile kosztuje w najtaszej wersji? bo ja znalazem za 39usd :(

ToMasz

Data: 2011-08-03 20:30:49
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 03 Aug 2011 21:14:07 +0200, ToMasz napisa(a):

Ile kosztuje w najtaszej wersji? bo ja znalazem za 39usd :(

No gdzie w tych okolicach, plus minus jakie 5 baksw.
To i tak najlepsza cena za tak jakos. eby tylko jeszcze autoignition dorobili, to ju w ogle byby idea

Data: 2011-08-03 22:42:44
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 3 Aug 2011 10:06:09 +0100, Waldek Godel
Nie, trzeba dobrego obiektywu i dobrego algorytmu a nie zastępowania tego
niepotrzebnymi pikselami,

Potrzeba przede wszytkim dużej matrycy, która siłą rzeczy odda dużo
szczegółów. Następnie wyspecjalizowanego procesora, który nadąży taką ilość
informacji zapisywać na nośniku przy dobrej kompresji. Obiektyw to
najmniejszy problem, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że musi mieć szeroki kąt
widzenia w przypadku rejestratora do samochodu.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-03 21:49:52
Autor: Waldek Godel
Kamera do samochodu
Dnia Wed, 3 Aug 2011 22:42:44 +0200, Myjk napisa(a):

Potrzeba przede wszytkim duej matrycy, ktra si rzeczy odda duo
szczegw. Nastpnie wyspecjalizowanego procesora, ktry nady tak ilo
informacji zapisywa na noniku przy dobrej kompresji. Obiektyw to
najmniejszy problem, zwaszcza biorc pod uwag, e musi mie szeroki kt
widzenia w przypadku rejestratora do samochodu.

taaaaa... jjjasssne.
I wanie dlatego kamerka za 30 baksw z obiektywem jak wier orzeszka
robi na 720p prawie identyczny obraz jak twoja kamerka za 180 baksw na
1080p

Data: 2011-08-04 09:57:19
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 3 Aug 2011 21:49:52 +0100, Waldek Godel
I właśnie dlatego kamerka za 30 baksów z obiektywem jak ćwierć orzeszka
robi na 720p prawie identyczny obraz jak twoja kamerka za 180 baksów na
1080p

No właśnie, zatem obiektyw nie jest wcale najważniejszy jak wpierasz
powyżej. Inna sprawa, że jeśli PRAWIE nie widzisz różnicy w nagraniach z
tych dwóch kamer, to czas zmienić okulary na lepsze (albo chociaż monitor).
Kwestię ceny już w ogóle pomijam, bo nie bierzesz pod uwagę, że droższa
kamera jest OCZYWIŚCIE droższa, ale ma GPS, G-sensor, wyjścia USB, HDMI, AV
-- o dedykacji programowej i zgraniu tego wszystkiego cuzamen przez
grzeczność nie wspomnę. Z mojej strony KD z tobą, bo od początku
prezentujesz zerowy poziom merytoryczny.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-04 20:16:22
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 04.08.2011 09:57, Myjk pisze:
[...]

zerowy poziom merytoryczny? No ja bym był ostrożny w takich osądach... łatwo na głupka wyjść. niemniej jednak Waldek zwrócił uwagę na CENY urządzeń. JA również wspominałem, ze filmik 640x480 nakręci urządzenie za 20 złotych. Złotych nie dolarów. Nikt nie twierdzi ze "wygoda" nie powinna mieć swojej ceny. Jak najbardziej. ale żeby urządzenie za 180zł dawało materiał filmowy jak to za 20... i wygodę? nie jest to przesada?
Podobny brak równowagi ( o ile dobrze zrozumiałem, a w przypadku skrótów myślowych Waldka to nie oczywiste) wytyka Tobie, że 808wer11 nagrywa piękny materiał- za 39usd. Twoja kamera (jestem pod wrażeniem) kosztuje.... prawie 200usd? Czy warto płacić za wygodę jakieś 150dolców?

