Kamerka samochodowa raz jeszcze

Data: 2018-05-04 18:13:20
Autor: Kviat
Kamerka samochodowa raz jeszcze
Przekopałem wątki, poczytałem, przejrzałem rankingi, obejrzałem filmiki z różnych. I nadal jestem głupi jak byłem, po którejśtam jeż nie wiedziałem z czym porównuję i czy przypadkiem już jej nie sprawdzałem...   Za dużo tego jest, nazwy, numery modeli, masakra jakaś.
Przyszedł czas na zakup kamerki do samochodu, a może, przy okazji, nie tylko do samochodu... Myślałem, że uda mi się coś wybrać samodzielnie...

Nie potrzebuję jakichś cudów (w zasadzie to nie wiem czy potrzebuję, bo nie używałem :)) wi-fi, czy gps. Z tego co wyczytałem to lepsze 30 kl/sek niż 25 kl/sek (przemknęły mi też takie z 60 kl.sek, ale chyba przy mniejszych rozdzielczościach).
Zależy mi na jakości nagrania, długości nagrania (żeby nie nadpisywało po 15 minutach, raczej ze 2-3 godziny, ale to pewnie zależy od karty, a z tego co widzę to niektóre modele przyjmują max 32GB), oraz na możliwości użycia poza samochodem.

Przykłady:
SJCAM SJ5000X Elite
https://www.pcworld.pl/testy/Test-wideorejestratora-SJCAM-SJ5000X-Elite,408991.html?ranking=403995
("którego będziesz mógł używać zarówno w samochodzie, jak i jako zwykłej kamery")

Orllo FALCON 4K
https://www.pcworld.pl/testy/Test-kamery-samochodowej-ORLLO-FALCON-4K,409086.html?ranking=403995
("Kamera samochodowa ORLLO FALCON 4K z Gps to pierwsza kamera nagrywająca w rozdzielczości 4K Ultra HD", "Obsługa kart pamięci do 128GB")
Ale nie mogę znaleźć informacji, czy działa na akumulatorach, czyli poza autem...

Lamax Drive C7
https://www.pcworld.pl/testy/Lamax-Drive-C7,409331.html?ranking=403995
("długi czas pracy bez konieczności podłączenia do zasilania - nawet do 24 godzin" - zakładam, że w stanie czuwania, a nie nagrywania :), ale to dobrze rokuje na czas nagrywania. Ale "Maksymalna obsługiwana pojemność to 32 GB" - wystarczająca?)

Wiem, "zewnętrzną" hmmm... kamerę :) mam w smartfonie, a do samochodu mogę też użyć GoPro (bo i takie sugestie wyczytałem), ale szukam jednak rozwiązania bardziej samochodowego.
Rozwiązania wbudowane w lusterko raczej mnie nie interesują...

Cenowo celuję w średnią(?) półkę 400-700 zł, ale jak będę przekonany, to i zapłacę tyle ile trzeba.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-04 22:21:09
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-04 o 18:13, Kviat pisze:

Przekopałem wątki, poczytałem, przejrzałem rankingi, obejrzałem filmiki z różnych. I nadal jestem głupi jak byłem,

Witaj w klubie. Ja jestem etap dalej - kupiłem kamerę po obejrzeniu N filmów a potem i tak psy wieszałem na tym modelu. Wybrałem kamerę tył/przód (tzn 2 współpracujące kamery) - MiVue 792D.

http://www.benchmark.pl/aktualnosci/mio-mivue-792-wideorejestrator-z-wyzszej-polki.html

Autor artykułu nie dodał, ze ta wyższa półka zamontowana jest w sroczu. Nie będę tego rozwijał bo znajdziesz tu dyskusję o niej. Poniżej moje komentarze.

Nie potrzebuję jakichś cudów (w zasadzie to nie wiem czy potrzebuję, bo nie używałem :)) wi-fi,

Zdecydowanie bez sensu opcja - przynajmniej w powyższej. W zamierzeniu służy ona do przesyłania filmów na smarfona / komputer bez konieczności wyciągania karty. W praktyce tak różowo nie jest. Przesłanie zapisu w ten sposób trwa 10x wolniej niż mogłoby. Jeden film to dłuuuugie minuty. Jeśli będziesz chciał kilka filmów pobrać - weź sobie książkę do poczytania.

Połączenie się po WiFi w trybie bezpośrednim (SMB) - można specjalną aplikację zainstalować i bezpośrednio grzebać na karcie - przyspieszyło u mnie transfer ok 10x. Natomiast to i tak mało w stosunku do włożenia karty w czytnik USB3 (karta musi być szybka by móc zaobserwować różnice).

Trzeba pamiętać, że pliki są ogromne. Np. full HD przy 60kl/s to 450MB na 3 minuty. Przy 30tu wychodziło ok 330MB - nieproporcjonalnie bo lepiej się kompresują klatki gdy są bardzo podobne jedna do drugiej. Przy szybkim framerate masz więcej tych podobnych do sąsiednich.

czy gps.

Moim zdaniem tak. Może się przydać. Kamera może wtedy rejestrować i prędkość i położenie. W razie zdarzania masz dokładną pozycję.

Z tego co wyczytałem to lepsze 30 kl/sek niż 25 kl/sek (przemknęły mi też takie z 60 kl.sek, ale chyba przy mniejszych rozdzielczościach).

W mojej 60kl mam z zachowaniem rozdzielczości akurat. Zwiększa szansę na odczytanie detali jak nr. rejestracyjne poruszających się aut.

[...]

Karta 32M jest za mała. Sam używam 128M, co starcza przy 60kl u mnie na 14h zapisu. Przy dwóch kamerach - zaledwie 7h.

A co do jakości - najlepiej oglądać filmy bezpośrednio z kamer. Można takie znaleźć w sieci. Na  YT jakość masz zwykle znacząco pogorszoną. Najlepiej oceniać jakość oglądając stopklatkę - czy dasz radę odczytać numery rejestracyjne. Za dnia wiele kamer sobie poradzi. Najlepiej sprawdzić porę popołudniową i później. Kamery stosują mocną kompresję więc szumy samej kompresji mogą być na tyle duże, że zniszczą super-parametry przetwornika.

Trzeba też brać pod uwagę, że nierzadko producenci kamer oszukują. Np. kamera nadrywa w 640x480 i oversampluje do HD. Napis na kamerze jest HD a obraz nieczytelny, rozmazany mimo iż piksele mówią o HD właśnie.

Kolejna rzecz to kąt widzenia. Moim zdaniem 140 stopni wyznacza maksimum. Niby im szerzej tym więcej zobaczysz, ale wszelkie detale będą mniejsze. Wspomniane tablice rejestracyjne odczytasz gdy ktoś je położy na szybie przed kamerą przy dużych kątach. Sam musisz zadecydować.

Znaczenie ma jasny obiektyw. F1/8 vs F2.0 robi sporą różnicę w nocy.

Warto też poszukać modeli wyposażonych w przetworniki niskoszumiące np. Sony Starvis. Może nawet od tego zacząć poszukiwania. Jest kilka modeli na tym przetworniku zrobionych. Ma on niestety paskudną wadę - w okolicach po zachodzie słońca filmuje on na granatowo. W ciągu dnia i w nocy jest ok.

Funkcjonalność: kontrola zmiany pasa praktycznie nigdy dobrze nie działa. Podobnie ostrzeganie przed kolizją. Nie ma sensu na to patrzeć. Tryb parkingowy oceniam jako bardzo potrzebny.

Wiem, "zewnętrzną" hmmm... kamerę :) mam w smartfonie, a do samochodu mogę też użyć GoPro (bo i takie sugestie wyczytałem), ale szukam jednak rozwiązania bardziej samochodowego.

Słuszna droga. Smartfon pół szyby zasłoni a kamerę za lusterkiem można zamontować więc niczego nie zasłoni. W dodatku nie trzeba jej demontować za każdym razem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 10:44:01
Autor: Myjk
Kamerka samochodowa raz jeszcze
Fri, 4 May 2018 22:21:09 +0200, Marek S
Witaj w klubie.

Techmoana pooglądajcie.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFB79814F24001328

--
Pozdor
Myjk

Data: 2018-05-05 14:19:42
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-05 o 10:44, Myjk pisze:

Techmoana pooglądajcie.
https://www.youtube.com/playlist?list=PLFB79814F24001328

Słuszna uwaga.
Zapomniałem dodać, że wysoka cena kamery nie oznacza wcale dobrej jakości ale z drugiej strony, za 100zł nie kupimy żadnej sensownej. Niedawno miałem chińską kamerkę kupioną kiedyś za ok. 500zł, której nazwa pojawiła się na rynku i zniknęła - jak to w no-name'ach bywa. Działała świetnie przez 2 lata a potem ... spłonęła. I to dosłownie. Kupiłem MiViue 792D za ponad 2x tyle i mocno się zdziwiłem, że jej jakość jest generalnie o klasę gorsza. Czytelność obrazu w średnich warunkach oświetleniowych jest fatalna relatywnie. Żeby nie oczerniać wyłącznie dodam, że w nocy z kolei jest o klasę lepsza od poprzedniej. Przetwornik Sony Starvis jest niedopracowany ale i tak go polecam. Co nie znaczy, że kamery jak z linku nie będą lepsze.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 16:12:57
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-04 o 22:21, Marek S pisze:
[...]

(...)

[...]

Dzięki za zainteresowanie.
Poszperałem jeszcze i najbardziej mnie zmartwił w rejestratorach samochodowych praktycznie brak baterii. Albo bateria zapewniająca pracę przez maks kilka minut, albo kondensator, który w ogóle nie pozwala na działanie bez dostępu zasilania. Co mocno zawęża funkcjonalność tylko do samochodu.

Trafiłem na coś takiego:
SJCAM-SJ5000x-Elite

"Tryb samochodowego rejestratora jazdy
Kamera SJ5000x może być z powodzeniem wykorzystana także w charakterze rejestratora jazdy, bowiem posiada dedykowany tryb samochodowy z funkcją autostartu, tryb nagrywania w pętli, tryb detekcji ruchu, a także nienaganną jakość nagrań w nocy."
Można też regulować kąt widzenia od 70 do 170.

albo z trochę tańszych Soocoo S60

I przy okazji fajna wodoszczelna zabawka na wakacje. Aparat, kamera i rejestrator samochodowy w jednym i cena nie zabija.
Trochę zaczyna mnie niepokoić ilość gadżetów, każdy do czegoś innego, nawigacja, smartfon, aparat, rejestrator... Jak się jeździ gdzieś dalej, to zabawki i tak trzeba zabierać z samochodu, więc ograniczenie ich ilości ma swoje zalety.

To dobry/zły pomysł?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-05 17:08:14
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-05 o 16:12, Kviat pisze:

[...]

To akurat nie jest "problemem" natury marketingowej czy widzimisię producenta. Też się kiedyś tą kwestią zainteresowałem. Pomierzyłem prąd czerpany przez 3 różne kamery i wyszło mi średnio 0.3A a dla duala 0.5A. Jeśli akumulator miałby podtrzymać pracę przez np. 1h, to powinien mieć pojemność przynajmniej 0.3Ah. Tymczasem wymiary geometryczna popularnego akumulatora 0.2Ah to 2x3x0.5cm. Wyobraź sobie jak duży musiałby być akumulator zapewniający dłuższą pracę kamery. Kamera też musiałaby być większa tym samym. Generalnie akumulator obecnie służy jedynie do tego by nie uszkodzić ostatniego zapisu po odłączeniu zasilania zewnętrznego. I tak to traktuj.

Prze współczesnej technologii musimy się pogodzić z takim stanem rzeczy. Są kamery - jak moja - które posiadają moduł o kosmicznej cenie kilkuset zł, zapewniający pracę na parkingu przez długi czas. Taki powerbank z elementami logiki.

W swoim aucie dorobiłem układ elektroniczny podający kamerze zasilanie z akumulatora na parkingu i wyłączający je po uruchomieniu i wyłączeniu silnika. Wyszło sporo taniej.

Mnie bardziej zastanawia czemu w standardowym wyposażeniu aut nie ma kamer. Nie byłoby trzeba kombinować.

[...]

Ale on ma akumulator 900mAh zaledwie. To wielokrotnie mniej niż w zwykłej kamerze samochodowej - skoro tym się martwisz (niepotrzebnie). Co do jakości, generalnie: im większa matryca przy danej rozdzielczości tym lepiej. Co za tym idzie obiektyw też będzie większy a kamera także. Gdzieś trzeba wypośrodkować.

 Jak się jeździ gdzieś dalej,
to zabawki i tak trzeba zabierać z samochodu, więc ograniczenie ich ilości ma swoje zalety.

