Kamizelka czy szelki odblaskowe

Data: 2012-12-04 10:22:48
Autor: mbut
Kamizelka czy szelki odblaskowe
Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:)
Znalazłem w sieci taki artykuł: http://www.szelkiodblaskowe.pl/page1.php
Czy jest sens kupować takie szelki?. Może ktoś już ma takie szelki i zechce się podzielić na ich temat.
pozdr

Data: 2012-12-04 02:09:10
Autor: piotr.tarasiuk
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 10:22:48 UTC+1 użytkownik mbut napisał:

wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:)

.... i właśnie o to chodzi !
Dlatego też jestem przeciwny jeżdżeniu w kamizelkach. Jeśli wszyscy jeżdżący założą kamizelki nikt na nich nie będzie zwracał uwagi. Aktualnie w swojej oczojebnej kamizeleczce jestem ewenementem na ulicy co niejednokrotnie przekłada się na szokujące spojrzenia współużytkowników...

pozdro
Piotr

Data: 2012-12-04 02:32:06
Autor: Piecia aka dracorp
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 11:09:10 UTC+1 użytkownik piotr.t...@gmail.com napisał:

[...]

Wstawki odblaskowe w zupełności wystarczą. Ostatnio mijałem kijkowców i z daleka było widać ich buty, a dokładnie taśmy odblaskowe.

Data: 2012-12-04 03:10:52
Autor: Ignac
[...]

I wyłącznie w niej jeździj,nie jest to gwarancja bezpieczeństwa,
a tylko prawdopodobieństwo,ale i tak fundamantalne dla każdego.
Ja byłem ubrany w czerwoną kurtkę(ostro bijącą w oczy),miałem
pierwszeństwo przejazdu(ale i tak zwolniłem),a ze stacji paliw
wyjeżdzał biznesmem z papierosem w gębie i myślę sobie zaraz się
zatrzyma(bo włącza się do ruchu),no i się nia zatrzymał,oj jaka to była dla mnie niespodzianka.Razem z rowerem wystrzelilismy jak
z procy,ja zanim znalazłem się na ulicy wyrzeźbiłem maskę auta
(kością: ogonową,kulszowymi i kręgosłupem) zrobił bym pewnie
to samo z biznesmenem ,ale nokałt był tak skuteczny,że nie byłem
w stanie podnieść się z ulicy,ból nie do opisania,ale bez złamań.
Na moje niegrzeczne pytanie nie widziałeś żę jadę,odpowiedział-
nie,zauważyłem pana dopiero na masce(zdażenie sprzed paru dni)

Moje pytanie brzmi,czy poczułeś się teraz lepiej w swojej
dziwnej kamizelce?
I przestroga jest taka,nie korzystajcie zbyt często ze swojego
prawa pierwszeństwa przejazdu i jeżeli będziecie w zasięgu rażenia
kogokolwiek to bezwzględnie się zatrzymać i oczy na około głowy.

Data: 2012-12-04 05:10:42
Autor: PJ
Kamizelka czy szelki odblaskowe
//Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A
wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:)

od paru lat zawsze jezdze w kamizelce i jakos nikt sie za mna nie
oglada, jezdzisz w miescie czy po jakis wioskach ? ...tylko jak razem
ruszamy w droge (czyms podobnym do http://www.weerideuk.co.uk/Weeride_copilot.asp)
wtedy naprawde jest show ...

//Czy jest sens kupować takie szelki?

IMHO wszystko co zwieksza widocznosc ma sens choc dzis widzialem
magika co mial na lewym ramienu taka LED-owa obrecz ... chyba psu
obroze podprowadzil, kwestia gustu

//Może ktoś już ma takie szelki i zechce się podzielić na ich temat.

syn ma cos podobnego (inny ksztalt) ale tasma tez Scotch-a, w lecie
sie nie grzejesz a jak chlodniej wkladasz na odziez wierzchnia, bardzo
dobrze widoczna w swietle samochodowym

P.

Data: 2012-12-04 07:27:04
Autor: Rowerex
On 4 Gru, 10:22, mbut <m...@wp.pl> wrote:

Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A
wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:)

Nie wiem czemu, ale ja jeżdżąc rowerem w nocy i widząc czasami
rowerzystów w kamizelkach, wcale nie jestem przekonany, że cokolwiek
one dają.