Myślę ze nie. ufam ze te urządzenia z chin, z układami ambarelli dadzą wystarczająco dobry obraz i wygodę. za ok 400zł.

ToMasz

Data: 2011-08-04 22:27:21
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Thu, 04 Aug 2011 20:16:22 +0200, ToMasz
wytyka Tobie, że 808wer11 nagrywa piękny materiał- za 39usd.

Nagrywa piękny materiał jak na takie małe gówienko za $39, zgadzam się. Ale
stwierdzenie, że nagrywa "prawie" taki sam obraz jak GS w x1020p jest,
delikatnie mówiąc, mijające się z prawdą. Jeśli obydwa filmy odpalił na
monitorze dającym x720p w 16:9 albo nawet w x1024p w 4:3, to nic dziwnego,
że różnicy nie zobaczył. Ba, wręcz mógł stwierdzić, co oczywiste, gorszą
jakość z wyższej rozdzielczości. Tylko to właśnie nie jest merytoryczne
podejście do tematu.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-03 18:08:53
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 10:34, BartekK pisze:
Kamery firmy DOD (a przynajmniej "oryginały" a nie klony) mają takie
możliwości kompresyjno-nagraniowe:
1080p z kompresją h.264 = karta 1GB = 10minut nagrania
=1,7MB/s

848x480 (wVGA) = karta 1GB = 25min nagrania
=0,68MB/s

720p z h.264 = 1minuta nagrania to ~50MB
=0,83MB/s

Data: 2011-08-03 12:12:30
Autor: Sebastian Kaliszewski
Kamera do samochodu
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

To jest gruba przesada. Patrz niej.

 Bez spierania si o kilka czy kilkanacie procent.
 16GB dla 16MB/s to ~18 minut. Moe by?

Na dysku BluRay ktry ma 25GB mieci si ok 1.5h filmu fullHD w jakoci chyba jednak wystarczajcej :)

A to jest dosy prymitywny algorytm kompresji (MPEG-2). Cho z kamerki zwykle nie ma si co spodziewa czego lepszego.

Midzy algorytmami kompresji a nawet samymi ich implementacjami s powane rnice.

[...]

To jest BluRay :) -- ok 4.5 MB/s dla MPEG-2

W rozdzielczoci 720p mamy ok. poow mniej danych, dla 800x480p mamy jakie 6x mniej danych, dla 640x480 mamy jakie 8x mniej danych ni dla BluRay. Czyli Dla 720p wystarczy jakie 2MB/s a dla jakoci typu DVD to i jakie 0.5-0.6 MB/s

pzdr
\SK

Data: 2011-08-21 21:44:02
Autor: jerzu
Kamera do samochodu
On Wed, 03 Aug 2011 12:12:30 +0200, Sebastian Kaliszewski
<s.bez_spamu@remove.this.informa.and.that.pl> wrote:

Na dysku BluRay ktry ma 25GB mieci si ok 1.5h filmu fullHD w jakoci chyba jednak wystarczajcej :)

A to jest dosy prymitywny algorytm kompresji (MPEG-2). Cho z kamerki zwykle nie ma si co spodziewa czego lepszego.

Ja si tam nie znam, ale wziem pierwszy z brzegu dysk BR i co mam:
MPEG-4 AVC, kompresja na poziomie 15 Mbit/s. A to nie jest szczyt
moliwo BR, s jeszcze pyty dwuwarstwowe - 50GB.

--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyski  xxx.jerzu@poczta.onet.pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280

Data: 2011-08-03 08:58:46
Autor: Jarek Wjtowicz
Kamera do samochodu
A obraca w apkach ktry z kolegw CarCamOne HD? Wersja bez HD nie zebraa
zbyt pochlebnych opinii, ale od jakiego czasu jest dostpna wanie wersja HD.
Znalazem na YT filmik http://www.youtube.com/watch?v=zzSCiyGi4_w
Pytanie tylko jak wyglda w rzeczywistoci jako, bo po jakoci na YT to nic
nie mona wnioskowa...