To dobry/zły pomysł?

Jestem zdania, że wszystko z umiarem. Nie po to kamerę kupuję by jej nie używać. Mam ją na stałe osadzoną. W ten sposób szkody parkingowe mam uwiecznione. Kamera na siebie zapracowała. Druga strona medalu jest taka, że np. kolega podróżujący do Szczecina nauczył się zabierania wszelkich zabawek bo ponoć tam znikają bardzo szybko wraz szybą boczną. Ciężko wyczuć co lepsze. W miastach masz Mobiparking z opcją ubezpieczenia - jakby co. Trzeba kombinować.

Masz rację by nie obwieszać przedniej szyby licznymi gadgetami, głównie ze względów bezpieczeństwa. Ku mojemu zdumieniu, nawet na tej grupie są osoby, którym to nie przeszkadza. W końcu mamy 500+ więc jedno przejechane dziecko w te czy we wte nie robi różnicy :-D Starałem się rozwiązać ten problem lecz nie udało mi się w 100%. Potrzebowałem mieć kamerę, nawigację prowadzącą przez miejskie korki i Yanosika. Kombinowałem z Yanosikiem DVR ale to była wielka wtopa. Smartfon robiący za kamerę, nawigację i Yanosika jednocześnie - też niedobrze, choć jakość nagrywania ma czasem znacznie lepszą od kamer samochodowych. Tu chodziło o zbyt duże wymiary przy konieczności powieszenia go w polu widzenia (ze względu na kamerę). Ostatecznie stanęło na tym, że mam kamerę "dual" za lusterkiem wstecznym (nie ma jej w polu widzenia) i smartfona z nawigacją (Naviexpert) i Yanosikiem w dolnym lewym narożniku szyby - również ani kawałka asfaltu nie przysłania. Smartfona zabieram a kamerę zostawiam włączoną. Niech zarabia.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 19:20:11
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 17:08, Marek S pisze:
[...]

Jakoś te kamery sportowe dają radę i gabaryty nie przeszkadzają.

Kamera też musiałaby być większa tym samym. Generalnie akumulator obecnie służy jedynie do tego by nie uszkodzić ostatniego zapisu po odłączeniu zasilania zewnętrznego. I tak to traktuj.

Jasne. Na stronkach o rejestratorach czytałem już to wyjaśnienie.

Prze współczesnej technologii musimy się pogodzić z takim stanem rzeczy.

Moim zdaniem nie :) Nie przemawia to do mnie, bo w kamerkach sportowych akumulatorki na te 1,5 czy 2 godziny pracy dało się zamontować. A rejestratory są często sporo większe.

Mnie bardziej zastanawia czemu w standardowym wyposażeniu aut nie ma kamer. Nie byłoby trzeba kombinować.

To dobre pytanie, ale znowu jaki rejestrator? Z nawigacjami fabrycznymi w samochodach też różnie bywa, o cenach aktualizacji map nie wspominając...

[...]

Który wystarcza na te 1,5h, czy coś koło tego, nagrywania.
I można mieć zapas. Wymiana to kilka sekund.

To wielokrotnie mniej niż w zwykłej kamerze samochodowej - skoro tym się martwisz (niepotrzebnie).

Chyba wielokrotnie więcej :)

Co do jakości, generalnie: im większa matryca przy danej rozdzielczości tym lepiej. Co za tym idzie obiektyw też będzie większy a kamera także. Gdzieś trzeba wypośrodkować.

Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z 16Mpix też są w sensownej cenie.

Druga strona medalu jest taka, że np. kolega podróżujący do Szczecina nauczył się zabierania wszelkich zabawek bo ponoć tam znikają bardzo szybko wraz szybą boczną. Ciężko wyczuć co lepsze.

O to to :)
Na trasie do Hiszpanii jest sporo przystanków, sporo różnych miast po drodze... nigdy nie wiadomo :)

Masz rację by nie obwieszać przedniej szyby licznymi gadgetami, głównie ze względów bezpieczeństwa.

I targania tych wszystkich zabawek z i do samochodu.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-05 20:42:55
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-05 o 19:20, Kviat pisze:

Jakoś te kamery sportowe dają radę i gabaryty nie przeszkadzają.

Nie jestem w temacie.

Moim zdaniem nie :) Nie przemawia to do mnie, bo w kamerkach sportowych akumulatorki na te 1,5 czy 2 godziny pracy dało się zamontować. A rejestratory są często sporo większe.

Nie wiem na czym różnice polegają. Nigdy nie otwierałem kamery sportowej.

To dobre pytanie, ale znowu jaki rejestrator? Z nawigacjami fabrycznymi w samochodach też różnie bywa, o cenach aktualizacji map nie wspominając...

Znając producentów aut, to zapewne też by wprowadzili płatne aktualizacje nie wiadomo czego w tych kamerach - ważne aby trzeba było z nie płacić...

Kamera wbudowana miałaby hipotetycznie większy potencjał bo nie trzeba byłoby się ograniczać na maciupkich przetworników i obiektywów. Zawsze więc jakość byłaby lepsza od typowych rejestratorów.

[...]

Jeśli tak rzeczywiście jest, to nie wiem na czym różnica polega i dlaczego samochodowa kamerka żre aż tyle prądu.

[...]

Miałem na myśli wielkość fizyczną matrycy a nie w pikselach :-D Napisałem "przy tej samej rozdzielczości". Chodzi o to, że im piksel jest większy, tym mniej szumi. W kamerach samochodowych dałoby to szansę na zobaczenie numerów rejestracyjnych przejeżdżającego szybko auta. A teraz, przy takich kamerach jaką mam, to wyczyn.

O to to :)
Na trasie do Hiszpanii jest sporo przystanków, sporo różnych miast po drodze... nigdy nie wiadomo :)

Racja - ale trochę dziwnie brzmi, że potrzebujemy demontować system alarmowy z obawy przed ... kradzieżą :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-06 00:10:23
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 20:42, Marek S pisze:
[...]

Przypuszczam, że nie żre więcej. W kamerkach sportowych też mają gps, wifi i inne cuda na kiju.
Ale rejestratory samochodowe mają albo kondensator (prąd na kilka sekund), albo akumulator ok.100mAh. Największe jakie spotkałem podczas szukania to 240mAh
W sportowych to 900mAh i więcej.

Jedyny model jaki spotkałem, który w opisie miał "długi czas pracy bez konieczności podłączenia do zasilania - nawet do 24 godzin" to Lamax Drive C7

Być może chodzi o częstość włączania i wyłączania, i doszli do wniosku, że skoro żywotność spada przez ilość cykli ładowania (kondensatory nie mają tej wady), to nie ma sensu wstawiać pojemniejszych akumulatorów.
Jak dla mnie, to pokrętne i nieuzasadnione tłumaczenie, bo już na pewno nie chodzi o rozmiary.
O ile jeszcze rozumiem rozwiązanie z kondensatorami (do użytku tylko w samochodzie), to wstawianie takich mikrych akumulatorów jest bez sensu, a przynajmniej ja nie widzę logicznego wytłumaczenia, skoro już zdecydowali się te akumulatory włożyć.

[...]

Tak, zrozumiałem. Chodziło mi o to, ze te kamerki są porównywalne wielkościowo do rejestratorów, a często rejestratory są nawet większe (więc i matryca mogłaby być większa), a jednak kamerki sportowe z podobnej półki cenowej oferują chyba lepszą jakość obrazu.
Piszę "chyba", bo jednak w kamerkach przesłony są w okolicach f/2.0, f/1.8, a w tych lepszych rejestratorach to f/1.6 czy nawet f/1.4, co zapewne ma niebagatelny wpływ na nagrywanie w nocy.
I z innej strony, w rejestratorach nie są aż tak istotne rzeczy, jak nasycenie kolorów itp.

Ale nawet pomimo takich różnic, nadal nie przekonuje mnie, czemu w rejestratorach nie montują mocniejszych akumulatorów, bo chyba nie chodzi tu o zaoszczędzenie kilku złotych przy cenie w okolicach 700 czy 800 złotych...

[...]

Bo systemu alarmowego nie widać przez szybę? :)
Jak wybiją szybę i ukradną rejestrator, to po jaką cholerę mi taki ukradziony system alarmowy? :):)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-06 08:05:54
Autor: ToMasz
Kamerka samochodowa raz jeszcze
Piszę "chyba", bo jednak w kamerkach przesłony są w okolicach f/2.0, f/1.8, a w tych lepszych rejestratorach to f/1.6 czy nawet f/1.4, co
a czy sprawdzałeś, (mógłbyś podać linki) jak wygląda obraz w nocy z kamery która ma f/2 i f/1.4? Bo w "dużej" fotografii różnica będzie bardzo duża.

ToMasz

Data: 2018-05-06 11:08:00
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-06 o 08:05, ToMasz pisze:
[...]

DOD LS500W - f/1.6
https://www.youtube.com/watch?v=OqfX00bbP8U

Soocoo S70 - f/2.0
https://www.youtube.com/watch?v=X_Bs1JhVjW4

Yi 4K+ - F/2.8
https://www.youtube.com/watch?v=S6QRlcG1mWo

Przy czym nie jest to dla mnie do końca zrozumiałe, bo w niektórych specyfikacjach kamerek spotkałem się z zapisem w stylu "przesłona max f/2.5" czy coś podobnie, co sugerowałoby możliwość regulacji przesłony. A wygląda na to, że w rejestratorach jest stała wartość.

Może ktoś sprawdzi czy w swoim rejestratorze samochodowym ma możliwość regulacji przesłony?

Tu wyczytałem o rejestratorach z f/1.4 ale nie chciało mi się już szukać:
http://www.wideorejestratory24.info/2015/11/jaki-rejestrator-jazdy-kupic-na-co-zwrocic-uwage.html
"Niezłe kamery mają przysłony o wartości f/1.8, lepsze f/1.6, a najlepsze aktualnie dostępne na rynku modele mają jasność nawet f/1.4"

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-06 13:32:29
Autor: ToMasz
Kamerka samochodowa raz jeszcze
DOD LS500W - f/1.6
https://www.youtube.com/watch?v=OqfX00bbP8U

1:27 - niema szans na odczytanie numeru rej. zaparkowanego samochodu.

g1w:
https://youtu.be/3ZUqaJfIK5Q?t=80
to samo.

fajnie, szczegółowo badasz zagadnienie. daj znać co kupiłeś, nawet jak to będzie kamera sportowa. a przy okazji. czy jeśli zamontujesz kamere sporotwa w aucie, to zacznie nagrywać jak przekręcisz stacyjkę, czy za kazdym razem musisz kliknąć/nakilikać?

ToMasz

Data: 2018-05-06 14:24:57
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-06 o 13:32, ToMasz pisze:
[...]

W dłuższych trasach staram się jechać w dzień, lepsze widoczki :)
Jak jadę przez Europę to staram się na noc szukać jakiegoś noclegu.
Zjazd do "zajezdni", klika kliknięć w sartfonie czy w nawigacji i mam listę z cenami i czy są wolne pokoje w pobliżu. Jeszcze mi się nie zdarzyło nie znaleźć przyzwoitego noclegu w przyzwoitej cenie i w przyzwoitej odległości od zjazdu. Czasem się trafi niesamowite miejsce, do którego nigdy w życiu bym nie trafił, gdybym noclegi planował przed wyjazdem :)
Tak więc zapis nocny nie jest u mnie priorytetem.

[...]

Coraz bardziej przemawia do mnie to ustrojstwo:
https://www.wideorejestratory24.pl/pl/p/SJCAM-SJ5000x-Elite-bateria-ladowarka-monopod-karta-32GB/469

Nie jest to jakiś superduper wypas z prawdziwym 4K, ale po obejrzeniu iluś tam testów i recenzji różnych modeli, ten jakoś do mnie przemówił najbardziej jeśli chodzi o jakość/cenę.
Tym bardziej, że skoro to ma być moja pierwsza zabawka tego rodzaju, to za takie pieniądze mogę sobie pozwolić sprawdzić na własnej skórze, czego nie przewidziałem i co się może jeszcze przydać ;)

Z opisu wynika, że ma funkcję autostartu.
[...]

Wygląda na to, że w razie potrzeby, to i na parkingu się sprawdzi.

Już wspomniałem wcześniej, że podczas poszukiwań ze zdziwieniem (:):):)) odkryłem, nie ja pierwszy wpadłem na taki pomysł żeby zastąpić rejestrator kamerką i zauważyłem, że producenci większości tych kamerek dodają tryb samochodowy.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-06 19:11:35
Autor: Robert Wańkowski
W dniu 2018-05-06 o 14:24, Kviat pisze:
Zjazd do "zajezdni", klika kliknięć w sartfonie czy w nawigacji i mam listę z cenami i czy są wolne pokoje w pobliżu.
Jaka nawigacja tak potrafi?

