Kamera za $20

Data: 2017-07-23 21:10:25
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
Cześć.

W wątku "Kamera z lidla" pochwaliłem się linkiem do kamery za $20.

https://www.tomtop.com/sport-cameras-282/p-d4640b.html

Przyszła. Mogę podzielić się wrażeniemi.

Dla niecierpliwych: nie polecam.

Dla cierpliwych: Tak wygląda opakowanie, zawartość i sama kamera w zbliżeniach:

https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaR1ZGc2R0dE42X2s
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaODRkdjhFWF9HQ0E
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaS0otc250UDlJaU0
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaZXRzZXhRWlozMU0
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaODlCMFRpaW9EOFk

Oczywiście wbrew temu co napisano kamera nie jest 4K. Co bardzo interesujące allegro zawalone jest kamerami bez nazwy "4K" w cenie około 230zł. Tutaj jest kilka fotek pokazujących że to jest dokładnie ta sama obudowa w porównaniu do wlasnie jednej takiej "niebrandowanej":

https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaTW56Ri1tQWRfRm8
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaSE1zX3ZxY1R6ZjA
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaY3ZwU25fdzI3c0k
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvabWs1ZlExZnVaOEk

Zaznaczam jednak że nie jest to ta sama zawartość. W środku kamery za $20 sa inne bebechy, w szczególności sensor wygląda na coś z okolicy może max 4Mpx sądząc po rozdzielczości. Kamery za 230zl z allegro mają sensor 8Mpx i maja lepszą, choć dalej żałosną jakośc obrazu w porównaniu np. z GoPro czy Yi. Ciekawostką jest fakt ze zarówno $20 jak i kamery "4K" za 230zl z allegro mają *IDENTYCZNE* oprogramowanie, poza obrazkiem na starcie. W wolnej chwili zrobie mały "teardown" żeby zobaczyć bebechy i ocenić co tam w środku siedzi. Na pewno nie siedzi sensor 16Mpx jak twierdzi broszurka.

Czas na esencję: Tutaj przykładowy filmik za $20:

https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaM1d3U2hZdjhGTGM

(uwaga, jeśli ktoś chce liczyc pixele to jednak sugeruje pobrać plik na dysk, google robi kaszankę podczas odtwarzania)

A tutaj dla porównania zrobione tego samego dnia w identycznych warunkacj za pomocą G1WH:

https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaTzc5N09SXzVhQ28

Co prawda obraz z G1WH jest znacznie lepszy, ale prawde mówiąc jak się zrobi stopklatki i zobaczy w jakiej odległości widać tablice to okaże się ze kamera za $20 widzi tablice może o 50% bliżej niz G1WH.

Kamera ma więc gorsza rozdzielczośc niż G1WH, ale agresywny algorytm wyostrzania obrazu powoduje na ekranie sieczkę i obraz jest bardzo nieładny, wręcz pokazują się ogromne pixele. Nie ma nic w opcjach do wyłaczenia tego wyostrzania.

Konkluzja:
a) nie polecam, ale:
b) kamera przychodzi z wodoopornym etui. I nie żartuję, działa znakomicie, jak ktoś chce wrzucić dzieciakom do basenu czy wziąć na kajak to naprawdę ciezko znaleźc coś mniej bolocego po utracie ;)
c) kamera przegrzewa się. Po kilkudziesięciu minutach mój egzemplarz traci klatki a nastepnie zawiesza się. Z opini w necie wynika że to wina egzemplarza i nie każdy tak ma, trzeba mieć pecha.
d) ostatnio mozna je kupić za $17. A dolar podobno staniał.
e) dziala jako przyzwoity webcam
f) dziala z aplikacją na telefonie
g) podobno działają piloty zdalnego sterowania, ale mój ktory mam do innej nie chce.

To tyle.

Czekam na jeszcze jedną, inna, też zrobie mały review ;)

Data: 2017-07-23 15:03:40
Autor: Pszemol
Kamera za $20
"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:ol2sbj$scm$1node1.news.atman.pl...
W wątku "Kamera z lidla" pochwaliłem się linkiem do kamery za $20.

https://www.tomtop.com/sport-cameras-282/p-d4640b.html

Przyszła. Mogę podzielić się wrażeniemi.

