Kantor Aliora schodzi na psy !

Data: 2019-06-13 02:57:13
Autor: Dawid Rutkowski
Kantor Aliora schodzi na psy !
Kurtałka, już nie tylko malkontent, ale i debilne tytuły wątków daje...
Doczytaj sobie, od kiedy obowiązuje ten regulamin dla obecnych klientów.
Wielowalutowa to póki co pieśń przyszłości.
A i tak nie będzie taka super - przeliczanie po kursie MC jedynie na euro, a jak nie będzie wystarczająco ani waluty płatności ani euro, to na złotówki już po kursie aliora (7,5%).

Ciekawe, jaka będzie ta "korzyść" aliora - uważaj, żebyś się nie przejechał. Bo "bezprowizyjne" przewalutowanie to ja mam np. w idei - tyle że walutą rozliczeniową jest EUR i trzeba bankowi zapłacić 4% w ich kursie. Dla KK mc wolrd WBK analogicznie - "bezprowizyjnie", ale w kursie 3,5%.
Pięknie też można się nadziać na urban legend o tym, że visa wymusiła na polskich bankach rozliczanie w PLN - na niektórych może tak, ale np. milek się nie dał i chwali się jedynie 2% prowizji - tyle że jak dopytasz, to rozliczanie równie ż w EUR i trzeba 3% doliczyć z kursu.
W aliorze ZTCP było zawsze tak samo "bezprowizyjnie", tyle że z kursu 7,5% - niechlubny rekord.

Po co się w ogóle jeszcze w alior bawić, skoro jest debetówka żubra z przewalutowaniem po kursie MC (z dolarów, z innych walut po podwójnym MC - czyli 0,4%, tyle, co visa) i darmowymi bankomatami za granicą - a konto i karta darmowe przy 500zł wpływu i 1 pyknięciu kartą na miesiąc? I jeszcze 100zł w promo można było dostać (a ja dostałem 200zł ;)?
A jak chcesz mieć porządną kartę o właściwościach tej mitycznej wielowalutowej z IKA to N26 polecam - możesz założyć z mojego polecenia, kod dawidr0508

Data: 2019-06-13 13:45:56
Autor: J.F.
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:eb2f1589-48d6-4585-ad05-8a7545afa38f@googlegroups.com...
Wielowalutowa to póki co pieśń przyszłości.

Zaraz ... czy mi sie cos pomylilo, czy Alior juz od miesiecy reklamuje wielowalutową ?
"najlepsza, 26 walut"

[...]

w mbanku moze i kurs visy, ale prowizja 5.9% ... to juz nie sa duze roznice :-(
Ale mbank wlasnie wprowadzil wielowalutowa ... ciekawe o co tu chodzi z tymi prowizjami.

Z ciekawostek to kiedys placilem w Czechach karta Inteligo ... kurs banku, ale w sumie wychodzilo przyzwoicie, a trudno obliczyc ile sie na tym tracilo.

Gdzies rok temu zaczeli przeliczac CZK na EUR, EUR na PLN ... i przestalo byc tanio ...

[...]

Dobre pytanie ... ale naprawde jest tak pieknie ?

A teraz jeszcze reklamuja "karte rewolucyjną"  ... Revolut ?

J.

Data: 2019-06-13 18:45:21
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-13, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

w mbanku moze i kurs visy, ale prowizja 5.9% ... to juz nie sa duze roznice :-(
Ale mbank wlasnie wprowadzil wielowalutowa ... ciekawe o co tu chodzi z tymi prowizjami.

https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/visa-swiat-intensive/
Ta akurat jest po kursie visy, bez prowizji, z darmowymi bankomatami i (teraz
jest promocja) przez 2 lata za free. Ale tylko dla kont Intensive.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-13 10:23:02
Autor: Dawid Rutkowski
On 2019-06-13, J.F. wrote:

[...]

> [...]

Ta akurat jest po kursie visy, bez prowizji, z darmowymi bankomatami i (teraz
jest promocja) przez 2 lata za free. Ale tylko dla kont Intensive.

