Karambol na autostradzie, zasady postępowania.

Data: 2017-01-27 09:31:17
Autor: Chris
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
W dniu 2017-01-27 o 09:09, Bolko pisze:
https://youtu.be/Pn8SJ3WeLDA

To s± zdjęcia z wczoraj na A1 po fakcie.

Sytuacja hipotetyczna.
Jadę z rodzin± i się zatrzymałem bo się nie da jechać dalej*.
Właczam awaryjne i jak przeżyć cało?
S± jakie¶ zasady postępowania w takich przypadkach?

Zostawiasz auto i uciekasz jak najdalej w pole albo jak masz barierki to na przód całego karambolu. Auto starasz się zawsze zatrzymać po zew. stronie pasów (jad± lewym najbliżej lewe, jad±c prawym blisko prawej) tak żeby była linia na ¶rodku dla pojazdów służb.

--
www.automo.pl - www.autobaza.pl - www.vin-info.pl
SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu.

Data: 2017-01-27 10:22:41
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Niebezpieczne, mog± Cię skasować przy otwieraniu drzwi / wychodzeniu.

-- -- -
Zostawiasz auto i uciekasz jak najdalej w pole albo jak masz barierki to na przód całego karambolu.

Data: 2017-01-27 05:52:26
Autor: Bolko
W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 10:22:28 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Niebezpieczne, mog± Cię skasować przy otwieraniu drzwi / wychodzeniu.

-- -- -
> Zostawiasz auto i uciekasz jak najdalej w pole albo jak masz barierki to na przód całego karambolu.

No wła¶nie tak się zastanawiam czy ma to sens.
Na autostradzie generalnie auta zasuwaj± >100km/h
Za nim ja wypnę pasy + żona + dzieciaki i staniem obok drzwo to z pięć sekund minie na bank.
A do tego trzeba dołożyć chwile na podjęcie decyzji czy zostajemy czy ewakuacja
A z tyłu przecież jad± następni.

Data: 2017-01-27 15:09:09
Autor: Myjk
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Fri, 27 Jan 2017 05:52:26 -0800 (PST), Bolko
No wła¶nie tak się zastanawiam czy ma to sens.

Ruskie się nie zastanawiaj±. Bez wyj±tków staj± na ¶rodku obwodnicy czy
innej autostrady po lekkiej nawet kolizji, czasem próbuj± na ¶rodku nawet
reperować samochód (jak np. złapi± gumę). Oni się nie mog± mylić, to musi
być bezpieczne!

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-27 15:35:31
Autor: Hinek
W dniu 27.01.2017 o 15:09, Myjk pisze:
[...]

Napisz jeszcze, że w onucach, pijani itd...
Żenada

--

Hinek

-- -
Ta wiadomo¶ć została sprawdzona na obecno¶ć wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2017-01-27 15:55:29
Autor: Myjk
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Fri, 27 Jan 2017 15:35:31 +0100, Hinek
Napisz jeszcze, że w onucach, pijani itd...

Zdarza się, ale reguł±, jak to sugerujesz, pewnie nie jest. Wystarczy sobie popatrzeć na filmy z ichniejszych rejestratorów. Czy maj±
takie prawo, że musz± się tak zachować, czy wrodzon± fanaberię, to już
raczej mało istotne. Amerykańce pierwsze co robi±, to spieprzaj± na pobocze
-- pewnie dlatego, że nakazali im bardziej dbać o bezpieczeń¶two ludzi niż
o porysowan± blachę.

Żenada

No to jak miałe¶ ciężki dzień, po prostu nie pisz.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2017-01-27 10:38:00
Autor: Chris
W dniu 2017-01-27 o 10:22,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Niebezpieczne, mog± Cię skasować przy otwieraniu drzwi / wychodzeniu.

Lepiej uciec niż czekać na TIR-a w plecy ...

Data: 2017-01-27 14:38:28
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Bo na pewno wiesz, że TIR w plecy Ci wjedzie, ale nikt Cię nie skasuje po wyj¶ciu drzwiami (kierowcy / pasażera)?
BTW oczywi¶cie ubierasz odblaskow± kamizelkę PRZED wyj¶ciem z auta?

-- -- -
Lepiej uciec niż czekać na TIR-a w plecy.

Data: 2017-01-27 06:07:12
Autor: Bolko
W dniu pi±tek, 27 stycznia 2017 14:48:14 UTC+1 użytkownik ±ćęłń󶼿 napisał:
Bo na pewno wiesz, że TIR w plecy Ci wjedzie, ale nikt Cię nie skasuje po wyj¶ciu drzwiami (kierowcy / pasażera)?
BTW oczywi¶cie ubierasz odblaskow± kamizelkę PRZED wyj¶ciem z auta?
Nie wiem jak Ty ale ja mam jedn±, gdzie¶ schowan±.
A mam cztery osoby na pokładzie.

Poza tym kamizelka się przyda gdy sytuacja jest "opanowana".
Czyli jest miejsce i czas żeby zahamować.

Pytanie co w sytuacji jak na filmie:
- waln±łe¶ przodem, - silnik kaput, - jeste¶ na ¶rodku jezdni
- cztery osoby na pokładzie

Patrzysz w lusterko wsteczne:

czysto
co robisz?

widzisz nad jeżdzaj±ce ¶wiatła
co robisz?

Oczywi¶cie mówimy cały czas o drodze dwujezdniowej gdzie każdy jedzie najszybciej jak potrafi auto.

-- -- -
> Lepiej uciec niż czekać na TIR-a w plecy.

Mój z kolega z pracy tak zgin± na gierkówce na ¶wiatłach w nocy.

Data: 2017-01-27 15:49:08
Autor: J.F.
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:887e30b4-40f8-4be8-b7df-58129f75f01b@googlegroups.com...
[...]

W Austrii ponoc dlatego trzeba 4, 5 czy na ile tam auto zarejstrowane.

[...]

A ruch jaki ?
Na wysadzanie rodziny moze byc za pozno. A jesli widzisz kawal pustej drogi, to i oni widza twoje awaryjne.

Ale jakby byl czas i np za gorka czy zakretem to bym chyba uciekl gdzies za barierke, poki by sie sytuacja nie wyklarowala.

W USA zalecenie jest proste - siedziec w aucie, nie wychodzic nawet na poboczu.
W Polsce ponoc zaleca sie uciec w bezpieczne miejsce ... ale kto zaleca ?

J.

Data: 2017-01-28 08:34:19
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Bo Cię policja zastrzeli ;-))

-- -- -
W USA zalecenie jest proste - siedziec w aucie, nie wychodzic nawet na poboczu.

Data: 2017-01-30 07:48:57
Autor: Mirek Ptak
W dniu 2017-01-27 o 15:49, J.F. pisze:
W USA zalecenie jest proste - siedziec w aucie, nie wychodzic nawet na
poboczu.

Tam zwykle nie ma barierek na autostradzie

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2017-02-01 09:26:21
Autor: Tadeusz
W dniu 2017-01-27 o 09:31, Chris pisze:

tak żeby była linia na ¶rodku dla pojazdów służb.

na autostradzie to masz do tego celu pas awaryjny...

Data: 2017-02-01 10:05:43
Autor: Liwiusz
W dniu 2017-02-01 o 09:26, Tadeusz pisze:
W dniu 2017-01-27 o 09:31, Chris pisze:

tak żeby była linia na ¶rodku dla pojazdów służb.

na autostradzie to masz do tego celu pas awaryjny...

Taki paradoks. Wszystkie poradniki mówi±, aby zostawiać ¶rodek dla pojazdów uprzywilejowanych.

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 01:35:47
Autor: przemek.jedrzejczak
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
-- Taki paradoks. Wszystkie poradniki mówi±, aby zostawiać ¶rodek dla pojazdów uprzywilejowanych.

pas awaryjny ma swoja funkcje i moze byc zajety przez pojazdy ktore ulegly awarii co czesto zdarza sie np w korkach, moze byc tez przerwany na zjazdach/wjazdach, mostach itp dlatego zamiast tworzyc wyjatki zdecydowano sie na taka regule

P.

Data: 2017-02-01 10:21:42
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
Daj link do księgarni.

-- -- -
Wszystkie poradniki

Data: 2017-02-01 10:25:02
Autor: Liwiusz
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
W dniu 2017-02-01 o 10:21,  ±ćęłń󶼿 pisze:
Daj link do księgarni.

-- -- -
Wszystkie poradniki

http://moto.wp.pl/bandyckie-zachowanie-na-drodze-kierowcy-blokuja-korytarz-ratunkowy-na-a4-6048866649907841a

"znaczna czę¶ć poruszaj±cych się po naszej sieci autostrad wie, że w przypadku utknięcia w korku na takiej drodze, należy zjechać ku krawędzi jezdni tak, by pomiędzy samochodami bez kłopotu zmie¶ciła się karetka lub pojazd straży pożarnej."

--
Liwiusz

Data: 2017-02-01 10:45:09
Autor: ąćęłńóśźż
Karambol na autostradzie, zasady postępowania.
No zabacz, jak kłami±.
Niech zgadnę: portal jedynie polskojęzyczny?

-- -- -