Dla niecierpliwych: nie polecam.

Super że chciało Ci się napisać...

[...]

Tutaj trochę jestem "confused". Zastosowanie samochodowe takiej
kamery dawać ma właśnie priorytet odczytaniu tablic w trudnych
warunkach a nie jakości obrazu, ilości pikseli czy wiernością barw...

[...]

A na narty? Będzie to pracować poniżej zera stopni? Pewnie nie.

c) kamera przegrzewa się. Po kilkudziesięciu minutach mój egzemplarz traci klatki a nastepnie zawiesza się. Z opini w necie wynika że to wina egzemplarza i nie każdy tak ma, trzeba mieć pecha.

Oj... to kicha. Dla mnie raczej odpada.

Data: 2017-07-23 22:37:44
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/23/2017 10:03 PM, Pszemol wrote:
Tutaj trochę jestem "confused". Zastosowanie samochodowe takiej
kamery dawać ma właśnie priorytet odczytaniu tablic w trudnych
warunkach a nie jakości obrazu, ilości pikseli czy wiernością barw...

Albo to czy ktoś wjechał czy nie w dupę. Jako rear camera sprawdzi się nieźle.

A na narty? Będzie to pracować poniżej zera stopni? Pewnie nie.

Niskie temperatury robią zazwyczaj lepiej elektronice. Pozostaje pytanie czy w soczewkach nie zachodzi kondensacja. Ale przyznaje że nawet w modelach około 1000zl zachodzi ...

[...]

Podobno to egzemplarz. A nie seria. W każdym razie kamera na razie uzywana będzie jako zabawka dla dzieci i w tej cenie uwazam że warto.

Data: 2017-07-23 17:47:37
Autor: Pszemol
Kamera za $20
"Sebastian Biały" <heby@poczta.onet.pl> wrote in message news:ol31fa$ios$1node2.news.atman.pl...
[...]

Ok.

[...]

Sprzęt konsumencki jest jednak przewidywany do pracy 0C..+40C
dopiero przemysłowy zakres temperatur to -20C..+60C i większe.

Mój telefon komórkowy (iP5) na Kanadyjskich mrozach zwykle odmawiał
posłuszeństwa po 3-4 minutach kręcenia filmu od wyjęcia z kieszeni.
No ale tam bywało -15, -18 i w niektórych dniach -22 nawet :-)
Sucho i słonecznie, ale jednak super zimno :-))) Ręka przymarzała :-)
Kamerka Chinska może być robiona z założeniem, że jedka w aucie
masz działające grzanie i nie jeździsz po mieście z -10C w kabinie :-)

Data: 2017-07-23 22:11:35
Autor: pueblo
Kamera za $20
Witaj Sebastian Biały, 23 lip 2017 w news:ol2sbj$scm$1
@node1.news.atman.pl napisałeś/aś:

Co prawda obraz z G1WH jest znacznie lepszy, ale prawde m˘wiac jak sie zrobi stopklatki i zobaczy w jakiej odleglosci widac tablice to okaze sie ze kamera za $20 widzi tablice moze o 50% blizej niz G1WH

Dzięki za wrzutkę. Ściągnąłem oba pliki i ciężko mi stwierdzić, żeby można było z mniejszej odległości odczytać numery na tej tańszej kamerze. Za to ciekawe, że filmik z niej ma 56 klatek/s

Data: 2017-07-23 22:32:25
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/23/2017 9:10 PM, Sebastian Biały wrote:
W wolnej chwili zrobie mały "teardown" żeby zobaczyć bebechy

A co tam wole chwile.

Proszę:

https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaVHNHMTRXZnZ3T2s
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaVy1yNV9JYnllc3M

Jak widac to Allwinner V3.

Sensora nie da się łatwo ocenic, brak oznaczeń.

Sądząc po stronie ludzi którzy to rozbierają:

https://www.goprawn.com/forum/allwinner-cams/25-allwinner-v3-s-imx179-s-ov4689-and-gc2023-action-cameras

.... ten sensor musi być wyjatkowo parszywy ;)

Data: 2017-07-24 11:36:54
Autor: J.F.
Kamera za $20
Użytkownik "Sebastian Biały"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ol2sbj$scm$1@node1.news.atman.pl...
[...]

Widze drobny niuans - 4K i 30FPS, a film jest 2K i 56FPS.
Pudelko sobie a muzom ?

Kat widzenia tez daleki od 170 stopni ..

g) podobno działają piloty zdalnego sterowania, ale mój ktory mam do innej nie chce.

A widzisz na plytce odbiornik IR ?
Chyba ze sama matryca, albo to na gornej sciance obok wlacznika ...

J.

Data: 2017-07-24 20:55:42
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/24/2017 11:36 AM, J.F. wrote:
https://drive.google.com/open?id=0B_tdetIhaLvaR1ZGc2R0dE42X2s
Widze drobny niuans - 4K i 30FPS, a film jest 2K i 56FPS.

Kamera ma sensor 8Mpx, nie ma sensu pokazywac "jak wygląda w 4K" bo tyle nie osiągnie.

g) podobno działają piloty zdalnego sterowania, ale mój ktory mam do innej nie chce.
A widzisz na plytce odbiornik IR ?

Odbiornik jest albo bluetooth, albo taka hybryda z wifi. W tej nie widze scalaka od bluetooth, ale nie wykluczam że obecnie robi się to już całkowicie w krzemie cpu.

Data: 2017-07-25 13:18:18
Autor: Klementyna Paluch-Rogalska
Kamera za $20
In article <ol2sbj$scm$1@node1.news.atman.pl>, heby@poczta.onet.pl says...

Cześć.

W wątku "Kamera z lidla" pochwaliłem się linkiem do kamery za $20.

https://www.tomtop.com/sport-cameras-282/p-d4640b.html
 http://mistrzowie.org/uimages/services/mistrzowie/i18n/pl_PL/201707/1500914
345_by_j_psikuta.jpg?1500914345

http://tnijurl.com/9d304601ee86/

--
Klementynka

Data: 2017-07-25 13:23:19
Autor: Pszemol
Kamera za $20
Klementyna Paluch-Rogalska <klementyna@das.pl> wrote:
[...]

Klementynka - dziękuję za tonę uśmiechu zaraz o poranku! :-)

Data: 2017-07-25 23:45:46
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/25/2017 1:18 PM, Klementyna Paluch-Rogalska wrote:
http://tnijurl.com/9d304601ee86/

Śliczne ale nieprawda.

Po drugie ja sie latwo nie poddaje. Okazuje się że:
a) od jakiegoś czasu działa intensywnie forum gdzie trwa wymiana firmware i do tej też jest lepsze, już zmieniłem i efekty widać
b) moja ma źle ustawiony fokus w obiektywie. Yi 1 tez miała, wiec żaden wstyd. Przed chwilą to naprawiłem.
c) "paruje się" z wifi i działa zaskakująco dobrze

Jak się uda mi ustawić idealny fokus w idealnych warunkach (słońce) to rzuce filmami ponownie.

Data: 2017-07-26 06:31:41
Autor: Pszemol
Kamera za $20
On 7/25/2017 1:18 PM, Klementyna Paluch-Rogalska wrote:
http://tnijurl.com/9d304601ee86/

Śliczne ale nieprawda.

:-)

[...]

Jak to naprawiłeś? Tam można czymś kręcić czy inaczej?

c) "paruje się" z wifi i działa zaskakująco dobrze

Jak się uda mi ustawić idealny fokus w idealnych warunkach
(słońce) to rzuce filmami ponownie.

I odśwież też diagnozę: kupić warto czy nie warto :-)
Chodzi o diagnozę kupić/nie kupić w roli rejestratora samochodowego
a nie jako zabawki do basenu dla dziecka, oczywiście ;-)

Data: 2017-07-26 20:27:53
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/26/2017 1:31 PM, Pszemol wrote:
b) moja ma źle ustawiony fokus w obiektywie. Yi 1 tez miała, wiec żaden
wstyd. Przed chwilą to naprawiłem.
Jak to naprawiłeś? Tam można czymś kręcić czy inaczej?

Tak, da sie krecić. Ale wczesniej trzeba zdrapać bardzo twardy klej. Zajeło mi to z godzinę.

c) "paruje się" z wifi i działa zaskakująco dobrze
Jak się uda mi ustawić idealny fokus w idealnych warunkach
(słońce) to rzuce filmami ponownie.
I odśwież też diagnozę: kupić warto czy nie warto :-)

Zapodam filmy, na razie mam urwanie głowy z urlopem i nie mam kiedy wyostrzyć obrazu na pełnym swietle dziennym.

Chodzi o diagnozę kupić/nie kupić w roli rejestratora samochodowego
a nie jako zabawki do basenu dla dziecka, oczywiście ;-)

Ale jedno nie szkodzi drugiemu.

Data: 2017-07-26 21:13:52
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20

https://drive.google.com/file/d/0B_tdetIhaLvaajk3aS1HNTlLMnM/view

Data: 2017-07-26 19:36:45
Autor: Pszemol
Kamera za $20
[...]

Acetonem nie próbowałeś go zmiękczyć? Tak się szklane pastylki RF-ID
wyjmuje z kluczyków że najpierw się klej kroplą acetonu rozmiękcza :-)

Data: 2017-07-26 21:44:10
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/26/2017 9:36 PM, Pszemol wrote:
https://drive.google.com/file/d/0B_tdetIhaLvaajk3aS1HNTlLMnM/view
Acetonem nie próbowałeś go zmiękczyć?

Acton nie łapie kleju, łapie za to plastikowa obudwę do której wkrecony jest gwint i to bardzo chętne. Dłubalem igła aż wydłubalem. Siły też użyć nie mozna, delikatne to.

Data: 2017-07-26 21:12:23
Autor: Pszemol
Kamera za $20
[...]

Cierpliwy z Ciebie człowieczyna.... też lubię się tak bawić :-)

Data: 2017-07-27 09:54:32
Autor: Marek
Kamera za $20
On Wed, 26 Jul 2017 21:44:10 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Sugerujez, że fabrycznie focus był źle ustawiony? Czy ta kamera ma możliwość podglądu live przez usb lub hdmi?

--
Marek

Data: 2017-07-27 08:41:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera za $20
Ja utopiłem swoją, rozebrałem żeby osuszyć, skręciłem i zonk. Chwilę trwało zanim poprawnie ustawiłem, małe chińskie rączki mogły zrobić jakiś znaczek.
Podgląd jest przez USB, mini HDMI lub Wi-Fi w zależności od modelu. Te 4k maja wszystko, full HD niekoniecznie.

Data: 2017-07-28 00:45:57
Autor: Marek
Kamera za $20
On Thu, 27 Jul 2017 08:41:47 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
Te 4k maja wszystko, full HD niekoniecznie.

A czy faktycznie rozdzielczość szczegółów tej konkretnej kamery jest 4k? Widziałem chinskie kamery "full hd" które
robiły upscaling do 1920x1080 z natywnej ich chipsetu 480p...

--
Marek

Data: 2017-07-27 23:40:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera za $20
Trzeba porównać materiał i sprawdzić czy nie skalowany :-) w tej cenie oczekuję co najwyżej FHD na 4k trzeba wyłożyć min 50 USD a z dystrybucji europejskiej jeszcze więcej:
https://www.amazon.de/gp/aw/d/B01JS00NFE/ref=mp_s_a_1_2?ie=UTF8&qid=1501223840&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=apeman+a70&dpPl=1&dpID=51Fv1pmWqrL&ref=plSrch

Data: 2017-07-28 16:47:07
Autor: Pszemol
Kamera za $20
<przemek.jedrzejczak@gmail.com> wrote in message news:9cba0b51-2f66-43c1-bf28-995ab69b1b23googlegroups.com...
[...]

Masz taką? Jak oceniasz?

Data: 2017-07-30 11:30:59
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/28/2017 12:45 AM, Marek wrote:
On Thu, 27 Jul 2017 08:41:47 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com wrote:
Te 4k maja wszystko, full HD niekoniecznie.
A czy faktycznie rozdzielczość szczegółów tej konkretnej kamery jest 4k?

Ta kamera za $20 posiada przetwornik imx179 8Mpx. To lepiej niż fullhd ale gorzej niż 4K. Warto wiedzieć że ten przetwornik jest również w markowych kamerach za znacznie większe pieniądze i nie jest to chińska podróbka tego przetwornika tylko autentyczny sony.

Problemami z tymi tanimi kamerami są:

a) kiepsa optyka która uniemozliwia uzyskanie ostrego obrazu
b) kiepskie oprogramowanie które nawet jeśli ma ostry obraz to niszczy go dziawdowską kompresją lub zwykłymi bugami.

Dlatego istnieje nadzieja że kamere za $20 można "naprawić" innym, lepszym softem i faktycznie sa takie rezultaty zbierane na forum gopawn. Niestety nie posiadamy ani specyfikacji do CPU (szczególnie części DSP) ani do pozostałym elemenetów hardwareowych. Co oznacza że można tylko kombinować z tym co jest zamiast napisać własny.

Widziałem chinskie kamery "full hd" które
robiły upscaling do 1920x1080 z natywnej ich chipsetu 480p...

To nie sa takie, wbrew pozorom wszelakie "action cam" które się wysypały w ostatnim czasie, jako podróbki SJ4000 która to znowu jest podróbką GoPro, mają bardzo rozsadny hardware. Tylko ten software robiony na odwal jest kłopotem.

Czekamy aż wycieknie kod źródlowy i wtedy będzie więcej fun.

Data: 2017-07-31 01:02:41
Autor: Marek
Kamera za $20
On Sun, 30 Jul 2017 11:30:59 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale co można kombinować, skoro nie ma specyfikacji?? Z poprzednich postów zrozumiałem,
że _jest_  już alternatywny soft i są nawet widoki na jego stabilizację.
Bo jeśli niea userzy  czekają na "ujawnienie źródeł" to sorry ale czarno widzę. To tylko kamerka za $20, prędzej Chińczyk wypuści na rynek kolejny niedorobiony produkt niż doczekacie się lepszego softu na stary model  (typowy tzw. efekt andromni).

--
Marek

Data: 2017-07-31 10:39:34
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/31/2017 1:02 AM, Marek wrote:
[...]

Sporo rzeczy.

a) już ktoś zdekompilował moduły jądra odpowiedzialne za bitrate i filtrację obrazu, możesz sobie tym strerować bo wiadomo gdzie są ustawiane
b) można wymieniac moduły między paczkami firmware
c) mozna budować firmware na podstawie konkretnego hardware jakie masz w kamerze

Z poprzednich postów zrozumiałem,
że _jest_  już alternatywny soft i są nawet widoki na jego stabilizację.

Nie. Jest oryginalny, modyfikowany. Aby był alternatywny Allwinner musiałby uwolniśc speca do swojego CPU. Wiemy dużo tym jak działa cześć ARM bo od lat te procesory są w tabletach i siedzi nad tym sporo ludzi ale nic nie wiemy o tym jak działa część DSP która jest tutaj kluczowa.

Instnieje szansa że będzie alternatywny tak jak napisano soft do Canonów, zamiast pisać na nowo, wykorzystano gotowy kod.

[...]

Ujawnienie źródłem oznacza że ktoś kiedyś mający dostęp do kodu źródłowego modulu kompresji uwolni go w postaci kodu. Dzialo się tak kilka razy w hisotrii informatyki i dzięki temu można było popychać interes przez homebrew.

Inzynieria odwrotne też wchodzi w grę, ale jest zbyt czasochłonna.

