Karawan - ma półbieg?

Data: 2014-01-13 17:36:59
Autor: Jacek
Karawan - ma półbieg?
Ostatnio byłem na pogrzebie i kondukt szedł za karawanem jadącym z prędkością tak na oko 3-4 km/h. Zastanowiło mnie, czy karawany mają jakiś półbieg, bo normalne "cywilne" auto na jedynce jedzie minimum 6 km/h, a to by było ciut za szybko.
Jacek

Data: 2014-01-13 11:02:20
Autor: kogutek444
Karawan - ma półbieg?
W dniu poniedziałek, 13 stycznia 2014 17:36:59 UTC+1 użytkownik Jacek napisał:
[...]

Większe przełożenie w przekładni głównej ma. To najtańsze rozwiązanie. karawany nie są robione żeby biły rekordy prędkości i przyspieszeń i jak ma prędkość maksymalną 100 zamiast 160 to nie jest to wada takiego samochodu.

Data: 2014-01-13 17:39:40
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karawan - ma półbieg?
Hello Jacek,

[...]

Co najmniej trzy możliwe rozwiązania:
  - zmieniona przekładnia główna
  - reduktor
  - automatyczna skrzynia biegów

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-13 19:27:59
Autor: Jacek
Karawan - ma półbieg?
Co najmniej trzy możliwe rozwiązania:
   - zmieniona przekładnia główna
   - reduktor
   - automatyczna skrzynia biegów
No dobra, ale jak to jest zrobione w praktyce?
No i dlaczego automat ma pozwalać na jazdę wolniej, niż manual?
Moja przygoda z automatem trwała 1 dzień i ok. 100 km więc za wiele się nie dowiedziałem.
Jacek

Data: 2014-01-13 20:05:18
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karawan - ma półbieg?
[...]

Automat z przekładnią hydrokinetyczną na biegu jałowym silnika i na
"D" "pełznie".

Data: 2014-01-13 21:26:05
Autor: MadMan
Karawan - ma półbieg?
Dnia Mon, 13 Jan 2014 20:05:18 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

Automat z przekładnią hydrokinetyczną na biegu jałowym silnika i na
"D" "pełznie".

Ale z reguły nieco szybciej niż te spacerowe 2-3 km/h karawanu. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2014-01-13 21:42:41
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karawan - ma półbieg?
Hello MadMan,

Automat z przekładnią hydrokinetyczną na biegu jałowym silnika i na
"D" "pełznie".
Ale z reguły nieco szybciej niż te spacerowe 2-3 km/h karawanu.

Ręczny na jeden ząbek i zwolni ;)

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-13 21:36:00
Autor: masti
Karawan - ma półbieg?

Hello MadMan,

i od razu kadzidło będzie :)

mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-13 23:29:14
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karawan - ma półbieg?
Hello masti,

[...]

Absolutny brak powodu - za mała moc wydzielana.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-14 07:22:08
Autor: sqlwiel
Karawan - ma półbieg?

[...]

.... i wtedy 50% mocy silnika idzie w ciepło, właśnie na tym sprzęgle ;)
Już ja tam bym wolał poważny reduktor i pełne zasprzęglenie.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-14 08:33:59
Autor: Andrzej Lawa
Karawan - ma półbieg?
W dniu 14.01.2014 07:22, sqlwiel pisze:

[...]

Ale wiesz jak działa sprzęgło hydrokinetyczne? Czy może nie za bardzo?

Data: 2014-01-14 10:29:05
Autor: Gotfryd Smolik news
Karawan - ma półbieg?
On Tue, 14 Jan 2014, Andrzej Lawa wrote:

[...]

  Czekaj.
  Ja też nie rozumiem, co mu wadzi ta stracona moc, ale możesz objaśnić
który element cytatu powoduje, że masz wątpliwości co do znajomości
działania?
  Wątpisz w to, że mieszanie płynu kończy się jego ogrzaniem?
(a w co niby innego miałaby się zamienić stracona energia, nie
licząc niewielkiego udziału energii odprowadzonej w postaci
drgań mechanicznych, czyli szumu).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-01-14 11:27:10
Autor: Andrzej Lawa
Karawan - ma półbieg?

[...]

Te 50%.

  Wątpisz w to, że mieszanie płynu kończy się jego ogrzaniem?
(a w co niby innego miałaby się zamienić stracona energia, nie
licząc niewielkiego udziału energii odprowadzonej w postaci
drgań mechanicznych, czyli szumu).

Częściowo owszem, jest tracona, ale w dużej części nie jest w ogóle przekazywana plus jest lepiej rozpraszana niż w sprzęgłach ciernych, gdzie energia wytraca się na styku okładzin.

Polecam eksperyment: weź mikser z silnikiem np. 400W i miksuj przez godzinę litr wody, potem weź grzałkę 400W... no, niech będzie 200W na poczet tych 50% ;) i podgrzewaj nią taki sam litr wody...

Data: 2014-01-14 02:37:10
Autor: kogutek444
Karawan - ma półbieg?
W dniu wtorek, 14 stycznia 2014 11:27:10 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:

>   Czekaj.

>   Ja teďż˝ nie rozumiem, co mu wadzi ta stracona moc, ale moďż˝esz objaďż˝niďż˝

> kt�ry element cytatu powoduje, �e masz w�tpliwo�ci co do znajomo�ci

> dzia�ania?

