Kanister

Data: 2012-10-03 10:18:27
Autor: Tata
Kanister
Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi膰, bez przelewania do naczy艅 pomiarowych, ile litr贸w paliwa znajduje si臋 wewn膮trz? Np. z dystrybutora na stacji paliw, do pustego kanistra, wlewam licznikowo r贸wno 20 litr贸w ON i chc臋 upewni膰 si臋, 偶e w kanistrze jest rzeczywi艣cie 20 litr贸w ON. S膮 jakie艣 proste i sprawdzone metody?

Z powa偶aniem
MJ

Data: 2012-10-03 10:22:00
Autor: Myjk
Kanister
Wed, 03 Oct 2012 10:18:27 +0200, Tata
S膮 jakie艣 proste i sprawdzone metody?

Waga, pod warunkiem, 偶e nie na tej samej stacji na kt贸rej oszukuja
dystrybutory. :P

--
Pozdor MyjK

Data: 2012-10-03 10:25:22
Autor: Ergie
Kanister
U偶ytkownik "Tata"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:k4gscc$lvn$1@news.dialog.net.pl...

[...]

Zwa偶y膰? Nie wiem, czy to spe艂nia wymaganie prostoty, bo akuteczne jest na pewno :-)

A nie pro艣ciej raz nala膰 dok艂adnie 20l i zaznaczy膰 poziom? Albo dla dla puryst贸w kilka poziom贸w w r贸偶nych temperaturach :-)

P贸藕niej ju偶 za ka偶dym razem wiesz, 偶e gdy zatankujesz do kreski to ma by膰 20l.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 10:23:16
Autor: Myjk
Kanister
Wed, 3 Oct 2012 10:25:22 +0200, Ergie
Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi膰,
A nie pro艣ciej raz nala膰 dok艂adnie 20l i zaznaczy膰 poziom?

Zw艂aszcza w "blaszanym" kanistrze.

--
Pozdor Myjk

Data: 2012-10-03 10:33:13
Autor: Lewis
Kanister
W dniu 2012-10-03 10:23, Myjk pisze:
Wed, 3 Oct 2012 10:25:22 +0200, Ergie

Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi,
A nie pro禼iej raz nala dok砤dnie 20l i zaznaczy poziom?

Zw砤szcza w "blaszanym" kanistrze.

Wywierci dziurk zamiast kreski :D
A na powa縩ie to zwa縴 - jedyna proste rozwi眤anie. Oczywi禼ie przeliczy sobie g阺to舵 paliwa w stosunku do obj阾o禼i.
--
Cz甓ci do A6 C4 sprzedam
Lewis

Data: 2012-10-03 10:57:44
Autor: Pawel O'Pajak
Kanister
  Powitanko,

Zw艂aszcza w "blaszanym" kanistrze.

A to jakis problem?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna膰 ma艂膮 szkodliwo艣膰 spo艂eczn膮?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro偶ek)

Data: 2012-10-03 11:01:17
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Pawel,

Wednesday, October 3, 2012, 10:57:44 AM, you wrote:

Zw砤szcza w "blaszanym" kanistrze.
A to jakis problem?

Zero problemu. Szczeg髄nie jak sobie zapalniczka po秝iecisz, 縠by
poziom zobaczy.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 18:43:59
Autor: Pawel O'Pajak
Kanister

Powitanko,

Zero problemu. Szczeg髄nie jak sobie zapalniczka po秝iecisz, 縠by
poziom zobaczy.

Hmm, bagnetem sprawdzam olej w raczej nieprzezroczystym silniku, benzyna nie paruje az tak szybko, by sie tego nie dalo zrobic w podobny sposow. BTW od czasow Edisona ludzkosc ma inne zrodla swiatla niz plomien;-)

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
--
"-Tato, po czym pozna ma潮 szkodliwo舵 spo砮czn?
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  Mro縠k)

Data: 2012-10-03 18:57:26
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Pawel,

Wednesday, October 3, 2012, 6:43:59 PM, you wrote:

[...]

Z dok砤dno禼ia wystarczajac do k丑tni na stacji benzynowej?

BTW od czasow Edisona ludzkosc ma inne zrodla swiatla niz plomien;-)

Czy naprawd wsz阣zie trzeba wali smileye, 縠by nie trzeba by硂 si z
ironii t硊maczy? :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 11:03:41
Autor: Ergie
Kanister
U偶ytkownik "Myjk"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:1de89khimagd4.dlg@myjk.org...

Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi膰,
A nie pro艣ciej raz nala膰 dok艂adnie 20l i zaznaczy膰 poziom?

Zw艂aszcza w "blaszanym" kanistrze.