Data: 2017-07-31 12:09:49
Autor: Marek
Kamera za $20
On Mon, 31 Jul 2017 10:39:34 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Ale to działanie traci sens, gdy na rynku pojawia się, nowy lepszy (tańszy) sprzęt spełniający oczekiwania i funkcjonalności (ktory "tamten" nie spełniał"). Nikt nie potrzebuje softu do nieużywanego sprzętu. To miałem na myśli.

--
Marek

Data: 2017-07-31 14:18:01
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/31/2017 12:09 PM, Marek wrote:
[...]

Bzdura.

Obecnie developuje się na NES, Wii, GameBoya, stawia się unixa na komputerach z WinCE 1.0 itd. Cały ten sprzet jest tak samo nieuzyteczny jak cokolwiek innego do czego wyszły lepsze zamienniki, a bandy frajerów liczone w tysiącach się nim ciągle zajmują.

Cale szczęscie rynku homebrew nie regulują pustaki w garniturach pieprzace coś o ekonomii a jedynie zwykła radość tworzenia rzeczy niemożliwych.

Data: 2017-07-31 20:47:10
Autor: Marek
Kamera za $20
On Mon, 31 Jul 2017 14:18:01 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Śmierć frajerom. Co to za argument, że jakaś hermetyczna grupa onanizuje się sprzętami archeo?
Mówimy o konsumenckim wspolczesnym sprzęcie spełniającym wspolczesne oczekiwania funkcjonalne.
Nie mam nic na przeciw alternatywnym źródłom oprogramowania, ale ma choć docelowo spełniać owe oczekiwania funkcjonalne. Jeśli kamera 4k  na waniliowym sofcie nagrywa ale w ćwierć hd i ma problemy ze stabilnością a
na alternatywnym sofcie stabilnie nagrywa w 4k ale bez dźwięku i ma rozjechany poziom bieli (przykłady) to sorry,
ale po krótkim czasie to nawet najbardziej wierni pasjonaci owego hardware w końcu wybiorą coś innego co działa, nie czekając na dalszy (niedo)rozwój alternatywnego softu.

--
Marek

Data: 2017-07-31 21:20:56
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 7/31/2017 8:47 PM, Marek wrote:
[...]

Znakomity aby odeprzeć idiotyzmy o tym że nikt nie bawi się starym sprzetem jak tylko pojawia się nowy. To najzwyczajniej bzdura w zderzeniu z faktami.

Mówimy o konsumenckim wspolczesnym sprzęcie spełniającym wspolczesne oczekiwania funkcjonalne.

Bzdura, mówimy o grupie świrów grzebiących w tanich kamerach i robiących z nich coś czego producent nie przewiduje i osiągajacych rezultaty lepsze niż zakładano przy produkcji. Przypomnę że banda świrów dodała do softu Canona ficzery o których nie ma mowy w przypadku oryginalnego. Ale debile, nie mogli iśc do sklepu i kupić nowszego bez tych ficzerów? Przynajmniej szpan by był i ktoś by zarobił (że zacytuje spasionego biznesmena którego kiedys widziałem w telewizji).

[...]

A kto Cie tak okrótnie okłamał że jakośc obrazu jest znakomita i masz prawo narzekać? Przeciez wszyscy widzimy jaka jest. Niektórzy probują coś poprawić. Inni idą i kupują Yi 4K. Sam mam Yi 4K i mam tez kamerę za $20 i to nie jedną. I z chęcią w nich podłubie. Głownie dlatego że mogę. Nie spodziewam się że pojmiesz dlaczego niektórzy to robią.

ale po krótkim czasie to nawet najbardziej wierni pasjonaci owego hardware w końcu wybiorą coś innego co działa, nie czekając na dalszy (niedo)rozwój alternatywnego softu.

Dalej nie pojmujesz na czym polega zabawa z retro, słabym sprzetem, chińskimi zabawkami które można podrasować itd. Na sasiedniej grupie jakaś banda debili kupuje tanie kamery i wymienia w nich obiektywy na lepsze. Popatrz, wręcz odrażająco głupie, normalny człek to idzie do sklepu i kupuje co najdroższe z półki. Niektórzy od 40 lat piszą soft na Atari 8-bit, scena C64 wymiata jak nigdy itd itp. "w końcu wybiorą coś innego co działa". Nie, oni to już mają a duperelami jak soft do złomy za $20 zajmują się w wolnym czasie bo to jest *wyzwanie* inne niż wycieczka do sklepu i wyrywanie lasek na iphona.

Zadziwiające że do takiego NESa powstalo nascie modów pozwalających wyciągnąc obraz na HDMI pomimo że w sklepie GF 1050 kosztuje 2x taniej niż zadbany NES. Zaprawdę, chyba idioci skoro nie widzą że od 30 lat mamy lepsza grafikę, dalej grają w Mario w HDMI onanizując się pixelami zamiast grać w gry dla prawdziwych facetów, w dodatku nie ma nowych gier. I nie chcą, debile, umierać.

Data: 2017-08-01 10:40:51
Autor: Marek
Kamera za $20
On Mon, 31 Jul 2017 21:20:56 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Po raz kolejny masz jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem,
że  NiKT tym sie nie bawi ale tylko wąska grupa entuzjastów, przepraszam, świrów i debili
jak sam ich ochoczo określasz.
A kto Cie tak okrótnie okłamał że jakośc obrazu jest znakomita i
masz
prawo narzekać? Przeciez wszyscy widzimy jaka jest. Niektórzy
probują Wątek się rozpoczął od jakiś problemów z tą kamerą. Sam nawet dlubales przy obiektywie.
Ktoś wspomniał o innych problemach. z funkcjonalnościa Twoją odpowiedzią było
stwierdzenie, że jest alternatywny soft, czym mnie niestety sprowokowaleś.

Dalej nie pojmujesz na czym polega zabawa z retro, słabym sprzetem,

Rozumiem że owa kamera to sprzęt retro?
Uczestniczyłem w 2 projektach portowania alternatywnego  softu do zamkniętych sprzętów
więc daruj sobie uczyc ocja dzieci robić. I wszystkie kończyły podobnie, nie do końca wszystko działało tak jak powinno a to co działało rajcowalo  wąską grupę entuzjastów. Po czasie prościej było
kupić tani nowy sprzęt z pełną funkcjonalnością niż męczyć się z tym co jest. To, ze w jakiś pojedynczych przypadkach TERAz coś się udaje nie zmienia to faktu, że najczęściej nie wszystko działa jak powinno do końca.

--
Marek

Data: 2017-08-01 13:57:00
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 8/1/2017 10:40 AM, Marek wrote:
Po raz kolejny masz jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem. Nigdzie nie napisałem,
że  NiKT tym sie nie bawi ale tylko wąska grupa entuzjastów,

Nie, napisaleś, cytuję: "Nikt nie potrzebuje softu do nieużywanego sprzętu.". *Nikt*. Do bzdura bo sprzet jest używany dłużej niż spasiony pustak w garniturze przewidział i zawsze jest ktoś kto czegoś używa co dawno powinno leżeć na wysypisku, a wielu dalej pisze soft. Sa na świecie ludzie dla których wyzwalniem jest coś więcej niż tylko prostacki rachunek ekonomiczny i wyrywanie lachonów na iphoney.

stwierdzenie, że jest alternatywny soft, czym mnie niestety sprowokowaleś.

Fakty Cie prowokują?

Dalej nie pojmujesz na czym polega zabawa z retro, słabym sprzetem,
Rozumiem że owa kamera to sprzęt retro?

Nie, "słabym sprzetem". Podobnie jak potrzeba napisania klona dooma na 6502 czy bezpośredniego dekodowania modulacji radiowej na uC wartym $.5. To sa wyzwania.

[...]

a) masz kipeskie portfolio, szkoda
b) to o tą grupę entuzjastów chodzi

Po czasie prościej było
kupić tani nowy sprzęt z pełną funkcjonalnością

W przypadku wielu przeróbek ten funkcjonalności nie ma. I nie będzie. Alternatywny soft do Canona ma ficzery których nie znajdziesz za dowolnie duże pieniądze na półce w sklepie. Co teraz?

niż męczyć się z tym co jest. To, ze w jakiś pojedynczych przypadkach TERAz coś się udaje nie zmienia to faktu, że najczęściej nie wszystko działa jak powinno do końca.

