Karalność za "Polskie Obozy": Jak wyglądałoby przedawnienie?

Data: 2018-02-03 20:10:02
Autor: A. Filip
Karalność za "Polskie Obozy": Jak wyglądałoby przedawnienie?
Jeśli ta nowelizacja ustawy o IPN wejdzie w życie to jak wyglądałaby
kwestia przedawnienia? [Po ilu latach od "występku"?]

--
A. Filip

Data: 2018-02-03 20:36:58
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-02-18 o 20:10, A. Filip pisze:
Jeśli ta nowelizacja ustawy o IPN wejdzie w życie to jak wyglądałaby
kwestia przedawnienia? [Po ilu latach od "występku"?]

Upewnię się - wiesz, ze to będzie od chwili publikacji obowiązywać?

Data: 2018-02-03 21:05:05
Autor: A. Filip
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> pisze:
[...]

Sądzę że "to" wejdzie w życie z w miarę normalnym vacatio legis.
_Pewności_ co do obu kwestii nie mam. Dla mnie wygląda jakby
PiS/Kaczyński potraktowali po protestach wprowadzenie tego w życie
"honorowo" [ coś ala "nie poddamy się komunistom/terrorystom/..."].

Oczywiście zakładam że będzie to dotyczyć czynów popełnionych po wejściu
tego prawa w życie. No  chyba że delikwent już po wejściu w życie
publicznie potwierdzi to co głosił jeszcze przed wejściem w życie
[ wariant mieszany ].

--
A. Filip

Data: 2018-02-03 21:35:15
Autor: J.F.
Dnia Sat, 3 Feb 2018 20:36:58 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
[...]

Ale w ogole jak oni sobie to wyobrazaja - napisze jakis Francuz we
francuskiej gazecie, i co - prokurator ENA wystawi ?
Czy poczekaja az Polske odwiedzi ?

J.

Data: 2018-02-03 21:52:57
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-02-18 o 21:35, J.F. pisze:
[...]

Warunkiem odpowiedzialności za czyn popełniony za granicą jest uznanie
takiego czynu za przestępstwo również przez ustawę obowiązującą w
miejscu jego popełnienia. (art. 111 kk) Jest kilka wyjątków, ale
generalnie w ogóle tej awantury nie pojmuję.

Data: 2018-02-03 22:18:33
Autor: A. Filip
W dniu 03-02-18 o 21:35, J.F. pisze:
[...]

A KK-112 (.1 i .5) to pies? :-)

KK-112.1 IMHO w "banalnych" przypadkach będzie to bardzo ostre
naciąganie prawa.  W przypadkach bardzo grubych zdziwię się jak sądy to
_szybko_ odrzucą.  A czy się interpretacja utrzyma?  Może tak, może nie.
IMHO Raczej nie poza *bardzo* szczególnymi przypadkami.

KK-112.5  Korzyść majątkowa na terytorium RP (szczególnie pośrednia) to
miód na serce każdego prawnika PiS/IPN :-)

https://prawo.money.pl/kodeks/karny/czesc-ogolna/rozdzial-xiii-odpowiedzialnosc-za-przestepstwa-popelnione-za-granica/art-112
Art. 112. Niezależnie od przepisów obowiązujących w miejscu
popełnienia czynu zabronionego, ustawę karną polską stosuje się do
obywatela polskiego oraz cudzoziemca w razie popełnienia:
1) przestępstwa przeciwko bezpieczeństwu wewnętrznemu lub zewnętrznemu
Rzeczypospolitej Polskiej,
[...]
5) przestępstwa, z którego została osiągnięta, chociażby pośrednio,
korzyść majątkowa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

--
A. Filip

Data: 2018-02-04 15:37:03
Autor: Robert Tomasik
W dniu 03-02-18 o 22:18, A. Filip pisze:

[...]

No, napisanie o "polskich obozach śmierci", to ma okrutny związek z
naszym bezpieczeństwem. Od razu możemy od tego utracić niepodległość.
[...]
5) przestępstwa, z którego została osiągnięta, chociażby pośrednio,
korzyść majątkowa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Jak Arab napisze taką głupotę siedząc w Nowym Jorku, to jaką korzyść
majątkową osiągnie w na terytorium RP?

Data: 2018-02-04 16:17:17
Autor: A. Filip
[...]

