Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Data: 2009-09-22 19:46:07
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
Dostałem wezwanie od onej kancelarii do zapłacenia długu wobec intercity ( płatne na konto Intercity do pojutrza bo jak nie to przyjdzie komornik, a jeśli bym nie mógł to proponują rozłożenie na 5 rat - kwota w sumie prawie 5 stów)

Generalnie przypominam sobie jazdę kiedy nie zdążyłem kupić biletu, dostałem kredytowy od konduktora, ale zapłaciłęm i dawno zapomniałem.
Oczywiście żadnych papierów w tej sprawie nie mam.
Nikt mnie nie ścigał, żadnych wezwań itd.

Aż tu nagle kancelaria się jakas oddzywa

wzywa dłużnika ( czyli mnie) do natychmiastowej dobrowolnej zapłaty długu
tytułem nakazu zapłaty wydanego po wezwaniu : numer wezwania 13141, XIII, NC, 6674/04.

Wygląda na jakąś autentyczną sygnaturę, ale pierun wie z jakiego sądu i jakiego miasta, więc sprawdzić się nie da.
A nie mam zamiaru wdawać się w dyskurs z kancelarią bo jeszcze potraktują to jako uznanie zobowiązania.

Ciekawe czy  ktoś się już spotkał z taką zagrywką ?

macso

Data: 2009-09-22 12:56:27
Autor: witek
macso wrote:
[...]

he he. Taka ona kancelaria jak kruk justitia i inne.
Czyli po prostu firma windykacyjna.

Generalnie przypominam sobie jazdę kiedy nie zdążyłem kupić biletu, dostałem kredytowy od konduktora, ale zapłaciłęm i dawno zapomniałem.
Oczywiście żadnych papierów w tej sprawie nie mam.

Kiedy byla ta jazda? O date pytam.

Nikt mnie nie ścigał, żadnych wezwań itd.

Aż tu nagle kancelaria się jakas oddzywa

bo oddali dlug do firmy windykacyjnej. Po prostu sie pogubili i wyszlo im ze nie zaplaciles.

[...]

Sądu?  Raczej w zeszycie pani Zosi.

A nie mam zamiaru wdawać się w dyskurs z kancelarią bo jeszcze potraktują to jako uznanie zobowiązania.

Ciekawe czy  ktoś się już spotkał z taką zagrywką ?

tak, jak z kazda inną firmą windykacyjną.

mozesz olac i nic nie robic, czekac az pojda do sadu.
Wowczas bedziesz musial sie pofatygowac bo zaplacisz jeszcze raz.

Mozesz nie olac i zadzwonic.
Jak sie przedawnil, to zadzwon i powiedz zeby spadali na drzewo bo raz, ze sie przedawnil dwa ze zaplaciles.

Jak sie nie przedawnil a ty nie masz papierow, ze zaplaciles to raczej bym sie nie odzywal, bo jak zwesza, ze nic nie masz, to pojda do sadu na pewniaka, skoro nie potrafisz wykazac, ze zaplaciles.

Data: 2009-09-22 20:00:20
Autor: Johnson
witek pisze:

mozesz olac i nic nie robic, czekac az pojda do sadu.

Przecież podał sygnaturę nakazu, która wygląda całkiem autentycznie. Raczej się z komornikiem spotka.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-09-22 13:03:38
Autor: witek
Johnson wrote:
witek pisze:

mozesz olac i nic nie robic, czekac az pojda do sadu.

Przecież podał sygnaturę nakazu, która wygląda całkiem autentycznie. Raczej się z komornikiem spotka.

jakby to byla sygnatura nakazu to po pierwse juz 10 razy by do niego dzwonili zanim by poszli do sadu i nie bylby to jego pierwszy kontakt z nimi, po drugie o ile napisal po prawidze jak bylo, to z sadu tez byc cos przyszlo a nie tylko z firmy windykacyjnej.

Widziales kiedys firmwe windykacyjna, ktora najpierw idzie do sadu  (czy /04 to 2004 rok?) a potem dopiero odzywa sie do klienta?

Data: 2009-09-22 20:37:27
Autor: Art
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany

--
Art
Chwila szczerości POwskiego półgłówka:

Data: 2009-09-22 20:45:02
Autor: spp
Art pisze:

Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany

A wyroki sądu po ilu latach się przedawniają?

--
spp

Data: 2009-09-22 13:51:22
Autor: witek
spp wrote:
Art pisze:

Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany

A wyroki sądu po ilu latach się przedawniają?

10, o ile sie nic nie robi.

Data: 2009-09-22 20:50:29
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Art pisze:

Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany

A wyroki sądu po ilu latach się przedawniają?

   Po 10, przy czym wszczęcie i umorzenie egzekucji przez komornika rozpoczyna bieg przedawnienia od początku.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 20:51:04
Autor: Art

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h9b5vd$38i$1news.onet.pl...
Art pisze:

Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany

A wyroki sądu po ilu latach się przedawniają?

a zapadł wyrok w tej sprawie?

Data: 2009-09-22 21:05:42
Autor: spp
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

a zapadł wyrok w tej sprawie?

Nie wiemy, ale sygnatura jest prawdopodobna - rok też się zgadza.

A tu wielu potrafi napisać - 'No tak, wyprowadziłem się ale nigdzie nie podawałem swojego adresu - to chyba obowiązek sądu go ustalić" lub 'Coś tam przychodziło, jakieś wezwania ale nie odbierałem". :(

I to najczęściej wtedy gdy wszystkim się wydaje że sprawa autor takiego wątku może spać spokojnie bo nic mu nie grozi. :)

--
spp

Data: 2009-09-22 21:08:46
Autor: Liwiusz
spp pisze:

[...]

   Obowiązek należy do powoda. Jeśli ktoś się wyprowadził i dopełnił obowiązku meldunkowego, to jest spora szansa na skuteczne zaskarżenie postanowienia o nadaniu klauzuli wykonalności.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 21:15:13
Autor: spp
Liwiusz pisze:

[...]

Ale to sprawa sprzed pięciu lat (jeżeli zapadł wyrok).
Sądzisz, że dzisiaj można odwołać się od tego wyroku?

Poza tym to była raczej 'licentia poetica' - jak choćby szukanie haka na Biedronkę bo dziewczyna niedaleko złamała obcas czy też jak dodatkowo doprowadzić do ukarania poszkodowanego w stłuczce bo wg sprawcy przyczynił się on do wypadku.
Po prostu ludzie różne rzeczy tu piszą a istotne dla sprawy szczegóły ukrywają. Jednakże nie twierdzę, że zrobił to autor wątku.

--
spp

Data: 2009-09-22 21:17:29
Autor: Johnson
spp pisze:

Sądzisz, że dzisiaj można odwołać się od tego wyroku?

