Kapitalizm po polsku !

Data: 2010-01-24 10:33:23
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !
Polska nalezy do  krajow o  najwiekszym poziomem rozwarstwienia plac  . Roznice miedzy dochodami szefow firm a pracownikami sredniego szczebla sa nawet dziesieciokrotne co jest ewenementem w skali swiata . Tylko trzy kraje maja podobna strukture dochodow . Nie podano jak dochody menadzerow maja sie do zarbkow srednich wogole i tych najnizszych .
Pod wzgledem sily nabywczej zarobki naszych rodzimych menadzerow naleza do najwyzszych na swiecie . Prezesi spolek gieldowych w ub. roku zarabiali srednio po 2 mln zl /rocznie , czyli najwiecej w Europie , wiecej nawet niz menadzerowie najwiekszych firm w Niemczech , czy Austrii .
Taki to sobie wychodowalismy "kapitalizm " .
Teraz jest chyba jasne dlaczego tak bardzo jest chwalony sytem w ktorym zyjemy .
Czy moze byc lepiej ? .
To retoryczne  pytanie moga jednak zadac tylko ci o ktorych wyzej pisze bo przecietny Polak raczej tak sprawy nie stawia, nawet jesli jest bombardowany codzienna porcja propagandy  sukcesu i niekonczacych sie wiadomosci o tym jak to teraz w Polsce jest dobrze .
Nie wiem jak moglo zrodzic sie takie ladactwo , skad u ludzi tyle pazernosci i zlodziejstwa bo przeciez nie inaczej mozna nazwac panujacy proceder okradania pod plaszczkiem tworzonego przez siebie i pod siebie  prawa
, zlodziejstwa .
Chwalmy wiec dalej system , zachwycajac sie tym , jak zyja zarabiajacy miliony blizni , co mozemy z uczuciem dumy obserwowac na swoich zdezolowanych , bywa jeszcze czarno-bialych telewizorach .

cyc

Data: 2010-01-24 11:39:00
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 10:33, cyc pisze:
[...]

Jednak te propagandowe triki odnoszą skutek.. Weźmy choćby za przykład  naszego grupowego Zbiga, - facet omal nie dostaje orgazmu nad wychwalaniem tego co się dzieje obecnie w Polsce. A to tylko dlatego że mógł sobie kupić mieszkanie na kredyt.... Sam nie wiem czy z takich osobników jak Zbig śmiać się czy płakać nad ich niedołęstwem umysłowym. Myślenie typowego chłopa folwarcznego..

Data: 2010-01-24 12:29:38
Autor: mkarwan
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjh806$i9c$1news.onet.pl...
Myślenie typowego chłopa folwarcznego..

Przecież walczysz o to aby m.in folwarcznym było lepiej.

Data: 2010-01-24 13:03:01
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 12:29, mkarwan pisze:

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjh806$i9c$1news.onet.pl...
Myślenie typowego chłopa folwarcznego..

Przecież walczysz o to aby m.in folwarcznym było lepiej.

Ale nie za tych co chwalą swoich panów i błogosławią los że mogą pracować na swojego pana kapitalistę.

Data: 2010-01-25 09:42:16
Autor: cirrus
Kapitalizm po polsku !
[...]

Mógłbyś ostatni slogan skonkretyzować.

--
stevep

Data: 2010-01-25 11:59:36
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-25 09:42, cirrus pisze:
[...]

Dosłownie,- co ja zrobię bez swojego pana, przecież ja bez niego nie potrafię żyć.

Data: 2010-01-26 11:15:27
Autor: zbig
Kapitalizm po polsku !
On 24 Sty, 11:39, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
[...]

A gdzie ja cymbale napisałem, ze sobie kupilem mieszkanie na kredyt?
Moje mieszkanie kupilem za gotówke z niewielka pozyczka od rodziny,
którą spłaciłem po niecałym roku.
Ja , kupując mieszkanie juz parę lat pracowałem i miałem inne
dodatkowe dochody (legalne).
Pisałem o tych wszystkich młodych gołodupcach z prowincji , których po
zatrudnieniu się do jako takiej pracy stać na wzięcie kredytu i kupno
własnego mieszkania.
Nie wychwalam tez, matole, naszej obecnej sytuacji. Mogło by być
lepiej, gdyby np. nie było dwuletnich rzadów PiS i prezydenta
"obstruktanta".
Moje polemiki dotyczą absurdalnego przedstawiania rzekomego raju
peerelu obecnej rzekomej degrengoladzie. Takie bzdury wołają o pomstę
do nieba, uwłaczają mojej inteligencji, mojej osobistej pamięci,
pamięci ludzi , którzy oddali życie by Polska mogła sie wydobyć z
gówna , w którym tkwiła 44 lata i zwykłym faktom.
To nie moja wina , że nie jesteś w stanie zrozumieć najprostszych zdań
wypowiedzianych w języku polskim.
a o folwarcznych chłopach, rzekomych beneficjentach tamtego ustroju
jak będziesz grzeczniejszy, to podrzuce ci coś z Kisiela,
błyskotliwego i bezlitosnego obserwatora i analityka minionego okresu.

Data: 2010-01-27 10:08:35
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-26 20:15, zbig pisze:
[...]

Nikt nie mówi o  PRL-u jako o raju. Ale zapewniam cię że całej gromadzie ludzi żyło się  wtedy lepiej,  łatwiej i przyjemniej. Ty patrzysz na obecną sytuację w kraju poprzez pryzmat swojego sukcesu. A jest to obraz wypaczający ponurą rzeczywistość w której żyją wszyscy ci których nie stać na wykupienie leków, na węgiel itd. Więc nie pieprz  zbigu że dzisiejsza Polska to raj dla wszystkich w porównanie do PRL-u.

Data: 2010-01-27 12:04:05
Autor: zbig
Kapitalizm po polsku !
On 27 Sty, 10:08, Jadrys <C...@yahoo.com> wrote:
[...]

O jakim sukcesie mówisz? To ,ze żyję normalnie, jak człowiek?
A nie jak pies łańcuchowy łasy na to co mu łaskawie pan rzuci.
Bieda była i wtedy i teraz. Przesunęły się tylko jej obszary.
Pamiętam jak niektórzy mądrale udowadniali mi, ze po co sie uczyć, iśc
na studia. Można przecież zakombinować(słowo-klucz w peerelu) i jakoś
się ustawić(też słowo-klucz).
Ja na całe szczęście nie posłuchałem tych porad a tacy jak ci, którzy
mi je dawali w znacznym stopniu zepchnięci zostali na margines.