Raz, że jakość kamizelek jest czasem tak kiepska, że w ogóle nie
odbijają światła. Może to wynikać też z faktu, że rowerzysta jest
pochylony, a przy pewnym kącie oświetlenia kamizelka nie musi już
odbijać (to tylko "luźna" teoria).

Dwa, problem w tym, że rowerzysta mało się rusza i kamizelka wygląda
jak nieruchomy obiekt, złudzenie optyczne, obicie jakiegoś światła,
przydrożna reklama, itp. Może kamizelki powinny mieć inny kolor niż
seledynowy?

Wobec powyższego uważam, że najlepsze są odblaski ruchome, czyli
montowane w pedałach, na kołach w butach albo np. opaski na okolice
kostki. Wtedy jest jasne, że z przodu jest coś co się porusza, idzie
lub jedzie po jezdni. Taki ruchomy przekaz świetlny jest zdecydowanie
czytelniejszy!

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-12-04 16:45:22
Autor: sklep
W dniu 04.12.2012 16:27, Rowerex pisze:
[...]

albo poprostu lampki na rowerze. nie bocialarki, mactroniki, tylko błyskacze, wszędzie gdzie się da. Ja już sobie na wentylki nakręciłęm. Najpierw pomyślałem - ale wiocha, ale wożę bo to mykające światełko rzuca sie w oczy, niezależnie czy z przodu, tyłu czy boku.

ToMasz

Data: 2012-12-04 07:52:14
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:45:22 UTC+1 użytkownik sklep napisał:
> [...]

albo poprostu lampki na rowerze. nie bocialarki, mactroniki, tylko błyskacze, wszędzie gdzie się da. Ja już sobie na wentylki nakręciłęm. Najpierw pomyślałem - ale wiocha, ale wożę bo to mykające światełko rzuca sie w oczy, niezależnie czy z przodu, tyłu czy boku.

Krucafuks, mam GENIALNY pomysł. Kojarzycie te lampki, co to magnes w szprychy, lampka na widelec i magnes napedza tę lampkę?
To moze zrobić odwrotnie i mniejsze: magnes na widelec, lampki w szprychy....

Bo w tych nakrecanych na wentyl, to mi baterie na tydzień-dwa starczały,
w końcu dałem sobie siana...

Data: 2012-12-04 16:57:22
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 16:45, sklep pisze:
[...]

Kiedyś robiliśmy taki test na dość ciemnej ulicy. Te wszystkie świecidełka są zupełnie nie widoczne. Na wentylach to szkoda czasu marnować na ich zakładanie, to nic a nic ich nie widać.
Udowodnił nam nasz kolega jadąc po tej trasie samochodem. Dopiero zauważyliśmy jaki inny z kolegów przyjechał na rowerze gdzie miał zamontowane silne halogeny.
pozdr

Data: 2012-12-04 08:05:20
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:57:22 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
[...]

Ale te na wentylu mają być widoczne z boku, nie z przodu.
Na wypadek wyjeżdżania zza winkla, czyli w zasadzie
na przednim kole wystarczy, na tylnym nie widzę sensu
(chyba że zdarza Ci się jeździć tyłem...).

Data: 2012-12-04 16:49:24
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 16:27, Rowerex pisze:
[...]

   Chodzi o to żeby jadący z tyłu kierowca nas dobrze widział. W pedałach tak, ale jak ja ma pedały TIME to tu nie można zamocować odblasków. Pozostały jedynie opaski w okolicach kostki lub właśnie takie szelki. Mam również fabrycznie wmontowane w oponie paski odblaskowe, ale ich z tyłu nie widać.
pozdr
GER

Data: 2012-12-04 07:59:49
Autor: rmikke
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 16:49:24 UTC+1 użytkownik mbut napisał:
[...]

A to tylko moje buty do zatrzasków mają odblaski na pięcie, zamiast tych w pedałach?

Data: 2012-12-04 17:35:46
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 16:59, rmikke pisze:
[...]

