Karalność pracownika

Data: 2010-08-12 19:25:12
Autor: Jotte
Karalność pracownika
Chodzi o pracownika dydaktycznego (nauczyciela) zatrudnionego w szkole na podstawie Karty Nauczyciela.
Stosunek pracy takiego nauczyciela wygasa z mocy prawa (art. 26 ust. 1 pkt 3) w razie prawomocnego skazania za przestępstwo popełnione umyślnie.
Skąd organ zatrudniający nauczyciela dowiaduje się o takim fakcie?
Oskarżony wcale nie musi w toku postępowania ujawnić gdzie pracuje i w jakim charakterze (zresztą w ogóle nic nie musi ujawniać, a nawet może kłamać do woli).
Czy sąd zasięga w tej mierze informacji gdzieś i przekazuje?
Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

--
Jotte

Data: 2010-08-12 12:36:00
Autor: witek
Karalność pracownika
Jotte wrote:
[...]

dokładnie na tej samej zasadzie jak bank o śmierci posiadacza konta.
Jak ktoś im powie.
Zatrudniany nauczyciel składa oświadczenie, że nie był karany.
Raczej nikt tego nie weryfikuje.
Potem juz nikt sie tym nie interesuje dopoki ktos sprawy nie wygrzebie.

Data: 2010-08-17 07:28:48
Autor: Jacek Skowroński
Karalność pracownika
PT witek scripsit:
Jotte wrote:
[...]

Kiedyś wystarczyło oświadczenie, a teraz trzeba przedstawić zaświadczenie o
niekaralności.

--
Jacek Skowroński                                        http://jacek.alauda.pl

Data: 2010-08-14 16:41:51
Autor: kam
Karalność pracownika
W dniu 2010-08-12 19:25, Jotte pisze:
[...]

może (a nawet powinien - z tym że bardziej już prokurator) zasięgnąć

> Jeśli tak, to na jakiej podstawie?

zasięga - bo jest mu to często potrzebne do określenia wymiar kary
przekazuje - poszukałbym w kkw

KG

Data: 2010-08-14 17:11:19
Autor: Jotte
Karalność pracownika
W wiadomości news:i469v4$ijo$1news.onet.pl kam <k@k.pl> pisze:

[...]
Gdzie zasięga? W US, ZUS?

Jeśli tak, to na jakiej podstawie?
zasięga - bo jest mu to często potrzebne do określenia wymiar kary
Chodzi mi o podstawę prawną.

przekazuje - poszukałbym w kkw
Będę czytał.

--
Jotte

Data: 2010-08-14 20:17:46
Autor: kam
Karalność pracownika
W dniu 2010-08-14 17:11, Jotte pisze:
Czy sąd zasięga w tej mierze informacji gdzieś i przekazuje?
może (a nawet powinien - z tym że bardziej już prokurator) zasięgnąć
Gdzie zasięga? W US, ZUS?

może
choć zazwyczaj tego nie robi, poprzestając na oświadczeniu oskarżonego (zarówno co do miejsca zatrudnienia, jak i wysokości dochodów)

Chodzi mi o podstawę prawną.

podstawa prawna udzielenia informacji przez odpowiednie instytucje zazwyczaj jest w ustawach regulujących ich działalność
a określenie tego, co w ramach postępowania należy ustalić - w kpk

KG

Data: 2010-08-14 21:11:44
Autor: Jotte
Karalność pracownika
W wiadomości news:i46mju$ctd$1news.onet.pl kam <k@k.pl> pisze:

[...]
Oskarżony nie musi tego ujawniać.
Ani w śledztwie, ani w czasie rozprawy. Co więcej może łgać do woli.
W zasadzie bezkarnie.

[...]
Poszukam, choć to benedyktyńska robota.
Miałem nadzieję, że ktoś po prostu wie i mi powie.

--
Jotte

Data: 2010-08-14 21:58:01
Autor: kam
Karalność pracownika
W dniu 2010-08-14 21:11, Jotte pisze:
Poszukam, choć to benedyktyńska robota.

poszukaj w ogólnych przepisach dotyczących postępowania i postępowania przygotowawczego

KG

Data: 2010-08-18 10:53:47
Autor: Gotfryd Smolik news
Karalność pracownika
On Sat, 14 Aug 2010, Jotte wrote:

[...]