Funkcję wielowalutową mają wsztstkie debetówki mBąka.
Wymaga to konta walutowego (dostępna 11 walut) - darmowe - złożenia wniosku - też darmowe - i waluty na koncie - tu trudniej, bo albo kurs mBąka, albo jego kurs kantorowy - lepszy lub gorszy - albo kantor zewnętrzny (w tym IKA) - ale tu newiadome koszty przelewu z kantoru - choć i zerowe mogą się udać.

visa świat zaś to po prostu karta złotówkowa, przeliczana po kursie visa (gorszym niż MC) i bez dodatkowej prowizji - tak jak np. visa getout (KD i KK).
Czyli taka jak powinna być każda karta.

Data: 2019-06-13 19:49:30
Autor: J.F.
On 2019-06-13, J.F. wrote:
[...]
> Ale mbank wlasnie wprowadzil wielowalutowa ... ciekawe o co tu > chodzi
> z tymi prowizjami.
[...]
visa świat zaś to po prostu karta złotówkowa, przeliczana po kursie visa (gorszym niż MC) i bez dodatkowej prowizji - tak jak np. visa getout (KD i KK).
Czyli taka jak powinna być każda karta.

Ale jednak praktyka jest taka, ze wiekszosc polskich kart ma 5-6% prowizji przy przewalutowaniu.

Wiec ciekaw jestem o co tu chodzi - banki sobie zrekompensowaly straty przychodow, czy ten kurs organizacji to jest jednak na pokaz, a naprawde bank musi doplacic ?

J.

Data: 2019-06-13 23:03:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-13, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

Tak jak z Aliorem, niewygodne to (samemu trzeba przewalutowywać).

visa świat zaś to po prostu karta złotówkowa, przeliczana po kursie visa (gorszym niż MC) i bez dodatkowej prowizji - tak jak np. visa getout (KD i KK). Czyli taka jak powinna być każda karta.

Pytanie czy gorszy niż kantorowe. :)

https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/karty-debetowe/visa-swiat-intensive/
EUR = 4.2661 vs kantor 4.2699
USD = 3.7736 vs kantor 3.7862

No i masz bezpośrednie przewalutowanie wszystkich walut -> PLN, a nie waluta -> USD|EUR -> PLN z tego co rozumiem. Czy mi się źle wydaje?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-14 04:01:35
Autor: Dawid Rutkowski
On 2019-06-13, Dawid Rutkowski wrote:

[...]

> [...]

Tak jak z Aliorem, niewygodne to (samemu trzeba przewalutowywać).

Mniej wygodne, ale bez przesady.
Spore sumy, jak np. na hotel czy przewidywane wydatki na jedzenie albo samochód można sobie wymienić przed wyjazdem - plus jakaś rezerwa.
A przecież na wczasach nie kupuje się drogich rzeczy - a jak ktoś koniecznie chce, to może sobie wymienić wieczorkiem albo na bieżąco nawet - chyba że jest problem w tym, że nie ma dostępu do netu albo jest drogi - ale czy w takim wypadku nie będzie i problemu z płatnością kartą?
Zaś dla pozostałych pierdółek można nawet przeboleć 6% prowizji - bo zapewne w kosztach wyjazdu stanowić będą mniej niż 10%, więc ogólnie wyjdzie 0,6% straty - a pewnie i 0,3%, bo jakiś zapas na pierdółki też można z góry zrobić, a nie sądzę, by ktoś takie zapas więcej niż o 100% przekroczył - bo wtedy to już utracjusz i oszczędzania go nie nauczysz ;>

> [...]

No i masz bezpośrednie przewalutowanie wszystkich walut -> PLN, a nie waluta -> USD|EUR -> PLN z tego co rozumiem. Czy mi się źle wydaje?