<ironia> Jak Gross siedząc w USA zaliczy wydanie/wznowienie swoich
"dzieł" (książek) w RP3 to żadnych korzyści majątkowych nie osiągnie
bo on przecież do tych "dzieł" z własnej kieszeni dopłaca? </ironia>

IMHO Pełnego pokrycia przez KK-112.5 nie ma i nie będzie.
IMHO Pokrycie takie by robiło całkiem sporą różnice jak najbardziej jest.

--
A. Filip

Data: 2018-02-04 16:31:59
Autor: Robert Tomasik
W dniu 04-02-18 o 16:17, A. Filip pisze:

[...]

Korzyść osiągnie, ale czy na terenie RP?

Data: 2018-02-04 22:35:22
Autor: Animka
W dniu 2018-02-04 o 16:17, A. Filip pisze:
[...]

Z każdej strony ta biedna Polska jest bita. Przez Żydów, którzy pozwiewali do Ameryki i ciągle im mało i mało-mściwy i wredny naród. Trump nas kiwama rakietach i wizach-jesteśmy ofiarami. Ruskie nas kapują i tylko czekają na nasze potknięcie. czesi odesłali ogrodnikom zatrute jabłka (bardzo mądry naród) i my to musimy  żreć, bo powstawiali nam te odrzucone zatrutr jablka do sklepów. Jabłka twarde jak kamienie. Z roku na rok coraz bardziej twardsze. Biedna ta Polska, oj biedna jak pastuszkowie.

--
animka

Data: 2018-02-05 02:30:20
Autor: grzech
[...]

Animka chrzanić to. Ważne, że mamy wspaniałych rządzących.

Data: 2018-02-05 07:38:41
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-02-05 o 02:30, grzech pisze:

[...]

Wspaniałych nie mamy, ale optymista będzie cieszył się tym, że mniej działają na rzecz innych państw. Pesymista będzie mówił, że nie obniżają podatków, nie zwiększają wolności itp., ale poprzednicy też tego nie robili, a wręcz przeciwnie, więc może nie tego Polacy na razie oczekują...

--
Liwiusz

Data: 2018-02-05 19:52:29
Autor: Animka
[...]

Tak. Z roku na rok coraz lepszych.

--
animka

Data: 2018-02-05 20:08:11
Autor: A. Filip
Animka <animka@to.nie.ja.wp.pl> pisze:
[...]

Jest "Prawo" Kopernika że gorszy pieniądz wypiera lepszy [1].
"Prawo" Animki to że gorsi politycy wypierają lepszych? ;-)

[1] https://pl.wikipedia.org/wiki/Prawo_Kopernika-Greshama

--
A. Filip

Data: 2018-02-05 21:26:11
Autor: Animka
W dniu 2018-02-05 o 20:08, A. Filip pisze:
[...]

O, co to to nie!
Prezydent Duda jest wykształcony, nigdy nie duka, czyli nie czyta z kartki, a jakby coś czytał to czytałby płynnie.

--
animka

Data: 2018-02-05 07:46:44
Autor: A. Filip
[...]

*Tu* jest grupa PRAWO.  Jaki związek to co napisałaś ma z PRAWEM?

Dla polityki i "narzekań ogólnych" są inne grupy usenetowe którym
(szybka) śmierć z wyludnienia jeszcze nie grozi.

--
A. Filip

Data: 2018-02-05 19:55:10
Autor: Animka
W dniu 2018-02-05 o 07:46, A. Filip pisze:
[...]

Oho. Już wiem.

--
animka

Data: 2018-02-04 09:45:11
Autor: Sonn
W dniu 03-02-18 o 21:35, J.F. pisze:
[...]

Bo to tylko przepis dla zidiociałego elektoratu pisowskiego, który wszystko łyka jak gęś kluski i jeszcze się cieszy że jest robiony w wała.
Oczywistą oczywistością jest, że ten przepis będzie martwy poza Polską i tylko idioci się się cieszą, jak to PiS broni "honoru i dobrego imienia Polski". Szkoda słów na głupotę tego narodu.

--
Sonn

Data: 2018-02-03 22:01:45
Autor: A. Filip
"J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> pisze:
[...]

Zasadniczo w podanym konkretnym przypadku ENA "może być nieskuteczny" ;-)
Zatrzymanie w Polsce oczywiście wchodzi w grę.  Polska nie zajmie
wojskiem Nikaragui by Noriegę postawić przed polskim sądem. Polska nie
wyśle komandosów do Argentyny by porwać Eichmanna celem skazania na śmierć.

Ale jak jakiś obywatel RP napisze "to" w jakiejś "Gazecie Wyborczej" to
sprawa będzie całkiem inna, nieprawdaż?

