Kamera sportowa (w tym do roweru)

Data: 2020-01-30 08:38:17
Autor: ąćęłńóśźż
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Podobnie szukam (lecz jednak 4k, może jakiś filmik rodzinny się strzeli) na amazon.co.uk

Tu 4k@30fps + EIS:
www.amazon.co.uk/Dragon-Touch-Anti-shake-Microphone-Accessories/dp/B07W7P1Y9V/
z tym, że 30 fps może dawać rozmazany obraz z uwagi na długi czas naświetlania jednej klatki (1/30 sekundy to długo przy ruchu).

Tu 4k@60fps + EIS:
www.amazon.co.uk/Campark-X30-Anti-Shake-Underwater-Waterproof-Black/dp/B07L31GP62/

Dla porównania 4k/60fps bez stabilizacji:
www.amazon.co.uk/Tektalk-170°Wide-angle-Waterproof-2×1050mAh-Underwater/dp/B07Z1RS3DH/

Data: 2020-01-30 05:12:12
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera sportowa (w tym do roweru)
krzak
tez krzak
bez stabilizacji na rower to zapomnij
super dzwiek na rowerze tez mozna olac, jak nawierzchnia kiepska i tak wiekszosc zagluszy

krzaki (bez stabilizacji) mozna olac, nie pomaga nawet specjalny uchwyt z damperami, musi byc stabilizacja wtedy da sie ogladac choc nawet moj apeman A80 kleka przed gopro i jego hyper smooth

https://www.amazon.de/dp/B07FXBSKLB?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&smid=A2235ZG7X4L9ML&creativeASIN=B07FXBSKLB&tag=geizhals10-21&ascsubtag=ZHI8cQ4nXst3YeIUn2qpg

*krzaki nie maja natywnego 4k tylko skalowane
*mimo ze hyper smooth jest programowym eis krzaki tego nie potrafia

Data: 2020-01-30 15:52:08
Autor: ąćęłńóśźż
Kamera sportowa (w tym do roweru)
A nie ma softwaru na PC co zrobi z sieczki @60fps czy nawet z @120fps gładki film @fps stabilizowany?
Czy te tanie kamerki mają czujniki przyspieszeń wykorzystywane przy EIS, czy to jedynie obróbka samego obrazu?
A jak wygląda obraz z kamerki zamontowanej na czole (dziwne, że tak mało pasków czołowych jest w ofercie), gdzie nasza głowa przecież stabilizuje?

-- -- -
krzaki mozna olac, nie pomaga nawet specjalny uchwyt z damperami, musi byc stabilizacja wtedy da sie ogladac choc nawet moj apeman A80 kleka przed gopro i jego hyper smooth

Data: 2020-01-30 16:04:40
Autor: Maciek
W dniu 30.01.2020 o 14:12, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

bez stabilizacji na rower to zapomnij

....ano prawda.

super dzwiek na rowerze tez mozna olac, jak nawierzchnia kiepska i tak wiekszosc zagluszy

IMO więcej podmuchy przeszkadzają.
Futrzak z zewnętrznym mikrofonem, no albo "protezy" w stylu gąbek i jeżeli jest opcja redukcji szumu - wskazane.

krzaki (bez stabilizacji) mozna olac, nie pomaga nawet specjalny uchwyt z damperami, musi byc stabilizacja wtedy da sie ogladac choc nawet moj apeman A80 kleka przed gopro i jego hyper smooth

U mnie amatorsko z EIS i podpięciem na kask albo klatę jest akceptowalnie.

No ale oprócz filmów kamerką fajnie strzela się foty.
Malutkie i poręczne ustrojstwo.
Właściwie to już na wycieczki aparatu nie zabieram, zwłaszcza, że do pleneru szerokokątny obiektyw kamery ma swoje plusy.

Przykładowo, "surówka" bez obróbki:
https://zapodaj.net/images/b02000af4bb8d.jpg
https://zapodaj.net/images/1dcd2c15f520f.jpg

Data: 2020-01-30 17:16:58
Autor: ąćęłńóśźż
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Jak kierujesz kamerę napiersiową, żeby patrzyła mniej więcej horyzontalnie?
I tak konkretnie do czego przypinasz?

-- -- -
U mnie amatorsko z EIS i podpięciem na kask albo klatę jest akceptowalnie.

Data: 2020-01-30 09:31:24
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera sportowa (w tym do roweru)
GoPro ładnie ogarnęło temat i imho to jest lepsze niż budżetowy eis + dampery.
Ew. Sjcam Sj8 pro ale wersja 4k już poza budżetem.

Data: 2020-01-30 19:09:36
Autor: Maciek
W dniu 30.01.2020 o 18:31, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
GoPro ładnie ogarnęło temat i imho to jest lepsze niż budżetowy eis + dampery.
Ew. Sjcam Sj8 pro ale wersja 4k już poza budżetem.

... ja kamerę kupiłem (ponad rok temu) tzw. używkę wykorzystaną kilka razy - jest to Xiaomi YI 4K w przedziale 3-4 stówy, więc jeżeli nie musiałby być to nowy sprzęt może byłby ok.
....ale obecnie chyba znika z rynku, więc nie proponuję.

Co do EIS-a można zobaczyć jak to biega, kiedyś wklejałem film:

https://youtu.be/H_PjQ2F_kug

Jest tam chyba wystarczająco, asfalt, kostka, teren, bujanie itd.

....tylko że co do jakości obrazu proszę się nie sugerować,testowałem nietypowe ustawienia - była już szarówa, kamera miała ustawiony pomiar światła na "spot" a nie na średnią z kadru no i youtube postarał się aby sama jakość obrazu spadła ;)

Data: 2020-02-02 15:00:42
Autor: radekp@konto.pl
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Thu, 30 Jan 2020 19:09:36 +0100, w
<5e331be7$0$17349$65785112@news.neostrada.pl>, Maciek <maciek@nospam.pl>
napisał(-a):

> [...]

...ale obecnie chyba znika z rynku, więc nie proponuję.

Jakby było to bym brał :)
Ale używki też niedostępne.

Koniec końców stanęło na YI Lite - nowy od Majfriendów. Ale też końcówki.
Nowy model YI Discovery jest znacznie gorszy. Chyba YI Lite był za dobry...

Cena poniżej $100, ale bez akcesoriów (pilot 4$). Ma otwór, więc będą pasowały
uniwersalne.

Data: 2020-02-02 23:55:32
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera sportowa (w tym do roweru)
-- Nowy model YI Discovery jest znacznie gorszy.

nie ma eis co praktycznie go dyskwalifikuje jako kamere sportowa

-- Chyba YI Lite był za dobry...

byl za drogi wiec przegrywal z chinskimi klonami, disco jest o polowe tanszy

Data: 2020-02-08 00:18:55
Autor: radekp@konto.pl
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Sun, 2 Feb 2020 23:55:32 -0800 (PST), w
<2a93bba1-9bb3-466f-b754-8c9ac4894bef@googlegroups.com>,
przemek.jedrzejczak@gmail.com napisał(-a):

-- Nowy model YI Discovery jest znacznie gorszy.

nie ma eis co praktycznie go dyskwalifikuje jako kamere sportowa

I 1080p tylko w 30fps. Taki żart.

-- Chyba YI Lite był za dobry...

byl za drogi wiec przegrywal z chinskimi klonami, disco jest o polowe tanszy

100$ to raczej nie za drogo.
Disco kosztuje ok. 70$, ale to biedota... Eiken za 200zł wygląda lepiej.

Data: 2020-02-03 11:10:08
Autor: Maciek
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Koniec końców stanęło na YI Lite - nowy od Majfriendów. Ale też końcówki.
Nowy model YI Discovery jest znacznie gorszy. Chyba YI Lite był za dobry...

No to gratulacje ;-)
Jedna uwaga co do kart SD - jakbyś miał problem.
Przykładowo u mnie Samsung Evo Plus, okazał się, że albo nie wydala albo nie jest do końca kompatybilny.
Objawiało się to okresowo, małą - ale jednak - utratą na płynności obrazu i szarpnięciami. Po wymianie na SanDiska Extreme v30 u3 A2 szafa gra.

Data: 2020-03-10 22:48:49
Autor: radekp@konto.pl
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Mon, 3 Feb 2020 11:10:08 +0100, w <5e37f180$0$514$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Włożyłem jakąś praktycznie noname i na razie działa.

Data: 2020-01-30 19:02:47
Autor: Maciek
W dniu 30.01.2020 o 17:16, ąćęłńóśźż pisze:
Jak kierujesz kamerę napiersiową, żeby patrzyła mniej więcej horyzontalnie?

Podgląd mam na aplikacji w telefonie, fajna sprawa, można nią również poustawiać parametry nagrywania, włączyć/wyłączyć zapis itd.

I tak konkretnie do czego przypinasz?

Zanabyłem ;-) w markecie najtańsze szelki, zatrzask + śrubę do przykręcenia kamery, wygląda to tak:

https://tinyurl.com/whwmke5

Kamerę jednak przykręcam "do góry nogami", nie tak jak na zdjęciu.
Jak się jest pochylonym na rowerze to kamerę trzeba odgiąć ku górze aby prawidłowo filmowała.
Automatycznie rozpoznaje pozycję w której się znajduje więc film zapisuje prawidłowo.