Straszne. Zupełnie jak w sprzecie z półki. W naszej rzeczywistosci duże korpo robią tak samo debilne błedy jak małe pryszczate nastolatki. Niektórzy mają dość i sami poprawiają i się dzielą wynikiem. Coś nie działa? A kto obiecywał że będzie? Mimo uczestniczenia w dwoch projektach dalej nie masz pojęcia o co chodzi. Trudno. Moving on.

Data: 2017-08-01 18:05:20
Autor: Marek
Kamera za $20
On Tue, 1 Aug 2017 13:57:00 +0200, Sebastian Biały<heby@poczta.onet.pl> wrote:
Nie, napisaleś, cytuję: "Nikt nie potrzebuje softu do nieużywanego sprzętu.". *Nikt*.

No to zastanów się teraz nad sensem tego zdania, komu jest potrzebny soft do nieużywanego
przez NIEGO sprzętu?? Bo o taki kontekst mi chodziło i do tego prowadzi zawsze efekt andromni.
Skoro entuzjasta używa to znaczy, ze jest potrzebny a nie o taką grupę chodzi ani o takie zjawisko.
Zostaw w spokoju entuzjastów.

[...]

Brawo, zamienił stryjek siekierkę na kijek.

Mimo uczestniczenia w dwoch projektach dalej nie masz pojęcia o co chodzi. Trudno. Moving on.

Oczywiscie, jest tak jak mówisz.

--
Marek

Data: 2017-08-01 18:42:04
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 8/1/2017 6:05 PM, Marek wrote:
Nie, napisaleś, cytuję: "Nikt nie potrzebuje softu do nieużywanego sprzętu.". *Nikt*.
No to zastanów się teraz nad sensem tego zdania, komu jest potrzebny soft do nieużywanego
przez NIEGO sprzętu??

No nareszcie przeszedłeś do etapu czepiania się o słowa czyli EOT.

Data: 2017-08-16 10:48:59
Autor: Janusz
Kamera za $20

Dalej nie pojmujesz na czym polega zabawa z retro, słabym sprzetem,
chińskimi zabawkami które można podrasować itd. Na sasiedniej grupie
jakaś banda debili kupuje tanie kamery i wymienia w nich obiektywy na
O jakiej grupie piszesz?

--
Pozdr
Janusz

Data: 2017-08-16 22:24:41
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 8/16/2017 10:48 AM, Janusz wrote:
[...]

Zajmującej się hackowaniem kamer. Nie mam pod reką adresu, wymieniają obiektywy w kamerach "breloczkowych" uzyskując znacznie lepsza jakość.

Tu masz przykłady:

https://www.goprawn.com/forum/allwinner-cams/136-hacks-already-available-here/page5

Data: 2017-08-16 23:31:05
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera za $20
https://dashcamtalk.com/forum/threads/mobius-c-lens-installed-in-a-g1w-h.11837/

mozna sprobowac wymiany optyki zwlaszcza jak ktos np zarysowal obiektyw

Data: 2017-08-17 00:52:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamera za $20
Data: 2017-08-15 13:58:33
Autor: piotrasl65
Kamera za $20
Witam,

Panowie przymierzam się do zakupu kamerki, jak obecnie wygląda kwestia firmware?
Skąd pobrać oryginalne do tego modelu?

Pozdrawiam

Data: 2017-08-16 22:25:30
Autor: Sebastian Biały
Kamera za $20
On 8/15/2017 10:58 PM, piotrasl65@gmail.com wrote:
Panowie przymierzam się do zakupu kamerki, jak obecnie wygląda kwestia firmware?
Skąd pobrać oryginalne do tego modelu?

Ten model to już 2 modele, nieodróżnialne bez hackowania. Loteria jaki dostaniesz. Rożnią się chipem do wifi.

Kamera za $20