Robert

Data: 2018-05-06 22:55:51
Autor: Kviat
[...]

POI w nawigacji to chyba nie jest jakaś nowość? Moja oprócz hoteli pokazuje parkingi, restauracje (mogę sobie nawet wybrać ze względu na rodzaj żarcia), stacje benzynowe, banki i bankomaty, miejsca odpoczynku, pogodę Mogę wgrać własne POI. Myślałem, że to podstawowy standard... tym bardziej, że moja już trochę się postarzała.
Garmin nuvi2689 LMT. Aktualizacje map mam do końca jej lub mojego żywota, ekran wystarczająco duży, działa dobrze...
W połączeniu z aplikacją na smartfonie jeszcze kilka udogodnień.
Sprawdzam w nawigacji najbliższe hotele, czas ewentualnego dojazdu, a na smartfonie ceny, wolne pokoje (i opinie :)) na jednym z popularniejszych portali do rezerwacji.
Tak jest mi po prostu wygodniej i tak się przyzwyczaiłem, nie muszę co chwilę w smartfonie przełączać się do mapy, gdy jakiś hotel mi nie podpasuje. Rzadko trafiam za pierwszym razem, że najbliższy jest odpowiedni, jestem wybredny :)

Czy tylko ja tak robię? To jakaś przekombinowana procedura, że o to zapytałeś?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-07 10:13:40
Autor: Adam
W dniu 2018-05-06 o 22:55, Kviat pisze:
[...]

Twój poprzedni wpis sugerował, że nawigacja od razu pokazuje Ci wolne pokoje oraz ceny.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-07 11:01:03
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-07 o 10:13, Adam pisze:
[...]

"klika kliknięć w smartfonie czy w nawigacji"
Masz rację, można się przyczepić, że użyłem "czy" zamiast "i".
Mogło to być mylące i ktoś mógł nie zrozumieć, że użyłem niefortunnego skrótu myślowego.

Jak kupowałem swoją, to się nad takimi bajerami nie zastanawiałem, a teraz też chętnie bym zobaczył wolne pokoje z cenami i opiniami w nawigacji. W mojej za kilka złotych można dokupić opcję, żeby pokazywało ilość wolnych miejsc na parkingach i cenę za parkowanie na tym parkingu, przynajmniej w centrach miast. Parking to nie hotel, ale jednak coś tam pokazuje :)
Życia by mi nie starczyło na śledzenie na bieżąco wszystkich nowinek, więc może faktycznie jakaś superduper wypas nawigacyjny już to ma z hotelami?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-06 12:32:16
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-06 o 00:10, Kviat pisze:

[...]

Ups... wielkości mi się rozjechały :-) Oczywiście akumulatorki w kamerach mają po max 240mAh a nie 2400 :-D Sorki.

Niemniej jednak nie da się zapakować dużej pojemności w małą kamerkę - jak powiedziałem.

Jedyny model jaki spotkałem, który w opisie miał "długi czas pracy bez konieczności podłączenia do zasilania - nawet do 24 godzin" to Lamax Drive C7

Ale to jest tylko podtrzymywanie działania czujnika ruchu. To zupełnie coś innego niż działanie kamery na bateryjce. To znów kolejny slogan reklamowy jedynie. Gdy włączy się nagrywanie bo ktoś przejdzie przed maską, to 2-3 nagrania wyczerpią zapasy energii. Mnóstwo kamer ma tą funkcję ale nie jest to eksponowane jako wyjątkowo długa żywotność baterii.

> [...]
> Jak dla mnie, to pokrętne i nieuzasadnione tłumaczenie, bo już na pewno

Moim zdaniem o nie chodzi właśnie. Weź sobie np. taki akumulatorek AA. Zobacz jakiej jest on wielkości. Jeśli chciałbyś mieć jego pojemność w kamerze, to kamera musiałaby mieć obudowę, która go pomieści. A to już mebel by z tego powstał.

Na naszym rynku dostępne są praktycznie wyłącznie "tanie" kamerki - takie do 1500zł. Gdy kupowałem swoją, to z ciekawości popatrzałem też na takie za 800$, gdzie hipotetycznie wersja polityki firmy mogłaby być lepsza. Jeśli chodzi o podtrzymanie zasilania to wyglądało ono w nich podobnie.  Więc nawet jeśli z kasy wyskoczysz, to nie zyskasz na tym.

Za to stosuje się inne rozwiązania - tak jak SmartBox dla kamer MiVue. Kamera po prostu dostaje zasilanie z akumulatora samochodowego (wyłącznik czasowy) - bo jest, delikatnie mówiąc, większy. Problem długiego podtrzymania znika. Oczywiście nie eliminuje to potrzeby stosowania małego akumulatorka w kamerze służącego łagodnemu zakończeniu nagrywanego filmu - i do niczego innego więcej.

W poprzedniej kamerze padł mi akumulator. Wiesz jaki był tego objaw? Kamera niszczyła ostatni zapis, sygnalizowała uszkodzenie struktury logicznej danych i zalecała formatowanie karty. Wymieniłem akumulator - błędy zniknęły. Tak więc jest on niezbędny, nawet taki mały.

[...]

Videorejestratory sportowe zazwyczaj projektowane są do nagrywania za dnia. Jasność obiektywu ma w nich kluczowe znaczenie - ale nie ze względu na nocne widzenie lecz chodzi o to, że czas naświetlania piksela można drastycznie skrócić więc poszczególne klatki filmu mają mniejszą szansę na rozmazanie obrazu. Obiektyw f/1.4 przepuści 2x więcej światła niż f/2.0 więc taka kamera będzie mogła z 2x krótszym czasem naświetlić klatkę.

Ale ... nie ma sensu przenosić tego bezpośrednio na widzenie nocne bo... może to nawet mieć w skrajnych przypadkach niewiele wspólnego. Jeśli zastosujemy maciupki przetwornik z obiektywem tuż nad nim (krótka ogniskowa), to siłą rzeczy jasność takiego obiektywu będzie duża. Ale co z tego skoro mały przetwornik będzie mocno sam z siebie szumiał więc w nocy niewiele zobaczymy. Nie da się praw fizyki przeskoczyć. Chcesz mieć dobrą jakość, to przetwornik musi być duży a obiektyw ogromny. Albo... zaczekać na następne generacje przetworników.

Bo systemu alarmowego nie widać przez szybę? :)
Jak wybiją szybę i ukradną rejestrator, to po jaką cholerę mi taki ukradziony system alarmowy? :):)

O tym właśnie piszę. Dlatego należy wypośrodkować. Możesz wcale nie kupować kamery i płacić wysokie AC bo zniżki na szkodach parkingowych szybko zeżrą ulgi, albo pójść w drugą stronę i rejestrować co się da z ryzykiem, że Ci ukradną kamerkę. Albo rybki albo akwarium :-)

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-06 13:57:50
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-06 o 12:32, Marek S pisze:
> [...]

Moim zdaniem o nie chodzi właśnie. Weź sobie np. taki akumulatorek AA. Zobacz jakiej jest on wielkości. Jeśli chciałbyś mieć jego pojemność w kamerze, to kamera musiałaby mieć obudowę, która go pomieści. A to już mebel by z tego powstał.

Nadal ten argument mnie nie przekonuje.
Kamerka sportowa jest niewiele większa od pudełka zapałek.

http://1.bp.blogspot.com/-jcidewq6vok/VelmorJijNI/AAAAAAAABPE/E8QO7GoIA-k/s1600/DSC07739_800.JPG

http://4.bp.blogspot.com/-5vO2KyRYzKA/Velmov2fnwI/AAAAAAAABPI/g8k7eq7b8tA/s1600/DSC07744_800.JPG

Czas nagrywania na akumulatorze średnio ok.1 h (w zależności od warunków) i modelu kamery. Trochę większa kamerka miała czas nagrywania w okolicy 3 h

http://www.wideorejestratory24.info/2015/09/test-porownawczy-kamer-sportowych-gopro-aee-drift-sjcam.html

  Tryb 1080p60

     AEE S71T: 1h27m
     Drift Ghost-S: 3h28m
     GoPro Hero 4 Black: 0h48m, 1h19m (średnia 1h03m)
     SJCAM SJ5000+: 0h58m

Tryb 4K

     AEE S71T: 2h14m
     GoPro Hero 4 Black: 0h39m

Mi to wygląda na jakieś "uparcie się" producentów rejestratorów. Ma być tylko do samochodu i nie damy pojemniejszego akumulatora bo nie i już.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-06 17:32:47
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-06 o 13:57, Kviat pisze:

Nadal ten argument mnie nie przekonuje. Kamerka sportowa jest
niewiele większa od pudełka zapałek.

No to wszystko jasne. Z ciekawości zerknąłem na jedną z tych kamer od wewnątrz:

https://youtu.be/nRyIH2yrmgQ?t=1m29s

Ona ma sporo więcej miejsca niż samochodowa bo... jest prostopadłościanem. One wszystkie mają taki właśnie kształt zauważ. Samochodowe prawie zawsze są albo designerskie, albo bardzo chude. Czemu tak? Jeśli miałbym wymyślać powód to tylko jeden do głowy mi przychodzi: bo ludzie tak chcą. Więcej poniżej.

Mi to wygląda na jakieś "uparcie się" producentów rejestratorów. Ma
być tylko do samochodu i nie damy pojemniejszego akumulatora bo nie i
już.

Wątpię. Obawiam się, że gdyby kamerki stały się większe, niewyfisiowane w kształtach, to mogłoby się zdarzyć tak, że klient nie będzie patrzał przychylnym okiem na nią. Też na to zwracałem uwagę przy zakupie nie myśląc zupełnie o baterii.

Rozbierałem parę takich kamerek i w żadnej nie widziałem niewykorzystanej objętości. Wszystko jest dopasowane co do mm. Nawet gdybym chciał wlutować większe ogniwo, to nie byłoby jak. W mojej poprzedniej miałem ogniwo 130mAh. Po tym jak się skończyło, kupiłem inne: 150mAh. Różnica była na grubości 0.5mm i ... nie weszło. Musiałem przeszlifować wzmocnienia w obudowie by móc zamknąć kamerę.

No i dochodzi jeszcze jeden argument, o którym wspomniałem: te samochodowe, w odróżnieniu od sportowych,  mają dostęp non-stop do ogromnego źródła zewnętrznej energii. Swoją mam włączoną cały dzień gdy jeżdżę / parkuję na mieście. Wyłączam ją tylko na noc - w garażu, bo tam jej nie potrzebuję. Mały akumulatorek używany jest tylko do łagodnych wyłączeń więc całkowicie wystarcza. Hipotetycznie pociągnie nagrywanie do 20 minut ale nigdy z tego nie skorzystałem. Tak więc raczej kwestią jest sposób podłączenia kamery w aucie a nie wielkość wbudowanego akumulatora. Po przemyśleniu sprawy doszedłem do wniosku, że to całkiem rozsądne. Jednakże tak czy owak powinny istnieć "kwadratowe" lub "grube" rozwiązania dla tych, którzy nie chcą się bawić z elektryką auta. I może istnieją. Sprawdzałeś?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-07 10:19:31
Autor: Adam
[...]

Trzecia opcja: separowany rejestrator. Przykład: SIV S10 DUAL

Kamerkę (albo obie) można stracić, ale schowany rejestrator z nagraniem zostaje.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-08 21:50:58
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-07 o 10:19, Adam pisze:

Trzecia opcja: separowany rejestrator. Przykład: SIV S10 DUAL

Kamerkę (albo obie) można stracić, ale schowany rejestrator z nagraniem zostaje.

Wreszcie sensowne rozwiązanie. Szkoda, że nie natrafiłem na nią gdy kupowałem dla siebie...

Jedyne do czego można się przyczepić to średniej jakości przetworniki i "mleko" gdy pada światło boczne. Na prezentowanych "surowych" filmach, nawet w środku słonecznego dnia,  numery rejestracyjne mijanych aut są trudne do wychwycenia :-( Ale i tak nie jest źle. Koncepcja jedyna słuszna moim zdaniem.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 20:51:50
Autor: J.F.
Dnia Sat, 5 May 2018 19:20:11 +0200, Kviat napisał(a):
[...]

Bo maja druga ceche - karta sie skonczy, i tak trzeba ja bedzie szybko
wylaczyc :-)

[...]

W czasie prowadzenia samochodu chcesz wymieniac ?

[...]

Nie za duzo? Zaraz sie zaczna problemy z pojemnoscia karty (w samochodzie akurat
malo przeszkadza), z predkoscia zapisu, ze zuzyciem karty, a w koncu z
ogladaniem :-)

J.