A w czym widzisz problem. Ten blaszak to jaki艣 diament kt贸rego nie da si臋 zarysowa膰?
Mam dwa "blaszane" jeden aluminiowy, a drugi emaliowany w obu przypadkach wystarczy kawa艂ek gwo藕dzia by zrobi膰 rys臋 na odpowiednim poziomie.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 11:19:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Ergie,

Wednesday, October 3, 2012, 11:03:41 AM, you wrote:

Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi,
A nie pro禼iej raz nala dok砤dnie 20l i zaznaczy poziom?
Zw砤szcza w "blaszanym" kanistrze.
A w czym widzisz problem. Ten blaszak to jaki diament kt髍ego nie da si
zarysowa?
Mam dwa "blaszane" jeden aluminiowy, a drugi emaliowany w obu przypadkach
wystarczy kawa砮k gwo糳zia by zrobi rys na odpowiednim poziomie.

W jaki spos骲 chcesz zrobi rys wewn眛rz kanistra?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 11:24:37
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1279274045.20121003111918@pik-net.pl.invalid...

W jaki spos骲 chcesz zrobi rys wewn眛rz kanistra?

Np. rzeczonym gwo糳ziem - a c罂 to za problem wzi辨 gw蠹d w trzy palce wsun辨 je w otw髍 i ruchem okr昕nym zrobi rys? Przypominam, 縠 rysa ma oznacza pojemno禼 nominaln wi阠 b阣zie tu przy wlewie a nie na dnie gdzie by硂by trudniej si dosta.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 11:34:12
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Ergie,

Wednesday, October 3, 2012, 11:24:37 AM, you wrote:

W jaki spos骲 chcesz zrobi rys wewn眛rz kanistra?
Np. rzeczonym gwo糳ziem - a c罂 to za problem wzi辨 gw蠹d w trzy palce
wsun辨 je w otw髍 i ruchem okr昕nym zrobi rys?

Spr骲uj to zrobi i poka nam zdj阠ie.

Przypominam, 縠 rysa ma oznacza pojemno禼 nominaln wi阠 b阣zie tu
przy wlewie a nie na dnie gdzie by硂by trudniej si dosta.

I uwa縜sz to za u砤twienie? Cos jak z tymi 3 drzwiami na parkingu?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 11:42:01
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:91900148.20121003113412@pik-net.pl.invalid...

Np. rzeczonym gwo糳ziem - a c罂 to za problem wzi辨 gw蠹d w trzy palce
wsun辨 je w otw髍 i ruchem okr昕nym zrobi rys?

Spr骲uj to zrobi i poka nam zdj阠ie.

Dobre :-)
Ja mam robi zdj阠ie bo Tobie si wydaje, 縠 nie da si w硂縴 gwo糳zia na kilka cm w g潮b kanistra przez szeroki otw髍?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 11:46:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Ergie,

Wednesday, October 3, 2012, 11:42:01 AM, you wrote:

[...]

Masz zrobi zdj阠ie, 縠by udowodni, 縠 jeste w stanie oznaczy
gwo糳ziem w spos骲 jednoznaczny i widoczny poziom p硑nu w kanistrze.
Pe硁ym kanistrze.

Jak kiedy wejdziesz w posiadanie blaszanego kanistra 20l (mo縠 si
przydac, 縠by nie tankowa za cz阺to), to mo縠 si przekonasz jakim
prostym zadaniem jest to, co pr骲ujesz nam tu zaproponowa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 12:01:48
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:381885758.20121003114658@pik-net.pl.invalid...

Masz zrobi zdj阠ie, 縠by udowodni, 縠 jeste w stanie oznaczy
gwo糳ziem w spos骲 jednoznaczny i widoczny poziom p硑nu w kanistrze.
Pe硁ym kanistrze.

Nie musz niczego udowadnia...

Je秎i masz w眛pliwo禼i to Ty zaopatrz si w rzeczony kanister gw蠹d i kamerk i nakr赕 film pokazuj眂y, 縠 nie potrafisz tego zrobi. Zapodaj go na youtube a ja poogl眃am i powiem Ci co robisz 糽e. Nie ma najmniejszego powody bym to ja Tobie co udowadnia skoro to Ty widzisz jaki problem.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 12:24:34
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Ergie,

Wednesday, October 3, 2012, 12:01:48 PM, you wrote:

[...]

Niby dlaczego ja mam sprawdza twoja propozycj? To ty proponowa砮
gw蠹d i trzy paluchy - udowodnij, 縠 tak si da.

Ja twierdz, 縠 nie ma metody jednoznacznego oznaczenia poziomu paliwa
w nape硁ionym kanistrze.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 12:38:56
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1584786159.20121003122434@pik-net.pl.invalid...

To ty proponowa砮
gw蠹d i trzy paluchy - udowodnij, 縠 tak si da.

