Data: 2012-12-04 10:22:48 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
KupiĹem kamizelkÄ odblaskowÄ
, ale jakoĹ dziwnie w niej siÄ czujÄ. A wyglÄ
dam pewno jak czĹowiek z obcej planety:)
ZnalazĹem w sieci taki artykuĹ: http://www.szelkiodblaskowe.pl/page1.php Czy jest sens kupowaÄ takie szelki?. MoĹźe ktoĹ juĹź ma takie szelki i zechce siÄ podzieliÄ na ich temat. pozdr |
|
Data: 2012-12-04 02:09:10 | |
Autor: piotr.tarasiuk | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 10:22:48 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:) .... i właśnie o to chodzi ! Dlatego też jestem przeciwny jeżdżeniu w kamizelkach. Jeśli wszyscy jeżdżący założą kamizelki nikt na nich nie będzie zwracał uwagi. Aktualnie w swojej oczojebnej kamizeleczce jestem ewenementem na ulicy co niejednokrotnie przekłada się na szokujące spojrzenia współużytkowników... pozdro Piotr |
|
Data: 2012-12-04 02:32:06 | |
Autor: Piecia aka dracorp | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 11:09:10 UTC+1 użytkownik piotr.t...@gmail.com napisał:
Dlatego też jestem przeciwny jeżdżeniu w kamizelkach. Jeśli wszyscy jeżdżący założą kamizelki nikt na nich nie będzie zwracał uwagi. Aktualnie w swojej oczojebnej kamizeleczce jestem ewenementem na ulicy co niejednokrotnie przekłada się na szokujące spojrzenia współużytkowników... Wstawki odblaskowe w zupełności wystarczą. Ostatnio mijałem kijkowców i z daleka było widać ich buty, a dokładnie taśmy odblaskowe. |
|
Data: 2012-12-04 03:10:52 | |
Autor: Ignac | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 10:22:48 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:) I wyłącznie w niej jeździj,nie jest to gwarancja bezpieczeństwa, a tylko prawdopodobieństwo,ale i tak fundamantalne dla każdego. Ja byłem ubrany w czerwoną kurtkę(ostro bijącą w oczy),miałem pierwszeństwo przejazdu(ale i tak zwolniłem),a ze stacji paliw wyjeżdzał biznesmem z papierosem w gębie i myślę sobie zaraz się zatrzyma(bo włącza się do ruchu),no i się nia zatrzymał,oj jaka to była dla mnie niespodzianka.Razem z rowerem wystrzelilismy jak z procy,ja zanim znalazłem się na ulicy wyrzeźbiłem maskę auta (kością: ogonową,kulszowymi i kręgosłupem) zrobił bym pewnie to samo z biznesmenem ,ale nokałt był tak skuteczny,że nie byłem w stanie podnieść się z ulicy,ból nie do opisania,ale bez złamań. Na moje niegrzeczne pytanie nie widziałeś żę jadę,odpowiedział- nie,zauważyłem pana dopiero na masce(zdażenie sprzed paru dni) Moje pytanie brzmi,czy poczułeś się teraz lepiej w swojej dziwnej kamizelce? I przestroga jest taka,nie korzystajcie zbyt często ze swojego prawa pierwszeństwa przejazdu i jeżeli będziecie w zasięgu rażenia kogokolwiek to bezwzględnie się zatrzymać i oczy na około głowy. |
|
Data: 2012-12-04 05:10:42 | |
Autor: PJ | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
//Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A
wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:) od paru lat zawsze jezdze w kamizelce i jakos nikt sie za mna nie oglada, jezdzisz w miescie czy po jakis wioskach ? ...tylko jak razem ruszamy w droge (czyms podobnym do http://www.weerideuk.co.uk/Weeride_copilot.asp) wtedy naprawde jest show ... //Czy jest sens kupować takie szelki? IMHO wszystko co zwieksza widocznosc ma sens choc dzis widzialem magika co mial na lewym ramienu taka LED-owa obrecz ... chyba psu obroze podprowadzil, kwestia gustu //Może ktoś już ma takie szelki i zechce się podzielić na ich temat. syn ma cos podobnego (inny ksztalt) ale tasma tez Scotch-a, w lecie sie nie grzejesz a jak chlodniej wkladasz na odziez wierzchnia, bardzo dobrze widoczna w swietle samochodowym P. |
|
Data: 2012-12-04 07:27:04 | |
Autor: Rowerex | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
On 4 Gru, 10:22, mbut <m...@wp.pl> wrote:
Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A Nie wiem czemu, ale ja jeżdżąc rowerem w nocy i widząc czasami rowerzystów w kamizelkach, wcale nie jestem przekonany, że cokolwiek one dają. Raz, że jakość kamizelek jest czasem tak kiepska, że w ogóle nie odbijają światła. Może to wynikać też z faktu, że rowerzysta jest pochylony, a przy pewnym kącie oświetlenia kamizelka nie musi już odbijać (to tylko "luźna" teoria). Dwa, problem w tym, że rowerzysta mało się rusza i kamizelka wygląda jak nieruchomy obiekt, złudzenie optyczne, obicie jakiegoś światła, przydrożna reklama, itp. Może kamizelki powinny mieć inny kolor niż seledynowy? Wobec powyższego uważam, że najlepsze są odblaski ruchome, czyli montowane w pedałach, na kołach w butach albo np. opaski na okolice kostki. Wtedy jest jasne, że z przodu jest coś co się porusza, idzie lub jedzie po jezdni. Taki ruchomy przekaz świetlny jest zdecydowanie czytelniejszy! Pozdr- -Rowerex |
|
Data: 2012-12-04 16:45:22 | |
Autor: sklep | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 04.12.2012 16:27, Rowerex pisze:
On 4 Gru, 10:22, mbut<m...@wp.pl> wrote: Wobec powyższego uważam, że najlepsze są odblaski ruchome, czylialbo poprostu lampki na rowerze. nie bocialarki, mactroniki, tylko błyskacze, wszędzie gdzie się da. Ja już sobie na wentylki nakręciłęm. Najpierw pomyślałem - ale wiocha, ale wożę bo to mykające światełko rzuca sie w oczy, niezależnie czy z przodu, tyłu czy boku. ToMasz |
|
Data: 2012-12-04 07:52:14 | |
Autor: rmikke | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:45:22 UTC+1 użytkownik sklep napisał:
W dniu 04.12.2012 16:27, Rowerex pisze: Krucafuks, mam GENIALNY pomysł. Kojarzycie te lampki, co to magnes w szprychy, lampka na widelec i magnes napedza tę lampkę? To moze zrobić odwrotnie i mniejsze: magnes na widelec, lampki w szprychy.... Bo w tych nakrecanych na wentyl, to mi baterie na tydzień-dwa starczały, w końcu dałem sobie siana... |
|
Data: 2012-12-04 16:57:22 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 16:45, sklep pisze:
W dniu 04.12.2012 16:27, Rowerex pisze:Kiedyś robiliśmy taki test na dość ciemnej ulicy. Te wszystkie świecidełka są zupełnie nie widoczne. Na wentylach to szkoda czasu marnować na ich zakładanie, to nic a nic ich nie widać. Udowodnił nam nasz kolega jadąc po tej trasie samochodem. Dopiero zauważyliśmy jaki inny z kolegów przyjechał na rowerze gdzie miał zamontowane silne halogeny. pozdr |
|
Data: 2012-12-04 08:05:20 | |
Autor: rmikke | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:57:22 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