Euro obecnie spada i stąd można się zdziwić i pomylić.
Dolar spadał, ale się ustabilizował.
visa jest szybka i w danym dniu podaje już rano kurs dla tego dnia.
NBP średni ogłasza ok. południa - dziś to 4,2554 dla EUR i 3,7727 dla $.
Obecnie w IKA EUR 4,2676 dla każdego, a po 4,2638 dla mnie, $ 3,7879/3,7845.
Ten kurs "dla mnie" może mieć każdy - wystarczy im napisać, że się chce kupić 10k euro czy $ - przyznają spready mniejsze o 27,5% (np. na euro różnica 0,0280 vs 0,0204).
Więc jest porównywalnie - widać visa spuściła z tonu i zamiast 0,4$ bierzę 0,25% - tak jak MC.

Z tą visą świat do złego mnie namówiłeś ;P
Karta ogólnie za darmo na 2 lata, nawet dla obecnych posiadaczy mKonta intensive - a być może i dla obecnych posiadaczy visy świat, jedynie trzeba obecną zastrzec i zamówić nową w promocji.
Ale mBąk nie byłby mBąkiem, gdyby nie było z podpuchą - karta tylko do mKonta intensive, które w tej promo może być darmowe, jeśli będzie przekształcone z innego rodzaju konta - ale darmowe tylko na 6 miesięcy, potem albo wpływ 7k/mc albo 50zł bez 50gr opłaty.

Wniosek składać trzeba klikając w guzik na stronie:
https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
inaczej będzie taka jazda jak ja miałem - jak się zrobi ze zwykłego wniosku o przekształcenie konta, to nie ma "ptaszka" "przystępuję do promocji".
Więc sobie złożyłem 3 wnioski - i potem czekałem pół godziny z muzaxem na mPartyLine na "eksperta", który mógł mi do wniosków dopisać, że ich nie chcę.

mBąk w formie - ale myślę, że ta oferta zapowiada przełom - za rok będzie dużo więcej, a za dwa standardem będzie już 0%.

Data: 2019-06-14 16:31:48
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-14, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

[...]

To już dyskutujemy na poziomie mniejszym od 0,001 gr jak widzę. ;)
Nie wiem czy jest sens się szczypać, a jak mówiłem - wygoda dużo większa
i nie trzeba płacić spreadów w momencie kupowania "z wyprzedzeniem" dużych
ilości walut, tylko mieć PLNy.

[...]

Ja mam DG do tego jako "szpecjalista", więc mam inne warunki zwalniające na intensive. :)
2000 obrotu bezgotówkowego miesięcznie "dowolną kartą indywidualną lub firmową" + przelew na ZUS (na dowolną kwotę, nawet 1 zł).

https://www.mbank.pl/firmy/konta-firmowe/konto-podstawowe/ja-profesjonalista/
Bardzo sobie ten pakiecik chwalę, bo akurat 2k robię tak czy siak bez problemu
kartą kredytową (indywidualną). A daje w firmowym darmowe 20 przelewów no
i całe konto intensive prywatne (z przywilejami typu priorytetowa kolejka
na mLinii, nie czekam dłużej na odebranie telefonu niż 10 sekund).

mBąk w formie - ale myślę, że ta oferta zapowiada przełom - za rok będzie dużo więcej, a za dwa standardem będzie już 0%.

Też tak myślę. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-13 20:43:51
Autor: RobertS
[...]

tak, ale jak ktoś takie konto już ma to 10 zł miesięcznie za kartę ;-/

RobertS

Data: 2019-06-13 22:57:59
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-13, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

[...]

Masz :)
https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
0 zł za korzystanie z karty przez 2 lata.
Nie dostałeś takiej wiadomości w panelu?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-14 17:03:34
Autor: RobertS
Kantor Aliora schodzi na psy !

Masz :)
https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
0 zł za korzystanie z karty przez 2 lata.
Nie dostałeś takiej wiadomości w panelu?

zamówiłem, będę testował, zobaczymy czy będzie to lepsza opcja niż revolut

RobertS

Data: 2019-06-14 17:09:52
Autor: RobertS
Kantor Aliora schodzi na psy !
W dniu 2019-06-14 o 17:03, RobertS pisze:

Masz :)
https://www.mbank.pl/lp/mkonto-intensive2/
0 zł za korzystanie z karty przez 2 lata.
Nie dostałeś takiej wiadomości w panelu?

zamówiłem, będę testował, zobaczymy czy będzie to lepsza opcja niż revolut

do karty dokleili mi jakiegoś koncierża, jak ja nie lubię takich gratisów na siłę ;-/

będę płacił w EUR oraz DKK
mam już odpowiednie konta walutowe, teraz muszę je zasilić czy wystarczy, że kasa będzie na koncie złotówkowym (tak byłoby najlepiej)?

tylko po jakim kursie przeliczenie np. z DKK na PLN?

RobertS

Data: 2019-06-14 08:19:53
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 17:09:51 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

tylko po jakim kursie przeliczenie np. z DKK na PLN?

Heh, coś mBąk zrobił Ci klęskę urodzaju ;>
Z visą świat wystarczą same PLN, nie potrzeba ani waluty ani nawet kont.
Przeliczone będzie z waluty transakcji na PLN po kursie visy - wygląda na to, że obecnie jest to koszt ok. 0,25%.

Oczywiście jeśli bardzo chcesz to możesz również włączyć sobie funkcję wielowalutową i pozakładać konta w walutach - ma to sens jednak tylko wtedy, gdy masz walutę skądinąd, np. w niej zarabiasz - bo nie z IKA (chyba że ze zmniejszonym spreadem), cena mniej więcej taka sama a może być problem z opłatą za przelew.

To co, do tej pory miałem mkonto intensive bez debetówki?
Czy z jakąś inną, ale nie visą świat?
I dobry wniosek wypełniłeś - tzn. był ptaszek "akceptuję regulamin promocji"?
Przegapić się nie da, bo jak nie zaznaczysz to wniosek dalej nie puści.

Data: 2019-06-14 17:23:49
Autor: RobertS
[...]

jesteś pewien, że 0,25%?

odp. na to pytanie jest w FAQ

"Pieniądze zostaną pobrane z konta w PLN i przewalutowane z niższą prowizją niż zazwyczaj bo 3,5%. Bez aktywnej usługi koszt przewalutowania wynosi około 6%."

[...]

założyłem konto w DKK, ale nie ma sensu, abym sam walutę kupował

To co, do tej pory miałem mkonto intensive bez debetówki?
Czy z jakąś inną, ale nie visą świat?

bez, korzystałem tylko z BLIKa, mBąk to moje główne konto, ale płatności robię albo kartami z Mille albo KK z citka, za granicą revolution

I dobry wniosek wypełniłeś - tzn. był ptaszek "akceptuję regulamin promocji"?
Przegapić się nie da, bo jak nie zaznaczysz to wniosek dalej nie puści.

tak właśnie

na uj mi usługa, której nie chcę i nie potrzebuję

RobertS

Data: 2019-06-14 08:54:24
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 17:23:48 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

"Pieniądze zostaną pobrane z konta w PLN i przewalutowane z niższą prowizją niż zazwyczaj bo 3,5%. Bez aktywnej usługi koszt przewalutowania wynosi około 6%."

Ale visa świat to nie jest to samo co "funkcja wielowalutowa".
Choć powiem szczerze, że nie mam pojęcia, co mBąk zrobi jak będzie się miało na visie świat włączoną funkcję wielowalutową - to może być dla nich za trudne.
Bo to ludzkie pojęcie przechodzi - samo włączenie funkcji wielowalutowej zmniejsza prowizję za płatności zagraniczne z 6% na 3,5%. To już jakaś paranoja.

Więc w skrócie jest tak:
- dla visy świat prowizję 0,25% bierze visa, mBąk nie bierze nic więcej i można mieć tylko PLN,
- dla "zwykłej" debetówki mBąka prowizję 0,25% bierze visa/mc, mBąk bierze zaś 5,9% dla visy, 5% dla mc dla euro, 6% dla mc dla pozostałych,
- ale jak "zwykłej" debetówce mBąka włączysz funkcję wielowalutową - i nawet jak nie masz ani grama waluty, to mBąk bierze 3,5%.

