Kamizelki odblaskowe

Data: 2015-07-28 09:48:34
Autor: mz
Kamizelki odblaskowe
Witam
Czy jest obowi±zkiem ubieranie kamizelki odblaskowej podczas jazdy rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?
Spotkałem się z różnymi opiniami, różnych osób.
Wiem, że w takiej kamizelce jest się napewno lepiej widocznym dla kierowcy samochodu ale nie wiem czy jest jaki¶ ustawowy obowi±zek jej posiadania.

Data: 2015-07-28 01:46:57
Autor: Rowerex
Kamizelki odblaskowe
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 09:48:36 UTC+2 użytkownik mz napisał:
Czy jest obowi±zkiem ubieranie kamizelki odblaskowej podczas jazdy rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?

Żaden przepis nie nakazuje rowerzy¶cie zakładania kamizelki.

Spotkałem się z różnymi opiniami, różnych osób.

Zapytaj te osoby o preferencje wyborcze, wykształcenie, o to czy jeżdż± rowerami czy tylko samochodami, czy w rowerach maj± o¶wietlenie itp. - zrób z tego statystykę - wyniki mog± być ciekawe ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-07-28 02:29:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamizelki odblaskowe
-- Czy jest obowi±zkiem ubieranie kamizelki odblaskowej podczas jazdy rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?

nie

-- Wiem, że w takiej kamizelce jest się napewno lepiej widocznym dla kierowcy  samochodu ale nie wiem czy jest jaki¶ ustawowy obowi±zek jej posiadania.

nie ma ale pomysl co bedzie jak zlapiesz flaka i musisz pchac rower (brak zapasu/zestawu naprawczego) przez pare km poza terenem zabudowanym ... tak wtedy stajesz sie pieszym i powinienes miec kamizelke :-)

ogolnie rzecz biorac dorosly, w miare wyksztalcony czlowiek powinien dostrzegac plusy wynikajace z faktu bycia bardziej widocznym na drodze no chyba ze chce na zlosc mamie odmrozic sobie uszy co ustawodawca tez umozliwia :-)

P.

Data: 2015-07-28 13:05:51
Autor: MichałG
Kamizelki odblaskowe
przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

element odblaskowy.... czytanie nie boli...

Data: 2015-07-28 14:49:35
Autor: mz
Kamizelki odblaskowe

Użytkownik "MichałG"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:55b76211$0$8367$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Czyli mam to co potrzeba w przypadku awarii opisywanej powyżej. I to tylko po zmroku.
Jak już jadę to nie jeżdżę po zmroku.

Data: 2015-07-28 06:56:18
Autor: Ignac
Kamizelki odblaskowe
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 14:52:29 UTC+2 użytkownik mz napisał:

> [...]

Czyli mam to co potrzeba w przypadku awarii opisywanej powyżej. I to tylko po zmroku.

No nie wiem, bo je¶li jaka¶ Zosia, czy Marysia, do której się wybrałe¶
za dnia, nieoczekiwanie(dla Ciebie) wywali Cię w ¶rodku nocy, to co,
musisz jechać, a kamizelki brak.

Data: 2015-07-28 16:04:00
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 15:56, Ignac pisze:
[...]

Czyli mam to co potrzeba w przypadku awarii opisywanej powyĹĽej. I to tylko po zmroku.
Jak juĹĽ jadÄ™ to nie jeĹĽdĹĽÄ™ po zmroku.

No nie wiem, bo jeśli jakaś Zosia, czy Marysia, do której się wybrałeś
za dnia, nieoczekiwanie(dla Ciebie) wywali Cię w środku nocy, to co,
musisz jechać, a kamizelki brak.

Ile razy trzeba ci powtórzyć, abyś zrozumiał, że i w nocy nie potrzeba
kamizelki? A element odblaskowy kaĹĽdy rowerzysta juĹĽ ma.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-28 16:35:33
Autor: MichałG
Kamizelki odblaskowe
Liwiusz pisze:
[...]

Niestety, ma rower a nie rowerzysta!(czyli w tym przypadku pieszy). Ciekawe jak to zinterpretuje policmajster...

Data: 2015-07-28 16:53:46
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 16:35, MichałG pisze:
Liwiusz pisze:
[...]

To sobie zdejmuje z roweru i zakłada na głowę.
Albo skoro człowiek pchający rower jest pieszym, to rower też jest
częścią składową pieszego (czego implikacją jest to, że można sobie
wepchać rower za znak zakaz ruchu wszelkich pojazdów).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-28 17:28:29
Autor: coaster
Kamizelki odblaskowe
Liwiusz pisze:
[...]

Zakladasz rower na ramie i po sprawie. ;-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious

Data: 2015-07-29 10:21:08
Autor: JDX
Kamizelki odblaskowe
On 2015-07-28 16:04, Liwiusz wrote:
[...]
A element odblaskowy kaĹĽdy rowerzysta juĹĽ ma.
Polemizowałbym z tym śmiałym stwierdzeniem. Niezależnie od tego czy osadzimy owych rowerzystów w kontekście jakieś małej wsi w jakieś puszczy czy też w kontekście ścieżki rowerowej wzdłuż Marszałkowskiej w Wa-wie. :-D

Data: 2015-07-29 10:28:15
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 10:21, JDX pisze:
On 2015-07-28 16:04, Liwiusz wrote:
[...]
[...]

Możemy założyć, że rowerzyści, którzy są przedmiotem zainteresowania tej
dyskusji (czyli zastanawiający się, czy brać kamizelkę w razie nocnej
awarii roweru) majÄ… na rowerze elementy odblaskowe.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 10:37:03
Autor: JDX
Kamizelki odblaskowe
On 2015-07-29 10:28, Liwiusz wrote:
[...]
Możemy założyć, że rowerzyści, którzy są przedmiotem zainteresowania tej
dyskusji (czyli zastanawiający się, czy brać kamizelkę w razie nocnej
awarii roweru) majÄ… na rowerze elementy odblaskowe.
No nie wiem. Wszelakiej maści światełka nie są cool bo psują wygląd bajka. :-D

Data: 2015-07-29 10:43:30
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 10:37, JDX pisze:
On 2015-07-29 10:28, Liwiusz wrote:
[...]
[...]

Widocznie obracamy się w różnych kręgach rowerzystów.

SwojÄ… drogÄ… dziwni ci twoi - lampki nie chcÄ…, a kamizelkÄ™ tak...

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 11:16:29
Autor: JDX
Kamizelki odblaskowe
On 2015-07-29 10:43, Liwiusz wrote:
[...]
Widocznie obracamy się w różnych kręgach rowerzystów.

SwojÄ… drogÄ… dziwni ci twoi - lampki nie chcÄ…, a kamizelkÄ™ tak...
Ja tam w żadnych kręgach się nie obracam. :-D Natomiast osobiście mam i używam zarówno lampek jak i kamizelki. Nawet paski odblaskowe na oponach mam. :-D

Data: 2015-07-28 17:27:42
Autor: coaster
Kamizelki odblaskowe
[...]

Ignac, bo bedziesz musial zjesc swoja nieobowiazkowa kamizelke... ;-P

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2015-07-28 10:40:03
Autor: Ignac
Kamizelki odblaskowe
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 17:27:43 UTC+2 użytkownik coaster napisał:

Ignac, bo bedziesz musial zjesc swoja nieobowiazkowa kamizelke...

Ok. Nie haczę bazy, ale jako spieszony rowerzysta, to nie używam
pocacych szmat w nocy, tylko jak jadę czołgiem.

Data: 2015-07-28 17:25:25
Autor: coaster
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 11:29, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Pieszy nie musi miec na sobie kamizelki poza terenem a jedynie jeden element odblaskowy. spieszony rowerzysta ma ich w rowerze pod dostatkiem.

[...]

Ale pytanie dotyczy kwesti obowiazujacych przepisow a nie osobistych preferencji czy przekonan. Bo jezeli idziemy w te strone to... precz z pocacymi, bezksztaltnymi odblaskowymi szmatami! :-)

--
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2015-07-28 17:47:19
Autor: johnkelly
Kamizelki odblaskowe
[...]

Dorosły, w miarę wykształcony człowiek powinien zajrzeć do statystyk i sprawdzić, na ile to jest rzeczywisty, a na ile wydumany problem. Oraz powinien umieć skonfigurować sobie prawidłowo czytnik newsów.

P.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
........ johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
................... blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................

Data: 2015-07-29 02:33:28
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamizelki odblaskowe
-- Oraz powinien umieć skonfigurować sobie prawidłowo czytnik newsów..

probowalem ale konfiguracja google groups nie jest latwa :-)

P.

Data: 2015-07-29 11:34:01
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 11:33, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Oraz powinien umieć skonfigurować sobie prawidłowo czytnik newsów.

probowalem ale konfiguracja google groups nie jest latwa :-)

Jeśli rzeczywiście chcesz, na pewno ktoś pomoże.

