Kapitał Bezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta

Data: 2009-11-19 11:00:46
Autor:
Kapitał Bezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta

http://depozyty.getinbank.pl/kapital_bezpieczenstwa.html

Przechodząć obok banku zobaczyłem reklame produktu o nazwie kapitał
Bezpieczeństwa VI czy to dobra oferta?

denerwuje mnie jednak to że nie gwarantują żadnego zwrotu po 2 latach. czyli
co dam im np. 10.000 na 2 lata a oni po 2 latach powiedzą mi że dostaję z
powrotem 10.000  - to ja pier..le taki interes

w byle jakim banku 10.000 na 2 lata i na marny procent dostałabym prawie 1000
zł a tu co jajco

Proszę o radę specjalistów - czy będzie jakiś zwrot z tej inwestycji czy
raczej dupa

Data: 2009-11-19 12:09:44
Autor: MarekZ
Użytkownik <wiesian.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:he38gu$2gv$1@inews.gazeta.pl...

Proszę o radę specjalistów - czy będzie jakiś zwrot z tej inwestycji czy
raczej dupa

Dupa.

Data: 2009-11-19 17:32:23
Autor: martin14
KapitałBezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta
> Proszę o radę specjalistów - czy będzie jakiś zwrot z tej inwestycji czy
> raczej dupa

Dupa.

A skąd taki wniosek? CYD jest dość ciekawą strategią, która historycznie
przynosiła skromny, ale pewny zysk. Nie miała załamań typowych dla indeksów
giełdowych.

Data: 2009-11-19 18:00:10
Autor: SQLwiel
martin14@poczta.onet.pl pisze:
[...]

Jeśli ktoś Cię próbuje skusić gratisem w postaci topowego (acz mocno zleżałego) gadżetu, to znaczy, że oferta kierowana jest do przygłupów.
Dla mnie to wystarczy do dyskwalifikacji.

Nic to, brnę dalej:
"7,5% w skali roku (oprocentowanie obowiązuje w pierwszym okresie umownym lokaty" - a po tym okresie mogą Ci zrobić dowolne kuku? Czyli j.w. - oferta kierowana do przygłupów. Dla mnie wystarczy do dyskwalifikacji po raz drugi.

Wszystko, co ma związek z ubezpieczeniem - jest dla Ciebie niekorzystne. Bardzo łatwo to udowodnić, nie chce mi się tyle stukać.

--
Pzdr.         SQLwiel.

Data: 2009-11-19 18:19:10
Autor: MarekZ
Użytkownik <martin14@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:395f.000002f6.4b057317@newsgate.onet.pl...

A skąd taki wniosek? CYD jest dość ciekawą strategią, która historycznie
przynosiła skromny, ale pewny zysk. Nie miała załamań typowych dla indeksów
giełdowych.

Do takich rzeczy służy Lokata Bankowa albo ewentualnie Obligacja lub Akcja Spółki Dywidendowej. Produkt Getinu w moim odczuciu jest typowym produktem dla kompletnie niezorientowanych w temacie. A, i jeszcze zwraca uwagę brak gwarancji kapitału, gdyby przypadkiem ktoś chciał się wcześniej wycofać albo umrzeć.

Jak ktoś ma pojęcie o graniu na towarach to zagra na nich bezpośrednio, może sobie nawet stworzyć koszyk taki jak ten indeks. Jak nie ma, to kupowanie takich surogatów jest bezsensowne - dla niego i tak będzie to czysta loteria. Do tego jeszcze katastrofalnie długi okres inwestycji (24 miesiące chyba).

Pytający nie ma nawet dobrze określonej tożsamości seksualnej (zobaczyłem/dostałabym). Nie ma nawet nicka. Z dość wysokim prawdopodobieństwem można zatem założyć, że nie ma także większego pojęcia o graniu na commodities. Potwierdza to zresztą styl zadania pytania: "czy będzie zwrot z inwestycji". Cóż tu można odpowiedzieć poza: "nie wiadomo"?

Każda inwestycja, z której nie da się łatwo wyjść to zazwyczaj inwestycja do dupy. I stąd wniosek. Wiadomo przecież, że takie wynalazki są po to, aby doić klientów.

Data: 2009-11-19 22:49:10
Autor: martin14
KapitałBezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta
No i widzisz Marku, mylisz się.

[...]

G... prawda z tą śmiercią.
Cytując OWU (jest tu: http://www.structus.pl/katalog/kapital-bezpieczenstwa-vi)
: Wysokość sumy ubezpieczenia z tytułu zgonu Ubezpieczonego w okresie
odpowiedzialności Ubezpieczyciela równa jest 100,5%
zapłaconej składki.

Czyli w przypadku śmierci jest gwarancja.

Brak gwarancji kapitału w przypadku chęci wycofania się przed terminem jest na
całym świecie w strukturach normalny. Mam wrażenie, że chciałbyś, by bank dał Ci
pewne 40 proc. zysku po pół roku i jeszcze buty wypastował. A tak to tylko w
Erze, hehe ;)

Jak ktoś ma pojęcie o graniu na towarach to zagra na nich bezpośrednio, może sobie nawet stworzyć koszyk taki jak ten indeks.

Tu się zgadzam. Z zastrzeżeniem, że wtedy nie masz gwarancji kapitału. Struktury
są właśnie dla osób, które chcą względnego bezpieczeństwa (nominalna ochrona
kapitału), a przy tym liczą na jakieśtam zyski. Ostatnio zaczęły zapadać
struktury rozpoczęte już w kryzysie i przynoszą po 10-13 proc. per annum. To dwa
razy więcej niż na lokatach.

Do tego jeszcze katastrofalnie długi okres inwestycji (24 miesiące chyba).

Hmmm, niektórzy inwestują długo, a inni krótkoterminowo. Nie da się zrobić
3-mies. struktury z pełną ochroną kapitału i dobrą ekspozycją na jakiś rynek, bo
są zbyt niskie stopy procentowe u nas i na ochronę kapitału potrzeba zbyt dużą
część pieniędzy przeznaczyć.
 pozdro,

Data: 2009-11-20 13:04:38
Autor: glaukonWYTNIJTO
KapitałBezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta
Ostatnio zaczęły zapadać
struktury rozpoczęte już w kryzysie i przynoszą po 10-13 proc. per annum. To dwa
razy więcej niż na lokatach.

Ostatnio gazeta.pl podała, że średni wynik dla struktur zapadających od stycznia
do października 2009 wyniósł 0,55% per annum.

Data: 2009-12-03 20:20:07
Autor: martin14
> [...]

Ostatnio gazeta.pl podała, że średni wynik dla struktur zapadających od stycznia
do października 2009 wyniósł 0,55% per annum.

Parę zdań o Kapitale Bezpieczeństwa VI w porównaniu do podobnego produktu PZU
(Szwajcarska Strategia):
http://www.structus.pl/analizy/kapital-bezpieczenstwa-vi-vs-szwajcarska-strategia-analiza

--

Kapitał Bezpieczeństwa VI - czy to dobra oferta