Może odejdę trochę od tematu. Kilka razy jadąc autem to zauważyłem,że niektórzy mają kompletnie zużyte baterie w tylnych światłach i wówczas ich w ogóle nie widać, dlatego się nie dziwię, że tyle jest potrąconych rowerzystów  na drogach. Taka bateria to są grosze a czasami Wam może życie uratować.
pozdr

Data: 2012-12-05 14:56:54
Autor: ef
On 04.12.2012 17:35, mbut wrote:
[...]

Ale tych potrąconych przez najechanie z tyłu jest bardzo mało.

Fabian.

Data: 2012-12-04 18:05:15
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Rowerex" <rowerex@op.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5591dfd5-0fc8-483f-b042-358312d9ebaf@h5g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Po pierwsze nazwa kamizelka odblaskowa jest nazwą potoczną i wprowadza w błąd. Prawidłowa nazwa to kamizelka ostrzegawcza o intensywnej widzialności. Jej parametry i zadania określa norma EN471. Zadaniem kamizelki jest wzrokowe sygnalizowanie obecności użytkownika, aby go wykryć i zobaczyć w warunkach niebezpiecznych, w każdych warunkach oświetleniowych w ciągu dnia i w nocy oraz w świetle reflektorów samochodowych. Definiuje się trzy klasy odzieży sygnalizacyjnej. Odzież musi się składać z powierzchni materiału fluorescencyjnego i materiału odblaskowego ewentualnie może składać się z materiału o własnościach połączonych.

Każda z trzech klas musi posiadać powierzchnie minimalne (określane procentowo) wchodzące w skład odzieży:
 Podstawowy materiał fluorescencyjny :
 . Odzież klasy 3 : 80%
 . Odzież klasy 2 : 50%
 . Odzież klasy 1 : 14%
 Materiał odblaskowy:
 . Odzież klasy 3 : 20%
 . Odzież klasy 2 : 13%
 . Odzież klasy 1 : 10%
 Materiał o własnościach połączonych:
 . Odzież klasy 1 : 20%

Atrybuty zdefiniowane przy znaku:
 A .......... klasa widzialnego materiału odblaskowego (1...3)
 B .......... klasa współczynnika odblaskowości (1...2)

Macie więc odpowiedź dla czego "kamizelka odblaskowa" nie jest w całości odblaskowa i dla czego jedne kamizelki ją bardziej a inne mniej widzialne.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2012-12-04 20:31:26
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 18:05, Jarosław Augustyniak vel Kot Bury pisze:

[...]

Bardzo ważną informację podałeś. Na mojej kamizelce szukałem na metce tych podanych przez Ciebie klas, ale nic nie znalazłem, tylko podają rozmiar.

Data: 2012-12-05 01:46:00
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "mbut" <mbut@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:k9lj2b$adr$1@news.task.gda.pl...
Bardzo ważną informację podałeś. Na mojej kamizelce szukałem na metce tych podanych przez Ciebie klas, ale nic nie znalazłem, tylko podają rozmiar.
I dla tego w samochodzie wożę kamizelkę kupioną za 36 zł a w pracy używam tej za 10 zł  z marketu :). Każą to wchodząc na budowę mam tę za 10 zł, bo i tak jakiś debil prędzej mnie cegła zrzucona przypadkowo z 10 piętra zabije niż dźwigowy postawi paletę na głowie, ale na drodze chcę być widoczny.  Nie mniej jednak uważam, że pasy lub kamizelki są potrzebne. Jeżeli kątem oka widzę te czerwienie, pomarańcze, seledyny a ostatnio zieleń i niebieski, to mam alarm - "UWAGA CZŁOWIEK". Ogólna niechęć do noszenia kamizelek wiąże się z tym, że kiedyś to tylko fizole z MPO i drogowcy nosili kamizelki. Osobiście uważam, ze dla rowerzystów i motocyklistów lepsze są pasy lub szelki bo nie powodują efektu balonu przy szybszej jeździe. Problem jest taki, że naprawdę dobre rzeczy związane z bezpieczeństwem osobistym kosztują u nas dużo. Dobry odblask, dobra apteczka itd. to naprawdę duże pieniądze. Jeżdżę do Norwegii na ryby i dobre zabezpieczenie medyczne pierwszej potrzeby to kilkaset złotych na grupę do 10 osób. Gdyby doliczyć doposażenie w środki alarmowe wynajmowanej łodzi to będzie ponad tysiąc. W środki łączności.... Tak, prawda jest taka, że kraje cywilizowane dotują bezpieczeństwo obywateli a u nas wprowadza się obowiązki dla zarobku "szwagra z kolegami" :( . Ma być kamizelka i "szwagier" ją sprzeda, a że bez oznaczeń to nie ma znaczenia bo to nie dla bezpieczeństwa obywatela a dla zarobku "szwagra".
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2012-12-04 20:00:37
Autor: biodarek
W dniu 2012-12-04 16:27, Rowerex pisze:
On 4 Gru, 10:22, mbut <m...@wp.pl> wrote:

Kupiłem kamizelkę odblaskową, ale jakoś dziwnie w niej się czuję. A
wyglądam pewno jak człowiek z obcej planety:)

Nie wiem czemu, ale ja jeżdżąc rowerem w nocy i widząc czasami
rowerzystĂłw w kamizelkach, wcale nie jestem przekonany, Ĺźe cokolwiek
[...]

Zgadza się. Przy pochylonej, nawet niekoniecznie sportowo, sylwetce taka kamizelka najbardziej przydatna jest policyjnym śmigłowcom. Dla samochodu za plecami niekoniecznie.

I nie tylko kamizelka. Szelki odblaskowe także. Mam takie, ale jeszcze ich nie użyłem ani razu. Kupiłem kiedyś w motocyklowej ofercie Lidla. To nie tyle szelki czy inne "stringi" jakie nosi M@tej ;) tylko po prostu koalicyjka. Pas na brzuchu i drugi skośny przez jedno ramię. Rozmiarowo na styk, bo wiadomo, że motocykliści w grubych kurtkach jeżdżą i potrzebują raczej innych obwodów. Ale przy pochyleniu się widać mnie w świetle odbitym tylko trochę z boku i mały pasek z przodu (na ramieniu). Więcej nie kupuję motocyklowych rzeczy na rower. Ocieplacze kolan też nieużyte.

Uważam, że dobrze się sprawdzają odblaskowe wstawki w ciuchach (zwłaszcza w kurtce) i w plecaku. To naprawdę widać. Sam jadąc w lesie widzę z daleka biegaczy, którzy mają choćby jeden napis odblaskowy albo szew z taką wstawką.

[...]

Mi poruszają się tylko odblaskowe tyły butów. A odblaskowe opaski zakładam na przedramiona - mogę wtedy "wystawiać migacze". Do tego rower oklejony paskami folii odblaskowej na widełkach przednich i tylnych. Nie można mnie nie zauważyć.

--
biodarek

Data: 2012-12-04 11:13:12
Autor: Ignac
Kamizelka czy szelki odblaskowe
Bardzo dobrze kombinujecie jak być widocznym w nocy,ale zastanówcie się
również jak być widocznym w dzień,bo moje zdarzenie wtedy właśnie miało
miejsce,bo jeżeli nie kamizelka/kurtka to co szelki z boku będą widoczne
bardziej,raczej wątpie.

Data: 2012-12-04 20:23:52
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 20:13, Ignac pisze:
[...]

W dzień to jednak chyba kamizelka jest nie zastąpiona, wówczas główną rolę odgrywa kolor np. żółty w tym wypadku szelki nie mają racji bytu

Data: 2012-12-04 11:38:07
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 użytkownik mbut napisał:

W dzień to jednak chyba kamizelka jest nie zastąpiona, wówczas główną rolę odgrywa kolor np. żółty w tym wypadku szelki nie mają racji bytu

Optowałbym za kurtką z długiemi rękawami i może bardziej w kolorze
jasny seledyn i jeszcze jedno,żeby wam zwrócic bardziej uwagę na
bezpieczeństwo to im dłużej jeździmy bezwypadkowo to prawdopodobieństwo
wypadku jedzie nam w kosmos.