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 03:24:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Kamizelki odblaskowe
-- Je¶li rzeczywi¶cie chcesz, na pewno kto¶ pomoże.

masz moze jakies namiary ? wiele osob porusza ten temat ...

P.

Data: 2015-07-29 12:30:54
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 12:24, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
-- Jeśli rzeczywiście chcesz, na pewno ktoś pomoże.

masz moze jakies namiary ? wiele osob porusza ten temat ...

Może najpierw wyartykułuj swój problem ;)
Na przykład: dlaczego google, a nie Thunderbird?

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 13:11:08
Autor: m
Kamizelki odblaskowe
W dniu 29.07.2015 o 12:30, Liwiusz pisze:
[...]

JeĹĽeli chodzi Ci o znaki cytowania, to Przemek w miarÄ™ poprawnie cytuje.
Co prawda pewnie ręcznie, ale co tam ...

Przecież nie jest powiedziane że znakiem cytowania musi być koniecznie
">", może być i "-- ".

Przemku - dopisuj jeszcze wrotki i będzie ok ;)

p. m.

Data: 2015-07-29 13:17:01
Autor: johnkelly
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 13:11, m pisze:
[...]

Zasadniczo jest tak powiedziane, bo to jest standard.

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
........ johnkelly(at)wp.pl ........ kontakt(at)maciejrozalski.eu .......
................... blog GOwOM: maciejrozalski.vot.pl ...................
........... ksiÄ…ĹĽka w odcinkach: cyber.maciejrozalski.vot.pl ............

Data: 2015-07-28 10:06:10
Autor: bans
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 09:48, mz pisze:

Czy jest obowi±zkiem ubieranie kamizelki odblaskowej podczas jazdy
rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?

Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem nie znaj±c ich.

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".

--
bans

Data: 2015-07-28 02:31:43
Autor: Rowerex
Kamizelki odblaskowe
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:06:13 UTC+2 użytkownik bans napisał:
> [...]

> rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?

Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem nie znaj±c ich.

Ja wolę rowerem jeĽdzić niż się poruszać :P

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".

Podczas jazdy? Podczas jazdy kamizelkę powinno się mieć na sobie lub w ogóle jej nie mieć - "ubieranie" lub "zakładanie" jej "podczas jazdy rowerem", o co pyta autor w±tku, to skrajna nieodpowiedzialno¶ć, żeby nie powiedzieć "kretynizm". Podsumowuj±c:
1. Podczas jazdy rowerem kamizelki nie wolno ubierać.
2. Podczas jazdy rowerem kamizelki nie wolno zakładać.

Powyższe czynno¶ci s± niebezpieczne i groż± ¶mierci± lub ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu.

3. Podczas jazdy rowerem kamizelkę można mieć na sobie.
4. Podczas jazdy rowerem kamizelkę można mieć przy sobie, ale nie na sobie.
5. Podczas jazdy rowerem kamizelki można nie posiadać.

Zachowania opisane w pkt 3, 4 i 5 s± zgodne z prawem.

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-08-03 16:29:54
Autor: Maciek
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 11:31, Rowerex pisze:
[...]
Dodałbym jeszcze dla porz±dku:
6. Podczas jazdy rowerem kamizelkę można posiadać, ale nie przy sobie.
7. Podczas jazdy rowerem można planować zakup kamizelki.
8. Podczas jazdy rowerem można zastanawiać się nad doborem kroju i
koloru kamizelki, tak by sweeta¶nie pasowały do koloru ramy, widelca,
czy homoseksualistów.

Zachowania opisane w pkt 3, 4 i 5 s± zgodne z prawem.
;-)
J/w, choć przy 7 i 8 należy mieć podzieln± uwagę ;-)

Maciek

Data: 2015-07-28 10:15:38
Autor: mz
Kamizelki odblaskowe

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mp7d5j$t4$1@node1.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -
Nie ma to jak zadać pytanie na grupie ;) Oczekujesz szybkiej odpowiedzi na temat a dostajesz poczytaj przepisy. Choćby wskazali jakie i gdzie je znaleĽć.

Data: 2015-07-28 12:09:07
Autor: Jacek
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 10:15, mz pisze:
Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem
nie znaj±c ich.
Tutaj proszę:
https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kodeks+drogowy+2015+tekst+jednolity

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".
He, he. Ubiera się w Małopolsce i chyba jeszcze na Podkarpaciu. W Stolycy i reszcie kraju się zakłada, zwłaszcza do poruszania się po "dworzu".
Jacek

PS
dla leniuszków: nie ma obowi±zku jazdy na rowerze w kamizelce odblaskowej ani w terenie zabudowanym, ani poza nim.