Data: 2010-01-27 16:00:22
Autor: cirrus
Kapitalizm po polsku !
Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjovqr$hjd$1news.onet.pl...
[...]

A i owszem, darmozjadom było wtedy zdecydowanie lepiej, jak to w komunie.

--
stevep

Data: 2010-01-24 12:35:55
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hjh45a$94d$1news.onet.pl...

[...]

Jeżeli spółka nie jest dotowana przez państwo to jest prywatna sprawa akcjonariuszy - mogą sobie zatrudnić bezrobotnego menadżera za minimalna płacę 1350 PLN albo wyrwać kogoś z rynku za kilkaset tysięcy miesięcznie.

[...]

Cytat z samego raportu :

http://www.newsweek.pl/bins/Media/static/newsweek/files/Raport_wynagrodzania.pdf

"...Polskie wynagrodzenia prezesów 50 największych spółek kształtują się raczej na poziomie
analizowanych spółek czeskich i słoweńskich i poniżej wynagrodzeń prezesów
przebadanych spółek niemieckich i austriackich (około 4-krotnie mniej niż wynagrodzenia
w przeanalizowanych spółkach niemieckich i austriackich)."

Anatol

Data: 2010-01-24 13:00:43
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 12:35, Anatol pisze:

[...]

Tak, o ile takie spółki nie maja absolutnie nic wspólnego ze skarbem państwa. A powiedz które nasze giełdowe spółki nie są powiązane z nim powiązane? Np PKO S.A. - spółka mocno dofinansowana przed fuzją z "Uni Credito" i wejściem na GWP przez Polaków z ich kieszeni.. Czy owi Polacy nie powinni czuć uzasadnionego niesmaku do obsypywania prezesa tegoż banku złotem? Ten figurant zarobił w zeszłym roku tyle że wystarczyłoby to na przeżycie dla mieszkańców niewielkiego miasta przez rok...

Data: 2010-01-24 14:40:02
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjhcpf$v68$1news.onet.pl...

[...]

Dofinansowano państwową jeszcze spółkę w związku ze stratami poniesionymi pod państwowym zarządem, a w praktyce to był zwrot "pożyczonych" przez juntę Wojciecha depozytów dewizowych obywateli. Od czasu prywatyzacji Pekao SA już tylko zasila budżet z tytułu podatków CIT i PIT oraz dywidendy od akcji pozostałych w rękach państwa lub przekazanych spółkom pod kontrolą państwa (np. LOTowi).

Wynagrodzenia dla prywatnego zarządu wynikają z bieżącej działalności operacyjnej.

Anatol

Data: 2010-01-24 14:44:51
Autor: u2
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 14:40, Anatol pisze:

Dofinansowano państwową jeszcze spółkę w związku ze stratami
poniesionymi pod państwowym zarządem, a w praktyce to był zwrot
"pożyczonych" przez juntę Wojciecha depozytów dewizowych obywateli.

PeKaO S.A. to jedna z najbardziej wysysających pieniądze z klientów
spółka. Wątpliwe, aby cokolwiek oddała dla naiwnych klientów. JKB
zarabiał 650 tys. miesięcznie na ich naiwności.

Data: 2010-01-24 15:15:21
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjhj1c$o67$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jeżeli klienci korzystają z usług Pekao tzn. że poziom tych usług jest bardziej adekwatny do kosztów aniżeli w innych bankach np. w PKO BP czy BGŻ, znajdujących się wciąż pod kontrolą państwa.

Wybór i dostępność informacji o ofercie konkurencji jest tak duża że trudno tu mówić o naiwności klientów.

Anatol

Data: 2010-01-24 15:25:54
Autor: u2
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 15:15, Anatol pisze:

[...]

Bzdura, widać że jesteś kolesiem JKB lub pracujesz na ministra Jeana
Vincenta bez PESEL. PKO BP jest o nie bo lepsze dla klientów niż PeKaO
S.A. Moich kilku znajomych zrezygnowało z banku JKB, bo żerowało na
klientach.

Data: 2010-01-24 16:14:26
Autor: the_foe
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 15:25, u2 pisze:
Moich kilku znajomych zrezygnowało z banku JKB, bo żerowało na
klientach.

LOL

--
the_foe

Data: 2010-01-25 09:44:20
Autor: cirrus
Kapitalizm po polsku !
Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjhluk$6bb$1nemesis.news.neostrada.pl...
[...]

Chwała twoim znajomym, że zrezygnowała z żerowania na klientach. ;)

--
stevep

Data: 2010-01-25 11:49:25
Autor: u2
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-25 09:44, cirrus pisze:

Chwała twoim znajomym, że zrezygnowała z żerowania na klientach. ;)

Raczej bank JKB żerował na nich.

Data: 2010-01-25 18:29:56
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjjtko$btv$1nemesis.news.neostrada.pl...

Chwała twoim znajomym, że zrezygnowała z żerowania na klientach. ;)

Raczej bank JKB żerował na nich.

To jest bardzo konserwatywny bank który za większe koszty oferuje większe bezpieczeństwo, co jest istotne w przypadku dużych kapitałów (poza ustawowymi gwarancjami SP) osób fizycznych i firm.

http://www.serwisbankowy.com/pozostale-informacje-z-bankow/inne-informacje/standard-poors-potwierdza-wysokie-oceny-ratingowe-banku-pekao-sa/#more-873
"...Oceny indywidualne Banku wystawiane przez inne agencje ratingowe (Fitch Ratings, Moody's Investors Service) są najwyższe w kraju spośród sektora bankowego. Również wskaźniki finansowe dla banku kształtują się powyżej średniej dla całego rynku. Kapitały własne banku wynoszą niemal 14 mld zł i są najwyższe w Polsce. Współczynnik adekwatności kapitałowej jest jednym z wyższych w sektorze i przekracza po trzech kwartałach 2008 r. 11 procent (wyłącznie Tier 1). To o ponad trzy punkty procentowe więcej, niż wymagana prawem norma."