Ale dlaczego? Dlaczego oczekujesz ode mnie jakiego dzia砤nia?

Mnie nie zale縴 na poklasku, nie mam funpage'a itd. Nie musisz mi wierzy. Ja uwa縜m, 縠 si da, Ty uwa縜sz, 縠 si nie da. Szanuj Tw骿 pogl眃 cho si z nim nie zgadzam, ale nie zamierzam po秝i阠a swojego czasu by Ci nawraca na m骿 pogl眃.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 12:51:08
Autor: Jakub Witkowski
Kanister
W dniu 2012-10-03 12:38, Ergie pisze:
[...]

Ten, kto co twierdzi (w co inni w眛pi), powinien udowodni. To jest oczywista oczywisto舵.

Poza tym odowodni mo縩a tylko mo縧iwo舵. Nie da si udowodni niemo縧iwo禼i, tak samo
jak si nie da udowodni, 縠 krasnale nie sikaj do mleka.

--
Jakub Witkowski    |  Prezentowane opinie mog by niepowa縩e,
    z domeny        |  nieprawdziwe, lub nie odpowiada w cz甓ci

Data: 2012-10-03 11:02:50
Autor: t慰
Kanister
Jakub Witkowski wrote:

Ten, kto co艣 twierdzi (w co inni w膮tpi膮), powinien udowodni膰. To jest
oczywista oczywisto艣膰.

Okre艣lanie jednego trolla RoMana jako "innych" to spore nadu偶ycie...

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 13:29:31
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:k4h5as$30j3$2@news2.ipartners.pl...

[...]

Tak wiem, czajniczek Russela:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Czajniczek_Russella

My nie rozmawiamy o religii, tylko o prostej czynno禼i. Czy jak napisze, 縠 u縴waj眂 pompki mo縩a napompowa d阾k to te musze to udowadnia?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 16:33:32
Autor: Jakub Witkowski
Kanister
W dniu 2012-10-03 13:29, Ergie pisze:
[...]

Jakby napisa, 縠 strzykawk z plasteliny, to owszem...

Data: 2012-10-04 11:15:45
Autor: LEPEK
Kanister
W dniu 2012-10-03 12:38, Ergie pisze:

Ale dlaczego? Dlaczego oczekujesz ode mnie jakiego dzia砤nia?

Bo twierdzisz, 縠 potrafisz.
RoMan twierdzi, 縠 nie potrafi.

Jak uwa縜sz - czy udowadnia nale縴, 縠 si co potrafi, czy 縠 czego nie potrafi? Dow骴, 縠 si czego nie potrafi mo縠 by celowo bardzo 砤two sfa硈zowany. Pokazanie, 縠 kto czego nie potrafi dowodzi jedynie, 縠 ON tego nie zrobi, a nie 縠 co jest niemo縧iwe. Natomiast pokazanie, 縠 si co potrafi dowodzi, 縠 co jest mo縧iwe. Poka縠sz?

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda駍ki
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2012-10-04 11:46:39
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello LEPEK,

Thursday, October 4, 2012, 11:15:45 AM, you wrote:

[...]

Do tego trzeba jaj i odrobiny honoru.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-04 13:58:55
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1405948438.20121004114639@pik-net.pl.invalid...

Do tego trzeba jaj i odrobiny honoru.

ROTFL. Mo縠 dwadzie禼ia lat temu to by zadzia砤硂, ale nie teraz :-) Bardziej ceni sw骿 czas ni to co kto sobie o mnie pomy秎i.

Naprawd mam wiele lepszych rzeczy do roboty ni udowadnianie czegokolwiek Tobie, wi阠 jak chcesz to sobie nazwij mnie tch髍zem, k砤mc, czy jako inaczej - tak aby Ci to sprawi硂 dobry humor - Ty b阣ziesz mia "racj" a ja spok骿 :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-04 13:51:18
Autor: Ergie
Kanister
W dniu 2012-10-03 12:38, Ergie pisze:

Ale dlaczego? Dlaczego oczekujesz ode mnie jakiego dzia砤nia?

Bo twierdzisz, 縠 potrafisz.
RoMan twierdzi, 縠 nie potrafi.

No i co z tego? W jaki spos骲 z twierdzenia 縠 co da si zrobi wynika obowi眤ek po秝i阠ania swojego czasu i udowadniania tego? Twierdz, 縠 potrafi sznurowa buty - komu mam wys砤 filmik?

[...]

Ale ja niczego nikomu nie chc udowadnia. Nie czuj takiej misji spo砮cznej, a na poklasku mi nie zale縴. To RoMan chce abym ja mu co udowodni, ale jak na razie w 縜den spos骲 nie zach阠i mnie do tego bym po秝i阠i sw骿 czas. Ja wiem co potrafi i nie musz sam sobie niczego udowadnia, a w wolnym czasie mam wiele ciekawszych zaj赕 ni udawadnianie komu, 縠 co si da zrobi.

