Kamerka na motocykl pytań kilka.

Data: 2011-10-31 11:19:47
Autor: ursynek
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Serwus,

zastanawiam się nad kamerk±, która będzie ¶ledzić to co się dzieje na drodze - co¶ w podobie do elektronicznego ¶wiadka, nie chcę kręcić filmów z serii "Ghost rider".
Czy kto¶ ma zamontowan±, może polecić jaki¶ model?

Jak się ma takie nagranie do rozstrzygania winy podczas kolizji? Nie zakładam że takow± zaliczę, po prostu lubię dmuchać na zimne.

Pozdrawiam
ursyn

Data: 2011-10-31 12:39:05
Autor: Jarek Andrzejewski
Kamerka na motocykl pytań kilka.
On Mon, 31 Oct 2011 11:19:47 +0100, ursynek
<ursynek@nie.tam.nie.tu.pl> wrote:

zastanawiam się nad kamerk±, która będzie ¶ledzić to co się dzieje na drodze - co¶ w podobie do elektronicznego ¶wiadka, nie chcę kręcić filmów z serii "Ghost rider".
Czy kto¶ ma zamontowan±, może polecić jaki¶ model?

na pl.misc.samochody była na ten temat dyskusja i sporo propozycji
wraz z argumentami. Oczywi¶cie w jedno¶ladzie trzeba jeszcze
zabezpieczyć urz±dzenie przed deszczem, ale może wnioski co do jako¶ci
też będ± przydatne.

Data: 2011-10-31 13:16:16
Autor: Yogi\(n\)
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Użytkownik "Jarek Andrzejewski"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:542ta7lmuohfnavsg568kgnrgufejp9rqm@4ax.com...

[...]

A uchwyt na smartfona z dobr± kamerk± i wodoszczelne opakowanie? U mnie na smartfonie igo ¶miga aż miło, w tle nagrywanie (za rad± mastiego sprzed paru tygodni) - tylko kamerka słaba, więc i jako¶ć kiepska. Jak kto¶ lubi to w interkomie posłucha muzyki i pogada jak kto¶ zadzwoni. Jeden sprzęt, jeden kabel, jeden uchwyt - tylko nie wiem jak sprawdza się w praktyce, bo nie mam jeszcze uchwytu ;-)

--
Yogi(n)

Data: 2011-11-02 08:16:56
Autor: kosasti
[...]

http://gopro.com/cameras/hd-motorsports-hero-camera/

Jako¶ć ok, wodoodporna obudowa w komplecie i zestaw uchwytów do moto.

http://www.youtube.com/watch?v=_R7OphRd3O4

--
pozdro
kosa

Data: 2011-11-02 01:52:12
Autor: Punge
Kamerka na motocykl pytań kilka.

Ja ostatnio się bawiłem i zrobiłem gwint w kasku na ¶rubę 3/8", na to
głowica (w moim przypadku kulowa firmy TRIPO, s± tanie), no i na to
kamera/aparat. Co do ustawień kamery to manual focus lepiej się
sprawdzi niż AF.  A kamera to zależy ile masz kasy :P  Ja nagrywałem
HF10 i Lumix GH1.

Data: 2011-11-02 10:03:22
Autor: Marcin N
W dniu 2011-11-02 09:52, Punge pisze:
[...]

Wkręcasz ¶rubę w kask?! Pretendujesz do nagrody Darwina?
Ciekawe rozwi±zanie ale brzmi strasznie groĽnie. Tylko patrzeć, jak wkręcanie ¶rub zast±pi przyczepianie linki do szyi.

Data: 2011-11-02 03:23:18
Autor: Punge
On 2 Lis, 10:03, Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl> wrote:

> [...]

Ciekawe rozwi±zanie ale brzmi strasznie groĽnie. Tylko patrzeć, jak
wkręcanie ¶rub zast±pi przyczepianie linki do szyi.

A co w tym groĽnego? Może dla uzmysłowienia Tobie, ¶ruba ma długo¶ć
1-2cm.  To nie żaden 10cm gwóĽdĽ.  Także jakbym miała już wej¶ć w
czachę to na głęboko¶ć nie większy jak piercing.

