Kapcie

Data: 2019-12-07 13:36:42
Autor: Shrek
Kapcie
Pacjent volvo S60 napęd na 4 łapy, 210koni.

Obecnie jest dunloop blueresponse z 2015 roku z przodu (jakieś 5 mm bieżnika) i szrot z tyłu. Na zimę coś tam jest, ale to ostani sezon. Co dalej.

0 - na przyszły sezon kupić jakieś zimówki (najtansze co na deszczu się nie ślizgają)

1 - kupić komplet bluersponów na przód i tył.
2 - kupić komlet goodyerów eficient grip.
3 - kupić nowe blueresponsy na przód te trzylatki przełożyć na tył?

alternatywa - crossclimaty+ W zimę to tyle, żeby się w ujemnych nie ślizgał, bo śniegu to on kilka razu zobaczy z tyego co widzę (w miescie zawsze można pojechać w razie apokalipsy komunikacją). Więc liczy się dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa w lato? Jak z trwałością bo jednak 200 koni to może w dupę oponie dać (zimówki co mam się po prostu... rwą).

Autem jeździ głównie żona i czasem ja w weekendy (uprzedzając pytania - nie chcę się jej pozbyć;)

--
Shrek

Data: 2019-12-08 00:00:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"Shrek" 5deb9cd8$0$555$65785112@news.neostrada.pl

3 - kupić nowe blueresponsy na przód te trzylatki przełożyć na tył?

IMO przekładka to prośba o problem.
Blueresponsy zimą? -- IMO może być źle...
(chyba, że to zima bez śniegu, czyli bardzo chłodne lato)

dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa

IMO są drogie, ale być może warte ceny...

IMO dobre jest niedokończenie ;) kierunkowości, które (jak
myślę) eliminuje niemożliwość cofania na obfitym śniegu...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-08 08:44:14
Autor: Shrek
Kapcie

[...]

Nie, tylko latem. Zimą jakieś tanie zimówki.

dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa

IMO są drogie, ale być może warte ceny...

No właśnie - droższe o 100 od bluresponsów. Dołożyć 500 stówek i mam dobre letnie i średnie zimówki.

IMO dobre jest niedokończenie ;) kierunkowości, które (jak
myślę) eliminuje niemożliwość cofania na obfitym śniegu...

Zimy się nie boję - napęd na 4 łapy i brak zim powinien wystarczyć, żeby się tym nadmiernie nie przejmować - niech tylko hamuje i nie skręca poza jezdnię;) Chodzi o to, żeby przez pozostałe 8 miesięcy nie było "tak sobie".

--
Shrek

Data: 2019-12-08 08:59:59
Autor: Budzik
Kapcie
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Chodzi o to, żeby przez pozostałe 8 miesięcy nie było "tak sobie".

O które konkretnie rajdy pytasz i jakich osiągów na tych rajdach sie spodziewasz? ;-P

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2019-12-08 10:17:57
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:

Chodzi o to, żeby przez pozostałe 8 miesięcy nie było "tak
sobie".

O które konkretnie rajdy pytasz i jakich osiągów na tych rajdach sie
spodziewasz? ;-P

Poprzednio miałem quatrcki 3 i powiem szczerze, że w lato dupy nie urywało;) Do mieszczucha całoroczne są doskonałe. No ale te 200 koni to tak trochę do zabawy od czasu do czasu i boję się głównie o to, że bieżnik w lato będzie znikał w zastraszającym tempie i na mokrym będzie lipa. Wszytkie testy całorocznych to porównania z zimówkami. Mnie interesuje bardziej co będzie w lato.

--
Shrek

Data: 2019-12-08 14:59:58
Autor: Budzik
Kapcie
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

[...]

To kup najtansze i wymieniaj 2 x czesciej!

--
Pozdrawia... Budzik
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

Data: 2019-12-08 16:49:32
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 15:59, Budzik pisze:

[...]