Data: 2018-05-06 00:31:28
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 20:51, J.F. pisze:
[...]

Nie mają takiej cechy. Praktycznie wszystkie rozsądne mają tryb rejestratora samochodowego, czyli również zapis w pętli, czy detekcja ruchu. I chyba niektóre modele mają czujnik przeciążeniowy. Tak jak w typowym rejestratorze.

[...]

Nie. Po prostu mają w standardzie funkcję nagrywania podczas ładowania. W samochodzie może być normalnie podłączona.
Chodziło mi o zaletę w przypadku używania poza samochodem.

[...]

Nie za duzo?

Nie wiem. Nie mam doświadczenia. Ale w "poradnikach" piszą, że sensowny wybór to od 12Mpix w górę.

Zaraz sie zaczna problemy z pojemnoscia karty (w samochodzie akurat
malo przeszkadza), z predkoscia zapisu, ze zuzyciem karty, a w koncu z
ogladaniem :-)

Większość z których znalazłem, obsługuje karty 32GB czy 64GB, są też takie, które łykają 128GB.
Karta 32GB (przy standardowym Full HD) to jakieś 2-3 godziny zapisu (o ile dobrze przeliczyłem ze ściągniętych próbek filmowych), zależy od modelu i używanego kodeka do kompresji (sugerują w poradach brać te co mają H.264 czy nawet H.265)
W trybie rejestratora w samochodzie, w pętli, to nie ma znaczenia, a do zabawy poza samochodem można sobie kupić kilka kart przecież, nie wspominając o tym, że przecież rzadko kto amatorsko kręci sobie filmiki z ręki trwające 2 godziny bez przerwy... A już zapis w 4k to tylko dla amatorów hardkorowców, nie dość, że trzeba mieć sprzęt TV do odtwarzania w 4K, to jeszcze niezły sprzęt do obrobienia takiego filmiku.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-05 22:33:22
Autor: m4rkiz
On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
16Mpix też są w sensownej cenie.

ke? takich ilosci pixeli to nie maja nawet interpolowane zdjecia z nich

a ilosc pixeli to w zasadzie ostatnia istotna cecha kamery

I targania tych wszystkich zabawek z i do samochodu.

dedykowane urzadzenie wykonane przez producenta ktory juz nauczyl sie czegos na swoich bledach bedzie zawsze lepsze niz "17 w jednym"

Data: 2018-05-06 00:49:26
Autor: Kviat
On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
Tek kamerki małe są. Sensowne matryce zaczynają się od 12Mpix, a i z
16Mpix też są w sensownej cenie.

ke? takich ilosci pixeli to nie maja nawet interpolowane zdjecia z nich

SJCAM SJ5000x Elite -12 Mpix
Forever SC-420 - 16 Mpix
Yi 4K+ - 12,4 Mpix

Wszystkie rozsądne "kręcą się" w tych okolicach. I nie jest to interpolacja.
Interpolacja dotyczy najczęściej trybu 4K, czytając i oglądając opinie, dowiedziałem się, że nie zawsze deklarowane 4K jest faktycznie 4K i jednak trzeba pokopać głębiej, czy przypadkiem nie interpolowane.

[...]

Możliwe. Stąd moje nieszczęsne rozterki, czy dedykowany do samochodu rejestrator, czy może jednak nie gorsze jakościowo (obrazu...) urządzenie bardziej uniwersalne.
Producenci tych kamerek też nie wypadli sroce z pod ogona, a że mają dodatkowe funkcje rejestratora samochodowego, to raczej zaleta niż wada?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-07 10:28:35
Autor: Adam
On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
[...]

Jeśli nie jest to interpolacja, to co się dzieje z tymi pikselami?

Przecież Full HD to 1920x1080 czyli lekko ponad 2 Mpx, natomiast 4k to ok. 8,3 Mpx.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2018-05-06 08:16:32
Autor: ToMasz
On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
[...]

http://elproducente.com/native-real-vs-fake-4k-resolution-how-to-check/

ToMasz

Data: 2018-05-06 10:23:17
Autor: Kviat
On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
[...]

Te wyżej to były przykłady na wielkość matrycy, a nie że te wszystkie trzy które podałem mają "prawdziwe" 4K.
Chodziło mi o to, że te które mają prawdziwe 4K "kręcą się" w okolicy wielkości 12 Mpix i powyżej, a przynajmniej znacząca większość.

A akurat Yi 4K+ ma:
(dalszy ciąg Twojego linka):
http://elproducente.com/best-action-camera-2016-gopro-hero5-black-vs-yi-4k-vs-sj7/

Widzę tam też mocniejszy model SJCAM SJ7 Star, jakieś 3 stówki droższa od SJCAM SJ5000x Elite.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-07 08:01:49
Autor: m4rkiz
On 2018-05-06 00:49, Kviat wrote:
[...]

przeoczylem ze mowa juz o czyms innym i zdziwilo mnie ze ktos moglby chciec upchac tak male pixele do rejestratorow

oczywiscie, w kamerkach 'sportowych' stosuje sie to co w telefonach, tylko tam po ciemku nic nie widac

Data: 2018-05-06 23:24:29
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
jesli sportowa do auta to tylko 4k i z lepszym obiektywem :-) ciekawe tez jak wyglada kwestia trwalosci bo sportowe sa raczej dedykowane do pracy na bateriach praca kilka godzin nonstop to raczej rzadkosc niz regula

Data: 2018-05-07 09:20:56
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-07 o 08:24, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
ciekawe tez jak wyglada kwestia trwalosci bo sportowe sa raczej dedykowane do pracy na bateriach praca kilka godzin nonstop to raczej rzadkosc niz regula

Na jakimś forum spotkałem dyskusję ludków używających kamery jako rejestratory i piszą, że niektóre modele grzeją się dość mocno podczas nagrywania z jednoczesnym podłączeniem do ładowania.
Ktoś się żalił, że problem dotyczył jakiegoś starszego modelu jego GoPro, że po dłuższej chwili aż parzył, więc na wszelki wypadek wyłączał. I to było w zamierzchłych czasach (dyskusja, o ile pamiętam, chyba z jakichś 3 może 4 lat temu :)), kiedy takie rozwiązanie nie było zbyt oczywiste, a producenci tych kamerek dokładali tryby samochodowe poprzez update firmware, bo konkurencja już to miała, a w ich modelach pierwotnie nie było, a jak było, to jako bonus traktowany pewnie z przymrużeniem oka, bo prawdziwy kierowca używa przecież rejestratora, a nie kamerki ;) Więc niektóre po updatach średnio to znosiły.
W nowych modelach, tych porządniejszych, jest to już od początku i problemu nie ma. A przynajmniej tak piszą ;)

Faktycznie zwracają też uwagę na krótszą żywotność akumulatorów, widać wyraźny spadek pojemności po ok. roku. Dlatego przy wyborze warto wziąć pod uwagę koszty zakupu nowych akumulatorów. W kamerce wymiana akumulatora to kilka sekund..., a jak toś używa kamerki tylko jako rejestratora, to przecież w rejestratorach mała pojemność akumulatora wymieniana jest jako zaleta ;)

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-07 11:08:05
Autor: Kviat
On 2018-05-05 19:20, Kviat wrote:
[...]

Bladego pojęcia o tym nie mam. Dzielę się tym co znalazłem podczas własnych poszukiwań, może ktoś zainteresowany skorzysta z mojego zmarnowanego czasu :)
I liczyłem, że ktoś coś napisze o własnych doświadczeniach.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-05 22:28:30
Autor: m4rkiz
On 2018-05-05 16:12, Kviat wrote:
[...]

za to w przeciwienstwie do baterii po roku w temperaturach -15 +70 bedzie dzialal, po dwoch latach tez, i po trzech... :P

jezeli chcesz dzialania poza autem podlacz do powerbanku, kamery z bateriami (przynajmniej u mnie) nie wytrzymywaly dluzej niz dwa lata, a dodatkowo nigdy nie mialem potrzeby wyjmowac ich z samochodu i krecic, od tego mam smartfona

Data: 2018-05-06 00:57:12
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 22:28, m4rkiz pisze:
On 2018-05-05 16:12, Kviat wrote:
[...]

Słuszna uwaga, ale w kamerce baterię mogę sobie wymienić w każdej chwili. W rejestratorze niby też da radę, gdzieś mi przemknął nawet filmik ze sposobem wymiany, ale to jakieś karkołomne operacje.

jezeli chcesz dzialania poza autem podlacz do powerbanku,

Hmmm... jednak zostanę przy pomyśle ograniczenia ilości złomu, niż jego mnożenia, skoro zamiast powerbanku mogę mieć zapasowy akumulator albo nawet dwa. Nie wspominając o wygodzie użytkowania takiego zestawu z powerbankiem.

kamery z bateriami (przynajmniej u mnie) nie wytrzymywaly dluzej niz dwa lata,

Kamery nie wytrzymywały, czy akumulatory?

a dodatkowo nigdy nie mialem potrzeby wyjmowac ich z samochodu i krecic, od tego mam smartfona

Ja natomiast czuję potrzebę wyjmowania z samochodu. A skoro i tak muszę wyjąć, to po co nosić bezużyteczny poza samochodem złom?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-06 01:37:19
Autor: kk
[...]

Przecież masz osobne zasilanie do podtrzymania

Data: 2018-05-05 21:05:56
Autor: kk
Wifi w kamerce (Było: Kamerka samochodowa raz jeszcze)
[...]

Przede wszystkim to by musiało samo zgrywać się a nie tak jak w mojej kamerce, że trzeba uruchomić program, pozaznaczać, pilnować kilka godzin by nie zasnął, popchnąć jak przestał działać itp itd

Kamerka powinna też korzystać z dostępnych sieci a nie wystawiać własną.

Więc podzielam, że to bez sensu w praktyce jest. No chyba, że są lepsze kamerki niż ta moja.

Data: 2018-05-05 22:41:59
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-05 o 21:05, kk pisze:

Więc podzielam, że to bez sensu w praktyce jest. No chyba, że są lepsze kamerki niż ta moja.

Uzupełnię: nie sądzę by lepiej to inne miały zrobione mimo iż taka techniczna możliwość istnieje. Jeśli będzie Ci się chciało pobawić edukacyjnie, to spróbuj dostać się do kamerki za pomocą Fast File Transfer. U mnie jest 10x przyspieszenie ale i tak więcej z tym zabawy niż korzyści.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 14:12:28
Autor: ToMasz
W dniu 04.05.2018 o 18:13, Kviat pisze:
Przekopałem wątki, poczytałem, przejrzałem rankingi, obejrzałem filmiki z różnych. I nadal ....
nie. jakbyś przejrzał tą grupę, skończyłbyś na g1w
w dzień, każda która rejestruje hd jest dobra. ilośc klatek- bez znaczenia, bo w gorszym oświetleniu nie "zdąży naświetlić" 60 fps.
jasny obiektyw - ma znaczenie, ale przy pastikowych szkiełkach, różnice są marginalne. (jakbyś miał obiektyw wielkości szklanki - to tak! różnice zobaczysz "gołym okiem")
Tak wiec g1w, albo rób porównanie filmików na YT w nocy, ale nie oczekuj czegoś lepszego w cenie poniżej 250% ceny g1w
ToMasz

Data: 2018-05-05 09:11:37
Autor: edybytr100
Kamerka samochodowa raz jeszcze
Pytanie laika, chcę mieć kamere na przód i tył. Szukać kamery dual czy np. kupić dwie polecane kamerki G1W, jedna na przód, druga na tył.

Data: 2018-05-05 20:49:56
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-05 o 18:11, edybytr100@gmail.com pisze:

Pytanie laika, chcę mieć kamere na przód i tył. Szukać kamery dual czy np. kupić dwie polecane kamerki G1W, jedna na przód, druga na tył.

Sam musisz rozważyć. Korzyści z duala są takie, że tylna kamera jest znacznie mniejsza, nie potrzebuje mieć GPS bo przednia ją wyręcza. Dane zapisywane są synchronicznie na karcie - tzn. że każdy np. 3minutowy "odcinek" z przedniej ma swój odpowiednik w tylnej. Jeśli dochodzi do zdarzenia, to G-sensor lub guzik w kamerze zabezpiecza oba nagrania jednocześnie. Tyle mi do głowy przyszło.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 14:26:54
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-05 o 14:12, ToMasz pisze:

Tak wiec g1w, albo rób porównanie filmików na YT w nocy, ale nie oczekuj czegoś lepszego w cenie poniżej 250% ceny g1w

Mam pytanko. Rozważam pozbycie się MiVue 792D Dual jako niedopracowanej technologii. Czy mógłbyś polecić jakąś kamerę pracującą jako Dual?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-05 16:39:23
Autor: Kviat
Kamerka samochodowa raz jeszcze
W dniu 2018-05-05 o 14:12, ToMasz pisze:
W dniu 04.05.2018 o 18:13, Kviat pisze:
Przekopałem wątki, poczytałem, przejrzałem rankingi, obejrzałem filmiki z różnych. I nadal ....
nie.

