Kara za naruszenie prywatności

Data: 2009-11-01 00:22:31
Autor: aqq
Kara za naruszenie prywatności
Witam,
jaka kara może mi grozić za rozesłanie (omyłkowe) do 1000 klientów mojej firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz firmy)?

Prosto mówiąc, każdy kto był klientem otrzymał dane (tylko adres e-mail) 999 innych klientów które kupiły ten sam lub inny produkt.

Pozdrawiam

Data: 2009-11-01 01:01:06
Autor: Robert Tomasik
Kara za naruszenie prywatności

Był na ten temat tak do dwóch tygodni temu.

Data: 2009-11-01 01:08:18
Autor: aqq

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:hcijb0$ns9$1inews.gazeta.pl...
Użytkownik "aqq" <aqq@wuer.pl> napisał w wiadomości news:hcigdp$nv8$1node1.news.atman.pl...

Był na ten temat tak do dwóch tygodni temu.

Zgadza sie, ale odpowiedzi nie bylo. Moze tym razem sie uda, jezeli nie to juz trudno...

Data: 2009-11-01 02:29:04
Autor: Piotr [trzykoty]
Kara za naruszenie prywatności
Użytkownik "aqq" <aqq@wuer.pl> napisał
firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz firmy)?

Tylko dane osobowe podlegają ochronie (tj. które na podstawie których bez nadmiernych trudności można zidentyfikować osobę). Nie każdy prywatny e-mail taki jest, np. misiek1000@xx.pl nie jest.
Art. 51. UoODO . Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony ... udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom nieupoważnionym, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.
2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności
albo pozbawienia wolności do roku.

Art. 52. Kto administrując danymi narusza choćby nieumyślnie obowiązek zabezpieczenia ich przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem lub zniszczeniem, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do roku.

Jeżeli natomiast Twoje maile zawietały infromacje handlową (niezamówioną) to popełniłeś wykroczenie ("spam").

Data: 2009-11-01 02:41:30
Autor: BK
Użytkownik "aqq" <a...@wuer.pl> napisał

taki jest, np. misiek1...@xx.pl nie jest.
[...]

Dobra, dobra bez przesady. Chyba nie znane sa wyroki sadow za
nieumyslne naruszenie ustawy o ochronie danych osobowych.

Data: 2009-11-01 08:19:04
Autor: Tomek
Kara za naruszenie prywatności
Dnia 01-11-2009 o 00:22:31 aqq <aqq@wuer.pl> napisał(a):

Witam,
jaka kara moÂże mi groziĂŚ za rozesÂłanie (omyÂłkowe) do 1000 klientĂłw mojej
firmy _adresĂłw_e-mail_ wszystkich innych klientĂłw (osoby prywatne oraz
firmy)?

Prosto mĂłwiÂąc, kaÂżdy kto byÂł klientem otrzymaÂł dane (tylko adres e-mail)  999
innych klientĂłw ktĂłre kupiÂły ten sam lub inny produkt.

Czyżbyś to ty mi wczoraj przysłał spam?

--
Tomek

Data: 2009-11-01 08:30:13
Autor: Piotrek
Tomek wrote:

Czyżbyś to ty mi wczoraj przysłał spam?

To nie był spam tylko 999 potencjalnych leadów ;-)
Powinieneś był być mu wdzięczny.

Piotrek

Data: 2009-11-01 08:35:57
Autor: Tomek
Dnia 01-11-2009 o 08:30:13 Piotrek <piotrek@pisz.na.berdyczow.info>  napisał(a):

Tomek wrote:
 Czyżbyś to ty mi wczoraj przysłał spam?

To nie był spam tylko 999 potencjalnych leadów ;-)
Powinieneś był być mu wdzięczny.

Ja już mam wystarczającą ilość leadów, i to z ofertami na 20mln ;)

--
Tomek

Data: 2009-11-01 22:57:29
Autor: ąćęłńóśżź
Kara za naruszenie prywatnoś ci
Lepiej nam powiedz, ktĂłry serwer pocztowy umozliwia zmieszczenie 999 adresĂłw w polu 'Do:' lub 'Cc' - bo czasem trudno w jednym mailu
rozesłac np. zaproszenia do wszystkich z roku lub nawet grupy.
JaC

-- -- -

rozeslanie do 1000 klientĂłw firmy adresĂłw email wszystkich innych klientĂłw
kazdy kto byl klientem otrzymal adres e-mail 999 innych klientĂłw

Data: 2009-11-01 08:49:42
Autor: Przemysław Bernat
Dnia Sun, 1 Nov 2009 00:22:31 +0100, aqq napisał(a):

Witam,
jaka kara może mi grozić za rozesłanie (omyłkowe) do 1000 klientów mojej firmy _adresów_e-mail_ wszystkich innych klientów (osoby prywatne oraz firmy)?

W sensie prawnym chyba nic Ci nie grozi. Bardziej martwiłbym się tym, że
jak się kilku wkurzonych znajdzie i zaczną zgłaszać Ciebie do abuse, to
wkrótce jedyną osobą, do której będziesz mógł wysłać maila będziesz Ty sam. --
Pozdrawiam,

Przemek

Data: 2009-11-02 13:18:19
Autor: szerszen
[...]

zadna, adres email nie jest dana osobowa, natomiast mozesz utracic zaufanie klientow ;)

Data: 2009-11-02 12:26:51
Autor: Olgierd

Troszkę uogólniasz. Może być -- ja mam np. adres w formie imię@nazwisko -- i co, też nie jest?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-02 13:04:11
Autor: Smok Eustachy
Dnia Mon, 02 Nov 2009 12:26:51 +0000, Olgierd napisał(a):

Dnia Mon, 02 Nov 2009 13:18:19 +0100, szerszen napisał(a):

zadna, adres email nie jest dana osobowa,

Troszkę uogólniasz. Może być -- ja mam np. adres w formie imię@nazwisko
-- i co, też nie jest?

Przypadkowa zbieżność znaków. :-)

http://pclinuxos.org.pl/

Data: 2009-11-03 10:11:30
Autor: szerszen

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.11.02.12.26.51rudak.org...

Troszkę uogólniasz. Może być -- ja mam np. adres w formie imię@nazwisko
-- i co, też nie jest?

mozna by gdybac, po pierwsze to zalezy od tego co jest zapisane w "who is", a po drugie, czy znalezienie tych danych nie jest, nie pamietam teraz dokladnie tej formulki, ale w kazdym raczy czy kazdy moze je prosto znalezc ;)
obawiam sie ze nie kazdy wie ani ze tam sa, ani jak sie do nich dokopac, wiec z duzym prawdopodobienstwme mozna zalozyc, ze nawet taki adres nie jest dana osobowa

Data: 2009-11-03 09:20:13
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 03 Nov 2009 10:11:30 +0100, szerszen napisał(a):

[...]

Ale co ma do tego Whois czy RIPE? Masz moje imię i nazwisko, masz Google -- czego jeszcze trzeba?

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-03 13:55:06
Autor: szerszen

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.11.03.09.20.13rudak.org...

Ale co ma do tego Whois czy RIPE? Masz moje imię i nazwisko, masz Google
-- czego jeszcze trzeba?

rozumiem ze wyłamujesz sie z powiedzenia, ze nie jednemu psu na imie burek?

mi po wpisaniu mojego imienia i nazwiska w google wyskakuje kilka zupelnie roznych odemnie osob, o skad wiesz ktora jestem ja?

jest nawet zarejestrowana domena bedaca moim nazwiskiem, jak sie okaze ze ktos tam zalozy sobie maila z moim imieniem, to na tej podstawie mnie zidentyfikujesz?

Data: 2009-11-03 13:18:15
Autor: Olgierd

Chyba tak: http://tinyurl.com/olgierdr

mi po wpisaniu mojego imienia i nazwiska w google wyskakuje kilka
zupelnie roznych odemnie osob, o skad wiesz ktora jestem ja?

Nie wiem. I dlatego ustawa nie generalizuje właśnie, lecz stanowi o tym, że ustalenie tożsamości ma być łatwe i wygodne. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-11-03 14:58:29
Autor: szerszen

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.11.03.13.18.15rudak.org...

Chyba tak: http://tinyurl.com/olgierdr

jestes zatem wyjatkiem potwierdzajacym regule ;)

I dlatego ustawa nie generalizuje właśnie, lecz stanowi o tym, że
ustalenie tożsamości ma być łatwe i wygodne.

zgadza sie, nie zaprzeczam

Data: 2009-11-02 14:26:38
Autor: Papa Smerf
Kara za naruszenie prywatności
Órzytkownik "szerszen" napisał :
zadna,

to fakt, bo prafnicy to dupy wołowe!:O)

adres email nie jest dana osobowa, natomiast mozesz utracic zaufanie klientow ;)

poczytaj ustawę o ochronie danych osobowych i nie opowiadaj bzdur!:O)

Data: 2009-11-03 10:13:38
Autor: szerszen

Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:hcmsha$1q7$2atlantis.news.neostrada.pl...

poczytaj ustawę o ochronie danych osobowych i nie opowiadaj bzdur!:O)

czytalem, dane osobowe to takie, na podstawie ktorych mozna zidentyfikowac konkretna osobe, na podstawie adresu email, raczej ciezko to zrobic, nawet jesli to wspomniane imie i nazwisko, oczywiscie sa wyjatki jak np imie.nazwisko@nazwafirmy.pl, to juz mozna by pod dana osobowa podciagnac

Data: 2009-11-03 13:55:26
Autor: Papa Smerf
[...]

hm... nie mam pojęcia co ty czytałes, ale na pewno nie była to ustawa o ochronie
danych osobowych bo ona podaje:
Art. 6.1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie informacje do
ce zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej.

więc wszelkie dane związane z z daną osobą są jej danymi osobowymi, nie wiem co to za bzdurę prubujesz tłumaczyć z tum imieniem i nazwiskiem, bo zgodnie z tym co prubuujesz wcisnąć to nawet te dane nie były by danymi osobowymi i pewnie żedne by nimi nie były:O)

Data: 2009-11-03 05:55:46
Autor: BK
Kara za naruszenie prywatności
On Nov 3, 1:55 pm, "Papa Smerf" <P...@zagurami.zalasami.trala.la>
wrote:
> [...]

z tym co prubuujesz wcisnąć to nawet te dane nie były by danymi osobowymi i

Czasem warto przeczytac troche wiecej niz jeden ustep jednego art. Ja
bym np. zainteresował sie ust. 3 tego samego art.

Adres e-mail qwerty@poczta.onet.pl oczywiscie moze pozwolic na
zidentyfikowanie mnie - ale zgodnie z ust.3 nie bedzie stanowil danej
osobowej.

Data: 2009-11-03 14:55:30
Autor: szerszen

Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:hcpcnm$fcg$3atlantis.news.neostrada.pl...

hm... nie mam pojęcia co ty czytałes, ale na pewno nie była to ustawa o ochronie
danych osobowych bo ona podaje:

na pewno, to kopernik nie zyje, a ty nie rozumiesz co czytasz

no to teraz geniuszu zidentyfikuj osobe po mailu dupa@wp.pl

[...]

jak wyzej, dane te maja umozliwic jednoznaczne zidentyfikowanie konkretnej osoby, w wiekszosci przypadkow, posiadajac adres mailowy nikogo nie zudentyfikujesz w latwy, prosty sposob dostepny wiekszosci ludzi

takze zanim zaczniesz sie spierac, zastanow sie czy rozumiesz co czytasz

Data: 2009-11-03 15:21:42
Autor: Papa Smerf
Kara za naruszenie prywatności
Órzytkownik "szerszen" napisał:
no to teraz geniuszu zidentyfikuj osobe po mailu dupa@wp.pl

ale kto ci każe cokolwiek identyfikować? bo napewno nie ustawa, przeczytaj jeszcze raz akapit: "zidentyfikowanej, lub możliwej do zidentyfikowania"
wybacz, ale ja jestem osobą zidentyfikowaną i moje dane są moimi danymi, na podstawei kturych każdy może mnie zidentyfikjować, w kazdym razie agent tomek napewno!:O)

Data: 2009-11-03 15:30:52
Autor: szerszen

Użytkownik "Papa Smerf" <Papa@zagurami.zalasami.trala.la> napisał w wiadomości news:hcpeej$jhh$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

ty naprawde nie rozumiesz tego co czytasz, albo specjalnie sie droczysz, jesli to pierwsze, to popros kogos aby cu to wytlumaczyl

Kara za naruszenie prywatności