Anatol

Data: 2010-01-26 03:36:05
Autor: Krzysiek
Kapitalizm po polsku !
Hallo,

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hjkirt$caj$1news.interia.pl...

[...]

skoro ma prawie 14 mld zl kapitalu wlasnego to pewnie juz udzieli kredytow na 200 mld
lub wiecej, ale strachu nie ma, rzeczywiscie, w razie czego budzet pokryje zdechle kredyty.
W innych panstwach tez pokrywal - podnosi sie jakies podatki albo wypisuje nowe kwity dluzne,
czyli normalka...

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-26 19:10:06
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4b5e5514$0$6727$9b4e6d93newsspool2.arcor-online.net...

skoro ma prawie 14 mld zl kapitalu wlasnego to pewnie juz udzieli kredytow na 200 mld
lub wiecej, ale strachu nie ma, rzeczywiscie, w razie czego budzet pokryje zdechle kredyty.

W połowie 2009 77 mld PLN kredytów, a relacja kredytów do depozytów = 88,2% czyli bardzo duża płynność.

http://forsal.pl/artykuly/342285,.html

W innych panstwach tez pokrywal - podnosi sie jakies podatki albo wypisuje nowe kwity dluzne,
czyli normalka...

Od co najmniej 10 lat żaden polski bank nie zbankrutował ani nie otrzymał pomocy od państwa (no może poza państwowym BGŻ ) .

Pekao nie oferuje hipotecznych kredytów walutowych ani opcji walutowych, a kredyty są dobrze zabezpieczone. Pamietam że 10 lat tylko Pekao jako jedyny bank miał 100% zabezpieczenie w majątku stoczni pod swoje wierzytelnosci i je wyegzekwował nawet za cenę zerwania umowy z SP na sprzedaż obligacji skarbowych na rynku pierwotnym.

Anatol

Data: 2010-01-27 01:46:05
Autor: Krzysiek
Kapitalizm po polsku !
Hallo,

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hjn9j5$fc8$1news.interia.pl...

[...]

W połowie 2009 77 mld PLN kredytów, a relacja kredytów do depozytów = 88,2% czyli bardzo duża płynność.

http://forsal.pl/artykuly/342285,.html

ooooo... jeszcze nie ma dwustu?? No, no... interesujace.... pewnie jeszcze nie zdazyl... ale swiat
sie przeciez dzis nie konczy. 88,2 % nie wskazuje na duza plynnosc, a na duza restryktywnosc
bo to dopiero decyduje jakie plynnosci sa mozliwe.
Artykul Pan podal do skomentowania?? Ladnie, czemu nie, ale sa tam np. takie rzeczy: "Relacja
należności z utratą wartości do należności ogółem na koniec czerwca 2009 r. wyniosła 6,7%
w porównaniu z 5,5% na koniec 2008 r." A wiec liczba zdechlakow wzrasta, a Pan jakos dziecinnie
stara sie o wyjasnienie, ze na podstawie jakis nieznanych mi praw fizycznych, chemicznych
czy matematycznych niemozliwa jest sytuacja, ze ta relacja wyniesie ktoregos pieknego dnia
np: 60%. Bo dla mnie pewne jest, ze to nastapi, niepewne jest tylko kiedy. Podobnie pewne jest
dla mnie to. kto bedzie za to placi, wlasnie placac wzrastajace podatki wiem kto bedzie placil.
Dalej: "W I półroczu 2009 r. wynik finansowy netto przypadający na akcjonariuszy wyniósł
1.179,5 mln zł i był o 27,0% niższy niż wynik za I półrocze 2008 r." i dodatkowo: "Wskaźnik
zwrotu na kapitale (ROE) spadł w tym okresie do 14,3% z 24,1%" - wiec co, spi Pan czy nie
wie co takie wyniki oznaczaja?? Akcjonariusze nie beda tolerowac restrykcyjnej (czy ostroznej)
polityki, jezeli odbija sie to na ich kieszeniach, wiec moze byc Pan spokojny, ze bedzie to zmienione,
bo jezeli nie bedzie, to nikt powazny nie bedzie trzymal 14% "ostroznych" papierow majac do
wyboru np: 25% rownie "ostrozne" Deutsche Bank.

[...]

Od co najmniej 10 lat żaden polski bank nie zbankrutował ani nie otrzymał pomocy od państwa (no może poza państwowym BGŻ ) .

No i co z tego - japonskie, amerykanskie, niemieckie czy jakies tam tez byly kiedys w takiej
sytuacji, ale jest to juz od dawna nieaktualne. Wiec predzej czy pozniej bedzie i nieaktualne dla
bankow w Polsce.

Dzialania panstwowego banku, tak jak i dzalania panstwa nie sa dzialaniami opartymi na zysku,
niech Pan to sobie kilofem wyryje na scianie, bo do dzis ma Pan z tym problemy. Wiem, ze chcialby
Pan aby bylo inaczej, ale, jak na razie, ma Pan do chcenia dokladnie tyle samo co i ja, ani mniej, ani
wiecej.

[...]

Prywatnej stoczni?? A ktora to niby?? Jednak przypuszczam, ze chodzilo o panstwowa,
ale skoro jest wlasnoscia SP to i dlugi sa jego wlasnoscia i pewnie dlatego je pokrywal.
Moim zdaniem nieslusznie, powinien przekazac stocznie bankowi (jako dlug), a gdy ten
by sie ta stocznia udlawil, to ja w spokoju odkupic za grosze jako resztki po upadlym
banku.
Ale -- -> za komuny panstwo bylo polem dzialania dla komuszej partii, a obecnie
glownym celem dzialan panstwa jest opieka i ochrona prywatnych bankow. Praktyczne
w kazdej dziedzinie w ktorej dziala badz powinno dzialac panstwo robi to zle badz
nieudacznie, a jedynie w sektorze prywatnej bankowosci funkcjonuje jak dobrze
naoliwiona maszyna.
To wlasnie widac w innych panstwach i to bedzie widac tez i w Polsce, zupelnie niezaleznie
od tego kto i jakie ma zludzenia.

Anatol

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-27 18:57:28
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4b5f8ccb$0$6549$9b4e6d93newsspool4.arcor-online.net...

Dalej: "W I półroczu 2009 r. wynik finansowy netto przypadający na akcjonariuszy wyniósł
1.179,5 mln zł i był o 27,0% niższy niż wynik za I półrocze 2008 r."

