Kana³y w HD ?

Data: 2010-10-04 17:30:15
Autor: Darek
Kana³y w HD ?
Orientuje sie kto¶ od czego zalezy zestaw kana³ów HD proponowanych przez
platformy i kablówki a konkretnie dostepno¶æ danego kana³u w HD, kto wybiera
czy dany kana³ bedzie w HD itd.. Zauwa¿y³em ze wiekszosc kana³ów w HD jest
ta sama i ró¿ni± sie tylko ilo¶ci± lub samymi programami.

Data: 2010-10-04 17:42:54
Autor: Robert_J
Kana³y w HD ?
Orientuje sie kto¶ od czego zalezy zestaw kana³ów HD proponowanych przez
platformy i kablówki a konkretnie dostepno¶æ danego kana³u w HD

Od widzimisiê operatora, ale te¿ od konkretnej umowy miêdzy operatorem TVK a nadawc± programu.

kto wybiera czy dany kana³ bedzie w HD itd..

Kana³ nadawany z satelity w HD bêdzie po prostu w HD. Jaki sens ma robienie z niego "nieHD"? Czasem s± od tego wyj±tki, ale tylko je¶li dany kana³ wpuszcza siê w analog. Ja np. w swojej sieci w analogu puszczam jeden program HD (oczywi¶cie jako SD), ale to na podstawie wyj±tkowego zezwolenia nadawcy :-).

Zauwa¿y³em ze wiekszosc kana³ów w HD jest
ta sama i ró¿ni± sie tylko ilo¶ci± lub samymi programami.

Napisz ja¶niej, bo nie kumam ;-). Je¶li ró¿ni± siê programami to chyba nie s± ju¿ takie same? Ale mo¿e siê nie znam ;-)

Data: 2010-10-04 22:29:08
Autor: boxfish
Kana³y w HD ?
W dniu 2010-10-04 17:30, Darek pisze:
Orientuje sie kto¶ od czego zalezy zestaw kana³ów HD proponowanych przez
platformy i kablówki a konkretnie dostepno¶æ danego kana³u w HD, kto
wybiera
czy dany kana³ bedzie w HD itd..

Zadzwoñ i zapytaj, mo¿e dyrektor programowy, mo¿e dyrektor operacyjny, mo¿e ¿ona prezesa ....

Zauwa¿y³em ze wiekszosc kana³ów w HD jest
ta sama i ró¿ni± sie tylko ilo¶ci± lub samymi programami.

Trzy razy to wysy³a³e¶ i 3 razy trudno zrozumieæ

Data: 2010-10-05 09:28:06
Autor: Darek
Kana³y w HD ?

U¿ytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8ddek$cq4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dwa razy przez pomy³ke, zdarza sie :) a czego nie rozumiesz :)

Data: 2010-10-05 10:42:45
Autor: boxfish
Kana³y w HD ?
W dniu 2010-10-05 09:28, Darek pisze:

> [...]

tego

Data: 2010-10-05 11:01:33
Autor: Darek
Kana³y w HD ?

U¿ytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:i8eoe6$bfv$2inews.gazeta.pl...

tego

¯e na platformach lub kablówkach przewa¿nie s± te same kana³y w HD + ok. 4 nowe kana³y które inne platformy czy kablówki nie maj±.

Data: 2010-10-05 11:35:32
Autor: boxfish
Kana³y w HD ?
W dniu 2010-10-05 11:01, Darek pisze:

¯e na platformach lub kablówkach przewa¿nie s± te same kana³y w HD + ok.
4 nowe kana³y które inne platformy czy kablówki nie maj±.

No i co w tym dziwnego ? ¿e np Polsat produkuje Polsat sport hd wy³±cznie dla swoich abonentów a canal + hd dla swoich ?

czy iinym s± produkty kupowane jak np NG czy Animal Planet, mo¿e je kupiæ ka¿dy (pomijaj±c jakie¶ wy³±czno¶ci na krótki czas)

Data: 2010-10-05 11:40:43
Autor: PaPi
Kana³y w HD ?
[...]

Nie tylko dla swoich abonentow.
Abonenci UPC, Vectry i jeszcze kilku innych kablowek maja i Polsat sport HD i Canal + HD.
Moze zwyczajnie platformy cyfrowe nie chca/nie moga/nie oplaca im sie kupowac programow konkurencyjnych platform cyfrowych ?

czy iinym s± produkty kupowane jak np NG czy Animal Planet, mo¿e je
kupiæ ka¿dy (pomijaj±c jakie¶ wy³±czno¶ci na krótki czas)

W takim wypadku dlaczego n-ka nie ma normalnego NG czy NG HD a ma okrojony NG Wild ?

Data: 2010-10-05 12:12:19
Autor: boxfish
Kana³y w HD ?
W dniu 2010-10-05 11:40, PaPi pisze:

[...]

To mia³em na my¶li, masz polsat sport hd jak masz paczkê polsatu i masz canal + hd jak masz paczkê canal+ a miêdzy sob± siê nie wymieniaj± bo produktem jest ca³a paczka.

napisa³em wy¿ej - czasowa wy³±czno¶æ

Data: 2010-10-08 21:48:33
Autor: Brooks
Kana³y w HD ?
On Oct 4, 4:30 pm, "Darek" <alibab...@poczta.gazeta.pl> wrote:
[...]

Na rynku telewizji sa opratorzy tv-sat oraz tv-kablowych sa równiez
dystrybutorzy kontentu. Wszyscy oni zyja z pieniedzy, które zarabiaja
na szarych obywatelach (platnikach tzw. abonamentu rtv oraz
ewentualnie dobrowolnego abonamentu na rzecz wybranego operatora).
Dodatkowo pieniadze plyna strumieniem z reklam. Rynek reklam jest tak
wielki jak sobie mozemy wyobrazic tort, który w latach
dziewiedziesiatych dotyczyl kilku raptem kanalów dostepnych w jezyku
polskim. To albo tort jest teraz bardzo duzy albo podzielono go na
bardzo malutkie kawalki.

W walce o widza siega sie po nowe technologie. Skoro nie wystarczy juz
DVD i powstal Blu-ray to podobnie operatorzy próbuja przyciagnac
widzów lepsza jakoscia obrazu.
Dla mnie samo wprowadzenie przekazu droga cyfrowa powinno wyrównac
szanse odbiorcom. A jednak wyscig idzie dalej po HD nastanie era 3D i
nie wiadomo czego jeszcze.

Przy tym próbuje sie to upchac wszystko maksymalnie oszczedzjac
zasoby. A zapomniano o napisach, oryginalnej sciezce dzwiekowej. A
funkcjonuje to np. w Wielkiej brytanii z tym, ze oryginalna sciezka
dzwiekowa jest w jezyku angielskim w 100%. Ale napisów mozemy im
jedynie zazdroscic.
Wracajac do "nowych technologii" oszukuje sie widzów sprzedajac cos
jakby to nie nazwac quasi-HD.
Przykre to ale HD to raczej trend,moda anizeli chec odwzorowania Blu-
ray.
Jakis czas temu w ramach testów mozna bylo zobaczyc National Geografic
Wild HD, który zajmowal 12 albo 13 Mbps. A ile poswieca sie na ten
kanal dostepny u operatora 'n'?
Pasmo, które sie tak strasznie okraja zalezy od ilosci
wydzierzawionych transponderów satelitarnych oraz ilosci kanalów które
trzeba na tych transponderach upchnac.
Próbujac obrac kompromis miedzy iloscia róznych kanalow a jakoscia
obrazu. Pewnie sa równiez wymogi dystrybutora o minimalnej jakosci z
jaka kanal musi byc dystrybuowany do odbiorcy koncowego.
Zestaw kanalów zalezy od umow operatorow z dystrybutorami. Kanaly moga
byc na wylacznosc, z jakimis klauzulami, caly sztab prawników nad tym
lamie glowy.
Np. National Geografic przez dlugi czas byl na wylacznosc jednego
operatora tv-sat. Ale w zamian za wylacznosc nie wprowadzano np.
konkurencyjnego Viasatu (domysly autora). Az pojawilo sie NG Wild i
trafilo do szerszej publicznosci.
Np. kanaly HBO nie mogly byc w jakims tam podstawowym pakiecie bo to
kanaly premium.
Uczciwie podchodzac do wprowadzania kanalów HD powinny przekazywac
material wyprodukowany w wysokiej rozdzielczosci. Dzieje sie
przeróznie. Dzis moga to byc duble np. Polsat, TVN jutro moga to byc
kanaly z inna ramówka jak robi TVP, NG. Przeciez nikt nie narzuca
komukolwiek zasad powstawania kanalów HD. Moga to byc programy z
filmami upscalowanymi do wysokiej rozdzielczosci (Filmbox). Co prawda
mamy wolny rynek, który powinien nieuczciwosc skutecznie wykluczyc a
jednak tak sie nie dzieje. Polsat zrezygnowl np. z TV1000 na rzecz
wspomnianego Filmboxu. Chyba widzów chcieli oszukac ale czy tez
odejdzie ktos z powodu TV1000? Gdzie wogóle dostepne sa te kanaly
dystrybuowane przez Viasat World (tv1000)?
Wprowadza sie tak dluzo niepotrzebnych komplikacji jesli chodzi o
dostep kanalów. Dystybutorzy maja  jakies minima po 100, 500 gniazdek,
kodowanie.
Gdyby tak mozna bylo wykupic bez posrednicta operatora interesujacy
nas kanal i to w rozdzielczosci która nas zadowoli? Alez dystrybutorom
nie chce sie faktur na pare zlotych miesiecznie wystawiac.
Dystybutorzy skazali nas na operatorów. Operator aby uniknac strat
wysylajac kanaly o malej ogladalnosci laczy je w pakiety z lepszymi
programami. Nastepnie jeszcze bardziej komplikuje dostep do kanalów. I
tak np. Telewizja Na Karte HD daje dostep do pakietu premium tylko po
wykupieniu pakietu podstawowego.

A ja mam ciekawe pytanie za dwa zlote. Wymyslono juz dosc czasu temu
KRRiT lub KRRiTV - organ konstytucyjny. I czemu tak nas te pijawki od
pay tv tak kroja i doja bez konca? A gdzie napisy np. dla
nieslyszacych. A gdzie prawdziwe przyciszenie reklam? A gdzie jawne
rozliczenie torunskiej telewizji? A gdzie kanaly HD które sa
spelnialyby jakies standardy wysokiej rozdzielczosci a nie tylko z
nazwy byly HD. A gdzie dostep do kanalu (panstwowej telewizji) TVP HD
w calym kraju a nie tylko w wybranych przez tych u koryta miejscach?
Czym sie ta Rada tak zajmuje, ze nie poswieca ani chwili na istotne
problemy? I nie widac aby któremukolwiek nadawcy zagrazala utrata
licencji. Musial zaplacic kare albo nie mial szans na dalsze licencje
na dodatkowe kanaly (np. te wprowadzane do NTC). Tak jakby brakowalo
instrumentów do przywolywania nadawców do porzadku?

Ja sadze, ze w ramach nowoczesnych technologii powinnismy jak
najwiecej czerpac po IP z sieci i wybierac sobie to co nas interesuje
z serwera. Cos takiego jak dostep do materialów IPLA w któryms modelu
telewizora. Zamawianie filmów w Polsacie? Albo VOD od HBO? Wolny rynek
zweryfikuje.

Tylko wspomne, ze quasi Internet z tunera satelitarnego sie nie
przyjal na rynku i zostal wycofany. Chyba, ze ktos tam oglada sobie
kilka stron www z dekodera 'n'.

Brooks

Kana³y w HD ?