To już lepiej letnie i zimowe, skoro trzeba kupować dwa komplety:P

--
Shrek

Data: 2019-12-16 15:11:35
Autor: sirapacz
Kapcie

dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa

IMO są drogie, ale być może warte ceny...

dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego lepsze.
Mam cc i nie mogę powiedzieć, ze są totalnie do dupy. Ale jednak coś za coś - cena za wysoka, choć oszczędzisz na przekładkach kół więc może się zrównoważyć pod koniec ich życia. Co ciekawe, nie zużywają się tak szybko jakbym się tego spodziewał - na razie mam jakieś 3 lata je i zapas bieżnika z przodu mam (a mam ciężkie kopyto).
sir

Data: 2019-12-16 18:07:42
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 16.12.2019 o 15:11, sirapacz pisze:

dla mnie co w lato bardziej - jeździł ktoś crossclimatami? Jak to działa

IMO są drogie, ale być może warte ceny...

dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego lepsze.

Ale mnie interesuje co w lato. Jak tak dalej pójdzie to moja bryka będzie śnieieg widziała jak świnia gwiazdy. Potrzebuje czegoś dobrego na lato z opcją nie ślizgania się jak na lodowisku w temp e okolicy zera i może w błocie pośniegowym. O śnieg się nie martwie - w razie armagedony pojadę KM.

[...]

Lato - jak w lato? Ile masz KM pod tym kopytem?

--
Shrek

Data: 2019-12-16 20:03:42
Autor: sirapacz
Kapcie
[...]

W lato nie miałem zastrzeżeń a po kałużach lata całkiem sprawnie bez aquaplanningu (ale bieżnik dość spory). Generalnie unikam kałuż przy >100km a na gorszych oponach potrafiło mi podnieść koło przy 80-90.

Lato - jak w lato? Ile masz KM pod tym kopytem?

Największy minus to właśnie zima z błotem lub kopnym śniegiem. Tam gdzie ze wzniesienia (przed posypaniem z ubitym i zmrożonym śniegiem) zjeżdżałem na zimówkach na totalnym lajcie tak na cc jechałem z duszą na ramieniu bardzo delikatnie operując pedałami. Tam gdzie po wciśnięciu hamulca na zimówkach jechałem relatywnie krótko do zatrzymania tak na cc abs chrobotał non stop bez odczuwalnej siły hamującej.

Generalnie na zimę lipa, ale w lecie nie mam zastrzeżeń. ABS przy gwałtownym hamowaniu (ze sprawnymi hamulcami;P) się w zasadzie nie włączał (autostrady, ekspresówki).

To generalnie był powód wzięcia cc bo mnie nie chciało się/ nie miałem czasu zmieniać opon (mam na osobnych felgach). Żona wkurzyła się i wzięła za mnie :P

Mocy super dużo nie ma - 105KM/1300kg ale diesel więc łatwo (za łatwo) zerwać przyczepność przy ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).
Kołacze mi się po głowie problem piszczenia na zakrętach, ale nie jestem pewien czy to te opony.

Data: 2019-12-16 20:20:35
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 16.12.2019 o 20:03, sirapacz pisze:

[...]

Dzięki - coraz większy mętlik. Chyba w takim razie kupie jakieś premium za 270 teraz na lato i cokolwiek na zimę - wyjdzie niewiele drożej a starczy na dłużej i chyba jednak będzie lepiej. Choć jak pisałem - zimy się nie boję. Do tego stopnia, że jakbym jeździł tylko ja to byn na letnich śmigał po mieście, bo od wielkiego dzwony zdarzy się postać w korku w śniegu;)

--
Shrek

Data: 2019-12-16 12:41:39
Autor: przemek.jedrzejczak
Kapcie
Golf 5 (a nawet 4) miał już ESP więc trzeba wyłączyć żeby przy starcie ostro ruszyć choć 105 kucy to raczej petarda nie jest ;-) zimowy profil traci przyczepność na wodzie w okolicach 140-150 km/h i tak miałem przy każdym aucie i różnych oponach (producent i rozmiar)
Co do zużycia opon to trzeba brać też pod uwagę rozkład masy, rekordzistą jest chyba Mondeo Mk 4 kombi który jezdzony z pustym kufrem żre przednie opony jak głupi (takie same opony na passacie B7 robią 2x tyle przebiegu)

Data: 2019-12-17 00:49:49
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

<przemek.jedrzejczak@gmail.com> 52c06eae-7a51-4742-a798-6406fabd482e@googlegroups.com

: ostro ruszyć choć 105 kucy

Nie kuce są ważne, ale Nm...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-17 06:14:18
Autor: Shrek
Kapcie

: ostro ruszyć choć 105 kucy

Nie kuce są ważne, ale Nm...

Ale na kołach a nie na silniku. Czyli na jedno wychodzi.

