Kant w kantorze w Aliorze

Data: 2013-03-10 14:05:25
Autor: ToMi
Kant w kantorze w Aliorze
Ostatnio miałem nieprzyjemną przygodę z kantorem Alior Banku. Jako że co
miesiąc muszę wymienić franki to postanowiłem zdefiniować zlecenie stałe w
jednym z internetowych kantorów walutowych. Wybór padł na internetowy
kantor Alior Bank, gdyż zawsze miał niskie spready. No i niestety się
przejechałem. Nie wiadomo z jakich przyczyn w weekend 9 lutego tego roku
coś im od...o i nagle spread z 2groszowego stał się 12groszowy :-]. Bardzo ładnie to widać na stronie https://kantor.aliorbank.pl/forex gdy
jako walutę ustawimy franki i damy widok 3 miesiące.

Myślałem, że to pojedynczy błąd, ale że sytuacja trochę na mniejszą skalę,
ale też w ten weekend się powtórzyła to uważam, że warto przestrzec
wszystkich tych, co zaufali i robią z automatu wymianę waluty w tym
kantorze.

Swoją drogą co polecacie pewnego, co ma stale w miarę niskie spready i
bezpłatne przelewy. Osobiście myślałem o Cinkciarz.pl, niepokoi mnie trochę
że jest to Sp. z o.o. ale może są to bezpodstawne obawy.

Pozdrawiam
ToMi

Data: 2013-03-10 14:39:22
Autor: Przemek
Kant w kantorze w Aliorze

Użytkownik "ToMi" <ksprnatlenie@beztego.pl> napisał w wiadomości news:1m9rlqgb5ofui.h6i3g8np6emj$.dlg40tude.net...
[...]

A nie wiedziałeś że spready zawsze się rozszerzają w weekend kiedy forex jest nieczynny? To jest nic dziwnego bo bank się zabezpiecza w ten sposób przed stratami gdy niekrzystnie otworzy się rynek w poniedzialek. Niestety ale to jest nauczka żeby franki kupowac wtedy kiedy dziala rynek polski

Data: 2013-03-10 16:44:05
Autor: MichalL
Kant w kantorze w Aliorze
A nie wiedziałeś że spready zawsze się rozszerzają w weekend kiedy forex jest nieczynny?

Widzę, że 9-10.02 to jest wyjątkowe "rozszerzenie" spreadu. Nie co weekendowe.

Przy okazji kursów walut w kantorze.
Przepytałem infolinię i pracownika oddziału w związku z przeliczaniem walut przy korzystaniu z kart kantorowych. Oboje zgodnie powiedzieli, że jeżeli mam na przykład kartę w EUR, a dokonuje transakcji w innej walucie, to kurs po jakim jest to przeliczane jest kursem walut mastercarda, który jest całkiem niezły.
Sprawdziłem "organoleptycznie". To co mówią w Aliorze to nieprawda. Różnica w kursie wynosi około 5%, więc takie operacje raczej się nie opłacają. Prawdopodobnie do przeliczenia walut używany jest kurs walut banku Alior.
Czyli nie opłaca się płacić kartą podpięta do rachunku w USD w innej walucie, choćby złotówkach. Lepiej te USD sprzedać w Kantorze i wybrać złotówki. Będzie znacznie lepszy kurs.

MichalL

Data: 2013-03-10 19:08:48
Autor: AS
Kant w kantorze w Aliorze
[...]

Przed użyciem kart warto samemu spojrzeć do regulaminu kart. W tym przypadku punkt 8.4:
https://static.kantor.aliorbank.pl/repo/attachment/20121024_regulamin_kart_platniczych.pdf
Wynika z niego jasno, że zakupy w euro opłaca się robić kartą w EURO, zakupy w funtach kartą w GBP, zaś w dolarach i pozostałych walutach kartą w USD.
Infolinia podała błędną informację. Transakcje w innych walutach najpierw są przeliczane na USD wg kursu MasterCard, a następnie (jeśli karta nie była w USD) przeliczane są przez bank na PLN i z PLN na walutę karty po kursie banku. Pewnie stąd zakup kartą w EUR dał to 5% różnicy.

Data: 2013-03-11 10:16:18
Autor: Q
Kant w kantorze w Aliorze
Widzę, że 9-10.02 to jest wyjątkowe "rozszerzenie" spreadu. Nie co weekendowe.

Miales na mysli "Nieco weekendowe." czy "Nie coweekendowe."?
:P

Data: 2013-03-10 23:05:56
Autor: Najstarszy.Syn.Ksiedza.Proboszcza
Kant w kantorze w Aliorze

Użytkownik "Przemek" <olowek5-to niepotrzebne@to tez .wp.pl> napisał w wiadomości news:513c8d0e$0$1261$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Potwierdzam, najlepsze kursy są w dni robocze pomiędzy 9:00 a 16:00 czasem 17:00.

I to nie tylko w Aliorze....

W.

Data: 2013-03-10 23:43:09
Autor: Krzysztof 'kw1618' (W-wa)
Kant w kantorze w Aliorze
Dnia Sun, 10 Mar 2013 23:05:56 +0100, Najstarszy.Syn.Ksiedza.Proboszcza
napisał(a):

I to nie tylko w Aliorze....

Walutomat działa na innej zasadzie i nie ma takich zaskakujących --
Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
http://foto.3mam.net/fot/01/Starachowice_Radom_Suchedniow13.php

Data: 2013-03-11 20:48:52
Autor: ToMi
Kant w kantorze w Aliorze
Dnia Sun, 10 Mar 2013 14:39:22 +0100, Przemek napisał(a):

A nie wiedziałeś że spready zawsze się rozszerzają w weekend kiedy forex jest nieczynny?

Ok rozszerzać się mogą ale w porównaniu do konkurencji to tego 9tego lutego
to nie było delikatne rozszerzenie tylko jakiś masakryczny rozjazd.  Dlatego ponawiam pytanie jakie możecie polecić kantory internetowe w miarę
tanie, nie robiące takich jazd i najlepiej nie Sp. z o.o.

Data: 2013-03-12 07:06:45
Autor: wromek
Kant w kantorze w Aliorze
Dlatego ponawiam pytanie jakie możecie polecić kantory internetowe w miarę
tanie, nie robiące takich jazd i najlepiej nie Sp. z o.o.

moze byc np. walutomat aczkolwiek to chyba sp. zoo. mi to nie przeszkadza jesli widze, ze dziennie obracaja 1.5 mil Euro...

--
pozdrawiam, wromek

Data: 2013-03-12 18:23:10
Autor: ToMi
Kant w kantorze w Aliorze
Dnia Tue, 12 Mar 2013 07:06:45 +0100, wromek napisał(a):

moze byc np. walutomat aczkolwiek to chyba sp. zoo. mi to nie przeszkadza jesli widze, ze dziennie obracaja 1.5 mil Euro...

Hmm może nie dziennie ale dużymi sumami obracał też Amber Gold...

Kant w kantorze w Aliorze