Data: 2011-11-02 11:55:21
Autor: Yogi\(n\)
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Użytkownik "Punge"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:85876a77-c608-4c5a-8255-e3610e8ea02a@t8g2000yql.googlegroups.com...

[...]

Chodzi (jak s±dzę) o naruszenie struktury skorupy, nie o to, że ¶ruba się wbije w łepetynę. Taka skorupa, nawet je¶li wytrzymałaby walnięcie "boczne", to z dziur± pęknie znacznie szybciej. Oczywi¶cie nie musi tak się stać, bo wszystko zależy od samej skorupy, rodzaju "walnięcia" itp. niemniej kask z dziur± z pewno¶ci± nie jest tak samo wytrzymały jak bez niej.

--
Yogi(n)

Data: 2011-11-02 11:56:03
Autor: Mat S
Kamerka na motocykl pytań kilka.

Użytkownik "Punge" <repunge@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:85876a77-c608-4c5a-8255-e3610e8ea02at8g2000yql.googlegroups.com...

A co w tym groĽnego? Może dla uzmysłowienia Tobie, ¶ruba ma długo¶ć
1-2cm.  To nie żaden 10cm gwóĽdĽ.  Także jakbym miała już wej¶ć w
czachę to na głęboko¶ć nie większy jak piercing.

A, to spoko... Tylko że kask ma rozłożyć obci±żenie uderzenia równo na duż± powierzchnię, a w takim rozwi±zaniu akurat MOŻE ci zebrać cał± siłę uderzenia w jednym punkcie. Ale to twój kask, twoja czacha... Wierciłe¶ w nim dziurę, czy wykorzystałe¶ jak±¶ istniej±c±?

MS

Data: 2011-11-02 04:36:17
Autor: Punge
On 2 Lis, 11:56, "Mat S" <fish...@poczta.onet.pl> wrote:
Użytkownik "Punge" <repu...@gmail.com> napisał w wiadomo¶cinews:85876a77-c608-4c5a-8255-e3610e8ea02at8g2000yql.googlegroups.com...

[...]

Zrobiłem now± dziurę.  Przy montowaniu kamery zależało mi na tym aby
odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywi¶cie widzi kierowca
motocykla. Tzn. spogl±danie na boki, zegary, itd.  Stad też mocowanie
nastawnej głowicy na kasku.  Poza tym potrzebowałem do kilku ujęć bo
interesuje się filmowaniem.  Niestety nie jest to taka trywialna
sprawa i wymaga pomocy przy ustawieniu k±tów głowicy.  Pomocny będzie
kolega, który ustawi sprzęt nagrywaj±cy po tym jak kierowca przyjmie
pozycje do jazdy.  Samemu co chwile stawałem, żeby skorygować
położenie kamery.  Potrzeba do tego wprawy, czasami nienaturalnych
ruchów podczas jazdy.  No i łatwo zapomnieć, że jest się na zwykłej
ulicy, a nie planie filmowym :)  Ale z kilku ujęć byłem zadowolony,
takie jak przejazdy między autami, dojeżdżaj±c do skrzyżowania,
spogl±danie na ¶wiatła i ruch dookoła, zdziwionych/zainteresowanych
ludzi/kierowców, krajobrazy - w zależno¶ci co kamerzysta próbuje
uchwycić.  Sporym problemem s± kacze doły, tj. ulice - materiał z
równych ulic wychodzi całkiem przyjemnie ale większo¶ć z tego co udało
mi się zarejestrować po ulicach, na których nagrywałem to jakie¶
trzęsiawki, które od ręki poszły do ¶mieci - dosłownie maskara -
amortyzacja ciałem, szyj± i głow± nie dawała rady.

Data: 2011-11-02 11:44:07
Autor: AZ
On 2011-11-02, Punge <repunge@gmail.com> wrote:

Sporym problemem są kacze doły, tj. ulice - materiał z
równych ulic wychodzi całkiem przyjemnie ale większość z tego co udało
mi się zarejestrować po ulicach, na których nagrywałem to jakieś
trzęsiawki, które od ręki poszły do śmieci - dosłownie maskara -
amortyzacja ciałem, szyją i głową nie dawała rady.

