Kapitan Philips

Data: 2014-03-03 23:07:29
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
Witam,
Znowu poniedzialek... Majac do wyboru obydwie czesci Nimfomanki, stwierdzilem, ze jakos na Nimfomanke nie ma nastroju i zdecydowalem sie na sensacyjnego Kapitana Phillipsa
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitan_Phillips
Temat dla mnie interesujacy, bo Afryka, no i zawsze mnie intrygowalo jak te pirackie akcje wygladaja.
Powiem tak - dalo sie ogladac, nawet tak chwilami trzymalo w napieciu, Hanks ni wygladal wreszce jak Forrest Gump ale calosc bardzo przecietna i niespecjalna.
No i oczywiscie calosc bardzo przewidywalna.
I te klisze... Somalijczycy histeryczni, wciaz krzyczeli i nieco na haju, Amerykanie spokojni i profesjonalni.

Tylko, ze ci piraci jednak bardzo skuteczni byli.

5/10

SPOJLER

Wciaz nie rozumiem, dlaczego w cztery osoby (fakt, uzbrojeni w kalachy) atakujac z malej lodki piraci opanowuja wielki kontenerowiec.
Majac jedna tylko drabine. Ech, Pan Longinus pod Zbarazem trzech janczarow na raz Zerwikapturem zdekapitowal.
A tych kilku facetow wchodzilo po jedynej drabinie na kilkupietrowa burte.
W trakcie wchodzenia byli praktycznie bezbronni.

A potem tych czterech facetow trzymalo w szachu 3 amerykanskie okrety wojenne.

/ SPOJLER

--
TA

Data: 2014-03-04 12:17:00
Autor: Marcin N
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-03 23:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:

[...]

Serio pytasz?

Gdzie pracujesz? Wyobraź sobie, że do biura, w którym pracuje 30 osób wchodzi 4 "uzbrojonych tylko w kałachy" bandziorów. Będziesz się im stawiał, czy może zastosujesz się do ich poleceń?

--
MN

Data: 2014-03-04 12:32:52
Autor: radek
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 12:17, Marcin N pisze:
[...]

ej, ej! przecież pisze że czterech czarnych chłopa weszło z łódki po *jednej* iluś-tam metrowej drabinie. Najprościej byłoby zrzucić im na łeb wiadro pomyj, ewentualnie gorącego oleju nalać do łepetyn, lub z braku laku kopnąć w drabinę, która to powinna polecieć w kierunku przeciwnym do kopnięcia i tych czterech dżentelmenów zaliczyłoby niechybnie kąpiel.
Więc nie porównuj sytuacji do biura, a jak już piszesz że do biura gdzie jest 30 osób wchodzi 4 typów uzbrojonych w kałachy i nie wiesz jak sobie z tymi czterema poradzić to ... to pooglądaj więcej filmów :)

r.

Data: 2014-03-04 12:44:09
Autor: Marcin N
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 12:32, radek pisze:
[...]

(...)
Więc nie porównuj sytuacji do biura, a jak już piszesz że do biura gdzie
jest 30 osób wchodzi 4 typów uzbrojonych w kałachy i nie wiesz jak sobie
z tymi czterema poradzić to ... to pooglądaj więcej filmów :)

Otóż to. Filmów się naoglądałeś i głupoty wypisujesz. Zgaduję, że jesteś nastolatkiem, który nie pracował nigdzie jeszcze i żyje fantazjami.

--
MN

Data: 2014-03-04 13:07:32
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
In article <5315bc89$0$2360$65785112@news.neostrada.pl>,
 Marcin N <marcin5.usun.wykasuj@onet.pl> wrote:

> [...]

Otóż to. Filmów się naoglądałeś i głupoty wypisujesz. Zgaduję, że jesteś nastolatkiem, który nie pracował nigdzie jeszcze i żyje fantazjami.

Za to ty demagogizujesz.
I uzywasz calkiem nietrafionego porownania.
Atak piratow mial miejsce nie w centrum miasta, tylko na morzu w rejonie Somalii. Kapitan i zaloga spodziewali sie ataku.
Nie tylko nie byl on niespodziewany, ale od poczatku do konca kapitan i zaloga widzieli co robia piraci.
Kontenerowiec z burtami o wysokosci kilku pieter, plynacy z predkoscia 20 klku wezlow w porownaniu z 'biurem' to forteca.
Widziales kiedys taki statek z bliska?
Nie chodzilo o 'stawianie' sie bandziorom, a nie wpuszczenie ich na poklad.
Niemniej jednak te porwania wciaz maja miejsce.
Nie rozumiem tylko wciaz jak piraci to robia przy tak ograniczonych srodkach.
--
TA

Data: 2014-03-04 13:27:16
Autor: Marcin N
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 13:07, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

Terefere.
Film jest na faktach. A żaden PRACOWNIK nie będzie się narażał, żeby ochronić PRACODAWCĘ, który płaci mu pensję za robotę a nie za prowadzenie wojny.

Nie ważne, czy jestem w biurze, czy na statku, czy w pociągu, czy w banku. Wszędzie uczą tego samego: nie stawiaj się, nie narażaj się.

Naprawdę trzeba tłumaczyć takie podstawy? Naprawdę nigdzie nie pracujecie i nie pracowaliście?

--
MN

Data: 2014-03-04 13:42:18
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
In article <5315c6a4$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

Naprawdę trzeba tłumaczyć takie podstawy? Naprawdę nigdzie nie pracujecie i nie pracowaliście?

Ale przyznasz ze dostep do biura jest jednak latwiejszy niz do statku plynacego po morzu?

--
TA

Data: 2014-03-04 13:18:57
Autor: radek
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 12:44, Marcin N pisze:
[...]

dobra, mniejsza o większość, rozgryzłeś mnie. Ale napisz mi proszę (bez obrażania tym razem), jak sobie wyobrażasz atak grupki kilku panów nawet z kałachami na duży statek transportowy, na pełnym morzu, którzy dokonują abordażu z łódki, przy pomocy drabiny. I nie ważne jakie ja filmy widziałem, czy pracuję czy nie, ale myślę iż nawet bez oglądania Drużyny A i McGyvera można zaradzić takiej sytuacji, bez zbędnego ryzyka i narażania swojej osoby, jeszcze zanim dojdzie do wtargnięcia "piratów" na pokład statku.

r.

Data: 2014-03-04 13:24:41
Autor: Marcin N
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 13:18, radek pisze:

[...]

Serio chcesz ciągnąć ten temat?
Przecież film oparty jest NA FAKTACH.
W dodatku to było jedno z wielu takich wydarzeń.

Chcesz to negować? Nie ma problemu, ale mnie w to nie mieszaj.

--
MN

Data: 2014-03-04 13:43:38
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
In article <5315c609$0$2240$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

W dodatku to było jedno z wielu takich wydarzeń.

Chcesz to negować? Nie ma problemu, ale mnie w to nie mieszaj.

Oparty na faktach, a nie film dokumentalny.
--
TA

Data: 2014-03-04 16:47:52
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
In article <Titus_Atomicus-8EB4D5.13433804032014@node2.news.atman.pl>,

> [...]

> Przecież film oparty jest NA FAKTACH.
> W dodatku to było jedno z wielu takich wydarzeń.

Oparty na faktach, a nie film dokumentalny.

I jeszcze to:

"Despite complaints of inaccuracy with how the film portrays the events surrounding the hijacking, the film's director, Paul Greengrass, publicly stated that he "stands behind the authenticity of Captain Phillips [...] at the end of the day, it is easy to make anonymous accusations against a film [...] but the facts are clear [...] Captain Phillips' ship was attacked, and the ship and the crew and its cargo made it safely to port with no injuries or loss of life [...] That's the story we told, and it's an accurate one.""

Za wikipedia...

Zwroc uwage na dwa ostatnie zdania...

--
TA

Data: 2014-03-04 13:57:14
Autor: radek
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 13:24, Marcin N pisze:
[...]

tak chcę to negować, ale to co piszesz w następnym poście (nie chce mi się mnożyć bytów) jest tylko częściowo prawdą. Załoga statku nie bezbronna. Ale brak reakcji wynika z innego niż ty przytoczyłeś powodu. Otóż cargo i sam statek jest ubezpieczony. Więc taki bohaterski i dziarski kapitan woli oddać ładunek, skoro armator i tak dostanie swoje (a może i więcej) niż wystrzelać kilku niesfornych piratów i potem niespokojnie spać przez resztę życia.

Data: 2014-03-04 13:39:09
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
In article <lf4dl7$su2$1@node1.news.atman.pl>,
 radek <radek@news.gov.za> wrote:

[...]

No, to akurat byla drabina z dospawanymi na koncu hakami dlugosci na oko ze 40 cm.
I jak juz zahaczyli ja o reling i ktos zaczal po niej wchodzic, to kopnac byloby trudno.
Ale tak czy siak czlowiek wchodzacy po takiej drabinie podczas jazdy po morzu z predkoscia 20 kilku wezlow jest praktycznie bezbronny.
Przynajmniej jedna reka musi sie tej drabiny trzymac.
A kalasznikow lekki nie jest.

--
TA

Data: 2014-03-04 13:58:28
Autor: radek
Kapitan Philips
W dniu 2014-03-04 13:39, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
[...]

tym łatwiej takiego typka strącić z drabiny, nawet zwykłym kapciem :)

r.

Data: 2014-03-04 15:03:13
Autor: Titus Atomicus
Kapitan Philips
In article <Titus_Atomicus-933F35.23072803032014@node2.news.atman.pl>,

[...]

Oczywiscie w temacie powinno byc: Phillips przez dwa 'l'.

--
TA

Data: 2014-03-04 23:57:31
Autor: Ajgul
Kapitan Philips

Użytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisał w wiadomości news:Titus_Atomicus-933F35.23072803032014node2.news.atman.pl...
Witam,
Znowu poniedzialek... Majac do wyboru obydwie czesci Nimfomanki,
stwierdzilem, ze jakos na Nimfomanke nie ma nastroju

No tak... te cipy i to bzykanie.
Kapitan Phillips jakiś milszy.

LOL

A.