Kapitulancki Tusk i Komorowski

Data: 2010-07-25 10:34:20
Autor: u2
Kapitulancki Tusk i Komorowski
... nowy wywiad z europosłem Zbigniewem Ziobro :

http://wiadomosci.onet.pl/2201949,11,ziobro_o_katastrofie_samolotu_jest_wiele_niepokojacych_informacji,item.html

- Pan jako były Prokurator Generalny uważa, że śledztwo w Polsce jest
dobrze prowadzone? Jak Pan ocenia współpracę ze stroną rosyjską? Czy
zbliżamy się do wyjaśnienia przyczyn katastrofy TU 154?

- Jak do tej pory bronię polskich prokuratorów, co jak wiem, niektórych
dziwi. Bronię prokuratury i Prokuratora Generalnego Seremeta, bo nie
widzę podstaw do formułowania zarzutów, które możnaby im przedstawić.
Natomiast moje zarzuty dotyczą innej sfery odpowiedzialności i tu wracam
zarówno do premiera Donalda Tuska, jak i marszałka Bronisława
Komorowskiego, który od razu po katastrofie wykonywał obowiązki głowy
państwa. Wtedy należało podjąć decyzję o tym, by rola Polski w
wyjaśnianiu przyczyn tej katastrofy jeżeli chodzi o czynności w
śledztwie na terenie Rosji była znacznie poważniejsza. Wymagało to
jednak porozumienia zawartego ad hoc na najwyższym szczeblu między
Polską a Rosją. Nie było to ani zadanie ani rola prokuratora
generalnego, a polskiego premiera i marszałka. Zabrakło jednak
politycznej determinacji i przede wszystkim woli ze strony Donalda Tuska
i Bronisława Komorowskiego. Pamiętajmy, że to co się wydarzyło jest bez
precedensu w krajach nowożytnych i nigdy, nawet w czasie II wojny
światowej nie zdarzyło się, żeby zginął jednocześnie prezydent, całe
dowództwo sił zbrojnych tj. szefa sztabu generalnego i szefów
poszczególnych rodzajów sił zbrojnych, wiele pierwszoplanowych postaci
życia politycznego i publicznego...

Kapitulancki Tusk i Komorowski