Kapitalistyczne zarządzanie

Data: 2010-01-25 20:58:18
Autor: Dirko
Kapitalistyczne zarządzanie
    W niedzielę 10 stycznia na terenia działania Enion SA - Oddział w Częstochowie bez prądu było ponad 81000 odbiorców.

    "Sprywatyzowana energetyka już zdążyła się pozbyć fachowców z grup remontowych, wyciąć z planu inwestycje, zapomnieć o prewencyjnych przecinkach pod liniami przesyłowymi, odłożyć zakup niezbędnego sprzętu..."
    Kulisy bitwy o prąd w woj. częstochowskim w aktualnym "Przeglądzie"

Data: 2010-01-25 21:17:15
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-25 20:58, Dirko pisze:
[...]

Ale o taka Polskę chyba walczył Wałęsa i cała ta "Solidarnościowa" zgraja"?

Data: 2010-01-25 12:42:10
Autor: Marek
On 25 Sty, 21:17, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
> [...]

>      Kulisy bitwy o prąd w woj. częstochowskim w aktualnym "Przeglądzie"

Ale o taka Polskę chyba walczył Wałęsa i cała ta "Solidarnościowa" zgraja"?

Za komuny to bylo chociaz wiadomo, ze codziennie prad wylacza na 40
minut.
Ze schabowy bedzie we wtorek dla pierwszych dwudziestu, a butow to
przez nastepne trzy miesiace nie bedzie...

Walesa to walczyl o taka...ale ta zgraja to na pewno o inna...

Data: 2010-01-26 09:29:20
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-25 21:42, Marek pisze:
[...]

Oj e-zop, - nie  znasz dzisiejszej sytuacji  z dostawami prądu na Polskich wsiach... Na tej której mieszkam dostawca potrafi w ciągu dnia wyłączać kilkanaście razy.
A od tych dzisiaj dostępnych bez problemu schabowych można dostać tylko miażdżycy. Tyle zawdzięczamy Wałęsie i jego zgrai.

Data: 2010-01-26 14:04:19
Autor: sofu

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości
> [...]

przez nastepne trzy miesiace nie bedzie...

Walesa to walczyl o taka...ale ta zgraja to na pewno o inna...

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Wyłaczali ci prad w PRL?  Ty chyba źle uczonym dzieckiem jestes, bo gdybys
wtedy zył, to bys wiedzial, ze pradu nikomu w domu nie wyłaczali z powodu
braku energii. Jesli byly jakies ograniczenia to dla przemyslu.
Za to dzisiaj to owszem,  co chwila sie zdarza. Mam dzialke na wsi gdzie jak
niebo pierdnie to juz wiochy i to polozone w poblizu miasta pradu nie maja.
troche wiaterek powieje i juz gałezie drzew druty zwieraja. Ludzie mówia ze
taki burdel z pradem za komuny byl nie do pomyslenia.

sofu

Data: 2010-01-26 05:23:46
Autor: zbig
On 26 Sty, 14:04, "sofu" <manhunt...@o2.pl> wrote:
Użytkownik "Marek" <mwisniewski2...@googlemail.com> napisał w wiadomościnews:0a9093dc-22db-4f95-9dab-20a297550984c34g2000yqn.googlegroups.com....

Wyłaczali ci prad w PRL?  Ty chyba źle uczonym dzieckiem jestes, bo gdybys
wtedy zył, to bys wiedzial, ze pradu nikomu w domu nie wyłaczali z powodu
braku energii. Jesli byly jakies ograniczenia to dla przemyslu.

Pierdolisz? To ja miałem w domu jakąś fabryke? W zimie wyłączali mi
prąd niemal codziennie. Kaloryfery grzały kiedy chciały, jeśli akurat
nie pękły (pamiętasz słynne grzejniki panelowe?)

Data: 2010-01-26 15:25:50
Autor: Dirko

Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:dfe35a10-07a4-40ad-b194-d280e2e0decdr19g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

    Brak prądu na wsiach to małe miki. Najgorsza za PRL-u była pańszczyzna. < rotfl >

Data: 2010-01-26 09:26:27
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjku8c$23d$1news.onet.pl...
[...]

Gdyby nie walczył takie zdarzenie nie mogłoby mieć miejsca bo bez prądu bylibyśmy na stałe.

--
stevep

Data: 2010-01-26 09:50:27
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-26 09:26, cirrus pisze:
[...]

To na wsiach może nastąpić w każdej chwili.

Data: 2010-01-26 16:07:44
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjmacj$qf7$2news.onet.pl...
[...]

Może, ale prąd przynajmniej był, a gdyby wygrali przeciwnicy Wałęsy nie byłoby nie tylko prądu, ale i świec, lamp naftowych i nafty do nich.

--
stevep

Data: 2010-01-27 09:46:08
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-26 16:07, cirrus pisze:

[...]

Nie wiem skąd ty Stefan czerpiesz ta swoją niezachwianą pewność co do tego "co by było gdyby"?...  Skąd masz pewność że gdyby pseudokomuna ocalała to nie byłoby dziś ludzi grzebiących w śmietnikach?

