Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Karbonowa kierownica

Karbonowa kierownica

Data: 2010-08-20 13:19:00
Autor: Mariusz Kruk
Karbonowa kierownica
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "PeJot"
Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic w przystępnych cenach. Czyli technologia stała się popularna co przełożyło się na ceny.

Technologia akurat jest dość prosta. Natomiast możliwe, że materiały
staniały.


--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ..\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. \.http://epsilon.eu.org/\.\ ..\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.

Data: 2010-08-20 18:48:46
Autor: Dariusz K. Ładziak
Karbonowa kierownica
Użytkownik Mariusz Kruk napisał:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done<  "PeJot"
Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic w
przystępnych cenach. Czyli technologia stała się popularna co przełożyło
się na ceny.

Technologia akurat jest dość prosta. Natomiast możliwe, że materiały
staniały.

Nie taka prosta - problemem kompozytów węglowych jest to ze epoksyd nie chce zwilżać włókna węglowego - tego się nie laminuje tak jak na włókno szklane, posmarować żywicą, położyć tkaninę i patrzeć jak żywicą nasiąka - tu trzeba tę żywicę w tkaninę mozolnie wepchnąć wypychając jednocześnie powietrze.

--
Darek

Data: 2010-08-21 18:04:12
Autor: Mariusz Kruk
Karbonowa kierownica
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dariusz K. Ładziak"
Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic w
przystępnych cenach. Czyli technologia stała się popularna co przełożyło
się na ceny.
Technologia akurat jest dość prosta. Natomiast możliwe, że materiały
staniały.
Nie taka prosta - problemem kompozytów węglowych jest to ze epoksyd nie chce zwilżać włókna węglowego - tego się nie laminuje tak jak na włókno szklane, posmarować żywicą, położyć tkaninę i patrzeć jak żywicą nasiąka - tu trzeba tę żywicę w tkaninę mozolnie wepchnąć wypychając jednocześnie powietrze.

Gdyby nie była taka prosta, nie byłoby tylu firm, które to robią.
Owszem, może i więcej kosztuje sprzęt potrzebny do uruchomienia
produkcji, ale - na bogów - sam proces jest względnie prosty.
Zresztą, mogę się mylić, ale to chyba też zależy od żywicy, nieprawdaż?

--
/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\-\/\ \  Kruk@epsilon.eu.org   / / http://epsilon.eu.org/ \ \/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/-/\/

Data: 2010-08-22 08:10:41
Autor: kml
Karbonowa kierownica

Użytkownik "Mariusz Kruk" <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisał w wiadomości news:slrni6vu7s.h5l.Mariusz.Krukepsilon.rdc.pl...
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Dariusz K. Ładziak"
Patrzę po SRach i widzę coraz więcej karbonowych, prostych kierownic w
przystępnych cenach. Czyli technologia stała się popularna co przełożyło
się na ceny.
Technologia akurat jest dość prosta. Natomiast możliwe, że materiały
staniały.
Nie taka prosta - problemem kompozytów węglowych jest to ze epoksyd nie
chce zwilżać włókna węglowego - tego się nie laminuje tak jak na włókno
szklane, posmarować żywicą, położyć tkaninę i patrzeć jak żywicą nasiąka
- tu trzeba tę żywicę w tkaninę mozolnie wepchnąć wypychając
jednocześnie powietrze.

Gdyby nie była taka prosta, nie byłoby tylu firm, które to robią.
Owszem, może i więcej kosztuje sprzęt potrzebny do uruchomienia
produkcji, ale - na bogów - sam proces jest względnie prosty.
Zresztą, mogę się mylić, ale to chyba też zależy od żywicy, nieprawdaż?

Z tego co ja wiem to w _podstawowywm_ stadium to jest prosty proces, ale jakość takich wyrobów jest różna. Komplikacje to przesączenie żwywicy pod dużo większym ciśnieniem przez element oraz oczywiście jakość samych włókien. Dostałem kiedyś z ramą używaną kierę "carbonową" i to był szkielet alu powleczony włóknem. Sprzedałem ją bez żalu bo i tak była za wąska a koleś co to kupił mało się skakał z radości. Ot, magia czarnego włókna :)


--
pozdrawiam
kml
http://endurorider.pl Beskidy na rowerze.
12/08/2010 1 część tesu lampy Stork.

Data: 2010-08-23 08:09:20
Autor: Mariusz Kruk
Karbonowa kierownica
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "kml"
Z tego co ja wiem to w _podstawowywm_ stadium to jest prosty proces, ale jakość takich wyrobów jest różna.

No niestety, jak praktycznie ze wszystkim. Zgadnij dlaczego (poza ceną
znaczka na główce) np. Gibsonowy Les Paul kosztuje tyle, ile kosztuje,
a chińska podróba klejona z klocków kosztuje dziesięć razy mniej. Na
przykład.

Komplikacje to przesączenie żwywicy pod dużo większym ciśnieniem przez element oraz oczywiście jakość samych włókien. Dostałem kiedyś z ramą używaną kierę "carbonową" i to był szkielet alu powleczony włóknem. Sprzedałem ją bez żalu bo i tak była za wąska a koleś co to kupił mało się skakał z radości. Ot, magia czarnego włókna :)

A, carbon dla lansu, to zupełnie inna kwestia. Dość zabawna, przyznać
muszę :-)

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb `b  Kruk@epsilon.eu.org   d' d' http://epsilon.eu.org/ Yb `b,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.,-,.d'

Karbonowa kierownica

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona