Kanaly HD - Bit Error Rate

Data: 2011-02-23 11:46:33
Autor: pw
Kanaly HD - Bit Error Rate
Witam,
Posiadam tuner tevii s660, kanaly SD dzialaja idealnie, natomiast problem mam z HD, antena 80cm corab, caly czas mam BER i UNC 0, czy to normalne, ze dla HD mam ber 0, chyba powinno rosnac?

spotkal sie ktos, z przypadkiem z na wszystkich kanalach HD przy antenie 80, ber jest zawsze 0?

problemem sa pojawiajace sie bledne pixele, wylacznie na kanalach HD, ale sie dziwie dlaczego ber i unc caly czas jest 0, moze moj tuner zle wylicza ber i unc?

status SCVYL | signal cf08 | snr 7323 | ber 00000000 | unc 00000000 | FE_HAS_LOCK

Data: 2011-02-23 13:35:12
Autor: pawell32
Kanaly HD - Bit Error Rate
W dniu 2011-02-23 11:46, pw pisze:
Witam,
Posiadam tuner tevii s660, kanaly SD dzialaja idealnie, natomiast
problem mam z HD, antena 80cm corab,

to cienkie anteny. napisz jak ustawiona przyrządem czy na oko,
waĹźny jest teĹź konwerter i i pod jakim katem ustawiony.
wydaje mi się, że jest źle ustawiona.
napisz jaki masz konwerter i ile kabla.

--
pozdrawiam.  pawell32
Slackware 13 - power of linux

Data: 2011-02-23 15:11:41
Autor: pw
Kanaly HD - Bit Error Rate
On 02/23/2011 01:35 PM, pawell32 wrote:
[...]

mi chodzilo bardziej o BER, jak bedzie pokazywany, to sobie dokladniej ustawie antene

PS
BER jest >0 tylko dla kanalow SD, dla HD zawsze jest 0, wydaje mi sie ze nie jest wogole pokazywany, moglby ktos powiedziec jaki powinien byc BER dla HD?

Data: 2011-02-23 15:35:44
Autor: pawell32
Kanaly HD - Bit Error Rate
W dniu 23.02.2011 15:11, pw pisze:

[...]

tak samo jak dla sd tak i dla hd.
najlepiej jak jest 0, tyle ze 0 jest tez przy braku sygnalu.
ogolnie im mniejsza wartosc tym mniej bledow.

Data: 2011-02-23 15:52:53
Autor: pw
Kanaly HD - Bit Error Rate
On 02/23/2011 03:35 PM, pawell32 wrote:
[...]

nie o to mi chodzilo ... ty lepiej juz sie nie odzywaj, bo widze ze sie nie znasz ... chodzilo mi tylko o to czy BER powinno byc wieksza dla HD niz SD, SD ma modulache QPSK a HD 8PSK, ktora jest bardziej podatna na zaklocenia, a tym samym powinna miec wieksze BER, moze ktos to potwierdzic, czy dobrze mysle?

PS
najlepiej jakby ktos mial tuner DVB-S2 i mogl wrzucic szap-s2 dla SD i HD

Data: 2011-02-23 18:30:40
Autor: Cavallino
Kanaly HD - Bit Error Rate
Użytkownik "pw" <pewohen@gmail.com> napisał w wiadomości news:ik3703$ver$1news.vectranet.pl...
[...]

No to podziękowałeś koledze za próbę pomocy, pogratulować stylu.....

Data: 2011-02-23 20:07:52
Autor: Jerzy Pastusiak
Kanaly HD - Bit Error Rate
Witaj.

... ty lepiej juz sie nie odzywaj, bo widze ze sie nie znasz ... ... moze ktos to potwierdzic, czy dobrze mysle?
Straszne glupoty piszesz !!!

pawel bardzo dobrze to ujął:

BER jest to stopa bledow i mowi o blednie odebranych bitach i powinien
byc zawsze zero, niezaleznie czy to SD, czy HD. Przy zlych warunkach
odbioru HD jest zwykle mniej odporny na zaklocenia, BER powinien
byc mniejszy.

W przypadku kiedy SNR zejdzie ponizej pewnego poziomu sygnal przestaje
synchronizowac detektor i wystepuje stan nieokreslony. Masz to tutaj
w obrazkach:
[SNR, BER, AGC w obrazkach]
http://sci.pam.edu.pl/~pastupam/satel/snr/
-=-=-
Przy dobrym sygnale stopa błędów spada do zera.
Z pogorszeniem sygnału wzrastają błędy odbieranego sygnału.
Przy bardzo złym sygnale przestaje on być rozpoznawany,
więc nie ma błędów.
-=-=-

Przy ustawianiu anteny nalezy:
najpierw - maksymalizowac poziom sygnalu: SL, AGC
nastepnie - minimalizowac BER
na koniec - maksymalizowac jakosc sygnalu: SNR, SQ
-=-=-

Masz swietny sygnal.
Twoj problem to slaby komputer lub zle sterowniki.
Nie jest on w stanie przetworzyc prawidlowo strumienia HD i masz
pikseloze.
Jezeli nie sa to kanaly FTA, to problem moze dotyczyc programow,
czy modulow dekryptujacych.

Pzdr.J.P.
______________________________

Data: 2011-02-24 09:09:39
Autor: pw
Kanaly HD - Bit Error Rate
panowie robicie z igly widly, ja oczekiwalem, krotkiej odpowiedzi, tak jak bufi napisal

Data: 2011-02-24 09:22:39
Autor: pawell32
Kanaly HD - Bit Error Rate
W dniu 2011-02-24 09:09, pw pisze:
panowie robicie z igly widly, ja oczekiwalem, krotkiej odpowiedzi, tak
jak bufi napisal

na jakiej dystrybucji jedziesz?

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-02-23 20:13:12
Autor: Jerzy Pastusiak
Kanaly HD - Bit Error Rate
On Wed, 23 Feb 2011, pw wrote:

> [...]
| samym powinna miec wieksze BER, moze ktos to potwierdzic, czy dobrze mysle?

acha , hcesz być mondry to se przeczytaj ksionszkę:

-=-=-
Walter Fischer
Digital Video and Audio
Broadcasting Technology
A Practical Engineering Guide
Third Edition

ISSN 1860-4862
ISBN 978-3-642-11611-7 e-ISBN 978-3-642-11612-4
DOI 10.1007/978-3-642-11612-4
Springer Heidelberg Dordrecht London New York
Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2003, 2007, 2010
-=-=-

bardzo fajna

Data: 2011-02-24 07:15:30
Autor: pawell32
Kanaly HD - Bit Error Rate
W dniu 2011-02-23 15:52, pw pisze:
nie o to mi chodzilo ... ty lepiej juz sie nie odzywaj, bo widze ze sie
nie znasz ...

dziecioku sikasz w majtki jeszcze  :-)

--
pozdrawiam.  pawell32
OpenSuse 11.3 - power of linux

Data: 2011-02-23 17:28:44
Autor: bufi
Kanaly HD - Bit Error Rate
pw wrote:

[...]

To nie jest normalne. Ber powinien rosnac a unc powinno malec,
a najlepiej jak unc ma zerowa wartosc.

problemem sa pojawiajace sie bledne pixele, wylacznie na kanalach HD,
ale sie dziwie dlaczego ber i unc caly czas jest 0, moze moj tuner
zle wylicza ber i unc?

Moze masz cos popsute. Jak radzil Pawel, sprawdz instalacje. Szczególnie
antene i konerter. Male przemieszczenie anteny i SD dzialaja a HD nie.

status SCVYL | signal cf08 | snr 7323 | ber 00000000 | unc 00000000 |

Jakim programem pobrales te informacje? U siebie w progdvb nigdzie tego
nie moge znalezc. Bo uzywasz tego tunera w kompie, tak? Jakich kodeków
do HD uzywasz?

Pozdrawiam

Data: 2011-02-23 17:47:57
Autor: bufi
Kanaly HD - Bit Error Rate
bufi wrote:

> status SCVYL | signal cf08 | snr 7323 | ber 00000000 | unc 00000000

Aha to jakiś Linux? Jak masz mozliwość to sprawdż tuner pod Windowsem.

Pozdrawiam

Data: 2011-02-24 09:07:18
Autor: pw
Kanaly HD - Bit Error Rate
On 02/23/2011 06:47 PM, bufi wrote:
bufi wrote:

status SCVYL | signal cf08 | snr 7323 | ber 00000000 | unc 00000000

Aha to jakiś Linux? Jak masz mozliwość to sprawdż tuner pod Windowsem.

Pozdrawiam

tez mi sie wydaje, ze to jest blad w sterownikach linuxa, poniewaz niesadze zeby BER dla SD byl wiekszy od zera, a dla HD 0 czyli idealny, HD jak juz pisalem jest bardziej podatny na zaklocenia, stad BER powinno byc wieksze niz dla SD

czy oprogramowanie pod windowsem wypluwa BER?  w ktorym miejscu i jakim programem moglbym to sprawdzic?

Data: 2011-02-24 15:48:59
Autor: bufi
Kanaly HD - Bit Error Rate
pw wrote:

czy oprogramowanie pod windowsem wypluwa BER?  w ktorym miejscu i
jakim programem moglbym to sprawdzic?

Ja uzywam tylko progdvb bo tylko on mi obsługuje CAM i
niestety nie widzę żadnych opcji aby to sprawdzić.
Może ktos inny podpowie.

Pozdrawiam

Kanaly HD - Bit Error Rate