Kara za brak ciągłości ubezpieczenia OC

Data: 2011-11-09 20:41:29
Autor: Rafal
Kara za brak ciągłości ubezpieczenia OC
Witam!
Pozwolę się trochę rozpisać i przedstawić dokładnie sytuacje.
W czerwcu 2006 kupiłem używany samochód. By oszczędzić na składkach OC współwłaścicielem został mój ojciec, dzięki któremu od razu miałem 60% zniżkę. W czerwcu 2010r po prostu zapomniałem opłacić składkę ubezpieczenia. Mieszkam za granicą i samochód po prostu stał nie używany, a ubezpieczyciel w ogóle nie upominał się o pieniądze. Z tego co twierdzi agent, mimo braku wpłaty, ubezpieczenie zostało automatycznie przedłużone o kolejny rok, a po stwierdzeniu braku wpłaty za kolejny rok (w czerwcu 2011) umowa została rozwiązana. Zatem samochód stoi bez ubezpieczenia od czerwca tego roku.
Rozumiem, że OC za okres 2010-2011 + odsetki muszę zapłacić. Co z okresem od czerwca 2011 do teraz? Jeśli jest jakaś kara finansowa to jak jest obliczana?

Uwzględniając powyższe, załóżmy że kupuję kolejny samochód i chciałbym go ubezpieczyć. Bez współwłaściciela. Czy przysługują mi jakieś zniżki? Czy "przeszły" one ze współwłaściciela na mnie i czy nie utraciłem ich przez ten okres kilku miesięcy bez ubezpieczenia?

Dziękuje i pozdrawiam!
Rafał

Data: 2011-11-09 20:18:33
Autor: AZ
Kara za brak ciÂągÂłoÂści ubezpieczenia OC
On 2011-11-09, Rafal <rafal@tego.pl> wrote:

PozwolĂŞ siĂŞ trochĂŞ rozpisaĂŚ i przedstawiĂŚ dokÂładnie sytuacje.
W czerwcu 2006 kupi³em u¿ywany samochód. By oszczêdziÌ na sk³adkach OC wspó³w³aœcicielem zosta³ mój ojciec, dziêki któremu od razu mia³em 60% zni¿kê. W czerwcu 2010r po prostu zapomnia³em op³aciÌ sk³adkê ubezpieczenia. Mieszkam za granic¹ i samochód po prostu sta³ nie u¿ywany, a ubezpieczyciel w ogóle nie upomina³ siê o pieni¹dze. Z tego co twierdzi agent, mimo braku wp³aty, ubezpieczenie zosta³o automatycznie przed³u¿one o kolejny rok, a po stwierdzeniu braku wp³aty za kolejny rok (w czerwcu 2011) umowa zosta³a rozwi¹zana. Zatem samochód stoi bez ubezpieczenia od czerwca tego roku.
Rozumiem, Âże OC za okres 2010-2011 + odsetki muszĂŞ zapÂłaciĂŚ. Co z okresem od czerwca 2011 do teraz? JeÂśli jest jakaÂś kara finansowa to jak jest obliczana?

Zaplacic musisz, po 3 latach dlug sie przedawnia i jezeli nie upomnie
sie o niego sad/komornik to nie musisz. Jezeli UFG sie dopatrzy ze nie
masz nigdzie OC to mozesz dostac sroga kare. Wiec ubezpiecz jak
najszybciej i sie modl zeby sie nie upomnieli.

http://www.ufg.pl/web/guest/oplaty-karne

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 13:05:02
Autor: BearBag
[...]

Ubezpieczyciel na pewno w koncu wysle ci wezwanie do zapłaty za ten
okres, prawie pewne jest też ze UFG bedzie chcial od ciebie okolo
2100zł za brak OC.

Data: 2011-11-09 23:39:00
Autor: grzech
On 9 Lis, 22:05, BearBag <cactu...@gmail.com> wrote:
> [...]

Ubezpieczyciel na pewno w koncu wysle ci wezwanie do zapłaty za ten
okres, prawie pewne jest też ze UFG bedzie chcial od ciebie okolo

Swoją drogą posrane, że nie można zawiesić tej daniny:(
Też mam autko w garażu, które służy za podkładkę do kurzu a charcz
muszę płacić - a właśnie pewnie ubezpieczenie też dawno się
skończyło;)

grzech
nyska

Data: 2011-11-11 00:39:27
Autor: Kris_Poland
Kara za brak ci?g3o?ci ubezpieczenia OC

Użytkownik "grzech" <zulusik25@gmail.com> napisał w wiadomości news:9836c227-6b29-4c07-a69b-f530c01b9eb5j10g2000vbe.googlegroups.com...
> [...]

Też mam autko w garażu, które służy za podkładkę do kurzu a charcz
muszę płacić - a właśnie pewnie ubezpieczenie też dawno się

no wlasnie czy nie mozna nie placic oc?
auta nie uzywam bo wyjechalem na pol roku
a nie wyjedzam na droge tylko na terenie prywatnym ktos tam rozrusza mi auto by nie skisialo ?

Data: 2011-11-10 23:41:01
Autor: AZ
On 2011-11-10, Kris_Poland <nictuniema@wp.pl> wrote:

no wlasnie czy nie mozna nie placic oc?
auta nie uzywam bo wyjechalem na pol roku
a nie wyjedzam na droge tylko na terenie prywatnym ktos tam rozrusza mi auto by nie skisialo ?
Nie. Plac i placz. OC czasowo mozna wykupowac jedynie w przypadku
pojazdow zabytkowych OIDP.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-11 00:55:22
Autor: Kris_Poland
Kara za brak ci?g3o?ci ubezpieczenia OC

Uzytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisal w wiadomosci news:j9hnec$fsq$2node2.news.atman.pl...
On 2011-11-10, Kris_Poland <nictuniema@wp.pl> wrote:

[...]

to co mam zrobic wyrejestorwac?
a jak wyrejestruje to co? moge miec ? czy zlom?

Data: 2011-11-11 09:41:05
Autor: AZ
On 2011-11-10, Kris_Poland <nictuniema@wp.pl> wrote:

Nie. Plac i placz. OC czasowo mozna wykupowac jedynie w przypadku
pojazdow zabytkowych OIDP.

to co mam zrobic wyrejestorwac?
a jak wyrejestruje to co? moge miec ? czy zlom?
Wyrejestrowac mozesz tylko po przyniesieniu zaswiadczenia o kasacji
samochodu. Tylko pamietaj, zeby nic nie wykrecac z WLASNEGO samochodu bo
trzeba bedzie doplacic.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2011-11-09 22:05:25
Autor: Cavallino
Użytkownik "Rafal" <rafal@tego.pl> napisał w wiadomości news:

Rozumiem, że OC za okres 2010-2011 + odsetki muszę zapłacić. Co z okresem od czerwca 2011 do teraz? Jeśli jest jakaś kara finansowa to jak jest obliczana?

Jest duża szansa, że będzie droższa niż samochód.

Data: 2011-11-11 18:01:15
Autor: J.F.
Dnia Wed, 9 Nov 2011 22:05:25 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

No i co proponujesz - utopic samochod ? Bo przy zlomowaniu jest sprawdzana polisa, a z doniesien prasowych wychodzi
ze ufg zaczelo korzystac z jedynej bazy do ktorej ma dostep - swojej
wlasnej i wyszukuje luki w okresach polis, wiec szybkiego zawarcia nowej
nie proponuje. Kara 500 euro.

Albo sprzedac za granice ze wsteczna data, albo wyjechac tam skad wrociles
i tam zarejestrowac auro i zawrzec polise. No chyba ze tylko wystarczy
polise od czerwca 2011 ..

J.

Data: 2011-11-12 09:07:50
Autor: Cavallino
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:m3kqwpo9mcq9$.1wkys39qfzcof.dlg40tude.net...
[...]

Raczej nie nabywać takiego, do którego OC nawet się kupować nie zamierza.

Data: 2011-11-12 11:03:32
Autor: Rafal
[...]

Jaka jest procedura sprzedazy samochodu za granice? Czy wystarczy umowa kupna-sprzedazy by wyrejestrowac samochod w Polsce?

Data: 2011-11-12 21:40:01
Autor: J.F.
Dnia Sat, 12 Nov 2011 11:03:32 +0100, Rafal napisał(a):
Jaka jest procedura sprzedazy samochodu za granice? Czy wystarczy umowa kupna-sprzedazy by wyrejestrowac samochod w Polsce?

Przy wyrejestrowaniu tez pewnie sie beda pytac o OC :-)

J.

Kara za brak ciągłości ubezpieczenia OC