--
Jarek
Volvo S80 2.9 B6294S2 196KM Geartronic

Data: 2011-08-03 11:13:28
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 3 Aug 2011 08:58:46 +0000 (UTC), Jarek Wójtowicz
Pytanie tylko jak wygląda w rzeczywistości jakość, bo po jakości na YT to nic
nie można wnioskować...

Nie ma co zwalać na YT. Jeśli film idzie w wysokiej rozdzielczości, to na
YT nie będzie zmasakrowany. Obejrzałem kawałek tego nagrania i zauważyłem,
że obraz dziwnie "pływa" na początku i strasznie skacze przy zakręcie, aż
oczopląsu można dostać. Nie lepiej też jest na prostej, za co odpowiada
prawdopodobnie niski fps. Ostrości też nieco brakuje. Ogólnie jakość
dopuszczalna, ciekawe przy jakiej cenie.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-03 11:33:36
Autor: MZ
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 11:13, Myjk pisze:
[...]

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=16031 541,50 zł

chociaż tutaj ktoś ceni na ponad 900 zł
http://www.mobilecamera.pl/sklep?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=6&category_id=1

Pierwsze co się rzuca w oczy w opisie, to kąt widzenia obiektywu 55
stopni, na szczęście obiektyw wymienny. Ten film z YT był kręcony chyba
już takim wymienionym bo 55 to strasznie wąsko.
Jak dla mnie szczerze mówiąc bez rewelacji, HD to raczej tylko z nazwy,
bo nawet wyjścia HDMI brak, jest zwykłe AV.

W tym obszarze cenowym to już prędzej zastanawiałbym się nad czymś takim:
http://allegro.pl/kamera-sportowa-samochodowa-rejestrator-trasy-i1733853861.html

tylko że brak (chyba) automatycznego włączenia/wyłączenia po stacyjce
(chociaż dobry magik dorobi pewnie) i detekcji ruchu. Natomiast na
zdecydowany plus mobilność, zwłaszcza jak ktoś lubi różnymi innymi
środkami transportu się poruszać.
--
MZ

Data: 2011-08-03 11:16:16
Autor: Jarek Wjtowicz
Kamera do samochodu
MZ <mcold0[wyt]@poczta.onet.pl> napisa:
W tym obszarze cenowym to ju prdzej zastanawiabym si nad czym takim:
http://allegro.pl/kamera-sportowa-samochodowa-rejestrator-trasy-i1733853861.htm

tylko e brak (chyba) automatycznego wczenia/wyczenia po stacyjce
(chocia dobry magik dorobi pewnie) i detekcji ruchu. Natomiast na
zdecydowany plus mobilno, zwaszcza jak kto lubi rnymi innymi
rodkami transportu si porusza.

Tylko brak informacji o zastosowanym kodeku...

Data: 2011-08-03 15:53:11
Autor: Bydl
Kamera do samochodu
On 2011-08-03 11:33:36 +0200, MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl> said:

chocia tutaj kto ceni na ponad 900 z
(...)W tym obszarze cenowym to ju prdzej zastanawiabym si nad czym takim:

<http://gopro.com/>

Doskonaa jako, mae wymiary, cena...
wanie okoo 900.
:-)

--
Bydl

Data: 2011-08-03 16:01:47
Autor: radar
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-03 15:53, Bydl pisze:
Doskonaa jako, mae wymiary, cena...
wanie okoo 900.

GP960 $189
daje rad

--
radar

Data: 2011-08-03 20:11:20
Autor: ToMasz
Kamera do samochodu
W dniu 02.08.2011 10:33, Norbert pisze:
Z pewnych przyczyn chciałbym by cała jazda moim autem była filmowana.
Interesuje mnie dobra jakośc nagrania , brak klatkowania
zakładam ze niechcesz wydać fortuny? wtedy niestety będziesz miał fale na ekranie, ale jak to ma być rejestracja a nie film fabularny - wystarczy

i fakt by
przynajmniej kilka godzin sie nagrywało.
zapomnij! chyba ze chcesz kupić sobie cyfrowy magnerowid, z dyskiem 1TB i do tego kamerę wideo PAL! Hd na kartę pamięci? "zninknie" po godzinie

