Kara dla Thiery Henry za zagranie ręką

Data: 2010-01-02 21:29:30
Autor: gogi
Kara dla Thiery Henry za zagranie ręką
W dniu 2010-01-02 21:13, Budzik pisze:
http://www.futbol.pl/artykul/72004.html
Co o tym sądzicie? Zawsze go lubiłem, rozumiem, że zrobił to
"instynktownie", że tym bardziej nie mógł przyznać się w czasie meczu,
ale...
Jakby dostał roczną dyskfalifikację, to może piłkarze poczuliby, że jednak
widzowie oczekujÄ… uczciwych wynikĂłw... a nie drugiej korei...

Swoja droga to smieszne, ze nie karza podobnie za takie same przewinienia (chodzi o skutek czyli wypaczanie wyniku meczu). Korupcja i ewidentne oszustwa pilkarzy. Szkoda.

--
gogi

Data: 2010-01-02 21:43:28
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail goNOSPAME@WYTNIJ.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

http://www.futbol.pl/artykul/72004.html
Co o tym s±dzicie? Zawsze go lubiłem, rozumiem, że zrobił to
"instynktownie", że tym bardziej nie mógł przyznać się w czasie
meczu, ale...
Jakby dostał roczn± dyskfalifikację, to może piłkarze poczuliby, że
jednak widzowie oczekuj± uczciwych wyników... a nie drugiej korei...

Swoja droga to smieszne, ze nie karza podobnie za takie same przewinienia (chodzi o skutek czyli wypaczanie wyniku meczu). Korupcja
i ewidentne oszustwa pilkarzy. Szkoda.

mnie sytuacja zaskoczyła ogromnie.
Domyslałem sie, ze kara nie bedzie adekwatna do przewinienia (zwrocmy uwage, ze TH nie wypaczył wyniku meczu tylko de facto wynik całych eliminacji dla tych dwóch druzyn) ale zeby nie było zadnej kary...

--
Pozdrawia... Budzik
"Czy ¶wiat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

Data: 2010-01-03 01:03:38
Autor: zyx
[...]

Chcecie karac zawodnika za to ze sedzia - lub zaookraglajac - caly sedziowski cech jest od wielu lat nie reformowalny ? Smiech na sali. W kazdym kraju, ale to w kazdym, przepisy i zasady sa po to aby je lamac, lub naginac tak, aby wyjsc z twarza. I z jednej strony - dla nas, Irlandyczkow bedzie to straszne rylo, a dla francuzow taki maly smieszy Quasi... Oni jada na MS, a ze Henry zalatwil to na bakier z Fair Play to co -  fify i uefy juz dawno przestaly grac fair - nie jedna druzyna stracila wilka kase, bo sedzia sie pomylil... i to duzo wyrazniej. Wyobrazcie sobie mecz o zycie naszych orlow i identyczna sytuacje. I niech ktokolwiek rzuci kamieniem... Nie marudzcie na Henry'ego.

pozdrawiam
zyx

Data: 2010-01-03 10:43:27
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail kinder_jajo@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

sedziego oczywiscie tez.
Ale zwracam uwage, ze w opisanej sytuacji sedzia ponosi mniejsza wine od zawodnika - sytuacja była akurat w takim miejscu, ze rzeczywiscie mogl tego nie widziec. Ukarałbym FIFE z juz dawno nie wprowadziła powtorek sedziowskich (jak mnie sie to podoba w tenisie czy footbolu amerykanskim)  ale wiadomo, ze FIFA sama siebie nie ukarze.
A zawodnik - cóz - ak jak pisałem - trafiło na Henrego, ze jego zagranie nie zakłamało akurat jednej sytuacji tylko całe eliminacje. Trudno. Moim zdaniem powinien poniesc taka kare, zeby moze nastepnym razem zawodnikowi w takiej sytuacji oplacało sie przyznac.

[...]

Oczywiscie, ze wiele razy sedziowie sie pomylili.
I dlatego mamy przejsc nad tym do porz±dku dziennego?
Ja do dzis dostaje bialej gor±czki, jak sobie przypomnę, jakie przewały szły na MS w korei. Podobało ci sie? Nie sadzisz, ze ktos tam stawiał kase u buków? Ja takiej piki nie chce akceptowac.

Wyobrazcie sobie mecz o zycie naszych orlow i identyczna sytuacje. I niech ktokolwiek rzuci kamieniem... Nie marudzcie na Henry'ego.

Dobre pytanie.
Moze, jakby chodziło o Polske a nie o Francje, FIFA postapiłaby inaczej?
Zreszta niewazne, wiadomo, ze kibicowanie robi swoje. Ale to nie ma nic do rzeczy.

