Kara od wspolnoty mieszkaniowej

Data: 2011-04-01 13:29:56
Autor: Barti
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
Witam wspoluzytkownik—w grupy.
Czy wspolnota mieszkaniowa, na zebraniu lokatorow moze zatwierdzic kare pienieznˆ jednemu/kilku lokatorom?
Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz. Na zebraniu lokatorow, zosta¸ przyjŤty finansowy plan roczny, w ktorym jednym z pkt. (inne ustalenia do planu) jest obciazenie wlascicieli (akurat tych ktorych nie bylo na zebraniu) dwoch lokali kosztami wymiany poreczy

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

pzdr
Barti

Data: 2011-04-01 14:32:41
Autor: .B:artek.
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
W dniu 01-04-2011 13:29, Barti pisze:
Witam wspoluzytkowników grupy.
Czy wspolnota mieszkaniowa, na zebraniu lokatorow moze zatwierdzic kare
pieniezną jednemu/kilku lokatorom?
Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz. Na
zebraniu lokatorow, został przyjęty finansowy plan roczny, w ktorym
[...]

Można zaskarżyć uchwałę do sądu w ciągu 30 dni.

--
..B:artek.

Data: 2011-04-01 15:27:28
Autor: Barti
W dniu 2011-04-01 14:32, .B:artek. pisze:
W dniu 01-04-2011 13:29, Barti pisze:

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Można zaskarżyć uchwałę do sądu w ciągu 30 dni.

Dzieki za odpowiedz.
O możliwości takiej wiem. Jeżeli jest to jedyna to pewnie trzeba bedzie z niej skorzystac. Jednak przed droga sadowa chcialbym wyczerpac inne drogi.
Czy pisanie odwolan ma jakikolwiek sens? Podejzewam ze minimalny, na odniesienie sie do odwolania, maja 30 dni, co wyczerpuje czas na zzlozenie skargi do sadu.
Glowne pytanie pozostaje nadal bez odpowiedzi: Czy wspolnota ma prawo nakladac kary finansowe na wlasciciela mieszkania? Czy taka naprawa nie powinna byc przeprowadzona z funduszu remontowego?
Idac tym tropem, mozna by nakazac komus wyremontowac dach. Bo tak. Bo lokatorzy to przeglosowali...

pozdr
Barti

Data: 2011-04-01 14:40:22
Autor: Samotnik
Dnia 01.04.2011 Barti <bartekWYTNIJ.TO@software.com.pl> napisał/a:

[...]

Natychmiast sprzeciw do sądu, a na przyszłość szukaj innego mieszkania.
--
Samotnik

Data: 2011-04-02 09:40:40
Autor: niusy.pl
Kara od wspolnoty mieszkaniowej

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl>

[...]

.... z inną poręczą :-)

Data: 2011-04-01 15:34:59
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-04-01 15:27, Barti pisze:
[...]

Ano właąnie

Ty sobie będziesz pisał do nich, a w tym czasie przeleci termin, ale patrz niżej

[...]

Ja mam w ogóle wątpliwości, co do tego jak niby wspólnota mogłaby wyegzekwować takie postanowienie. Pozwą członka o zapłate kary z uchwały? Jakoś nie widzę, żeby jakiś sąd to przyklepał.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-01 16:03:41
Autor: wiatrak

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:in4ka6$2cq$1news.onet.pl...
[...]

Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

Data: 2011-04-01 16:18:58
Autor: Barti
W dniu 2011-04-01 16:03, wiatrak pisze:

Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

Witaj,

mozesz napisac o szczegolach tej sprawy?

Data: 2011-04-01 17:47:48
Autor: Roman Rumpel
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
W dniu 2011-04-01 16:03, wiatrak pisze:

Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

Orzechy przeciw dolarom, że albo remontował to, co sam zniszczył, czyli była podstawa odpowiedzialności, albo chodziło o remont obciążający wszystkich członków wspólnoty.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-01 19:38:01
Autor: wiatrak

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:in4s37>

[...]

