Kamizelki odblaskowe

Data: 2015-07-28 10:06:10
Autor: bans
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 09:48, mz pisze:

Czy jest obowi±zkiem ubieranie kamizelki odblaskowej podczas jazdy
rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?

Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem nie znaj±c ich.

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".

--
bans

Data: 2015-07-28 02:31:43
Autor: Rowerex
Kamizelki odblaskowe
W dniu wtorek, 28 lipca 2015 10:06:13 UTC+2 użytkownik bans napisał:
> [...]

> rowerem (w terenie zabudowanym i poza nim) ?

Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem nie znaj±c ich.

Ja wolę rowerem jeĽdzić niż się poruszać :P

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".

Podczas jazdy? Podczas jazdy kamizelkę powinno się mieć na sobie lub w ogóle jej nie mieć - "ubieranie" lub "zakładanie" jej "podczas jazdy rowerem", o co pyta autor w±tku, to skrajna nieodpowiedzialno¶ć, żeby nie powiedzieć "kretynizm". Podsumowuj±c:
1. Podczas jazdy rowerem kamizelki nie wolno ubierać.
2. Podczas jazdy rowerem kamizelki nie wolno zakładać.

Powyższe czynno¶ci s± niebezpieczne i groż± ¶mierci± lub ciężkim uszczerbkiem na zdrowiu.

3. Podczas jazdy rowerem kamizelkę można mieć na sobie.
4. Podczas jazdy rowerem kamizelkę można mieć przy sobie, ale nie na sobie.
5. Podczas jazdy rowerem kamizelki można nie posiadać.

Zachowania opisane w pkt 3, 4 i 5 s± zgodne z prawem.

;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2015-08-03 16:29:54
Autor: Maciek
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 11:31, Rowerex pisze:
[...]
Dodałbym jeszcze dla porz±dku:
6. Podczas jazdy rowerem kamizelkę można posiadać, ale nie przy sobie.
7. Podczas jazdy rowerem można planować zakup kamizelki.
8. Podczas jazdy rowerem można zastanawiać się nad doborem kroju i
koloru kamizelki, tak by sweeta¶nie pasowały do koloru ramy, widelca,
czy homoseksualistów.

Zachowania opisane w pkt 3, 4 i 5 s± zgodne z prawem.
;-)
J/w, choć przy 7 i 8 należy mieć podzieln± uwagę ;-)

Maciek

Data: 2015-07-28 10:15:38
Autor: mz
Kamizelki odblaskowe

Użytkownik "bans"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:mp7d5j$t4$1@node1.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -
Nie ma to jak zadać pytanie na grupie ;) Oczekujesz szybkiej odpowiedzi na temat a dostajesz poczytaj przepisy. Choćby wskazali jakie i gdzie je znaleĽć.

Data: 2015-07-28 12:09:07
Autor: Jacek
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 10:15, mz pisze:
Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem
nie znaj±c ich.
Tutaj proszę:
https://www.google.pl/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=kodeks+drogowy+2015+tekst+jednolity

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".
He, he. Ubiera się w Małopolsce i chyba jeszcze na Podkarpaciu. W Stolycy i reszcie kraju się zakłada, zwłaszcza do poruszania się po "dworzu".
Jacek

PS
dla leniuszków: nie ma obowi±zku jazdy na rowerze w kamizelce odblaskowej ani w terenie zabudowanym, ani poza nim.

Data: 2015-07-29 13:38:43
Autor: __Maciek
Kamizelki odblaskowe
Tue, 28 Jul 2015 12:09:07 +0200 Jacek <krystian.mazurek@alektum.com>
napisał:

Stolycy i reszcie kraju się zakłada, zwłaszcza do poruszania się po "dworzu".

Dziwne, bo u mnie zawsze mówiło się "na dworze" a nie "na dworzu".
Kiedy¶ przeczytałem też gdzie¶, że rzekomo w Warszawie stoi się w
kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.

Data: 2015-07-29 13:40:02
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
napisał:

Stolycy i reszcie kraju się zakłada, zwłaszcza do poruszania się po "dworzu".

Dziwne, bo u mnie zawsze mówiło się "na dworze" a nie "na dworzu".
Kiedyś przeczytałem też gdzieś, że rzekomo w Warszawie stoi się w
kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.

"Za czym kolejka ta stoi..." (K.Prońko).

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 13:44:39
Autor: __Maciek
Kamizelki odblaskowe
Wed, 29 Jul 2015 13:40:02 +0200 Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał:

kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.
"Za czym kolejka ta stoi..." (K.Prońko).

Znam. Tyle że to jeszcze to jeszcze nie znaczy że takim wyrażeniem
mieszkańcy posługuj± się na codzień.

Data: 2015-07-29 13:50:41
Autor: Liwiusz
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-29 o 13:44, __Maciek pisze:
Wed, 29 Jul 2015 13:40:02 +0200 Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał:

kolejce "za chlebem" a nie "po chleb", nie wiem kto to wydumał.
"Za czym kolejka ta stoi..." (K.Prońko).

Znam. Tyle ĹĽe to jeszcze to jeszcze nie znaczy ĹĽe takim wyraĹĽeniem
mieszkańcy posługują się na codzień.

"Co dzień".

I skąd założenie, że mają się posługiwać na co dzień? Zazwyczaj każdy
wie za czym stoi kolejka i nie musi się pytać ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-07-29 13:55:31
Autor: mz
Kamizelki odblaskowe

UĹĽytkownik "Liwiusz"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mpaeml$5bi$1@node1.news.atman.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -

Wszystko fajnie z tą wymową. Na Podhalu mówią tak, a na Mazowszu siak. Na Śląsku jeszcze inaczej i nawet w Poznaniu swoje określenia mają. A ja mieszkam na Pomorzu Zachodnim i u nas wszystkiego po trochu mamy i tym przesiąkamy.

Data: 2015-08-03 11:06:57
Autor: kawoN
Kamizelki odblaskowe
napisał:

[...]

Zależy od ilu pokoleń jeste¶ w W-wie.
Znam takich co po 5 latach przebywania w W-wie
nie przyznaj± się sk±d pochodz± :)
Dzisiaj spotkać warszawiaka w W-wie - trudna sprawa :)

pozdr.
kawoN

Data: 2015-08-03 11:53:54
Autor: JDX
Kamizelki odblaskowe
On 2015-08-03 11:06, kawoN wrote:
[...]
Dzisiaj spotkać warszawiaka w W-wie - trudna sprawa :)
Wsłuchuj się w sklepach - gdy będzie pytał np. "NA ile ta kiełbasa" to znaczy, że stary Warszawiak. :-)

Data: 2015-08-03 12:06:11
Autor: kawoN
Kamizelki odblaskowe
On 2015-08-03 11:06, kawoN wrote:
[...]
Dzisiaj spotkać warszawiaka w W-wie - trudna sprawa :)
Wsłuchuj się w sklepach - gdy będzie pytał np. "NA ile ta kiełbasa" to
znaczy, że stary Warszawiak. :-)

Unikam bywania w W-wie :) A jak bywam to służbowo
i do sklepów nie chodzę :) A w korporacjach 99%
to napływowi :) Ale raz jednego spotkałem !

Data: 2015-07-28 13:03:59
Autor: MichałG
Kamizelki odblaskowe
mz pisze:

[...]

zwykle Kodeks drogowy.
Wszyscy ostatnio jacys tacy wygodni....

Data: 2015-07-28 17:52:50
Autor: Jawi
Kamizelki odblaskowe
W dniu 2015-07-28 o 10:06, bans pisze:
Polecam poczytanie przepisów. To trochę dziwne, że poruszasz się rowerem
nie znaj±c ich.

Na marginesie - kamizelkę się "zakłada", nie "ubiera".
Dziwne i szkoda, że grupa staje się Instagramem dla wycieczkowiczów rowerowych;)
Odsyłanie do googla, kodeksów wobec postępuj±cemu upadkowi grup dyskusyjnych jest trochę... moło rozs±dne ;)

że mogę całymi godzinami siedzieć i patrzyć na ni±"

Kamizelki odblaskowe