> [...]

bez, korzystałem tylko z BLIKa, mBąk to moje główne konto, ale płatności robię albo kartami z Mille albo KK z citka, za granicą revolution

Hmm, ale przecież debetówki do mkonto intensive są darmowe.
Nie, żeby to implikowało wymóg posiadania, ale skoro można to czemu nie?
I to nawet można mieć i visę i mc.

> [...]
> tak właśnie

na uj mi usługa, której nie chcę i nie potrzebuję

Ale ten ptaszek do promocji dotyczył darmowej przez 2 lata visy świat, a nie concierge.
Do concierge zaś były radio-buttony "tak" oraz "nie" - żeby pójść dalej, trzeba było wybrać "tak".
Więc lepiej się upewnij, czy naprawdę złożyłeś wniosek w promo, bo mogą skasować 10zł.
Zajrzyj sobie we "pasaż/złożone wnioski" czy masz wniosek "karta w promocji".

Data: 2019-06-14 23:46:52
Autor: RobertS
[...]

już niedługo się przekonam, wielowalutową też mam, ale nie aktywowałem

Hmm, ale przecież debetówki do mkonto intensive są darmowe.
Nie, żeby to implikowało wymóg posiadania, ale skoro można to czemu nie?
I to nawet można mieć i visę i mc.

wiem, może inaczej, mam (WOŚP, obydwie edycje), ale nigdy z niej nie korzystałem, siedzi sobie grzecznie w klaserze razem z innymi kartami

[...]

patrzę i mam: wniosek "karta debetowa"
jak dostanę to jeszcze się na czacie upewnię, że karta bez opłat
dzięki za ostrzeżenie

debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie ktoś na siłę uszczęśliwia

RobertS

Data: 2019-06-15 04:44:45
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu piątek, 14 czerwca 2019 23:46:51 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]

już niedługo się przekonam, wielowalutową też mam, ale nie aktywowałem

Wygląda na to, że dla visy świat nie można włączyć wielowalutowości.

> [...]

wiem, może inaczej, mam (WOŚP, obydwie edycje), ale nigdy z niej nie korzystałem, siedzi sobie grzecznie w klaserze razem z innymi kartami

A, to co innego.
Ja sobie do kolekcji zamówiłem juź 4 debetówki do mkonta.

> [...]
> patrzę i mam: wniosek "karta debetowa"
jak dostanę to jeszcze się na czacie upewnię, że karta bez opłat

Możesz sprawdzić już teraz, jaką masz przypisaną taryfę.
Dziś dzwoniłem i mlinka mi sprawdziła, że mam bezpłatne 6 miesięcy / 2 lata.
Bo oczywiście wniosek zrealizowany - dobrze, że ten promocyjny.

debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie ktoś na siłę uszczęśliwia

Niestety ten model tak ma. Myślałem, że concierge jest do konta, ale jest do debetówek. To już moje czwarte czy piąte. Jak kiedyś będę potrzebował, to zrobię zawody - zamówię we wszystkich i zobaczę, kto najlepiej załatwi ;>

Data: 2019-06-16 11:39:37
Autor: RobertS
Kantor Aliora schodzi na psy !

już niedługo się przekonam, wielowalutową też mam, ale nie aktywowałem

Wygląda na to, że dla visy świat nie można włączyć wielowalutowości.

ok, to mnie interesuje tylko jak zechcę ww. zapłacić i będę miał tylko PLN to po jakim kursie mi np. DKK policzy?
lepiej niż revolut or nie...

A, to co innego.
Ja sobie do kolekcji zamówiłem juź 4 debetówki do mkonta.

pewnie mam wszystkie, za które nie trzeba płacić + nawet jakieś KK (kiedyś dawali kindla w pakiecie)

[...]

takie uszczęśliwianie na siłę to słabe jest...

RobertS

Data: 2019-06-16 05:04:24
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu niedziela, 16 czerwca 2019 11:39:34 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

ok, to mnie interesuje tylko jak zechcę ww. zapłacić i będę miał tylko PLN to po jakim kursie mi np. DKK policzy?

Tak, jak pisałem - tylko prowizja kursowa visy, jakiś czas temu było to 0,4%przy przeliczniu na PLN, teraz wygląda na to, że jest 0,25%.
Dla danej waluty i daty można sprawdzić tu:
https://www.visa.pl/wsparcie-visa/konsument/travel-support/exchange-rate-calculator.html

lepiej niż revolut or nie...
To już musisz sam kursy porównać ze średnim NBP.
Revolut podwyższa w weekendy. I nie wiem, czy ma automatyczny zakup waluty, czy też w przypadku braku jest odmowa.
visa świat ma też zalety - jest to visa debit, a nie mc prepaid. I trzymasz kasę w banku z BFG (inna sprawa to to, czy to nie iluzja) a nie w dziwnym londongradzkim wynalazku.

A najlepiej mieć i to i to.

> A, to co innego.
> Ja sobie do kolekcji zamówiłem juź 4 debetówki do mkonta.

pewnie mam wszystkie, za które nie trzeba płacić + nawet jakieś KK (kiedyś dawali kindla w pakiecie)

Można mieć za darmo KD "zwykłą" visa i mc oraz naklejkę mc.
A teraz jeszcze w promo KD visę świat.

Data: 2019-06-17 23:22:41
Autor: RobertS
[...]

już wiem, że revolut w weekendy bywa słaby, mam tam jakieś drobiazgi, jak potrzebuję wykonać transakcję to przelewam potrzebną kwotę, trwa to zwykle kilka minut

A najlepiej mieć i to i to.

i tak właśnie mam

Można mieć za darmo KD "zwykłą" visa i mc oraz naklejkę mc.
A teraz jeszcze w promo KD visę świat.

również już zamówiona ;-)
niedługo kolejny klaser mi się skończy

RobertS

Data: 2019-06-18 07:40:25
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu poniedziałek, 17 czerwca 2019 23:22:42 UTC+2 użytkownik RobertS napisał:

> [...]
> już wiem, że revolut w weekendy bywa słaby, mam tam jakieś drobiazgi, jak potrzebuję wykonać transakcję to przelewam potrzebną kwotę, trwa to zwykle kilka minut

A robisz to przelewem czy kartą?
Sposób oczywiście sensowny, ale na wyjeździe można mieć problem z dostępem do netu - albo ew. opłaty zjedzą cały zysk - z naddatkiem in minus.

> Można mieć za darmo KD "zwykłą" visa i mc oraz naklejkę mc.
> A teraz jeszcze w promo KD visę świat.
> również już zamówiona ;-)
niedługo kolejny klaser mi się skończy

A masz "kompakt finanse"? To rarytas.
Znalazłem jeszcze w TOiP, że do mkonta intensive można mieć za darmo mastercard gold. To też niezły numer - bo zamówić się daje, ale podobno - info z mPartyLine, i to wyższego poziomu - nie wysyłają... 8O - mBąkowo jak za dawnych dobrych czasów, aż nostalgia mija.
Więc ten gold też moży być rarytasem.

A dowiedziałem się, bo dzwoniłem - jednak z mBąkiem niełatwo, wchodzę w ST, żeby zamówić golda, a tu na moim nowiutkim mKoncie -10zł.
mLinka wyższego poziomu załatwiła reklamację w sekundę (serio - mail o złożeniu reklamacji 14:56:26, a o rozwiązaniu 14:56:27 ;) - ale sądzę, że to nie ostatnia w tej sprawie.
Ale jeszcze lepsze zdziwko - mLinka mi mówi, że są dwie promocje i do żadnej nie przystąpiłem. Dobrze, że sobie regulamin zapisałem, bo bym poległ - bo rzeczywiście wchodzę tą samą drogą i widzę zupełnie inną stronę promocji visy świat - z dwiema promocjami, dla nowych klientów (24 miesiące bezpłatnej visy świat, 6 miesięcy mKonta), oraz dla obecnych (6 miesięcy mKonta, 5 miesięcy visy świat - przy przekształceniu konta) - i żadna z nich nie nazywa się "podróżuj bez ograniczeń" - a do tego ta dla nowych wczoraj się skończyła, podczas gdy dobrze pamiętam, że miało to trwać do końca września...
Okazało się, że jednak mam to promo - i z poszlak wynika, że to było jakieś specjalne, dla wybranych i zapewne miało być dostępne tylko z linku z wiadomości w ST - a przez przypadek było dostępne przez "zwykłą" stronę i już nie jest. Ja wiadomości z linkiem nie dostałem zapewne ze względu na wyłączoną "czwartą zgodę"...

