Kamizelkowe lobby nie zasypia...

Data: 2009-04-16 10:45:32
Autor: Kojot
Kamizelkowe lobby nie zasypia...
pianagol[LUB] pisze:
Zbigniew Skowroński, dyrektor Wojewódzkiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Łodzi, wysłał w środę kolejny wniosek o zmianę w prawie do Ministerstwa Infrastruktury. - Zaproponowałem, by każdy rowerzysta i motorowerzysta miał obowiązek noszenia po zmroku kamizelki odblaskowej - mówi dyrektor. - Nowe przepisy powinny wejść w życie jak najszybciej. Jest ładna pogoda, więc rowerzyści zaczynają wyjeżdżać na drogi. Często są źle oznakowani i łatwo mogą sprowokować nieszczęście.

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1019395,title,Beda-nowe-przepisy-dla-rowerzystow,wid,11040163,wiadomosc_prasa.html

I już się wkurwiłem...
Ludzie, co innego edukacja, zachęcanie, promowanie zdrowych i bezpiecznych nawyków i zachowań...
....a co innego kolejny niepotrzebny przepis!

Czemu nie nakażą, aby każdy samochód miał obowiązkowo poduszki powietrzne? Oj, wkurzyliby się kierowcy. Tak samo my, rowerzyści, zdajemy sobie sprawę, że "kamizelka może uratować życie" - jak ktoś tam pisze. To fakt. Założę ją, gdy będę chciał jednak, a nie dlatego, że mi jakieś pindy wymyśliły na to nakaz!

To samo jest z kaskiem. Noszę, bo chcę. I kiedy chcę. Sorry, ale jadąc 500m do sklepu po bułeczki, kasku nie wdziewam. A gdybym musiał... założyłbym. Ale nie w obawie, że coś mi się stanie na mojej mało ruchliwej ulicy, lecz w obawie przed mandatem!

Może o to właśnie chodzi?

Pzdr.
kojo(t)

Data: 2009-04-16 11:18:30
Autor: Coaster
Kamizelkowe lobby nie zasypia...
Kojot wrote:
[...]
Czemu nie nakażą, aby każdy samochód miał obowiązkowo poduszki powietrzne? Oj, wkurzyliby się kierowcy.

Nie nakaza bo nie moga. Nowe regulacje tego typu dotycza tylko _nowych_ aktualnie produkowanych pojazdow. Stare musza spelniac 'stare' warunki.

[...]

A ja nie. Na motocyklu owszem.

Ale nie w obawie, że coś mi się stanie na mojej mało ruchliwej ulicy, lecz w obawie przed mandatem!

Może o to właśnie chodzi?

Alez oczywiscie, ze chodzi o kase ;-P

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-04-16 11:51:36
Autor: fabian
Kamizelkowe lobby nie zasypia...
Coaster wrote:
Kojot wrote:
[...]
[...]

Przepraszam, ale dlaczego nie mogą nakazać? Ja zostałem wyprodukowany już dawno, tzn. że jak teraz każą wyposażać rowerzystów w kamizelki to ja się nie zaliczam? Mogą ale tego nie robią bo by się to nie podobało.

Alez oczywiscie, ze chodzi o kase ;-P

Niestety :( Jakoś nie wierzę, że tak wszyscy dbają o nasze zdrowie ...

Fabian.

Data: 2009-04-16 13:48:18
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kamizelkowe lobby nie zasypia...
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gs6t82$mt7$1news.supermedia.pl> przy ul....

Nie nakaza bo nie moga. Nowe regulacje tego typu dotycza tylko _nowych_ aktualnie produkowanych pojazdow. Stare musza spelniac 'stare' warunki.

To ja wykażę, że jestem rowerzystą, który jeździł już przed wprowadzeniem
takiego durnego obowiązku. I nie będę musiał jeździć w kamizelce :-)

Data: 2009-04-16 13:58:02
Autor: Coaster
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Hmm, zalezy jaki masz rok produkcji ;-)

Ale tak serio, to mysle, ze ta sprawa upadnie i jest to raczej bicie piany ;-)
Tak czy siak - mnie w kamizelce nie uswiadczysz ja jak zaczalem jezdzic na rowerze nikt nie slyszal o kaskach czy kamizelkach...
No moze Szurkowski ;-)

Data: 2009-04-16 22:52:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Kamizelkowe lobby nie zasypia...
Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gs76j3$r64$1news.supermedia.pl> przy ul....

[...]

Ale ten... Roweru, czy mam zaświadczenie od rodziców przynieść? ;-)

[...]

Ja tam nawet do sklepu po piwo jadę w kasku. Znam takich, co pół świata bez
kasku zjeździli i nic im się nie stało. Znam też takich, co ledwie wyszli z
domu i dostali puszką z kierownikiem w środku, bo kierownik nie zauważył.

Data: 2009-04-20 12:49:48
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 16 Apr 2009, Marek 'marcus075' Karweta wrote:

Panie Coaster, prezesie pl.rec.rowery
Hmm, zalezy jaki masz rok produkcji ;-)

Ale ten... Roweru, czy mam zaświadczenie od rodziców przynieść? ;-)

  Z USC.
  Urzędowo ma być!

Ja tam nawet do sklepu po piwo jadę w kasku.

  :O

Znam takich, co pół świata bez
kasku zjeździli i nic im się nie stało. Znam też takich, co ledwie wyszli
z domu i dostali puszką z kierownikiem w środku, bo kierownik nie zauważył.

  Pytanie czy kask im *rzeczywiście* pomógł.
  Bo teza że po założeniu kasku rowerzysta częściej łapie się na zdarzenia
niezwykłe, wygląda (wg opisów na preclu) na udowodnioną.
  Nie było AFAIK ŻADNEGO opisu "łupnąłem bez kasku... i ... a później
bardzo podobnie z kaskiem i ...", za to takich "kupiłem kask i zaraz
na drugi dzień" AFAIR kilka było :>

pzdr, Gotfryd

Kamizelkowe lobby nie zasypia...