Kamerka HD na kask

Data: 2010-05-30 23:18:36
Autor: Dżejm
Kamerka HD na kask
Witam,

Ma ktoś może kamerkę na kask "ContourHD 1080p" lub "GoPro HD" ?
Dostępne są one bez problemu na allegro za około 1500 pln. I tak mi chodzi po głowie zakup którejś. Oglądam sobie filmiki na youtubie. Całkiem fajne. Aczkolwiek kompresja trochę masakruje obraz w ruchu, z tej rozdzielczości HD chyba nic nie zostaje. Dobrym przykładem są oczywiście filmiki rowerowe, jakiś downhill wśród drzew itp, pikseloza się robi spora.

Ciekaw jestem czy to wina youtuba czy te kamerki tak mają ? Fajnie by było znaleźć plik nie przemielony przez youtuba.

pozdro
Jacek

Data: 2010-05-30 23:51:12
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kamerka HD na kask

[...]

Przecież na stronie producenta vhold (ContourHD 1080p) są duże pliki.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-05-31 00:15:57
Autor: emil
Kamerka HD na kask
Dżejm pisze:
[...]

Ta kamera ma optykę składającą sie z jednej soczewki, i kiepski przetwornik cmos (mały = niska czułość, dużo szumów).

W praktyce to kamera przemysłowa 1080 linii z kompresją h264 i zapisem flash.

1500 zł ?!? na ebay po 300 dolców są, targuj się.
Inna sprawa że taką samą jakoś obrazu uzyskasz z toshiby camileo...

Data: 2010-05-31 00:29:09
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kamerka HD na kask

[...]

O której piszesz?

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-06-01 00:06:57
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Kamerka HD na kask

[...]

Ty sobie nie rób jaj z porównywaniem jakości z gopro z contourem.
Gopro to cienizna.

zyga
--
-- force -- nodeps -- all

Data: 2010-05-31 00:48:42
Autor: Dżejm
Kamerka HD na kask
1500 zł ?!? na ebay po 300 dolców są, targuj się.

Prawdę mówiąc to są za 1349 pln. Ale nie chodzi mi o te +- 200 zł, tylko o jakość obrazu.

Inna sprawa że taką samą jakoś obrazu uzyskasz z toshiby camileo...

Tak, też się jej przyglądam. Co prawda nie ma dedykowanych mocowań do kasku ale jest za to duuużo tańsza więc chyba stosunek jakość / cena jest dla niej korzystniejszy.

pozdrawiam
Jacek

Data: 2010-05-31 01:25:26
Autor: Dżejm
Kamerka HD na kask
1500 zł ?!? na ebay po 300 dolców są, targuj się.
Inna sprawa że taką samą jakoś obrazu uzyskasz z toshiby camileo...

No chyba żeby się szarpnąć na Sony HDR-TG7VE:
http://www.sony.pl/product/cam-high-definition-on-memory-stick/hdr-tg7ve
Na allegro po 2300pln. Ciekawe jak takie kamery znoszą upadki ;).

pozdro
Jacek

Data: 2010-05-31 00:02:56
Autor: Pr0NET
Kamerka HD na kask
On May 31, 1:25 am, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:
> [...]

Na allegro po 2300pln. Ciekawe jak takie kamery znoszą upadki ;).

No to już lepiej jakiegoś Canon'a Mark II, filmy wzorowej jakości nie
do porównania z kamerami w tych cenach.

Data: 2010-05-31 11:28:29
Autor: Dżejm
Kamerka HD na kask
> [...]
> Na allegro po 2300pln. Ciekawe jak takie kamery znoszą upadki ;).

No to już lepiej jakiegoś Canon'a Mark II, filmy wzorowej jakości nie

Hehe, co proszę ?
Po pierwsze z tego co widzę to najtańsze używane body kosztuje ze 2800pln, do tego by się przydał jakiś obiektyw. Więc wyjdzie dużo drożej.
Po drugie: przecież to jest kobyła ! A ja szukam czegoś na rower, czegoś co ewentualnie da się przyczepić do kasku i jego waga nie urwie mi głowy ;).

pozdro
Jacek

Data: 2010-05-31 03:06:18
Autor: Pr0NET
Kamerka HD na kask
On 31 Maj, 11:28, Dżejm <no.s...@no.spam> wrote:

> [...]

ewentualnie da się przyczepić do kasku i jego waga nie urwie mi głowy ;).

To był żart w kontekście przypinania Sony TG7VE :).

Data: 2010-05-31 17:34:04
Autor: emil
Kamerka HD na kask
Pr0NET pisze:
[...]

Tak bez żartów to jeśli chodzi o kompromis =jakość filmów/małe rozmiary, to najlepiej wypada aparat sony hx5v.

Data: 2010-05-31 23:11:14
Autor: Dżejm
Kamerka HD na kask
Tak bez żartów to jeśli chodzi o kompromis =jakość filmów/małe rozmiary, to najlepiej wypada aparat sony hx5v.

Rzeczywiście bardzo dobry obraz. W porównaniu do mojego Nikona Coolpix P5000 który też ma 10MP, tyle samo kosztował, ma większy przetwornik i kręci bardzo marną jakość TV, to HX5V jest super.
To może sobie po prostu kupię jakiś nowy kompakcik :). Zgłupiałem :(.

pozdro
Jacek

Data: 2010-05-31 22:39:03
Autor: Dżejm
Kamerka HD na kask
To był żart w kontekście przypinania Sony TG7VE :).

A to przepraszam nie załapałem :). Tak w sumie to bardziej myślę o kierownicy (jakaś torba z dziurką ;)) lub na tułowiu więc pewnie do kasku jej bym nie przypiął. Ale nie takie rzeczy widziałem ;)
http://www.digave.com/videos/how.htm

Natomiast ta TG7VE ma jedną duuużą wadę. Działa tylko przy otworzonym LCD. Właściwie otworzenie LCD jest zamiast przycisku turn on / off. Totalny bezsens, nie da się tego zrobić jedną ręką :(.

pozdro
Jacek

Data: 2010-05-31 11:58:23
Autor: Fabian
Kamerka HD na kask
Dżejm pisze:
[...]

http://vimeo.com/11475076

Podobno robione GoPro, z wątku:
http://groups.google.com/group/pl.rec.rowery/browse_thread/thread/489207fb31b34c1f/da05973730849736

Fabian.

Data: 2010-05-31 19:36:55
Autor: ToMasz
Kamerka HD na kask
Dżejm pisze:
[...]

kupiłem kamere hd na alledrogo od goscia z loginem "zazou". jest
wielkości sporego telefonu komórkowego. JEst szkaradna, krótko działa na
3 oryginalnych bateriach (_coś_ to HD musi zakodować, wiec wymaga
energii) na 4 działa parę godzin, ale czwarta bateria na kabelkach.
Ogólnie można by rzec - kaszana. Gdyby nie fakt ze kamera kosztowała
200zł, a filmy robi takie ze szczęka opada. z każdej klatki możesz sobie
 zrobić odbitke. jak masz pojemną skrzynkę to Ci przesle filmik - parę
minutek: 50megabajtów. no sory, to HD potrzebuje miejsca na dysku.

W tej chwili gość niema takich kamer, ta kamera niema również nazwy
(jedynie: HDDV-MF501) ale mozesz do niego napisać.

Pozdrawiam
ToMasz

PS. połowa tej kamery to w istocie urządzenie, druga to baterie. jakby
te częsci rozdzielić, to na kasku masz mniej niż 100g, i przedmiot 3/4
paczki papierosów

Data: 2010-06-03 18:36:26
Autor: Krzyś Cierpiętnik
Kamerka HD na kask
ToMasz wrote:

[...]

Dałoby może radę wrzucić próbkę na jakiegoś rapidshare'a albo coś
podobnego?

--
Krzyś

Data: 2010-06-04 17:08:13