Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?

Data: 2009-10-19 13:29:20
Autor: Brick
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
ZUS ka¿e z³o¿yæ mi korektê deklaracji za 2000 rok. Z³o¿enie tych
korekt jest dla mnie nie na rêkê, bowiem spowoduje naliczenie sporej
dop³aty. Nie mówi±c o tym ¿e trzeba grzebaæ w starych papierach i
generowaæ nowe debilne papierki.

Czy mog± karê jak±¶ przywaliæ za to ¿e nie z³o¿ê tej deklaracji
koryguj±cej?
Pewnie tak, ale wolê zapytaæ, a nu¿ mo¿e ...

Data: 2009-10-20 13:37:04
Autor: wspolna-flaszka.pl
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?

U¿ytkownik "Brick" <suszycki@interia.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:3a594f1b-00d7-43b7-a471-42caa7a1d145g3g2000vbr.googlegroups.com...
[...]

a to sie nie przedawnia?

Data: 2009-10-20 13:37:58
Autor: spp
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
wspolna-flaszka.pl pisze:

a to sie nie przedawnia?

10 lat.

--
spp

Data: 2009-10-26 04:44:17
Autor: Brick
On 20 Pa¼, 12:37, spp <s...@op.pl> wrote:
wspolna-flaszka.pl pisze:

> a to sie nie przedawnia?

10 lat.

A mo¿e poczekaæ a¿ siê przedawni?
Od kiedy to siê mo¿e liczyæ? Zak³adaj±c ¿e od daty obowi±zku z³o¿enia
deklaracji tj np 15.04.2000 to przedawniæ siê powinno 15.04.2010? Nie
wiem nawet gdzie tego szukaæ, w jakich przepisach...

Data: 2009-10-20 22:46:06
Autor: pawelj
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
Czy mog± karê jak±¶ przywaliæ za to ¿e nie z³o¿ê tej deklaracji
koryguj±cej?
Standardowo strasz± kar± 5 tys z³.
No i oczywi¶cie odsetki a te mog± byæ spore za 9-10 lat zw³aszcza od kwoty jak sam mówisz sporej

Pewnie tak, ale wolê zapytaæ, a nu¿ mo¿e ...
Mo¿e sie uda :)
Nie znam nikogo kto by t± karê zap³aci³ :)

--
Pawe³J

Data: 2009-10-26 12:47:31
Autor: spp
Brick pisze:

[...]

Musisz to liczyæ od momentu wezwania do z³o¿enia korekty. :(

--
spp

Data: 2009-10-26 07:25:02
Autor: Jarek Andrzejewski
On 26 Pa¼, 12:47, spp <s...@op.pl> wrote:
Brick pisze:

> [...]
> wiem nawet gdzie tego szukaæ, w jakich przepisach...

Musisz to liczyæ od momentu wezwania do z³o¿enia korekty. :(

eee, chyba siê mylisz, przecie¿ po 10 latach w ogóle przedawni siê
zobowi±zanie, a wiêc i obowi±zek udokumentowania go.
Mo¿na rozwa¿aæ, jakie dzia³ania wstrzymaj± bieg przedawnienia, ale
przecie¿ nie bêdzie ono biec od nowa po ka¿dym z nich?

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-10-26 15:58:57
Autor: Tomek
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
Dnia 26-10-2009 o 15:25:02 Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com>  napisa³(a):

Brick pisze:

> [...]

Mo¿na rozwa¿aæ, jakie dzia³ania wstrzymaj± bieg przedawnienia, ale
przecie¿ nie bêdzie ono biec od nowa po ka¿dym z nich?

Na to wygl±da, w usus jest taki przepis:

art. 25.5b. Bieg terminu przedawnienia zostaje zawieszony od dnia podjêcia  pierwszej
czynno¶ci zmierzaj±cej do wyegzekwowania nale¿no¶ci z tytu³u sk³adek, o  której
d³u¿nik zosta³ zawiadomiony, do dnia zakoñczenia postêpowania  egzekucyjnego.

--
Tomek

Data: 2009-10-26 08:07:35
Autor: Jarek Andrzejewski
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
On 26 Pa¼, 15:58, Tomek <tomekz...@op.pl> wrote:
Dnia 26-10-2009 o 15:25:02 Jarek Andrzejewski <ptja...@googlemail.com>
napisa³(a):

> [...]

której
d³u¿nik zosta³ zawiadomiony, do dnia zakoñczenia postêpowania

No w³a¶nie: "zawieszony" a nie "biegnie od nowa". Ale to i tak pewnie
marne pocieszenie dla twórcy w±tku.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-10-30 00:55:11
Autor: Brick
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
Je¿eli nawet bieg jest zawieszony to niestety nic to nie daje.
Trudno, pewnie z³o¿ê t± korektê i bêdê p³aciæ. Za 10 lat to pewnie
niez³a kwota wyjdzie zw³aszcza ¿e ró¿nice do dop³aty bêd± spore.
Chodzi o brak wp³aty sk³adek za okres urlopu macierzyñskiego. Je¿eli
kto¶ jest zatrudniony (p³aca>minimalnej) i prowadzi DG to p³aci tylko
zdrowotne, ale jak jest na macierzyñskim to p³aci wszystkie sk³adki.
To jest w³a¶nie pro-rodzinna polityka pañstwa.

Nie wiem czy teraz ten przepis jest jeszcze aktualny, ale by³a akcja w
ZUSie i zaczêli o to ¶cigaæ ludzi za okres kiedy ten przepis
obowi±zywa³. Mo¿e tu by³a ju¿ dyskusja na ten temat.

Data: 2009-10-30 09:14:15
Autor: Tomek
Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?
Dnia 30-10-2009 o 08:55:11 Brick <suszycki@interia.pl> napisa³(a):

[...]

Nie wiem czy to o to chodzi, ale teraz jest jaka¶ amnestia odno¶nie  macierzyñskich

--
Tomek

Data: 2009-10-30 10:06:56
Autor: Maddy
Brick pisze:
[...]

Wejd¼ na stronê ZUS, mo¿na ¶ci±gn±æ gotowy wiosek o umorzenie tych sk³adek.
http://e-inspektorat.zus.pl/pliki/formularze/wniosek%20o%20umorzenie.pdf

Trzeba oczywi¶cie z³o¿yæ korekty z których wyniknie zaleg³o¶æ ale razem z nimi sk³ada siê ten wniosek. ZUS umarza sk³adki w³a¶ciwie automatycznie, bo by³a z tego  straszna chryja.

> Nie wiem czy teraz ten przepis jest jeszcze aktualny, ale by³a akcja w
> ZUSie i zaczêli o to ¶cigaæ ludzi za okres kiedy ten przepis
> obowi±zywa³. Mo¿e tu by³a ju¿ dyskusja na ten temat

Przepis obowi±zuje dalej, tylko ZUS zmieni³ interpretacjê - po paru latach informowania m³odych mam, ¿e nie musz± p³aciæ sk³adek na macierzyñskim, zacz±³ ¶ci±gaæ zaleg³o¶ci, parê osób posz³o do s±du i przegra³o. I rozwi±za³ sie worek bo okaza³o siê, ¿e wprowadzono w b³±d tysi±ce kobiet.

Sprawa jest do za³atwienia bezbole¶nie, tylko nie odwlekaj!

--
*** Stosujesz sie do powy¿szych teorii na w³asn± odpowiedzialno¶æ ***

Magdalena "Maddy" Wo³oszyk
JID maddy@esi.com.pl
GG: 5303813

Data: 2009-10-31 10:01:21
Autor: Brick
On 30 Pa¼, 10:06, Maddy <ma...@esi.com.pl> wrote:
Brick pisze:

> [...]

--
*** Stosujesz sie do powy¿szych teorii na w³asn± odpowiedzialno¶æ ***

JID ma...@esi.com.pl
GG: 5303813

Dziêki wielkie, kamieñ spad³ mi z serca, bo ju¿ my¶la³em ¿e bêdzie do
p³acenia kupa pieniêdzy.
Wype³niê ten wniosek i korekty i pojadê do ZUSu to za³atwiæ.

Kara za niez³o¿enie korekty do ZUS?