Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!

Data: 2012-06-22 08:15:37
Autor: Drzewo
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
Dziele sie informacja, bo sporo osób szuka kamerki na moto, a cena GoPro czasem odstrasza.  Pojawił sie wreszcie godny konkurent :)

http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=841

--
Drzewo

Data: 2012-06-22 09:13:35
Autor: duddits
On 22.06.2012 08:15, Drzewo wrote:
Dziele sie informacja, bo sporo osób szuka kamerki na moto, a cena GoPro
czasem odstrasza.  Pojawił sie wreszcie godny konkurent :)

Przesadziłeś z tym: godny. Pacz sobie jakie gopro ma akcesoria ..., tutaj jeszcze długo nic nie będzie w stanie jej dorównać. Oczywiście IMO.
Ja swoją kupiłem za 720, więc tragedii nie ma.

http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=841

Jakiś montaż do motocykla jest? :) Ja wiem, że można wszystko power tapem ... ;)

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-22 00:33:50
Autor: doktorski
W dniu piątek, 22 czerwca 2012 09:13:35 UTC+2 użytkownik duddits napisał:

Jakiś montaż do motocykla jest? :)
Ano wlasnie. Bo toto ma na pierwszy rzut oka konstrukcje taka, ze balbym sie to powiesic na sporcie i ciac po torze 2,80. O endurzeniu nawet nie wspominam.

Ja wiem, że można wszystko power tapem ... ;)
Tu tez widze problem wynikajacy z ksztaltu/konstrukcji/ukladu elementow.

pzdr, dr
14/525/400

Data: 2012-06-22 09:42:37
Autor: Norbi
W dniu 2012-06-22 09:33, doktorski pisze:
[...]

Kumpel ma podobna chyba Kodaka - ale na montaz nie ma zadnego pomyslu na razie.

Niech pokaza filmik z wibracjami ktore motocykl generuje - czy bedzie tak rozowo...

Norbi
BLACK XX'03

Data: 2012-06-22 11:05:20
Autor: Drzewo

Użytkownik "Norbi" <norbisz1@o2.pl> napisał w wiadomości news:4fe421f2$0$1295$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Skoro jest dziura do montażu na statywie to można wkręcić śrube. Skoro można wkręcić śrube, to można ją przyspawać do uchwytu. Jest milion sposobów, w tym mnóstwo chałupniczych - wystarczy skoczyć do Castoramy i się porozglądać na niektórych działach :)

Tu pierwsza z brzegu metoda

http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zamontowac-kamere-na-motorze

Niech pokaza filmik z wibracjami ktore motocykl generuje - czy bedzie tak rozowo...
Stabilizacje podobno ma :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-06-22 11:54:55
Autor: Tom01
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
W dniu 22.06.2012 11:05, Drzewo pisze:
Stabilizacje podobno ma :)

Nie chodzi o stabilizację, a o to że jedne typy przetworników sa dużo bardziej wrażliwe na drgania niż inne i pomimo lepszych parametrów moga dawać koszmarnej jakości obraz.

--
Tom01

Data: 2012-06-22 12:21:53
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-22 11:05, Drzewo pisze:

[...]

Co do tej śruby - to naszukałem się w polskich sklepach śrub z tym cholernym gwintem "fotograficznym" - nigdzie nie ma. NIGDZIE!

Data: 2012-06-22 12:37:52
Autor: de Fresz
On 2012-06-22 12:21:53 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Co do tej śruby - to naszukałem się w polskich sklepach śrub z tym cholernym gwintem "fotograficznym" - nigdzie nie ma. NIGDZIE!

To nie jest żaden gwint "fotograficzny", tylko calowy 1/4" UNC/BSW (20 zwoji na cal). Spytaj harlejowców gdzie kupują śrupki do swoich maszyn.

de Fresz

Data: 2012-06-22 13:08:21
Autor: Kuczu
On 2012-06-22 12:21:53 +0200, Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> said:

Co do tej śruby - to naszukałem się w polskich sklepach śrub z tym
cholernym gwintem "fotograficznym" - nigdzie nie ma. NIGDZIE!