To jest 27% zysków calego sektora :

http://www.inwestycje.pl/banki/banki_w_polsce/knf__sytuacja_bankow_jest_stabilna__perspektywy_dla_sektora_nie_budza_obaw;67906;0.html

 i dodatkowo:
"Wskaźnik
zwrotu na kapitale (ROE) spadł w tym okresie do 14,3% z 24,1%" -

Cały sektor w tym czasie do 11,3% z 27,4%

wiec co, spi Pan czy nie
wie co takie wyniki oznaczaja??

Oznaczają że są bardzo dobre na tle całego sektora i potwierdzają bardzo bezpieczną dla depozytów politykę banku w kryzysowym roku 2009.

 Anatol

Data: 2010-01-28 00:48:00
Autor: Krzysiek
Kapitalizm po polsku !
Hallo,

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hjpt7c$ft9$1news.interia.pl...

[...]

taaaaaaaaa.... a na niebie Orzel Bialy...

Wiec dla kogo adresowana jest oferta z takimi nedznymi procentami, przeciez Panu
podalem przyklad tylko jednego banku z 25% w tym samym okresie i to na dodatek
banku ktory za ten sam okres melduje spore straty wynikle z uruchamianiem i rozszerzaniem
kredytowania w Polsce i mimo tych strat ( a takze innych, ktore tez meldowal) konczy
okres obrachunkowy z 25% zysku??
Maja takie papiery chomikowac jacys emeryci-ciulacze ktorych nie interesuje jakie interesy
robia??
Bo mowie Panu, ze te wyniki beda zmienione i albo bank bedzie oglaszal podwojenie tych
procentow albo jego papiery bedzie mozna kupic po 1 cent za tone.
I wlasnie zeby zapobiec temu juz dzis w budzecie sa przygotowane fundusze dla podania
bankowi "pomocnej dloni" - bo ten bank jest taki biedny, a przeciez taki byl ostrozny...
Potem nastapi "przemodelowanie profilu", bank zamelduje 30% i znowu stonka rzuci sie
na jego papiery.... i tak to sie bedzie wlasnie kolebac. Dokladnie tak samo jak i w innych
krajach.

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-28 18:13:34
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Krzysiek" <krzysiek_@arcor.de> napisał w wiadomości news:4b60d0ae$0$7619$9b4e6d93newsspool1.arcor-online.net...

[...]

W analogicznym I połroczu 2009 DB miał RoE dla akcjonariuszy na poziomie 13,7 %  a nie 25% :

http://annualreport.deutsche-bank.com/en/2009/q2/factsheet.html

A w roku 2008 była strata netto 3,8 mld EUR :

http://annualreport.deutsche-bank.com/en/2008/ar/managementreport.html

Anatol

Data: 2010-01-29 03:04:11
Autor: Krzysiek
Kapitalizm po polsku !
Hallo,

"Anatol" <c355@usuntowp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:hjsf11$c04$1news.interia.pl...

[...]
[...]

z tym polroczem akurat ma Pan racje ze swoja uwaga, bo podalem nie polrocze, a I kwartal,
nie sadzilem, ze gra to jakas role, ale niech bedzie, z tym, ze nie bardzo wiem co Pana tu tak
ozywilo - przeciez po to podaje zyski firmy, zeby wiadomo bylo do czego sie te Pana RoE
odnosi, bo nie idzie o 13,7% tylko wzrost z 2 na 13 przy wzroscie zysku o 25% (za drugi kwartal
bylo 16% - oba razem ca. 20) w tym samym okresie gdy PEKAO melduje spadek z 27 na 14,
a powodem tego jest spadek zysku o 40%.
Nie jest to, oczywiscie, jeszcze strata, ale wyraznie widac, ze DB wykorzystujac wszelkie mozliwe
i dostepne mu dzialania wychodzi z dolka, a PEKAO dopiero sie w dolek pakuje.
Nie wiem jak wyjdzie i kiedy, to tylko Pan i propaganda w gazetach widza w takich wynikach
zwrotnice ustawione w kierunku swietlanej przyszlosci.

Co do strat - slusznie napisal Pan "netto", bo bank stracil prawie 10 mld E co po zbilansowaniu
dalo 5,8 mld na minus. Te kwote bank zglosil do opodatkowania i pozostalo juz tylko 3,8,
to tez jest duzo, ale pokazuje, ze od opodatkowania przybylo bankowi 2 mld.

A to jest juz ciekawostka i teraz do Pana tabelki: za polrocze 09 bank wykazuje zysk 3131 brutto,
po opodatkowaniu 2255, OK, firma ma zyski, placi podatki. A za polrocze 08 wykazuje zysk
388 brutto, a po opodatkowaniu 504. Oooooo, prowadzenie takiej firmy moze sie podobac,
skoro po opodatkowaniu zysku ma sie wiecej niz przed.
A czy to jest czyms normalnym?? Oczywiscie, w porownianiu kwartalow np. tu:
http://geschaeftsbericht.deutsche-bank.de/2009/q3/lagebericht/ueberblickzurertragslage/quartalsvergleich2009versus2008.html

wyraznie jest napisane za 2009 - zysk przed opodatkowaniem 1,3 mld, po opodatkowaniu 1,4,
juz przybylo 100mln. Za 2008 jeszcze lepiej - zysk przed opodatkowaniem 93 mln, po opodatkowaniu
414 mln, ponad cztery razy tyle.

A tylu przedsiebiorcow narzeka (na psp) na placenie podatkow - a przeciez to takie fajne,
zarobilo sie 5 tysiecy, pojsc do US, opodatkowac i ma sie 10 tysiecy. Albo 20.
No czyz nie piekne jest zycie przedsiebiorcy??
Wlasnie, nie jest. Normalny przedsiebiorca musi skrupulatnie pilnowac placenia podatkow
i mu od tego nie przybywa, gdy nie placi bedzie wdeptany w ziemie.  Inna droga zarezerwowana
jest dla wybranych, ktorzy w zmowie z politykami zajmuja sie zorganizowana przestepczoscia.