Data: 2012-12-04 11:56:14
Autor: piotr.tarasiuk
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:38:07 UTC+1 użytkownik Ignac napisał:
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:23:52 UTC+1 użytkownik mbut napisał:

Hi Vis Reflective Jacket ?

http://www.fastcodesign.com/1670274/nike-s-reflective-jacket-will-make-medal-winning-olympians-glow#1

Data: 2012-12-04 21:01:08
Autor: biodarek
W dniu 2012-12-04 20:38, Ignac pisze:
[...]

Nie zgadzam się! Im dłużej jeździmy (nie ważne czy bezwypadkowo), to doświadczamy większej liczby sytuacji na drodze i to nas uczy. Podsumowując moją nowożytną, dwunastoletnią "karierę" rowerową, to większość zdarzeń miałem na jej początku: z samochodem, z innym rowerzystą, z pieszymi. Od dawna jest spokój. Po tej deklaracji, aż się boję jutro wyjechać rowerem, puk... puk... Czasami sobie myślę, że do kompletu brakuje mi stłuczki ze zwierzem... te sarny teraz tak skaczą przed kołami jak dzikie... Kiedyś borsuk mi furknął pod kołem. Muszę uważać.

--
biodarek

Data: 2012-12-04 12:43:08
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 21:01:08 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:

Nie zgadzam się! Im dłużej jeździmy (nie ważne czy bezwypadkowo), to doświadczamy większej liczby sytuacji na drodze i to nas uczy.

Zgadza się,ale to tylko odsuwa w czasie zdarzenie wypadkowe,a jego
prawdopodobieństwo się nie eleiminuje,eliminację miałbyś wtedy gdybyś
przestał jeździć,a jeżdząc ciągle jesteś poddawany próbie losowej
z tym co obok czyli np.z samochodem,ze zwierzęciem,z drzewem,z dziurą
w ziemi itp.,bo to wszystko to są potencjalne epizody zdarzeniowe.

Podsumowując moją nowożytną, dwunastoletnią "karierę" rowerową, to większość zdarzeń miałem na jej początku: z samochodem, z innym rowerzystą, z pieszymi. Od dawna jest spokój.

Statystyki wskazują że najwięcej wypadków ma się po 3,5 letnim okresie
jazdy

Data: 2012-12-04 21:17:41
Autor: biodarek
[...]

Najlepszą kurtkę rowerową ma Peter Gabriel w Sledgehammer:
http://youtu.be/RVUxgqH-y4s?t=1m15s

Żeby nie było, że znowu robi się nierowerowo to dodam, że na tym samym koncercie Pietrek też jeździł na rowerze (chociaż już nie w tej kurtce):
http://youtu.be/eMwn_hnoS5Y

Bardziej energetyczne niĹź Chopin i robi dobrze :)

--
biodarek

Data: 2012-12-05 01:58:04
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Użytkownik "Ignac" <smak870221@gmail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:fd9dcda2-ad5c-4be2-9b84-c3c77f375f52@googlegroups.com...
[...]

Proponuję zapoznać się ze zjawiskiem flurescencji zwanej potocznie "oczo-jebliwiością". Kolor jest mniej ważny, obecnie są już i zielenie i niebieskie. Ważne jest to iż kolory fluo dają większą emisję światła i właśnie to uwidacznia obiekt. Światło emitowana w technologii fluo to światło emisji własnej a nie światło odbite jak przy odblaskach.
Jarosław Augustyniak vel Kot Bury

Data: 2012-12-05 08:53:56
Autor: MichałG
Ignac pisze:
  jeszcze jedno,żeby wam zwrócic bardziej uwagę na
bezpieczeństwo to im dłużej jeździmy bezwypadkowo to prawdopodobieństwo
wypadku jedzie nam w kosmos.

własnie odkryłeś nową, rewolucyjną zasadę prawdopodobieństwa.... ;)

Szkoda ze to w Totku nie działa... ;)

Michał

Data: 2012-12-04 20:50:47
Autor: biodarek
W dniu 2012-12-04 20:13, Ignac pisze:
[...]