To nie jest Ĺźaden gwint "fotograficzny", tylko calowy 1/4" UNC/BSW (20
zwoji na cal). Spytaj harlejowców gdzie kupują śrupki do swoich maszyn.

Bez problemu, wszedzie. Na przyklad werbus.pl albo w Fabory.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2012-07-02 04:10:35
Autor: sasza7

Zamiast szukać po prostu idź do tokarza. Ja za przejściówkę 1/4" na M6 zapłaciłem dyszkę. A idealnie pasuje do obejmy do rur (o takiej: http://www.technox.pl/cms/files/150/SRG.jpg ), także można zamontować ją prawie na wszystkim.

Data: 2012-07-02 13:33:40
Autor: Marcin N
W dniu 2012-07-02 13:10, sasza7 pisze:
[...]

O widzisz, identyczne obejmy pokupowałem. Tylko tych śrub nie ma.

Na pomysł "idź do znajomego tokarza" - mam pustkę w głowie. Nie znam tokarza żadnego, nawet nie kojarzę, gdzie takiego szukać. Powinien któryś otworzyć stoisko obok Biedronki.

--
MN

Data: 2012-07-02 22:24:16
Autor: __Maciek
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
Mon, 02 Jul 2012 13:33:40 +0200 Marcin N
<marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał:

[...]

Ja coś niecoś toczę, co konkretnie potrzebujesz? Śrub ogólnie nie ma
sensu robić, co to za problem dostać calowe śruby? W lokalnych
sklepach ze śrubami nie ma? No chyba że jest potrzebna jakaś śruba
specjalnego kształtu (z jakąś częścią walcową do ustalania, z dużym
łbem do kręcenia palcami itp), to można zrobić.

Takie standardowe są na Allegro:

http://allegro.pl/sruba-calowa-1-4-5-16-3-8-7-16-1-2-unc-unf-bsw-bsf-i2426357261.html

Sklep: http://www.werbus.pl/pl/c/SRUBY-CALOWE/273

Napisz co konretnie Ci jest potrzebne.

Data: 2012-07-04 23:13:21
Autor: sasza7
W dniu poniedziałek, 2 lipca 2012 22:24:16 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
> [...]

specjalnego kształtu (z jakąś częścią walcową do ustalania, z dużym
łbem do kręcenia palcami itp), to można zrobić.

No właśnie jest problem, przynajmniej w Łodzi. Śrub calowych nikt nie ma, bo mało kto ich używa, a jest ich tyle samo typów co metrycznych. Oczywiście można kupić na allegro czy w jakiś sklepach internetowych, ale według mnie średnio to się opłaca. Śruba + wysyłka wyjdzie nie wiele mniej, a tak mamy gotowe rozwiązanie, nic nie trzeba przerabiać, ani kombinować (czyli ogólnie dużo taniej). Po prostu z jednej strony wkręcamy aparat/kamerę, a z drugiej mamy gwint M6 który można zamocować przez obejmę lub wkręcić w pasujące miejsce.

Data: 2012-07-05 18:04:14
Autor: Kuczu
W dniu 2012-07-05 08:13, sasza7 pisze:

No właśnie jest problem, przynajmniej w Łodzi. Śrub calowych nikt nie ma

Slabo szukales:

http://fasteners.fabory.com/smartsite.dws?ch=POL&id=LOCATION_2566&location=8813

Data: 2012-07-05 18:05:56
Autor: Kuczu
W dniu 2012-07-05 18:04, Kuczu pisze:
[...]

No i jeszcze jeden sklep:

http://www.bolt-sklep.pl/

Data: 2012-07-08 20:32:38
Autor: __Maciek
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
Wed, 4 Jul 2012 23:13:21 -0700 (PDT) sasza7 <sasza7@gmail.com>
napisał:

drugiej mamy gwint M6 który można zamocować przez obejmę lub wkręcić w pasujące miejsce.

Czyli w końcu co Ci jest potrzebne? M6 na 3/4"? Śruba 3/4"?

Data: 2012-06-22 14:24:30
Autor: Drzewo
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!