Poka縠sz?

Zach阠isz mnie jako?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-05 09:28:28
Autor: LEPEK
Kanister
W dniu 2012-10-04 13:51, Ergie pisze:

No i co z tego? W jaki spos骲 z twierdzenia 縠 co da si zrobi wynika
obowi眤ek po秝i阠ania swojego czasu i udowadniania tego? Twierdz, 縠
potrafi sznurowa buty - komu mam wys砤 filmik?

Powiedzmy, 縠 ci po prostu wierz, bo nawet moje dziecko to potrafi.

Zach阠isz mnie jako?

Nie. Po prostu ju wiem, 縠 tego co piszesz, nie nale縴 traktowa powa縩ie.

Pozdr,

Data: 2012-10-03 13:50:07
Autor: Big Jack
Kanister
W wiadomo禼i
*Ergie* napisa(-a):

Zr骲 to dla mnie. Mam taki kanister http://www.jad.cz/temp/product_zoom_12600.jpg Nie twierdz, 縠 si nie da, ale nie wiem jak i ch阾nie zobaczy砨ym jak zrobi to, co proponujesz. W szczeg髄no禼i do sugerowanych przez Ciebie kilku poziom體.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-03 15:17:10
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "Big Jack"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:506c2670@news.home.net.pl...

[...]

Z tego zdj阠ia nic nie wynika, je秎i to jest taki jak w latach 80-tych ubieg砮go wieku to po wlaniu w niego 20l poziom cieczy si阦a "szyjki", kt髍a w dodatku jest sko秐ie ustawiona - c罂 w tym trudnego - nawet paluch體 nie trzeba by wpycha do 秗odka.

Problemem m骻砨y by kanister jakiego u縴waj wodniacy - prostopad硂禼ian z wlotem na 秗odku, u g髍y bez szyjki - tam by si nie da硂. A w zasadzie zaznaczy to by mo縠 si uda硂, ale odczyta nijak nie :-)

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 16:31:54
Autor: Jakub Witkowski
Kanister
W dniu 2012-10-03 15:17, Ergie pisze:
[...]

A w moim w砤秐ie _nie_ si阦a.

Ale je秎i ograniczysz si do twierdzenia, 縠 to co chcesz zrobi, da si zrobi z takim metalowym kanistrem,
w kt髍ym znamionowa obj阾o舵 si阦a dok砤dnie do szyjki (a nie np. 1 cm ni縠j) to nie b阣 si k丑ci.
Tylko 縠 to jest do舵 mocne za硂縠nie :)

Data: 2012-10-03 17:25:50
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Jakub,

Wednesday, October 3, 2012, 4:31:54 PM, you wrote:

[...]

I prawidlowo, bo nie mo縠 si阦a.

[...]

Za mocne - taki kanister bylby niebezpieczny. A kanistry te maj
swoje normy...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 18:01:01
Autor: masti
Kanister
Dnia pi臋knego Wed, 03 Oct 2012 15:17:10 +0200 osobnik zwany Ergie napisa艂:

U偶ytkownik "Big Jack"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup

Zr贸b to dla mnie. Mam taki kanister
http://www.jad.cz/temp/product_zoom_12600.jpg Nie twierdz臋, 偶e si臋 nie
da, ale nie wiem jak i ch臋tnie zobaczy艂bym jak zrobi膰 to, co
proponujesz. W szczeg贸lno艣ci do sugerowanych przez Ciebie kilku
poziom贸w.

Z tego zdj臋cia nic nie wynika, je艣li to jest taki jak w latach 80-tych
ubieg艂ego wieku to po wlaniu w niego 20l poziom cieczy si臋ga艂 "szyjki",

je偶eli la艂e艣 pod szyjk臋 to przelewa艂e艣 co grozi艂o rozlaniem si臋 paliwa przy wyzszej temperaturze. prawid艂owo powinno by膰 ponizej 艂uku pod szyjk膮. Zreszt膮 niekt贸re mia艂y tam przet艂oczenie co nie zmienia faktu, 偶e prawid艂owo nalanych 20dm鲁 nie wida膰

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋, to grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2012-10-08 12:21:21
Autor: Big Jack
Kanister
W wiadomo禼i
*Ergie* napisa(-a):

[...]

Z tego zdj阠ia wynika, 縠 jest to kanister tak standardowy, 縠 trudno sobie wyobrazi bardziej standardowy. Tedy ponawiam moj pro禸: poinstruuj nas jak zrobi znaki kontrolne dla kilku r髗nych poziom體 縠by p蠹niej je bez specjalnych narz阣zi m骳 odczytywa. Nie szukaj wybieg體 w kanistrach dla wodniak體.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2012-10-03 15:45:20
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Big,

Wednesday, October 3, 2012, 1:50:07 PM, you wrote:

[...]