Czytając post autora to nie ma to sensu, bo on nie ma dowodu uiszczenia należności. To byłoby bezsensowne działanie.

Data: 2009-09-22 21:17:54
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   Tylko jeśli nakaz faktycznie jest niesprawiedliwy. Jeśli pozew nie został dostarczony prawidłowo, to jest szansa na odwołanie, bez względu na to, czy minęły 2 miesiące, czy 5 lat.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 22:23:05
Autor: macso

Użytkownik "spp" <spp@op.pl> napisał w wiadomości news:h9b766$74l$1news.onet.pl...

[...]

nigdzie się nie wyprowadzełm i zawsze wszystko odbieram, żona ma upoważnienie
( bo pracuję poza domem) i ZAWSZE wszystko odbiera.
dam sobie głowę uciąć że nie było żadnego nakazu załaty.

bo jeśli był, i się uprawoocnił, to tylko głupek by wypisał takie pismo jakie dostałem
a nie przysłał kopii tego nakazu.
no jest jakaś namiastka sygnatury, ale nie wiadomo jakie to miasto i jaki sąd

macso

Data: 2009-09-22 20:51:02
Autor: Liwiusz
Art pisze:
Po roku ulegają przedawnieniu roszczenia z umowy przewozu osób licząc od dnia wykonania przewozu, a gdy przewóz nie został wykonany - od dnia, kiedy miał być wykonany

   A opłata za jazdę bez biletu od dnia wymagalności tej opłaty, który wynosi zazwyczaj 3 miesiące.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 20:40:14
Autor: Johnson
witek pisze:

Widziales kiedys firmwe windykacyjna, ktora najpierw idzie do sadu  (czy /04 to 2004 rok?) a potem dopiero odzywa sie do klienta?

Widziałem firmę windykacyjną która skupuje długi stwierdzone tytułami wykonawczymi.

Nie mówię że na pewno komornik, ale że prawdopodobnie komornik ...

Data: 2009-09-22 13:51:01
Autor: witek
Johnson wrote:
witek pisze:

[...]

i sądzisz, ze on nic o tym nie wie ze odbyla sie sprawa.
mozliwe, ale malo prawdopodobne, albo to co napisal troche sie rozminelo z prawda

Data: 2009-09-22 20:54:42
Autor: Johnson
witek pisze:

i sądzisz, ze on nic o tym nie wie ze odbyla sie sprawa.

A mało to ludzi w s tylu: "nie będę odbierał poczty (zwłaszcza z sądu) i co mi zrobicie?"

Data: 2009-09-22 13:57:50
Autor: witek
Johnson wrote:
witek pisze:

i sądzisz, ze on nic o tym nie wie ze odbyla sie sprawa.

A mało to ludzi w s tylu: "nie będę odbierał poczty (zwłaszcza z sądu) i co mi zrobicie?"

to rownie dobrze nie odebrał by nastepnego z "kancelarii" i nie pisało postu z takim przejeciem.

Data: 2009-09-22 21:01:28
Autor: Liwiusz
witek pisze:
Johnson wrote:
witek pisze:

[...]

  A podobno wróżką nie jesteś...

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 22:28:22
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "witek"

[...]

z jakim przejęciem ?
a list z kancelarii jest zwykły a nie polecony :)

macso

Data: 2009-09-22 20:56:48
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
witek pisze:

i sądzisz, ze on nic o tym nie wie ze odbyla sie sprawa.

A mało to ludzi w s tylu: "nie będę odbierał poczty (zwłaszcza z sądu) i co mi zrobicie?"

   Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary adres pozwanego, bo tylko taki mamy, byle tylko sprawa się nie rypła i list został spokojnie awizowany".

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 21:04:41
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary adres pozwanego, bo tylko taki mamy,

Jak mają tylko ten adres, to jaki inny mogą wskazać?

Data: 2009-09-22 21:07:35
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

  Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary adres pozwanego, bo tylko taki mamy,

Jak mają tylko ten adres, to jaki inny mogą wskazać?

   Powinni wskazać aktualny. Przecież w pozwie należy wskazać aktualny adres zamieszkania, a nie jakieś stare archiwa. Oczywiście nie byłoby problemu, gdyby dziwna zasada "list awizowany=list dostarczony" nie byłaby stosowana bez sprawdzania choćby aktualnego adresu zameldowania strony.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 21:09:53
Autor: Johnson
Liwiusz pisze:

  Powinni wskazać aktualny. Przecież w pozwie należy wskazać aktualny adres zamieszkania, a nie jakieś stare archiwa.

Jak nie znają innego to ten jest aktualny. Nie twierdzisz chyba że przed wytoczeniem powództwa trzeba sprawdzać aktualność adresu?

Data: 2009-09-22 21:11:58
Autor: Liwiusz
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   To zależy na ile takie sprawdzenie jest możliwe. W urzędach meldunku raczej się nie sprawdzi, ale nie wyobrażam sobie, aby kogoś pozwać nie sprawdzając aktualnego adresu w KRS lub w ewidencji DG.

   Poza tym są też tacy, którzy z góry wiedząc, że pozwany już gdzieś nie mieszka, pozywają go na ten adres, bo innego nie znają i liczą że się uda (często się udaje).

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 22:27:25
Autor: macso

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h9b747$bid$1inews.gazeta.pl...
Liwiusz pisze:

  Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary adres pozwanego, bo tylko taki mamy,

Jak mają tylko ten adres, to jaki inny mogą wskazać?

adres jest niezmienny i jedyny jaki mam od 15 lat,

macso

Data: 2009-09-23 01:15:30
Autor: Andrzej Lawa
Johnson pisze:
Liwiusz pisze:

  Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary
adres pozwanego, bo tylko taki mamy,

Jak mają tylko ten adres, to jaki inny mogą wskazać?

Losowy wymyślony, który rzekomo został wcześniej podany.

Data: 2009-09-22 22:26:28
Autor: macso

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h9b6hg$8l0$1inews.gazeta.pl...
witek pisze:

i sądzisz, ze on nic o tym nie wie ze odbyla sie sprawa.

A mało to ludzi w s tylu: "nie będę odbierał poczty (zwłaszcza z sądu) i co mi zrobicie?"

nie zemną takie numery Brunner
zawsze wszystko odbieram

macso

Data: 2009-09-23 05:19:16
Autor: VoyteG
On 22 Wrz, 20:56, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
Johnson pisze:

   Jest jeszcze dużo wierzycieli w stylu: "wskażemy w pozwie stary adres
powoda, bo tylko taki mamy, byle tylko sprawa się nie rypła i list
został spokojnie awizowany".

To co bedzie w sprawie, gdy majac tylko imie i nazwisko powoda, taka
"kancelaria" wskaze adres opuszczonego mieszkania, pierwszego z
brzegu? Nikt nie odbierze awizo, a sad uzna, ze wezwanie skutecznie
doreczone?

Data: 2009-09-23 14:24:13
Autor: spp
VoyteG pisze:

[...]

W moich dwóch ostatnich sprawach (ale gospodarczych) sąd wezwał mnie (po   dwukrotnym nieodebraniu pisma przez wierzycieli) do przedstawienia wyciągów z ewidencji KRS/DG wskazujących aktualny adres siedziby przedsiębiorstwa/osoby prowadzącej działalność gospodarczą). :)

--
spp

Data: 2009-09-22 22:25:20
Autor: macso

Użytkownik "Johnson" <johnson@nospam.pl> napisał w wiadomości news:h9b5mc$58f$1inews.gazeta.pl...
witek pisze:

[...]

oni nie kupili tego długu, bo każą wpłacicna koto intercity

macso

Data: 2009-09-23 01:13:59
Autor: Andrzej Lawa
Johnson pisze:
witek pisze:

[...]

Mi to raczej wygląda  na typo straszenie komornikiem, gdy tym
"komornikiem" jest "komornik" firmy windykacyjnej ;) a "tytuł
wykonawczy" w formie zlecenia windykacji też można sobie we własnym
kajecie zapisać pod jakąś ładną sygnaturką ;)

Zwłaszcza, że (1) nie podano sądu (2) sąd przysyłałby wezwania/wyroki
poleconym.

Data: 2009-09-22 22:18:15
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid>

[...]

tak się domyślam,
Kruka zbiram korespondencję w jednej sprawie już chyba 7 lat ( tak tak, siedem) co miesiąc przychodzi kolejne wezwanie
postanowiełm to wszystko wrzucić gdzieś do netu, bo to okrutnie ciekawe.

[...]

to musiało być w 2004, bo wtedy jeżdziłem na trasie Lublin Poznań, ale nigdy Inercity ( tylko nocnym pośpiechem)

[...]

takie mam właśnie wrażenie

[...]

jazda była w 2004 więc się przedawniło tak czy owak
jeślijest faktycznie jakiś nakaz to jeszze 5 lat

macso

Data: 2009-09-23 10:21:44
Autor: Tadeusz

Użytkownik "witek" <> napisał w wiadomości ...

mozesz olac i nic nie robic, czekac az pojda do sadu.
Wowczas bedziesz musial sie pofatygowac bo zaplacisz jeszcze raz.

może i będzie musiał się pofatygować, ale co najwyżej żeby podnieść
zarzut przedawnienia dlugu (jak nie znajdzie dowodu wpłaty...)
i na tym koniec :)

Tadeusz

Data: 2009-09-23 09:15:12
Autor: witek
Tadeusz wrote:

[...]

ale jak sie nie pofatyguje to zapłaci. i o tym pisałem.

Data: 2009-09-23 19:02:48
Autor: macso
[...]

wszystko jasne, tylko że kancelaria nie "grozi" sądem.
powołuje się na nakaz ( nie uprawdopodobniając tego, numeek ja też mogę sobie wymyślić)
czyli jakby wyrok juz był. teraz ma przyjśc komornik i "grzebać w szafach, przeszukiwać mieszkanie i piwnicę ( cytat z pisma"
w celu ustalenia mojego majątku.

macso

Data: 2009-09-23 12:33:01
Autor: witek
macso wrote:

[...]

ktoś u nich ma nierówno pod sufitem.

Data: 2009-09-23 19:12:37
Autor: spp
macso pisze:

teraz ma przyjśc komornik i "grzebać w szafach, przeszukiwać mieszkanie i piwnicę ( cytat z pisma"
w celu ustalenia mojego majątku.

I to masz w treści pisma?

Chyba rzeczywiście to amatorszczyzna.

--
spp

Data: 2009-09-23 19:13:06
Autor: Liwiusz
macso pisze:

wszystko jasne, tylko że kancelaria nie "grozi" sądem.
powołuje się na nakaz ( nie uprawdopodobniając tego, numeek ja też mogę sobie wymyślić)

   Wymyślasz problemy. Nie łatwiej sprawdzić, co kryje się pod tą sygnaturą?

czyli jakby wyrok juz był. teraz ma przyjśc komornik i "grzebać w szafach, przeszukiwać mieszkanie i piwnicę ( cytat z pisma"
w celu ustalenia mojego majątku.

   Jak żyję, tak skrupulatnego komornika nie widziałem :)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-24 00:38:26
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Liwiusz" <

wszystko jasne, tylko że kancelaria nie "grozi" sądem.
powołuje się na nakaz ( nie uprawdopodobniając tego, numeek ja też mogę sobie wymyślić)

  Wymyślasz problemy. Nie łatwiej sprawdzić, co kryje się pod tą sygnaturą?

jak powiesz gdzie, to sprawdzę

czyli jakby wyrok juz był. teraz ma przyjśc komornik i "grzebać w szafach, przeszukiwać mieszkanie i piwnicę ( cytat z pisma"
w celu ustalenia mojego majątku.

  Jak żyję, tak skrupulatnego komornika nie widziałem :)

ja też, mogę gdzies powiesić skan tego pisma, tylko nie wiem gdzie najlepiej

macso

Data: 2009-09-24 08:09:03
Autor: Liwiusz
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
macso pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <

[...]

1. W swoim sądzie
2. U nadawcy listu

--
Liwiusz

Data: 2009-09-24 11:01:27
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h9f2e0$jlq$1news.onet.pl...
macso pisze:

Użytkownik "Liwiusz" <

[...]

a skąd pewnośc że skierowali sprawę do mojego sądu ?
w moim mieście sąd rejonowy wydział XIII to akurat rodzinny, więc na pewno to nie to.
a u nadawcy nie mam zamiaru

macso

Data: 2009-09-24 11:09:11
Autor: Liwiusz
macso pisze:

1. W swoim sądzie
2. U nadawcy listu

a skąd pewnośc że skierowali sprawę do mojego sądu ?

   Pewności nie masz, ale sprawdzić możesz.

w moim mieście sąd rejonowy wydział XIII to akurat rodzinny, więc na pewno to nie to.
a u nadawcy nie mam zamiaru

  Twój wybór.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-23 20:54:33
Autor: Marek Dyjor
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
macso wrote:
Użytkownik "witek"

[...]

gdyby sad wydał nakaz zapłaty to nikt normalny by nie kazała jakiejś szemranej "kancelarii" wysyłać jakiś kretyńskich listów w stylu konkursów Readers Digest tylko by poprostu kazał ściągnąć pieniądze nabliżeszemu komornikowi.