Poza tym - nie dowierzam Panu w tym braku pomocy dla bankow, moze Pan nie chce o tym mowic,
a moze Pan nie wie, bo przeciez juz samo gwarantowanie splat kredytow udzielanych przez banki
jest taka pomoca. To duza roznica czy wrzucic miliardy w jakas czarna dziure na wlasny
rachunek czy na podstawie gwarancji udzielanych przez rzad.
DB udziela sie teraz w kredytowaniu lotniska w Belinie, a gwarantuja to trzej wlasciciele: land
Brandenburgia, miesto Berlin i Republika Niemiecka. Przy takich interesach ryzyko wynosi zero,
bo sam bank jest co prawda bezradny w razie klapy, ale rzady dysponuja po to aparatem
przymusu, zeby potrzebne kwoty na czas zebrac.
Aha, do czego zmierzalem - DB ma tez przeciez finansowac (razem z innymi) budowe A2 w Polsce,
PEKAO tez jest tam obecne, i w jego wykazach brak wzmianki kto to gwarantuje, gwarancje
rzadu niemieckiego z reguly podaja, podejrzenie jest wiec blisko, ze widocznie maja gwarancje
od innego rzadu.
Ciekawe od jakiego??
Ja nie wiem, a Pan sie nie wychyla, ale chodzi mi po glowie, ze w razie klopotow okaze sie,
ze umowy byly juz dawno temu podpisane, ze przeciez kazdy o tym wiedzial, ze bank przeciez
nie jest winien, ze dobrowolnie zawartych umow trzeba przestrzegac i tym podobne
liberalne bzdury.
Z drugiej strony, po te pieniadze startuja calkiem powazne i szacowne firmy np: Kulczyk AG,
mozliwe, ze to jest wystarczajaca gwarancja, ze i autostrada bedzie dobrze zbudowana
i kredyty uzyte bez marnotrawsta.......... buuuuuaaachhaaachcahhachchhaahah....

do diaska, malo sie kawa nie oblalem...
Na tym koncze, bo jeszcze jakas krzywde sobie zrobie.....

MFG
Krzysiek

 --
Krzysztof Swierczynski
krzysiek_@arcor.de

Data: 2010-01-24 16:11:19
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

[...]

Mow jasno i bez niedomowien !!. Jan Krzysztof Bielecki !!!

cyc

Data: 2010-01-24 19:36:42
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
[...]

Oczywiście ten PKO S.A. to był tylko przykład.. W praktyce wszystkie Polskie banki przed prywatyzacją (oddaniem ich w obce ręce) były dofinansowywane przez skarb państwa. Inne przedsiębiorstwa  spoza sektora bankowego także (Animex, Wedel itd.)...

Data: 2010-01-25 18:37:27
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hji3vv$tuu$1news.onet.pl...

[...]

Te dotacje pokrywały straty poniesione pod państwowym zarządem a nie z ddziałansoći po prywwatyzacji. Pprzy stratach znacznie przekraczających aktywa własne spółki nie byłoby chętnych do nabycia nawet za symboliczne 1 PLN (o ile daa spółkja w ogóle dotrwałaby do jakiejś prywatyzacji).

Anatol

Data: 2010-01-26 13:33:37
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-25 18:37, Anatol pisze:

[...]

No nie bądź naiwny, np. "Wedel" czy "Animex" to były jedne z najbardziej dochodowych Polskich firm. Przy ich prywatyzacji chodziło o coś innego niż o zwyczajną ekonomię, - Korupcja to jedyne co przychodzi na myśl..

Data: 2010-01-26 13:46:34
Autor: the_foe
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-26 13:33, Jadrys pisze:
[...]

Dla niektorych wszytkie polskie firmy byly "jednymi z najbardziej dochodowych". Az dziw bierze ze PRL zbankrutowal. To chyba przez ta nadprodukcje tych wspanialych firm.

--
the_foe

Data: 2010-01-26 17:20:44
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hjmo79$r1d$3news.dialog.net.pl...
[...]

Nie byly wszystkie dochodowe w tym sensie , ze nie generowaly dochodu w postaci pieniedzy , to prawda ale za to generowaly miejsca pracy i nikt nie byl bezrobotnym a mimo swojej niedochodowosci produkcja zawsze znajdowala nabywcow .
Nie twierdze , ze byl to model idealny ale mimo wszystko lepiej bylo placic za nie przynoszaca dochodow produkcje niz dzisiaj za nic bezrobotnemu , bywa z wyboru .
Skutki bezrobocia sa wielotorowe a najgorsze z nich to deformowanie psychiki czlowieka , ktory wskutek dlugotrwalej bezczynnosci zawodowej nabiera cech lumpenproletariusza .
Praca , jakakolwiekby  nie byla daje czlowiekowi sens istnienia i dowartosciowuje go, co nie jest rzecza banalna . Modelem najsensowniejszym byloby aby wszystkie firmy byly dochodowe i aby nie bylo bezrobocia ale to jest raczej niemozliwe , przynajmniej w systemie jaki u nas sie dzisiaj ugruntowal , czyli w systemie w ktorym bezrobocie jest na zyczenie kapitalu bo daje moznym tego swiata mozliwosci wyzysku ( tzw. wolny rynek pracy ). Mowiac inaczej jest to swoista licytacja polegajaca na tym , ze daje sie zarabiac najemnikom coraz mniej a jest to mozliwe bo w kolejce po prace stoja inni .
Ten model pozwolil osiagnac Polsce niemal najwieksze w swiecie rozwarstwienie dochodow . Mowienie o w tym wypadku o wyzysku to nie celebrowanie komuistycznych zasad i tesknota do nich , tylko stwierdzanie faktow .
Jesli za tym idzie lajdactwo prawotworcze polegajace na tworzeniu takiego prawa , ktore umozliwia okradzanie obywateli ( popatzr na lobbowanie np. firm farmaceutycznych ) to trodnoi mowic o kapitalizmie a tymbardziej komunizmie , czy socjalizmie , trzeba mowic o anarchii gospodarczej w ktorej liczy sie sila a Temida spi w najlepsze .

cyc

Data: 2010-01-26 19:38:37
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hjn4ou$acf$1news.onet.pl...

[...]

Ten system doprowadził do bankructwa gospodarki oraz cofniecia się w rozwoju gospdarczym i cywilizacyjnym wobec Grecji czy Hiszpanii o 20-30 lat. Nie mogło być inaczej jeżeli taki cechy jak uczciwość, oszczędność, ciężka i wydajna praca czy poświecanie czasu na zdobywanie wiedzy były objawami nieudacznictwa życiowego.

Anatol

Data: 2010-01-26 20:10:59
Autor: Jadrys
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-26 13:46, the_foe pisze:
[...]

Co chcesz przez to powiedzieć??  Że jankesi kupując "Wedla" czy "Animex" dopłacali do interesu ratując bankrutów?

Data: 2010-01-27 19:40:29
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Jadrys" <Che@yahoo.com> napisał w wiadomości news:hjneog$8cf$1news.onet.pl...

[...]

Na początku musieli dopłacić potem musieli czekać na zyski bez żadnej gwarancji ich uzyskania, czyli ponieśli ryyko inwestycyjne którego nikt nie miał odwagi przebić wyższą ceną za akcje.

Absurdalne jest ze sukcesy spółek po prywatyzacji są używane jako argument przeciwko, a przecież te sukcesy są podstawowym sensem prywatyzacji. Skoro sukces prywatyzowanych spółek jest uważany za porażkę państwa to logicznie za sukces państwa powinny być uznane przypadki porażki jak np. FSO-Daewoo. To jest prymitywne myślenie o ekonomii wg którego gospodarka jest grą o sumie zerowej tzn. państwo może zarobić tyle i straci prywatny inwestor albo odwrotnie.

Anatol

Data: 2010-01-27 19:53:11
Autor: u2
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-27 19:40, Anatol pisze:

[...]

Za sukces można uznać prywatyzację, która tworzy miejsca pracy oraz
zwiększa wpływy do budżetu, inaczej to jest tylko drenowanie naszych
kieszeni i niszczenie naszej gospodarki.

Takich udanych prywatyzacji nie przypominam sobie, a jest kilka
przykładów odwrotnych, t.zn. po prywatyzacji ludzie potracili pracę, a
budżet nic na tym nie zyskał.

Data: 2010-01-27 20:47:09
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:hjq2ns$b3g$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Można sobie przypomnieć los niesprywatyzowanych podmiotów np. LOT, PKP, Ursus, BGŻ, kopalnie węgla kamiennego, hutnictwo, zbrojeniówka, służba zdrowia, stocznie, TVP oraz podaż czy jakość usług i produkcji gdy przedsiębiorstwa państwowe rywalizowały tylko między sobą i nie miały dopływu kapitału na rozwój.

a jest kilka
przykładów odwrotnych, t.zn. po prywatyzacji ludzie potracili pracę, a
budżet nic na tym nie zyskał.

Budżet zyskuje oprócz kwoty uzyskanej ze sprzedaży coraz większy podatek CIT, PIT i VAT (dla produkcji na rynek krajowy) od coraz większej sprzedaży, zysków i wynagrodzeń. Reszta gospodarki zaś dopływ nowych technologii, metod organizacji produkcji i usług  a także dewiz (z eksportu i nowych inwestycji).

Anatol

Data: 2010-01-28 10:29:40
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:hjq3l2$n8m$1news.interia.pl...

[...]

A nie lepiej byloby najzwyczajniej w swiecie zaczac panstwowym majatkiem zarzadzac tak aby byl rownie dochodowy jak ten sam bedacy w rekach prywatnych ? .
Dzisiaj na przeszkodzie nie stoja zadne formalne , ani ideologiczne wzgledy .. Jedynym kryterium do wykorzystania , to kompetencje zarzadzajacych a takich mamy bez liku , jesli przyjrzymy sie apanazom roznej masci urzednikom i innym pupilkom politykow .
Co stoi na przeszkodzie aby taki np.balcerowiczowski  500 000zlotowy\mc geniusz nie wykorzystac do prowadzenia jakiegos panstwowego "gospodarstwa " tak aby to przynosilo rownie duze zyski jak wtedy, kiedy byloby ono jego prywatna wlasnoscia ? .
Jestem w stanie zozumiec deficytowosc przedsiebiorstw za tzw. komuny. Wynikal z braku kompetencji ustanawianych wdlg klucza partyjnego a nie kompetencyjnego  szefow tych firm , dzisiaj jednak problem dominacji partyjnej i ideologicznej jest za nami ! ...tak przynajmniej mowi propaganda a skoro tak , to nic nie stoi na przeszkodzie aby przedsiebiorstwo panstwowe dzialalo na pelnych zasadach rynkowych nie bedac obciazone ideologicznymi przeslankami . Zdolnych ludzi nam nie brakuje co widac po pensjach wyzszej rangi urzednikow .
Prywatyzacja , magiczne slowo , jest tylko przykrywka do bezkarnego okradania obywateli z jego dorobku i tworzenia ich kosztem prywatnego kapitalu , niestety nawet nie polskiego , pozwalajacego na jedno z najwiekszych w swiecie rozwartwien w dochodach .
Mowic prosciej , to najdoskonalsze bo pod plaszczykiem prawa a wiec calkowicie bezkarne zlodziejstwo na skale o jakiej nie snilo sie najwiekszym zlodziejom w calej historii Polski  . Przekret stulecia jest w porownaniu z tym zlodziejstwem niczym , przy czym pomijam symboliczne ceny prywatyzowanych firm bo uwazam ze istotniejsze jest to ,co zrobiono z pieniedzmi  za sprzedaz narodowego majatku . Te trafily najczesciej do zlodziei lub na cele najmniej porzadane zamiast do tych , ktorym naleza sie z uwagi na to , ze to oni wypracowali ten majatek a ktorzy dzisiaj otrzymuja zebracze emerytury .

cyc

Data: 2010-01-28 18:50:55
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hjrle7$rnr$1news.onet.pl...

A nie lepiej byloby najzwyczajniej w swiecie zaczac panstwowym majatkiem zarzadzac tak aby byl rownie dochodowy jak ten sam bedacy w rekach prywatnych ? .

Państwo nie ma kapitałów na inwestowanie w rozwój spółek, specjalistycznego know-how czy globalnej sieci sprzedaży jaki posiadają globalne koncerny wyspecjalizowane w danej branży.

[...]

W prywatnej spółce zarząd ma wolną rekę w polityce kadrowej i ekonomicznej spólki i jest rozliczany na podstawie globalnego wyniku a nie jednostkowych, niekorzystnych finansowo operacji - może np. dokonywać zakupów bez przetargów jeżeli uzna że  czas jest ważniejszy.