Zepsu砮 mi zabaw :(

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 14:09:55
Autor: WOJO
Kanister
A w czym widzisz problem. Ten blaszak to jaki diament kt髍ego nie da si zarysowa?
Kolega ginekolog ? :)
WOJO

Data: 2012-10-03 15:47:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello WOJO,

Wednesday, October 3, 2012, 2:09:55 PM, you wrote:

A w czym widzisz problem. Ten blaszak to jaki diament kt髍ego nie da si zarysowa?
Kolega ginekolog ? :)

Ten co na egzaminie silnik rozebra. Przez rur wydechow ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 19:00:35
Autor: Andrzej Kubiak
Kanister
Dnia Wed, 3 Oct 2012 15:47:23 +0200, RoMan Mandziejewicz napisa(a):

Kolega ginekolog ? :)
Ten co na egzaminie silnik rozebra. Przez rur wydechow ;)

Thx, Cpt. Obvious.

AK

Data: 2012-10-03 11:19:30
Autor: J.F
Kanister
[...]

Waga ? Uprzedzam ze jest pewnien rozrzut gestosci, i zaleznosc od temperatury.

Albo jedziesz z pustym kanistrem do UM, prosisz o nalanie 20 litrow wody, zaznaczasz sobie dokad siega ... ale kanister to nie naczynie miarowe i sie wygina.

J.

Data: 2012-10-03 11:25:26
Autor: Ergie
Kanister
U偶ytkownik "J.F"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:506c0327$0$1297$65785112@news.neostrada.pl...

Albo jedziesz z pustym kanistrem do UM, prosisz o nalanie 20 litrow wody, zaznaczasz sobie dokad siega ... ale kanister to nie naczynie miarowe i sie wygina.

Blaszany, wygina?

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 09:30:48
Autor: masti
Kanister
Dnia pi臋knego Wed, 03 Oct 2012 11:25:26 +0200 osobnik zwany Ergie napisa艂:

[...]

pod wp艂ywem temperatury? Jak najbardziej.
Do tego paliwo ma r贸偶n膮 g臋sto艣膰.

Data: 2012-10-03 11:32:30
Autor: J.F
Kanister
U偶ytkownik "Ergie"  napisa艂 w wiadomo艣ci
[...]

No, blacha to do siebie ma, ze sie wygina pod niewielka sila :-)

J.

Data: 2012-10-03 11:35:58
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Ergie,

Wednesday, October 3, 2012, 11:25:26 AM, you wrote:

Albo jedziesz z pustym kanistrem do UM, prosisz o nalanie 20 litrow wody,
zaznaczasz sobie dokad siega ... ale kanister to nie naczynie miarowe i sie wygina.
Blaszany, wygina?

Masz poj阠ie o podstawowych sprawach... Daj mi kanister i korek do
niego z wentylkiem - zobaczysz, o ile powi阫sz jego pojemno舵 w kilka
minut.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 11:39:41
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:1706193545.20121003113558@pik-net.pl.invalid...

Masz poj阠ie o podstawowych sprawach... Daj mi kanister i korek do
niego z wentylkiem - zobaczysz, o ile powi阫sz jego pojemno舵 w kilka
minut.

Masz poj阠ie, 縠 mowa jest o wlewaniu 20l wody i benzyny, a nie o pompowaniu kanistra do kilku atm.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 11:01:52
Autor: t慰
Kanister
Ergie wrote:

Masz poj臋cie, 偶e mowa jest o wlewaniu 20l wody i benzyny, a nie o
pompowaniu kanistra do kilku atm.

Ma poj臋cie, ale trolluje, bo mu si臋 akurat nudzi. Dyskusja z tym trollem nigdy nie prowadzi do niczego dobrego. Na sam koniec odwr贸ci kota ogonem i Ci臋 splonkuje za... trolling. ;)

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 18:06:39
Autor: masti
Kanister
Dnia pi臋knego Wed, 03 Oct 2012 11:01:52 +0000 osobnik zwany t慰 napisa艂:

Ergie wrote:

[...]

jak chcesz potrollowa膰 to jeszcze sporo si臋 musisz nauczy膰

Data: 2012-10-03 19:30:22
Autor: t慰
Kanister
masti wrote:

jak chcesz potrollowa膰 to jeszcze sporo si臋 musisz nauczy膰

A masti to z kolei nie troll, ale zwyk艂y przyg艂up. :) Jak zwykle odpisa艂 co艣 nie na temat.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 19:37:51
Autor: masti
Kanister
Dnia pi臋knego Wed, 03 Oct 2012 19:30:22 +0000 osobnik zwany t慰 napisa艂:

masti wrote:

jak chcesz potrollowa膰 to jeszcze sporo si臋 musisz nauczy膰

A masti to z kolei nie troll, ale zwyk艂y przyg艂up. :) Jak zwykle odpisa艂
co艣 nie na temat.

tak, tak. Lekarz kaza艂 przytakiwa膰

Data: 2012-10-03 20:03:22
Autor: t慰
Kanister
masti wrote:

tak, tak. Lekarz kaza艂 przytakiwa膰

Dobrze, 偶e przynajmniej si臋 leczysz. Szacun za to.