Do mnie też przychodziły takie listy dostycząse jakiejś niezapłaconej przez babcię forsy (100zł za jakieś rozmowy) od firmy Kruk :)  Jak sie wyprowadzałem z mieszkania wysłałem im w końcu kopię aktu zgonu babci, żeby następnego właściciela mieszkania nie mordowali :)  Kilka z tych "pism" przeczytałem reszta lądowała od razu w koszu na śmieci.

straszyli sądem, komornikami, detektywami, dzwonieniem do pracodawcy itp...

wszystko to były standardowe pisemka z wydrukowanymi stemplami i pieczęciami oraz podpisami jakiś rejentów detektywów asesorów itp... :)

Data: 2009-09-24 00:39:38
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Marek Dyjor" <

[...]

no wreszcie coś konkretnego,
ja dokładnie myślę tak samo

macso

Data: 2009-09-24 08:12:28
Autor: Liwiusz
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
macso pisze:

Użytkownik "Marek Dyjor" <

[...]

   Tam nic konkretnego nie ma. A wysyłanie wezwań jest jak najbardziej wskazane, pisanie bowiem setek wniosków egzekucyjnych do komorników w całej Polsce nie jest prostym zadaniem. Tym bardziej, że każda sprawa kosztuje, a jeśli się zdarzy, że nic się nie wyegzekwuje (wskażemy przecież jedynie ogólne sposoby egzekucji, czyli de facto komornik będzie miał szukać majątku), to pozostaną po niej tylko koszty komornika, nieraz większe niż te 100zł. Dlatego lepiej jest wysłać wezwanie z powołaniem się na nakaz zapłaty i liczyć na to, że część osób zapłaci. O reszcie pomyśli się później.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-24 08:53:22
Autor: Liwiusz
Marek Dyjor pisze:

[...]

   Grubo się mylisz. Załóżmy, że masz 500 dłużników rozsianych po całej Polsce, o których nic nie wiesz.

   Wysyłasz zatem wnioski egzekucyjne do komorników (napisane takiego wniosku też kosztuje). Komornik weźmie zazwyczaj 56,50zł zaliczki na korespondencję. Ponadto trzeba by powysyłać zapytania do ZUSu, żeby w ogóle wiedzieć, czy dłużnik gdzieś pracuje - około 40zł.

   Wynika z tego, że sam koszt u komornika wyjdzie ponad 48 tysięcy zł. A efekt jest niepewny - część nie pracuje, część nie żyje, część już nie mieszka tam gdzie mieszkało.

   Rozsądniej jest zatem wysłać list, może zadzwonić. Na komornika przyjdzie czas.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-22 19:55:12
Autor: Johnson
macso pisze:

Generalnie przypominam sobie jazdę kiedy nie zdążyłem kupić biletu, dostałem kredytowy od konduktora, ale zapłaciłęm i dawno zapomniałem.
Oczywiście żadnych papierów w tej sprawie nie mam.

Ale co w tym oczywistego?
Jakbym zapłacił dług to oczywistym byłoby trzymanie pokwitowania.

Data: 2009-09-22 12:56:52
Autor: witek
Johnson wrote:
macso pisze:

[...]

pytanie przez ile lat.

Data: 2009-09-22 22:12:10
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Johnson" <

[...]

zawsze płacę przez internet, tyle że 5 lat temu korzystałem z innych banków niż dziś
i cholera wie gdzie szukać

macso

Data: 2009-09-22 20:53:51
Autor: Art

Użytkownik "macso" <macso@gmail.com> napisał w wiadomości news:h9b2h5$jle$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeżeli płaciłes np. przelewem z konta udaj sie do banku aby odszukali taką wpłatę, zapłacisz parę grosików za taki wyciąg i niech kancelaria Ciebie cmoknie w czułe miejsce.

Data: 2009-09-22 22:31:08
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Art" <setra315hd@wp.pl>

Jeżeli płaciłes np. przelewem z konta udaj sie do banku aby odszukali taką wpłatę, zapłacisz parę grosików za taki wyciąg i niech kancelaria Ciebie cmoknie w czułe miejsce.

jeśli nakaz jest z 2004 to możliwe że zdarzeni było w 2003
wtedy korzystałęm z ING, BPH i PKO SA,
wszystkie mam sprawdzać i za jakie okresy ?

macso

Data: 2009-09-22 22:39:20
Autor: Art
[...]

No to masz problem.
W kwestii formalnej - czy to był NAKAZ czy WEZWANIE do zapłaty?
Jest róznica między tymi dokumentami.

Data: 2009-09-22 22:54:05
Autor: macso

Użytkownik "Art" <setra315hd@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9bclk$em5$1news.wp.pl...
[...]

"dokument" ktor dostałęm nazywa się ostatezne wezwanie do zapłaty
a w treści powołują się na sądowy nakaz zapłaty.

znam różnicę  oczywiście.

macso

Data: 2009-09-22 16:01:16
Autor: witek
macso wrote:

"dokument" ktor dostałęm nazywa się ostatezne wezwanie do zapłaty
a w treści powołują się na sądowy nakaz zapłaty.

albo mają albo blefują
tego sie nie dowiesz.

Data: 2009-09-22 23:18:07
Autor: macso

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h9bdus$age$9inews.gazeta.pl...
macso wrote:

"dokument" ktor dostałęm nazywa się ostatezne wezwanie do zapłaty
a w treści powołują się na sądowy nakaz zapłaty.

albo mają albo blefują
tego sie nie dowiesz.

dowiem się

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

macso

Data: 2009-09-22 16:32:41
Autor: witek

macso wrote:

[...]

w sumie dobre wyjscie.

Data: 2009-09-22 23:41:41
Autor: Liwiusz
witek pisze:

dowiem się

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

w sumie dobre wyjscie.

  Ale 200-300zł w plecy. To już lepiej zadzwonić do "swojego" sądu i dowiedzieć się jakie strony kryją się pod daną sygnaturą. A najlepiej zadzwonić do nadawcy listu.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-23 01:20:56
Autor: Andrzej Lawa
Liwiusz pisze:

 Ale 200-300zł w plecy. To już lepiej zadzwonić do "swojego" sądu i
dowiedzieć się jakie strony kryją się pod daną sygnaturą. A najlepiej
zadzwonić do nadawcy listu.

IMHO lepiej do właściwego miejscowo sądu - firma windykacyjna może
zwyczajnie kłamać. Pamiętacie chyba, że jeszcze parę lat temu wręcz
normą było straszenie komornikiem, którym okazywał się pracownik takiej
firmy. Przestali, bo ludzie się zorientowali, że w odpowiedzi mogą
uderzyć paragrafem za podszywanie się pod funkcjonariusza.

Data: 2009-09-23 05:54:19
Autor: macso
[...]

kiedy im właśnie o to chodzi, zadzwonisz - to mają kontakt i będą dale nękać
bo skoro klient zadzwonił znaczy musi mieć coś na sumieniu

macso

Data: 2009-09-23 08:26:12
Autor: Liwiusz
macso pisze:

[...]