Użytkownik "Norbi" <norbisz1@o2.pl> napisał w wiadomości news:4fe421f2$0$1295$65785112news.neostrada.pl...
Kumpel ma podobna chyba Kodaka - ale na montaz nie ma zadnego pomyslu na

Przez przypadek znalazłem to

http://allegro.pl/statyw-kodak-essential-action-do-playsport-zx5-i2422579296.html

Powinno podejść też do innych kamer tego typu, a widze że jest troche tego. Taki kodak ZX5 też nie wygląda tragicznie, w dodatku można dokupić do niego pilot. Na statywik można sobie też np. aparat cyfrowy zamonotować i też jest to jakaś opcja :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-06-22 11:03:00
Autor: Drzewo

Użytkownik "duddits" <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> napisał w wiadomości news:js15uv$138j$1news2.ipartners.pl...
Przesadziłeś z tym: godny. Pacz sobie jakie gopro ma akcesoria ..., tutaj jeszcze długo nic nie będzie w stanie jej dorównać. Oczywiście IMO.
Ja swoją kupiłem za 720, więc tragedii nie ma.

Godny w sensie jakości filmów. Wiem, że go pro to kamerka do bardziej profesjonalnych zastosowań, a kodak to raczej kieszonkowa kamerka na wakacje. Mimo tego filmy robi ładne i na motocyklu może się doskonale sprawdzić. W tej cenie nie widze nic co robi podobnej jakości filmy co GoPro. Ba, nawet kamerki za ponad tysiaka często robią przeciętne filmy. Tu Camileo za 400 PLN błyszczy na tle konkurencji.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-06-22 11:17:57
Autor: duddits
On 22.06.2012 11:03, Drzewo wrote:
[...]

Jeśli bierzemy pod uwagę tylko kryterium ceny, to zgoda. Zobaczymy jak sobie będzie radzić na motocyklu :)

Też nie demonizowałbym tej jakości gopro, szkiełko jest fajne, jasne, szerokokątne, ale niemal to samo mam w jakiejś małpce sony - ja swoim lamerskim okiem nie widzę różnicy.

Siłą gopro są akcesoria, całe ich morze. Porządna, odporna na wstrząsy obudowa, montaże. Są producenci, którzy mają całe grupy akcesoriów przeznaczone tylko dla gopro (np. ram mounts). To jest ten bonus, z którym konkurencji ciężko walczyć.

Ostatnio miała premierę inna, podobna kamerka z wymiennymi obiektywami i wbudowanym ekranem, wygląda bardzo podobnie i być może część akcesoriów będzie w jakiś sposób kompatybilna:

http://www.gizmag.com/camone-infinity-action-cam/21648/

Tyle, że to ta sama półka cenowa co gopro.

--
[GoMoto.TV]
naszym motorem jest pasja

Data: 2012-06-22 13:18:42
Autor: PH

Użytkownik "duddits" <pawel@NOSPAM.gomoto.tv> napisał w wiadomości news:js1d86$16u4$1news2.ipartners.pl...
[...]

na rowerze:
http://www.youtube.com/watch?v=NHF2tQ1-A5c

Data: 2012-06-22 13:23:30
Autor: PH

Użytkownik "PH" <PH@pl.news> napisał w wiadomości news:js1kaf$u0i$1speranza.aioe.org...

[...]

i gopro2 na mtb
http://www.youtube.com/watch?v=YNyO8WH7egs

nie wiem z czego (sprzęt czy mocowania) wynika różnica ale jest porażająca :((

Data: 2012-06-22 09:47:15
Autor: Marcin N
W dniu 2012-06-22 08:15, Drzewo pisze:
Dziele sie informacja, bo sporo osób szuka kamerki na moto, a cena GoPro
czasem odstrasza.  Pojawił sie wreszcie godny konkurent :)

http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=841

W tym filmiku z linka (w lesie) ewidentnie gubi klatki.

Data: 2012-06-22 11:16:53
Autor: Drzewo

Użytkownik "Marcin N" <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> napisał w wiadomości news:js17ts$a8m$1news.task.gda.pl...

W tym filmiku z linka (w lesie) ewidentnie gubi klatki.