Data: 2010-01-27 02:44:15
Autor: Hans Kloss
Jadrys napisał(a):
 Skąd masz pewność że gdyby pseudokomuna
ocalała to nie byłoby dziś ludzi grzebiących w śmietnikach?

Stąd jadrysiu że za komuny BYLI ludzie grzebiący w śmietnikach, nasze
osiedlowe obsługiwało przynajmniej dwóch takich. Ale to byli nędzarze,
dzisiejsi gangsterzy śmietnikowi to często zupełnie inna jakość.
Kiedyś wdałem się nawet w rozmowę z jednym takim, zupełnie schludnie
ubranym, który fachowo przebierał zawartość śmietnika przy hotelu
pielęgniarek Akademii Medycznej wybierając z niego wszystko co
uzyteczne. Jego wypowiedź można by streścić następująco" Panie, toż to
istna Kanada. Co te q...y wyrzucają na śmietnik to szok- nie
zniszczone buty, nowiutka odzież, "zepsute"  sprzęty AGD których
awaria polega na przepalonym bezpieczniku- po prostu wierzyć się nie
chce". A jeden z moich znajomych w wyniku grzebania w śmietnikach
(fakt że fachowemu i na dużą skalę) milionerem został, takim
autentycznym milionerem z Maybachem i basenem przy kilkuhektarowej
posiadłości ;).
J-23

Data: 2010-01-27 23:37:57
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-27 11:44, Hans Kloss pisze:
Jadrys napisał(a):

[...]

Zaiste Hans, żyjesz w jakiejś innej Polsce niż ja..
   Dzisiaj pomagałem przestawić piec kuchenny sąsiadowi. Po przesunięcie go okazało się ze jest mocno przerdzewiały.. I wiesz, stary facet zaczął autentycznie płakać. Przepracował ponad 40 lat a emerytury nie wystarcza mu na wykupienie lekarstw i opału na zimę... A teraz jeszcze ten piec.

Żeby nie było, -  prawie cała wieś na której mieszkam żyje w podobnej nędzy jak ten mój sąsiad. Więc z łaski swojej przestań tu siać propagandę sukcesu, bo cię kiedy ktoś doprowadzony do ostatecznej rozpaczy zlinczuje za takie gadanie.

Data: 2010-01-27 15:58:51
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjougn$dka$1news.onet.pl...
[...]

Jak to skąd, to ja nie żyłem za komuny.

--
stevep

Data: 2010-01-27 23:39:29
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-27 15:58, cirrus pisze:
[...]

I tak się jakoś składa że pamiętasz tylko lata kryzysu.

Data: 2010-01-28 03:04:44
Autor: zbig
On 27 Sty, 23:39, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
W dniu 2010-01-27 15:58, cirrus pisze:
 ja nie żyłem za komuny.

I tak się jakoś składa że pamiętasz tylko lata kryzysu.

Hm, zadziwiasz mnie. To były jakieś lata bez kryzysu? Bo ja pamiętam
kryzys permanentny. Zawsze czegoś brakowało. Raz bardziej raz mniej.

Data: 2010-01-28 17:57:14
Autor: cirrus
Użytkownik "zbig" <zbigniew_@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:0f2ba48c-dae7-443b-b8cc-e3c4e42f35adb9g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Dokładnie, ale jadrys zna tylko kryzys w Jugosławii, też permanentny.

--
stevep

Data: 2010-02-02 20:11:52
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-28 17:57, cirrus pisze:
[...]

Co to znaczy? O jakim kryzysie mówisz?

Data: 2010-02-02 20:10:47
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-28 12:04, zbig pisze:
[...]

Masz rację, ale to nie wina systemu tylko układu gospodarczego z ZSRR.

Data: 2010-02-03 00:47:48
Autor: Anatol

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hk9tbo$8ui$2news.onet.pl...

Hm, zadziwiasz mnie. To były jakieś lata bez kryzysu? Bo ja pamiętam
kryzys permanentny. Zawsze czegoś brakowało. Raz bardziej raz mniej.

Masz rację, ale to nie wina systemu tylko układu gospodarczego z ZSRR.

Bo tylko Polska miała układ gospodarczy z ZSRR ?

Anatol

Data: 2010-01-28 11:31:48
Autor: cirrus
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjqfav$mcn$2news.onet.pl...
[...]

Pamiętam wszystkie lata, również jak w czasach braków wspominaliśmy czasy, gdy można było robić zakupy bez robienia zapasów np 10dkg szynki, niektórzy młodsi koledzy nie chcieli w to wierzyć. Dzisiaj następni pewnie nie wierzą, że mogło szynki brakować. Pamiętam również te kawały, że peerelowska świnia składa się wyłącznie z boczku, słoniny i kości.

--
stevep

Data: 2010-02-02 20:14:05
Autor: Jadrys
W dniu 2010-01-28 11:31, cirrus pisze:
[...]

Dzisiaj też brakuje szynki. To co nam dzisiaj się serwuje to substytut mięsa.

Kapitalistyczne zarządzanie