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 22:20:00
Autor: liquidmolly
Kanister
On 03 Oct 2012 20:03:22 GMT, t慰 wrote:

masti wrote:
[...]

Czego nie mozna powiedziec debilu to, dla ktorego na leczenie juz za pozno

Data: 2012-10-03 20:54:03
Autor: t慰
Kanister
liquidmolly wrote:

Czego nie mozna powiedziec debilu to, dla ktorego na leczenie juz za
pozno

No nie, kolejny analfabeta. Sk膮d was powypuszczali?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 23:00:31
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello liquidmolly,

Wednesday, October 3, 2012, 10:20:00 PM, you wrote:

jak chcesz potrollowa to jeszcze sporo si musisz nauczy
A masti to z kolei nie troll, ale zwyk硑 przyg硊p. :) Jak zwykle odpisa
co nie na temat.
tak, tak. Lekarz kaza przytakiwa
Dobrze, 縠 przynajmniej si leczysz. Szacun za to.
Czego nie mozna powiedziec debilu to, dla ktorego na leczenie juz za pozno

Mo縩a jeszcze uratowa nogi...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 21:28:31
Autor: t慰
Kanister
RoMan Mandziejewicz wrote:

Mo偶na jeszcze uratowa膰 nogi...

Ch臋tnie by艣 si臋 ze mn膮 na nie zamieni艂, starcze. ;-)

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 23:38:47
Autor: liquidmolly
Kanister
On 03 Oct 2012 21:28:31 GMT, t慰 wrote:

RoMan Mandziejewicz wrote:

Mo偶na jeszcze uratowa膰 nogi...

Ch臋tnie by艣 si臋 ze mn膮 na nie zamieni艂, starcze. ;-)

Reszta juz zarezerwowana dla oranguanow i slepnacej papugi w pobliski zoo?

Data: 2012-10-03 21:44:22
Autor: t慰
Kanister
liquidmolly wrote:

Ch臋tnie by艣 si臋 ze mn膮 na nie zamieni艂, starcze. ;-)

Reszta juz zarezerwowana dla oranguanow i slepnacej papugi w pobliski
zoo?

Ch艂opcze, czy nie ma jakiej艣 grupy dla analfabet贸w, gdzie m贸g艂by艣 si臋 produkowa膰 w gronie sobie podobnych?

--
ss岽壥卶 s岽 菨蓴u蓯晒ou蓳岽

Data: 2012-10-03 11:44:05
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Ergie,

Wednesday, October 3, 2012, 11:39:41 AM, you wrote:

[...]

Mowa o tym, dlaczego kanister nie mo縠 by legalnym naczyniem
miarowym. A dlatego w砤秐ie, 縠 zbyt 砤two zmieni jego pojemno舵 bez
niszczenia.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 12:48:47
Autor: Jakub Witkowski
Kanister
W dniu 2012-10-03 11:39, Ergie pisze:

[...]

Wystarczy nacisn辨 禼iank, 縠by zmniejszy obj阾o舵 o 鎤ier litra albo wi阠ej.
Naci秐ij mocniej, a nie wr骳i ju w 100% do pocz眛kowego kszta硉u. To jest blacha.

Data: 2012-10-03 13:33:46
Autor: Ergie
Kanister
U縴tkownik "Jakub Witkowski"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:k4h56g$30j3$1@news2.ipartners.pl...

Wystarczy nacisn辨 禼iank, 縠by zmniejszy obj阾o舵 o 鎤ier litra albo wi阠ej.
Naci秐ij mocniej, a nie wr骳i ju w 100% do pocz眛kowego kszta硉u. To jest blacha.

Wyt硊macz mi prosz bo nie 砤pi. Jad do UM wlewam 20l wody i zaznaczam. Jad na stacj by wla 20l paliwa do zaznaczonego miejsca. W jaki spos骲 ten karnister ma si w mi阣zyczasie sam odkszta砪i?

W za硂縠niach nie by硂 nic o deptaniu itp. Bo zniszczy to mo縩a ka縟e narz阣zie pomiarowe, ale nie 秝iadomym niszczeniu tu dyskutujemy.

