Kamery na latarniach ?

Data: 2013-04-28 18:15:34
Autor: ADAM
Kamery na latarniach ?
Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.
Przeważnie są okrągłe i wyglądają jak lampy,
niektóre natomiast są podłużne, w formie tuby.
Czy zastosowanie tych dwóch rodzajów kamer
jest różne?
Czy i które służą do stałego monitorowania,
czy raczej do nagrywania żeby było można
potem obejrzeć jakieś konkretne zdarzenie?

Czy komuś zdarzyło się dostać mandat na podstawie
nagrania z takiej kamery, np. za przejechanie na
czerwonym świetle?

Pzdr.
ADAM

Data: 2013-04-28 18:26:16
Autor: BartekK
Kamery na latarniach ?
W dniu 2013-04-28 18:15, ADAM pisze:
Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.
Przeważnie są okrągłe i wyglądają jak lampy,
niektóre natomiast są podłużne, w formie tuby.
Czy zastosowanie tych dwĂłch rodzajĂłw kamer
jest róşne?
Kamery "okrągłe" = kopułkowe przeważnie mają możliwość zdalnego obracania swojego "oka" i patrzenia w różnych kierunkach.
Kamery "tubowe" = "zwykłe" w najlepszym wypadku mogą robić tylko zbliżenie, ale się nie ruszają więc nie mogą zmieniać kadru.

Zastosowanie jednych i drugich jest podobne - monitoring przestrzeni publicznej... Czy obraz obserwuje żywy operator (i decyduje co z tym, co widzi zrobić, gdzie zgłosić), czy system automatyczny - to różnie bywa.

Czy i które służą do stałego monitorowania,
czy raczej do nagrywania żeby było można
potem obejrzeć jakieś konkretne zdarzenie?
Jedne i drugie mogą służyć do jednego i drugiego.

Data: 2013-04-29 19:05:39
Autor: Axel
Kamery na latarniach ?

"BartekK" <sibi@drut.org> wrote in message news:kljj4d$mmj$1mx1.internetia.pl...
[...]

 "PodłuĹźne" kamery teĹź często są obrotowe. Jakby co, mogę podać konkretną lokalizację takiej w DC, ktĂłrą codziennie mijam w drodze do pracy.

--
Axel

Data: 2013-04-28 19:28:33
Autor: Shrek
Kamery na latarniach ?
On 2013-04-28 18:15, ADAM wrote:

Czy zastosowanie tych dwóch rodzajów kamer
jest różne?

Takie samo - różnica, że jedne są obrotowe drugie stale.

Czy i które służą do stałego monitorowania,
czy raczej do nagrywania żeby było można
potem obejrzeć jakieś konkretne zdarzenie?

I jedno i drugie - znaczy jeśli monitoring miejski to zwykle ktoś się wybiórczo gapi, a poza tym się nagrywa i można przejrzeć później.

Czy komuś zdarzyło się dostać mandat na podstawie
nagrania z takiej kamery, np. za przejechanie na
czerwonym świetle?

Znajomy twierdzi, że dostał za gadanie przez komórkę - dostał wezwanie na Waliców i tam mu pokazali fotkę.

Nie chcę krakać, ale jeśli powyższe jest prawdą to cholera wie, czy nie będą przychodzić mandaty za zielone strzałki. Z jednej strony skuteczniej bo automatycznie z fotoradarów, z drugiej nikt nie będzie się wpatrywał w to czy ktoś na czerwonym nie przeciął. Z trzeciej strzałki to jak na razie 99% skuteczności - jak ktoś fizycznie nie musi, to poza Lką się nie zatrzyma.

Shrek.

Data: 2013-04-28 11:06:14
Autor: kogutek444
Kamery na latarniach ?
On 2013-04-28 18:15, ADAM wrote:

> [...]

Nie chcę krakać, ale jeśli powyższe jest prawdą to cholera wie, czy nie będą przychodzić mandaty za zielone strzałki. Z jednej strony skuteczniej bo automatycznie z fotoradarów, z drugiej nikt nie będzie się wpatrywał w to czy ktoś na czerwonym nie przeciął. Z trzeciej strzałki to jak na razie 99% skuteczności - jak ktoś fizycznie nie musi, to poza Lką się nie zatrzyma.

Znasz powód dla którego miały by nie przychodzić mandaty za strzałkę albo gadanie przez telefon? Ze strzałką prościej bo można nauczyć maszynę żeby pilnowała.

Data: 2013-04-28 20:11:52
Autor: Shrek
Kamery na latarniach ?
On 2013-04-28 20:06, kogutek444@gmail.com wrote:

Znasz powód dla którego miały by nie przychodzić mandaty za strzałkę albo gadanie przez telefon? Ze strzałką prościej bo można nauczyć maszynę żeby pilnowała.

Banalny - jak to nie będzie automatyczne, to jest taka góra papierów, że nie są jej w stanie przerobić;)

Shrek.

Data: 2013-04-28 20:41:02
Autor: Jacek
Kamery na latarniach ?
W dniu 2013-04-28 18:15, ADAM pisze:
Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.
Przeważnie są okrągłe i wyglądają jak lampy,
Nasz były komendant SM kupił takie 2 i zainstalował na sąsiednich skrzyżowaniach z zamiarem zrobienia odcinkowego pomiaru prędkości.
Byłby to piękny samograj, bo ulica szeroka, prosta, bez chodników, bez przejść i mało kto tam jedzie poniżej 60. Na nasze szczęście kupił bez homologacji, czy jakiegoś innego papieru. Podobno po niewielkiej adaptacji będą "służyć" do łapania gadaczy komórkowych, jadących bez pasów itp.
Jacek

Data: 2013-04-28 20:44:08
Autor: Arbiter
Kamery na latarniach ?

Użytkownik "ADAM" <AD@AM.com> napisał w wiadomości news:517d4c26$0$1253$65785112news.neostrada.pl...
Gdzieniegdzie są zainstalowane kamery wysoko
na latarniach, głównie przy skrzyżowaniach.

Monitoring miasta. Za ekranami siedzą ludzie a dodatkowo wspomagani systemami do rozpoznawania obrazu które wykrywają różne alarmy. I chodzi raczej o bezpieczeństwo niż mandaty. Spróbuj na skrzyżowaniu Górczewska Płocka kupić w nocnym piwo, otwórz i zacznj pić a zdążysz przejść kilkaset metrów i podjadą służby.

Nie wiem czy obrazu z tych kamer nie oglądają na komendzie na Żytniej - gdyż tam widzialem jest ściana ekranów ale skąd jest obraz nie wiem

Data: 2013-04-28 22:55:00
Autor: Baczek
Kamery na latarniach ?
Czy komuś zdarzyło się dostać mandat na podstawie
nagrania z takiej kamery, np. za przejechanie na
czerwonym świetle?

Tak, system automatycznie informuje o zdarzeniu (przejechanie na czerwonym świetle)
do tego potrafi rozróżniać marki samochodów sczytuje nr rejestracyjne pojazdu.
 Paru już dostało za szczepy, czy jazdy na blachach od "kolegi"
Jakim cudem toto odróżni galaxa od alhamby czy sharona to nie mam pojęcia.
Jak ktoś komendantowi podpadnie, to po wklepaniu nr rej. system bedzie powiadamiał o każdym przejeździe takiego pojazdu
(potem wystarczy zobaczyć czy pasy były, tel. kom i takie tam).

Pozdrawiam

Data: 2013-04-28 21:05:38
Autor: masti
Kamery na latarniach ?
Dnia pięknego Sun, 28 Apr 2013 22:55:00 +0200 osobnik zwany Baczek
napisał:

[...]