Jasne ze płacił za to co zniszczył. Mamy monitoring. A ty myślisz,  ze ta wspólnota to chce obciążyć  tych dwóch lokatorów tak bez powodu?  W bajki wierzysz?

wiatrak

Data: 2011-04-02 13:14:09
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-04-01 19:38, wiatrak pisze:

[...]

A tego to nie wiem.
Ale jeśli maj dowody, ze to oni zniszczyli, to po co cały szum?

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-02 13:17:30
Autor: spp
W dniu 2011-04-02 13:14, Roman Rumpel pisze:

[...]

I nazwanie tego 'karą' jest zupełnie nie na miejscu.

--
spp

Data: 2011-04-04 10:29:26
Autor: Kamil
Dnia Fri, 01 Apr 2011 15:34:59 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

[...]

A skąd domniemanie że w ogóle wspólnota ma jakiś ustawowy termin na zajęcie
stanowiska w sprawie "pisma pana kowalskiego"?
Przecież to nie KPA.
Chyba że jakiś inny zapis to normuje - możecie podać o ile takowy istnieje?
:)

Data: 2011-04-04 19:20:51
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-04-04 10:29, Kamil pisze:
[...]

A tego to ja nie twierdziłem. Ja wskazałem tylko, ze w czasie korespondencji ucieka termin na skarżenie uchwały.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-01 16:49:20
Autor: Maruda
W dniu 2011-04-01 13:29, Barti pisze:

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Zaskarýy uchwa¸Ť w sˆdzie. Trzeba siŤ spieszy.

M—j ulubiony przyk¸ad:

X:=90
REPEAT

Wsp—lnota sobie uchwala wiŤkszoćciˆ g¸os—w, ýe pan A majˆcy 10% udzia¸—w p¸aci X% koszt—w ogrzewania.

Pan A siŤ odwo¸uje, sˆd uchwa¸Ť uchyla.

X:=X-10

UNTIL "komuć siŤ znudzi"

--

DziŤkujŤ. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-04-01 16:58:57
Autor: gacek
On 2011-04-01 16:49, Maruda wrote:
W dniu 2011-04-01 13:29, Barti pisze:

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Zaskarýy uchwa¸Ť w sˆdzie. Trzeba siŤ spieszy.

Na marginesie - od kiedy biegnie te 30 dni? Jak ktoć bŤdzie dwa miesiˆce na wczasach to moýe wr—ci i dowiedzie siŤ, ýe sam ma zap¸aci 200k za remont, bo tak wsp—lnota uchwali¸a - a termin na zaskarýenie minˆ¸?

gacek

Data: 2011-04-01 17:18:34
Autor: Maruda
W dniu 2011-04-01 16:58, gacek pisze:

[...]

Od zebrania, a w razie uzupe¸niajˆcego indywidualnego zbierania g¸os—w - od pisemnego zawiadomienia o podjŤciu uchwa¸y.

Na zebraniu trzeba by, albo wys¸a pe¸nomocnika.

Czyta Uchwa¸Ť o W¸asnoćci Lokali!

--

DziŤkujŤ. Pozdrawiam. Ten Maruda.

Data: 2011-04-04 10:32:27
Autor: Kamil
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
Dnia Fri, 01 Apr 2011 17:18:34 +0200, Maruda napisał(a):

Czytać Uchwałę o Własności Lokali!

LOL
To uchwała tak?  ;)))

Data: 2011-04-01 17:18:35
Autor: Barti
On 2011-04-01 16:49, Maruda wrote:
W dniu 2011-04-01 13:29, Barti pisze:

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Zaskarżyć uchwałę w sądzie. Trzeba się spieszyć.

