Kapeluszniczy i piracu drogowi - te same pobudki (agresja)

Data: 2009-09-09 10:07:40
Autor: Feniks
Kapeluszniczy i piracu drogowi - te same pobudki (agresja)
Cavallino wrote:
Jak kierowcy tirów, kiedy jeden wyprzedza drugiego, jadącego 5
km/godz. wolniej.

Wyprzedzają w ten sposób z powodu ogranicznika prędkości i faktu że przy większej górce wyprzedzany może być znacznie wolniejszy od wyprzedzającego. Kwestia różnej mocy silnika i ciężaru załadunku, na prostej jednak oba będą mogli jechać podobną prędkością (ok 90km/h) przez "kaganiec".

Feniks

Data: 2009-09-09 10:35:10
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Feniks pisze:
Cavallino wrote:
[...]

A teraz podaj powód, dla którego wyprzedzanemu tak ciężko zdjąć nogę z gazu i zwolnić do 70km/h, w imię sprawnego zakończenia całego manewru.

--
Marcin "Kenickie" Mydlak
[WRC] Czarna Laguna kombi - oklejona.

Data: 2009-09-09 08:45:14
Autor: to
Marcin \"Kenickie\" Mydlak wrote:

A teraz podaj powód, dla którego wyprzedzanemu tak ciężko zdjąć nogę z
gazu i zwolnić do 70km/h, w imię sprawnego zakończenia całego manewru.

Pewnie Ci odpisze, ze nie może bo straci na tym osiem sekund i będzie musiał nocować 10 metrów od domu.

--
cokolwiek

Data: 2009-09-09 10:52:16
Autor: Marcin \"Kenickie\" Mydlak
to pisze:
[...]

Za to na płynności na całej trasie zyska dziesiąt litrów, które będzie można odkupić odpowiadając na hasło "sprzedam oszczędności".

Data: 2009-09-09 15:56:16
Autor: J.F.
Użytkownik "to" <to@abc.xyz> napisał w wiadomości news:4aa76b1a$1news.home.net.pl...
[...]

A jaki on ma w tym interes zeby zwalniac ? jak jedziecie osobowymi to tez zwalniacie ? :-)

Tylko ze nie trzeba az do 70, nawet przy 5km/h roznicy manewr trwa kilkanascie sekund.
W praktyce wystarczyloby te 2-3 km zwolnic .. albo nie przyspieszyc :-)

J.

Data: 2009-09-09 07:24:11
Autor: PJ
Kapeluszniczy i piracu drogowi - te same pobudki (agresja)
jeśli mnie pamięć nie myli, w Niemczech sad przyjął za górna granice
czasu wyprzedzania (dla TIR-a) to 45 s, był przypadek ze policjant w
cywilu jechał za TIR-em na autostradzie i ten zaczął wyprzedzać, cały
manewr trwał około 1 minuty, na następnym parkingu czekała już policja
ściągnęli gościa i chcieli mu wlepić mandat, koleś nie przyjął,
tłumacząc się ze nie ma jakiegoś limitu i zależy to od warunków
drogowych itp, sprawa wylądowała w sadzie, powołano biegłych chyba z
ADAC i rozwiązano problem raz na zawsze

poza tym jest jeszcze przepis ze należy wyprzedzać ze "znacznie
większa prędkością" co w przypadku autostrady oznacza min 15-20 km/h,
złamanie go oznacza dla kierowcy TIR-a 80 euro mandatu i 1 punkt
karny.

P.

Data: 2009-09-09 11:02:08
Autor: Kuba \(aka cita\)
Kapeluszniczy i piracu drogowi - te same pobudki (agresja)
Marcin "Kenickie" Mydlak wydusił z siebie te słowy:

A teraz podaj powód, dla którego wyprzedzanemu tak ciężko zdjąć nogę z
gazu i zwolnić do 70km/h, w imię sprawnego zakończenia całego manewru.

bo później nie chce mu sie "bujac" znów do 90, bo ma na plecach 20 ton... co go wcale nie usprawiedliwia.
Generalnie bardzo często widze jednak takie przypadki, kiedy kierocy uzgodnią wyprzedzanie na radyjku i jeden zwolni ...
A to, ze znajdą sie kretyni, ktorzy za wszelką cene będą trzymać gaz w podłodze .. cóż... tak samo jak znajdą sie kretyni w osobówkach, ktorzy robią zdecydownnie więcej durnych rzeczy na drodze, niż Ci w ciężarówkach.

A różnica 2-4km/h moze wydaje sie nie wielka .. ale dużo łatwiej jechać z pedałem w podłodze, gdzie kaganiec  utrzymuje stałą prędkość, niż przez x godzin w miesiącu pilnować utrzymywania Vmax o 2 km poniżej maksymalnej.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-09-09 17:20:35
Autor: DoQ
Kuba (aka cita) pisze:

[...]

Niech sobie tempomatu uzywaja.

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-09-10 21:09:51
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 9 Sep 2009 11:02:08 +0200, Kuba (aka cita) napisał(a):

[...]

A ja sądziłem, że ciężarówki to jednak mają tempomaty..

--
     ___________ (R)

Data: 2009-09-11 00:02:35
Autor: złoty
Adam Płaszczyca pisze:
[...]

...to znaczy, że Twoja wiedza w tym temacie nie jest zbyt wielka

pzdr
A.

Data: 2009-09-16 01:03:59
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 11 Sep 2009 00:02:35 +0200, złoty napisał(a):

A ja sądziłem, że ciężarówki to jednak mają tempomaty..
..to znaczy, że Twoja wiedza w tym temacie nie jest zbyt wielka

A raczej, że wiedza kierowców ciężarówek lezy. No fakt, w tych co po
polskich drogach jeżdża ta może nei ma, albo popsute...

--
     ___________ (R)

Data: 2009-09-09 11:03:27
Autor: R2r
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
A teraz podaj powód, dla którego wyprzedzanemu tak ciężko zdjąć nogę z gazu i zwolnić do 70km/h, w imię sprawnego zakończenia całego manewru.

Powód pewnie jest ten sam, dla którego część kierowców lubuje się w jeździe "tyralierą" zajmując wszystkie pasy ruchu i nie pozwalając się wyprzedzić tym, którzy chcieliby i mogli pojechać szybciej od nich.
Czy jest to coś, co nazywa się mentalnością psa ogrodnika (sam nie zje, i drugiemu nie da), czy też ogólny "mamtowdupizm" w odniesieniu do faktu, że na świecie (w tym na drodze) nie jest się samym? Przypuszczam, że jedno lub drugie. :-)

--
Pozdrawiam. Artur.

Data: 2009-09-09 11:10:33
Autor: Feniks
[...]

Szkoda paliwa czyli "oszczędności" na których tirowcy dorabiają sobie do wypłaty. Lub po prostu olewanie innych, jak się zabrał za wyprzedzanie to niech sobie radzi. Jak mu nie idzie to on ma problem, mógł nie wyprzedzać albo poczekać na lepszy moment np. górke gdzie różnice prędkości mogą być znacznie większe.

Feniks

Data: 2009-09-10 21:09:08
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Wed, 9 Sep 2009 10:07:40 +0200, Feniks napisał(a):

[...]

I po co się wyprzedzają? Zysk na dystansie kilkuset kilometrów jest liczony
w pojedynczych minutach...

--
     ___________ (R)

Data: 2009-09-16 01:08:14
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Fri, 11 Sep 2009 00:03:22 +0200, złoty napisał(a):

I po co się wyprzedzają? Zysk na dystansie kilkuset kilometrów jest liczony
w pojedynczych minutach...

..mylisz się

Nie mylę się. Róznica prędkości około 3km/h daje przy 3 godzinach nieprzerwanej jazdy z
prędkością maksymalną całe 9km różnicy. 9km przy 90km/h pokonuje się w 360
sekund, czyli w 6 minut. Do tego wystarczy kilka hamowań i cała ta różnica
idzie w cholerę. Kiedyś zrobiłem eksperyment - klienci się wyyyyyyprzedzali ciężarówkami tuż
za Trzema Stawami w kierunku Wrocka. Akurat mi sie nie śpieszyło, więc
pojechałem równo z tym wyprzedzającym. Na ostatnim MOP-ie przed Wrocławiem
ten wyprzedzony był o 2 minuty za tym szybszym. --

Kapeluszniczy i piracu drogowi - te same pobudki (agresja)