   Pokraczny tok rozumowania. Ale to Twoje pieniądze.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-23 00:14:14
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
macso wrote:

dowiem się

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

A tak z ciekawości - list polecony z potwierdzeiem odbioru?

M.

Data: 2009-09-23 00:16:52
Autor: Liwiusz
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:
macso wrote:

dowiem się

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

A tak z ciekawości - list polecony z potwierdzeiem odbioru?

   A jakie to ma znaczenie - zakładając, że faktycznie jest nakaz?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-23 01:50:04
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

A tak z ciekawości - list polecony z potwierdzeiem odbioru?

  A jakie to ma znaczenie - zakładając, że faktycznie jest nakaz?

Formalnie - żadnego. Ale przychyliłbym się do tezy, że jeżeli był to list zwykły, to nakaz istnieje tylko w wyobraźni "kancelarii".

M.

Data: 2009-09-23 05:55:09
Autor: macso

Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h9bi7p$4r5$1news.onet.pl...
macso wrote:

dowiem się

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

A tak z ciekawości - list polecony z potwierdzeiem odbioru?

pisałem już że zwykły

macso

Data: 2009-09-23 08:43:26
Autor: Michal Jankowski
"macso" <macso@poczta.oniet.pl> writes:

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

A tak z ciekawości - list polecony z potwierdzeiem odbioru?
pisałem już że zwykły

Zmieniales adres? Na bilecie kredytowym byl adres, pod ktorym nie
odbierasz poczty? Zignorowales kiedykolwiek jakies awizo listu
poleconego?

Jesli nic z tych rzeczy, to prawie na pewno blefuja.

  MJ

Data: 2009-09-23 11:50:26
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Michal Jankowski" <

[...]

też pisałem że mam tylko jeden adres od kilkunastu lat
a ponieważ pracuję poza domem od wielu lat jestem uczulony na odbieranie wszelakiwej poczty
( prowadzę dzialalność przy okazji której dostaje dużo poleconej korespondencji)
więc nawet żona i córka ma upowaznienie do odbioru listów poleconych imiennych i na dzialalność.
Pewności nie można mieć nigdy, w każdym razie celowo nigdy nie unikałem odbioru jakichkolwiek przesyłek

macso

Data: 2009-09-23 09:16:09
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
macso wrote:

A tak z ciekawości - list polecony z potwierdzeiem odbioru?

pisałem już że zwykły

No to w moim przekoaniu możesz zapomnieć o jakiejkolwiek wizycie komornika, co nie znaczy, że o braku jakichkolwiek wizyt. Ale przy tej kwocie prawdopodobieństwo wizyty jest raczej nikłe.
Raczej spodziewaj się kolejnych listów ew. telefonów, jak im się uda Twój numer namierzyć.

M.

Data: 2009-09-23 10:11:13
Autor: Liwiusz
macso wrote:

[...]

   Czyli w razie czego jesteś w stanie pokryć koszty egzekucji komorniczej? Skoro ryzyko jest niewielkie, to można ustalić, że za jego podjęcie dostaniesz piwo :)

--
Liwiusz

Data: 2009-09-23 15:40:46
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:

[...]

Piszesz w taki sposób, jakbyś pracował w tej kancelarii i więcej wiedział ode mnie :-)
Nie, głowy nie dam, a co najwyżej mogę postawić piwo :-) Ale -jak napisałem - w moim przekonaniu jest to dość prawdopodobne.

M.

Data: 2009-09-23 11:51:26
Autor: macso
[...]

numer jest zastrzeżony ( z innych względów)

macso

Data: 2009-09-23 01:18:33
Autor: Andrzej Lawa
macso pisze:

nie mam zamiaru nic zrobić
jeśli przyjdzie komornik, znaczy się mieli
jeśli nie przjdzie znaczy blefowali

Bez sensu - zajęcia komornicze mogą być kłopotliwe. Lepiej sprawdzić.

Data: 2009-09-23 11:52:21
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Andrzej Lawa" <

zaryzykuję :))

macso

Data: 2009-09-23 23:21:11
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "Art" <setra315hd@wp.pl> napisał w wiadomości news:h9b6fo$am8$2news.wp.pl...
[...]

    A później jeszcze można PKP IC podkapować do GIODO za przekazywanie danych osobowych innym podmiotom.

Data: 2009-09-23 13:32:25
Autor: Marek Dyjor
macso wrote:
[...]

a to pismo to przyszło listem polecony  czy zwykła pocztą?

Data: 2009-09-23 19:03:57
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Marek Dyjor"

a to pismo to przyszło listem polecony  czy zwykła pocztą?

pisałem juz dwa razy
poszukaj w wątku
nie chce mi  się powtarzać

macso

Data: 2009-09-23 20:56:24
Autor: Marek Dyjor
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
macso wrote:
Użytkownik "Marek Dyjor"

a to pismo to przyszło listem polecony  czy zwykła pocztą?

pisałem juz dwa razy
poszukaj w wątku
nie chce mi  się powtarzać

tak już znalazłem :)

po trzeciej przesyłce te ich pisma przestają robić wrażenie :)

można jeszcze odesłać im z adnotacją adresat nieznany  :)

ale to nei jest porada prawna

Data: 2009-09-23 13:41:07
Autor: Prawnik
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
Witam Wszystkich,

kilka słów na temat tej całej sprawy:

i tak:

Kancelaria wysyła wezwania w imieniu InterCity, są to należności
zabezpieczone nakazami zapłaty i oprócz numeru
wezwania dlatego właśnie jest podana sygnatura. W wezwaniu cytowane są
przepisy KPC (Kodeks Postępowania Cywilnego) i jako taki ewentualnie
należy je cytować. Wezwania przesyłane są listem zwykłym albowiem nie
ma tu już obowiązku ostatecznego wezwania do dobrowolnego spełnienia
świadczenia, takim wezwaniem jest już sam nałożony mandat ponieważ
jest na nim dookreślony termin płatności. Przedawnienie roszczenia
zabezpieczonego nakazem zapłaty następuje z upływem lat 10. Odsetki w
taki wypadku biegną do dnia zapłaty, a zatem być może teraz komornik
nie zapuka
ale trzeba pamiętać że PKP InterCity to spółka Skarbu Państwa więc
pewnie poczekają aż kwota urośnie do 500 - 600zł i wtedy skierują to
do komornika, wszak to pieniądze publiczne więc Państwo będzie ich z
tego rozliczać. Moja rada jest taka: zadzwonić do InterCity i zapytać
który Sąd wydał nakaz, a następnie udać się do tegoż Sądu po jego
odpis i jeżeli wszystko się zgadza to czym prędzej zapłacić puki
jeszcze odsetki są w rozsądnej wysokości.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-23 16:04:25
Autor: witek
Prawnik wrote:
Witam Wszystkich,

kilka słów na temat tej całej sprawy:

i tak:

Kancelaria wysyła wezwania w imieniu InterCity, są to należności
zabezpieczone nakazami zapłaty....

skąd wiesz?

