Kapie, jak zdiagnozować?

Data: 2010-10-01 01:22:40
Autor: VoyteG
Kapie, jak zdiagnozować?
Witam,
może znajdzie się specjalista, co podpowie...

zaczęło mi delikatnie kapac - pod samochodem co dzien mała plamka
cieczy - to prawdopodobnie płyn chłodzący - sadzać po kolorze,
gęstości i zapachu.

zagladalem pod auto i widac, ze cieknie, ale dokladnie nie wiem skad

czy ktos ma z was jakis patent, jak to zdiagnozowac, dokladnie skad
cieknie  i czym uszczelnic?

pacjent to fiat Panda

dzieki i pozdrawiam

Data: 2010-10-01 11:02:40
Autor: Tomasz Pyra
Kapie, jak zdiagnozować?
W dniu 2010-10-01 10:22, VoyteG pisze:
[...]

No to jeszcze wyeliminuj płyn do spryskiwacza, bo jest dość podobny.

zagladalem pod auto i widac, ze cieknie, ale dokladnie nie wiem skad

czy ktos ma z was jakis patent, jak to zdiagnozowac, dokladnie skad
cieknie  i czym uszczelnic?

Dokładnie skąd cieknie to trzeba dokładnie podejrzaną okolicę umyć myjką ciśnieniową, potem wytrzeć, uruchomić i patrzeć gdzie się pojawia wyciek.
Skoro nakapie Ci tego plamkę, to znaczy że leci w takim tempie że będzie widać.

Co do uszczelnienia to zależy od miejsca. Jak cieknie na pompie wody, to wymiana pompy, jak na łączeniu węży to pewnie wystarczy rozmontować, wyczyścić i lepiej dociągnąć opaskę.
Jak na chłodnicy to trzeba wymienić chłodnicę, albo próbować jakieś preparaty do uszczelniania.

Data: 2010-10-01 02:52:14
Autor: VoyteG
Kapie, jak zdiagnozować?
On 1 Paź, 11:02, Tomasz Pyra <hellf...@spam.spam.spam> wrote:
W dniu 2010-10-01 10:22, VoyteG pisze:

No to jeszcze wyeliminuj płyn do spryskiwacza, bo jest dość podobny..

wlalem plyn o ostrym zapachu, wiec to jest z chlodnicy

[...]

wszedlem pod samochod i kapie tak na wysokosci osi przedniego kola
tylko tam jest wiele zakamarkow
czy jest jakis pomysl, poza rozebraniem polowy silnika?

najciekawsze jest, ze kiedy podnioslem na lewarku samochod (pod
przednim lewym kolem) to przestalo ciec, jak opuscilem i postawilem na
ziemi - to kapie

polozylem pod autem lustro i jest widoczna ewidentna plama z kapania

Jak na chłodnicy to trzeba wymienić chłodnicę, albo próbować jakieś
preparaty do uszczelniania.

A jakie mozesz polecic preparaty?

Data: 2010-10-01 12:23:02
Autor: Stefan Szczygielski
Kapie, jak zdiagnozować?
W dniu 01.10.2010 11:52, VoyteG pisze:
najciekawsze jest, ze kiedy podnioslem na lewarku samochod (pod
przednim lewym kolem) to przestalo ciec, jak opuscilem i postawilem na
ziemi - to kapie

A może jednak płyn od wspomagania ucieka gdzieś spod magla (przekładni kierowniczej)? Z maglami to jest tak, że czasami kapią bardziej jak zostawisz skręcone koła w którąś ze stron. A jak kapie płyn z chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>

S.

Data: 2010-10-01 03:34:14
Autor: VoyteG
Kapie, jak zdiagnozować?
On 1 Paź, 12:23, Stefan Szczygielski <gro...@siospammoomean.eu.org>
wrote:
W dniu 01.10.2010 11:52, VoyteG pisze:

A może jednak płyn od wspomagania ucieka gdzieś spod magla (przekładni
kierowniczej)?

Jak to zdiagnozowac?

Z maglami to jest tak, że czasami kapią bardziej jak
zostawisz skręcone koła w którąś ze stron. A jak kapie płyn z
chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>

na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
zapachu :)

Data: 2010-10-01 13:27:14
Autor: Stefan Szczygielski
Kapie, jak zdiagnozować?
W dniu 01.10.2010 12:34, VoyteG pisze:
A jak kapie płyn z
chłodnicy/nagrzewnicy, to jest słodki w smaku. :>
na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
zapachu :)

A masz w ogóle wspomaganie hydrauliczne? Płyn do wspomagania jest typowo lekko lepisty i czerwony - zajrzyj do zbiorniczka wyrównawczego i będziesz wiedział. Ten test ze skręceniem kół też może Cię naprowadzić - jak przy skręceniu kapanie przejdzie w ciurkanie. No i jeszcze kapki raczej będą bliżej kół niż środka.