Faktycznie, może wczesna wersja oprogramowania albo za wolna karta pamięci? Na tym filmiku jakby lepiej to wygląda

http://www.youtube.com/watch?v=Iomu3Q0Z3zc

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-06-22 10:12:32
Autor: Piotr Klimek
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
Dnia (Fri, 22 Jun 2012 08:15:37 +0200) ktos podajacy sie za Drzewo
wyklawiaturowal co nastepuje:

Dziele sie informacja, bo sporo osób szuka kamerki na moto, a cena GoPro czasem odstrasza.  Pojawił sie wreszcie godny konkurent :)

http://www.moto-opinie.info/index.php?action=show&id_produktu=841

Ciekawe jak by wyglądało nagranie z motocykla.

Piotr Klimek
Suzuki SV1000S K3, Yamaha DT125R
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2012-06-22 14:28:35
Autor: Drzewo

Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.ju8h8g.s70.usenetpiko.homelinux.net...
Ciekawe jak by wyglądało nagranie z motocykla.

Znalazlem filmik z podobnego do Toshiby Kodaka ZX3

http://www.youtube.com/watch?v=0b7DdqVep8o

Troche trzesie, ale tragedii nie widze. Zamontowana na kasku.

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-06-23 00:50:05
Autor: Szuwarek
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
uwie

W dniu piątek, 22 czerwca 2012 08:15:37 UTC+2 użytkownik Drzewo napisał:
[...]

Uwierz, że to nie jest godny konkurent. GoPro nie ma wyraźnie tańszego konkurenta. Jedyna konkurencja jaką znam to Drift HD, ale cena prawie taka sama.  Film z linku jest delikatnie rzecz ujmując nicniemówiący. Przy statycznych ujęciach i dobrym oświetleniu każda kamera da podobnie dobre video. Siłą GoPro jest szeroki kąt patrzenia (bodaj 170st. przy 720p) do którego Camileo i reszta tańszych kamer nawet się nie zbliża. Przy ujęciach "sportowych" to decyduje.
Na przykład dwa film z tego samego dnia:
kolega z GoPro:
http://youtu.be/7xBgEihv1VA
i mój z taniej Manty (dwie kamery - jedna z datą na kasku czyli drgania małe i druga bez daty umocowana na krawędzi natarcia skrzydła - czyli duże drgania):
http://youtu.be/VH7AKneLpVo
Było pochmurno, więc ciemno i już widać różnicę na korzyść GoPro. Na dodatek na ujęciach spod skrzydła widać bezwładność matrycy, przez którą nie da się tego oglądać, ale czego wymagać od kamerki za 50pln. Niemniej widać znakomicie, że widok z szerokiego kąta duuużo daje - lepszą plastyczność i dynamikę ujęć. Koszmarne zniekształcenia geometryczne obrazu w GoPro nie przeszkadzają, a mam nawet wrażenie, że pomagają.
Dla porównania to samo widziane w słoneczy dzień okiem Camileo:
http://youtu.be/8nhqUSHK4ks
i Kodaka Playsport Zx5 (od tytułu, bo wcześniej Camileo):
http://youtu.be/4IlJa89SiSw Ujęcie było dość dynamiczne, ale przy wąskim kącie po prostu tego nie widać. Widać natomiast, że przy dobrym oświetleniu stara kamerka sd radzi sobie niewiele gorzej od sporo młodszej hd. Obie mają fajne matryce,ale niestety żadna nie oferuje szerokiego kąta.
p.s. ponieważ Kodak już zmarł, nie ma sensu pchać się w produkty tej firmy. Toshiba też ma inne priorytety niż produkcja kamer, więc to nie jest rewelacyjny sprzęt - niby ma stabilizację, ale ona nie działa, kiepsko radzi sobie w słabym oświetleniu i kilka innych denerwujących cech.

Data: 2012-06-23 12:58:20
Autor: Drzewo

Użytkownik "Szuwarek" <paraszu@gmail.com> napisał w wiadomości news:fdce7cfc-7a05-401d-ba2d-cefc37e6d424googlegroups.com...

[...]

Przekonałeś mnie - szeroki kąt dużo daje, ale ciągle GoPro ma jedną wade - cene. Z akcesoriami trzeba dać zawsze więcej niż 1000 PLN. To troche kasy, zwłaszcza w sezonie :) Dla kogos, kto chce miec po prostu film pamiątke moze to byc spora kwota, a kodaka z montażem zrobi sobie za marne 335 PLN(szukać: statyw + rower na allegro).

priorytety niż produkcja kamer, więc to nie jest rewelacyjny sprzęt - niby ma stabilizację, ale ona nie >działa, kiepsko radzi sobie w słabym oświetleniu i kilka innych denerwujących cech.

Trafiłeś w sedno. Największą wadą moim zdaniem jest właśnie stablilizacja. W tym miejscu moglbym się poddać, skulić ogon mówiąc, że faktycznie słabo te kamerki nadają się na motocykl, ale... :) Tu fanfary dla mnie :D Zainteresowałem się troche tematem, przejrzalem rozne tematy i znalazłem proste rozwiązanie, które działa wręcz doskonale. Proszę bardzo:

http://public.hronopik.de/vid.stab/features.php?lang=en

Polecam kliknąć sobie w ten drugi filmik ze zjazdu na snowboardzie :)

--
Drzewo
www.moto-opinie.info

Data: 2012-06-23 14:25:02
Autor: Tmek
[...]

Uwierz, ze sie to nie nadaje. Nic sie nie nadaje na sieczke w obrazie.
Jak nie chcesz zeby sie trzeslo umocuj przez cos elastycznego, albo do siebie na kask etc.

Tmek

Data: 2012-07-03 09:45:24
Autor: frag
[...]

Ja używam Veho Muvi HD. Wersja Gumball Edition sprzedawana jest z kompletem mocowań wszelkiej maści, śród których jesttakże  najbardziej mi przydatny klips-krokodyl. W zestawie jest także pilot, umożliwiający filmowanie i robienie zdjęć bez potrzeby  dotykania kamerki. Za całośc (nowy, nieużywany set) zapłaciłem na pewnym popularnym serwisie aukcyjnym niecale osiem polskich stówek.

http://www.veho-uk.com/main/shop_detail.aspx?article=161

Siłą GoPro jest szeroki kąt patrzenia (bodaj 170st. przy 720p)

Święte słowa. Muvi oferuje 160 stopni dla 720p i 120 dla pełnego HD.

--
frag

Data: 2012-07-05 13:44:01
Autor: ditron
On Jul 3, 9:45 am, "frag" <f...@interia.prl> wrote:

>Siłą GoPro jest szeroki kąt patrzenia (bodaj 170st. przy 720p)

Święte słowa. Muvi oferuje 160 stopni dla 720p i 120 dla pełnego HD.

i co to jest az taka roznica te pare stopni..?

znawca nie jestem ale szeroki kat ma tez minusy - znieksztalcony
obraz, ktory widac na wiekszosci filmow np. z youtube

Data: 2012-07-06 10:16:03
Autor: Szuwarek
W dniu czwartek, 5 lipca 2012 22:44:01 UTC+2 użytkownik ditron napisał:

znawca nie jestem ale szeroki kat ma tez minusy - znieksztalcony
obraz, ktory widac na wiekszosci filmow np. z youtube

Zniekształcenia oczywiście są niesamowite i w fotografii byłyby nie do przyjęcia, ale film z dynamicznych ujęć rządzi się innymi prawami. Po prostu. Mi się dużo lepiej ogląda filmy z szerokiego kąta.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2012-07-06 17:02:48
Autor: Leszek Karlik
Kamera na motocykl full hd za 400 PLN!
On Thu, 05 Jul 2012 22:44:01 +0200, ditron <tomistrz@gmail.com> wrote:

[...]
[...]

Do nagrywania jazdy czy na potrzeby dokumentacji akurat szeroki kąt jest
jednak przydatny, nagrywałem taką Mini DV 80 która która ma kąt 80 stopni
i wystarczy krzywo ustawić kamerkę i podczas jazdy filmujesz np.
zegary i przednie koło.

--
Leszek 'Leslie' Karlik
ST995i i NTV650