Firmy windykacyjne nie takich sie numerow chwytają żeby przestraszyć delikwenta.

Data: 2009-09-23 23:28:14
Autor: Tomek

W nagłówku From: ma @statima.pl, jeśli to jego prawdziwy email to pewnie  wie :)

--
Tomek

Data: 2009-09-23 17:09:08
Autor: witek

Prawnik wrote:
[...]

aaaa,
nie zwrocilem uwagi.
To moze podrzuci na grupę informację z jakiego sądu ta sygnatura akt.
Szkoda, że sie nie podpisał jeśli występował w imieniu firmy.

Data: 2009-09-24 00:45:19
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "witek" <

aaaa,
nie zwrocilem uwagi.
To moze podrzuci na grupę informację z jakiego sądu ta sygnatura akt.
Szkoda, że sie nie podpisał jeśli występował w imieniu firmy.

jakis ( jakaś ) k.laba

pewnie tak samo pracuje w Statimie jak i ja

macso

Data: 2009-09-24 11:20:56
Autor: Herald
Dnia Wed, 23 Sep 2009 23:28:14 +0200, Tomek napisał(a):

Prawnik wrote:
[...]

Opem tego adresu IP jest Netia. jak wiadomo, statima jest zarejestrowana w
Katowicach, a "naszemu Prawnikowi" trace kończy się w Poznaniu ;) - Z
Katowic do Poznania jest kawałek drogi ;)
From możesz sobie wpisać i w domenie "*.gov.com"  ;)

Data: 2009-09-24 02:39:39
Autor: Stachna
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
W sumie 2 razy otrzymałem podobne pisma

1) zadzwoniłem i zapytałem się o co chodzi niezaplacona składka OC -
zanim nabyłem auto. powiedziałem im że jak chcą to mogą iść do sądu a
ja nie życzę sobie korespondencji - ja mam umowę kupna sprzedaży po
dacie wymagalności zapłaty składki i niech sobie szukają u
poprzedniego właściciela - więcej żadnych listów. - KRUK

2) dostałem z banku - że nie zapłaciłem 2 faktur - bank przejął
wierzytelności firmy - zadzwoniłem o co biega - okazało się, że
wysłali oni do wszystkich którzy mieli tam płatności przelewem - NIE
SPRAWDZAJĄC WPŁYWÓW - spokojnie poszukałem w czasie rozmowy wyciągu -
powiedziałem że mam oba i mogę im przesłać mailem - albo źle
zaopisałem maila do gościa albo źle mi podał bo mi wrócił - jednakże
po rozmowie spokój BANK - już nie pamiętam jaki.

Także możliwe że wysłali do wszystkich posiadaczy biletów kredytowych
- olewając czy ktoś zapłacił czy nie - poprostu nie sprawdzają
wpływów. bo to już za dużo roboty - niech klient im sie wytłumaczy.
Zadzwoń do nich powiedz, że zapłaciłeś i masz przed sobą potwierdzenie
i że nie życzysz sobie tego nękania listami - o ile jesteś pewien że
zapłaciłeś. Warto przy okazji dowiedzieć się z kiedy to pochodzi. o
konkretną datę biletu kredytowego - wtedy pojdziesz do banków i zawsze
z archiwum można wyciągnąć ok 20 zł strona wydruku, albo poprosisz o
wydruki na rzecz intercity w okresie 6 m-cy.

Pozdrawiam

Data: 2009-09-24 11:45:08
Autor: spp
Stachna pisze:

 wtedy pojdziesz do banków i zawsze
z archiwum można wyciągnąć ok 20 zł strona wydruku, albo poprosisz o
wydruki na rzecz intercity w okresie 6 m-cy.

Nawet po pięciu latach od zapłaty?

--
spp

Data: 2009-09-24 11:47:11
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Stachna pisze:

 wtedy pojdziesz do banków i zawsze
z archiwum można wyciągnąć ok 20 zł strona wydruku, albo poprosisz o
wydruki na rzecz intercity w okresie 6 m-cy.

Nawet po pięciu latach od zapłaty?

   5 lat to jest chyba ustawowe minumum ile muszą trzymać. A w wielu bankach jest dłużej - np. w mbanku widzę historię od początku istnienia rachunku, czyli od 2001r.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-24 03:02:03
Autor: Stachna
On 24 Wrz, 11:47, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
spp pisze:

> [...]

   5 lat to jest chyba ustawowe minumum ile muszą trzymać. A w wielu
bankach jest dłużej - np. w mbanku widzę historię od początku istnienia

czyli dzwonisz:
dzień dobry - otrzymałem pismo - podajesz i pytasz o co chodzi. dług
taki i taki ok.
co to jest za sygnatura na ktorą państwo się powołujecie, kiedy ten
przejazd nastąpil i co to za sygnatura
na koniec jeżeli to jest z tego czy do 3 lat wstecz - bardzo mi
przykro - ale ten dług się przedawnił i proszę więcej do mnie nie
przysyłać niechcianej poczty i proszę o usunięcie moich danych
osobowych gdyż nie wyrażam na to zgody.

Zawsze można wysłać zapytanie do banku trzeba dowiedzieć się z kiedy
pochodzi dług oraz kiedy sprawa trafiła do sądu
warto przeczytać ustawę o przedawnieniach długu - niedawno ją
wertowałem nie mam jej pod ręką ale za przewozy jest to na 99,9% 1 rok

Pozatym przy rozmowie i odpowiedziach nie możesz uznać tego długu bo
jak go uznasz to przedawnienie idzie od początku.

Pozdrawiam.

Data: 2009-09-24 12:09:48
Autor: Liwiusz
Stachna pisze:

[...]

   Tyle że jeśli jest po sprawie sądowej, to o przedawnieniu nie ma mowy. A jeśli przed sprawą - to nie 3 lata, a rok.

   No i sam fakt przedawnienia nie oznacza, że nie można posługiwać się danymi dłużnika. Nadal można prosić o zapłatę. Ba, nawet pozwać można. Więc żądanie zaprzestania przetwarzania danych to chybione żądanie.

[...]

   O, a nie 3? :)

Pozatym przy rozmowie i odpowiedziach nie możesz uznać tego długu bo
jak go uznasz to przedawnienie idzie od początku.

   Nie po upłynięciu terminu przedawnienia.

Dowód:

oprócz uznania długu bieg przedawnienia przerywa wniesienie pozwu do sądu. Jeśli by zatem uznać, że po przedawnieniu można ponownie "przerwać bieg" (np. przez uznanie długu) i rozpocząć liczenie przedawnienia od nowa, oznaczałoby to, że wniesienie pozwu też powoduje naliczanie od nowa, więc: dług nie przedawni się nigdy.