Na marginesie - od kiedy biegnie te 30 dni? Jak ktoś będzie dwa miesiące
na wczasach to może wrócić i dowiedzieć się, że sam ma zapłacić 200k za
remont, bo tak wspólnota uchwaliła - a termin na zaskarżenie minął?

gacek

Art. 25. [Zaskarzenie uchwały] 1. Własciciel lokalu moze zaskarzyc uchwałe do sadu z powodu jej
niezgodnosci z przepisami prawa lub z umowa włascicieli lokali albo jesli narusza ona zasady
prawidłowego zarzadzania nieruchomoscia wspólna lub w inny sposób narusza jego interesy.
1a. PowĂłdztwo, o ktĂłrym mowa w ust. 1, moze byc wytoczone przeciwko wspĂłlnocie mieszkaniowej w
terminie 6 tygodni od dnia podjecia uchwały na zebraniu ogółu włascicieli albo od dnia powiadomienia
wytaczajacego powództwo o tresci uchwały podjetej w trybie indywidualnego zbierania głosów.
2. Zaskarzona uchwała podlega wykonaniu, chyba ze sad wstrzyma jej wykonanie do czasu zakonczenia
sprawy.

czyli mam rozumiec, ze jezeli zainteresowanych na zebraniu nie bylo, to od dnia dostarczenia uchwaly do wiadomosci tychze?

pzdr
Barti

Data: 2011-04-04 21:40:56
Autor: gacek
On 2011-04-01 16:49, Maruda wrote:
[...]

Nie. PrzecieĹź jest napisane.

gacek

Data: 2011-04-01 17:18:46
Autor: šćęłń󜟿
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
"Kto wyrzšdził szkodę zobowišzany jest do jej naprawienia".
Takie rzeczy to nawet na wsi wiedzš.

-- -- -

| Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz.
| Na zebraniu lokatorow, zosta¸ przyjŤty finansowy plan roczny, w ktorym jednym z pkt. jest obciazenie wlascicieli dwoch lokali
kosztami wymiany poreczy

Data: 2011-04-02 00:40:42
Autor: Kubuś Puchatek
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
Dnia 01-04-2011 o 17:18:46 šćęłń󜟿 <antyspam@interia.pl> napisał(a):

"Kto wyrzšdzi³ szkodê zobowišzany jest do jej naprawienia".
Takie rzeczy to nawet na wsi wiedzš.

-- -- -

| Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz..
| Na zebraniu lokatorow, zosta¸ przyjÂŤty finansowy plan roczny, w ktorym  jednym z pkt. jest obciazenie wlascicieli dwoch lokali
kosztami wymiany poreczy

Ale jak poprawnie skonfigurować czytnik to już nie :(

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2011-04-04 12:20:51
Autor: Mark
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
Dnia Fri, 01 Apr 2011 13:29:56 +0200, Barti napisał(a):

Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz. Na zebraniu lokatorow, został przyjęty finansowy plan roczny, w ktorym jednym z pkt. (inne ustalenia do planu) jest obciazenie wlascicieli (akurat tych ktorych nie bylo na zebraniu) dwoch lokali kosztami wymiany poreczy

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Kwestia kluczowa, bo o tym nie piszesz wcale:
Czy tych dwoch lokatorow zniszczylo te porecz, i czy to mozna w jakikolwiek
sposob udowodnic?
Jesli tak to jest to po prostu obciazenie kosztmai naprayw, i tak sie to
powinno zazywac, a winowajcy zaplacic, i tyle.
Jesli zas za naprawe placa wszyscy lokarorzy, nie tylko tych dwoch, to tez
pewnie przegrasz.
Bo zupelnie nie wiem na jakiej podstawie, tak bez powodu, dwoch akurat
nieobecnych lokatorow mialoby za to placic jesli nie oni zniszczyli.

--
Mark

Data: 2011-04-05 14:56:59
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 1 Apr 2011, Barti wrote:

Witam wspoluzytkownik—w grupy.
Czy wspolnota mieszkaniowa, na zebraniu lokatorow moze zatwierdzic kare pieniezn

  Nie.
  Wspólnotę tworzą właściciele, nie lokatorzy!
  Jak tam choć jeden lokator zajmował głos, to uchwała pada - do powtórki.
  Kwestią kary można zająć się później ;)

pzdr, Gotfryd

Kara od wspolnoty mieszkaniowej