--
Pozdrawia... Budzik
Poproszę o lekarstwo na zachłanno¶ć, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

Data: 2010-01-03 14:14:57
Autor: yamma
Budzik wrote:

[...]

O wiele lepszym rozwi±zaniem IMO jest to, co proponuje Stec (nie wiem czy to jest jego autorski pomysł) czyli sędzia po prostu pyta piłkarza jak było naprawdę. Je¶li piłkarz skłamie a powtórki udowodni± jego kłamstwo, to zostaje zdyskwalifikowany. Takie rozwi±zanie przede wszystkim spowodowałoby, że piłkarze bardziej zajęliby się graniem w piłke a nie aktorstwem.

Moim
zdaniem powinien poniesc taka kare, zeby moze nastepnym razem
zawodnikowi w
takiej sytuacji oplacało sie przyznac.

Nie da rady. W ¶wietle obecnych przepisów każda instancja odwoławcza uchyliłaby taki wyrok. Kara dyskwalifikacji, to nie jest tylko widzimisie sportowych trybunałów, bo w istotny sposób rzutuje na zarobki takiego sportowca a tutaj zaczynaj± działać kodeksy wyższych rzędów.
yamma

Data: 2010-01-03 13:58:29
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail yamma@wp.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

dla mnie rewelacja - proste i skuteczne, zwłaszcza w przypadku tak oczywistych sytuacji.

[...]

Ale dlaczego?
Przeciez dyskwalifikacje sie zdarzaja. I one tez rzutuja na zarobiki.

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2010-01-03 14:12:47
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
Kara dla Thiery Henry za zagranie ręk±
Dnia Sun, 03 Jan 2010 14:14:57 +0100, yamma napisał(a):

Budzik wrote:
/..../
O wiele lepszym rozwiÄ…zaniem IMO jest to, co proponuje Stec (nie wiem
czy to jest jego autorski pomysł) czyli sędzia po prostu pyta piłkarza
jak było naprawdę. Jeśli piłkarz skłamie a powtórki udowodnią jego
kłamstwo, to zostaje zdyskwalifikowany. Takie rozwiązanie przede
wszystkim spowodowałoby, że piłkarze bardziej zajęliby się graniem w
piłke a nie aktorstwem.

Sprzeczne z konstytucyjnym prawem do obrony. Winny ma prawo ściemniać. Swoją drogą: cały czas mam w pamięci przypadek, jak gościu został sfaulowany na polu karnym i dostał czerwień za symulację....

Data: 2010-01-03 15:50:53
Autor: Marek W.
Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb <smok@smok.pl> napisał(a):
> [...]

> piłke a nie aktorstwem.
> Sprzeczne z konstytucyjnym prawem do obrony. Winny ma prawo ¶ciemniać.

Ma prawo ¶ciemniać, ale gdy zostanie mu udowodnione, że ¶ciemniał kara go nie omija.
Nawet wówczas wyższa niż w przypadku przyznania się.

Data: 2010-01-04 08:46:24
Autor: WOJSAL
W dniu 03.01.2010 15:12, Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb pisze:

Sprzeczne z konstytucyjnym prawem do obrony. Winny ma prawo ściemniać.

Z prawem konstytucyjnym czy z prawem karnym?
Z tego co mi wiadomo (a mowie to z glowy - czyli z niczego)
w prawie karnym stoi, ze oskarzony (chyba rowniez podejrzany)
moze sciemniac. Natomiast nie moze sciemniac swiadek. Czyli istotne
jest w jakim charakterze jest przesluchiwany pacjent,
jaki jest status przesluchiwanego.

Natomiast abstrahujac od konstytucji czy prawa karnego,
propozycja ze zwodnik mialby obowiazek mowienia
prawdy jest sensowny i karanie go za powiedzenie
nieprawdy nie jest sprzeczne z polskim prawem (traktujemy
tu pilkarza jako swiadka zdarzenia 0 i jest zobowiazany
powiedziec prawde). Problem zas moze pojawic sie gdy
pilkarz nieswiadomie powie nieprawde: np. napastnik
bedzie przekonany ze byl faulowany w polu karnym
a obronca bedzie przekonany, ze nie faulowal.
Wtedy jeden z nich mowi nieprawde. Czy nalezy go jednak
karac za to? Po czym poznac, ze zawodnik mowi nieprawde
swiadomie lub nieswiadomie?

Tym niemniej propozycja jets sensowna i warto nad nia
popracowac, by wyelimnowac jej wady.