 Paru juĹź dostało za szczepy, czy jazdy na blachach od "kolegi"
Jakim cudem toto odróşni galaxa od alhamby czy sharona to nie mam
[...]

weź nie powtarzaj legend urbana. kamery monitoringu ruchu nie służą do obserwacji czerwonego światła --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-28 22:01:01
Autor: masti
Kamery na latarniach ?
Dnia pięknego Sun, 28 Apr 2013 23:43:19 +0200 osobnik zwany Baczek
napisał:

[...]

http://www.wizjalokalna.pl/0,12062.html Był nawet program w TVN o
nowatorskim systemie.

a jest to oznakowane? bo ja nie to mogą sobie wsadzić

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-28 16:19:13
Autor: kogutek444
Kamery na latarniach ?

napisał:

> [...]

>>> Pozdrawiam

> nowatorskim systemie.

a jest to oznakowane? bo ja nie to mogą sobie wsadzić

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

A muzą być oznakowane? Funkcję kamery może pełnić patrol pieszy.. Mają transparent z bramy gdzie są zaczajeni wystawić. Poza tym masz stosować się do przepisów zawsze a nie tylko wtedy kiedy Cie o tym poinformowano. Przy tablicy z nazwą miejscowości wstawią tabliczkę " miasto monitorowane", nie potrzeba nic więcej.

Data: 2013-04-29 01:05:54
Autor: mastigm
Kamery na latarniach ?
W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 01:19:13 UTC+2 użytkownik kogut....@gmail.com napisał:
[...]

no to się zdecyduj czy ma być ta tabliczka czy nie? Ograniczeń prędkości też masz przestrzegać a fotoradary muszą być oznakowane. PS: Zacznij wreszcie normalnie cytować. Nawet w tym g.. Googlegroups to można zrobić co pokazuje mój post.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-29 01:28:21
Autor: kogutek444
Kamery na latarniach ?
W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 10:05:54 UTC+2 użytkownik mas...@gmail.com napisał:

> [...]

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

To nie ja decyduję tylko posłowie. Czy samochód z fotoradarem jest jakoś specjalnie oznakowany?

Data: 2013-04-29 08:39:58
Autor: masti
Kamery na latarniach ?
Dnia pięknego Mon, 29 Apr 2013 01:28:21 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

To nie ja decyduję tylko posłowie. Czy samochód z fotoradarem jest jakoś
specjalnie oznakowany?

i zdecydowali, ze fotoradar ma być a kamera w samochodzie nie. Co prawda zapomnieli tym samochodom łamać przepisy ruchu drogowego co nagminnie robią. Czyli sam przyznajesz, że kamera na skrzyżowaniu ma być oznakowana.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-29 02:05:47
Autor: kogutek444
Kamery na latarniach ?

napisał:

> [...]

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

Jak kamera na skrzyżowaniu będzie pełniła funkcję fotoradaru to ją na pewno oznakują. Według mnie nie musi bo z założenia może nie pełnić funkcji polegającej na rejestrowaniu tylko wykroczeń robionych przez kierowców. Robi to przy okazji. Masz a Polsce prawo do prywatności, ochronę wizerunku. A możesz strzelić na ulicy pełnej ludzi fotkę psa. I możesz ją w necie umieścić. I nie ważne że jakiś facet będzie z kochanką na tej fotce. Jak by chciał żebyś fotkę skasował to Cie może w dupę co najwyżej pocałować bo nic więcej niż prośba zrobić nie może. Prawo w Polsce jest tak skonstruowane że każdy a przede wszystkim urzędnik ma w zakresie obowiązków informować stosowne organy o każdym naruszeniu prawa. Nie jest ważne w jaki sposób zdobył informacje. Przypadkowo w monitorze od monitoringu zobaczył że gadający przez telefon kierowca nie zatrzymał się na zielonej strzałce. Inne prawo daje takiemu kierowcy możliwość obrony. Może w sądzie poruszyć temat legalności takiej informacji. Sędziego może nie interesować czy miało być oznakowane czy nie. On jest w pewnym zakresie jednoosobowym organem mającym możliwość dowolnego interpretowania prawa i tworzenia swoich procedur. Jest niezależny co zostało przyjęte przez obywateli w referendum konstytucyjnym..

Data: 2013-04-29 10:52:31
Autor: J.F.
Kamery na latarniach ?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 08:39:58 +0000 (UTC), masti napisał(a):
[...]