Dodatkowy przypadek to ludzie "także z polskim obywatelstwem" którym
można cofnąć (albo nie odnowić) paszportu Schengen.  W Izraelu
"w kolejkach stali" po polskie obywatelstwo czy po paszport Schengen?
Pozbawić obywatelstwa się nie da, cofnąć paszport albo go nie odnowić
da się jak najbardziej. Bez cennego paszportu Schengen zainteresowany
pewnie sam się często obywatelstwa zrzeknie :-)

--
A. Filip

Data: 2018-02-03 22:50:00
Autor: J.F.
Dnia Sat, 03 Feb 2018 22:01:45 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):
[...]

No wlasnie.

Zatrzymanie w Polsce oczywiście wchodzi w grę.  Polska nie zajmie
wojskiem Nikaragui by Noriegę postawić przed polskim sądem. Polska nie
wyśle komandosów do Argentyny by porwać Eichmanna celem skazania na śmierć.

cos mi chodzi po glowie ... a celnikow wyslac nie moze ?

Ale jak jakiś obywatel RP napisze "to" w jakiejś "Gazecie Wyborczej" to
sprawa będzie całkiem inna, nieprawdaż?

Ale czy sie taki znajdzie ?
A nawet jak sie znajdzie, to czy ktos inny na to bez ustawy zwroci
uwage ?
Pod tym wzgledem jestesmy chyba dobrze wyedukowani ?

[...]

Pojedzie do Francji i poprosi o azyl, bo w Polsce przesladowany za
poglady. I nawet nie beda mogli wydalic w razie odmowy, bo nawet z
niewaznym paszportem ciagle obywatel kraju unii :-)

J.

Data: 2018-02-04 09:46:30
Autor: Sonn
W dniu 2018-02-03 o 22:01, A. Filip pisze:
[...]

Ile znasz takich przypadków aby Polacy pisali o "polskich obozach śmierci"?

--
Sonn

Data: 2018-02-06 12:29:44
Autor: Olin
[...]

Spoko. Tomasz Kaczmarek omami oszczerczynię białą tapicerką i sama
przyjedzie do naszej opluwanej ojczyzny. W przypadku oszczerców widzę pole
do popisu dla Magdaleny Ogórek, oczywiście po odpowiednim przeszkoleniu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

,,Nie ma takiego problemu, ani osobistego, ani rodzinnego, ani narodowego,
Różańca"
Matka Boża do s. Łucji

Data: 2018-02-08 20:31:10
Autor: the_foe
[...]

Przecież do Polski wjedziesz na DO. Polski ofc.

--
@foe_pl

Data: 2018-02-08 20:48:46
Autor: Shrek
W dniu 08.02.2018 o 20:31, the_foe pisze:

Przecież do Polski wjedziesz na DO. Polski ofc.

Chodzi o to, że mając obywatelstwo polskie może się poruszać po calej strefie schengen bez ograniczeń. Jako obywatel Izraela tak nie ma.

Shrek

Data: 2018-02-08 20:58:20
Autor: A. Filip
Shrek <1@wp.pl> pisze:
[...]

Jak rozumiem RP3 ma kontrolę nad wydawaniem/odnawianiem dokumentów
udowadniających "obywatelstwo RP3 i tożsamość" na potrzeby kontroli
granicznych.  W tym przypadku chodzi o wjazd do innych niż Polska
państw.  Chęć wjazdu _do Polski_ nie jest w tym przypadku problemem ;-)

Wersja słaba: nie wydać kolejnych dokumentów i czekać aż się stare
przeterminują.  Wersja silna: unieważnić (po bazach danych Schengen)
ważność wydanych dokumentów.

--
A. Filip

Data: 2018-02-08 22:40:16
Autor: Shrek
W dniu 08.02.2018 o 20:58, A. Filip pisze:

Jak rozumiem RP3 ma kontrolę nad wydawaniem/odnawianiem dokumentów
udowadniających "obywatelstwo RP3 i tożsamość" na potrzeby kontroli
granicznych.

Jestem przekonany że tak. Jestem prawie przekonany, ze n unieważnionym paszporcie nie przejdziesz kontroli przy wjeździe do strefy.

Shrek

Data: 2018-02-09 13:48:06
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5ig3v$534$6@node1.news.atman.pl...
[...]

Co znaczy "nie przejdziesz" ?
Byloby to dosc ciekawe, gdyby watpliwosci trzeba wyjasniac w Warszawie, a nie mozna sie do niej dostac.

No dobra, mamy lotniska, mamy bezposrednie loty z wielu krajow, mamy porty ... takie Czechy maja juz tylko lotniska :-)

J.

Data: 2018-02-09 14:06:46
Autor: A. Filip
[...]

To na granicy (także lotnisku) nie ma choćby procedury
"zwrotu do kraju nadawcy"?

Przy czym żeby była  jasność: może być różnica między tym co sobie
"ktoś bardziej znany" załatwi z góry przed wjazdem i "standardową masówką".
Jak rozumiem rozmawiamy o "standardowej masówce" i trzymaniu się na
granicy  procedur bez "super wyjątków".

--
A. Filip

Data: 2018-02-09 14:27:49
Autor: Shrek
W dniu 09.02.2018 o 13:48, J.F. pisze:

[...]

Normalnie - nie przepuszczą przez bramkę.

Data: 2018-02-09 17:48:07
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5k7kl$iu3$3@node2.news.atman.pl...
[...]

I co dalej ?

A w szczegolnosci to mi dwa pytania chodza:
-powiedzmy ze sie Polak zasiedzial za granica i waznosc paszportu mu sie skonczyla. Czy komputerom cos sie pomylilo. Czy mandatu w Warszawie nie zaplacil.
Teraz laduje np z Argentyny w takim np Paryzu, i co dalej ?

-SM Warszawy strasznie chce od niego tej kwoty mandatu, a Francuzi go za bramka trzymaja ? Gdzie tu sens, gdzie logika ?

J.

Data: 2018-02-09 17:59:31
Autor: Shrek
W dniu 09.02.2018 o 17:48, J.F. pisze:

Co znaczy "nie przejdziesz" ?
Byloby to dosc ciekawe, gdyby watpliwosci trzeba wyjasniac w Warszawie, a nie mozna sie do niej dostac.

Normalnie - nie przepuszczą przez bramkę.

I co dalej ?

Zawrócą skąd przyleciał/przypłynął/przyjechał/przyszedł. No ewentualnie "terminal";)

[...]

Obstawiam telefon do ambasady. A potem to po uważaniu.

-SM Warszawy strasznie chce od niego tej kwoty mandatu, a Francuzi go za bramka trzymaja ? Gdzie tu sens, gdzie logika ?

Za mandaty to chyba nie wypuszczają a nie niewpuszczają:P

Shrek

Data: 2018-02-09 19:11:03
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5kk1j$gf1$1@node2.news.atman.pl...
[...]

Telefon brzmi bardzo rozsadnie ... ale po co, pan jest za bramka, pan nas nie obchodzi :-P

-SM Warszawy strasznie chce od niego tej kwoty mandatu, a Francuzi go za bramka trzymaja ? Gdzie tu sens, gdzie logika ?

Za mandaty to chyba nie wypuszczają a nie niewpuszczają:P

No widzisz - jest gdzies w bazie zastrzezenie, Francuzi nie powinni zatrzymac przy przylocie ?

Poza tym pisales o podwojnym ... wyjedzie na izraelski paszport.
Tylko sie pewnie beda pytac gdzie wiza :-)

J.

Data: 2018-02-09 20:15:35
Autor: Shrek
W dniu 09.02.2018 o 19:11, J.F. pisze:

Teraz laduje np z Argentyny w takim np Paryzu, i co dalej ?

Obstawiam telefon do ambasady. A potem to po uważaniu.

Telefon brzmi bardzo rozsadnie ... ale po co, pan jest za bramka, pan nas nie obchodzi :-P

Dlatego piszę, że po uważaniu. Myślę, że jak nie podpadł, to mu jakiś tymczasowy dokument wystawią. Zresztą - bez ważnego paszportu i ewentualnie wizy szansa na dostanie się na pokład jest przyzerowa.

Poza tym pisales o podwojnym ... wyjedzie na izraelski paszport.
Tylko sie pewnie beda pytac gdzie wiza :-)

No właśnie dlatefo niektórzy Izraelici żyją w superpozycji - nie lubią Polaków, ale są Polakami:)

Shrek

Data: 2018-02-09 18:02:37
Autor: A. Filip
[...]

A gdzie go na pokład samolotu wpuścili z nieważnym paszportem?
[ To też się może zdarzyć ale powinno się zdarzać wyjątkowo ]

--
A. Filip

Data: 2018-02-09 19:06:44
Autor: J.F.
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:anfi+6t88xc9aaf-i295@wp.eu...
[...]

Wszedzie, po co im nielegalny imigrant :-)

A skad maja np w Argentynie wiedziec, ze paszport "uniewazniono" ?