Pozdrawiam
Ergie

Data: 2012-10-03 14:07:22
Autor: J.F
Kanister
U縴tkownik "Ergie"  napisa w wiadomo禼i grup
[...]

Moze sie i nie odksztalci znaczaco, ale wlales benzyne, ten pomiar jest dokladny, zatkales, wsadziles do bagaznika, sloneczko przygrzalo, w bagazniku sie zrobilo 80 C ... otwierales kiedys kanister rozgrzany ?

Benzyne wlales do baku, zamknales szczelnie, zostawiles na noc, zima przyszla, zrobilo sie -30 ...

W za硂縠niach nie by硂 nic o deptaniu itp. Bo zniszczy to mo縩a ka縟e narz阣zie pomiarowe, ale nie 秝iadomym niszczeniu tu dyskutujemy.

A przewozisz w specjalnym etui na kanistry miarowe, czy wrzucasz do bagaznika i nie interesujesz sie co sie dzieje ?

Tak czy inaczej - blaszany kanister to nie jest rzetelne narzedzie pomiarowe, ktoremu mozna wierzyc dlugo po wzorcowaniu.

J.

Data: 2012-10-03 18:16:45
Autor: JS
Kanister
W dniu 2012-10-03 10:18, Tata pisze:
[...]

Tak jak si臋 sprawdza poziom oleju.
pzdr
JS

Data: 2012-10-03 18:52:57
Autor: Pawel O'Pajak
Kanister
Powitanko,

S膮 jakie艣 proste i sprawdzone metody?

Poza metoda taka sama jak sprawdzanie poziomu oleju bagnetem, to bierzesz rurke, wsadzasz jak najglebiej, zatykasz palcem koniec i wyciagasz. Robisz "U", odtykasz koniec i na zasadzie naczyn polaczonych masz poziom co do mm.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2012-10-03 18:58:15
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kanister
Hello Pawel,

Wednesday, October 3, 2012, 6:52:57 PM, you wrote:

S jakie proste i sprawdzone metody?
[...]

Jat ten poziom ma si do obj阾o禼i? Dla mnie to szacunek a nie pomiar.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2012-10-03 19:04:49
Autor: Tom N
Kanister
Tata w <news:k4gscc$lvn$1news.dialog.net.pl>:

Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi, bez przelewania do naczy pomiarowych, ile litr體 paliwa znajduje si wewn眛rz? Np. z dystrybutora na stacji paliw, do pustego kanistra, wlewam licznikowo r體no 20 litr體 ON i chc upewni si, 縠 w kanistrze jest rzeczywi禼ie 20 litr體 ON. S jakie proste i sprawdzone metody?

To ja mo縠 podsumuj:

wykluczamy, 縠 20 litrowy kanister ulega deformacji pomi阣zy stanami
pusty/pe硁y, temperatura sie nie zmieni砤 na tyle, 縠by bra pod uwag
rozszerzalno舵 kanistra i p硑n體 do niego wlewanych, przyjmujemy, 縠 nie da
si paluch體 w硂縴 i zaznaczy poziomu, 縠 20 litr體 nie jest "pod korek",
pomiar jest wykonywany na wykonywany na wypoziomowanej powierzchni (i inne
takie, kt髍e maja wp硑w na b潮d pomiaru nie maja znaczenia)...

Na samym pocz眛ku po nabyciu kanistra korzystasz z naczynia pomiarowego
(menzurki) i wlewasz do kanistra pod korek -- notujesz jego maksymalna
obj阾o舵 (mo縩a wygrawerowa na zewn眛rz kanistra, je秎i wola), oraz je秎i
chcesz sobie utrudni, obj阾o舵 wlan ponad 20 litr體. Nast阷nie udajesz si pod dystrybutor paliwa i lejesz (oczywi禼ie do pustego
kanistra) "pod korek". Por體nujesz stan licznika z zapiskami i ju wiesz.

Ale je秎i jeste /zmuszony/ (r罂ne s fobie) by licznik na dystrybutorze
wskaza r體no 20 l to korzystasz z drugiej zanotowanej warto禼i oraz
wcze秐iej przygotowanego pojemnika z "nadmiarem ponad 20 litr體". Dolewasz
do kanistra i je秎i jest "pod korek", to wla砮 wcze秐iej 20 litr體, je秎i
poni縠j...

W wersji ekstremalnej wyjmujesz z baga縩ika wcze秐iej u縴wana menzurk (nie
zapomnij zamontowa 潮giewkowego wynalazku chroni眂ego menzurk, nape硁iasz
j z dystrybutora (najlepiej innego) i wlewasz do kanistra tyle ON ile
wejdzie pod korek. Na koniec por體nujesz wcze秐iej zanotowan informacj (o
obj阾o禼i powy縠j 20 l), z wlan w砤秐ie z u縴ciem menzurki obj阾o禼i i
wiesz czy bez u縴cia menzurki wla砮 20 litr體 czy nie...