Po drugie: nie można przerwać biegu czegoś, co już bieg przerwało.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-24 11:51:04
Autor: spp
Liwiusz pisze:

[...]

:)
Wiem, ale są banki które po 2 latach przerzucają dokumenty do archiwum (te papierowe). Wyciągniecie potwierdzenia jest oczywiście możliwe ale nie od ręki.

--
spp

Data: 2009-09-24 11:52:05
Autor: Liwiusz
spp pisze:
Liwiusz pisze:

[...]

   No to przecież kolega pisał "z archiwum można wyciągnąć ok 20 zł strona wydruku".

--
Liwiusz

Data: 2009-09-24 12:55:32
Autor: Tomek

Prawnik wrote:
[...]

     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

wie :)

Opem tego adresu IP jest Netia. jak wiadomo, statima jest zarejestrowana  w
Katowicach, a "naszemu Prawnikowi" trace kończy się w Poznaniu ;) - Z
Katowic do Poznania jest kawałek drogi ;)
From możesz sobie wpisać i w domenie "*.gov.com"  ;)

Szacun dla hakera ;)

--
Tomek

Data: 2009-09-24 16:09:48
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Herald wrote:

Opem tego adresu IP jest Netia. jak wiadomo, statima jest zarejestrowana w
Katowicach, a "naszemu Prawnikowi" trace kończy się w Poznaniu ;) - Z
Katowic do Poznania jest kawałek drogi ;)

A faktycznie prowadzi do Jaworzna, więc już blisko.

M.

Data: 2009-09-24 12:59:40
Autor: Prawnik
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
On 24 Wrz, 16:09, "Maciej Bebenek (news.onet.pl)"
<maciej_...@tpsa.waw.pl> wrote:
Herald wrote:
> [...]
> Katowic do Poznania jest kawałek drogi ;)

A faktycznie prowadzi do Jaworzna, więc już blisko.

Istotnie z Jaworzna do Katowic już blisko. Prawdą jest również, że
część "gapowiczów", którzy jechali bez biletu
płaci należność w całości, bądź w dogodnych ratach - bo rozumie, że
tak właśnie należy w zaistniałej sytuacji zrobić.
Jeżeli ktoś uważa, że mandatu nie otrzymał to w swoim interesie
powinien to wyjaśnić albowiem wezwania nie są
wysyłane przypadkowo i bezpodstawnie. Wszystkie te należności są
zabezpieczone nakazami zapłaty i te które
nie zostaną odzyskane w sposób polubowny będą bez przeszkód mogły być
egzekwowane na drodze egzekucji komorniczej. Ci którzy otrzymali
stosowne wezwania koszty znają, bo są rozpisane na drugiej stronie
przesłanego dokumentu.

Tak więc tylko ta, nie wyegzekwowana polubownie, część należności
trafi do komornika i stąd koszty początkowe takich egzekucji są
akceptowalne, a dług w takiej wysokości możliwy i stosunkowo łatwy do
ściągnięcia.

I jeszcze jedno, piszę tutaj prywatnie, bo dziwią mnie wynurzenia, że
ktoś próbuje tu kogoś naciągnąć. Naciągaczami są Ci, którzy próbują
jechać bez biletu, bo naciągają IC i wszystkich tych którzy za swój
bilet płacą.
Ja jadąc IC płacę za bilet choć nie jest tani i czasem wydaje się, że
za tą cenę powinno się otrzymywać nieco więcej.
Prawdą jednak jest, że im więcej "gapowiczów" tym mniejszy budżet
firmy, której wpływy opierają się głownie na sprzedaży biletów więc
tworzy się zamknięte koło.

Dobrze jest jednak, że się o tym mówi - może następnym razem każdy
kupi bilet i nie będzie powodu do narzekań z powodu otrzymanego
wezwania do zapłaty.

Pozdrawiam !

Data: 2009-09-24 15:07:41
Autor: witek
Prawnik wrote:

I jeszcze jedno, piszę tutaj prywatnie, bo dziwią mnie wynurzenia, że
ktoś próbuje tu kogoś naciągnąć.

Prawiczek czy dziewica?
Conajmniej jakby firmy windykacyjne były aniołkami.

Naciągaczami są Ci, którzy próbują
jechać bez biletu, bo naciągają IC i wszystkich tych którzy za swój
bilet płacą.

Nie
Naciągaczami są ci, co mają burdel w papierach i gubią wpłaty klientów, a potem chodzą po sądach i udają greka.

Data: 2009-09-24 13:23:33
Autor: Prawnik
On 24 Wrz, 22:07, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Prawnik wrote:

> [...]

> bilet płacą.

Nie
Naciągaczami są ci, co mają burdel w papierach i gubią wpłaty klientów,

Oj "Witek" "Witek", po co tak "szczekasz", zapłaciłeś to się nie
martw, po prostu wyjaśnij sprawę, bo ten tylko nie popełnia błędów kto
nic nie robi. IC musi walczyć z plagą "gapowiczów", bo inaczej zamiast
pociągów będą jeździć drezyny.

Musisz to zrozumieć.

Data: 2009-09-24 15:32:44
Autor: witek
Prawnik wrote:

[...]

To nie jest popełnianie błedów. To jesr robienie ludzi w ciula.
Szczególnie przez firmy windykacyjne.

IC musi walczyć z plagą "gapowiczów", bo inaczej zamiast
pociągów będą jeździć drezyny.

to niech zamknie biznes, skoro taki nieopłacalny.

Musisz to zrozumieć.

Nie. Nie zrozumiem, doliczania sobie przez firmy windykacyjne horendalnych opłat, które za każdym listem podwajaja sie lub potrajają.
Nie zrozumiem nachodzenia w domu przez jakies typy spod ciemnej gwiazdy przedstawiajacych sie komornikiem.
Nie zrozumiem wydzwaniania do pracodawców, nachodzenia w domu rodziców, wypytawania sąsiadaów, czy wrecz rozlepiania ogłoszeń na klatce schodowej.
Nawet wówczas kiedy im sie na czole napisze, że dlug nie istnieje nigdy nie istniał lub dawno został zapłacony.
Po to jest instytucja przedawnienia, aby nie trzeba było rachunku ze szpitala za własny poród trzymac do śmierci.
A, żeby nie było niejasnosci i wycieczek osobistych. Nie mam żadnych długów i żadna firma windykacyjna mnie nie ściga.

Data: 2009-09-24 13:58:14
Autor: Prawnik
On 24 Wrz, 22:32, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Prawnik wrote:

> [...]