Proponuje uzyc naturalnego stabilizatora:

http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

Kura na kask, kamera na kure i jazda.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-02 12:47:37
Autor: Mat S
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Proponuje uzyc naturalnego stabilizatora:

http://www.youtube.com/watch?v=pjiJGyCAgI4

Kura na kask, kamera na kure i jazda.

Ale ma skubana szybki układ sprzężenia zwrotnego ;-)

MS

Data: 2011-11-02 12:47:55
Autor: marider
W dniu 2011-11-02 12:36, Punge pisze:
Zrobiłem now± dziurę.  Przy montowaniu kamery zależało mi na tym aby
odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywi¶cie widzi kierowca
motocykla.

Pokaz jak to wyglada, tj. i filmy i patent. Material nagrywales z R1? :)

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-11-02 05:33:42
Autor: Punge
On 2 Lis, 12:47, marider <2mari...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

> motocykla.

Pokaz jak to wyglada, tj. i filmy i patent. Material nagrywales z R1? :)

No kurak jest przegięcie - widziałem t± stabilizacje już.

@marider: tak jest - R1, wci±ż ta sama ... najlepsza ze wszystkich :)

Co do materiału to generalnie wszystko i tak poszło do lamusa.  My¶lę,
że kolejny najbliższy test filmowania z moto w najbliższy weekend.  Od
niedawna jestem w posiadaniu stałoogniskowego obiektywu LUMIX G 14
mm / F2,5 ASPH, który ma szeroki k±t widzenia ale jeszcze nie
zniekształca obrazu, jak to robi± typowe fisheye.  Dlatego też przy
najbliższej okazji (weekend) przetestuje go.  O ile nie będzie padać
(i wstanę rano przed zmierzchem), to pojadę na sesję.  A jak będzie co
pokazać, to wrzucę drobny montaż do netu i opiszę co nie co w nowym
w±tku - jak to wyszło, mocowania, ustawienia aparatu, itp.

Data: 2011-11-02 12:39:53
Autor: AZ
On 2011-11-02, Punge <repunge@gmail.com> wrote:

No kurak jest przegięcie - widziałem tą stabilizacje już.

@marider: tak jest - R1, wciÄ…ĹĽ ta sama ... najlepsza ze wszystkich :)

Co do materiaĹ‚u to generalnie wszystko i tak poszĹ‚o do lamusa.  MyĹ›lÄ™,
ĹĽe kolejny najbliĹĽszy test filmowania z moto w najbliĹĽszy weekend.  Od
niedawna jestem w posiadaniu stałoogniskowego obiektywu LUMIX G 14
mm / F2,5 ASPH, ktĂłry ma szeroki kÄ…t widzenia ale jeszcze nie
znieksztaĹ‚ca obrazu, jak to robiÄ… typowe fisheye.  Dlatego teĹĽ przy
najbliĹĽszej okazji (weekend) przetestuje go.  O ile nie bÄ™dzie padać
(i wstanÄ™ rano przed zmierzchem), to pojadÄ™ na sesjÄ™.  A jak bÄ™dzie co
pokazać, to wrzucę drobny montaż do netu i opiszę co nie co w nowym
wątku - jak to wyszło, mocowania, ustawienia aparatu, itp.

Sprobuj jeszcze VirtualDub + Deshaker, cuda robi :-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-02 13:31:58
Autor: duddits
W dniu 02.11.2011 12:36, Punge pisze:
Zrobiłem now± dziurę.  Przy montowaniu kamery zależało mi na tym aby
odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywi¶cie widzi kierowca
motocykla. Tzn. spogl±danie na boki, zegary, itd.  Stad też mocowanie

Już pisałem. Montaż na ta¶mę 3M. Bardzo wytrzymałe (również na zmienne warunki atmosferyczne) rozwi±zanie. Przykłady filmów tak nakręconych (z kasku) znajdziesz na YT.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-11-03 09:39:31
Autor: kakmar
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Dnia 02.11.2011 Punge <repunge@gmail.com> napisał/a:

ZrobiĹ‚em nowÄ… dziurÄ™.  Przy montowaniu kamery zaleĹĽaĹ‚o mi na tym aby
odzwierciedlić możliwie dobrze obraz jaki rzeczywiście widzi kierowca
motocykla. Tzn. spoglÄ…danie na boki, zegary, itd.  Stad teĹĽ mocowanie
nastawnej gĹ‚owicy na kasku.  Poza tym potrzebowaĹ‚em do kilku ujęć bo
interesuje siÄ™ filmowaniem.  Niestety nie jest to taka trywialna
sprawa i wymaga pomocy przy ustawieniu kÄ…tĂłw gĹ‚owicy.  Pomocny bÄ™dzie
kolega, który ustawi sprzęt nagrywający po tym jak kierowca przyjmie
pozycje do jazdy.  Samemu co chwile stawaĹ‚em, ĹĽeby skorygować
poĹ‚oĹĽenie kamery.  Potrzeba do tego wprawy, czasami nienaturalnych
ruchĂłw podczas jazdy.  No i Ĺ‚atwo zapomnieć, ĹĽe jest siÄ™ na zwykĹ‚ej
ulicy, a nie planie filmowym :)  Ale z kilku ujęć byĹ‚em zadowolony,
takie jak przejazdy między autami, dojeżdżając do skrzyżowania,
spoglądanie na światła i ruch dookoła, zdziwionych/zainteresowanych
ludzi/kierowców, krajobrazy - w zależności co kamerzysta próbuje
uchwycić.  Sporym problemem sÄ… kacze doĹ‚y, tj. ulice - materiaĹ‚ z
[...]

W miarę szeroki kąt, więcej widać i mniejszy wpływ drgań. Nie stosować
adapterów tylko przykleić kamerę jak najbliżej kasku. Najwygodniej zastosować kamerę z obiektywem na kablu i osobnym podglądem.
<http://www.youtube.com/watch?v=UzcxK6EiYa4>

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-03 15:03:23
Autor: Kopyt
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Czesc!

Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał
W miarę szeroki k±t, więcej widać i mniejszy wpływ drgań. Nie stosować
adapterów tylko przykleić kamerę jak najbliżej kasku. Najwygodniej
zastosować kamerę z obiektywem na kablu i osobnym podgl±dem.
<http://www.youtube.com/watch?v=UzcxK6EiYa4>

No fajnie -- jakosc w porzo. Podaj prosze przyklad takiego zestawu (jaki
model kamery, jaki obiektyw), bedzie jak znalazl jako punkt startowy
poszukiwan.

Pozdro

Pawel, Otrebusy SVSZ i SC33'98

Data: 2011-11-03 14:05:02
Autor: kakmar
Kamerka na motocykl pytañ kilka.
Dnia 03.11.2011 Kopyt <pkopyt@usun.to> napisał/a:

No fajnie -- jakosc w porzo. Podaj prosze przyklad takiego zestawu (jaki
model kamery, jaki obiektyw), bedzie jak znalazl jako punkt startowy
poszukiwan.

Nie jestem niestety na bieżąco z takim sprzętem. "Dawno" temu było kilka modeli szajsunga z serii SC-X z numerkami 1XX, 2XX, 3XX np:
<http://helmetcameracentral.com/2006/02/04/samsung-sc-x210l-hands-free-helmet-camera-camcorder/>
<http://voicerecognitionsoftware.co/samsung-sc-x300l-flash-memory-divx-camcorder-with-10x-optical-zoom-and-wired-external-camera/>
Ale to już nie sprzęt na dzisiejsze czasy. Tym niemniej do mocowania w dziwnych miejscach, taki obiektyw na kablu jest bdb rozwiązaniem.

Może ze względu na obecną miniaturyzację da się kupić małą kamerę z wyświetlaczem i sterowaniem na kablu. Sam do takich zastosowań
szukał bym właśnie takich rozwiązań, aby uniknąć eksperymentów z doborem odpowiedniego miejsca mocowania.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-03 16:51:13
Autor: Mat S

Użytkownik "kakmar" <kakmar+sp@gmail.com> napisał w wiadomości news:j8u72e$ak9$1inews.gazeta.pl...