Więc pamiętać należy - mBąk to zawsze będzie gra komputerowa i trzeba być czujnym.
Tym bardziej, że, jak właśnie sprawdziłem, wyłączona "czwarta zgoda" to jedyna szansa na zamówienie mc debit gold - anie na stronach informacyjnych ani w ST (z tą "czwartą zgodą") nie ma śladu po mc gold - figuruje jednie w TOiP - a ja ją sobie dziś zamówiłem ;> Oczywiście zobaczymy, czy dojdzie...

Data: 2019-06-19 13:12:05
Autor: ń
Kantor Aliora schodzi na psy !
Coś ostatnio zmieniali?
"Alior Bank
Szanowni Państwo,
informujemy, że od 8 czerwca 2019 r. Alior Bank wprowadza zmiany w dokumentach obowiązujących Klientów Indywidualnych Kantoru Walutowego.
Obowiązywać będzie Państwa nowa wersja dokumentów:

? Regulamin Kantoru Walutowego dla Klientów Indywidualnych,
? Taryfa Opłat, Prowizji i Oprocentowania Kantoru Walutowego Alior Bank S.A. dla Klientów Indywidualnych,
oraz nowy dokument:
? Regulamin dokonywania wpłat w Kantorze Walutowym Alior Bank S.A. za pośrednictwem Serwisu Dotpay.

Istotne zmiany wymienionych powyżej dokumentów dotyczą:
Regulamin Kantoru Walutowego dla Klientów Indywidualnych

Rozdział 1. Postanowienia ogólne
? wprowadzenie zapisów informujących o dodanych usługach oraz usługach, które zostaną wycofane wraz z terminem wejścia zmian w życie oraz sposobie poinformowania Klientów.

Rozdział 3. Zasilanie Rachunków w Kantorze Walutowym
? dodanie usługi doładowania rachunku w Kantorze Walutowym za pomocą kart płatniczych.

Rozdział 5. Wymiana walut
? modyfikacja zapisów dotyczących wymiany walut, po włączeniu usługi Klient dla każdej transakcji wymiany będzie definiował walutę sprzedawaną i walutę kupowaną spośród dostępnych walut,
? dodanie usług Transakcja Kartą 100% oraz Transakcja Kartą 5%.

Rozdział 6. Zlecenia wymiany
? usunięcie zlecenia po zewnętrznym fixingu.

Rozdział 7. Powiadomienia
? dodanie powiadomienia push w aplikacji mobilnej.

Rozdział 8. Przelewy
? modyfikacja zapisów dotyczących przelewów: modyfikacja usługi przelewu SMS - od daty wprowadzenia usługi Klient może zlecać przelew poprzez wskazanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy lub adresu email (Przelew SMS lub Email); dodanie prośby o przelew.

Rozdział 10. Ubezpieczenia
? dodanie usługi umożliwiającej zakup ubezpieczenia turystycznego.

Rozdział 11. Karty do Rachunków walutowych
? dodanie zapisów wprowadzających Kartę Wielowalutową.

Taryfa Opłat, Prowizji i Oprocentowania Kantoru Walutowego
Alior Bank S.A. dla Klientów Indywidualnych

Rozdział V. Karty
? dodanie zapisów dotyczących Karty Wielowalutowej.

Rozdział IX. Inne opłaty/prowizje
? dodanie opłaty za obsługę transakcji Zasilenia Rachunku Kartą.

Pozostałe zmiany mają charakter redakcyjno - stylistyczny i porządkujący.

Data: 2019-06-26 05:25:31
Autor: Dawid Rutkowski
Kantor Aliora schodzi na psy !
Jednak mBankowa mc debit gold przyszła. mPartyLine też wciąż w formie, a już sie bałem, że coś się zmieniło.
Tak że dziś dostałem 5 debetówek do tego mKonta intensive - niby listy priorytetowe, a nadane 19 i 21 lipca. Nie śpieszą się za bardzo też z produkcją, karty zamawiałem 14 i 15 lipca - to te wysłane 19 (choć naklejka ma na dołączonej kartce datę 18, ale stempel z 19) oraz 18 lipca - to ta niby gold wysłana 21.
W santanderze zamówiona platyna następnego dnia dochodzi kurierem ;>

Niestety naklejka typu "większego", z zaokrąglonymi brzegami - chyba kiedyś zrobiłem sobie breloczek i pod taki kształt, muszę poszukać.

Jeszcze muszę znaleźć odpowiednie trollo-foto i zamówić visa foto...

Data: 2019-06-26 12:39:19
Autor: jureq
Kantor Aliora schodzi na psy !
W dniu Wed, 26 Jun 2019 05:25:31 -0700, użytkownik Dawid Rutkowski
napisał:

[...]

Ponad 11 miesięcy - to się do Guinessa nadaje

Data: 2019-06-26 05:44:48
Autor: Dawid Rutkowski
napisał:

> [...]
> lipca - to ta niby gold wysłana 21.

Ponad 11 miesięcy - to się do Guinessa nadaje

Echh, no nie aż tak.
Gorąco takie, że człowiekowi się wydaje, że lipiec już.
Chodziło oczywiście o czerwiec.

Data: 2019-06-15 15:30:13
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-14, RobertS <bob75@xpostx.pl> wrote:

[...]

debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie ktoś na siłę uszczęśliwia

Ale to jest jakiś obowiązek korzystania? :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-15 08:59:19
Autor: Dawid Rutkowski
On 2019-06-14, RobertS wrote:

[...]

> debilne, że bez consierge nie dało się przejść dalej, nie lubię jak mnie > ktoś na siłę uszczęśliwia

Ale to jest jakiś obowiązek korzystania? :)

Nie ma, ale po co obowiązek zamawiania?
Dane też idą dalej.
Ostatnio kupowałem bilet na interregio (czy też polregio) - dosłownie 15s po podaniu numeru telefonu zadzwonił jakiś naciągacz od "inwestowania". Przypadek?

Data: 2019-06-15 19:35:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2019-06-15, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Ostatnio kupowałem bilet na interregio (czy też polregio) - dosłownie 15s po podaniu numeru telefonu zadzwonił jakiś naciągacz od "inwestowania". Przypadek?

Tak. Serio. :)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2019-06-16 11:40:18
Autor: RobertS
Kantor Aliora schodzi na psy !

Ale to jest jakiś obowiązek korzystania? :)

nie, ale komuś tam moje dane przekazują, consierge to zwykle inna firma, inni ludzie

RobertS

Data: 2019-06-13 16:04:41
Autor: Liwiusz
Kantor Aliora schodzi na psy !

Czy mółgłbyś tak w trzech zdaniach napisać o co chodzi? Używam karty kantora alira i nie wiem, na co mam zwrócić uwagę.

--
Liwiusz

Data: 2019-06-13 10:14:57
Autor: Dawid Rutkowski
W dniu czwartek, 13 czerwca 2019 16:04:45 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Czy mółgłbyś tak w trzech zdaniach napisać o co chodzi? Używam karty kantora alira i nie wiem, na co mam zwrócić uwagę.

Ale o co chodzi z czym?
Póki co w IKA jest bez zmian, mantra obowiązuje.
Jak wprowadzą wielowalutową - ma zastąpić kartę do konta w EUR (ale te do $ i funtów chyba zostaną) - to wcześniej powiadomią.

Kantor Aliora schodzi na psy !