--
Shrek

Data: 2019-12-19 03:51:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"Shrek" 5df86429$0$17344$65785112@news.neostrada.pl

: ostro ruszyć choć 105 kucy

Nie kuce są ważne, ale Nm...

Ale na kołach

Owszem.

a nie na silniku.

Te silnikowe przekładają się na kołowe. ;)

Czyli na jedno wychodzi.

Kuce są wartościowe na wysokich obrotach.
Tylko na wysokich! -- im wyższe, tym więcej kucy,
aż do wyskoku poza synchronizację układu, gdzie
,,elastyczny'' metal (zawory, krzywki, popychacze
itd...) nie wyrabia się, przez co silnik nagle
traci swe kucyki...

Zaś maksymalny moment siły uzyskujesz w konkretnych
(zwykle wąskich -- chyba zwłaszcza w Dieslu) obrotach
,,średnich'', o ile nie masz V8 (czy V16) z płaską
charakterystyką...

-=-

Można założyć mniejsze koła (mniejszej średnicy) by zwiększyć kopa.
[ale trzeba uważać, bo wyrywanie dziur w asfalcie może być zabronione...]

-=-

  https://i.wpimg.pl/730x0/m.autokult.pl/wykres-gotowy-210763-6e815150a8a.jpg
  płaska -- dobra!

  https://warsztat.pl/img/artykuly/56464_moment-obrotowy-i-moc-silnika-a-jego-obcia_1.jpg?dta=1488171380
  przeciętna

  https://d-mf.ppstatic.pl/art/56/v9/6n6prlwkso4w04kgsok44/449f756ba02ac-d.1200.jpg
  niemal ;) osiągalna i dobra zarazem

-=-

Ogólnie spalinówka z posuwiście ruchomym tłokiem to wydajnościowa porażka.
Mazdy miewają Wankla -- ponoć są trudności w uszczelnieniu; nie wiem, jak
z nim jest, ale chętnie poczytam...

  https://www.youtube.com/watch?v=02CxLwG9M1I
  trochę nudno gada... (ale też gada o uszczelnieniu)

  [praca, praca i wyyydech...
  jasne -- każdy hardo pracuje,
  a gdy wydycha, okazuje się,
  że jedynie chlał... później
  oczywiście ssanie... co to
  za praca przy takim ssaniu i wydechu?...]

Dobre niby są dwuprzepływowe turbowentylatorowe -- ale są duże. ;)
(samolotowe i helikopterowe; ciekawe, dlaczego takich nie ma pociągowych czy okrętowych)
Tam łopatki turbiny stale są optymalnie napędzane gazami spalinowymi...

Tłok:

 - w korbowodowym pionie nie daje nic
 - w 90 stopniach też nie daje nic

jest tylko jedna chwila (co by nie pisać 'moment')
gdy tłok dobrze daje, ale to kompromis... Wydajność
nawet idealnego silnika z posuwistym tłokiem nie
może być duża... Ideału nie ma -- efekt widzimy
w kieszeni...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-19 06:32:16
Autor: Shrek
Kapcie

Te silnikowe przekładają się na kołowe. ;)

Przez skrzynię biegów. Co powoduje, że ważna jest jednak moc i przełożenie a nie niutki na wale silnika.

[...]

Bez znaczenia - jak dobrze wachlujesz albo masz automat liczy się moc, nie moment. Jak ktoś nie wierzy to niech się sprawdzi z motocyklem.

--
Shrek

Data: 2019-12-19 08:59:59
Autor: Budzik
Kapcie
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Bez znaczenia - jak dobrze wachlujesz albo masz automat liczy się moc, nie moment. Jak ktoś nie wierzy to niech się sprawdzi z motocyklem.

Hmm, czyli masa nie ma znaczenia?

--
Pozdrawia... Budzik
"Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

Data: 2019-12-19 17:33:16
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 19.12.2019 o 09:59, Budzik pisze:
Użytkownik Shrek 1@wp.pl ...

Bez znaczenia - jak dobrze wachlujesz albo masz automat liczy się moc,
nie moment. Jak ktoś nie wierzy to niech się sprawdzi z motocyklem.

Hmm, czyli masa nie ma znaczenia?

Oczywiście, że ma. A konkretnie stosunek masy do mocy. Natomiast podobno bez niutków na silniku słabo idzie. A szlifireki mają tyle momentu co kot napłakał.