Tak.

jakbyś przejrzał tą grupę, skończyłbyś na g1w

Jakbyś przeczytał, to co napisałem, to wiedziałbyś dlaczego nie skończyłem na g1w.
Owszem, jest popularny i polecany. Nie wątpię, że w swoim przedziale cenowym bije konkurencję na głowę.
https://www.wideorejestratory24.pl/kamera-samochodowa-g1wh-fullhd
I pewnie bym się na niego zdecydował, gdybym miał ograniczony budżet do np. 300 zł
Założyłem jednak, że poszukam (i popytam o podpowiedzi) o zabawki z wyższego przedziału cenowego, nie dlatego, że lubię wydawać kasę, ale dlatego, że praktycznie we wszystkich (jakie znalazłem) artykułach/blogach z poradami półka cenowa poniżej 300 zł była hmmm... jakby to powiedzieć, delikatnie mówiąc, że lepiej ją omijać.

[...]

To mógłbyś podpowiedzieć model ze szklanymi szkiełkami.

(jakbyś miał obiektyw wielkości szklanki - to tak! różnice zobaczysz "gołym okiem")
Tak wiec g1w, albo rób porównanie filmików na YT w nocy, ale nie oczekuj czegoś lepszego w cenie poniżej 250% ceny g1w

I nie oczekuję.
Chyba jednak rzeczywiście nie przeczytałeś tego co napisałem w pierwszym poście.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-05 17:42:22
Autor: ToMasz
Kamerka samochodowa raz jeszcze
To mógłbyś podpowiedzieć model ze szklanymi szkiełkami.
kamery? nie. dlaczego? Bo rejestrator jazdy, a w zasadzie jego nagranie ma być materiałem dowodowym, czymś co pozwoli mi uprościć postępowanie sądowe, albo odeprzeć niesłuszne zarzuty. do tego nagranie musi byc przyzwolitej jakości. na filmikach "rosja to stan umysłu" albo polskie drogi, większośc ma jakość zdecydowanie gorsza niż g1w, a całkiem dobrze spełniają postawiony wyżej warunek. tak więc g1w spełnia z nawiązką oczekiwania, więc po co wydawać więcej kasy? NAprzykład aby mieć lepszy obraz nocą. I to wbrew pozorom jest problem. bo lepszy, na nasze oko to lekko jaśniejszy, pokazujący więcej szczegółów, ale tak naprawdę testem ostatecznym jest możliwość odczytania tablicy rejestracyjnej samochodu jadącego z naprzeciwka. czy  jakaś kamera za 300zł to potrafi? za 600? myślę że nie. jakość jest lepsza ale nie wystarczająca.
Więc konkluzja jest taka: w dzień - g1w w nocy? drooooogi sprzęt i nie dający 100% gwarancji wystarczająco dobrego materiału.
co mogę polecić? Nagrywanie telefonem. z tego co pamiętam galaxy s3 "widzi" w ciemności o wiele więcej niż kamera w jego cenie obecnej :)
sam sprawdź.
ToMasz
ps. jakbys chciał porównywać czyste dane katalogowe kamer, to w nocy będzie lepiej "widziała" tak która ma większą _w milimetrach_ matryce i mniej megapixeli. mniej, bo na każdy z nich przypadnie więcej światła...

Data: 2018-05-05 19:24:15
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 17:42, ToMasz pisze:
tak więc g1w spełnia z nawiązką oczekiwania, więc po co wydawać więcej kasy?

Hmmm... bo mogę wydać i może przy okazji uzyskam większą funkcjonalność, albo dostanę bardziej uniwersalne urządzenie.

ps. jakbys chciał porównywać czyste dane katalogowe kamer, to w nocy będzie lepiej "widziała" tak która ma większą _w milimetrach_ matryce i mniej megapixeli. mniej, bo na każdy z nich przypadnie więcej światła...

Dziękuję. Zwrócę na to uwagę.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-05 22:54:21
Autor: m4rkiz
On 2018-05-05 19:24, Kviat wrote:
tak więc g1w spełnia z nawiązką
oczekiwania, więc po co wydawać więcej kasy?

Hmmm... bo mogę wydać i może przy okazji uzyskam większą funkcjonalność,
albo dostanę bardziej uniwersalne urządzenie.

tyle ze nie, poprostu wydasz wiecej kasy i byc moze zyskasz jakies bajery, ale jezeli chodzi o obraz to znaczaco lepszego rejestratora niz g1w nie kupisz ani za 500 ani za 700 ani za 1000

tu masz kamere za 1500

https://youtu.be/QZiUK6ItXm0?t=213

i na nagraniu tak samo nic nie widac jak na g1wc za 200 :)

Data: 2018-05-06 01:07:05
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 22:54, m4rkiz pisze:
On 2018-05-05 19:24, Kviat wrote:
[...]

Nie chcę wyjść na jakiegoś fanatyka kamerek sportowych, bo przeczytałem kilka recenzji i obejrzałem kilka filmików jutubie, wszelkie uwagi czytam i biorę pod rozwagę, ale skoro na jednych i na drugich g. widać w nocy, to nadal kamerkę mogę używać poza samochodem, a rejestratora nie.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-07 07:54:33
Autor: m4rkiz
On 2018-05-06 01:07, Kviat wrote:
[...]

nie wiem jak w slabym swietle i co z automatycznym wlaczaniem nagrywania ale byc moze jest to lepszy wybor niz rejestrator samochodowy

poprostu w rejestratorach mozesz doplacic worek kasy a obraz bedzie tylko nieznacznie lepszy (oczywiscie zeby nie bylo glupio to dostaniesz jakies inne rzeczy jak prawdopodobnie wieksza niezawodnosc, gps, kamere na tyl itp. bo jednak klientowi trzeba dolozyc cos czego kamera za 200 nie posiada)

Data: 2018-05-13 12:17:17
Autor: Irek.N.
[...]

Ale za 2k już bez problemu.

tu masz kamere za 1500

https://youtu.be/QZiUK6ItXm0?t=213

i na nagraniu tak samo nic nie widac jak na g1wc za 200 :)

Ok.
https://www.youtube.com/watch?v=UAkGj6T4pUs#t=3m58s

[...]

Widzisz, z racji ceny niektóre sprzęty nie są popularne, a osoby które zdecydowały się jednak na zakup nie są zainteresowane podzieleniem się informacją, bo mają to w d. W efekcie o wielu rzeczach zwyczajnie się nie mówi.

Czy BlackVue jest dobra... ciężko powiedzieć, nigdy nie jest tak, że coś jest idealne pod każdym względem. Trzeba samemu ocenić.
W moim przypadku kabelek do tylnej był za krótki, w efekcie mam ją zamontowaną odwrotnie (soft to ogarnia na szczęście), strasznie cicho mówi, muszę mieć coś uszkodzone chyba.
Co do jakości filmu... i tak zazwyczaj nie mam aż tak czystej szyby ;)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-05-06 06:28:30
Autor: Cavallino
W dniu 05-05-2018 o 22:54, m4rkiz pisze:
On 2018-05-05 19:24, Kviat wrote:
[...]

g1w w chinach można kupić za mniejsze pieniądze, osobiście sam kupiłem za 120.
W drugiej próbie - pierwsza była nieudana, a kamerka okzała się tylko podróbą g1w, niemniej druga jest taka jak powinna.

Data: 2018-05-13 12:09:21
Autor: Irek.N.
Kamerka samochodowa raz jeszcze
Ok, nie szukasz najtańszej, tylko możliwie najlepszej, to może takie coś:
http://www.blackvuepolska.pl/dr750s-2ch

Dual, znakomicie widzi w nocy, jak i inne kamerki z podobną matrycą zresztą. Nie ma ekranu, nie przeszkadza, wszystko po wifi... a zasięg ma spory (z domu bez problemu łączę się z samochodem zaparkowanym poza ogrodzeniem).
Cenowo masakra, ale kupuje się na bardzo długi i jak budżet specjalnie nie przeszkadza, czemu nie :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-05-13 03:38:24
Autor: Kris
W dniu niedziela, 13 maja 2018 12:09:13 UTC+2 użytkownik Irek.N. napisał:
Ok, nie szukasz najtańszej, tylko możliwie najlepszej, to może takie coś:
Dziwi mnie szuanie ameerki z super parametrami
Przrcież to w aucie do  niczego niepotrzebne

Data: 2018-05-05 22:54:29
Autor: Chris
W dniu 05.05.2018 o 16:39, Kviat pisze:
[...]

https://www.wideorejestratory24.pl/kamera-samochodowa-viofo-a119s-gps

Zobacz ten model.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2018-05-06 01:16:05
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-05 o 22:54, Chris pisze:
[...]

Dziękuję.
Faktycznie, całkiem niezłej jakości zapis obrazu. Obsługuje karty do 128GB, no i dla tych co nie zostawiają zabawek w samochodzie (czyli dla mnie ;) podkreślają, że łatwy montaż/demontaż.
Wezmę pod uwagę.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-07 12:40:35
Autor: Chris
W dniu 2018-05-06 o 01:16, Kviat pisze:
[...]

Ma bardzo dobre opinię na forum Forda, masz nawet specjalny temat na jej temat.

https://forum.fordclubpolska.org/showthread.php?t=265840

--
Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

Data: 2018-05-05 18:26:32
Autor: T.
[...]

Wifi to tylko chwyt marketingowy. Jak jesteś poza autem, to i tak musisz do niego pójść, żeby włączyć kamerkę w celu przegrywania po wifi :-)
A jak jesteś w aucie to podłączenie przez kabel daje lepszy transfer.
T.

Data: 2018-05-06 01:46:11
Autor: kk
W dniu 2018-05-05 o 18:26, T. pisze:

[...]

A jak chcesz oglądnąć obraz z kamerki to Wifi Ci nie pomoże ? Bo mnie pomaga. Po co właściwie Ty to chcesz przegrywać ? :-)

Data: 2018-05-06 18:36:28
Autor: T.
W dniu 2018-05-06 o 01:46, kk pisze:
[...]

Bezpośrednio to mogę oglądać na kamerce. Jak chcę lepszą jakosć - najlepiej na kompie. A jak chcę wysłać na policję, to jeszcze obrabiam po drodze :-)
T.

Data: 2018-05-06 23:36:10
Autor: kk
W dniu 2018-05-06 o 18:36, T. pisze:
[...]

Tak obiektywnie to poza hobby nie ma za bardzo potrzeby przegrywania filmików i właśnie korzystanie przez Wifi wydaje się optymalne. Szczególnie, że dzięki temu kamerka może w ogóle nie mieć wyświetlacza.

Data: 2018-05-07 10:28:53
Autor: T.
W dniu 2018-05-06 o 23:36, kk pisze:
[...]

Jak jedziesz, to patrzysz przed siebie, a nie w kamerkę. A jak stoisz to naprawdę siedzisz w aucie i oglądasz przez Wifi to, co nagrałeś? To nie wygodniej zabrać kamerkę lub kartę i oglądać na kompie?
Ekran w kamerze de facto w ogóle nie jest potrzebny - bez wzgledu na to, czy ma, czy nie ma Wifi. Jedyne zastosowanie - ustawianie parametrów nagrywania.
T.

Data: 2018-05-07 01:57:16
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
wifi to bzdet, przeklada sie karte i tyle, alternatywa to 64GB-128GB do przewalenia przez wifi lub mozolne szukanie wybranego pliku

ps sportowe tez traca momentalnie baterie przy wlaczonym wifi a podlaczone na stale pewnie sie upieka po paru godzinach :-) ciekawe czy gwarancja to obejmie

Data: 2018-05-07 20:29:24
Autor: kk
W dniu 2018-05-07 o 10:28, T. pisze:
[...]

Ja w ogóle tego nie oglądam :-) Raz oglądnąłem jak mi pieszy wlazł pod koła.

To nie wygodniej zabrać kamerkę lub kartę i oglądać na kompie?

Lepiej oglądać na telewizorze :-) Gdyby te kamerki współdziałały normalnie z sieciami to by można z nich puścić obraz na tv a tak to mi gadasz o noszeniu plików.

Ekran w kamerze de facto w ogóle nie jest potrzebny - bez wzgledu na to, czy ma, czy nie ma Wifi. Jedyne zastosowanie - ustawianie parametrów nagrywania.