Państwowy zarząd ma na karku wszystkie państwowe służby NIK, CBA czy ABW oraz przeciwników  z opozycji politrycznej które czychają na każde najmniejsze potknięcie  - odpowiedzialność jest duża a korzysci bardzo ograniczone w stosunku do sektora prywatnego, dlatego ebzpieczniej jest nie podejmować decyzji bez rozkazu z góry. Wyżsi urzędnicy państwowi mają jeszcze mniej do zyskania przy obsadzie stanowisk w poszczególnych firmach i całkowicie podlegają politykom wybieranym bez żadnych wymagań co do kompetencji w dziedzinie gospodarki, a związki zawodowe wpływają na polityków i pośrednio na strategię spółek bez względu na fachowość zarządu .

Właściciel państwowy zarządza wyłącznie przez często wymienianych reprezentantów (pracujących tylko w dni robocze i w określonych godzinach) którzy zarządzają nie swoim majątkiem - np. bez skrupułów są w stanie zainwestować miliardy publicznych pieniędzy w stocznie czy kopalnie podczas gdy ze swoich prywatnych pieniędzy nie zainwestowaliby na identycznych warunkach nawet 1000 złotych.

Anatol

Data: 2010-01-24 16:10:24
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:hjh9o7$jmu$1news.interia.pl...

[...]

Cokolwiekbys napisal , cokolwiekbys powiedzial i pomyslal , nie zmieni to faktu , ze Polska nalezy do kraju w ktorym funkjonuje  najwieksze w swiecie rozwarstwienie dochodow !. Rozumiesz to , czy nie ? .
Rozumiesz , ze nawet w Niemczech nie ma takiego rozwarstwienia , co znaczy ni mniej ni wiecej tylko tyle , ze u nas z jednej strony sa ludzie zrabiajacy tyle , ze nie wiedza co zrobic z pieniedzmi a z drugiej tacy co nie maja za cop ugotowac dzieciom obiadu z czym trudno spotkac sie gdziekolwiek indziej na swiecie , chyba , ze bedziemy mowili o krajach w ktorych o polityce decyduja narkotykowe kartele .
To nie sa moje propagandowe pomysly ! , podobne tym jakimi karmi sie nas codziennie w zarzadzanych przez owych milionerow mediach , tylko sa to dane obiektywne , niezalezne i dlatego wymykajace sie spod kontroli naszego finansowego i  propagandowego establishmentu bo opracowywane sa przez miedzynarodowe
stosowne osrodki a wiec poza Polska w ktorej wszystko jest kontrolowane przez kapital . Twoje zalosne proby zamydlenia prawdy sa na poziomie dziecka bo mataczac odrzucasz prawde , ktora jest Ci , nie wiadomo z jakich powodow , niewygodna .
Co chcesz osiagnac swoimi " dowodami " ? czy , chodzi Ci o to aby rozwarstwienie w dochodach bylo jeszcze wieksze ? , czy chodzi Ci o to aby place wyrobnikow byly jeszcze nizsze a tzw. menadzerow , jeszcze wyzsze ? .
Czy po prostu przemawia przez Ciebie szalony ideolog kapitalista nie wiedzacy de facto na czym ow system polega a zapewniam , ze nie na takim wyzysku . Zapewniam Cie rowniez , ze w Polsce kapitalizmu nigdy nie bylo i pewnie nie bedzie . Po socjalizmie doczekalismy bowiem odmiany panstwa mafijnego i totalitarnego w ktorym  ten ostatni objawia sie bezwzglednym wykorzystywaniem tzw. "sily roboczej " , panstwa  ktorym we wlasnych interesach rzadza korporacje , zawodowe lobby i pospolici zule a sprawiedliwosc i uczciwosc ugruntowala sie na poziomie miedzygatunkowej walki o byt , kto silniejszy ten ma ! . Nawet kosciol dal sie wciagnac w ten krwiopijczy swiat w ta bezwgledna walke na wszystko i o wszystko o kazdy kes padliny .

cyc

Data: 2010-01-24 16:19:43
Autor: the_foe
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 16:10, cyc pisze:
Cokolwiekbys napisal , cokolwiekbys powiedzial i pomyslal , nie zmieni to
faktu , ze Polska nalezy do kraju w ktorym funkjonuje  najwieksze w swiecie
rozwarstwienie dochodow !. Rozumiesz to , czy nie ? .

to prawda, chyba mamy drugie miejsce w UE. Ale to nie ma nic wspolnego z tym co napisales. Ilu jest szefow wielkich firm? Ilu jest top menagerow? To nie oni produkuja wspolczynnik rozwarstwienia tylko fakt ze mamy jeden z nizszych wskaznikow zatrudnienia.

--
the_foe

Data: 2010-01-24 18:10:24
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hjhoeb$55c$1news.dialog.net.pl...
[...]

No nie !! ,
Gdybym byl mkarwanem napisalbym " nie rob z siebie idioty" , poniewaz nim nie jestem napisze tylko ....mylisz sie !!.
Jedno z drugim nie ma nic wspolnego .
Ten stan funcjonuje dzieki wyjatkowej pazernosci ludzi, ktorzy dzieki swojej zapobiegliwosci , chytrosci i bezwzglednosci , ktore to cechy nie maja nic wspolnego z madroscia ( patrz wspomniany JKB) potrafili tak ustawic prawo , ze to pozwala im osiagac takie dochody . Ilosc menadzerow nie ma tu nic do rzeczy , choc przeciez jest ich naprawde sporo . To zazwyczaj  kumple politykow , ktorzy ksztaluja prawo a ktorzy jak pokazuje doswiadczenie korzystaja potem z tychze wysokich dochodow podczas kampanii wyborczych lub biora za prawne kumoterstwo calkiem spore , rowniez idace w miliony , " wziatki " .
Czy to ma cos wspolnego z uczciwoscia , wolnbym rynkiem i sprawiedliwoscia ? a przeciez nie mowie o sporadycznych przypadkach , tylko o panujacej u nas normie  Dowodem chocby ostatnia afera hazardowa .
Tak to kreci sie wszedzie i na kazdym sczeblu wladzy !.Gdzie tu uczciwosc ?

cyc

Data: 2010-01-25 00:08:45
Autor: the_foe
Kapitalizm po polsku !
W dniu 2010-01-24 18:10, cyc pisze:
[...]

to co u nas jest afera hazrdowa w USA jest norma zupelnie legalna. Korupcja nie ma wplywu na rozwarstwienie dochodow. Wkrajach realnego socjalizmu nawet zmniejszala bo kazdy cos z tego mial. W Polsce problemem jest to ze jak idziesz do roboty to drugie tyle co zarabiasz oddajesz na tych co siedza w domu bo Jaruzel w wieku 40 lat wyslal ich na rente bo glowa bolala. Zona nie pracuje bo nie ma dla niej pracy, a dzieci ucza sie do 30. by moc zarabiac 1000 zl brutto. Dlatego jest jak jets.