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-01-04 16:40:38
Autor: Budzik
Osobnik posiadaj±cy mail wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Zgadza sie.
Ale w omawianej sytuacji chyba nikt nie miał watpliwosci?

--
Pozdrawia... Budzik
"Wolno¶ć to tylko jeszcze jedno słowo dla tych,

Data: 2010-01-05 13:37:18
Autor: WOJSAL
W dniu 04.01.2010 17:40, Budzik pisze:

Zgadza sie.
Ale w omawianej sytuacji chyba nikt nie miał watpliwosci?

OK, tylko dlaczego karac Henryego za te reke a nie karac
innych za nieodgwizdane reki, faule itp?

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-01-05 16:44:48
Autor: Budzik
[...]

ja nie powiedzialem, ze nie karac!
Karac i zatrzymac robienie z piłki nożnej parady oszustów i aktorów!
Za co ostrzejsze faule juz się karze.
W tym przypadku karac ostro ze wzgledu na konsekwencje, jakie miało to przewinienie.

--
Pozdrawia... Budzik
"Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

Data: 2010-01-04 18:33:58
Autor: CGC
Dnia Mon, 04 Jan 2010 08:46:24 +0100, WOJSAL napisał(a):

[...]

Kodeks karny ma się nijak do kwestii tu omawianej. Wnioskowanie z prawa do
obrony w procesach karnych prawa do okłamywania sędziego piłkarskiego to
gryba przesada. --
CGC

Data: 2010-01-07 00:03:16
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
[...]

Nie jest świadkiem bo podejrzanym jest o coś tam.

Data: 2010-01-04 08:52:08
Autor: WOJSAL
W dniu 03.01.2010 11:43, Budzik pisze:

sedziego oczywiscie tez.
Ale zwracam uwage, ze w opisanej sytuacji sedzia ponosi mniejsza wine od

Jesli sedzia nie odgwizduje reki, to jest to wylacznie jego wina.
Sprecyzujmy: wina pilkarza polega na tym, ze zagral reka, wina sedziego
polega na tym, ze pilkarza nie ukaral.

zawodnika - sytuacja była akurat w takim miejscu, ze rzeczywiscie mogl tego nie widziec.

Wprowdzic nalezy przepis zakazujacy pilkarzom grac tam, gdzie sedzia
nie widzi ;)

Pozdrawiam,
Wojtek

Data: 2010-01-04 16:40:35
Autor: Budzik
Kara dla Thiery Henry za zagranie ręk±
Użytkownik WOJSAL wojsal1@NOSPAM-gazeta.pl ...

[...]

To jest jedno rozwiazanie.
Inne - tak zmodernizowac przepisy, aby oszukiwanie sie nie oplacało.

Przeciez ta modernizacja trwa cały czas - patrz zółte kartki za symulowanie. Brakuje tylko konsekwencji, ale wolałbym sie nie domyslac, dlaczego...

Data: 2010-01-06 11:27:44
Autor: zyx
[...]

Instynkt samochzaowawczy kazdego zawodnika - popelnic faul, tak aby nie widzial tego sedzia. Faule, zagrania nie fair zawsze beda i zawodnicy beda je popelniali, inaczej nie mialaby sensu rola sedziego. Teraz trzeba zadac sobie pytanie jakie srodki zapewnic sedziemu, aby wychwytwac wszystkie brzydkie i co wazniejsze sporne sytuacje.

Ukarałbym FIFE z juz dawno nie wprowadziła powtorek
sedziowskich (jak mnie sie to podoba w tenisie czy footbolu amerykanskim)
ale wiadomo, ze FIFA sama siebie nie ukarze.

jw.

[...]

Jezeli Fifa przyznalaby kare Henriemu musialaby ukarac tez siebie. Bo system sedziowski, ktorzy oni nadzoruja jest kulawy. I jak sam napisales wyzej, sama siebie nie ukarze.

[...]

I tylko bukmacherzy, jako jakas zwarta ekipa moglaby cos wskorac. Jednak widac przy takim cyrku, jak chocby mecz Fracji z Irlandia, nie oplaca im sie interweniowac. Dlaczego ? Tego nie wiem, ale zapewne idzie o pieniadze ;)

[...]

Fifa nigdy nie przyzna sie do bledu. Tak jak i nasz betonowy PZPN. Pilka nozna w ciagu ostatnich kilkunastu lat przeszla wielkie zmiany. Sama gra pilka jest duzo szybsza, walka miedzy zawdonikami duzo bardziej brutalniejsza. Druga strona medalu, technologia pokazywania meczow pokazuje jak na dloni, gdzie kto i jaki blad popelnil. Ladowana jest ogromna kasa po to aby odniesc sukces. A sedziowanie ? Jekie bylo takie jest. Doszedl tylko arbiter techniczny odpowiedzialny za zmiany i pokazywanie doliczonego czasu gry. Mnie tez qrwica bierze, kiedy blad arbitra wykoleja calkowicie wynik meczu. Jeszcze bardziej denerwuje mnie potem usprawiedliwienie tego typu, ze sedzia musi podjac decyzje w ulamkach sekund. Wcale nie musi... Dajcie mu tylko instrumenty, dzieki ktorym sam nie bedac pewien swej decyzji zweryfikuje ja.

pozdr
zyx

Data: 2010-01-06 10:59:42
Autor: Budzik
[...]

a ja uwazam, ze należy tez zmieniac mentalnosc zawodników, własnie dlatego, zeby ten instynkt o ktorym piszesz, nie podpowiadał im takich zachowan.
Z czego dzis bierze sie ogólne symulanctwo - z tego, ze sedziowie sie nabieraja, a nawet jak sie nie nabieraja, to kar albo nie ma, albo sa smieszne.

[...]

Czy naprawde problem pojawił sie w kilku ostatnich latach a gra zmieniła sie az tak bardzo.
Pamietasz notoryczne karanie Stoitchkowa i Romario za to, ze byli za szybcy, za bardzo zgrani i sedziowie nie byli w stanie prawidłowo gwizdac im spalonych? Toz to juz historia sprzed ładnych paru lat.

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem za¶ napiecie

Data: 2010-01-06 13:30:31
Autor: zyx
[...]

Moze typowej padaczki w polu karnym nie ucza, nie widzialem takich sytuacji, ale jak uzywac lokci, jak lapac za koszulke, sam widzialem, jak uczy sie w szkolkach pilkarskich. To juz jest chyba staly element futbolu. Tak jak napisalem w pierwszym poscie - zasady sa takie jakie sa, jezeli maja luki trzeba je wykorzystywac. I jak Ty, tak i ja wiem, ze nie jest to czysta gra. Ale inaczej nikt nie gra...

[...]

I to w dziesiatkach mozesz liczyc te lata. Tylko sam powiedz co w tych latach zmienilo sie jezeli chodzi o jakosc sedziowania ? Pilkarze szprucuja sie witaminami rodem z laboratoriow, ich osiagniecia monitorowane sa przez systemy komputerowe, ktore podsowaja wskazowki jak pozbyc sie niedociagniec. Tworzywa z ktorych szyje sie pilki, buty, stroje sa jakies rodem z NASA. Gdzie sie nie obejrzysz wszyscy korzystaja z dostepnych nowinek technicznych, a sedziowie tak jak wieki temu tylko z oczu, instynktu i wiedzy przekazanej na kursach szkoleniowych.

My kibice jestesmy o tyle madrzejsi, ze mamy obraz ze stu kamer, powtorki, komputerowe linie spalonego i jak na dloni widzimy wszystko. Zasadnicze pytanie brzmi, dlaczego sedziowie z tego jeszcze nie korzystaja...

pozdr
zyx

Data: 2010-01-06 14:14:47
Autor: Budzik
[...]

Ale ja nie mowie, zeby nie łapac za koszulki!
Ja mowie, zeby nie oplacało sie udawac, ze sie jest łapanym!
BTW czytałem gdzies, ze padac po faulu tez ucza, przynajmniej niektorzy.

[...]

Dlatego wlasnie pokazuje głupote FIFY ktora zdaje sie tego nie zauwazac.
Trzeba im pomóc technika, albo idziemy z piłka w strone wrestlingu.
Jakiez to piekne moglyby byc widowiska piłkarskie, gdyby przed meczem w szatni zawodnicy umowili sie, jak beda grac...

My kibice jestesmy o tyle madrzejsi, ze mamy obraz ze stu kamer, powtorki, komputerowe linie spalonego i jak na dloni widzimy wszystko.
Zasadnicze pytanie brzmi, dlaczego sedziowie z tego jeszcze nie korzystaja...

No własnie...

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2010-01-03 14:01:53
Autor: Smok Eustachy Klarencjusz Scrubb
Kara dla Thiery Henry za zagranie ręk±
Dnia Sat, 02 Jan 2010 21:43:28 +0000, Budzik napisał(a):
/..../
[...]

A analizowałeś przebieg całych eliminacji, niegwizdnięte faule, gwizdnięte spalone, nieuznane bramki, symulacje?

Kara dla Thiery Henry za zagranie ręką