Nie lepiej smartfonem ?

Data: 2018-05-07 23:06:44
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
Data: 2018-05-08 22:14:23
Autor: Marek S
[...]

Nie zgodzę się z Twoją opinią. WiFi w kamerach (rozumiane jako zestaw kamera + wifi + aplikacja dedykowana) to fatalne rozwiązanie, choć koncepcyjnie słuszne. Transfer po WiFi jest żaden. W kamerze MiVue 792 dodatkowo spowalnia gdy kamera nagrywa. Wyszukanie pożądanego filmu jest od strony praktycznej niemożliwe - szczególnie w dualu, gdzie danych jest 2x więcej. Zanim załadują się pierwsze klatki wszystkich filmów mijają wieki. Jeśli chce się jakiś przegrać by np. udostępnić policji, to trzeba wykazać się skrajną cierpliwością. Już nie pamiętam dokładnie, ale jeden film 3-minutowy 440MB zgrywał się z 5 minut chyba.

Owszem, podgląd z kamery jest w czasie rzeczywistym i działa, ale po co mi on? W swojej mam ustawieniach wyłączanie wyświetlacza po 10s od rozpoczęcia nagrywania - by zobaczyć czy się nie zepsuła np.

A wyświetlacz jest potrzebny do ustawień. Niby przez WiFi byłoby można to zrobić również, ale lepiej nie wprowadzać niepewnego pośredniczącego medium do takich czynności.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-08 22:41:02
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
-- A wyświetlacz jest potrzebny do ustawień. Niby przez WiFi byłoby można to zrobić również, ale lepiej nie wprowadzać niepewnego pośredniczącego medium do takich czynności.

nonsens np kamera ip nie ma wyswietlacza, konfiguracja przez wifi z drugiego konca swiata i dziala znakomicie

Data: 2018-05-09 22:30:15
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-09 o 07:41, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Kamera samochodowa to zupełnie inne urządzenie przecież. Widziałeś kamerę samochodową, którą obsłużysz przez WiFi z drugiego końca świata? :-D

Jakie miałoby to mieć choćby hipotetyczne zastosowanie?

Po trzecie - nawet jeśli wymyślisz jakieś, to czy kiedykolwiek próbowałeś łączyć się po WiFi z kamerą samochodową? Widziałeś jakie są tam transfery? Taka prędkość jedynie ekstremalnie cierpliwym osobom pozwoli cokolwiek osiągnąć. Być może są jakieś "militarne" urządzenia, ale po typowych kamerkach kupionych na A, raczej nie oczekiwałbym cudów na patyku.

Po czwarte - WiFi w typowej kamerze samochodowej nie ma dostępu do sieci WAN.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-13 12:29:03
Autor: Irek.N.
[...]

No... tak...
Jak się złodziej nie zorientuje, to zobaczysz jego trasę do dziupli nawet. Zobaczysz czy się bardzo spieszył, czy nie uderzył w coś po drodze oraz o czym rozmawiał jak jechał z kimś czy dzwonił, czy miał towarzystwo asekuracyjne z tyłu i nawet współrzędne geograficzne dziupli dostaniesz :) Serio.

Po czwarte - WiFi w typowej kamerze samochodowej nie ma dostępu do sieci WAN.

Sama kamerka nie, ale przez samochód już może.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-05-14 19:18:42
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-13 o 12:29, Irek.N. pisze:
[...]

To znaczy, że to nie był złodziej lecz kursant złodziejstwa na pierwszy zajęciach, które właśnie oblał. :-D
Przeciętny złodziej pierwsze co robi, to uruchamia jammera by zakłócić pracę lokalizatorów GPS oraz wszelkich innych transmisji radiowych.

Po czwarte - WiFi w typowej kamerze samochodowej nie ma dostępu do sieci WAN.

Sama kamerka nie, ale przez samochód już może.

Zapodasz model?

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-14 21:18:19
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-14 o 19:18, Marek S pisze:

[...]

Nie ma urządzenia zakłócającego równocześnie ileś częstotliwość.
Nie dotyczy oczywiście urządzeń na filmach.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2018-05-14 22:44:43
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-14 o 21:18, RadoslawF pisze:

Nie ma urządzenia zakłócającego równocześnie ileś częstotliwość.
Nie dotyczy oczywiście urządzeń na filmach.  :-)

Oto jedno z nich.
http://jammers.store/jammer-monster-mobile-phone-gps-lojack-wifi-vhf-uhf-315mhz-433mhz-signal-jammer-p-161.html

Te złodziejskie wyglądają podobnie lecz mają również GPSowe częstotliwości.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-15 01:03:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-14 o 22:44, Marek S pisze:

[...]

No to mnie zaskoczyłeś.
Ciekawy jestem czy ma tyle samo nadajników ile anten.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-15 22:20:49
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-15 o 01:03, RadoslawF pisze:

Te złodziejskie wyglądają podobnie lecz mają również GPSowe częstotliwości.

No to mnie zaskoczyłeś.
Ciekawy jestem czy ma tyle samo nadajników ile anten.

To już musisz pogadać ze złodziejami lub z policją :-) Nie śledzę branży.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-19 10:30:33
Autor: kk
W dniu 2018-05-15 o 22:20, Marek S pisze:
[...]

Pewnie, pogadajmy ze specjalistami od wspierania budżetu narodowego. Oni na pewno znają się jeszcze na czymś innym. Ha Ha Ha

Data: 2018-05-14 21:23:23
Autor: Irek.N.
Kamerka samochodowa raz jeszcze
To znaczy, że to nie był złodziej lecz kursant złodziejstwa na pierwszy zajęciach, które właśnie oblał. :-D

Fakt, ciapa musiał by być straszny.

Zapodasz model?

Ale czego, rejestratorka? BlackVue. Chwalą się, że autoupload do chmurki robi, taki ekshibicjonizm po prostu :)

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-05-14 22:52:34
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-14 o 21:23, Irek.N. pisze:

Zapodasz model?

Ale czego, rejestratorka? BlackVue. Chwalą się, że autoupload do chmurki robi, taki ekshibicjonizm po prostu :)

Właśnie ciekaw byłem tego rozwiązania :-) Swoją drogą jeszcze tego brakowało aby w domu śledzić na żywo transmisję z zaparkowanego auta :-D To trochę tak jak lodówka z telewizorem (autentyk!).

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-14 23:47:57
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
-- Swoją drogą jeszcze tego brakowało aby w domu śledzić na żywo transmisję z zaparkowanego auta :-D to ma sens tylko jesli miejscowka jest ciekawa :-) mi home dome 1080 idzie z powerbanka ale jest zbyt klocowata, cos takiego moze byc:

https://www.gearbest.com/ip-cameras/pp_1435010.html?wid=1433363

no i czemu z zaparkowanego ? przeciez zaden problem pchnac transmisje przez Periscope na Twittera

Data: 2018-05-15 22:23:41
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-15 o 08:47, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

no i czemu z zaparkowanego ? przeciez zaden problem pchnac transmisje przez Periscope na Twittera

Nie pomyślałem o tym. Można pewnie będzie lajki zebrać na FB z taką kamerą! :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-19 10:39:03
Autor: kk
[...]

Ekshibicjonizm to to nie jest :-) co najwyżej zagrożenie prywatności lub .... celebrytyzm. A pewnie można do tej chmury wrzucać bez udostępniania innym tylko dlatego za jej pomocą by nie musieć organizować prywatnych dobrze dostępnych zasobów sieciowych.

Data: 2018-05-14 23:33:20
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
-- Przeciętny złodziej pierwsze co robi, to uruchamia jammera by zakłócić pracę lokalizatorów GPS oraz wszelkich innych transmisji radiowych.

to zabawne bo zerwanie transmisji to w wiekszosci systemow aktywacja alarmu :-)

Data: 2018-05-15 10:42:38
Autor: RadoslawF
W dniu 2018-05-15 o 08:33, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:

[...]

Czyli jak pełnoprawny właściciel wyjedzie własnym autem poza zasięg
GSM to mu samochód wyłączy silnik a włączy alarm?
To samo w garażu podziemnym?
A jak będzie jakaś katastrofa i wyłączą stacje bazowe to przy
okazji wyłączą się nowoczesne auta?
Tak głupich konstruktorów to chyba jednak nie ma.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-15 02:21:49
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
-- Czyli jak pełnoprawny właściciel wyjedzie własnym autem poza zasięg GSM to mu samochód wyłączy silnik a włączy alarm? To samo w garażu podziemnym?

to jest konfigurowalne

A jak będzie jakaś katastrofa i wyłączą stacje bazowe to przy okazji wyłączą się nowoczesne auta?

aktywacja alarmu nie musi oznaczac unieruchomienia auta

przykladowa instrukcja (tylko tracker bez apki czy serwera)

https://abc-rc.pl/templates/images/files/995/1474447281-tk102b.pdf

Data: 2018-05-15 22:31:13
Autor: Marek S
[...]

Byłoby to osobliwe - co zauważył RadosławF. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy autem, w którym alarm jest aktywowany praktycznie przy każdej podróży.

Pooglądaj sobie filimiki na YT czy gdziekolwiek o kradzieży aut. Zagłuszanie "jeżem" (bo tak urządzenie zagłuszające nazywa się w slangu) to standard. Jest też polski producent urządzenia lokalizującego (nie GPS), który chwali się iż jeż mu nie straszny. Również możesz go wytropić w Google i poczytać na temat łatwości kradzieży najnowocześniejszych aut.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-15 23:00:37
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
-- Byłoby to osobliwe - co zauważył RadosławF. Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy autem, w którym alarm jest aktywowany praktycznie przy każdej podróży.

jeszcze raz:
*to jest konfigurowalne*
czyli uzytkownik ustawia sobie co chce

Data: 2018-05-16 17:33:38
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-16 o 08:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Ja to zrozumiałem. Zauważ jak to w praktyce musiało by wyglądać. Parkujesz w mieście pod chmurką - aktywujesz wszystko. Wjeżdżasz na parking podziemny - dezaktywujesz wszystko. Przejeżdżasz wąwozem leśnym, zatrzymujesz auto, dezaktywujesz GPS bo nie sięga więc alarm odpali. Wyjeżdżasz z wąwozu - znów się zatrzymujesz bo już można aktywować go z powrotem. A nawet gdy parkujesz i zasięg wszystkiego jest dobry, przejedzie śmieciarka obok i alarm wyje czy cokolwiek innego robi. Jakbym miał mieć takie doświadczenia - wybrałbym rower.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-16 23:21:45
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamerka samochodowa raz jeszcze
-- Ja to zrozumiałem.

szczerze watpie

-- Zauważ jak to w praktyce musiało by wyglądać.

to nie jest praktyka tylko jakis wydumany scenariusz

typowa konfiguracja to wyjazd poza okreslona strefe, w godzinach nocnych plus ew predkosc jesli jezdzimy zgodnie z przepisami, konfiguracja banalna za pomoca predefiniowanych sms-ow

Data: 2018-05-09 06:47:33
Autor: kk
W dniu 2018-05-08 o 22:14, Marek S pisze:
[...]

Nie jestem pewien co chcesz powiedzieć

Transfer po WiFi jest żaden.

No i co z tego jak taka kamerka służy do wykonywania i przechowywania nagrań a nie ich udostępniania.

W kamerze MiVue 792 dodatkowo spowalnia gdy kamera nagrywa.

U mnie chyba nawet nie da się jednocześnie pobierać i nagrywać. No źle, nie mówię, że dobrze, ale to słabość a nie że Wifi nie ma sensu.

Wyszukanie pożądanego filmu jest od strony praktycznej niemożliwe - szczególnie w dualu, gdzie danych jest 2x więcej.

Logiczne, że w dualu danych jest dwa razy więcej, więc nie rozumiem argumentu :-)

Filmy mam po datach, nie widzę problemu wyszukiwania.

Zanim załadują się pierwsze klatki wszystkich filmów mijają wieki.

Gdzie i jakie to ma znaczenie ? Przecież te klatki niczego nie przybliżają, ot kolejny fragment przejazdu.

Jeśli chce się jakiś przegrać by np. udostępnić policji, to trzeba wykazać się skrajną cierpliwością. Już nie pamiętam dokładnie, ale jeden film 3-minutowy 440MB zgrywał się z 5 minut chyba.

No ok, ale robisz to raz na ruski czas to co za różnica. Ja rozumiem, że na etapie zabawy kamerą czy jakichś eksperymentów człowiek chciałby nie być ograniczony możliwościami kamery ale do normalnej eksploatacji gdzie kamera sobie chodzi w tle ma się to nijak.