W ka縟ym zaproponowanym powy縠j schemacie nie ma potrzeby przelewania z
kanistra do naczynia pomiarowego, co by硂 g丑wnym Twoim za硂縠niem.

;-)

--
'Tom N'

Data: 2012-10-03 20:26:57
Autor: Bugatti
Kanister
U偶ytkownik "Tata"  napisa艂 w wiadomo艣ci:

licznikowo r贸wno 20 litr贸w ON i chc臋 upewni膰 si臋, 偶e w kanistrze jest rzeczywi艣cie 20 litr贸w ON.

Zale偶y jaki oczekujesz b艂膮d pomiaru. Czy chcesz r贸wno 20 litr贸w, czy r贸wne 20.0 litr贸w czy r贸wne 20.00 litr贸w ;-) ? I te偶 jaki oczekujesz b艂膮d pomiarowy.

Odpowied膮 na twoje pytanie jest:
przep艂womierz strumienia obj臋to艣ci (i masy), kt贸re w zale偶no艣ci o zastosowania mo偶na podzieli膰 na wiele typ贸w, o kt贸rych mo偶esz poczyta膰:

http://www.pl.endress.com/eh/sc/europe/pl/pl/home.nsf/?Open&DirectProductURL=A0F6B5F5609F82A8C12572640050CFD0

[...]

Do dok艂adnych pomiar贸w musisz sobie zrobi膰 dwie rurki do wej艣cia i wyj艣cia z urz膮dzenia i z艂膮czki, zaciski i pewnie co艣 jeszcze. Nie b臋dzie to tanie i proste. Nie wiem ile kosztuj膮 ww. urz膮dzenia - wrzuci艂em 偶eby艣 sam zg艂臋bi艂 temat.

S膮 jakie艣 proste i sprawdzone metody?

S膮. Ale nimi nie sprawdzisz czy b臋dzie wlane (przelane/nalane ...whatever) dok艂adnie 20.00 litr贸w ;-)...za dok艂adno艣c si臋 p艂aci.

Metoda o kt贸rej pisali przedpi艣cy (butelka, karnistej z zaznaczonym poziomem 20l.....a zauwa偶 20l a NIE 20.00 litr贸w !) jest prosta ale dok艂adno艣膰 pomiatru s膮dz臋 偶e b臋dzie na poziomie jedno艣ci a napewno nie dziesi膮tek....

Z powa偶aniem
MJ

Pozdrawiam
+

--
Bugatti

Data: 2012-10-03 23:10:08
Autor: wowa
Kanister

U偶ytkownik "Tata" <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:k4gscc$lvn$1news.dialog.net.pl...
[...]

Dystrybutory s膮 ustawiane z dok艂adno艣ci膮 0.5%, taki wym贸g prawny. I to jest g贸rna granica a nie norma. Wi臋c ile mo偶esz mie膰 w kanistrze musisz sobie policzy膰.
Wojtek

--
Taaa... Oczywi艣cie, s膮 lekarze, kt贸rzy
po艣wi臋caj膮 ca艂y sw贸j czas i wiedz臋

Data: 2012-10-04 12:56:23
Autor: Bydl
Kanister
On 2012-10-03 08:18:27 +0000, Tata <kocityno.usuntoteraz@kki.net.pl> said:

Jak w 20 litrowym blaszanym kanistrze sprawdzi, bez przelewania do naczy pomiarowych, ile litr體 paliwa znajduje si wewn眛rz?

Nie da si wg podanych za硂縠.
Mo縩a, je秎i dopiero b阣ziesz tankowa paliwo.

Np. z dystrybutora na stacji paliw, do pustego kanistra, wlewam licznikowo r體no 20 litr體 ON i chc upewni si, 縠 w kanistrze jest rzeczywi禼ie 20 litr體 ON.

Czyli pytasz o co zupe硁ie innego, ni na pocz眛ku.

 S jakie proste i sprawdzone metody?

Tak. Przyje縟縜sz na stacj z 20-litrow睜menzurk睜i pustym kanistrem
Tankujesz licznikowe 20 litr體 do menzurki, sprawdzasz, ile si隊wla硂 naprawd i ju繝wiesz.
(menzurka mo縠 by 10-litrowa lub 5-litrowa - 2-litrowej nie u縴waj, bo drastycznie zwi阫szysz b潮d)
Nast阷nie wlewasz paliwo z menzurki do kanistra i przyklejasz karteczk z wynikiem pomiaru...

--
Bydl

Kanister