J.

Data: 2018-02-08 23:26:47
Autor: Robert Tomasik
W dniu 08-02-18 o 20:58, A. Filip pisze:

Wersja słaba: nie wydać kolejnych dokumentów i czekać aż się stare
przeterminują.  Wersja silna: unieważnić (po bazach danych Schengen)
ważność wydanych dokumentów.

No ale nie można sobie tak dla hecy unieważniać paszportu. Paszport jest
dokumentem związanym z obywatelstwem. Obywatelstwo polskie się ma (i
paszport się należy), albo nie ma (i paszportu nie dostaniesz).
Cofnięcie obywatelstwa, to dość poważna sprawa.

Data: 2018-02-09 01:07:33
Autor: RadoslawF
[...]

Unieważnienie paszportu nie oznacza cofnięcia obywatelstwa.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-09 00:30:08
Autor: Marcin Debowski
On 2018-02-09, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

Nikt nie twierdzi, że oznacza, ale jak posiadasz obywatelstwo to po spełnieniu określonych warunków, różnych od widzimisie urzednika, paszport nalezy się jak psu buda.

--
Marcin

Data: 2018-02-09 02:39:07
Autor: RadoslawF
[...]

Mogą nie być różne od widzimisię panów posłów.

Pozdrawiam

Data: 2018-02-09 09:22:05
Autor: A. Filip
On 2018-02-09, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

[...]

O cofnięciu obywatelstwa jest w konstytucji (zakaz).
O wydawaniu, odnawianiu i wycofywaniu paszportu może decydować
"zwykła ustawa" i decyduje ustawa której dziesięć lat stuknęło.

http://www.msz.gov.pl/resource/8987ec34-a031-499e-aa13-b2bc3306aedc

--
A. Filip

Data: 2018-02-08 21:28:42
Autor: the_foe
W dniu 2018-02-08 o 20:48, Shrek pisze:
[...]

mowa była o sytuacji w której Izraelita ma polskie obywatelstwo.

--
@foe_pl

Data: 2018-02-08 21:37:36
Autor: A. Filip
the_foe <the_foe@costamcostam.pl> pisze:
[...]

Była mowa o sytuacji w której osoba (tylko lub nie tylko) z Polskim
obywatelstwem odnosiłaby "paszportowe" (Schengen) korzyści z tego
obywatelstwa. Odnosiła je szerokim łukiem omijając terytorium RP3 i
możliwość zatrzymania przez władze RP3 bez konieczności ekstradycji.

--
A. Filip

Data: 2018-02-08 23:28:54
Autor: Robert Tomasik
W dniu 08-02-18 o 21:37, A. Filip pisze:

[...]

Europejski Nakaz Aresztowania, to poważna prawa i nikt nie będzie w ten
sposób ścigał autorów jakiś wypowiedzi za granicą.

Data: 2018-02-09 13:42:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5a7ccf26$0$569$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

A przestepstwo zagrozone 3-letnim wiezieniem to nie jest powazne ?

Poza tym badz pewien, ze sie zaraz znajda jacys dyzurni, co sie beda pytac czemu prokurator nie sciga :-)

J.

Data: 2018-02-08 22:43:13
Autor: Shrek
W dniu 08.02.2018 o 21:28, the_foe pisze:

[...]

Zgadza się. I o tym, że z Polską to on się czuje związany, bo mu się polski paszport bardziej podoba od Izraelskiego w strefie schengen.

Data: 2018-02-09 19:52:41
Autor: J.F.
Użytkownik "Shrek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:p5i9is$534$5@node1.news.atman.pl...
[...]

Eee - a gdzie po strefie Schengen nie wolno ?

Bo kontroli niemal nie ma, to do wszystkich krajow sie da :-)

No i zeby sie do strefy dostac to potrzeba wizy ... "schengenskiej", a nie tam polskiej.

J.

Data: 2018-02-09 20:16:28
Autor: Shrek
W dniu 09.02.2018 o 19:52, J.F. pisze:

Eee - a gdzie po strefie Schengen nie wolno ?

Bez wizy - no nigdzie.

Shrek

Data: 2018-02-10 08:37:55
Autor: Liwiusz
W dniu 2018-02-09 o 19:52, J.F. pisze:
Bo kontroli niemal nie ma, to do wszystkich krajow sie da :-)

Kontrole są, ale nie zawsze. Za to mogą być nie tylko na granicach.

--
Liwiusz

Karalność za "Polskie Obozy": Jak wyglądałoby przedawnienie?