Data: 2010-08-20 07:29:13 | |
Autor: PeJot | |
Karbonowa kierownica | |
Czołem.
Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic w przystępnych cenach. Czyli technologia stała się popularna co przełożyło się na ceny. Tym niemniej jakoś nie mam przekonania do 140 gramowej "węglowej" rurki - aluminiowa kierownica o podobnej masie potrafi być plastyczna, czego osobiście nie lubię. Jak więc sprawują się takie karbonowe, proste kierownice o masie 140 gramów, kosztujące ~ 150 zł ? Pamiętam, dawniej były pewne cyrki z montażem, aby nadmiernie mostek nie niszczył materiału kierownicy, jak to jest dzisiaj ? -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-08-20 02:51:38 | |
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik | |
Karbonowa kierownica | |
On 20 Sie, 05:29, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
Tym niemniej jakoś nie mam przekonania do 140 gramowejZe wszystkimi lekkimi alu tak jest? Jakiej używałeś? Chciałem kupić 132g@600mm KCNC albo ew. trochę cięższego Boplighta (149g), ale jak ma się giąć to poszukałbym cięższej. |
|
Data: 2010-08-20 13:09:12 | |
Autor: kml | |
Karbonowa kierownica | |
Użytkownik "Michał 'miok' Rzeźnik" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:3a09e735-1abf-4a9e-a574-a8171b4b2357v8g2000yqe.googlegroups.com... On 20 Sie, 05:29, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote: Tym niemniej jakoś nie mam przekonania do 140 gramowej Ze wszystkimi lekkimi alu tak jest? Jakiej używałeś? Chciałem kupić 132g@600mm KCNC albo ew. trochę cięższego Boplighta (149g), ale jak ma się giąć to poszukałbym cięższej. === Ze znakomitą większością mocno odelżonych. Do tego jak jest wylajtowany mostek to jest jeszcze weselej. Pisałem o tym, jak kiedyś w sklepie uwiesiłem sie na takim kokpicie to sprzedawca zaczął krzyczeć jak mała dziewczynka ;) A gięło się to pięknie na boki :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-08-20 13:13:19 | |
Autor: Coaster | |
Karbonowa kierownica | |
On 8/20/10 1:09 PM, kml wrote:
Hmm, podejrzane - powinien krzyczec jak maly chlopczyk! ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2010-08-20 13:31:02 | |
Autor: kml | |
Karbonowa kierownica | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości news:i4lo0g$c3t$1news.supermedia.pl... On 8/20/10 1:09 PM, kml wrote: No wlasnie :D -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-08-20 13:43:42 | |
Autor: PeJot | |
Karbonowa kierownica | |
Michał 'miok' Rzeźnik pisze:
On 20 Sie, 05:29, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote: Czarnej :) A serio - prawdopodobnie był to Boplight, dokładnie sprawdzę za parę godzin. Gięło się to nieznacznie, ale na cięższych zjazdach było nie do zniesienia. Teraz mam jakieś 180 gramowe badziewie i komfort psychiczny. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-08-25 20:01:17 | |
Autor: PeJot | |
Karbonowa kierownica | |
PeJot pisze:
No trochę to trwało. Poprawka, to była kierownica BBB. -- P. Jankisz O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów" Stanisław Lem |
|
Data: 2010-08-20 09:13:14 | |
Autor: Rycki | |
Karbonowa kierownica | |
PeJot pisze:
Czołem. Siemka, Żadna dobra, sprawdzona, w pełni węglowa kiera nie kosztuje 150zł, a ok 400zł (przy obecnym kursie waluty). Nie wykluczone, że wynalazek, o którym piszesz to rurka alu pokryta tkaniną węglową lub diolenową (do złudzenia przypomina węgiel, ale znacznie tańsza i nie ma jego właściwości). Z montażem w pełni węglowych elementów zawsze trzeba uważać, należy przykręcać je z zalecanymi momentami siły, dobrze jest stosować pasty montażowe zwiększające tarcie. Co sztywności kokpitu to składa się na to wiele czynników, kierownica też ma na to wpływ (zwłaszcza średnica mocowania), ale przede wszystkim mostek. Pzdr |
|
Data: 2010-08-20 13:19:00 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Karbonowa kierownica | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PeJot"
Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic w przystępnych cenach. Czyli technologia stała się popularna co przełożyło się na ceny. Technologia akurat jest dość prosta. Natomiast możliwe, że materiały staniały. -- \.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\. |