Hm, fotoradar do pomiaru predkosci ma byc oznakowany, kamera chyba
nie.

J.

Data: 2013-04-29 09:24:20
Autor: masti
Kamery na latarniach ?
Dnia pięknego Mon, 29 Apr 2013 10:52:31 +0200 osobnik zwany J.F. napisał:

[...]

jeżeli służy do tego to jak najbardziej.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-29 02:56:51
Autor: kogutek444
Kamery na latarniach ?
W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 11:24:20 UTC+2 użytkownik masti napisał:

> jeżeli służy do tego to jak najbardziej.

-- Ford Mondeo 2.0 PMS edition, Jeep Grand Cherokee 4.0

mst <at> gazeta <.> pl

I co z tego że fotoradary są oznakowane? I tak cały czas robią fotki przekraczających prędkość nie o 2km/h tylko o 20. A niektórzy to jeszcze na tych fotkach są jak gadają przez telefon i nie mają zapiętych pasów. Polska to kraj debili i trzeba debili tresować bo tłumaczenie nic nie da. Jak inaczej niż debile nazwać takich co mają zabrane PJ i ich łapią na rejestrator umieszczony w samochodzie bo przekroczyli prędkość nie o 10/h tylko o 50. Na piracie w każdym odcinku taki ktoś się trafia. Nie wolno jeździć po gorzale, wszyscy o tym wiedzą. A trachniętych co chwila wyłuskują. W końcu trzeba zrobić z tym porządek i zaczęli go robić. To okazuje się że niedobrze robią.

Data: 2013-04-29 10:53:13
Autor: masti
Kamery na latarniach ?
Dnia pięknego Mon, 29 Apr 2013 02:56:51 -0700 osobnik zwany kogutek444
napisał:

Polska to kraj debili i trzeba debili tresować bo tłumaczenie nic nie
da.

jak widać na twoim przykładzie to dokładnie tak to działa. Zacznij wreszcie normalnie cytować.

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-04-29 14:24:46
Autor: ADAM
Kamery na latarniach ?
I co z tego że fotoradary są oznakowane? I tak cały czas robią
fotki przekraczających prędkość nie o 2km/h tylko o 20.
Jesteś pewny?
Już dwa razy zauważyłem, że fotoradar na Spacerowej zrobił fotkę
pomimo szybkości około 30 km/h.
Kiedyś, gdy sprawdzanie numeru rejestracyjnego odbywało się
ręcznie, panowała opinia, że fotoradary są ustawione na 80 km/h,
bo nie dali by rady z identyfikacją kierowców. Czy to prawda,
nie wiem. Teraz, przy coraz częstszej automatyzacji, nie ma to już
chyba znaczenia.

Polska to kraj debili i trzeba debili tresować bo tłumaczenie nic
nie da.
Tu się zgadzam (niestety). I dotyczy to nie tylko kierowców.

Przy okazji tych żółtych fotoradarów na niebieskim słupie:
czy one są laserowe czy nie? Krótko mówiąc, czy jeśli
na zdjęciu znajdzie się więcej niż jeden samochód to są
w stanie określić, który jechał za szybko?

Pzdr.
ADAM

Data: 2013-04-29 06:26:59
Autor: kogutek444
Kamery na latarniach ?
W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 14:24:46 UTC+2 użytkownik ADAM napisał:

Przy okazji tych ��tych fotoradar�w na niebieskim s�upie:

czy one s� laserowe czy nie? Kr�tko m�wi�c, czy je�li

na zdj�ciu znajdzie si� wi�cej ni� jeden samoch�d to s�

w stanie okre�li�, kt�ry jecha� za szybko?

Pzdr.

ADAM

Widzisz jakie ludzkie pany. Mogli by dwóm wysłać a wyrzucają do kosza takie zdjęcie.

Data: 2013-04-29 16:46:36
Autor: J.F.
Kamery na latarniach ?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:24:46 +0200, ADAM napisał(a):
[...]

Teraz ustawowo mamy zapisane +10, ale to dotycz maszynek ITD.