Ja oczywiście też wyobrażam sobie że możnaby taką kamerę pełniej wykorzystać, ale to właśnie wtedy gdy będzie dostępna bezprzewodowo a nie, że ja pliki będę ręcznie nosił. Mogłaby np łączyć się z dostępnymi sieciami a nie tylko swoją wystawiać. Mogłaby mieć udokumentowany interfejs programistyczny. Ja bym widział korzystanie z kamery tak, że siedzę sobie gdzieś i mogę zobaczyć obraz kamery. I te filmiki też bym sobie chciał w dowolnej chwili przeglądać. Ale raczej z kamery niż miałbym je wszystkie kopiować gdzieś by oglądać. I dla odmiany chciałbym mieć teraz możliwość wgrywania mp3'ek do odtwarzania w samochodzie a nie z kartą chodzić. Może trzeba po prostu CarPC sobie zorganizować a nie zawracać gitarę producentom wyszukanymi oczekiwaniami, których przeciętny ludzik wcale nie chce. Mój tracker nie musiałby mieć GPS ani GSM tylko mógłby korzystać z pokładowego :-)

Owszem, podgląd z kamery jest w czasie rzeczywistym i działa, ale po co mi on?

To nie korzystaj, w czym problem ?

W swojej mam ustawieniach wyłączanie wyświetlacza po 10s od rozpoczęcia nagrywania - by zobaczyć czy się nie zepsuła np.

Weź przestań, że będziesz wszystko kontrolował co się wokół Ciebie dzieje.

A wyświetlacz jest potrzebny do ustawień. Niby przez WiFi byłoby można to zrobić również, ale lepiej nie wprowadzać niepewnego pośredniczącego medium do takich czynności.

Po cholerę w kółko coś tam ustawiać ? :-)

Data: 2018-05-09 22:18:52
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-09 o 06:47, kk pisze:

Nie zgodzę się z Twoją opinią. WiFi w kamerach (rozumiane jako zestaw kamera + wifi + aplikacja dedykowana) to fatalne rozwiązanie, choć koncepcyjnie słuszne.

Nie jestem pewien co chcesz powiedzieć

To, że zrobienie czegokolwiek z kamerką po WiFi wymaga anielskiej cierpliwości i nawet najprostsze czynności nie będą tak sprawnie przebiegać jak na wyświetlaczu kamery.

[...]

Jeśli dojdzie do jakiegoś zdarzenia (nie wypadku) to jesteś w stanie w ciemno utrafić we właściwą godzinę i minutę? Jeśli tak, to podziwiam.

Zanim załadują się pierwsze klatki wszystkich filmów mijają wieki.

Gdzie i jakie to ma znaczenie ? Przecież te klatki niczego nie przybliżają, ot kolejny fragment przejazdu.

No jak to nie? Jedziesz np. godzinę, gdzieś ktoś wykonał jakieś cudo na ulicy, które chcesz pobrać. Godzina jazdy to 20 filmów. A wcześniej też jakieś się nagrały. Trafisz we właściwy? Bo ja nie. Widząc pierwsze klatki rozpoznam właściwy odcinek drogi i pobiorę właściwy filmik.

No ok, ale robisz to raz na ruski czas to co za różnica.

Tym bardziej łatwiej jest wydłubać kartę i zanieść ją do kompa niż zainstalować aplikację, skonfigurować połączenie, powkurzać się, że nie wiadomo który film to był ten właściwy więc pobrać pierwszy ... 5 min, drugi... 10 min, N-ty - wreszcie trafiony. Choć prędzej pewnie sobie darujesz donos. A do tego okaże się, że po aktualizacji Androida apka przestała działać i w ogóle nic się nie da zrobić. Do bani taka robota nawet raz na ruski rok.

Dlatego uważam, że WiFi w kamerkach przy takiej wydajności jest tylko pozbawionym sensu gadgetem.

Ja rozumiem, że na etapie zabawy kamerą czy jakichś eksperymentów człowiek chciałby nie być ograniczony możliwościami kamery ale do normalnej eksploatacji gdzie kamera sobie chodzi w tle ma się to nijak.

Właśnie... WiFi użyłem tylko raz - bawiąc się nową kamerą. Obecnie nawet aplikację odinstalowałem gdyż zabawa pokazała, że WiFi to pomyłka.

[...]

No właśnie napisałem, że kontroluję tylko to czy wystartowała i czy podczas parkingu coś się nagrało (kamera sama to zgłasza po starcie). Nic więcej mnie nie interesuje.

A wyświetlacz jest potrzebny do ustawień. Niby przez WiFi byłoby można to zrobić również, ale lepiej nie wprowadzać niepewnego pośredniczącego medium do takich czynności.

Po cholerę w kółko coś tam ustawiać ? :-)

Cały czas próbuję powiedzieć, że WiFi do niczego nie jest potrzebne. Nawet do zabawy we wczesnym okresie posiadania.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-10 12:55:54
Autor: J.F.
Użytkownik "Marek S"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pcvl3d$5hj$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Jak dojdzie do wypadku, to widzisz jaka jest godzina, a moze i kamera przestaje nagrywac.

Jak ci ktos chamsko droge zajedzie i po godzinie chcesz odszukac, bo nie spojrzales na zegarek ... to chyba wygodniej odszukuje sie na kompie niz na malutkim wyswietlaczu kamerki.

[...]

O ile pamietasz dokladnie odcinek, bo jak znam zycie, to na kamerce nawet przewijanie tych 3 minut bedzie problematyczne.

[...]

Ano, jakos tak, z drugiej strony jak kamerka dobrze zamocowana/schowana,
a apka nie przestala dzialac, to z wifi wygodniej :-)

J.

Data: 2018-05-10 15:49:29
Autor: Chris
W dniu 2018-05-10 o 12:55, J.F. pisze:
[...]

W momencie uderzenia aktywuje się czujnik uderzeniowy w kamerce i plik jest kierowany do osobnego katalogu i nie ma możliwości skasowania takiego pliku z poziomu kamerki.

Jak ci ktos chamsko droge zajedzie i po godzinie chcesz odszukac, bo nie
spojrzales na zegarek ... to chyba wygodniej odszukuje sie na kompie niz
na malutkim wyswietlaczu kamerki.

Zawsze można nacisnąć przycisk blokady przed skasowaniem danego pliku, w momencie aktywacji oprócz blokady następuje też umieszczenie takiego pliku w osobnym katalogu.

A przynajmniej ja tak mam i chyba każda kamera w stylu G1Wx, G55 (moja) bo mają prawie ten sam soft.

Data: 2018-05-10 19:57:35
Autor: Marek S
Kamerka samochodowa raz jeszcze
W dniu 2018-05-10 o 12:55, J.F. pisze:

> Jak dojdzie do wypadku, to widzisz jaka jest godzina, a moze i kamera
> przestaje nagrywac.

Tak, ale ja niezmiernie rzadko je miewam :-D Średnio jeden na całe życie więc raczej ta sugestia nie będzie przydatna :-D

Jak ci ktos chamsko droge zajedzie i po godzinie chcesz odszukac, bo nie spojrzales na zegarek ... to chyba wygodniej odszukuje sie na kompie niz na malutkim wyswietlaczu kamerki.

A o czym ja piszę jak właśnie nie o tym?

O ile pamietasz dokladnie odcinek, bo jak znam zycie, to na kamerce nawet przewijanie tych 3 minut bedzie problematyczne.

Po pierwsze zależy od ergonomii kamery, po drugie - a od czego jest komp? Wyciągasz kartę i znajdujesz bez kłopotu co chcesz.

Ano, jakos tak, z drugiej strony jak kamerka dobrze zamocowana/schowana,
a apka nie przestala dzialac, to z wifi wygodniej :-)

Korzystałeś? Było wygodniej?
Ja skorzystałem raz - ostatni raz :-D

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-13 12:25:25
Autor: Irek.N.
[...]

Hmm.. jest GPS, więc daty i czas plików pokrywają się z rzeczywistością (nazwa pliku zawiera datę, godzinę, minutę oraz kierunek). Więc bez problemu trafię w film z przed godziny, co najwyżej pomylę się o jeden do przodu-tyłu.
Jak mi się coś przytrafi, to i tak zacznę od ostatniego - przedostatniego. Pomijając, że takie materiały są oznaczane przez rejestrator.

Co innego jak chcę sobie popatrzeć jak to mi się fajnie jechało... fakt, wtedy może lepiej użyć kamery niż rejestratora :)

Miłego.
Irek.N.
ps. mówię o kamerze jaką mam, nie wiem czy wszystkie tak robią.

Data: 2018-05-14 12:26:14
Autor: J.F.
Użytkownik "Irek.N."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:pd93qc$ohe$1@node2.news.atman.pl...
[...]

I ile pasuje strefa czasowa i czas letni.

ps. mówię o kamerze jaką mam, nie wiem czy wszystkie tak robią.

No to jeszcze mamy czas lapania GPS - zajmie mu to np 15 minut, i jaki czas bedzie wczesniej ...

J.

Data: 2018-05-14 18:44:25
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-13 o 12:25, Irek.N. pisze:

Hmm.. jest GPS, więc daty i czas plików pokrywają się z rzeczywistością (nazwa pliku zawiera datę, godzinę, minutę oraz kierunek).

To zależy od chipsetu. W moje MiVue jest tylko data i czas.

Co innego jak chcę sobie popatrzeć jak to mi się fajnie jechało... fakt, wtedy może lepiej użyć kamery niż rejestratora :)

Ja bym obok tej kamery i rejestratora przyssał do szyby jeszcze lustrzankę cyfrową. Powiedzmy z obiektywem 600mm. Może się przydać :-D
Aha - do tego monitor ze 25" by lepiej było widać :-D

Ok, teraz poważnie. Owszem, zdarzyło mi się pośmigać na torze wyścigowym i chętnie sobie potem analizowałem swoje błędy.  Ale w życiu nie wpadłbym na pomysł instalowania kamery zamiast "standardowego" rejestratora. Wyjąłem kartę, włożyłem do PCta i odczytałem. Z kamerą zresztą byłoby identycznie.

ps. mówię o kamerze jaką mam, nie wiem czy wszystkie tak robią.

No właśnie nie. Miałem ich kilka i żadna tak nie czyniła. Ale to żaden problem. Jeśli raz na miesiąc coś ściągnę, to dużo. Chodziło mi tylko o to, że pobieranie/wyszukiwanie filmów przez WiFi, nawet w taj rzadkich sytuacjach to objaw masochizmu. To naprawdę nie działa, choć mogłoby. Technicznie nie ma problemu by nawet 10x szybciej pobierać filmy bez zmiany sprzętu. Wystarczy odpowiedni protokół transmisji ale z nieznanych mi względów  nie stosuje się szybszych połączeń.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-14 21:25:52
Autor: Irek.N.
[...]

Pewnie że tak. Oby nigdy nie trzeba było zaglądać.

[...]

Nie mogę nic powiedzieć, gdyż jedyne co sprawdziłem to fakt czy działa. No więc działa... i na tym poprzestałem. Może jest jak piszesz i prościej wyjąć kartę. Skomplikowane to nie jest, a jeśli ma zaoszczędzić nerwów, to warto.

Miłego.
Irek.N.

Data: 2018-05-13 20:09:33
Autor: kk
W dniu 2018-05-09 o 22:18, Marek S pisze:
[...]

Dobra, ale to z powodu takiej a nie innej realizacji oprogramowania. Potencjalnie możliwości kamery pozostają takie same a możliwości komunikacji zwiększone.

[...]

Jak nie znam godziny i mi się z jakiegoś uzasadnionego powodu nie zablokowało na karcie to w istocie mam problem pobierania kolejnych filmików.

[...]

Jak już mówiłem ja tego zasadniczo w ogóle nie oglądam. Jak mi się raz zdarzyło, że pieszy mi wszedł pod koła to bez problemu odnalazłem właściwy filmik. Ale ok, chyba jestem mimo wszystko optymistą.

[...]

Nie aktualizują tej aplikacji co mam. Działa jak działała. No fakt, właśnie podjąłem kwestię użycia i ... no nie zadziałało, czyli jest jak piszesz, co już wcześniej potwierdziłem. Może są jakieś kamery bez tych wad. W sumie żaden problem zrobić to jak należy.

Dlatego uważam, że WiFi w kamerkach przy takiej wydajności jest tylko pozbawionym sensu gadgetem.

Wydajność chyba wystarcza do streamingu. Kwestia, że Ty chcesz koniecznie ściągać te filmiki a kamera i to oprogramowanie klienckie nie pomaga Ci w normalnym użyciu, czyli nie oferuje streamingu tylko właśnie pobieranie.

[...]