|
Data: 2010-08-20 18:48:46 | |
Autor: Dariusz K. Ładziak | |
Karbonowa kierownica | |
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "PeJot" Nie taka prosta - problemem kompozytów węglowych jest to ze epoksyd nie chce zwilżać włókna węglowego - tego się nie laminuje tak jak na włókno szklane, posmarować żywicą, położyć tkaninę i patrzeć jak żywicą nasiąka - tu trzeba tę żywicę w tkaninę mozolnie wepchnąć wypychając jednocześnie powietrze. -- Darek |
|
Data: 2010-08-21 18:04:12 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Karbonowa kierownica | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dariusz K. Ładziak"
Nie taka prosta - problemem kompozytów węglowych jest to ze epoksyd nie chce zwilżać włókna węglowego - tego się nie laminuje tak jak na włókno szklane, posmarować żywicą, położyć tkaninę i patrzeć jak żywicą nasiąka - tu trzeba tę żywicę w tkaninę mozolnie wepchnąć wypychając jednocześnie powietrze.Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic wTechnologia akurat jest dość prosta. Natomiast możliwe, że materiały Gdyby nie była taka prosta, nie byłoby tylu firm, które to robią. Owszem, może i więcej kosztuje sprzęt potrzebny do uruchomienia produkcji, ale - na bogów - sam proces jest względnie prosty. Zresztą, mogę się mylić, ale to chyba też zależy od żywicy, nieprawdaż? -- /\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \ Kruk@epsilon.eu.org / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/ |
|
Data: 2010-08-22 08:10:41 | |
Autor: kml | |
Karbonowa kierownica | |
Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrni6vu7s.h5l.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl... epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dariusz K. Ładziak" Z tego co ja wiem to w _podstawowywm_ stadium to jest prosty proces, ale jakość takich wyrobów jest różna. Komplikacje to przesączenie żwywicy pod dużo większym ciśnieniem przez element oraz oczywiście jakość samych włókien. Dostałem kiedyś z ramą używaną kierę "carbonową" i to był szkielet alu powleczony włóknem. Sprzedałem ją bez żalu bo i tak była za wąska a koleś co to kupił mało się skakał z radości. Ot, magia czarnego włókna :) -- pozdrawiam kml http://endurorider.pl Beskidy na rowerze. 12/08/2010 1 część tesu lampy Stork. |
|
Data: 2010-08-23 08:09:20 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Karbonowa kierownica | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kml"
Z tego co ja wiem to w _podstawowywm_ stadium to jest prosty proces, ale jakość takich wyrobów jest różna. No niestety, jak praktycznie ze wszystkim. Zgadnij dlaczego (poza ceną znaczka na główce) np. Gibsonowy Les Paul kosztuje tyle, ile kosztuje, a chińska podróba klejona z klocków kosztuje dziesięć razy mniej. Na przykład. Komplikacje to przesączenie żwywicy pod dużo większym ciśnieniem przez element oraz oczywiście jakość samych włókien. Dostałem kiedyś z ramą używaną kierę "carbonową" i to był szkielet alu powleczony włóknem. Sprzedałem ją bez żalu bo i tak była za wąska a koleś co to kupił mało się skakał z radości. Ot, magia czarnego włókna :) A, carbon dla lansu, to zupełnie inna kwestia. Dość zabawna, przyznać muszę :-) -- d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b Kruk@epsilon.eu.org d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d' |
|
Data: 2010-08-23 01:53:09 | |
Autor: rzymo | |
Karbonowa kierownica | |
On 20 Sie, 07:29, PeJot <Pe...@o2.pl> wrote:
(...) Co do tych za 150zł to nie wiem, ale miałem Syntace Duraflite Carbon (128g z insertami alu). Plastyczności nie odnotowałem. Natomiast po zamontowaniu jej w rowerze ze sztywnym widelcem nie czułem żadnej różnicy w stosunku do aluminiowego Zooma za 25zł (165g), możliwości są dwie: - albo włókno jest przereklamowane i nic nie daje, - albo całość przejmowała na siebie szeroka opona, napompowana do niskiego ciśnienia. Kierownicę kupiłem jako używaną, trochę pojeździłem, sprzedałem dalej - nowy właściciel się cieszy. Miała taki fajny patent - siateczka (podobno tytanowa), w miejscu montażu mostka i rogów, więc nie było obaw przy przykręcaniu, nie trzeba było także żadnej pasty. Gripy się nie obracały. |