--
Shrek

Data: 2019-12-19 09:26:06
Autor: WS
Kapcie
On Thursday, December 19, 2019 at 5:33:21 PM UTC+1, Shrek wrote:

Oczywiście, że ma. A konkretnie stosunek masy do mocy. Natomiast podobno bez niutków na silniku słabo idzie. A szlifireki mają tyle momentu co kot napłakał.

Patrzenie na sam moment (zwlaszcza maksymalny) sensu nie ma. Moc i moment to zwiazane ze soba wartosci, Moc=Moment * obroty

Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja znacznie wyzsze obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi juz calkiem sensowna ;)

Data: 2019-12-19 19:48:21
Autor: 'TomN'
Kapcie
WS w <news:e8fb5aef-91be-47e7-8568-b078478f4364googlegroups.com>:

On Thursday, December 19, 2019 at 5:33:21 PM UTC+1, Shrek wrote:
Oczywiście, że ma.

Typowy pisiur. Co ódowadnia poniżej

podobno

CBDU j to sie zielony stwór zna na tematach, w których coś mlaska.

Wartosc momentu w szlifierekach nie wyglada powalajaco, ale maja znacznie
wyzsze obroty niz silniki samochodowe, wiec moc wychodzi juz calkiem
sensowna ;)

NTG ;P

--
'Tom N'

Data: 2019-12-19 20:06:36
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 19.12.2019 o 18:26, WS pisze:

[...]

Przecież ja to wiem. Tłumacze tym co mówią, że dizel to rwie asfalt bo ma moment. Dopóki masz sensowną skrzynię i kierowce liczy się w zasadzie tylko moc. Kierowca za pomocą skrzyni przerobi to na moment na kołach.

--
Shrek

Data: 2019-12-20 11:53:23
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kapcie
Hello WS,

[...]

Wierz mi, że 170 KM w turbobenzynie 1.4 l może doprowadzić do
frustracji. Nie da się stale jechać 4000+ rpm. Owszem rwie wtedy
asfalt ale wyrywa również bębenki z uszu i pieniądze z portfela.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-12-20 14:09:16
Autor: J.F.
Kapcie
Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4453633269$20191220115325@squadack.com...
Hello WS,
[...]

Automat jeszcze trzeba dokupic, i to najlepiej DSG :-)

Ale ma racje co do jednego - auto 170KM przyspiesza fajnie ... o ile mamy obroty przy ktorych silnik naprawde ma 170KM.
A auto 50KM przyspiesza niefajnie, i niewazne jaki ma moment.

No dobra - moze i moze zerwac asfalt przy ruszaniu - ale co z tego - ciezarowke sie tym wyprzedza niefajnie.

J.

Data: 2019-12-20 16:54:09
Autor: RoMan Mandziejewicz
Kapcie
Hello J.F.,

[...]

Przy jeździe miejskiej wolę sposób w jaki przyśpiesza C2 z silnikiem
1.1 50 KM właśnie. Przynajmniej jak przez pomyłkę zostanę na 3-ce to
ruszę na skrzyżowaniu, co w Alfie praktycznie nie jest możliwe (przy
ustawieniach normalnych, przy dynamic nie próbowałem jeszcze).

No dobra - moze i moze zerwac asfalt przy ruszaniu - ale co z tego - ciezarowke sie tym wyprzedza niefajnie.

Na trasie nie ma problemu - trzeba tylko pamiętać o redukcji.
A na autostradzie okazuje się, że mało kto redukuje i część kisi te
małe benzynki a diesle kiszą się ze złości ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2019-12-20 18:00:11
Autor: Shrek
Kapcie

[...]

No to jest jakiś argument;) Może powinieneś na tą okazję jeździć ciągnikiem;)

--
Shrek

Data: 2020-01-18 03:38:42
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"J.F." 5dfcc8b0$0$522$65785112@news.neostrada.pl

Automat jeszcze trzeba dokupic, i to najlepiej DSG :-)

Co w niej takiego fajnego? Szybkość przełączania?

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-17 00:50:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"sirapacz" qt8ken$30br8$1@portraits.wsisiz.edu.pl

Mocy super dużo nie ma - 105KM/1300kg ale diesel
więc łatwo (za łatwo) zerwać przyczepność przy
ostrym ruszaniu (no chyba, że suchy asfalt).