Przy okazji tych żółtych fotoradarów na niebieskim słupie:
czy one są laserowe czy nie? Krótko mówiąc, czy jeśli
na zdjęciu znajdzie się więcej niż jeden samochód to są
w stanie określić, który jechał za szybko?

malo prawdopodobne aby byly laserowe. Wlasnie dlatego co piszesz -
trzeba by celowac. No chyba ze tak ustawili ze sie lapie, albo w
przyszlosci zainstaluja cos z automatycznym celownikiem, albo jakis
wielosektorowy.

J.

Data: 2013-04-29 16:55:01
Autor: ADAM
Kamery na latarniach ?
Teraz ustawowo mamy zapisane +10, ale to dotycz maszynek ITD.
Wiem, że ustawowo jest +10 km/h.
Ale nie rozumiem, co to znaczy, że dotyczy to maszynek ITD.
Czy tylko one mają z góry ustawione +10, a inne nie?
Czyli inne łapią np. między 50 a 60? Po co?

Pzdr.
ADAM

Data: 2013-04-29 17:35:58
Autor: J.F.
Kamery na latarniach ?
Dnia Mon, 29 Apr 2013 16:55:01 +0200, ADAM napisał(a):
[...]

Dawniej byla wolna amerykanka - skoro w ustawie napisano ze
dopuszczalna predkosc wynosi X, to X+1 jest niedopuszczalnym
wykroczeniem. Policjanci sami sobie ustawiali prog lapania, potem straznicy sami sobie, gdzies tam jeszcze sie krecila dokladnosc
urzadzenia. Ustawiali na +20 czy +30 i problemow nie bylo - piratow
lapali, norme wyrabiali ..

A teraz masz ustawe, i tam trzeba czytac szczegolowo, czego dany
przepis dotyczy.

Ale tak sobie czytam art 129h ... tak wprost nie napisali czego
dotyczy :-) I w sumie prog lapania tez w miare dowolny, nie mniej niz
+10. Rozporzadzenie tez jedno
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20130000366&min=1
straznicy maja tam osobny rozdzial ... ale tak w sumie - te ruchome FR
ITD to chyba bezprawne sa :-)

J.

Data: 2013-04-29 14:22:35
Autor: Bydlę
Kamery na latarniach ?

<http://img402.imageshack.us/img402/7377/screenshot20130429at142.png>

--
Bydlę

Data: 2013-04-28 23:45:11
Autor: Baczek
Kamery na latarniach ?
[...]

np:
http://czersk.pl/wp-content/uploads/2013/04/10.avi
http://czersk.pl/wp-content/uploads/2013/04/20.avi
http://czersk.pl/wp-content/uploads/2013/04/21.avi

Na stronie gminy można znaleźć znacznie więcej

Data: 2013-04-29 09:40:49
Autor: J.F.
Kamery na latarniach ?
Dnia Sun, 28 Apr 2013 23:45:11 +0200, Baczek napisał(a):
weź nie powtarzaj legend urbana. kamery monitoringu ruchu nie służą do
obserwacji czerwonego światła
np:
http://czersk.pl/wp-content/uploads/2013/04/10.avi

Ten nie zamierzal hamowac, czy tam kiepska widocznosc.

http://czersk.pl/wp-content/uploads/2013/04/20.avi
http://czersk.pl/wp-content/uploads/2013/04/21.avi

Na stronie gminy można znaleźć znacznie więcej

Ale co - pisza ze wystawili mandaty, czy jakosc kamer nie pozwala na
odczytanie numerow ? Ale w razie wypadku - zapis jest.

J.

Data: 2013-04-29 16:31:40
Autor: Baczek
Kamery na latarniach ?

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:1fazohicqbgpt$.16vtnk2u0azwh$.dlg40tude.net...
[...]

Kamery występują w tandemie. Jedna rejestruje pojazd z tyłu wraz z wykroczeniem,
druga o dużo lepszej widoczności rejestruje pojazd wraz z numerami rej z tablicy lub jak trzeba z naklejki.

Kamery na latarniach ?