S.

Data: 2010-10-01 04:37:52
Autor: VoyteG
Kapie, jak zdiagnozować?
On 1 Paź, 13:27, Stefan Szczygielski <gro...@siospammoomean.eu.org>
wrote:

> na razie tylko dotykalem, rekami i taki jest cierki i slodki w
> zapachu :)

A masz w ogóle wspomaganie hydrauliczne?

Nie mam wspomagania kierowniocy, wiec raczej standardowy plyn do
chlodnicy

No i jeszcze kapki
raczej będą bliżej kół niż środka.

Wlasnie tak kapie blizej kola, nie centralnie i jak wspomnialem,
podniesienie tego kola lewarkiem sprawia ze nie kapie

Data: 2010-10-01 18:37:50
Autor: Tomasz Pyra
Kapie, jak zdiagnozować?
wrote:
[...]

W Pandzie w okolicach koła to masz do wyboru pompę wody cieknącą od strony napędu, przerdzewiały brok silnika i jeżeli dobrze kojarzę zbiornik z płynem.

Data: 2010-10-01 18:35:24
Autor: Tomasz Pyra
Kapie, jak zdiagnozować?
W dniu 2010-10-01 12:23, Stefan Szczygielski pisze:
[...]

Z maglownicy jest tłusty, koloruje kałuże.

Data: 2010-10-01 14:11:40
Autor: kamil
Kapie, jak zdiagnozować?
"VoyteG" <VoyteG@hotpop.com> wrote in message news:17b7d667-fe94-480c-be42-c2a425dbcb8cf6g2000yqa.googlegroups.com...

wszedlem pod samochod i kapie tak na wysokosci osi przedniego kola
tylko tam jest wiele zakamarkow
czy jest jakis pomysl, poza rozebraniem polowy silnika?

Warsztaty dolewaja jakiegos plynu swiecacego pod lampa UV czy czegos podobnego.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-10-01 12:10:30
Autor: =Marcos=
Kapie, jak zdiagnozować?
[...]

O ile kapie gdy auto jest uruchomione. Mi na przykład z Peugeota 106 kapało tylko gdy był wyłączony.

--
Marcos
marek [AT] microstock . pl

Data: 2010-10-01 03:09:41
Autor: VoyteG
Kapie, jak zdiagnozować?
On 1 Paź, 12:10, "=Marcos=" <mar...@wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info> wrote:

O ile kapie gdy auto jest uruchomione. Mi na przykład z Peugeota 106 kapało
tylko gdy był wyłączony.

Wlasnie, mi kapie, gdy jest zimny... i postoi 2 godziny
widac zwlaszcza rano po nocy

Data: 2010-10-01 11:05:03
Autor: Agent
Kapie, jak zdiagnozować?

Użytkownik "VoyteG" <VoyteG@hotpop.com> napisał w wiadomości news:7e0f19b0-b338-4ab1-811e-4327ff4070f7d25g2000yqc.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Zagrzać dobrze tak aby się włączył wentylator. Wtedy jak jest nieszczelność to będzie leciało jak z kranu. Ja tak miałem że nie leciało dopóki sie wentylator nie włączył. Tuż przed włączeniem zaczęło sie lać.

Data: 2010-10-01 18:41:14
Autor: Tomasz Pyra
Kapie, jak zdiagnozować?
W dniu 2010-10-01 11:05, Agent pisze:

[...]

W zasadzie na czas eksperymentu można by wentylator odłączyć tak żeby silnik się podgrzał w okolice temperatury wrzenia płynu, a wentylator nie zaburzał obserwacji (bo będzie dmuchał i przeszkadzał).
Tyle że trzeba uważać żeby silnika jednak nie przegrzać i żeby samemu się nie poparzyć jak nieszczelność nagle się zrobi dużo większa.

Z miejsca nieszczelności powinna wydobywać się para którą w chłodne wieczory będzie doskonale widać przy świetle np. latarki.

Natomiast są też nieszczelności takie że leci tylko na zimno.

Data: 2010-10-01 12:01:31
Autor: bratPit[pr]
Kapie, jak zdiagnozować?
czym uszczelnic?

na pewno nie uszczelniaczami do chłodnic, może się tak zdarzyć, że najpierw to co uszczelniacz uszczelni to będzie nagrzewnica i dopiero wtedy się zaczynają korowody, chyba że sprzedajesz auto i masz to w d...,

brat

Data: 2010-10-01 17:55:28
Autor: J_K_K
Kapie, jak zdiagnozować?

[...]

Jaki przebieg ?
Może pora na wymianę pompy ?

Co do rodzaju płynu - z Twojego opisu wygląda,
że faktycznie chłodniczy.
Dodatkowy test - jest lekko "żrący", palce robią się "śliskie".

Pzdr

JKK

Kapie, jak zdiagnozować?