Wolnossący czy z turbiną?... [bądź dwiema?...]
Teraz jeszcze są wolnossące na wybiegu?
Chyba rzadko...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-17 00:41:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"sirapacz" qt83av$2vd1o$1@portraits.wsisiz.edu.pl

dopóki nie ma śniego są dość ok, ale słabe zimówki bedą o niebo od tego lepsze.

Niektórzy liczą zimowe lamelki a nawet studiują ;) ich układ... ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-08 17:24:08
Autor: J.F.
Kapcie
Dnia Sat, 7 Dec 2019 13:36:42 +0100, Shrek napisał(a):
Pacjent volvo S60 napęd na 4 łapy, 210koni.
Obecnie jest dunloop blueresponse z 2015 roku z przodu (jakieś 5 mm bieżnika) i szrot z tyłu. Na zimę coś tam jest, ale to ostani sezon. Co dalej.

Rozumiem ze braknie Ci dwoch opon letnich i za rok 4 zimowych ?

Jesli myslisz o wielosezonowych ... sredni moment, bo z jednej strony
jest okazja, z drugiej - kupisz wiosna dwie, a jesienia co - dokupic
dwie, zmieniac letnie/ws ? :-)
Jakby Ci sie udalo dwie felgi tanio kupic ...

Chyba, ze zona zuzyje te dunlopy przez lato.

[...]

Z tym ostroznie, bo jak przod trzyma, a tyl nie - zle sie moze
skonczyc. Ale zona+lato+sredni bieznik ... moze nie bedzie szalec na
zakretach :-)

[...]

Zona 200KM pewnie nie uzywa :-)

J.

Data: 2019-12-08 20:36:39
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 17:24, J.F. pisze:
[...]

Z grubsza. Albo czterech letnich i czterech zimówek albo czterech całorocznych - dlatego pytam czy warto te trzylatki przekładać na tył czy kupić wszystkie nowe i skłaniam się ku wszystkim nowym, bo to w zasadzie przesunięcie problemu o rok.

No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje dounloopy dupy nie urywają.

Jesli myslisz o wielosezonowych ... sredni moment, bo z jednej strony
jest okazja, z drugiej - kupisz wiosna dwie, a jesienia co - dokupic
dwie, zmieniac letnie/ws ? :-)

Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do wielosezonówek w lato, zwłaszcza że jednak 200 koni potrafi zjadać bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium) potrafi bez problemu zerwać przyczepność przy starcie zanim tył się załączy i elektronika ogarnie, więc boję się co będzie w lato na całorocznych. Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby całorocznej nie zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

Jakby Ci sie udalo dwie felgi tanio kupic ...

Mam alusy i stalówki. Mam też klucz udarowy i żabę - generalnie nie ma problemów, żeby zmienić kapcie samemu.

3 - kupić nowe blueresponsy na przód te trzylatki przełożyć na tył?

Z tym ostroznie, bo jak przod trzyma, a tyl nie - zle sie moze
skonczyc.

No właśnie. Z drugej strony trzy lata to nie tragedia, z trzeciej za rok trzeba będzie zmienić, więc może od razu i nie kombinować.

Ale zona+lato+sredni bieznik ... moze nie bedzie szalec na
zakretach :-)

Już się wyszalała - ale to głównie przy startach ze świateł - zakrętów to się boi;)

No ale to ja sobie kupiłem jako zabawkę, więc czasem ja używam;) No i żebyś się nie zdziwił - czasem pyta czemu tak wolno jadę (70@50) i mówi że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku... Choć na codzień raczej go nie upala;)

--
Shrek

Data: 2019-12-08 20:55:20
Autor: J.F.
Kapcie
Dnia Sun, 8 Dec 2019 20:36:39 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

IMO - nie ma sie co spieszyc i wyrzucac ... dobrych opon.

No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje dounloopy dupy nie urywają.

A tu nie pomoge. Moze ADAC pomoze ... a moze nowe etykiety poczytac
:-)

[...]

jezdzic plynnie a nie gaz, hamulec, pieszy, gaz, hamulec, przejscie,
itd  :-P

Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby całorocznej nie zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

Moje Debice Navigator i Nokiany WR lato znosily dobrze.

Jakby Ci sie udalo dwie felgi tanio kupic ...