W dniu 12-12-04 16:45, sklep pisze: Ale te na wentylu mają być widoczne z boku, nie z przodu. Na wypadek wyjeżdżania zza winkla, czyli w zasadzie na przednim kole wystarczy, na tylnym nie widzę sensu (chyba że zdarza Ci się jeździć tyłem...). |
|
Data: 2012-12-04 17:23:52 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 17:05, rmikke pisze:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:57:22 UTC+1 użytkownik mbut napisał:to masz rację |
|
Data: 2012-12-04 16:49:24 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 16:27, Rowerex pisze:
On 4 Gru, 10:22, mbut <m...@wp.pl> wrote:Chodzi o to żeby jadący z tyłu kierowca nas dobrze widział. W pedałach tak, ale jak ja ma pedały TIME to tu nie można zamocować odblasków. Pozostały jedynie opaski w okolicach kostki lub właśnie takie szelki. Mam również fabrycznie wmontowane w oponie paski odblaskowe, ale ich z tyłu nie widać. pozdr GER |
|
Data: 2012-12-04 07:59:49 | |
Autor: rmikke | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:49:24 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
W dniu 12-12-04 16:27, Rowerex pisze: A to tylko moje buty do zatrzasków mają odblaski na pięcie, zamiast tych w pedałach? |
|
Data: 2012-12-04 17:35:46 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 16:59, rmikke pisze:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:49:24 UTC+1 użytkownik mbut napisał:Może odejdę trochę od tematu. Kilka razy jadąc autem to zauważyłem,że niektórzy mają kompletnie zużyte baterie w tylnych światłach i wówczas ich w ogóle nie widać, dlatego się nie dziwię, że tyle jest potrąconych rowerzystów na drogach. Taka bateria to są grosze a czasami Wam może życie uratować. pozdr |
|
Data: 2012-12-05 14:56:54 | |
Autor: ef | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
On 04.12.2012 17:35, mbut wrote:
Może odejdę trochę od tematu. Kilka razy jadąc autem to zauważyłem,że Ale tych potrąconych przez najechanie z tyłu jest bardzo mało. Fabian. |
|
Data: 2012-12-04 18:05:15 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5591dfd5-0fc8-483f-b042-358312d9ebaf@h5g2000vbb.googlegroups.com... On 4 Gru, 10:22, mbut <m...@wp.pl> wrote:Po pierwsze nazwa kamizelka odblaskowa jest nazwą potoczną i wprowadza w błąd. Prawidłowa nazwa to kamizelka ostrzegawcza o intensywnej widzialności. Jej parametry i zadania określa norma EN471. Zadaniem kamizelki jest wzrokowe sygnalizowanie obecności użytkownika, aby go wykryć i zobaczyć w warunkach niebezpiecznych, w każdych warunkach oświetleniowych w ciągu dnia i w nocy oraz w świetle reflektorów samochodowych. Definiuje się trzy klasy odzieży sygnalizacyjnej. Odzież musi się składać z powierzchni materiału fluorescencyjnego i materiału odblaskowego ewentualnie może składać się z materiału o własnościach połączonych. Każda z trzech klas musi posiadać powierzchnie minimalne (określane procentowo) wchodzące w skład odzieży: Podstawowy materiał fluorescencyjny : . Odzież klasy 3 : 80% . Odzież klasy 2 : 50% . Odzież klasy 1 : 14% Materiał odblaskowy: . Odzież klasy 3 : 20% . Odzież klasy 2 : 13% . Odzież klasy 1 : 10% Materiał o własnościach połączonych: . Odzież klasy 1 : 20% Atrybuty zdefiniowane przy znaku: A .......... klasa widzialnego materiału odblaskowego (1...3) B .......... klasa współczynnika odblaskowości (1...2) Macie więc odpowiedź dla czego "kamizelka odblaskowa" nie jest w całości odblaskowa i dla czego jedne kamizelki ją bardziej a inne mniej widzialne. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2012-12-04 20:31:26 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 18:05, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:
Bardzo ważną informację podałeś. Na mojej kamizelce szukałem na metce tych podanych przez Ciebie klas, ale nic nie znalazłem, tylko podają rozmiar. |
|
Data: 2012-12-05 01:46:00 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
Użytkownik "mbut" <mbut@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k9lj2b$adr$1@news.task.gda.pl... Bardzo ważną informację podałeś. Na mojej kamizelce szukałem na metce tych podanych przez Ciebie klas, ale nic nie znalazłem, tylko podają rozmiar.I dla tego w samochodzie wożę kamizelkę kupioną za 36 zł a w pracy używam tej za 10 zł z marketu :). Każą to wchodząc na budowę mam tę za 10 zł, bo i tak jakiś debil prędzej mnie cegła zrzucona przypadkowo z 10 piętra zabije niż dźwigowy postawi paletę na głowie, ale na drodze chcę być widoczny. Nie mniej jednak uważam, że pasy lub kamizelki są potrzebne. Jeżeli kątem oka widzę te czerwienie, pomarańcze, seledyny a ostatnio zieleń i niebieski, to mam alarm - "UWAGA CZŁOWIEK". Ogólna niechęć do noszenia kamizelek wiąże się z tym, że kiedyś to tylko fizole z MPO i drogowcy nosili kamizelki. Osobiście uważam, ze dla rowerzystów i motocyklistów lepsze są pasy lub szelki bo nie powodują efektu balonu przy szybszej jeździe. Problem jest taki, że naprawdę dobre rzeczy związane z bezpieczeństwem osobistym kosztują u nas dużo. Dobry odblask, dobra apteczka itd. to naprawdę duże pieniądze. Jeżdżę do Norwegii na ryby i dobre zabezpieczenie medyczne pierwszej potrzeby to kilkaset złotych na grupę do 10 osób. Gdyby doliczyć doposażenie w środki alarmowe wynajmowanej łodzi to będzie ponad tysiąc. W środki łączności.... Tak, prawda jest taka, że kraje cywilizowane dotują bezpieczeństwo obywateli a u nas wprowadza się obowiązki dla zarobku "szwagra z kolegami" :( . Ma być kamizelka i "szwagier" ją sprzeda, a że bez oznaczeń to nie ma znaczenia bo to nie dla bezpieczeństwa obywatela a dla zarobku "szwagra". -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2012-12-04 20:00:37 | |
Autor: biodarek | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 2012-12-04 16:27, Rowerex pisze:
On 4 Gru, 10:22, mbut <m...@wp.pl> wrote: Zgadza siÄ. Przy pochylonej, nawet niekoniecznie sportowo, sylwetce taka kamizelka najbardziej przydatna jest policyjnym ĹmigĹowcom. Dla samochodu za plecami niekoniecznie. I nie tylko kamizelka. Szelki odblaskowe takĹźe. Mam takie, ale jeszcze ich nie uĹźyĹem ani razu. KupiĹem kiedyĹ w motocyklowej ofercie Lidla. To nie tyle szelki czy inne "stringi" jakie nosi M@tej ;) tylko po prostu koalicyjka. Pas na brzuchu i drugi skoĹny przez jedno ramiÄ. Rozmiarowo na styk, bo wiadomo, Ĺźe motocykliĹci w grubych kurtkach jeĹźdĹźÄ i potrzebujÄ raczej innych obwodĂłw. Ale przy pochyleniu siÄ widaÄ mnie w Ĺwietle odbitym tylko trochÄ z boku i maĹy pasek z przodu (na ramieniu). WiÄcej nie kupujÄ motocyklowych rzeczy na rower. Ocieplacze kolan teĹź nieuĹźyte. UwaĹźam, Ĺźe dobrze siÄ sprawdzajÄ odblaskowe wstawki w ciuchach (zwĹaszcza w kurtce) i w plecaku. To naprawdÄ widaÄ. Sam jadÄ c w lesie widzÄ z daleka biegaczy, ktĂłrzy majÄ choÄby jeden napis odblaskowy albo szew z takÄ wstawkÄ . Wobec powyĹźszego uwaĹźam, Ĺźe najlepsze sÄ odblaski ruchome, czyli Mi poruszajÄ siÄ tylko odblaskowe tyĹy butĂłw. A odblaskowe opaski zakĹadam na przedramiona - mogÄ wtedy "wystawiaÄ migacze". Do tego rower oklejony paskami folii odblaskowej na wideĹkach przednich i tylnych. Nie moĹźna mnie nie zauwaĹźyÄ. -- biodarek |
|
Data: 2012-12-04 11:13:12 | |
Autor: Ignac | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
Bardzo dobrze kombinujecie jak być widocznym w nocy,ale zastanówcie się
również jak być widocznym w dzień,bo moje zdarzenie wtedy właśnie miało miejsce,bo jeżeli nie kamizelka/kurtka to co szelki z boku będą widoczne bardziej,raczej wątpie. |
|
Data: 2012-12-04 20:23:52 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 20:13, Ignac pisze:
Bardzo dobrze kombinujecie jak być widocznym w nocy,ale zastanówcie sięW dzień to jednak chyba kamizelka jest nie zastąpiona, wówczas główną rolę odgrywa kolor np. żółty w tym wypadku szelki nie mają racji bytu |
|
Data: 2012-12-04 11:38:07 | |
Autor: Ignac | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
W dzień to jednak chyba kamizelka jest nie zastąpiona, wówczas główną rolę odgrywa kolor np. żółty w tym wypadku szelki nie mają racji bytu Optowałbym za kurtką z długiemi rękawami i może bardziej w kolorze jasny seledyn i jeszcze jedno,żeby wam zwrócic bardziej uwagę na bezpieczeństwo to im dłużej jeździmy bezwypadkowo to prawdopodobieństwo wypadku jedzie nam w kosmos. |
|
Data: 2012-12-04 11:56:14 | |
Autor: piotr.tarasiuk | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:38:07 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 użytkownik mbut napisał: Hi Vis Reflective Jacket ? http://www.fastcodesign.com/1670274/nike-s-reflective-jacket-will-make-medal-winning-olympians-glow#1 |
|
Data: 2012-12-04 21:01:08 | |
Autor: biodarek | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 2012-12-04 20:38, Ignac pisze:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 uĹźytkownik mbut napisaĹ: Nie zgadzam siÄ! Im dĹuĹźej jeĹşdzimy (nie waĹźne czy bezwypadkowo), to doĹwiadczamy wiÄkszej liczby sytuacji na drodze i to nas uczy. PodsumowujÄ c mojÄ nowoĹźytnÄ , dwunastoletniÄ "karierÄ" rowerowÄ , to wiÄkszoĹÄ zdarzeĹ miaĹem na jej poczÄ tku: z samochodem, z innym rowerzystÄ , z pieszymi. Od dawna jest spokĂłj. Po tej deklaracji, aĹź siÄ bojÄ jutro wyjechaÄ rowerem, puk... puk... Czasami sobie myĹlÄ, Ĺźe do kompletu brakuje mi stĹuczki ze zwierzem... te sarny teraz tak skaczÄ przed koĹami jak dzikie... KiedyĹ borsuk mi furknÄ Ĺ pod koĹem. MuszÄ uwaĹźaÄ. -- biodarek |
|
Data: 2012-12-04 12:43:08 | |
Autor: Ignac | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 21:01:08 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:
Nie zgadzam się! Im dłużej jeździmy (nie ważne czy bezwypadkowo), to doświadczamy większej liczby sytuacji na drodze i to nas uczy. Zgadza się,ale to tylko odsuwa w czasie zdarzenie wypadkowe,a jego prawdopodobieństwo się nie eleiminuje,eliminację miałbyś wtedy gdybyś przestał jeździć,a jeżdząc ciągle jesteś poddawany próbie losowej z tym co obok czyli np.z samochodem,ze zwierzęciem,z drzewem,z dziurą w ziemi itp.,bo to wszystko to są potencjalne epizody zdarzeniowe. Podsumowując moją nowożytną, dwunastoletnią "karierę" rowerową, to większość zdarzeń miałem na jej początku: z samochodem, z innym rowerzystą, z pieszymi. Od dawna jest spokój. Statystyki wskazują że najwięcej wypadków ma się po 3,5 letnim okresie jazdy |
|
Data: 2012-12-04 21:17:41 | |
Autor: biodarek | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 2012-12-04 20:38, Ignac pisze:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 uĹźytkownik mbut napisaĹ: NajlepszÄ kurtkÄ rowerowÄ ma Peter Gabriel w Sledgehammer: http://youtu.be/RVUxgqH-y4s?t=1m15s Ĺťeby nie byĹo, Ĺźe znowu robi siÄ nierowerowo to dodam, Ĺźe na tym samym koncercie Pietrek teĹź jeĹşdziĹ na rowerze (chociaĹź juĹź nie w tej kurtce): http://youtu.be/eMwn_hnoS5Y Bardziej energetyczne niĹź Chopin i robi dobrze :) -- biodarek |
|
Data: 2012-12-05 01:58:04 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
Użytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fd9dcda2-ad5c-4be2-9b84-c3c77f375f52@googlegroups.com... W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 użytkownik mbut napisał:Proponuję zapoznać się ze zjawiskiem flurescencji zwanej potocznie "oczo-jebliwiością". Kolor jest mniej ważny, obecnie są już i zielenie i niebieskie. Ważne jest to iż kolory fluo dają większą emisję światła i właśnie to uwidacznia obiekt. Światło emitowana w technologii fluo to światło emisji własnej a nie światło odbite jak przy odblaskach. -- Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2012-12-05 08:53:56 | |
Autor: MichałG | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
Ignac pisze:
jeszcze jedno,żeby wam zwrócic bardziej uwagę na bezpieczeństwo to im dłużej jeździmy bezwypadkowo to prawdopodobieństwowłasnie odkryłeś nową, rewolucyjną zasadę prawdopodobieństwa.... ;) Szkoda ze to w Totku nie działa... ;) -- Pozdrawiam Michał |
|
Data: 2012-12-04 20:50:47 | |
Autor: biodarek | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 2012-12-04 20:13, Ignac pisze:
Bardzo dobrze kombinujecie jak byÄ widocznym w nocy,ale zastanĂłwcie siÄ Dzisiaj dzieĹ trwaĹ 7:54h i to w czasie, kiedy byĹem w pracy. WiÄc nie widziaĹem go. Nigdy nie moĹźna liczyÄ na 100% bezpieczeĹstwa. Trzeba siÄ pogodziÄ z tym, Ĺźe Ĺźycie jest niebezpieczne i zawsze koĹczy siÄ ĹmierciÄ . Pozostaje stosowaÄ dostÄpne metody polepszajÄ ce widocznoĹÄ. A jak siÄ trafi na goĹcia, ktĂłry w ogĂłle nie spojrzy czy nie zajeĹźdĹźa drogi rowerzyĹcie - nie pomoĹźe kamizelka ani nic. Twoje koĹci zostaĹy rzucone, ale na pocieszenie powiem, Ĺźe moje pewnie by siÄ w tym momencie poĹamaĹy. KiedyĹ przeleciaĹem przez maskÄ "malucha" i dalej musiaĹem jechaÄ karetkÄ . SÄ dzÄ c po tym, Ĺźe napisaĹeĹ "biznesmen" myĹlÄ, Ĺźe byĹo to coĹ wiÄkszego niĹź maluch. PrzyĹÄ czam siÄ do Twojej przestrogi, Ĺźe nie zawsze trzeba korzystaÄ ze swego pierwszeĹstwa przejazdu i oczy dookoĹa gĹowy. Nic nie dodam poza Ĺźyczeniem szybkiego ustÄ pienia bĂłlu. -- biodarek |
|
Data: 2012-12-04 12:08:42 | |
Autor: Ignac | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:50:47 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:
Dzisiaj dzień trwał 7:54h i to w czasie, kiedy byłem w pracy. Więc nie widziałem go. Nigdy nie można liczyć na 100% bezpieczeństwa. Trzeba się pogodzić z tym, że życie jest niebezpieczne i zawsze kończy się śmiercią. Pozostaje stosować dostępne metody polepszające widoczność. A jak się trafi na gościa, który w ogóle nie spojrzy czy nie zajeżdża drogi rowerzyście - nie pomoże kamizelka ani nic. Twoje kości zostały rzucone, ale na pocieszenie powiem, że moje pewnie by się w tym momencie połamały. Kiedyś przeleciałem przez maskę "malucha" i dalej musiałem jechać karetką. Sądząc po tym, że napisałeś "biznesmen" myślę, że było to coś większego niż maluch. Dzięki za życzenia,ale też wylądowałem w szpitalu,bo nie było szans żeby nawet z pomoca innych się podnieść i ciągle męczy mnie to fundamentalne pytanie,jak żyć,żeby nie dać się kiedyś zabić. A przestrogi które udzielam to raczej wynikają z mojej bezradności. |
|
Data: 2012-12-04 21:22:32 | |
Autor: biodarek | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 2012-12-04 21:08, Ignac pisze:
DziÄki za Ĺźyczenia,ale teĹź wylÄ dowaĹem w szpitalu,bo nie byĹo szans Cholera wie kogo o to spytaÄ, jak ĹźyÄ. A w Twoim wypadku nie wydĹuĹźyĹy drogi hamowania dÄtki w kole? Bo dwie to nie majÄ duĹźej masy rotowanej, ale wiÄcej... ;) -- biodarek |
|
Data: 2012-12-04 12:54:00 | |
Autor: Ignac | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 21:22:32 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:
Cholera wie kogo o to spytać, jak żyć. Dzięki,że mnie rozbawisz,to napewno przyśpiesz moją rekonwalescencję |
|
Data: 2012-12-05 06:47:08 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 21:54, Ignac pisze:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 21:22:32 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:Jak nie trudno zauważyć,iż temat bezpieczeństwo na drodze zainteresował wielu rowerzystów. To dobrze, przynajmniej można z tych komentarzy wyciągnąć dla siebie pozytywne wnioski. Pragnę podziękować wszystkim, którzy zechcieli podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami, to są bardzo ważne uwagi. pozdr GER |
|
Data: 2012-12-04 12:36:28 | |
Autor: mbut | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 12-12-04 10:22, mbut pisze:
KupiĹem kamizelkÄ odblaskowÄ , ale jakoĹ dziwnie w niej siÄ czujÄ. AWracaĹem 2 tygodnie temu z rajdu juz byĹo zupeĹnie ciemno.JechaĹ ze mnÄ kolega w kamizelce odblaskowej, to tak naprawdÄ mĂłwiÄ c w ciemnoĹci wcale nie widziaĹem tej jego kamizelki tylko dwa pasy odblaskowe a gdy samochĂłd jadÄ cy z tyĹu nas oĹwietliĹ to rĂłwnieĹź sĹabo byĹo widaÄ tÄ kamizelkÄ tylko te wspomniane dwa pasy odblaskowe,wiÄc powstaje pytanie po co ta kamizelka skoro widaÄ tylko te pasy. To lepiej juĹź kupiÄ takie szelki a efekt bÄdzie taki sam. W biaĹy dzieĹ to rzeczywiĹcie kamizelkÄ widaÄ z daleka. pozdr |
|
Data: 2012-12-04 23:50:35 | |
Autor: Krycha_net | |
Kamizelka czy szelki odblaskowe | |
W dniu 2012-12-04 12:36, mbut pisze:
(...) WracaĹem 2 tygodnie temu z rajdu juz byĹo zupeĹnie ciemno.JechaĹ ze mnÄ Pasy odblaskowe by byĹo widaÄ w nocy, w Ĺwietle reflektorĂłw i To lepiej juĹź kupiÄ takie kamizelka, aby byĹo widaÄ rowerzystÄ za dnia, byÄ moĹźe pochmurnego. Krycha. |
|