Kara od wspolnoty mieszkaniowej

Data: 2011-04-01 14:32:41
Autor: .B:artek.
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
W dniu 01-04-2011 13:29, Barti pisze:
Witam wspoluzytkowników grupy.
Czy wspolnota mieszkaniowa, na zebraniu lokatorow moze zatwierdzic kare
pieniezną jednemu/kilku lokatorom?
Mianowicie, na odnowionej klatce schodowej zostala porysowana porecz. Na
zebraniu lokatorow, został przyjęty finansowy plan roczny, w ktorym
jednym z pkt. (inne ustalenia do planu) jest obciazenie wlascicieli
(akurat tych ktorych nie bylo na zebraniu) dwoch lokali kosztami wymiany
poreczy

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Można zaskarżyć uchwałę do sądu w ciągu 30 dni.

--
..B:artek.

Data: 2011-04-01 15:27:28
Autor: Barti
W dniu 2011-04-01 14:32, .B:artek. pisze:
W dniu 01-04-2011 13:29, Barti pisze:

Stad moje pytanie. Czy takie dzialanie i karanie lokatorow jest zgodne z
prawem. Jak powinna wygladac ewentualna droga odwolawcza?

Można zaskarżyć uchwałę do sądu w ciągu 30 dni.

Dzieki za odpowiedz.
O możliwości takiej wiem. Jeżeli jest to jedyna to pewnie trzeba bedzie z niej skorzystac. Jednak przed droga sadowa chcialbym wyczerpac inne drogi.
Czy pisanie odwolan ma jakikolwiek sens? Podejzewam ze minimalny, na odniesienie sie do odwolania, maja 30 dni, co wyczerpuje czas na zzlozenie skargi do sadu.
Glowne pytanie pozostaje nadal bez odpowiedzi: Czy wspolnota ma prawo nakladac kary finansowe na wlasciciela mieszkania? Czy taka naprawa nie powinna byc przeprowadzona z funduszu remontowego?
Idac tym tropem, mozna by nakazac komus wyremontowac dach. Bo tak. Bo lokatorzy to przeglosowali...

pozdr
Barti

Data: 2011-04-01 14:40:22
Autor: Samotnik
Dnia 01.04.2011 Barti <bartekWYTNIJ.TO@software.com.pl> napisał/a:

[...]

Natychmiast sprzeciw do sądu, a na przyszłość szukaj innego mieszkania.
--
Samotnik

Data: 2011-04-02 09:40:40
Autor: niusy.pl
Kara od wspolnoty mieszkaniowej

Użytkownik "Samotnik" <samotnik@WYTNIJ.samotnik.art.pl>

[...]

.... z inną poręczą :-)

Data: 2011-04-01 15:34:59
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-04-01 15:27, Barti pisze:
[...]

Ano właąnie

Ty sobie będziesz pisał do nich, a w tym czasie przeleci termin, ale patrz niżej

[...]

Ja mam w ogóle wątpliwości, co do tego jak niby wspólnota mogłaby wyegzekwować takie postanowienie. Pozwą członka o zapłate kary z uchwały? Jakoś nie widzę, żeby jakiś sąd to przyklepał.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-01 16:03:41
Autor: wiatrak

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:in4ka6$2cq$1news.onet.pl...
[...]

Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

Data: 2011-04-01 16:18:58
Autor: Barti
W dniu 2011-04-01 16:03, wiatrak pisze:

Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

Witaj,

mozesz napisac o szczegolach tej sprawy?

Data: 2011-04-01 17:47:48
Autor: Roman Rumpel
Kara od wspolnoty mieszkaniowej
W dniu 2011-04-01 16:03, wiatrak pisze:

Nie musi płacić. U nas był oporny, poszła sprawa do sądu o zwrot kosztów
remontu. Facet przegrał, zapłacił za naprawę plus koszty sądowe.

Orzechy przeciw dolarom, że albo remontował to, co sam zniszczył, czyli była podstawa odpowiedzialności, albo chodziło o remont obciążający wszystkich członków wspólnoty.

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-01 19:38:01
Autor: wiatrak

Użytkownik "Roman Rumpel" <romane@screspam.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:in4s37>

[...]

Jasne ze płacił za to co zniszczył. Mamy monitoring. A ty myślisz,  ze ta wspólnota to chce obciążyć  tych dwóch lokatorów tak bez powodu?  W bajki wierzysz?

wiatrak

Data: 2011-04-02 13:14:09
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-04-01 19:38, wiatrak pisze:

[...]

A tego to nie wiem.
Ale jeśli maj dowody, ze to oni zniszczyli, to po co cały szum?

--
Roman Rumpel    Skype: rumpel.roman   www.rumpel.pl

Data: 2011-04-02 13:17:30
Autor: spp
W dniu 2011-04-02 13:14, Roman Rumpel pisze:

[...]

I nazwanie tego 'karą' jest zupełnie nie na miejscu.

--
spp

Data: 2011-04-04 10:29:26
Autor: Kamil
Dnia Fri, 01 Apr 2011 15:34:59 +0200, Roman Rumpel napisał(a):

[...]

A skąd domniemanie że w ogóle wspólnota ma jakiś ustawowy termin na zajęcie
stanowiska w sprawie "pisma pana kowalskiego"?
Przecież to nie KPA.
Chyba że jakiś inny zapis to normuje - możecie podać o ile takowy istnieje?
:)

Data: 2011-04-04 19:20:51
Autor: Roman Rumpel
W dniu 2011-04-04 10:29, Kamil pisze:
[...]

A tego to ja nie twierdziłem. Ja wskazałem tylko, ze w czasie korespondencji ucieka termin na skarżenie uchwały.