Mam alusy i stalówki. Mam też klucz udarowy i żabę - generalnie nie ma problemów, żeby zmienić kapcie samemu.

No to tak stopniowo mozna przejsc na caloroczne ... ale widzi mi sie,
ze chcesz cos z gatunku High Performance :-)

[...]

Wieku bym do tego nie mieszal, ale aquaplanning na wodzie moze se
zdarzyc.

Ale zona+lato+sredni bieznik ... moze nie bedzie szalec na
zakretach :-)

Już się wyszalała - ale to głównie przy startach ze świateł - zakrętów to się boi;)

To tyl jej nie wyprzedzi :-)

[...]

No to przeciez mowisz ze zaraz przejscie i pieszy ma pierwszenstwo :-P

że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku... Choć na codzień raczej go nie upala;)

Przy 70 to chyba juz opony nie piszcza przy przyspieszaniu :-)

J.

Data: 2019-12-08 21:12:38
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 20:55, J.F. pisze:

No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje
dounloopy dupy nie urywają.

A tu nie pomoge. Moze ADAC pomoze ... a moze nowe etykiety poczytac
:-)

Te same opinie, te same etykiety, ta sama cena;) Więc może bez znaczenia.

[...]

Kupić 200 koni i robić ecodriwing żeby oszczędzić opony... Nie;)

Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby całorocznej nie
zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

Moje Debice Navigator i Nokiany WR lato znosily dobrze.

Ale dębice to praktycznie zimówka, a Nokian WR to już typowa zimówka. Ja szukam czegoś dobrego na lata. Zimy się nie boję.

No to tak stopniowo mozna przejsc na caloroczne ... ale widzi mi sie,
ze chcesz cos z gatunku High Performance :-)

Dobrze widzisz;) Tym bardziej, że różnica w cenie nie jest jakaś gigantyczna - zwłaszcza jak kupujesz letnie w czasie jak wszyscy stoją w kolejce do zmiany na zimówki.

Już się wyszalała - ale to głównie przy startach ze świateł - zakrętów
to się boi;)

To tyl jej nie wyprzedzi :-)

Raczej nie;)

No ale to ja sobie kupiłem jako zabawkę, więc czasem ja używam;) No i
żebyś się nie zdziwił - czasem pyta czemu tak wolno jadę (70@50) i mówi

No to przeciez mowisz ze zaraz przejscie i pieszy ma pierwszenstwo :-P

Bo ja wcale nie jeżdzę szybko (typowe na warszawę +20), tylko lubię przyspieszenia. Jak puścisz pieszego, to nawet fajnie bo później można depnąć. No i niektóre piesze warto puścić choćby dla wrażeń estetycznych;)

--
Shrek

Data: 2019-12-08 21:37:28
Autor: kk
Kapcie
On 2019-12-08 21:12, Shrek wrote:

[...]

Twizy nadaje się do tego lepiej

Data: 2019-12-08 22:15:01
Autor: J.F.
Kapcie
Dnia Sun, 8 Dec 2019 21:12:38 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

Nokian WR w USA jest wielosezonowa ... ale czy to ta sama opona ?

[...]

Teraz chcesz kupic ?
A ja auto nie doczeka ? :-)

[...]

Zona nie wystarczy ? :-P

J.

Data: 2019-12-09 06:23:43
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 22:15, J.F. pisze:

[...]

Żonę też przepuszczę:P

--
Shrek

Data: 2019-12-08 22:51:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"J.F." 101qlcsi0fhdm.1s2ocz7oft73n$.dlg@40tude.net

jezdzic plynnie a nie gaz, hamulec,
pieszy, gaz, hamulec, przejscie, itd  :-P

Po co Ci pieszy, gdy masz hamulec? ;)

Moje Debice Navigator i Nokiany WR lato znosily dobrze.

To (znośność Dębic Navigatorów latem) wiele wyjaśnia. ;)
Innym ludziom letnie opony zostają na jezdni od 50 KM...
Aby było jasne -- wcale nie zachwalam ostrej jazdy
a jedynie zauważam, że raczej ;) jeździsz płynnie. ;)
(ja zazwyczaj ;) jeżdżę bardzo spokojnie, płynnie,
majestatycznie!!! -- ale nawet najspokojniejsza
jazda nie uchroni przed zdzierką na zakrętach...)

IMO Dębica ogólnie nie zdziera się zbyt chętne, co
o niej wcale skrajnie dobrze nie świadczy, bo ta
trwałość ma swą cenę w przyczepności...

Przy 70 to chyba juz opony nie piszcza przy przyspieszaniu :-)

IMO piszczą na łukach/zakrętach przy każdej szybkości.
Najgorzej piszczą na łukach autostrad przy maksymalnych
szybkościach...

Mnie ten odgłos tak zwanie łamie serce...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-14 21:32:06
Autor: ąćęłńóśźż
Kapcie
Ślizgają się na mokrym, napędzany przód zrywa przyczepność :-(

-- -- -
Debice Navigator

Data: 2019-12-08 21:12:48
Autor: Jacek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 20:36, Shrek pisze:
Jak wielosezonówki to komplet. Problem w tym, że nie mam zaufania do wielosezonówek w lato,
Ja z kolei nie mam zaufania do wielosezonówek w zimę.
Żona miała Kumho Solus (klasa wyższa średnia), które nieco gorzej wypadają w testach, niż Crossclimate+ (podobno górna półka).
Miałem okazję przejechać się jej autem w zeszłą zimę po śniegu i stwierdziłem, że te wielosezonowe są śliskie, jak diabli. Droga hamowania na Kumho była 38 metrów, a na moich mocno już zjechanych Firestone Winterhawk tylko 25. Porównanie robiłem dwoma różnymi autami, ale na tej samej drodze i w odstępie 5 minut, więc warunki były jednakowe. Prędkość mierzyłem z GPS, więc tu i tu była jednakowa.
Kupiłem jej wtedy "normalne" zimówki i ślizganie się skończyło.
Jeszcze słówko o testach opon. 3 lata temu kupiłem Conti Wintercontact 860 (według testów miały być cud-miód) i we Włoszech nie mogłem wjechać pod hotel, gdzie był dość stromy podjazd. Gdy zakładałem łańcuchy inny facet wjechał tam bez problemu Kią. Poleciałem więc go zapytać, czy ma 4x4. Okazało się, że też ma tylko napęd na przód. Już nie pamiętam, jakie miał gość opony, ale szczęka mi opadła.
Jacek

Data: 2019-12-08 21:20:39
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 08.12.2019 o 21:12, Jacek pisze:

Ja z kolei nie mam zaufania do wielosezonówek w zimę.
Żona miała Kumho Solus (klasa wyższa średnia), które nieco gorzej wypadają w testach, niż Crossclimate+ (podobno górna półka).

Ale crossclimaty podobno są właśnie robione z myślą letnia co działa w zimę a nie typowo zimówka, co daję radę w lato.

Jeszcze słówko o testach opon. 3 lata temu kupiłem Conti Wintercontact 860 (według testów miały być cud-miód) i we Włoszech nie mogłem wjechać pod hotel,

Dlatego pytam czy na tych crossclimatch ktoś jeździł i jak je ocenia zwłaszcza latem.

--
Shrek

Data: 2019-12-08 21:15:56
Autor: Mateusz Viste
Kapcie
2019-12-08 o 20:36 +0100, Shrek napisał:
Mam alusy i stalówki. Mam też klucz udarowy i żabę - generalnie nie
ma problemów, żeby zmienić kapcie samemu.

A jak z wyważaniem? Skoro to "zabawka" do rajdowania po publicznych
szosach, a do tego intensywnie zjada bieżnik, to przydałoby się wyważyć
od czasu do czasu...

Mateusz

Data: 2019-12-08 21:24:57
Autor: Shrek
Kapcie
[...]

Zamierzam sprawdzać raz do roku letnie i raz na dwa zimówki. Tylko nie wtedy co wszycy stoją w kolejce do zmiany kapci. Po prostu samemu można wymienić w dowolnym momencie, nie trzeba ich wozić samochodem do gumiarza itp. Pojedzie na włascych butach i za 40 PLNów wyważą.

--
Shrek

Data: 2019-12-08 23:01:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kapcie

"Shrek" 5ded50c6$0$505$65785112@news.neostrada.pl

[...]

IMO nie warto przekładać.

No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary.
Prawdę mówiąc te moje dounloopy dupy nie urywają.