Nawet wówczas kiedy im sie na czole napisze, że dlug nie istnieje nigdy

Przepraszam ale co Ty piszesz? W tej sprawie nic takiego się nie
zdarzyło i nie zdarzy.
Koszty wynikają z ustaw, a wzywa Kancelaria "Statima" Sp. z o.o., a
nie byle firma windykacyjna
więc jeżeli masz szacunek do samego siebie to szanuj także ludzi,
którzy po prostu wykonują dobrze swoją pracę. Gdybyś skontaktował się
wyjaśnił temat to spostrzegł byś, że pracują tu ludzie, którzy
rozumieją jeżeli ktoś
przedstawia rzeczowe argumenty, a nie "pluje" na forum !!!

Pozdrawiam i więcej już w tej sprawie nie będę się tu wypowiadał - w
mojej ocenie sprawa jest jasna,
kto otrzymał wezwanie niesłusznie - to przepraszam, sprawę trzeba
wyjaśnić
- ale kto jednak jest winien, winien jest zapłacić.

Data: 2009-09-24 16:04:29
Autor: witek
Prawnik wrote:

Przepraszam ale co Ty piszesz? W tej sprawie nic takiego się nie
zdarzyło i nie zdarzy.

A w innej sie zdarzyło i sie zdarzy.

Koszty wynikają z ustaw, a wzywa Kancelaria "Statima" Sp. z o.o., a
nie byle firma windykacyjna

taki sam burek.

[...]

to moze w ramach szacunku dla klienta podrzucisz mu ten nakaz zapłaty.
Sygnature masz.

[...]

Ty jestes glupi i naiwny. Ciekawe kto cię pierwszy w ciula zrobi i czy bedzie to twoja wlasna kancelaria.

p.s. jak dlugo tam pracujesz? pierwszy miesiac na stazu czy jak?

Data: 2009-09-24 23:07:40
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Prawnik"

[...]

no koniec świata
przysyłasz wezwanie, a ja mam wyjaśniać ?
i śmiessz twierdzić że to profesjonalne ?

zapodaj tam swoim mocodawcom żeby od raz słali do komornika, bo ja nie mam zamiaru sprawdzać a co dopiero płacić
za ewentualnie niesłusznie wysłane wezwanie

macso

Data: 2009-10-11 08:16:32
Autor: Prawnik
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
On 24 Wrz, 23:07, "macso" <ma...@poczta.oniet.pl> wrote:
Użytkownik "Prawnik"

[...]

Kancelaria "STATIMA" Sp. z o.o. skutecznie dochodzi należności w
imieniu InterCity i  na jego rzecz.

Data: 2009-10-11 10:25:36
Autor: witek
Prawnik wrote:

Kancelaria "STATIMA" Sp. z o.o. skutecznie dochodzi należności w
imieniu InterCity i  na jego rzecz.

ale mało profesjonalnie
może jednak skoro występujesz w imieniu kancelarii, to byłbyś się łaskawy podpisać.

Data: 2009-10-11 09:03:30
Autor: Prawnik
On 11 Paź, 17:25, witek <witek7...@gazeta.pl.invalid> wrote:
Prawnik wrote:

> [...]
> imieniu InterCity i  na jego rzecz.

ale mało profesjonalnie
może jednak skoro występujesz w imieniu kancelarii, to byłbyś się

Kancelaria "STATIMA" Sp. z o.o. skutecznie i profesjonalnie dochodzi
należności w imieniu InterCity i na jego rzecz.
Przekonało się już o tym kilku użytkowników tego forum, którzy byli
się tu łaskawi wypowiadać i uregulowali swoje zobowiązanie.

Pozdrowienia dla wszystkich "zamaskowanych" w sieci !!!

Krzysztof Laba
V-ce Prezes Zarządu
Kancelaria "STATIMA" Sp. z o.o.

Data: 2009-10-11 22:12:01
Autor: Andrzej Lawa
Prawnik pisze:

[...]

Tsk, tsk, tsk, prawdziwy cud - był jeden, co _rzekomo_ miał jakąś
zaległość, a teraz jest już jest ich kilku i wszyscy zapłacili ;->

Data: 2009-09-24 22:29:07
Autor: macso
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity

Użytkownik "Prawnik" <

przynudzasz

macso

Data: 2009-09-24 22:36:48
Autor: Andrzej Lawa
Prawnik pisze:

Naciągaczami są ci, co mają burdel w papierach i gubią wpłaty klientów,
a potem chodzą po sądach i udają greka.

Oj "Witek" "Witek", po co tak "szczekasz", zapłaciłeś to się nie

Szczekają to tacy "prawnicy" na smyczach takich "kancelarii".

martw, po prostu wyjaśnij sprawę, bo ten tylko nie popełnia błędów kto
nic nie robi.

Taaaaaaaaaak.

IC musi walczyć z plagą "gapowiczów", bo inaczej zamiast
pociągów będą jeździć drezyny.

Musisz to zrozumieć.

Musi? "Or else"? ;->

Ty zaś MUSISZ zrozumieć, że takie kancelarie windykacyjne mają zasłużoną
reputację - wątpliwe czy wręcz fikcyjne należności, prymitywne i
brutalne metody socjotechniczne...

Można rzucać tanimi hasełkami "ten się nie myli, kto nic nie robi", ale
to i tak się sprowadza do starej prawdy: dla niektórych życiowym mottem
jest "Pecunia non olet".

A co do błędów - zwrócisz koszta tych błędów? Czas? Nerwy? Telefony?
Listy? Dobrowolnie, bez dyskusji i oporów?

Data: 2009-09-24 22:38:20
Autor: macso
[...]

to się powinniście nazywać stowarzyszenie od matki Teresy.
wyzywasz od gapowiców i krętaczy, czyli potęiasz

a z drugiej strony dajecie szansę na spłatę, polubownie, na raty, po troszku

zadziwiający brak konsekwenji

z drugiej strony , po co te kombinacje?
wystarczy podłączyć kopię nakazu, i klient wtedy wszystko wie,
a nie tak żeby się domyślać jaki to sąd itd

macso

Data: 2009-09-23 23:34:46
Autor: Maciek
Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity
Prawnik napisał(a) w
<3ce89961-d537-4f53-ba4a-c88d43070f04@z34g2000vbl.googlegroups.com> :

odpis i jeżeli wszystko się zgadza to czym prędzej zapłacić puki
jeszcze odsetki są w rozsądnej wysokości.
Hm.. puki? A ja myślałem, że prawnik powinien pisać prawidłowo po polsku.

--
Maciek

Data: 2009-09-24 00:41:36
Autor: macso
[...]

od Kruka zbieram korespondencję w sprawie centertela już ładnych parę lat, ani razu nie zareagowałem, a oni co miesiąc przysyłają coś tam.
obiecałem sobie  że to kiedyś opiszę, tak dla potomnych i wszystkich ciężko przestraszonych pierwszym pismem z serii

macso

Kancelaria STATIMA - w imeiniu Intercity