....aha szelki mają w dolnej części otwory, w które zamontowałem powerbank na trytkach:

https://tinyurl.com/t42t8t9

Rozwiązuje problem zasilania na kilka godzin filmowania.

Data: 2020-01-30 20:11:24
Autor: ąćęłńóśźż
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Dżizas, kolejny gadżet dla ninja, już w kasku wyglądam jak w kryzysie średniego wieku ;-(
Widziałem gdzieś okulary (takie z wyglądu jak optyczne) z wbudowaną kamerą 1080, może trzeba będzie odszukać.
Główny cel to uprzejme donoszenie na bezmózgich kierowników (czyli rejestracje musi czytać).

-- -- -
wygląda to tak

Data: 2020-01-30 23:37:40
Autor: Maciek
W dniu 30.01.2020 o 20:11, ąćęłńóśźż pisze:
Dżizas, kolejny gadżet dla ninja, już w kasku wyglądam jak w kryzysie średniego wieku ;-(

Możesz się zastanowić czy nie załatwić sprawy też tak:
https://tinyurl.com/u6vyeyr

Widziałem gdzieś okulary (takie z wyglądu jak optyczne) z wbudowaną kamerą 1080, może trzeba będzie odszukać.
Główny cel to uprzejme donoszenie na bezmózgich kierowników (czyli rejestracje musi czytać).

W dzień z rejestracją to raczej większość sprzętu 1080p powinna sobie poradzić, może to i dobry pomysł z okularami.

Data: 2020-01-30 15:24:11
Autor: radekp@konto.pl
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Thu, 30 Jan 2020 08:38:17 +0100, w <5e3287ea$1$556$65785112@news.neostrada.pl>,
ąćęłńóśźż <a@e.pl> napisał(-a):

[...]

Wolę 1080p z żyroskopową stabilizacją niż kulawe 4k często poprostu
przekonwertowane z 2K.

Taki obraz jest wyraźnie lepszy.

Data: 2020-01-30 06:57:59
Autor: Jacek G.
W dniu czwartek, 30 stycznia 2020 15:26:58 UTC+1 użytkownik rad...@konto.pl napisał:

> [...]
> z tym, że 30 fps może dawać rozmazany obraz z uwagi na długi czas naświetlania jednej klatki (1/30 sekundy to długo przy ruchu).

Też mi się wydaje, że 4K z takiej kamerki, nie będzie lepsze niż 1080p za to pliki wyjdą dużo większe. Trzeba też mieć program umożliwiający montaż filmów  4k. A takich filmów bez montażu praktycznie nie da się oglądać, bo zawsze trzeba coś powycinać.
I jeszcze taka uwaga - przy kręceniu z wodoodporną obudową dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu - (niektóre kamerki go mają a niektóre nie) będzie prawie niesłyszalny.
Ważne jest wi-fi i aplikacja na telefon, bo umożliwia to podgląd tego co kręcimy i zdalne sterowanie. Bez podglądu może się okazać, że kręcimy głównie niebo. Pilot jest ułatwieniem, ale chyba nie wystarczy.
Ważny jest też czas działania baterii. Ja mam bardzo prostą i tanią kamerkę (obraz wychodzi taki sobie - dość mdłe kolorki) i baterii starcza na ok 1,5 godz., co przy całodziennych wycieczkach jest dość mało, nawet jak się ustawi jakiś czas automatycznego wyłączania. Z kolei ciągłe wyłączanie, włączanie, nawiązywanie łączności z telefonem jest kłopotliwe - szczególnie podczas jazdy.
Z kręcenia z kierownicy w ogóle zrezygnowałem, bo trzęsie strasznie - chyba że na idealnym asfalcie, ale ja głównie w terenie jeżdżę. Najlepiej wychodzi z mocowania na kasku - fajnie wychodzą np. ujęcia osób jadących za mną, gdy kamerkę odwrócę do tyłu.
W ogóle, to jest dość absorbujące zajęcie i jeśli jeszcze trzeba nawigować, to jest to dość trudne. Ale pobawić się czasem można.
--
Jacek G.

Data: 2020-01-30 23:14:13
Autor: radekp@konto.pl
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Thu, 30 Jan 2020 06:57:59 -0800 (PST), w
<cae769ba-5aeb-47f9-a3cc-d6c24dbca62f@googlegroups.com>, "Jacek G."
<jginter@wp.pl> napisał(-a):

[...]

Program nie jest przeszkodą, ale:
- 4K jest mało płynne (jednak to <=30fps)
- często nie działa stabilizacja w 4K
- bateria krócej wytrzymuje

Przewag nie zauważyłem po obejrzeniu paru recenzji na YT.

I jeszcze taka uwaga - przy kręceniu z wodoodporną obudową dźwięk bez zewnętrznego mikrofonu - (niektóre kamerki go mają a niektóre nie) będzie prawie niesłyszalny.

W teście na YT było znośnie, ale zależy od modelu kamery.

Teraz zastanawiam się nad YI Lite.

Data: 2020-01-31 09:01:55
Autor: borsuk
W dniu 2020-01-30 o 15:57, Jacek G. pisze:

Z kręcenia z kierownicy w ogóle zrezygnowałem, bo trzęsie strasznie - chyba że na idealnym asfalcie, ale ja głównie w terenie jeżdżę. Najlepiej wychodzi z mocowania na kasku - fajnie wychodzą np. ujęcia osób

Z moich doświadczeń to w terenie najlepiej na piersiach. Na kierownicy za bardzo trzęsie. Na głowie to tylko jeżeli cały czas pamiętasz, że masz tam kamerę i świadomie filmujesz. Podczas jazdy w nieznanym trudnym terenie człowiek cały czas się rozgląda i wtedy film wygląda raczej nieciekawie.
4k na rowerze to reklamowy bajer, podobnie jak jakość dźwięku. Chyba, że hałas i własne sapanie chcesz słyszeć w najlepszej jakości :)

Data: 2020-01-31 03:02:23
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera sportowa (w tym do roweru)
w teren ok ale na miasto czy rekreacyjnie styknie na kierownicy (dampery & eis)

ps gopro7 4k ma hypersmooth przy 60 fps wszystko kwestia budzetu
https://gopro.com/help/articles/block/what-is-hypersmooth

Data: 2020-01-31 04:17:51
Autor: Jacek G.
W dniu piątek, 31 stycznia 2020 09:01:55 UTC+1 użytkownik borsuk napisał:
W dniu 2020-01-30 o 15:57, Jacek G. pisze:

> Z kręcenia z kierownicy w ogóle zrezygnowałem, bo trzęsie strasznie - chyba że na idealnym asfalcie, ale ja głównie w terenie jeżdżę. Najlepiej wychodzi z mocowania na kasku - fajnie wychodzą np. ujęcia osób Z moich doświadczeń to w terenie najlepiej na piersiach.

Na głowie to tylko jeżeli cały czas pamiętasz, że masz tam kamerę i świadomie filmujesz.
Na piersiach też próbowałem, ale raczej na nartach. Na rowerze daje to dość monotonne ujęcia z widoczną cały czas kierownicą i kawałkiem przesuwającej się drogi.
Podczas jazdy w nieznanym trudnym terenie człowiek cały czas się rozgląda i wtedy film wygląda raczej nieciekawie.
To prawda, ale wysoka pozycja kamerki i możliwość świadomego kierowania jej w różnych kierunkach ma swoje zalety. A niekontrolowane ujęcia trzeba wyciąć przy montażu.
--
Jacek G.

Data: 2020-01-30 15:53:21
Autor: ąćęłńóśźż
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Ja też wolałem Jaguara, a miałem jednak Rekorda.

-- -- -
Wolę 1080p z żyroskopową stabilizacją niż kulawe 4k

Data: 2020-01-30 23:11:20
Autor: radekp@konto.pl
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Thu, 30 Jan 2020 15:53:21 +0100, w <5e32ede2$1$500$65785112@news.neostrada.pl>,
ąćęłńóśźż <a@e.pl> napisał(-a):

Ja też wolałem Jaguara, a miałem jednak Rekorda.
-- -- -
> Wolę 1080p z żyroskopową stabilizacją niż kulawe 4k

Żyroskopową stabilizację ma wspomniany przeze mnie xBlitz, ale jednak dźwięk
jest poza wszelką krytyką. A i przejaskrawienie kolorów mnie nie urzekło.
Czyli w zasadzie da się.

Data: 2020-02-01 11:02:25
Autor: JaceK
On 30.01.2020 08:38, ąćęłńóśźż wrote:

z tym, że 30 fps może dawać rozmazany obraz z uwagi na długi czas naświetlania jednej klatki (1/30 sekundy to długo przy ruchu).

Czy na pewno chodzi o czas naświetlania klatki a nie liczbę klatek na sekundę? Bo teoretycznie parametry naświetlania mogą być znacznie lepsze np. 1/1000s, i 30 tak naświetlonych klatek to będzie 30fps w dobrej jakości. Pytam, bo moja kamerka samochodowa też ma 30 fps, samochodem jeździ się szybko i nie widzę rozmazanych klatek.

Jacek

Data: 2020-02-01 15:13:15
Autor: ąćęłńóśźż
Kamera sportowa (w tym do roweru)
Chodzi o to, że gdy się ściemnia to czas naświetlania (migawka) wydłuża się, jednakże co oczywiste do wartości nie większej niż 1/fps.

-- -- -