Może ze względu na obecną miniaturyzację da się kupić małą kamerę
z wyświetlaczem i sterowaniem na kablu.

Da siÄ™ i takÄ… sterowanÄ… BEZ kabla...

http://driftinnovation.com/drift-hd-action-camera/

Ale to nadal jest kawałek klocka...

MS

Data: 2011-11-03 17:30:01
Autor: kakmar
Dnia 03.11.2011 Mat S <fishbed@poczta.onet.pl> napisał/a:

Da siÄ™ i takÄ… sterowanÄ… BEZ kabla...

http://driftinnovation.com/drift-hd-action-camera/

Ale to nadal jest kawałek klocka...

Oczywiście że się da i większość tak sobie nagrywa. Przy odpowiednio szerokim kącie, zwykle będzie coś widać.
O ile masz dużo czasu, lub kogoś do pomocy i kamera ma jakikolwiek wyświetlacz, to uzyskasz dobry efekt. Osobny wyświetlacz daje taki komfort że możesz sam w minutę sobie ją na łeb(znaczy kask) założyć, ustawić i przykleić choćby taśmą. W dodatku sprawdzić co widać jak poruszasz głową. Nie mówię że od razu trzeba kupować to:
http://www.vio-pov.com/products-all/pov-hd.html
Chodzi mi tylko o to że tak zbudowane sprzęty są o wiele praktyczniejsze na co dzień. Co jak sądzę warto przemyśleć przed zakupem.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2011-11-02 09:16:05
Autor: masti
Kamerka na motocykl pytań kilka.
Dnia pięknego Wed, 02 Nov 2011 10:03:22 +0100 osobnik zwany Marcin N
wystukał:

Wkręcasz śrubę w kask?! Pretendujesz do nagrody Darwina? Ciekawe
rozwiązanie ale brzmi strasznie groźnie. Tylko patrzeć, jak wkręcanie
śrub zastąpi przyczepianie linki do szyi.

to już było. Kaski Bella w latach osiemdziesiątych miały szybę mocowaną na blachowkręty :)

--
BMW R1100GS '95
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2011-11-02 10:41:27
Autor: duddits
W dniu 02.11.2011 09:52, Punge pisze:
zastanawiam się nad kamerk±, która będzie ¶ledzić to co się
dzieje na drodze - co¶ w podobie do elektronicznego ¶wiadka, nie
chcę kręcić filmów z serii "Ghost rider".
Czy kto¶ ma zamontowan±, może polecić jaki¶ model?

IMHO, najlepszy patent jaki widziałem to dwustronna ta¶ma 3M. Czego¶ takiego używa w swoich zestawach gopro. Mam taki montaż na swoim kasku i prędzej, mam wrażenie kask mi pęknie niż ta "stopka" odleci :) Co ciekawe, po podgrzaniu (np. suszark± do włosów) daje się to odkleić i przyczepić na nowo. Nie wiem ile razy da się tak± sztukę zrobić bez znacz±cego obniżenia jako¶ci tego poł±czenia.
Raz co¶ takiego wykonałem i nie widzę żeby trzymało się to gorzej.

--
[GoMoto.TV]
Faceci na kanapach

Data: 2011-11-02 11:00:49
Autor: de Fresz
On 2011-11-02 08:16:56 +0100, kosasti <kosasti@test.pl> said:

http://gopro.com/cameras/hd-motorsports-hero-camera/

Jako¶ć ok, wodoodporna obudowa w komplecie i zestaw uchwytów do moto.

BTW. niedawno wła¶nie wypu¶cili wersję 2 - wyższa rozdziałka, większy wybór k±tów, ponoć lepszy obiektyw, porty mikrofonowy i HDMI, akcesorium do streamingu po w wifi. Może warto poczekać, je¶li nawet nie na lepszy model, to na spadek cen jedynki.

de Fresz

Data: 2011-10-31 17:11:51
Autor: Magic
W dniu 2011-10-31 11:19, ursynek pisze:
[...]

Zajrzyj na stronę Motoristy, oferuj± cu¶ takiego.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250/vfr800[']/k11rs.

Kamerka na motocykl pytań kilka.