  Może tu:

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ordynacja-podatkowa-1_2_129.html
+++
art. 297
§ 1. Akta, w tym akta zawierajšce informacje wymienione w art. 182, naczelnicy urzędów skarbowych oraz naczelnicy urzędów celnych udostępniajš wyłšcznie:
[...]
3) sšdom lub prokuratorowi - w zwišzku z toczšcym się postępowaniem,
[...]
7) służbom ochrony państwa, Agencji Wywiadu, Centralnemu Biuru Antykorupycjnemu, Policji, Żandarmerii Wojskowej, [...]
-- -

  Nie chciało mi się sprawdzać w jakim zakresie stosuje się przepisy
Ordynacji podatkowej do celów ZUS, ale albo w Ordynacji albo
w ustawie o SUS powinno być odesłanie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-18 11:34:58
Autor: Tomek
Karalność pracownika
Dnia 18-08-2010 o 10:53:47 Gotfryd Smolik news <smolik@stanpol.com.pl>  napisał(a):

  Nie chciało mi się sprawdzać w jakim zakresie stosuje się przepisy
Ordynacji podatkowej do celĂłw ZUS, ale albo w Ordynacji albo
w ustawie o SUS powinno być odesłanie.

To jest instynkt samozachowawczy, nie tak dawno bodajĹźe jureq to odesłanie  wkleił - i DSL mi się zaciął :)

--
Tomek

Data: 2010-08-18 17:37:28
Autor: Jotte
Karalność pracownika
W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1008181030160.3336quad Gotfryd Smolik
news <smolik@stanpol.com.pl> pisze:

[...]
Przyznam, że nie rozumiem.
Znaczy, że sąd miałby sprawdzać w ZUSie gdzie podsądny pracuje, a potem informować dyrektora szkoły o toczącym się postępowaniu/skazaniu/uprawomocnieniu??

--
Jotte

Data: 2010-08-20 01:53:50
Autor: Gotfryd Smolik news
Karalność pracownika
On Wed, 18 Aug 2010, Jotte wrote:

Znaczy, że sąd miałby sprawdzać w ZUSie gdzie podsądny pracuje,

  Sądziłem że o podstawę prawną do tego chodzi.

a potem informować dyrektora szkoły o toczącym się postępowaniu/skazaniu/uprawomocnieniu??

  To ja chyba nie doczytałem pytania.
  Chodzi o podstawę prawną zdobywania informacji o pracowniku
od US/ZUS przez pracodawcę??

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-08-20 18:07:25
Autor: Jotte
Karalność pracownika
W wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1008200152000.2740quad Gotfryd Smolik
[...]

No to przeczytaj po prostu mój post inicjujący wątek.
Tam jest o co pytam.
Pomińmy sytuację, w której dyrektor szkoły np. corocznie wysyła zapytanie o karalność wszystkich nauczycieli podległej sobie placówki, bo to wiadomo, że może zrobić.

--
Jotte

Data: 2010-08-16 21:38:57
Autor: Milosz K.
Karalność pracownika
W rozumieniu Art. 49 pkt 6 ustawy o promocji zatrudnienia z dnia .20.IV.2004 "bezrobotnych, którzy po odbyciu kary pozbawienia wolności nie podjęcli zatrudnienia" traktuje się jako osoby będące "w szczególnej sytuacji na rynku pracy, a co za tym idzie mogą być dodatkowo stosowane art 50-61a tejże ustawy, a co za tym idzie do 6 miesięcy od terminu rejestracji powinna być im przedstawiona oferta pracy w ramach:
 - szkolenia
- stażu
- podjęcia pracy zarobkowej
- zatrudnienia
- umowy o prace interwencyjne lub roboty publiczne

Warto o tym pamietać, bo chociaż w jakimś sensie jest to paradoks (że "kwiat polskiego społeczeńśtwa" który miał konflikt z prawem jest z tego tytułu w pewien sposób na rynku pracy "nobilitowany"), to możesz się na tej podstawi uiegać o staż, prace interwencyjne, lub inną formę zatrudnienia/odbycia kursu przygotowawczego pod kątem podjęcia ew. pracy. Co ciekawe wszystko to, jeżeli uda się na coś takiego przy odrobinie przychylności "załapać" jest finansowane ze środków funduszu pracy, nie "ciągnąc po kieszeni pracodawcy", lecz Starostę, pod którego podlega określony urząd.. Dlatego warto o tym pamiętać rejestrując się w UP i wbrew pozorom coś takiego można "przekuć" w zaletę pracownika, którego zatrudnienie finansuje po części lub w całości Starosta

Pozdrawiam, M.

--
http://www.sciaga.pl/profil/miloszk/ - kompendium wiedzy z politologii
 .