--
the_foe

Data: 2010-01-25 10:51:51
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hjijtr$k9k$1news.dialog.net.pl...
[...]

Przemysl to co napisales bo po cichu podpowiem ci , tak aby nikt nie slyszal bo sie beda z Ciebie smiali , napisales stek bzdur .Ja juz przemyslisz i co nieco poczytasz o swiecie w tym o Ameryce i panujacych tam stosunkach a takze o prawie jakie obowiazuje w omawianym zakresie i to nie tylko w Polsce , wtedy napisz ten post raz jeszcze !.

cyc

Data: 2010-01-24 16:47:52
Autor: Anatol
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości news:hjhnt8$te7$1news.onet.pl...

Cokolwiekbys napisal , cokolwiekbys powiedzial i pomyslal , nie zmieni to faktu , ze Polska nalezy do kraju w ktorym funkjonuje  najwieksze w swiecie rozwarstwienie dochodow !. Rozumiesz to , czy nie ? .

Nie rozumiem skoro faktem jest że co najmniej 68 krajów ma gorszy współczynnik rozwarstwienia dochodów, w tym USA, Nowa Zelandia, Japonia, Izrael, Portugalia, Łotwa, Rosja, Chiny, Turcja, Wenezuela czy Argentyna :

http://www.photius.com/rankings/economy/distribution_of_family_income_gini_index_2008_0.html

Anatol

Data: 2010-01-24 18:13:23
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "Anatol" <c355@usuntowp.pl> napisał w wiadomości news:hjhogj$46b$1news.interia.pl...

[...]

No coz Ci powiedziec ? . Dalej nie rozum , moze przydazy Ci sie w zyciu to szczescie a moze nieszczescie , ze zrozumiesz , czego Ci naprawde nie zycze !.

cyc

Data: 2010-01-24 20:35:56
Autor: sofu
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "cyc" <ja@ja.pl> napisał w wiadomości

-- -- -- --

[...]
..
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Nie wiem cyc czy wiesz, ale hasło do tego rozwarstwienia dał  jako pierwszy
rzad Mazowieckiego.
To za jego rzadów zarobki w firmach państwowych zostały utajnione.
Doprowadziło to do tego, że zarobki w firmach  można bylo ustalac na
zasadzie kto blizej koryta ten ma wielokrotnie wiecej od  szarego
pracownika. I nie wazne czy ten pracownik jest robolem czy inzynierem. Im
blizej kliki, układu tym wieksza forsa.
Swoja droga zastanwaiam sie nad tym jak tacy ludzie jak Mazowiecki i reszta
bandy na oczach ludzi tak bezczelnie zdradzila ludzi ktorzy im zaufali?
Jak to sie mogło zdarzyc i trwac do dziś?

sofu

Data: 2010-01-24 16:12:32
Autor: the_foe
Kapitalizm po polsku !
[...]

kazdy system jest sprawidliwy jesli jest do niego rowny dostep. Trzeba bylo sie uczyc i zostac szefem firmy.

--
the_foe

Data: 2010-01-24 17:59:51
Autor: cyc
Kapitalizm po polsku !

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:hjho0s$4mo$3news.dialog.net.pl...
[...]

Ja nie mam  problemow bowiem nie tylko sie uczylem ( zapewniam Cie , ze do konca zycia nie zdobedziesz tego wyksztalcenia jakie ja ma ) ale bylem tez do niedawna wlascicielem doskonale prosperujacej firmy z dochodami o jakich Tobie sie nie snilo a ktore przyprawilyby Cie o zawrot glowy .
Ja jednak patrze na problem dalej niz na odleglosc wlasnego nosa bo ani sukcesy zawdowe , ani finansowe , ani zadne inne ktorych w moim zyciu bylo wiele , nie przewrocily mi w glowie i zawsze bylem czlowiekiem i takim do konca moich dni mam zamiar pozostac !.
Ty widze akceptujesz to , na co caly swiat patrzy z przekasem i niesmakiem a czesto z przerazeniem .
Widac tak juz zostales niestety wychowany . Tak , ze dla Ciebie jedyna swietoscia jest robienie pieniedzy bez wzgledu na koszty jakie przy tym ponosza inni !.
No coz , ta malo wyszukana forma wdlg Ciebie  jest kapitalizmem , wdlg mnie zwyczajnym zlodziejstwem .
Inaczej nie mozna nazwac procederu w ktorym przyslowiowy juz Balcerowicz lub inny menadzer , sam sobie ustala horrendalnie wysokie zarobki dajac rownoczesnie zarabiac podleglym sobie ludziom tyle , ze ledwie na zycie starcza !. Ty to akceptujesz uwazajac ze jest to w porzadku i na dodatek nazywasz pewnie siebie katolikiem .

cyc

Data: 2010-01-24 18:28:51
Autor: Polok_prawdziwy
Kapitalizm po polsku !
cyc wrote:

Łobłozy siem taki gupek nojdrozsymi piurkami, dodupy sem tego nawtyko i
paraduje taki kolorowy pomindzy ludźmi w pseświadceniu, ze WIELGI jest...

Data: 2010-01-24 20:40:37
Autor: Wlodzimierz Zabotynski
Kapitalizm po polsku !

"the_foe" <the_foe@wupe.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
>

> cyc

kazdy system jest sprawidliwy jesli jest do niego rowny dostep. Trzeba

   Ilez to fakultetow musi miec taki chocby Sobiesiak!

   AR

Kapitalizm po polsku !