Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej

Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej

Data: 2019-06-23 19:56:52
Autor: u2
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
http://wgospodarce.pl/informacje/63933-kanal-na-mierzei-blisko-coraz-blizej

23 maja 2019


Procedura przetargowa potrwa od 2 tygodni do kilkunastu tygodni, czyli najpóźniej we wrześniu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną - podał w czwartek Michał Kania z biura prasowego Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

W środę w Urzędzie Morskim w Gdyni otwarto oferty od potencjalnych wykonawców na budowę nowej drogi wodnej między Zatoką Gdańską z Zalewem Wiślanym. Urząd Morski w Gdyni podał, że wpłynęło 7 ofert na wykonanie kanału przez Mierzeję Wiślaną.

W czwartek inwestor sprostował, że pod uwagę branych jest sześć ofert. Propozycja tureckiej firmy nie stanowi oferty w rozumieniu przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych - wyjaśnił Urząd Morski w Gdyni.

,,Procedura przetargowa potrwa od 2 tygodni do kilkunastu tygodni, czyli najpóźniej we wrześniu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Wszystko przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem, według którego jesienią rozpocznie się kolejny etap prac na Mierzei"- poinformował Michał Kania z MGMiŻŚ.

W środę rzeczniczka Urzędu Morskiego w Gdyni Magdalena Kierzkowska podała, że kwota jaką inwestor przeznaczył na realizację pierwszej części inwestycji, czyli budowę portu osłonowego, kanału żeglugowego oraz sztucznej wyspy, wynosi 718 mln 94 tys. zł. Ceny zaproponowane przez inwestorów mieszczą się natomiast w przedziale ponad 992,2 mln zł - 1,4 mld zł.

,,Jeśli chodzi o finansowanie, najpewniej zostanie zaktualizowany plan wieloletni ws. Przekopu, przyjęty uchwałą Rady Ministrów" - wskazał w czwartek Michał Kania.

Wśród firm, które zgłosiły swoje oferty, są: konsorcjum Budimex S.A. wraz z hiszpańskim partnerem Ferrovial Agroman (zaproponowały cenę 992 mln 528 tys. 578 zł); konsorcjum Polbud Pomorze z chińskimi firmami (1 mld 148 mln 939 tys. 15 zł); chińska Sinohydro Corporation Limited (1 mld 105 mln 885 tys. 612 zł); Energopol Szczecin (1 mld 87 mln 912 tys. 72 zł); China Harbour Engineering Company Ltd. (1 mld 71 mln 808 tys. 567 zł) oraz belgijska N.V.Besix S.A. ze spółkami NDI S.A. oraz NDI sp. z o.o. (992 mln 270 tys. 523 zł).

Przetarg na wykonanie pierwszej części inwestycji nie obejmuje całości budowy drogi wodnej przez Mierzeję Wiślaną. Chodzi o budowę portu osłonowego od strony Zatoki Gdańskiej, kanału żeglugowego ze śluzą i konstrukcją zamknięć, wraz ze stanowiskami oczekiwania od strony Zatoki Gdańskiej i Zalewu Wiślanego, oraz sztucznej wyspy na Zalewie Wiślanym.

Budowa kanału może się rozpocząć w październiku tego roku. Zamawiający określił, że wykonawca na budowę przekopu ma 40 miesięcy.

Wszyscy oferenci zadeklarowali pięcioletnią gwarancję dla inwestycji oraz skrócenie budowy o osiem miesięcy.

Ogłoszenie drugiej części budowy kanału zaplanowano na II kwartał tego roku. Postępowanie będzie dotyczyło prac na rzece Elbląg, czyli obudowie brzegów oraz robotach czerpalnych. Ogłoszenie ostatniego, trzeciego postępowania - na roboty pogłębiarskie na Zalewie Wiślanym - wstępnie zaplanowano za 1,5 - 2 lata.

Według resortu gospodarki wodnej i żeglugi śródlądowej, budowa nowej drogi wodnej ma znacząco poprawić dostęp do portu w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego do Bałtyku, z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu ma sprzyjać powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawić walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Budowa kanału ma potrwać do 2022 roku; jej koszt, wyliczony na ok. 880 mln zł, zostanie w całości pokryty z budżetu państwa.

Niedawno minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powiedział, że jeśli doszłoby do wzrostu kosztu przekopu przez Mierzeję Wiślaną, to dodatkowe finansowanie na tę inwestycję będzie zapewnione.

PAP/ as/





--
I love love

Data: 2019-06-23 11:02:59
Autor: Bruno Brunowski
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
Minął miesiąc. Pisiory ustaliły już skąd wezmą brakujący szmal?

--
Bruno

Data: 2019-06-23 20:07:47
Autor: u2
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
W dniu 23.06.2019 o 20:02, Bruno Brunowski pisze:
Minął miesiąc. Pisiory ustaliły już skąd wezmą brakujący szmal?



,,Procedura przetargowa potrwa od 2 tygodni do kilkunastu tygodni, czyli najpóźniej we wrześniu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Wszystko przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem, według którego jesienią rozpocznie się kolejny etap prac na Mierzei"- poinformował Michał Kania z MGMiŻŚ.



--
I love love

Data: 2019-06-23 11:30:14
Autor: Bruno Brunowski
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
W dniu niedziela, 23 czerwca 2019 20:07:11 UTC+2 użytkownik u2 napisał:
W dniu 23.06.2019 o 20:02, Bruno Brunowski pisze:
> Minął miesiąc. Pisiory ustaliły już skąd wezmą brakujący szmal?
> ,,Procedura przetargowa potrwa od 2 tygodni do kilkunastu tygodni, czyli najpóźniej we wrześniu powinna zostać podpisana umowa z wykonawcą. Wszystko przebiega zgodnie z przyjętym harmonogramem, według którego jesienią rozpocznie się kolejny etap prac na Mierzei"- poinformował Michał Kania z MGMiŻŚ.


To, że oferty przekraczają budżet wiadomo już dziś.. Pozostaje albo zwiększyć budżet, albo unieważnić przetarg. W przypadku dróg pisiory masowo odwołują przetargi. Tu minął miesiąc i cisza.

--
Bruno

Data: 2019-06-23 20:47:02
Autor: u2
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
W dniu 23.06.2019 o 20:30, Bruno Brunowski pisze:
To, że oferty przekraczają budżet wiadomo już dziś. Pozostaje albo zwiększyć budżet, albo unieważnić przetarg.


pożyję zobaczę:)

--
I love love

Data: 2019-06-24 05:57:12
Autor: Jacek Bialy
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
   -- - Minął miesiąc. Pisiory ustaliły już skąd wezmą brakujący szmal?

Mało to w trzeciej ubeckiej złodziei do wytrzepania?

JB

Data: 2019-06-25 22:12:24
Autor: Yogi
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
Dnia Mon, 24 Jun 2019 05:57:12 -0700 (PDT), Jacek Bialy napisał(a):

   -- - Minął miesiąc. Pisiory ustaliły już skąd wezmą brakujący szmal?

Mało to w trzeciej ubeckiej złodziei do wytrzepania?

JB

Szmal miał być z bursztynu ale łapę na nim położyła prezydent Gdańska i
powiedziała, że bursztyn nie pójdzie na srebrne wieże tylko jest własnością
społeczeństwa.

Y

Data: 2019-06-25 13:37:17
Autor: Bruno Brunowski
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
W dniu wtorek, 25 czerwca 2019 22:12:26 UTC+2 użytkownik Yogi napisał:
Dnia Mon, 24 Jun 2019 05:57:12 -0700 (PDT), Jacek Bialy napisał(a):

>    -- - Minął miesiąc. Pisiory ustaliły już skąd wezmą brakujący szmal?
> > Mało to w trzeciej ubeckiej złodziei do wytrzepania?
> > JB

Szmal miał być z bursztynu ale łapę na nim położyła prezydent Gdańska i
powiedziała, że bursztyn nie pójdzie na srebrne wieże tylko jest własnością
społeczeństwa.

Tam po prostu nie ma bursztynu w ilościach o jakich mówiły pisiory. Znaleziono dwa złoża i tylko w przypadku jednego jest na dzieja na zysk i to niewielki.

--
Bruno

Data: 2019-06-25 13:39:47
Autor: Jacek Bialy
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
Mało to w trzeciej ubeckiej złodziei do wytrzepania? 
 
JB 
Szmal miał być z bursztynu
-- -- -- -- -- -- -- -


Już ty się nie martw o nasze pieniądze - wasze czasy się skończyły.

    -- - ale łapę na nim położyła prezydent Gdańska i 
powiedziała, że bursztyn nie pójdzie na srebrne wieże tylko jest własnością społeczeństwa.
-- -- -- -- -- -- -- --

'Społeczeństwa' hę?   Powiedz no komuszku - konkretnie czyj?

JB

Data: 2019-06-23 11:44:04
Autor: Bytomir Szimoza
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
użytkownik u2 napisał:
http://wgospodarce.pl/informacje/63933-kanal-na-mierzei-blisko-coraz-blizej

23 maja 2019




Maj 2019 powiadacie?


Hej ho, hej ho, do pracy by się szło...

cyt. 12.2016 czyli rok po wygranych wyborkach:

Każdy, kto trafnie postawi 100 zł na to, że budowa przekopu rozpocznie się w 2018 może wygrać 127,6 zł - kurs 1,45. Jeżeli natomiast gracz zdecyduje się obstawić 100 zł na odwrotny scenariusz i okaże się on prawdziwy, to zdobędzie 206,8 zł - kurs 2,35.

Jeśli ktoś postawi 100 zł na to, że budowa przekopu zakończy się w 2022 roku - i tak się stanie w rzeczywistości - to wygra 211,2 zł - kurs 2,40


Wicie rozumicie plebsie, ale teraz to my nałapiem tych pełowców
tysiące i powsadzamy ich gdzie ich miejsce:)
A bursztynu nakopiem 200 ciężarówek.

Data: 2019-06-23 20:48:30
Autor: u2
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
W dniu 23.06.2019 o 20:44, Bytomir Szimoza pisze:
A bursztynu nakopiem 200 ciężarówek.


niestety bursztyn to łatwopalny materiał i bursztynowej komnaty już ni ma, tako rzecze Killimuszko (1905-1980)

--
I love love

Data: 2019-06-25 19:14:45
Autor: japanizer
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
On Monday, June 24, 2019 at 3:44:05 AM UTC+9, Bytomir Szimoza wrote:
użytkownik u2 napisał:
> http://wgospodarce.pl/informacje/63933-kanal-na-mierzei-blisko-coraz-blizej
> > 23 maja 2019
> > Maj 2019 powiadacie?


Hej ho, hej ho, do pracy by się szło...

cyt. 12.2016 czyli rok po wygranych wyborkach:

Każdy, kto trafnie postawi 100 zł na to, że budowa przekopu rozpocznie się w 2018 może wygrać 127,6 zł - kurs 1,45. Jeżeli natomiast gracz zdecyduje się obstawić 100 zł na odwrotny scenariusz i okaże się on prawdziwy, to zdobędzie 206,8 zł - kurs 2,35.

Jeśli ktoś postawi 100 zł na to, że budowa przekopu zakończy się w 2022 roku - i tak się stanie w rzeczywistości - to wygra 211,2 zł - kurs 2,40


Wicie rozumicie plebsie, ale teraz to my nałapiem tych pełowców
tysiące i powsadzamy ich gdzie ich miejsce:)
A bursztynu nakopiem 200 ciężarówek.

Mamy 2019. Z tego co piszesz, wynika, że na cokolwiek by nie postawić 100 zł, to zawsze wygramy więcej niż 100 zł.

To przebija hasło "pewnie jak w SKOK", czy "pewnie jak w Getback", czy jakie tam afery na miliardy pisiorstwo narobiło?

Data: 2019-06-26 10:20:08
Autor: Bytomir Szimoza
Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej
użytkownik j-otoczak napisał:

On Monday, June 24, 2019 at 3:44:05 AM UTC+9, Bytomir Szimoza wrote:
> użytkownik u2 napisał:
> > http://wgospodarce.pl/informacje/63933-kanal-na-mierzei-blisko-coraz-blizej
> > > > 23 maja 2019
> > > > > > > Maj 2019 powiadacie?
> > > Hej ho, hej ho, do pracy by się szło...
> > cyt. 12.2016 czyli rok po wygranych wyborkach:
> > Każdy, kto trafnie postawi 100 zł na to, że budowa przekopu rozpocznie się w 2018 może wygrać 127,6 zł - kurs 1,45. Jeżeli natomiast gracz zdecyduje się obstawić 100 zł na odwrotny scenariusz i okaże się on prawdziwy, to zdobędzie 206,8 zł - kurs 2,35.
> > Jeśli ktoś postawi 100 zł na to, że budowa przekopu zakończy się w 2022 roku - i tak się stanie w rzeczywistości - to wygra 211,2 zł - kurs 2,40
> > > Wicie rozumicie plebsie, ale teraz to my nałapiem tych pełowców
> tysiące i powsadzamy ich gdzie ich miejsce:)
> A bursztynu nakopiem 200 ciężarówek.

Mamy 2019. Z tego co piszesz, wynika, że na cokolwiek by nie postawić 100 zł, to zawsze wygramy więcej niż 100 zł.

Jesteś zbyt głupi żeby to zrozumieć, poza tym masz amnezję, bo temat był klepany i miałeś wszystko wyjaśnione. Otoczakom nie tłumaczę dwa razu.

Wniosek z tego prosty, szkoda na ciebie czasu.

Kanał na Mierzei: Blisko, coraz bliżej

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona