Karambol na autostradzie, zasady postępowania.

Data: 2017-01-27 00:09:26
Autor: Bolko
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
https://youtu.be/Pn8SJ3WeLDA

To są zdjęcia z wczoraj na A1 po fakcie.

Sytuacja hipotetyczna.
Jadę z rodziną i się zatrzymałem bo się nie da jechać dalej*.
Właczam awaryjne i jak przeżyć cało?
Są jakieś zasady postępowania w takich przypadkach?

(*) Zatrzymuje się oczywiście nie z własnej winy.
WSZYSTKIE pasy zablokowane.

Data: 2017-01-27 09:31:17
Autor: Chris
W dniu 2017-01-27 o 09:09, Bolko pisze:
[...]

Zostawiasz auto i uciekasz jak najdalej w pole albo jak masz barierki to na przód całego karambolu. Auto starasz się zawsze zatrzymać po zew. stronie pasów (jadą lewym najbliżej lewe, jadąc prawym blisko prawej) tak żeby była linia na środku dla pojazdów służb.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-01-27 10:22:41
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Niebezpieczne, mogą Cię skasować przy otwieraniu drzwi / wychodzeniu.

-- -- -
Zostawiasz auto i uciekasz jak najdalej w pole albo jak masz barierki to na przód całego karambolu.

Data: 2017-01-27 05:52:26
Autor: Bolko
W dniu piątek, 27 stycznia 2017 10:22:28 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Niebezpieczne, mogą Cię skasować przy otwieraniu drzwi / wychodzeniu.

-- -- -
> Zostawiasz auto i uciekasz jak najdalej w pole albo jak masz barierki to na przód całego karambolu.

No właśnie tak się zastanawiam czy ma to sens.
Na autostradzie generalnie auta zasuwają >100km/h
Za nim ja wypnę pasy + żona + dzieciaki i staniem obok drzwo to z pięć sekund minie na bank.
A do tego trzeba dołożyć chwile na podjęcie decyzji czy zostajemy czy ewakuacja
A z tyłu przecież jadą następni.

Data: 2017-01-27 15:09:09
Autor: Myjk
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Fri, 27 Jan 2017 05:52:26 -0800 (PST), Bolko
No właśnie tak się zastanawiam czy ma to sens.

Ruskie się nie zastanawiają. Bez wyjątków stają na środku obwodnicy czy
innej autostrady po lekkiej nawet kolizji, czasem próbują na środku nawet
reperować samochód (jak np. złapią gumę). Oni się nie mogą mylić, to musi
być bezpieczne!

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-27 15:35:31
Autor: Hinek
W dniu 27.01.2017 o 15:09, Myjk pisze:
[...]

Napisz jeszcze, że w onucach, pijani itd...
Żenada

--

Hinek

-- -

Data: 2017-01-27 15:55:29
Autor: Myjk
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Fri, 27 Jan 2017 15:35:31 +0100, Hinek
Napisz jeszcze, że w onucach, pijani itd...

Zdarza się, ale regułą, jak to sugerujesz, pewnie nie jest. Wystarczy sobie popatrzeć na filmy z ichniejszych rejestratorów. Czy mają
takie prawo, że muszą się tak zachować, czy wrodzoną fanaberię, to już
raczej mało istotne. Amerykańce pierwsze co robią, to spieprzają na pobocze
-- pewnie dlatego, że nakazali im bardziej dbać o bezpieczeńśtwo ludzi niż
o porysowaną blachę.

Żenada

No to jak miałeś ciężki dzień, po prostu nie pisz.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-27 10:38:00
Autor: Chris
W dniu 2017-01-27 o 10:22,  ąćęłńóśźż pisze:
Niebezpieczne, mogą Cię skasować przy otwieraniu drzwi / wychodzeniu.

Lepiej uciec niż czekać na TIR-a w plecy ...

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl

Data: 2017-01-27 14:38:28
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Bo na pewno wiesz, że TIR w plecy Ci wjedzie, ale nikt Cię nie skasuje po wyjściu drzwiami (kierowcy / pasażera)?
BTW oczywiście ubierasz odblaskową kamizelkę PRZED wyjściem z auta?

-- -- -
Lepiej uciec niż czekać na TIR-a w plecy.

Data: 2017-01-27 06:07:12
Autor: Bolko
W dniu piątek, 27 stycznia 2017 14:48:14 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
Bo na pewno wiesz, że TIR w plecy Ci wjedzie, ale nikt Cię nie skasuje po wyjściu drzwiami (kierowcy / pasażera)?
BTW oczywiście ubierasz odblaskową kamizelkę PRZED wyjściem z auta?
Nie wiem jak Ty ale ja mam jedną, gdzieś schowaną.
A mam cztery osoby na pokładzie.

Poza tym kamizelka się przyda gdy sytuacja jest "opanowana".
Czyli jest miejsce i czas żeby zahamować.

Pytanie co w sytuacji jak na filmie:
- walnąłeś przodem, - silnik kaput, - jesteś na środku jezdni
- cztery osoby na pokładzie

Patrzysz w lusterko wsteczne:

czysto
co robisz?

widzisz nad jeżdzające światła
co robisz?

Oczywiście mówimy cały czas o drodze dwujezdniowej gdzie każdy jedzie najszybciej jak potrafi auto.

-- -- -
> Lepiej uciec niż czekać na TIR-a w plecy.

Mój z kolega z pracy tak zginą na gierkówce na światłach w nocy.

Data: 2017-01-27 15:49:08
Autor: J.F.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:887e30b4-40f8-4be8-b7df-58129f75f01b@googlegroups.com...
[...]

W Austrii ponoc dlatego trzeba 4, 5 czy na ile tam auto zarejstrowane.

[...]

A ruch jaki ?
Na wysadzanie rodziny moze byc za pozno. A jesli widzisz kawal pustej drogi, to i oni widza twoje awaryjne.

Ale jakby byl czas i np za gorka czy zakretem to bym chyba uciekl gdzies za barierke, poki by sie sytuacja nie wyklarowala.

W USA zalecenie jest proste - siedziec w aucie, nie wychodzic nawet na poboczu.
W Polsce ponoc zaleca sie uciec w bezpieczne miejsce ... ale kto zaleca ?

J.

Data: 2017-01-28 08:34:19
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Bo Cię policja zastrzeli ;-))

-- -- -
W USA zalecenie jest proste - siedziec w aucie, nie wychodzic nawet na poboczu.

Data: 2017-01-30 07:48:57
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2017-01-27 o 15:49, J.F. pisze:
W USA zalecenie jest proste - siedziec w aucie, nie wychodzic nawet na
poboczu.

Tam zwykle nie ma barierek na autostradzie

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-02-01 09:26:21
Autor: Tadeusz
W dniu 2017-01-27 o 09:31, Chris pisze:

tak żeby była linia na środku dla pojazdów służb.

na autostradzie to masz do tego celu pas awaryjny...

Data: 2017-02-01 10:05:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-01 o 09:26, Tadeusz pisze:
W dniu 2017-01-27 o 09:31, Chris pisze:

tak żeby była linia na środku dla pojazdów służb.

na autostradzie to masz do tego celu pas awaryjny...

Taki paradoks. Wszystkie poradniki mówią, aby zostawiać środek dla pojazdów uprzywilejowanych.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 01:35:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
-- Taki paradoks. Wszystkie poradniki mówią, aby zostawiać środek dla pojazdów uprzywilejowanych.

pas awaryjny ma swoja funkcje i moze byc zajety przez pojazdy ktore ulegly awarii co czesto zdarza sie np w korkach, moze byc tez przerwany na zjazdach/wjazdach, mostach itp dlatego zamiast tworzyc wyjatki zdecydowano sie na taka regule

P.

Data: 2017-02-01 10:21:42
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Daj link do księgarni.

-- -- -
Wszystkie poradniki

Data: 2017-02-01 10:25:02
Autor: Liwiusz
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
W dniu 2017-02-01 o 10:21,  ąćęłńóśźż pisze:
Daj link do księgarni.

-- -- -
Wszystkie poradniki

http://moto.wp.pl/bandyckie-zachowanie-na-drodze-kierowcy-blokuja-korytarz-ratunkowy-na-a4-6048866649907841a

"znaczna część poruszających się po naszej sieci autostrad wie, że w przypadku utknięcia w korku na takiej drodze, należy zjechać ku krawędzi jezdni tak, by pomiędzy samochodami bez kłopotu zmieściła się karetka lub pojazd straży pożarnej."

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 10:45:09
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
No zabacz, jak kłamią.
Niech zgadnę: portal jedynie polskojęzyczny?

-- -- -
znaczna część poruszających się po naszej sieci autostrad wie

Data: 2017-01-27 10:17:36
Autor: spider
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
A ja się zastanawiam jak działa i czy działa w takiej sytuacji ubezpieczenie OC.
Da się w ogóle ustalić kto w kogo uderzył?

Data: 2017-01-27 10:49:02
Autor: tck

Użytkownik "spider" <"spajder[wytnij]"@wp.pl> napisał w wiadomości news:588b1031$0$640$65785112news.neostrada.pl...
A ja się zastanawiam jak działa i czy działa w takiej sytuacji ubezpieczenie OC.
Da się w ogóle ustalić kto w kogo uderzył?

coś tam ustalają
a jak już jest kanapka i nie wiadomo kto najpierw w kogo co to przód z ewentualnego AC a tył z OC tego co najechał i tak dalej

--
pozdr

Tomasz

tck(at)top.net.pl

Data: 2017-01-30 23:39:10
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 27 Jan 2017 10:49:02 +0100, tck napisał(a):

[...]