A ja nie :-) Nie brakuje mi ekranu, brakuje mi dobrej funkcjonalności komunikacyjnej, ciągle mogę tę kartę przełożyć co mi się zdarzyło nawet kiedyś właśnie z powodu wydajności, nie wiem ile musiałbym czekać i ile razy popychać by mi się wszystko pobrało.

[...]

A ja nic nie kontroluję, ufam że kamera nagra co potrzeba. Jak nie nagra to i tak nie mam na to wpływu.

[...]

A ja, że jedynie Wifi jest w kamerze potrzebne :-) Wyświetlacz zbyteczny, przekładanie kart również. To ostatnie oczywiście o ile zrobią odpowiednie oprogramowanie w tej kamerze.

Data: 2018-05-14 19:15:18
Autor: Marek S
W dniu 2018-05-13 o 20:09, kk pisze:

[...]

Ależ ja temu nie umniejszam a jedynie odpowiadam wątkotwórcy by nie kierował się obecnością WiFi podczas zakupu kamery samochodowej. Po co płacić za coś, co jest słabo przydatne?

Jak już mówiłem ja tego zasadniczo w ogóle nie oglądam. Jak mi się raz zdarzyło, że pieszy mi wszedł pod koła to bez problemu odnalazłem właściwy filmik. Ale ok, chyba jestem mimo wszystko optymistą.

Po WiFi grzebałeś w kamerze?
Ja osobiście jestem cierpliwy, ale przy czymś takim wymiękam szczególnie, że nie jest wielkim dla mnie problemem wyjąć kartę i na kompie bez problemu wyszukać to, co mnie interesuje. A dodatkowym bonusem jest duży monitor.

[...]

Pomijając nawet tę kwestię, powiem że potrafię po WiFi tym samym smartfonem i z tej samej kamery pobrać filmy 10x szybciej niż poprzez aplikację. Problem leży w stosowanych protokołach a nie w sprzęcie. Czemu tak robią? Nie wiem. W poprzedniej kamerze podobnie było.

[...]

Korekta: mi osobiście  zwisa, co oferuje WiFi w kamerkach bo sobie lepiej radzę. Ustosunkowałem się do słów wątkotwórcy podając własne doświadczenia jako uzasadnienie opinii. Oczywiście nie jestem testerem wszelakich kamer więc danych statystycznych nie posiadam. Wypowiadam się jako nabywca 2 nietanich kamerek.

[...]

I o tym właśnie trąbię non stop :-)

[...]

A ja mam wielki wpływ. Gdybym olał sprawę jak to czynisz, to nie miałbym filmu ze stłuczki. Drobnej, ale zawsze. Otóż co się stało: w kamerze zaczął padać akumulator - co jest nieuniknione prędzej czy później. W konsekwencji zapis czasem uszkadzał podczas zaniku zasilania strukturę logiczną karty. Konieczne było formatowanie raz na jakiś czas. Kamera o tym informowała czerwonym napisem na ekranie. Nie ignorowałem tego, jak proponujesz. Oczywiście potem wymieniłem w niej akumulator i wszystko do normy wróciło zanim nie padła sama z siebie parę miesięcy później.

Gdybym ignorował fakt obu awarii, to pewnie do dziś jeździłbym bez rejestracji czegokolwiek ale za to z przekonaniem, że wszystko jest ok. Nic mnie nie kosztuje spojrzenie na wyświetlacz kamery przy uruchamianiu auta (szczególnie, że kamera dźwiękiem o zmianie trybu parking/jazda powiadamia) i odczytaniu komunikatu, że wszystkie kamery są ok i że na parkingu nic się nie wydarzyło. Moim zdaniem - sztuczny problem stwarzasz.

--
Pozdrawiam,
Marek

Data: 2018-05-19 10:27:29
Autor: kk
W dniu 2018-05-14 o 19:15, Marek S pisze:
[...]

Dobra, ale moja kamerka to Wifi to ma zamiast wyświetlacza. Nie dokładam więc do niego nawet jeśli ta funkjonalność kosztuje więcej od wyświetlacza. Po prostu przyjmuję założenie innej strategii korzystania.

[...]

No chyba. A może nie. Nie takie ważne. Raz to robiłem i nie mam wielkiego pragnienia robić często choć oczywiście uważam, że stały dostęp do kamery powinienem mieć. Może to kiedyś wystrugam by tak działało bez popychania.

Ja osobiście jestem cierpliwy, ale przy czymś takim wymiękam szczególnie, że nie jest wielkim dla mnie problemem wyjąć kartę

Wyjąć kartę nie problem. Problem, że trzeba ją zanieść do domu (czy tam w inne miejsce grzebania się w tym g...e) a potem nie zapomnieć znowu przynieść. Mogę to robić sporadycznie, ale jeśli naprawdę chciałbym mieć te zapisy bardziej dostępne niż tylko w kamerze to inaczej niż za pomocą technik bezprzewodowych tego nie uzyskam.

Wystarczy kupić kamerę z wysyłaniem do chmury. Oczywiście zakładając, że akurat chcemy się z tą chmurą dzielić danymi. Może być inne rozwiązanie, bardziej prywatne, ale ciągle bezprzewodowe a nie że ja będę coś podłączał i pieprzył się z kopiowaniem.

i na kompie bez problemu wyszukać to, co mnie interesuje.

Do tego tablet wystarczy.

A dodatkowym bonusem jest duży monitor.

W dużym monitorze (czyli tv) to ja mam Wifi i przeglądarkę. Mógłbym się przyłączyć do swojej kamery bez stwarzania problemów.

[...]

Ale jakie to ma znaczenie ? Przecież moim celem (zakładam, że nie tylko moim) jest możliwość korzystania z filmików w kamerze a nie ich kopiowania. Ręczne kopiowanie jest tylko jednym ze sposobów na realizację tego celu. Mogę je zastąpić automatycznym i mieć w nosie czy to trwa godzinę czy 10 godzin o ile tylko osiągnę założony cel.

[...]

Tej za 1800 nie miałeś bo tam jest wysyłanie do chmury.

[...]

A ja to piszę by może ktoś napisał, że da się lepiej :-) No i napisał :-) o tej kamerze z korzystaniem z chmury.

[...]

Zaraz zaraz, ja nie mam problemu z akumulatorem. To Ty sztuczny problem stwarzasz. Rejestrowanie każdej trasy nie jest dla mnie krytyczne. Jeśli moja kamera posiada akumulator (a nie kondensator) i mi się ten akumulator skończy i kamera źle się zachowa i ... k... masz jakiś problem :-) Wezmę kupię se drugi egzemplarz tej kamery by nie mieć takich problemów. :-) 400zł zdaje się. Przepraszam, ale na taki wydatek mnie stać a na twoje problemy nie :-)

Docierają do mnie twoje argumenty, ale spojrzyj, że niezależnie od kamery możesz sobie wstawić do samochodu jakiś CarPC, dajmy na to na starym RaspberryPi, i zrobić taniej to wysyłanie co jest w kamerze za prawie 2 klocki. Tego Ci (i nawet sobie) serdecznie życzę :-)

Data: 2018-05-09 13:21:56
Autor: Miroo
Kamerka samochodowa raz jeszcze
W dniu 2018-05-04 o 18:13, Kviat pisze:
Cenowo celuję w średnią(?) półkę 400-700 zł, ale jak będę przekonany, to
i zapłacę tyle ile trzeba.

Jakby nie patrzeć producenci kamerek przeginają z ceną.
Za 400 zł masz średnią kamerkę z:
- 2,5" ekranikiem podłej jakości
- maleńką baterią
- średnią optyką
- dość kiepską jakością wykonania
- słabej jakości czujnikiem wstrząsów

Za tyle samo można kupić smartfona z niższej półki:
- z 5" ekranem IPS
- baterią 3000mAh
- procesorem 4 rdzeniowym
- dwoma kamerami, w tym jedna niekoniecznie gorsza niż ta w rejestratorze
- niezłą jakością wykonania
- kupą różnych innych czujników i funkcji z których każda (np wstrząsy, GPS, WiFi) podrażałaby kamerkę nawet o kilkadziesiąt/kilkaset procent.

Ja rozumiem, że musi być drożej, bo to produkt niszowy (w porównaniu ze smartfonami), bo jest moda itd. Ale bez przesady! I niech to idzie w parze z jakością!
Np w mojej kamerce jak padnie bateria (wystarczy nie używać 4 dni w lecie, w zimie wystarczy noc) to filmy przestają się zapisywać.
Jakiś debil wymyślił, że nazwy plików muszą być datą i wg tej daty usuwane są najstarsze pliki z karty. Jeśli bieżąca data jest zresetowana, to nie znajduje starszych plików na karcie i nie usuwa.
W kamerce za 40zł był licznik, któremu nie przeszkadzały pady baterii, ale ktoś pomyślał i "poprawił".

Pozdrawiam

Data: 2018-05-09 19:27:20
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-09 o 13:21, Miroo pisze:
[...]

Na samym początku brałem pod uwagę smartfona i w sumie go nie wykluczam w ramach mojej fiksacji na ograniczenie ilości złomu noszonego.
Mój ma 8 rdzeni i ekran 5,5" ;)
Narywa FHD 1920x1080 30 kl/sek
Więc włączyłem w trakcie jazdy, dzień słoneczny, nagrałem kilkadziesiąt minut. Robiłem zoomy na tablice rejestracyjne (jak korek mnie przystopował ;)), oddalenia, ustawiałem w pinie, w poziomie...

Wnioski po obejrzeniu nagrania na kompie:
zoom x1
- tablice samochodów poprzedzających w odległości do kilkunastu, na oko może nawet do 20-30 metrów całkiem wyraźne (chyba ze słońce się odbija w tablicy i biała plama :)),
- tablice samochodów jadących z naprzeciwka też się da odczytać
- na stopklatce da się odczytać nawet te dalsze (ale szału nie ma ;), może dlatego, że 30 kl/sek, a nie 60.
- nagrywanie w pionie: kąt widzenia - porażka
- nagrywanie w poziomie: no w sumie, pewnie od biedy, może być, ale na filmikach znalezionych w sieci z rejestratorów wygląda to zdecydowanie lepiej
- jak asfalt równy jak powierzchnia masła, to całkiem nieźle
- pomijam kwestię czasu nagrania (bo to zależy od pojemności karty)
- nagrywanie w pętli zapewne załatwiłaby jakaś aplikacja, nagrywałem bez żadnej dedykowanej aplikacji

Nagrywanie w nocy sobie odpuściłem i pomyślałem o kamerce/rejestratorze, ponieważ (tak na szybko sobie przypominam, dlaczego pomyślałem o kamerce...):
- kąt widzenia
- stabilizacja obrazu
To co zawieszenie nie zrekompensuje przenosi się na smyrofon, a pomysł z resorowanym uchwytem wydał mi się trochę przekombinowany (żartuję :)). Jak na mój gust obraz zbyt często drgał. Drogi są coraz lepsze i na przelotowych jest okej, ale na dojazdówkach do centrum i w mieście niestety "lata". Da się odczytać tablice na wybranych kadrach na stopklatce, ale to trochę rzeźba...
O kącie widzenia już wspomniałem...

Pewnie przesadzam, bo przecież nie są to filmy dla Dicovery, ale w razie czego wolałbym jednak mieć możliwość odczytania tablicy na podglądzie, a nie dopiero po obróbce na kompie.

Widziałem kilka aplikacji na smyrofona w stylu "rejestrator jazdy". Możesz jakąś polecić?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-09 19:30:22
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-09 o 19:27, Kviat pisze:

Na samym początku brałem pod uwagę smartfona i w sumie go nie wykluczam w ramach mojej fiksacji na ograniczenie ilości złomu noszonego.
Mój ma 8 rdzeni i ekran 5,5" ;)
Narywa FHD 1920x1080 30 kl/sek

I przesłona F1.9

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2018-05-10 10:59:39
Autor: Miroo
Kamerka samochodowa raz jeszcze
W dniu 2018-05-09 o 19:27, Kviat pisze:
Widziałem kilka aplikacji na smyrofona w stylu "rejestrator jazdy".
Możesz jakąś polecić?

Niestety nie polecę, bo nie korzystałem w ten sposób ze smartfona i nie namawiam do tego, bo nie jest to zbyt wygodne. Oburzam się jedynie na ceny rejestratorów, które są urządzeniami dużo prostszymi od taniego smartfona.

Pozdrawiam

Data: 2018-05-10 11:33:56
Autor: Kviat
W dniu 2018-05-10 o 10:59, Miroo pisze:
[...]

Może to efekt skali? Rejestratorów sprzedaje się dużo mniej, to i koszt wytworzenia większy.

Pozdrawiam
Piotr

Kamerka samochodowa raz jeszcze