Te 50%.

>   Wďż˝tpisz w to, ďż˝e mieszanie pďż˝ynu koďż˝czy siďż˝ jego ogrzaniem?

> (a w co niby innego mia�aby si� zamieni� stracona energia, nie

> licz�c niewielkiego udzia�u energii odprowadzonej w postaci

> drgaďż˝ mechanicznych, czyli szumu).

Cz�ciowo owszem, jest tracona, ale w du�ej cz�ci nie jest w og�le przekazywana plus jest lepiej rozpraszana ni� w sprz�g�ach ciernych, gdzie energia wytraca si� na styku ok�adzin.

Polecam eksperyment: we� mikser z silnikiem np. 400W i miksuj przez godzin� litr wody, potem we� grza�k� 400W.... no, niech b�dzie 200W na poczet tych 50% ;) i podgrzewaj ni� taki sam litr wody...

-- �wiadomie psuj�cy kodowanie i formatowanie wierszy

s� jak sraj�cy z lenistwa i g�upoty na �rodku pokoju.

I jeszcze ci durnie t�umacz� to nowoczesno�ci�...

Beznadziejny eksperyment. Weź mikser co ma na nie pobór mocy 400W a taki co na śmigiełku potrafi oddać 400W. Weź pompę zębatą i zrób obieg zamknięty litra wody. Ustaw moc pobieraną przez pompę na 400W. Zmierz stoperem czas w jakim zagotuje się woda.

Data: 2014-01-14 10:02:25
Autor: RoMan Mandziejewicz
Karawan - ma półbieg?
Hello sqlwiel,

Tuesday, January 14, 2014, 7:22:08 AM, you wrote:

[...]

Przy pełzaniu tej mocy jest bardzo niewiele. I na pewno nic nie grozi
przekładni. Jak stoisz na hamulcu, to nic nie przenosi się na koła a
stać możesz w nieskończoność.

Już ja tam bym wolał poważny reduktor i pełne zasprzęglenie.

I ręczny gaz, bo noga nie jest precyzyjna przy niskich obrotach...

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2014-01-14 13:05:01
Autor: sqlwiel
Karawan - ma półbieg?
[...]

I do tego stabilizator obrotów (albo tempomat), bo na samym "gazie", to z górki będzie przyspieszał.

A z tym pełzaniem... Gdy fascynowałem się moim pierwszym automatem, gdy podczas jazdy w korku lekko pod górkę on sobie pełzł z prędkością ok. 1m/s bez dotykania gazu czy hamulca, to po kilku minutach poczułem przez przegrodę czołową i podłogę jak się to wszystko rozgrzało. Nie wiem co tak naprawdę poczułem, może to jakiś mój szósty zmysł, ale poczułem.

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-14 13:11:41
Autor: Andrzej Lawa
Karawan - ma półbieg?
W dniu 14.01.2014 13:05, sqlwiel pisze:

[...]

A Jezusa nie poczułeś? ;)

Zaś poważniej: zostaw silnik włączony na postoju na wolnych obrotach, to też się nieźle nagrzeje.

Data: 2014-01-14 15:44:20
Autor: Adam
Karawan - ma półbieg?
W dniu 2014-01-14 13:05, sqlwiel pisze:
Hello sqlwiel,

Tuesday, January 14, 2014, 7:22:08 AM, you wrote:
(...)
I ręczny gaz, bo noga nie jest precyzyjna przy niskich obrotach...

I do tego stabilizator obrotów (albo tempomat), bo na samym "gazie", to
z górki będzie przyspieszał.
(...)

Standardowy tempomat we wszystkich "cywilnych" znanych mi samochodach działa powyżej pewnej prędkości - ok 40 km/h.
Są specjalne wersje w autach terenowych, np niektóre wersje TLC mają tempomat do prędkości już 2 km/h.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2014-01-13 21:07:47
Autor: yabba
Karawan - ma półbieg?
Użytkownik "Jacek" <spaammmm@o2.pl> napisał w wiadomości news:52d4162b$0$2143$65785112news.neostrada.pl...
[...]

A jakimś opisie karawanu na Allegro widziałem, że miał reduktor.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2014-01-14 00:31:27
Autor: RadoslawF
Karawan - ma półbieg?
Dnia 2014-01-13 21:07, Użytkownik yabba napisał:

[...]

"idealny do konduktów posiada haki na wience,auto podnosnik trumny
,podswietlenie,reduktor skrzyni biegów"

Pozdrawiam

Data: 2014-01-14 00:45:08
Autor: orcos
Karawan - ma półbieg?
W dniu 2014-01-13 21:07, yabba pisze:
[...]

Właśnie reduktor, a także potencjometr na desce rozdzielczej jako tzw. "ręczny gaz" służący do regulacji prędkości spacerowej 2-5 km/h.

--
....|_OR|...
....|COS|...

Data: 2014-01-14 10:20:17
Autor: Michał Jankowski
Karawan - ma półbieg?
W dniu 14.01.2014 00:45, orcos pisze:
[...]

Używa się nawet terminu "bieg konduktowy".

   MJ

Data: 2014-01-15 14:17:57
Autor: GR001
Karawan - ma półbieg?
[...]

karawany mają specjalne przekładnie do redukcji prędkości - często do 30 km-h
czyli na 3 jedziesz 3-6 km/h
to są w większości przypadków automaty.
pozd.
s.