Zawsze należy zaznawać, że były dwa uderzenia - pierwsze z tyłu, drugie z
przodu ;)

Data: 2017-01-27 12:10:03
Autor: Myjk
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Fri, 27 Jan 2017 10:17:36 +0100, spider
Da się w ogóle ustalić kto w kogo uderzył?

Najlepiej mieć kamerę. Jak zwykle.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-27 19:50:57
Autor: T.
W dniu 2017-01-27 o 12:10, Myjk pisze:
Fri, 27 Jan 2017 10:17:36 +0100, spider

Da się w ogóle ustalić kto w kogo uderzył?

Najlepiej mieć kamerę. Jak zwykle.

Zależy - czy się bije czy jest się bitym :-)

Data: 2017-01-27 11:27:53
Autor: T.
[...]

Spierdzielać w bok i to daleko - są na YT filmiki, gdzie widać jak zagapiony trucker wyjeżdża w pole - to nawet kilkadziesiąt metrów. Po zamknięciu drogi policja pozwala wycofać w odpowiednio bezpiecznych warunkach do najbliższego zjazdu.
T.

Data: 2017-01-30 23:41:13
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 27 Jan 2017 11:27:53 +0100, T. napisał(a):

[...]

No i właśnie nie wiem czy ucieczka w bok to dobry pomysł - bo przecina się
potencjalny tor jazdy tych którzy właśnie na bok będą próbowali uciekać, a
będą lecieć bardzo daleko po trawie poza drogą.

Wydaje mi się że jak już uciekać to do przodu.

No i jednak dobrze to przemyśleć, bo póki siedzi się w samochodzie
zwróconym w kierunku jazdy, to tak naprawdę groźna jest tylko dobrze
rozpędzona ciężarówka.
A jak się z niego wysiądzie to groźne staje się już wszystko.

Data: 2017-01-31 05:12:12
Autor: sczygiel
W dniu poniedziałek, 30 stycznia 2017 23:44:16 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:

> [...]

rozpędzona ciężarówka.
A jak się z niego wysiądzie to groźne staje się już wszystko.

Ja mysle ze najlepszym rozwiązaniem jest mieć CB i wiedzieć co gdzie sie dzieje i zablokować autostrade powoli i do tego jeszcze przed mgłą.

Tyle że to i tak pewnie niewiele da bo nie raz i nie dwa takie karambole tworzyły korki w które wbijali sie nastepni. No i mamy już dwa karambole...

Data: 2017-01-31 15:46:49
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.

Powitanko,

Ja mysle ze najlepszym rozwiązaniem jest mieć CB

No właśnie to mnie zastanawia. Przecież kierownicy "dużych" zwykle mają CB. Nikt nikogo nie ostrzegł?

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa

Data: 2017-01-31 22:52:28
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-01-31 o 15:46, Pawel "O'Pajak" pisze:

Ja mysle ze najlepszym rozwiązaniem jest mieć CB

No właśnie to mnie zastanawia. Przecież kierownicy "dużych" zwykle mają
CB. Nikt nikogo nie ostrzegł?

Jak już dupniesz to masz większe problemy niż ostrzeganie innych.

Pozdrawiam

Data: 2017-02-01 07:26:48
Autor: Shrek
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
W dniu 31.01.2017 o 15:46, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

Ja mysle ze najlepszym rozwiązaniem jest mieć CB

No właśnie to mnie zastanawia. Przecież kierownicy "dużych" zwykle mają
CB. Nikt nikogo nie ostrzegł?

Pewnie wiedzieli, ale pp czasie. Powiedzmy, że ze dwie minuty minie, zanim się na CB ogarną. W dwie minuty robisz tirem 3 km. I wydaje się, że ci co rzeczywiscie się rozbili to pewnie w ciągu tych dóch, trzech minut.

Shrek

Data: 2017-01-27 12:06:54
Autor: radekp@konto.pl
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Fri, 27 Jan 2017 00:09:26 -0800 (PST), w
<f81285cf-cedb-418a-be42-556c66490a92@googlegroups.com>, Bolko
<suryga@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Nie ma żadnych, oprócz sp**** w pole jak najdalej.
Jak nie ma jak uciekać, możesz także cofnąć awaryjnym kilkadziesiąt metrów.
Będziesz miał dobry widok, no ale możesz także przyciągnąć jakiegoś TIR-a :)

Karambol na autostradzie, zasady postępowania.