Data: 2015-07-29 13:38:43
Autor: __Maciek
Kamizelki odblaskowe
Tue, 28 Jul 2015 12:09:07 +0200 Jacek <krystian.mazurek@alektum.com>
napisał:

Stolycy i reszcie kraju się zakłada, zwłaszcza do poruszania się po "dworzu".

Dziwne, bo u mnie zawsze mówiło się "na dworze" a nie "na dworzu".
Kiedy¶ przeczytałem też gdzie¶, że rzekomo w Warszawie stoi się w
kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.

Data: 2015-07-29 13:40:02
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
napisał:

Stolycy i reszcie kraju się zakłada, zwłaszcza do poruszania się po "dworzu".

Dziwne, bo u mnie zawsze mówiło się "na dworze" a nie "na dworzu".
Kiedyś przeczytałem też gdzieś, że rzekomo w Warszawie stoi się w
kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.

"Za czym kolejka ta stoi..." (K.Prońko).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 13:44:39
Autor: __Maciek
Kamizelki odblaskowe
Wed, 29 Jul 2015 13:40:02 +0200 Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał:

kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.
"Za czym kolejka ta stoi..." (K.Prońko).

Znam. Tyle że to jeszcze to jeszcze nie znaczy że takim wyrażeniem
mieszkańcy posługuj± się na codzień.

Data: 2015-07-29 13:50:41
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 13:44, __Maciek pisze:
Wed, 29 Jul 2015 13:40:02 +0200 Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał:

kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.
"Za czym kolejka ta stoi..." (K.Prońko).

Znam. Tyle ĹĽe to jeszcze to jeszcze nie znaczy ĹĽe takim wyraĹĽeniem
mieszkańcy posługują się na codzień.

"Co dzień".

I skąd założenie, że mają się posługiwać na co dzień? Zazwyczaj każdy
wie za czym stoi kolejka i nie musi się pytać ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 13:55:31
Autor: mz
Kamizelki odblaskowe

UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mpaeml$5bi$1@node1.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -

Wszystko fajnie z tą wymową. Na Podhalu mówią tak, a na Mazowszu siak. Na Śląsku jeszcze inaczej i nawet w Poznaniu swoje określenia mają. A ja mieszkam na Pomorzu Zachodnim i u nas wszystkiego po trochu mamy i tym przesiąkamy.

Data: 2015-08-03 11:06:57
Autor: kawoN
Kamizelki odblaskowe
napisał:

[...]

Zależy od ilu pokoleń jeste¶ w W-wie.
Znam takich co po 5 latach przebywania w W-wie
nie przyznaj± się sk±d pochodz± :)
Dzisiaj spotkać warszawiaka w W-wie - trudna sprawa :)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-08-03 11:53:54
Autor: JDX
Kamizelki odblaskowe
On 2015-08-03 11:06, kawoN wrote:
[...]
Dzisiaj spotkać warszawiaka w W-wie - trudna sprawa :)
Wsłuchuj się w sklepach - gdy będzie pytał np. "NA ile ta kiełbasa" to znaczy, że stary Warszawiak. :-)

Data: 2015-08-03 12:06:11
Autor: kawoN
Kamizelki odblaskowe
On 2015-08-03 11:06, kawoN wrote:
[...]
Dzisiaj spotkać warszawiaka w W-wie - trudna sprawa :)
Wsłuchuj się w sklepach - gdy będzie pytał np. "NA ile ta kiełbasa" to
znaczy, że stary Warszawiak. :-)

Unikam bywania w W-wie :) A jak bywam to służbowo
i do sklepów nie chodzę :) A w korporacjach 99%
to napływowi :) Ale raz jednego spotkałem !

Data: 2015-07-28 13:03:59
Autor: MichałG
Kamizelki odblaskowe
mz pisze:

[...]

zwykle Kodeks drogowy.
Wszyscy ostatnio jacys tacy wygodni....

Data: 2015-07-28 17:52:50
Autor: Jawi
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 10:06, bans pisze:
Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem
nie znaj±c ich.

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".
Dziwne i szkoda, że grupa staje się Instagramem dla wycieczkowiczów rowerowych;)
Odsyłanie do googla, kodeksów wobec postępuj±cemu upadkowi grup dyskusyjnych jest trochę... moło rozs±dne ;)

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Data: 2015-07-28 15:53:39
Autor: mbut
Kamizelki odblaskowe
W dniu 28.07.2015 o 09:48, mz pisze:
[...]
Poczytaj kodeks drogowy, wysil swoj± mózgownicę i nie słuchaj różnych ludzi.

Kamizelki odblaskowe