Miło by było gdyby dodatkowo
system aktywował sie po uruchomieniu silnika i nagrywał w petli ale to
nie jest wymog konieczny.
tak, wszyscy chcemy, ale to moooocno podraża koszty

rzuć okiem na to:
http://www.youtube.com/watch?v=dMm38OzRgkM
Spokojnie widać numery rejestracyjne. sęk w tym ze tej kamery nigdzie nieda sie kupić. Podobno układ który w niej wykorzystano jest jakiś super hiper (za tą cene) nazywa sie Ambarella.
coś takiego:

http://infobot.pl/r/20hI

ToMasz

PS jak byś coś zamierzał kupić żądaj filmu z drogi. Dowiedz sie czy rozdzielczość jest prawdziwa czy interpolowana!

Data: 2011-08-04 21:59:33
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 03 Aug 2011 20:11:20 +0200, ToMasz
i fakt by przynajmniej kilka godzin sie nagrywało.
zapomnij! chyba ze chcesz kupić sobie cyfrowy magnerowid, z dyskiem 1TB i do tego kamerę wideo PAL! Hd na kartę pamięci? "zninknie" po godzinie

Nie bardzo rozumiem czemu ma zapomnieć. Na "mojej" kamerze mieści się 5,5h
filmu w jakości 1920x1080p, 30 fps na 16 GB karcie MicroSD. Można wsadzić
max 32 GB wg producenta, czyli zostanie 11h filmu w pętli.
 --
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-05 19:00:09
Autor: Ana
Kamera do samochodu
    Użytkownik "Myjk" <myjkel@nospam.op.pl> napisał w wiadomości news:bf6gnizpbm9o$.dlgmyjk.org...
Nie bardzo rozumiem czemu ma zapomnieć. Na "mojej" kamerze mieści się 5,5h
filmu w jakości 1920x1080p, 30 fps na 16 GB karcie MicroSD. Można wsadzić
max 32 GB wg producenta, czyli zostanie 11h filmu w pętli.

Jaka to kamera?

Data: 2011-08-08 09:57:09
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Fri, 5 Aug 2011 19:00:09 +0000 (UTC), Ana
[...]

Jak już parę razy zostało napisane, rejestrator trasy GS-600.

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-05 08:34:52
Autor: Myjk
Kamera do samochodu
Wed, 03 Aug 2011 20:11:20 +0200, ToMasz
Spokojnie widać numery rejestracyjne. sęk w tym ze tej kamery nigdzie nieda sie kupić.

Da się, to jest też gama DOD. Nie ma problemu ze ściagnięciem. Ja sobie
właśnie zamawiam oryginał DOD-GS600 i zrobię porównanie. :P

--
Pozdor Myjk
xcarlink *MP3* player

Data: 2011-08-08 17:28:15
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-02 10:33, Norbert pisze:

Zastanawiałem sie nad uzywaniem do tego celu telefonu samsung galaxy S
lub S2. Czy to zdałoby egzamin?

http://www.youtube.com/watch?v=kMyFL7b0CoU - SGS 800x480px, h264 w ciągu dnia
http://www.youtube.com/watch?v=ho8UX1GR0Js - SGS 720x480px, h264 w nocy

Uchwyt oryginał z przeróbką (wywiercony wizjer dla kamery). Niestety jak widać nie można całkowicie wyeliminować uchwytu z kadru.

--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen Xantia

Data: 2011-08-08 22:00:47
Autor: BartekK
Kamera do samochodu
W dniu 2011-08-08 17:28, "Michał \"HoMMeR\" Paszek" pisze:
[...]

I jak widać, warto umyć szybę ;)
Niestety, przynajmniej wg mnie - w dzień jest marnie, na poziomie marności jak carDVR za 200zł, a w nocy to się nie nadaje do niczego (chyba że blairwitchproject chcesz kręcić). Szkoda, bo się napracowałeś z uchwytem.

--
| Bartłomiej Kuźniewski

Kamera do samochodu