Dzisiaj dzień trwał 7:54h i to w czasie, kiedy byłem w pracy. Więc nie widziałem go. Nigdy nie można liczyć na 100% bezpieczeństwa. Trzeba się pogodzić z tym, że życie jest niebezpieczne i zawsze kończy się śmiercią. Pozostaje stosować dostępne metody polepszające widoczność. A jak się trafi na gościa, który w ogóle nie spojrzy czy nie zajeżdża drogi rowerzyście - nie pomoże kamizelka ani nic. Twoje kości zostały rzucone, ale na pocieszenie powiem, że moje pewnie by się w tym momencie połamały. Kiedyś przeleciałem przez maskę "malucha" i dalej musiałem jechać karetką. Sądząc po tym, że napisałeś "biznesmen" myślę, że było to coś większego niż maluch.

Przyłączam się do Twojej przestrogi, że nie zawsze trzeba korzystać ze swego pierwszeństwa przejazdu i oczy dookoła głowy. Nic nie dodam poza życzeniem szybkiego ustąpienia bólu.

--
biodarek

Data: 2012-12-04 12:08:42
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 20:50:47 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:

[...]

Dzięki za życzenia,ale też wylądowałem w szpitalu,bo nie było szans
żeby nawet z pomoca innych się podnieść i ciągle męczy mnie to
fundamentalne pytanie,jak żyć,żeby nie dać się kiedyś zabić.
A przestrogi które udzielam to raczej wynikają z mojej bezradności.

Data: 2012-12-04 21:22:32
Autor: biodarek
W dniu 2012-12-04 21:08, Ignac pisze:
Dzięki za życzenia,ale też wylądowałem w szpitalu,bo nie było szans
żeby nawet z pomoca innych się podnieść i ciągle męczy mnie to
fundamentalne pytanie,jak żyć,żeby nie dać się kiedyś zabić.

Cholera wie kogo o to spytać, jak żyć.
A w Twoim wypadku nie wydłużyły drogi hamowania dętki w kole? Bo dwie to nie mają dużej masy rotowanej, ale więcej... ;)

--
biodarek

Data: 2012-12-04 12:54:00
Autor: Ignac
W dniu wtorek, 4 grudnia 2012 21:22:32 UTC+1 użytkownik biodarek napisał:

Cholera wie kogo o to spytać, jak żyć.

A w Twoim wypadku nie wydłużyły drogi hamowania dętki w kole? Bo dwie to nie mają dużej masy rotowanej, ale więcej... ;)

Dzięki,że mnie rozbawisz,to napewno przyśpiesz moją rekonwalescencję

Data: 2012-12-05 06:47:08
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 21:54, Ignac pisze:
[...]

Jak nie trudno zauważyć,iż temat bezpieczeństwo na drodze zainteresował wielu rowerzystów. To dobrze, przynajmniej można z tych komentarzy wyciągnąć dla siebie pozytywne wnioski.
Pragnę podziękować wszystkim, którzy zechcieli podzielić się z nami swoimi spostrzeżeniami, to są bardzo ważne uwagi.
pozdr
GER

Data: 2012-12-04 12:36:28
Autor: mbut
W dniu 12-12-04 10:22, mbut pisze:
[...]
Wracałem 2 tygodnie temu z rajdu juz było zupełnie ciemno.Jechał ze mną kolega w kamizelce odblaskowej, to tak naprawdę mówiąc w ciemności wcale nie widziałem tej jego kamizelki tylko dwa pasy odblaskowe a gdy samochód jadący z tyłu nas oświetlił to również słabo było widać tą kamizelkę tylko te wspomniane dwa pasy odblaskowe,więc powstaje pytanie po co ta kamizelka skoro widać tylko te pasy. To lepiej już kupić takie szelki a efekt będzie taki sam. W biały dzień to rzeczywiście kamizelkę widać z daleka.
pozdr

Data: 2012-12-04 23:50:35
Autor: Krycha_net
Kamizelka czy szelki odblaskowe
W dniu 2012-12-04 12:36, mbut pisze:
(...)
[...]

Pasy odblaskowe by było widać w nocy, w świetle reflektorów i

To lepiej już kupić takie
szelki a efekt będzie taki sam. W biały dzień to rzeczywiście kamizelkę
widać z daleka.

kamizelka, aby było widać rowerzystę za dnia, być może pochmurnego.

Krycha.

Kamizelka czy szelki odblaskowe