Nie odgadłbym, które są Dunlopami, a które Goodyearami.
Na lato bez wahania brałbym kierunkowe, choć ciekawość
podpowiada asymetryczne. ;)

bieżnik. Nawet na tych blueresponsach (niby premium)
potrafi bez problemu zerwać przyczepność przy starcie
zanim tył się załączy

IMO nawet 50 KM zerwiesz przyczepność z przodu
na najlepszych oponach w najlepszych warunkach
jeśli zechcesz zerwać.

i elektronika ogarnie, więc boję się co będzie w lato na
całorocznych. Skoro w zimówki rwą się między lamelkami to żeby
całorocznej nie zostawić na asfalcie nagrzanym do 60 stopni;)

IMO opona tak sobie grzeje się podczas jazdy od asfaltu.
IMO grzeje się od stałego gięcia -- jak plastelina w rękach.
Jasne, że szybciej przy +60°C niż przy -30°C, ale IMO wiele
zależy od szybkości i od ciśnienia...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-15 17:52:29
Autor: Lort
Kapcie
Kto: Shrek Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 08.12.2019, 20:36:39
[...]

Dopada mnie problem niemal identyczny (niemal, bo V nie S i 10 kucy
więcej;). I poważnie rozważam układ: nalewki na zimę (potrafią naprawdę
miło zaskoczyć na śniegu, a zimą jednak się jeździ ciut inaczej),plus
jakieś sensowne na lato. Tyle, że ja spodziewam się śnieg zobaczyć, o ile Greta na to pozwoli.
No i jak letnie to dunlopy czy goodyeary. Prawdę mówiąc te moje dounloopy dupy nie urywają.

Ostatnio łypałem na Continental Ecocontact 6, Nokian eLine 2... Tylko
nie wiem jak u nich ze znikaniem bieżnika, ale z letnimi się aż tak
bardzo nie spieszę. W każdym razie z 2 kompletami można się aktualnie w 2k zmieścić.

[...]

Która generacja haldeksa?
No ale to ja sobie kupiłem jako zabawkę, więc czasem ja używam;) No i żebyś się nie zdziwił - czasem pyta czemu tak wolno jadę (70@50) i mówi że fajny wózek, bo jak ktoś ją wkurzy to po prostu znika w lusterku...

S to jeszcze ma jakiś wygląd, mnie się z rzadka zdarza wkurzać zupełnie
niechcący :(

Data: 2019-12-15 19:37:45
Autor: andal
Kapcie
On Sun, 15 Dec 2019 17:52:29 +0100, Lort wrote:

[...]

lubie Gtrete bo daje mi nadzieje ze juz niedlugo nie bede jezdzil po sniegu i lodzie przez pol roku

Data: 2019-12-15 20:08:36
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 15.12.2019 o 17:52, Lort pisze:

[...]

Nie wiem;) Ale sądzę, że trochę dali dupy w sterowaniu - dupnięcie w gaz powinno od razu załączać tył a nie dopiero jak wykryje że przód się ślizga.

2006 rocznik.

--
Shrek

Data: 2020-01-06 00:51:54
Autor: Lort
Kapcie
Kto: Shrek Gdzie:  pl.misc.samochody Kiedy: 15.12.2019, 20:08:36
[...]

Rocznikowo pasuje do 3 generacji, czyli jak u mnie. Czyli na dzień dobry
część momentu powinno przekazywać na tył i stosunkowo szybko reagować...
Akurat parę dni temu  miałem okazję do przetestowania (specjalnie mi się
nie chce), fajny deszczyk, pierwszy na światłach, stoję niemalże w
kałuży...

.... no i, kurczę, faktycznie: w pierwszym momencie zerwało mi
przyczepność z przodu. Tylko że zamiast ogarnąć co odwala tył, odruchowo odpuściłem troszkę gaz i całe doświadczenie o kant kuli
potłuc.

Jeśli sobie przypomnę, to pewnie trochę potestuję jeśli trafi
się okazja, ale z drugiej strony patrząc... sterownik musiałby mieć szklaną kulę i znać przyczepność konkretnych opon do konkretnego
podłoża. A tak se chyba ne da.

Data: 2020-01-06 08:36:35
Autor: Shrek
Kapcie
W dniu 06.01.2020 o 00:51, Lort pisze:

[...]

Mogłby po prostu załączać tył za każdym razem jak mocno wciskasz. No ale może mieli inne priorytety niż start ze świateł;) Przydałby się przycisk, żeby załączyć na chwilę na stałe.

--
Shrek

Kapcie